Näytä tavallinen näkymä : Nopea pyörä työmatkailuun ja lapsen kuljetukseen.
Nyt ois pikanen tarve nopeakulkuiselle pyörälle, jolla työmatkan ohella pystyy satunnaisesti pientä lasta kuskaamaan.
Työmatka on 14km suuntaansa ja ajo kevät-syksy. Hintaraja noin 1000€. Cyclocross, finess vai hybridi?
Mikä tahansa noista ja lapselle peräpyörä.
Läskimasa
25.03.2016, 10.57
Ja sähköt vielä höysteeks niin nopeutuu.
Mikä tahansa noista ja lapselle peräpyörä.
Lastenistuinta on tarkoitus käyttää Koska sellainen jo löytyy.
Onko kokemuksia cyclocrossarista lastenistuimen kanssa? Kapea tanko oletettavasti tekee ajosta suht epävakaata.
Aina lapsen ollessa istuimessa painopiste on korkealla. Kuten tiesitkin. Jos olisin peräpyörisrä tiennyt nuorempana, olisin sellaisen hankkinut.
Lapsi vasta 2v, joten ei peräpyörää. Peräkärrykin jää pois, koska koen sen liian hankalaksi. Lasta joutuu kuljettaa noin 10km suuntaansa.
Onko kokemuksia cyclocrossarista lastenistuimen kanssa? Kapea tanko oletettavasti tekee ajosta suht epävakaata.
Droppitankojakin on vähän leveämpiä. Esim. 44 cm tai 46 cm leveä droppitanko voisi olla hyvä kompromissi eri ominaisuuksien suhteen.
Läskimasa
25.03.2016, 17.52
Peräkärrykin jää pois, koska koen sen liian hankalaksi. Lasta joutuu kuljettaa noin 10km suuntaansa.Miks koet liian hankalaksi? Mukavempi se on pyörällä polkee kärry perässä kuin takana hytkyvän mukelon kanssa. Kiinnityshän on hyvinkin helppo ja nopea, tietty säilytystiloilta/-paikalta vaatii enempi.
Miks koet liian hankalaksi? Mukavempi se on pyörällä polkee kärry perässä kuin takana hytkyvän mukelon kanssa. Kiinnityshän on hyvinkin helppo ja nopea, tietty säilytystiloilta/-paikalta vaatii enempi.
Lähinnä säilytys päiväkodin pihassa ja On aika tiukka aikataulu aamuisin. Olen nyt päätymässä cyclocrossariin. Ensiviikolla täytyis viimeistään saada fillari alle. Huomenna pitää käydä paikallisissa kivijalka myymälöissä.
Läskimasa
25.03.2016, 19.32
^ Kestääkö se tommosen runko lastenistuimen kiinnitystä? Ja sopiiko ylipäätään kiinnityskappale renkaan ja pystyputken väliin?
Itse en kyllä "uskaltais" cc:lläni muksua kuskata lastenistuimessa.. saattaa johtua siitäkin että jonku kerran tolla pannuttanu, mutta jotenki "kiikkerä" se on silti ilman ylimäärästä punnustakin eikä kapea tanko auta yhtään.. enpä oo kuiten kokeillu, mutta jos moista on laittamassa niin melkein kannattais kokeilla pottusäkin kans eka, etenki jos eka vauhtipyörä :)
30 hampainen
25.03.2016, 22.18
Cyclo käy lähes kaikkeen muuhun mutta ei lapsen kuljetukseen.
Suoratankoisella on paljon helpompi tehdä hätäjarrutus ja vaikeampi kaatua.
Cyclocrossarilla on tälläkin foorumilla moni lasta kuljettanut, mutta itsellä valinta osui tälläkertaa fitness pyörään. Specalized Sirrus Elite.
Katsopas, juuri samanlaiset pähkäilyt oli itsellä vuosi sitten ja täsmälleen samaan pyörään päädyin. Nyt harmittaa etten laittanut crossaria, varsinkin kun siirryin Hamaxista kärryyn.
