PDA

Näytä tavallinen näkymä : Vitus Sentier 29

zamierm
28.03.2016, 22.51
Nyt iski pyöräkuume. Oliskohan Vitusta pyöräksi? Tarvis hiukan apua kokeneemmilta.

http://vitusbikes.com/products/sentier-29-2016/

Hintaluokka sais olla noin tonnin, plus miinus pari sataa. Pituutta mulla 188cm ja jalan sisämitta 88cm. Tarkemmin alla. Ajo tulisi olemaan enemmän teillä kuin mettässä. Ja ehkä mieluiten tuo 29 tuumanen. Mulla cyclossa on Shimanon 105 sarja takana ja sitä ainakin joutuu säätämään, joten nyt tarvis hiukan paremman sarjan. Näiden mittojen mukaan tuli ehdotus, mutta Effective topb tube on Vitussa noin 30mm pidempi. XL-koko olis kait oikeampi kuin L-koko.

Your Measurements

Inseam:
Trunk:
Forearm:
Arm:
Thigh:
Lower Leg:
Sternal Notch:
Total Body Height:

88
65
34
68
64
60
155
188

tiaalto
29.03.2016, 23.50
Tuo Vitus on 140 millin joustolla, joten keula nousee väkisinkin korkeaksi. Tuo voisi olla soiva vehje budjettiluokan metsärymistelypyöräksi, mutta itse katselisin ennemmin perinteisempää 100mm joustolla olevaa 29:iä mainitsemaasi ajoon. Canyon, Cube tai Radon.

janne kuivakangas
30.03.2016, 12.14
Oishan tosta hieno pyörä 😊✌

Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

zamierm
30.03.2016, 18.31
Tuumasin tuossa sitäkin, että olisko kuitenkin joku retkipyörä parempi vaihtoehto. Lastenkuljetuskärryä tulis kuitenkin vedettyä ja ajo tosiaan pääasiassa tiellä. Saattaa jopa käydä niin jotta joskus pitää saada tavaraa mukaan ja pyörässä pitää silloin olla tarakka. Kait sen tuohonkin saa siinä kun mihinkä tahansa muuhunkin. Mutta rumiahan noi retkipyörät äkkiseltään on, ainakin Surlyn LHT. :-) Kait sitä silti vois retkipyöränkin markille tuoda. Vai onko se vaihtoehto? Rengaskoko pitää olla kuitenkin mallia leveä sora/kelirikkorengas.

Kilsamato
10.01.2018, 20.21
Lainataan nyt vanhaa aihetta, kun otsikko on valmiiksi kohdallaan. Vuoden 2018 Vitus Sentier 29 -malleja alkaa näkyä CRC:ssä ja Wigglessä.

Haluaako Sentierin hankkinut raati jakaa kokemuksia, millainen ajettava pyörä on ollut? Risut ja ruusut tervetulleita.