Näytä tavallinen näkymä : 29" 'laatu' Täpäri haussa XC
Morjesta pöytään
Eli haussa täpäri Xc-tyyliseen ajoon, max hinta siinä 5k€ paikkeilla. Nyt saa ehdottaa kaikkea, mutta vain paras kelpuutetaan ;)
Itse olen kääntymässä Spessun epic eliteen
https://www.specialized.com/fi/en/bikes/mountain/cross-country/epic-elite-carbon-29-world-cup/106538
Ei varmaan pahoon pieleen menis ja brain kiinnostais.. Mutta onko muuta varteenotettavaa vaihtoehtoa?
Jos koko natsaa, tuosta (http://www.fillaritori.com/topic/59133-specialized-epic-s-works-world-cup-29-2014-large/) S-Works Epic alle vitosella.
Joo koko voi olla siinä ja siinä.. XL ehkä olis sopivampi. Olen 187cm ja 89 jalalla
Mutta olishan toi aika helmi (y) onko runko muuttunut sitten -14?
noniinno
19.03.2016, 21.54
Epicin runko on muuttunut viimeksi (siis muuten kuin väreiltään) juurikin kaudelle -14. Tuo linkattu on siis tuota viimeisintä mallia.
Täältä suositus Trekin uudelle Top Fuel sarjalle. Tuohon hintaan taidat saada 9.8 mallin, itsellä 9 ja on kyllä oikein mukava laite.
Sprintrs
19.03.2016, 22.57
Oulun pyöräsuvalasta sain reippaasti alle viiden tonnin tarjouksen top fuel 9.8:sta. En tiedä tämän hetken tilausajoista ehtiskö tuo vielä kesäksi.
Petteri Ellilä
19.03.2016, 23.18
Runkosettiä metsästämään ja siihen mieluiset osat. Työläämpi vaihtoehto mutta saa painottaa mitä osa-aluetta tahtoo.
Marsusram
19.03.2016, 23.28
Runkosettiä metsästämään ja siihen mieluiset osat. Työläämpi vaihtoehto mutta saa painottaa mitä osa-aluetta tahtoo.
Tuolla tavalla saa tehtyä itselle sopivan ilman turhia krumeluureja.
Pivottia (http://www.ridemore.fi/xcpyorat)on näkynyt kisoissa.
Mites kotimainen? pärjääkö hinnallaan muille, kun samaan hintaan saa jo hiilari rungollakin...
https://www.polebicycles.com/bicycles/cross-country/evolink-110-xc-29/?v=f0aa03aaca95
Itse kääntyisin valinnassa varmaan edellä mainittuun Trek Top Fuel 9.8siin tai sitten Canyon Luxiin (https://www.canyon.com/fi/mtb/lux/lux-cf-9-9-race.html). Spessusta sen verran, että S-works Epicciä kerran testanneena voin sanoa, että mahtava pyörä ajaa. Tosin toi Elite on osiinsa nähden aika ylihintainen. Pole on melko painava ja Dt swissin keulan huolto voi olla Suomessa vähän ongelmallista.
Juu, toi käytetty s-works nyt kuumottaa, mutta koko mietityttää.. Onko L liian pieni
...Dt swissin keulan huolto voi olla Suomessa vähän ongelmallista.
Lähin DT Swissin merkkihuolto on tällä hetkellä HF Christiansen A/S Tanskassa
Morjesta pöytään
Eli haussa täpäri Xc-tyyliseen ajoon, max hinta siinä 5k€ paikkeilla. Nyt saa ehdottaa kaikkea, mutta vain paras kelpuutetaan ;)
Mutta onko muuta varteenotettavaa vaihtoehtoa?
Kun parasta halutaan, niin miksi cruzia ei oo listalla? http://www.santacruzbicycles.com/en/us/tallboy
Juu, toi käytetty s-works nyt kuumottaa, mutta koko mietityttää.. Onko L liian pieni
L on just sulle sopiva. Se, että onko toi nyt just se "paras" on sitten ihan makuasia. 71 asteisella keulalla en kyllä itselle ostais, eikä noista s-worksin rungoista ole muutenkaan kuulunut aina hirveän positiivista palautetta.
