Näytä tavallinen näkymä : Hybridi, maantie? Suosituksia
Terve, nyt tarvisi apua. Eli hakusessa edullisemman luokan fillari pääasiassa työmatka-ajoon (12km/päivä) asfaltilla. Vähän saattaisi tulla myös soralla ajoa. Keveys ja nopeus tietenkin plussaa. Lisäksi tulisi välillä vedettyä lapsia pyöräkärryssä perässä. Hinta mielellään 350-600€. Saako tuolla edes kohtuullista peliä?
Olen siis mies, Pituus n.173-174cm, hoikahko.
Esim kuin ohi menisi, jos hankkisi tämän esimerkiksi:
http://www.bikeshop.fi/Kona_Dew/ekauppa/pKODW/&listpos=1
Hävisikö tästä kaikki vastaukset?
Suurin osa tais olla myynti-ilmoituksia?
Suurin osa tais olla myynti-ilmoituksia?
Ahaa,siitäkö se johtui. Vinkkejä ja linkkejä jakoon
Terve, nyt tarvisi apua. Eli hakusessa edullisemman luokan fillari pääasiassa työmatka-ajoon (12km/päivä) asfaltilla. Vähän saattaisi tulla myös soralla ajoa. Keveys ja nopeus tietenkin plussaa. Lisäksi tulisi välillä vedettyä lapsia pyöräkärryssä perässä. Hinta mielellään 350-600€. Saako tuolla edes kohtuullista peliä?
Olen siis mies, Pituus n.173-174cm, hoikahko.
Esim kuin ohi menisi, jos hankkisi tämän esimerkiksi:
http://www.bikeshop.fi/Kona_Dew/ekauppa/pKODW/&listpos=1
Minulla oli kona dew pari vuotta sitten ja minulle ei sopinut. 2 asiaa: Tanko suora ja leveä=tuulenvastus. Renkaat eivät rullaa; mummot ajeli pyörillään ohitse. Mielestäni pyörää ei kannata ostaa, jos joutuisi heti osia vaihtamaan.
makimies
31.03.2016, 19.40
Tänään "roplasin" feltin hybridia. Hemmetti mitä romurautaa on koko pyörä. Haarukka painaa 20kg ja liikettä joku 10mm. Ei mitään vaimennusta :()
Tänään "roplasin" feltin hybridia. Hemmetti mitä romurautaa on koko pyörä. Haarukka painaa 20kg ja liikettä joku 10mm. Ei mitään vaimennusta :()
Eli onko tästä luettavissa, että Feltin QX65 (429€) tai QX75 (499€) olis virhehankinta?
QX75 on jäykällä keulalla eikä joustolla mitä makimies tarkoittanee. Tuohon hintaan mielestäni ihan hyvä ostos jos hybridiä hakee.
QX75 on jäykällä keulalla eikä joustolla mitä makimies tarkoittanee. Tuohon hintaan mielestäni ihan hyvä ostos jos hybridiä hakee.
QX65 on myös jäykällä keulalla ja hinta 429, taidan ostaa en tai 75, jossa levyjarrut. Eikai juuri muuta eroa. Hintaero kaikkinensa noin 100€. Olen 173-174cm, onko 52 vai 55 sopivampi koko?
Vai olisiko fiksumpi ostaa vaikkapa tämä: http://www.bestbikes.fi/nishiki-comp-sld-2014 ?
Itselläni oli QX85 (sama runko) 55cm jonkin aikaa ja se oli liian korkea standoveriltaan. Itse olen 174cm , 82 cm jalan pituus.
Melkosta sontaa noi konan osat, mielummin joku muu...
Ulkorengas
04.04.2016, 07.40
Uusimmassa Tekniikan Maailmassa on 750 euron hybridit testissä. Kannattaa lukea, vaikka menisikin yli budjetin. Eroja pyöristä löytyy muualtakin kuin vaihtajien merkistä ja mallista.
Inseraa kehiin. Tekniikan Maailman testi oli mielestäni hyvä ja tuota Inseraa voi suositella, 699 ,-
http://suomenpolkupyoratukku.fi/pyorat-tyypeittain/hybridi-pyorat/insera-aqua-28-16-v-50cm.html
Nuo kyllä vaikuttaa ihan hyviltä, mutta olen päättänyt hankkia max 500€ pyörän. Jos ostan Felt QX65:n (429€)
Runko: FELT QX rigid fork specific 6061 aluminium
Etuhaarukka: FELT rigid steel blades
Vaihteet: Shimano Acera / FD-M191, 3x7 speed
Jarrut: Tektro 855- AL v-brake
Kiekot: Alexrims MV17 double-wall aluminum
Väri: Satin Black
Paino: 11,92kg
Niin meneekö kuinka huti rahat, eli löytyiskö tohon hintaan parempaa sporttista työmatka ajokkia jos sen nyt kuitenkin osaa kaikesta huolimatta uutena?