Katsopas, juuri samanlaiset pähkäilyt oli itsellä vuosi sitten ja täsmälleen samaan pyörään päädyin. Nyt harmittaa etten laittanut crossaria, varsinkin kun siirryin Hamaxista kärryyn.
Mikä ominaisuus Sirruksessa alkoi harmittaa, että cyclocrossaria haluat?
Oma ajo tulee olemaan pelkkää asfalttia ja se 15km per sivu.
Turhan pysty ajoasento, ei oikeastaan muu. Tyytyväinen olen muuten ollut Sirrukseen. Nyt vuoden viisaampana ottaisin cx-pyörän ja lapsen kuskauksen takia lisäjarrukahvat.
Pystympi ajoasento on itselle mieluisampi ja hakusessa oli herkästi rullaava työmatkapyörä, millä tarvittaessa pystyy lasta viemään.
Nyt ainakin tuntuu että valinta oli hyvä.. Toki se voi ajan saatossa muuttua :)
Sirruksessa on maantiepyörän renkaat ja itselle hyvä ajoasento. Hiilari keulasta plussaa!
KimmoKäyrä
26.03.2016, 17.16
Itsellä tossa käytössä Kona Minute, joka on keskipitkäperäinen tavarapyörä. Ei toki yhtä nopea kuin cyclo slikseillä, mutta ihan tarpeeksi ripeä. Todella kätevä muutenkin elämään ja huippuhyvä lasten kuljetukseen, itsellä menee 2 muksua kyydissä ilman mitään sähläystä. Kannattaa kokeilla, on oikesti kiva ajaa. On lokarit, mahtuu nastat, pysähtyy levyjarruilla.
Mulla oli viime kesänä cyclon perässä pyöräistuin. Kyllä se silläkin toimii, mutta hutera se oli. Parani hiukan, kun sain laskettua istuinta niin alas kuin rengas sallii. Otin sen sitten pois, kun piti tehdä pidempää lenkkiä pyörällä ja se kiinnitys mokkula häiritsi polkemista.
Täältäkin ääni kärrylle lastenistuimen sijaan.
Alkusyksyn pidin lasta istuimessa. Kun syksyn liukkailla vedin lipat (onneksi lapsi ei kyydissä) vaihtui istuin äkkiä kärryyn. Minusta kärry on turvallisempi ja lapsi on paremmin säältä suojassa. 10km tarkoittaa kuitenkin vähintään 30 minuuttia pyörän kyydissä, mikä on pitkä aika vesisateessa, kovalla tuulella tai lumituiskussa.
Mä oon ajatellu Surlyn Straggler ajokiksi. Tarve on sama, eli vetää kärryä perässä, välillä lastenistuinta ja joskus on haaveissa tehdä pyöräreissu. Tuota pyöräreissua silmällä pitäen ajattelin seuraavan pyörän soveltuvan myös siihen. Surlyn LHT ei mielestäni sovi, koska siinä on liian kapeat renkaat. Nykyisillä kelirikkoteillä on pakko olla leveät renkaat jotta ei ala ahdistaa.
Olisko mitään ajatusta tuosta Stragglerista näissä hommissa? Toisessa ketjussa sitä kaikki ylistää, mutta siellä se näkyy olevan pitkälti lenkkipyöränä. Voi toki vaihtoehtojakin ehdottaa.
idänihme
02.04.2016, 13.46
Mä oon ajatellu Surlyn Straggler ajokiksi. Tarve on sama, eli vetää kärryä perässä, välillä lastenistuinta ja joskus on haaveissa tehdä pyöräreissu. Tuota pyöräreissua silmällä pitäen ajattelin seuraavan pyörän soveltuvan myös siihen. Surlyn LHT ei mielestäni sovi, koska siinä on liian kapeat renkaat. Nykyisillä kelirikkoteillä on pakko olla leveät renkaat jotta ei ala ahdistaa.
Olisko mitään ajatusta tuosta Stragglerista näissä hommissa? Toisessa ketjussa sitä kaikki ylistää, mutta siellä se näkyy olevan pitkälti lenkkipyöränä. Voi toki vaihtoehtojakin ehdottaa.