Samoin edellämainituista Canyonin Luxissa ollut paljon ongelmia rungon kestävyydessä. Useita hajonnut keskiön seudulta.
Pivot, Santa Cruz tai Trek on varmasti hyviä. Ensin mainitussa toimii ainakin takuu ja huolto esimerkillisesti. Esim. rungon takuuvaihto 2h verrattuna Canyonin 2kk.
roadking
20.03.2016, 20.47
Naurettavan lyhyt 3. vuoden takuu vaan noissa Pivoteissa verrattuna vaikka Spessun ja Trekin elinikäiseen takuuseen.
noniinno
20.03.2016, 21.43
Spessut kevätalessa http://mountainbikeshop.fi/
Tuo Elite WC on hieno. Edellisessä runkomallissa kai noita alumiinisia takahaarukoita katkesi muutamia, tai ainakaan muuta valituksen aihetta en löytänyt kun omaa S-Worksia olin ostamassa. Epic on hieno pyörä, vaikka on kai tuohon hintaan kaikki pyörät on hienoja.
Lapierre (http://shop.pyorakauppa.fi/fi/lapierre/10791-lapierre-xr729-e-i-shock-m.html) olisi myös mielenkiintoinen. Luulen, että ensi kesänä noita näkyy jopa podiumilla maastokisoissa.
Hannez78
20.03.2016, 21.43
Niin jos se Spessun takuu edes toimisi. Edellinen pyörä oli Spessu ja sain ihan maahantuojaan ottaa yhteyttä, että keskiölaakeri saatiin hoidettua. Ei tule mulle enää Spessua.
Sent from my iPhone using Tapatalk
noniinno
20.03.2016, 22.01
Taas Pivottimiehet täällä synkistelemässä. :)
Hannez78
20.03.2016, 23.51
Sori, mutta toi ylläoleva teksti on faktaa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Niin jos se Spessun takuu edes toimisi. Edellinen pyörä oli Spessu ja sain ihan maahantuojaan ottaa yhteyttä, että keskiölaakeri saatiin hoidettua. Ei tule mulle enää Spessua.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sori, mutta toi ylläoleva teksti on faktaa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Faktaa on myös että Spessulla ei ole maahantuojaa.. Kyllä se kauppias voi sen keskiön halutessaan vaihtaa ja hakea hyvityksen oikealta taholta eli tässä tapauksessa keskiön valmistajalta sram/shimano etc...
Voin kertoa että kyllä ne takuut Spessulla toimii! Se on kauppiaan oma asia miten takuuasiansa hoitaa, mutta ei siitä kauppiaan huonosta asioiden hoitamisesta voi myöskään Spessua syyttää..
Mikä on hyvä hinta tuosta Trek top fuel 9.8:sta? Lähempänä neljää kuin viittä tonttua on ilmeisesti jo hyvä..?
Spessuistahan saa nyt pois sen -20% eli elite maksais 4400€.
^ Täällä ainakin paikallinen antaa -15% ja omasta mielestä tuo alkaa olla jo hyvä hinta..
Moro,
Olen etsimässä saman kaltaista pyörää kuin alkuperäinenkin postaaja, ja mittammekin ovat hyvin liki toisiaan (itse olen 189 pitkä, 90 inseam, noin 80 kg ja ilmeisesti suhteellisen pitkä selkä ja kädet). Tässä omia pohdintojani asian tiimoilta:
Oma ennakkosuosikkini oli/on BMC FourStroke. XT-versio FourStroke 02:sta (http://www.bmc-switzerland.com/int-en/bikes/mountain/crosscountry-fourstroke-02-xt/) menisi kevyesti budjettiin. Niiden 01-versioiden (http://www.bmc-switzerland.com/int-en/bikes/mountain/crosscountry-fourstroke-01-xx1/) hintaa en ole uskaltanut edes kysyä/selvittää. Harmi vain, että paikallisen kivijalan mukaan tuon 02 XT version saatavuus on jo tähän aikaan vuodesta "haastavaa". No, toisaalta hyvä, niin ei tarvitse arpoa riittääkö tuon pyörän L-koko.