Entäs ulkomailta Cube suunnilleen samaan hintaan? Aika mahdoton arvioida pyörän hyvyyttä osasarjoja vertaamalla. Koeajoja tee?
http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/cube-sl-road-city-bike-2015/rp-prod140216
Entäs ulkomailta Cube suunnilleen samaan hintaan? Aika mahdoton arvioida pyörän hyvyyttä osasarjoja vertaamalla. Koeajoja tee?
http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/cube-sl-road-city-bike-2015/rp-prod140216
Täytyy ehkä käydä liikkeissä kattoon. Ainakin tuo Felt (150€ kalliimpana Intersportissa), vaikutti ihan hyvältä.
Mulla on ihan sama mietinnässä kun ketjun aloittajalla niin en tee turhaan uutta threadia. Itse olen päätymässä tähän:
https://www.xxl.fi/giant-roam-2-hdisc-mtb-bike-hybridipyora-15-eu/p/1109668_1_style
kenelläkään kommentteja ko. pyörästä?
pyörä menee hankintaan 15.4 eli siihen asti on aikaa vielä kysellä asiantuntijoiden vinkkejä :)
"haluan parhaan mahdollisimman polkupyörän työmatka-ajoon budjetilla 300-600 eur"
Mites vähän käytetty hyvälaatuinen alle puolella uuden hinnasta? Tsekkaa vaikka Tori.fi:n tarjonta. Sieltä saat jo 300 € varsin fiksuja menopelejä ja jos sitten haluaa myydä pois niin saa käytännössä omansa takaisin.
Mites vähän käytetty hyvälaatuinen alle puolella uuden hinnasta? Tsekkaa vaikka Tori.fi:n tarjonta. Sieltä saat jo 300 € varsin fiksuja menopelejä ja jos sitten haluaa myydä pois niin saa käytännössä omansa takaisin.
Ilman muuta, mutta täällä päin tarjonta valitettavan huonoa...olisi kuitenki mukava nähdä/kokea pyörä
XXL:ssä olisi alessa sekä Merida Ride 90 Claris 16 499€ (699€), että Scott SUB Cross Tour MD hybridi 16 449€ (599€) - Olisiko näistä toinen kova hintalaatu -suhteeltaan minun käyttötarkoitukeen? Scottin paino vähän mietityttää..
XXL:ssä olisi alessa sekä Merida Ride 90 Claris 16 499€ (699€), että Scott SUB Cross Tour MD hybridi 16 449€ (599€) - Olisiko näistä toinen kova hintalaatu -suhteeltaan minun käyttötarkoitukeen? Scottin paino vähän mietityttää..
Maantiepyörä on helkkarin hyvä asfalttilenkeillä kesällä. Sulla oli työmatkalle 12km/d pyörää tarkoitus laittaa, niin ottaisin kevyen hybridin leveämmillä kumeilla. Se linkkaamani Cube SL sopisi mielestäni sinulle parhaiten tuossa hintaluokassa. Painaa jotain 10.5 kg. Ideaali olisi cyclocross-pyörä, mutta uudet maksavat 700+ euroa.
Maantiepyörä on helkkarin hyvä asfalttilenkeillä kesällä. Sulla oli työmatkalle 12km/d pyörää tarkoitus laittaa, niin ottaisin kevyen hybridin leveämmillä kumeilla. Se linkkaamani Cube SL sopisi mielestäni sinulle parhaiten tuossa hintaluokassa. Painaa jotain 10.5 kg. Ideaali olisi cyclocross-pyörä, mutta uudet maksavat 700+ euroa.
Koska käytettynä ei löydy yhtään pyörää täältäpäin, eikä oikein kauempaakaan ja kun budjetti on max 500€, niin sanokaa mikä on paras toho hintaan? (Feltit loppui)
Max 12kg varmaan pitäisi olla. Cuba muuten jees, mutta mielellään ostaisin suomalaisesta verkkokaupasta.