En ymmärrä miksi se ei toimisi. Tuota harkitsin itsekin (kuten myös Pelago Stavangeria ja Salsa Vayaa), mutta lopulta päädyin Salsan Fargoon siitemman rengastilan ja matalamman rungon houkuttelemana. Mielestäni matala runko (vs surlyjen vaaterissa olevat vaakaputket) on ihan kiva istuimen kanssa, en tuonkaan kanssa osaa hypätä kunnolla kyytiin kuin toiselta puolelta. Ihan älyttömän suurta rengastilaa en jälkikäteen ajatellen olisi välttämättä tarvinnut, joten Vaya tai Straggler olisi ihan hyvin sopinut minullekin.
Ainut miinus oli että Fargon melko lyhyen perän kanssa ainakin pienen lapsen painopiste menee takanavan taakse. Tuo teki ohjauksesta hieman kevyen tuntuisen kunnes asensin etutarakan (takatarakallehan ei saa laukkuja lastenistuimen kanssa), mutta vajaan kilon painoinen etutarakka tasapainotti ajokin. Fargossa olisi toki myös voinut säädettävillä dropouteilla säätää akselivälin pidemmäksi jos ohjaus olisi suuremmin häirinnyt.
Toi Vaya vaikuttaa mielenkiintoiselta. Ei vain suoraan löydy valmista pyörää, tai löytyy se kallein. Tarvis kait sitte kasata, mutta mun osaaminen riittää satulaan ja vaihteisiin. :-)
Ulkorengas
04.04.2016, 07.36
2-vuotiaan kuskaamiseen on kiinnostava vaihtoehto Weehoon kärry. Ei ole tuosta irselläni kokemusta, mutta näyttää lupaavalta. Veturin takarenkaasta roiskeiden suojaus täytyy kyllä jotenkin järjestää, kun apukuski on noin matalalla.
https://rideweehoo.com/
Tuollaisen vetämisessä ei tarvitse enää miettiä, kelpaako siihen krossari vai pitääkö olla hybridi.
Nyt ois Spessun Sirruksella yli 200km takana ja lastakin on istuimessa kuljetettu. Kaikinpuolin olen tyytyväinen hankintaan, Pyörä on todella vakaa lapsen kanssa ajaessa ja isoimmatkin mäet pääsee ajamalla ylös. Ajoasento on myös itselle sopiva, koska olen tottunut 29" XC pyörällä ajamaan. Noissa on hyvin saman kaltainen ajoasento.
Surly straggler ollut parisen vuotta ajossa vastaavassa käytössä, eli työmatka-ajelu ympäri vuoden ja muksujen kuljetus kärryssä. Mitään moitittavaa en ole pyörästä keksinyt. Kiinnikkeitä löytyy tarvittaessa hyvin lokareille ja tarakoille. Renkaiksi mahtuu tarpeeksi leveät, itsellä nyt alla takana 2" ja edessä 2,25". Takarengas olisi jonkun mielestä ehkä liian leveä, mutta mahtuu kuitenkin pyörimään. Pyörä on vakaa loskassa ja kohtuuketterä poluillakin.
Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2
Ulkorengas
07.04.2016, 12.42
Nyt ois Spessun Sirruksella yli 200km takana ja lastakin on istuimessa kuljetettu. Kaikinpuolin olen tyytyväinen hankintaan, Pyörä on todella vakaa lapsen kanssa ajaessa ja isoimmatkin mäet pääsee ajamalla ylös.
Hyvä homma. Vuoden kuluttua lapsi on taas isompi kuin nyt ja meillä jossain kolmen ikävuoden paikkeilla luovuttiin lastenistuimesta, vaikka istuimen optimistiset suosituspainot olisi sallinut varmaan vuotta vanhempaakin kuskata. Eli pian sinullekin tulee ajankohtaiseksi miettiä kuljetustapa uusiksi. Silloin peräkärry tai -pyörä on hyvä vaihtoehto. Tai sitten noiden yhdistelmä, jonka viestissä #25 linkitin. Mutta 2-vuotiaalle istuin on hyvä tapa varsinkin, kun istuin on jo olemassa.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.