Koosta puheen ollen: Alkuperäistä postaajaa kehottaisin ainakin koeajamaan sitä L-kokoista Epicciä ennen rahojen latomista tiskiin. Itselleni ja omaan makuuni se olisi turhan lyhyt. Tähän joku tietysti voi sanoa, että ajan liian isolla rungolla... Samasta syystä Pivot jää minulta pois laskuista, vaikka se muuten olisikin hyvin korkealla omalla listallani. L-kokoista Pivottia pyörittelin paikallisen parkkipaikalla ja siinä ainakin tuntui ohjaustanko olevan ihan sylissä. Jos jollakulla on XL-kokoista Pivottia tarjota koeajoon (Tampereen seudulla), niin tulen mielelläni toteamaan olevani väärässä.
Santa Cruz Tallboy on varmasti hyvä fillari, mutta siinäkin XL-koon Reach-mitta (438 mm) kuulostaa lyhyen puoleiselta. XXL-koko vaikuttaa taas aikasta isolta... Lähikauppiaskin totesi minun olevan ihan kokojen välissä. Canyon Lux kuumottaisi muuten, mutta kylän pojista ainakin yksi sanoo sen olevan löysä. Takuuasia huolettaa lisäksi.
Lapierren linkattu pyörä olisi mielenkiintoinen ja sitä saisi ilmeisesti lähikaupasta (tai ainakin yksi paikallinen on listattu jälleenmyyjänä täällä (http://www.lapierre-bikes.co.uk/map-dealer-locator)). Täytyypi googletella ja käydä vaikka juttusillakin, vaikka kyseisestä kaupasta ei ole aikaisemmin jäänyt kovin hyvä maku.
Tässä ketjussa mainituista jäljelle jää Top Fuel. Useampi vuosi sitten omistin yhteensä 3 kuituista Top Fuelia, siis niitä 26-versioita. Olivat parhaita pyöriä ajaa (niistä mitä minulla on ollut), siis niin kauan kun runko pysyi kasassa. Minulla nimittäin hajosin niitä kolme runkoa reiluun neljään vuoteen... Kaikki vaihtuivat takuuseen, mutta homma kesti jokaisen osalta 6+ kuukautta. Silloin lupasin itselleni, etten enää koskaan osta Trekkiä ainakaan omalla rahalla. Pitäisiköhän pyörtää tuo lupaus, sillä nykyinen Top Fuel 9.8 SL vaikuttaa kyllä erittäin mielenkiintoiselta...
Vai löytyisikö raadilta vielä muita ehdotuksia?
Hannez78
21.03.2016, 19.21
Faktaa on myös että Spessulla ei ole maahantuojaa.. Kyllä se kauppias voi sen keskiön halutessaan vaihtaa ja hakea hyvityksen oikealta taholta eli tässä tapauksessa keskiön valmistajalta sram/shimano etc...
Voin kertoa että kyllä ne takuut Spessulla toimii! Se on kauppiaan oma asia miten takuuasiansa hoitaa, mutta ei siitä kauppiaan huonosta asioiden hoitamisesta voi myöskään Spessua syyttää..
En tiedä millä mandaatilla Eki Vainikka asiaa sitten hoiti viime elokuussa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
seppo_taalasmaa
21.03.2016, 19.24
Moro,
Olen etsimässä saman kaltaista pyörää kuin alkuperäinenkin postaaja, ja mittammekin ovat hyvin liki toisiaan (itse olen 189 pitkä, 90 inseam, noin 80 kg ja ilmeisesti suhteellisen pitkä selkä ja kädet). Tässä omia pohdintojani asian tiimoilta:
Oma ennakkosuosikkini oli/on BMC FourStroke. XT-versio FourStroke 02:sta (http://www.bmc-switzerland.com/int-en/bikes/mountain/crosscountry-fourstroke-02-xt/) menisi kevyesti budjettiin. Niiden 01-versioiden (http://www.bmc-switzerland.com/int-en/bikes/mountain/crosscountry-fourstroke-01-xx1/) hintaa en ole uskaltanut edes kysyä/selvittää. Harmi vain, että paikallisen kivijalan mukaan tuon 02 XT version saatavuus on jo tähän aikaan vuodesta "haastavaa". No, toisaalta hyvä, niin ei tarvitse arpoa riittääkö tuon pyörän L-koko.