No nyt pitäisi se pyörä tilata lopultakin, eli viimeinen avunhuuto:
Mikä olisi teidän suosituksenne uudeksi pyöräksi työmatka-ajoon pääasiassa asvaltilla, miksei välillä sorallakin (lasten kärry perässä välillä)
- Hinta max 500
- Kevyt
- Kapeahkot renkaat
- Jäykkä keula
Joku hybridi siis, mutta mikä? Käytettyjen tarjonta mahdottoman huono täällä päin, joten uutena ostan suomalaisesta verkkokaupasta.
Mitä häviän jos otan Stadiumin 399€ occanon tai BudgetSportin 299€ Nakamuran vrt. esim 500€:n Felt QX75 (2015) ??
Omakohtaisesta kokemuksesta johtuen neuvoisin, että et mene sieltä missä aita on matalin eli tässä tapauksessa hinta alhaisin. Itse menin aikoinaan sen halvimman hinnan mukaan ja sitten saikin olla pyörää viemässä jatkuvasti korjaamolle kun pyörässä oli käytetty niin halvimpia mahdollisia osia jotka ei kauaa kestänyt käytössä. Kaalliksi se tuli koska takuu olisi korvannut vain samanlaiset halppis osat tilalle eikä parempaa kamaa joten piti maksaa omasta pussista aina korjaukset koska en halunnut niitä samoja osia mitä siinä oli vakiona takaisin vaan laadukkaampaa osaa tilalle.
Mitä mieltä tästä: Nishiki Cross Master, olisiko vm 2012. Levyjarrut, Tiagran vaihteet, M kokoinen runko jne. Olisi hintaan 350€ käytettynä. Kuntoa en pääse katsomaan, mutta kuvien perusteella näyttää ehjältä. Onko tuohon hintaan järkevä ottaa pieni riski?
Olisi myös hyväkuntoinen Meridan Cyclocross 4, 450€, mutta koko 55cm, eli varmaan iso.
Ja vielä 250€:lla Trek 7.3 fx, mutta siinä sitte jo aceraa jne
Mites 2013 vuoden Focus AX 4.0 (450€) pärjää Nishikille vertailussa?
Halvalla ei tahdo saada hyvää. Valitettavasti. Karu tosiasia on se, että pyörän osat kuluvat, paljon nopeammin kuin esim. auton osat. Jos paljon pyöräilee, niin joku paikka pyörästä on aina enemmän tai vähemmän huollon tarpeessa. Tosin se, että joku paikka on huollon tarpeessa ei vielä tarkoita sitä että sillä ei voi ajaa, esim. että vanne on vähän kiero.
Jos innostusta riittää, niin pyörän huoltaminen ja osien vaihto on hyvinkin edullista (ja hauskaa). Jos taas innostusta ei ole, niin on monesti kokonaistaloudellisesti edullisempaa ostaa uusi edullinen pyörä vanhan edullisen tilalle kuin viedä olemassa oleva (edullinen) pyörä huollettavaksi polkupyöräliikkeeseen. Työ maksaa, ainakin pk-seudun liikkeissä. Esim. voimansiirron huollosta veloitus on mallista riippumatta helposti +200 euroa (käsittäen eturattaat + takarattaat + ketjut + keskiö). Toinen potentiaalisesti kallis operaatio on jarrupalojen ja vaihteiden puhdistus ja säätö (sis. jarrupalat, uudet vaijerit 4 kpl), joka itse tehtynä on käytännössä ilmainen. kertynty "korjausvelka" on hyvä pitää mielessä käytettyä pyörää ostettaessa.
Budjetin ollessa rajallinen harkitsisin yksivaihteista pyörää (vapaarattaalla). Joko maantie- tai maastopyörä. Sellaisen 10km työmatkan taittaminen hyvällä yksivaihteisella ei ole mikään ongelma. Pikemminkin päinvastoin. Ajan itse 10km työmatkaa fiksillä (talvella eri pyörällä).
Munarello
26.04.2016, 15.59
^^Onko linkkiä tuohon nissikiin? En ole itse sellaisen tarpeessa, mutta alkoi vähän kiinnostamaan koska lähes kuvaukseen sopivan tuommoisen vasta muutama viikko sitten myin pois. En kyllä usko, että on sama mutta silti...
^^Onko linkkiä tuohon nissikiin? En ole itse sellaisen tarpeessa, mutta alkoi vähän kiinnostamaan koska lähes kuvaukseen sopivan tuommoisen vasta muutama viikko sitten myin pois. En kyllä usko, että on sama mutta silti...
Ei valitettavasti, ei ole netissä myynnissä. En usko, että on sun ex.
Näistä olisi kiva kuulla jotain arvioita, jotenkuten budjetti kestäisi vielä hinnat
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.