Koosta puheen ollen: Alkuperäistä postaajaa kehottaisin ainakin koeajamaan sitä L-kokoista Epicciä ennen rahojen latomista tiskiin. Itselleni ja omaan makuuni se olisi turhan lyhyt. Tähän joku tietysti voi sanoa, että ajan liian isolla rungolla... Samasta syystä Pivot jää minulta pois laskuista, vaikka se muuten olisikin hyvin korkealla omalla listallani. L-kokoista Pivottia pyörittelin paikallisen parkkipaikalla ja siinä ainakin tuntui ohjaustanko olevan ihan sylissä. Jos jollakulla on XL-kokoista Pivottia tarjota koeajoon (Tampereen seudulla), niin tulen mielelläni toteamaan olevani väärässä.
Santa Cruz Tallboy on varmasti hyvä fillari, mutta siinäkin XL-koon Reach-mitta (438 mm) kuulostaa lyhyen puoleiselta. XXL-koko vaikuttaa taas aikasta isolta... Lähikauppiaskin totesi minun olevan ihan kokojen välissä. Canyon Lux kuumottaisi muuten, mutta kylän pojista ainakin yksi sanoo sen olevan löysä. Takuuasia huolettaa lisäksi.
Lapierren linkattu pyörä olisi mielenkiintoinen ja sitä saisi ilmeisesti lähikaupasta (tai ainakin yksi paikallinen on listattu jälleenmyyjänä täällä (http://www.lapierre-bikes.co.uk/map-dealer-locator)). Täytyypi googletella ja käydä vaikka juttusillakin, vaikka kyseisestä kaupasta ei ole aikaisemmin jäänyt kovin hyvä maku.
Tässä ketjussa mainituista jäljelle jää Top Fuel. Useampi vuosi sitten omistin yhteensä 3 kuituista Top Fuelia, siis niitä 26-versioita. Olivat parhaita pyöriä ajaa (niistä mitä minulla on ollut), siis niin kauan kun runko pysyi kasassa. Minulla nimittäin hajosin niitä kolme runkoa reiluun neljään vuoteen... Kaikki vaihtuivat takuuseen, mutta homma kesti jokaisen osalta 6+ kuukautta. Silloin lupasin itselleni, etten enää koskaan osta Trekkiä ainakaan omalla rahalla. Pitäisiköhän pyörtää tuo lupaus, sillä nykyinen Top Fuel 9.8 SL vaikuttaa kyllä erittäin mielenkiintoiselta...
Vai löytyisikö raadilta vielä muita ehdotuksia?
Määrittele "löysä" olisi kiva kuulla enemmänkin miten lux on löystynyt :D
Olivatko nuo hajonneet top fuelit kuitua vai alumiinia?
Tämä nykyinen Top Fuel:han on täysin uudistunut malli tälle kaudelle..
noniinno
21.03.2016, 21.40
Trek on hieno pyörä. Ainoa joka omaan silmään vähän pistää, on omintakeinen takaiskarin lukitusvaijerin veto. Mutta ehdottomasti kyllä kelpaisi, on myös saanut hyviä arviointeja. Laitanpa tähän joitain mitä itse luin. Kehutaan höyhenenkeveyden lisäksi olevan jo miltei trail -henkinen, ja ainakaan teknisillä kilparadoilla tästä ei ole haittaa. Vanhalle jäärälle myöskään Boost -standardi ei oikein kipinöi, mutta jos tyhjältä pöydältä lähtee, eikä ole tarvetta käyttää esim vanhoja kiekkoja, ei asia liene merkityksellinen. http://www.bikemag.com/videos/trek-top-fuel-9-9/#AaGaAWims6JKXCG4.97, http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/bikes/mountain-bikes/full-suspension/product/review-trek-top-fuel-9-9-sl-49587/, http://www.pinkbike.com/news/2016-trek-top-fuel-first-ride.html, http://dirtragmag.com/first-impression-2016-trek-top-fuel-9-9-sl/, http://enduro-mtb.com/en/the-review-dream-bike-trek-top-fuel-9-9-sl/
^ Tarkennuksena, tuo lukitus on hydraulinen eli vaijereita ei ole.. Itsellä tuo letkun veto toteutettu eri tavalla mitä näissä Trekin sivuilla ja noissa arvosteluissa olevissa kuvissa, liekö sitten paikallinen mokannut..
En tiedä millä mandaatilla Eki Vainikka asiaa sitten hoiti viime elokuussa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eki on Spessun agentti.. Maahantuoja on hieman eri asia..
Nyt rupee vaakakuppi kääntymään Trekin 9.8 sl:n suuntaan kun sain siitä mielestäni ok tarjouksen.. Nyt vaan saatavuus on vielä kysymysmerkki.. toiv se selviää huomenna!
Vai onko jokin niin paljon paremmin canyonissa että kannataa se ostaa..? https://www.canyon.com/fi/mtb/lux/lux-cf-9-9-race.html
noniinno
22.03.2016, 01.14
Ei vaan nuo kuvastopyörät jostain syystä oikein iske, ja takuuasioiden hoitaminenkin on foorumijorinoiden mukaan aika verkkaista.
Itselläni on viime kesänä hankittu Canyon Lux CF 9.9 SL ja sen takapakasta (shimano XTR) katkesi yksi hammas syksyllä. Sain uuden pakan n. viikossa valokuvan perusteella. Runko-ongelmissa varmasti menisi pitempään - monestakin syystä. Itselle ei ole pyörässä muuta ongelmaa ollut, vaikka kuski painaa n. 100 kg ja kohtalaisen kovaa rynkytystä pyörä on saanut. Löysyydestä en osaa sanoa - itse en ole havainnut esim. mitään välyksiä ja jousituksenkin saa riittävän kireälle. Runkokoko minulla M.
Itselläni on Spessun Stumppi nykyään ja vaikka on todella hyvä pyörä, niin korppeaa kovin nuo valmistajan omat "viritelmät". Esim. iskarikiinnitys, ohjainlaakereiden mitat.
Rajoittaa päivitystä, rikkoutuneiden osien vaihtamista, yms. yms. kun ei käy kun yhden sorttiset osat. Esim anglesettiä on ihan turha haaveilla.
Näitäkin asioita kannattaa pohdiskella ennen valintaa
Määrittele "löysä" olisi kiva kuulla enemmänkin miten lux on löystynyt :D
Olivatko nuo hajonneet top fuelit kuitua vai alumiinia?
Isohkon kokoinen ja minua vahvajalkaisempi puolituttu sitä keskiön seudun sivusuuntaista (?) "löysyyttä" kommentoi ensimmäisenä kun kysyin mielipidettä Luxista. En väitä tätä absoluuttiseksikaan totuudeksi, kun en ole moista pyörää koskaan omistanut tai edes koeajanut. Enkä edes tiedä, että huomaisinko itse mitään, mutta kai se vähän takaraivossa kaihertaisi, että onko hitauteni syy sittenkin se "löysä" runko eikä kuski...
Hajonneet Top Fuelit olivat kaikki kuituisia, kaikki olivat eri vuosimallisia (muistaakseni 07, 09 ja 10) ja kaikissa murtui satulaputki keskiön ja jousituksen ylemmän linkun kiinnityksen välimaastosta. Tiedän, uusi Top Fuel on eri pyörä ja maahantuontiin on järjestetty eri tavalla, mutta aika paha maku niistä takuukuvioista silloin jäi. Siitä huolimatta Top Fuel on aika vahvoilla minullakin.
Trekin saatavuus menee kesäkuulle, joten se on poissa pelistä :/
Kauankos toi lux 29 on ollut markkinoilla..? Ainakin 2-3 vuotta, eikös..? Ei vaan viittis ostaa nyt kallista filoo ja/jos uus runko julkastaan loppukesästä :|
Oisko se kumminki vaan järkevin ostaa toi hinnatalkaen lux https://www.canyon.com/fi/mtb/lux/lux-cf-7-9.html ja ryypätä se pari tonnia :D
Petteri Ellilä
23.03.2016, 14.35
Morjesta pöytään
Eli haussa täpäri Xc-tyyliseen ajoon, max hinta siinä 5k€ paikkeilla. Nyt saa ehdottaa kaikkea, mutta vain paras kelpuutetaan ;)
....Oisko se kumminki vaan järkevin ostaa toi hinnatalkaen lux https://www.canyon.com/fi/mtb/lux/lux-cf-7-9.html ja ryypätä se pari tonnia :D
Elämä on. Ja ehdottomasti ehkä.
^^ Entäs Trekin runkosetti? http://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/polkupy%C3%B6r%C3%A4t/maastopy%C3%B6r%C3%A4t/maastopy%C3%B6r%C3%A4t--cross-country/top-fuel/top-fuel-sl-carbon-runkosarja/p/2139100-2016
Eihän se, jos palikat, esim. keskiö, hajoaa ole fillarin rungon vika. Palikoita itse olen rikkonut ties minkä merkkisistä pyöristä, mutta ainoat runko-ongelmat ovat olleet Konan vanhanliiton Process DL:n ja vuoden 2014 Spessun Stumppi Evon kanssa. En siltikään hauku fillareita sysipaskoiksi. Ihmiset(tai ties mitkä robotit) niitäkin rakentavat. Kummassakin tapauksessa kyseessä ei ole ollut mikään tyypivika ja Paikalliset fillariliikkeet hoisivat fillarit parissa viikossa takaisin ajoon. Luxeja näkyi viime vuonna marakisoissa muutamia, enkä yhtäkään kisan jälkeen rikkinäisenä missään nähnyt. Henkilökohtaista kokemusta en niistä osaa antaa, mutta palikat ainakin hintaansa nähden priimaa ja muotoilu miellyttää omaa silmää.
Vilhelm V
23.03.2016, 18.09
Oisko se kumminki vaan järkevin .... ja ryypätä se pari tonnia :D
Tässäkin asiassa varmaan voidaan konsultoida. Ei ole vaikea rasti.
Camber on myös hyvä vaihtoehto, mikäli Spessua mieli halajaa. Itselleni valikoitui tosin Enduro.
Hajonneet Top Fuelit olivat kaikki kuituisia, kaikki olivat eri vuosimallisia (muistaakseni 07, 09 ja 10) ja kaikissa murtui satulaputki keskiön ja jousituksen ylemmän linkun kiinnityksen välimaastosta.
Minun 2007-mallinen alurunkoinen Trek Top Fuel 8 murtui samasta satulaputkesta, mutta hieman ylempää linkun hitsauksen yläreunasta. Hienosti kyllä hoitavat runkotakuutapaukset Trekin toimesta vielä liki kymmenen vuoden käytön jälkeen.
Case closed.. Canyon lux cf 9.9 race tilattu ja on jo matkalla! Kiitokset jeesistä!
trek kaatu saatavuuteen ja spessussa myyjät vähä ryssi tarjouksien kanssa.. Mutta eikähän cahoneerolla pääse
Varmasti hyvä valinta tuokin!
seppo_taalasmaa
04.04.2016, 17.44
Taas valuivat rahat teutoonien taskuihin :D
Case closed.. Canyon lux cf 9.9 race tilattu ja on jo matkalla! Kiitokset jeesistä!;
Jokos olet saanut pyörän? Jos olet, niin millaiset ovat ensivaikutelmat?
Itselleni jäljellä ovat
- Spessun Epic (XL-kokoinen Elite Carbon World Cup vakiokokoonpanolla) ja
- Santa Cruzin Tallboy (XXL-kokoinen custom kokoonpano 1x11 täys-XT:llä, 120 mm Sid Rc3 ja omasta takaa tulevat kiekot).
Ketjussa aikaisemmin mainitut BMC Fourstroke, Top Fuel ja Lapierre kaatuvat saatavuuteen.
Molempia saisi lähikaupassa ja molemmista minulla on mielestäni asialliset ja käytännössä saman hintaiset tarjoukset. Tallboyta kävin koeponnistamassa tänään ja Epiciä pääsin kokeilemaan viime vuonna. Kummassakin on hyvät ja vähemmän innostavat puolensa, eikä selkeää voittajaa ole, ainakaan tällä hetkellä.
Löytyisikö raadilta mielipiteitä ja myös perusteluja suuntaan tai toiseen?
Niin, ja kuski on siis 189 cm pitkä, ilmeisesti suhteessa pitkän selän omaava rapiat 80 kiloinen lähinnä maracupista ja niitä pidemmistä tapahtumista kiinnostunut. XCO ei ehkä niinkään innosta...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.