Näytä tavallinen näkymä : kumpi osasarja Cannondaleen CAADX; SRAM Rival 22, vai Shimano 105
Olen ostamassa Cannondale cyclocrossin CAADX. Sitä on tarjolla sekä Shimanon 105 osasarjalla että SRAM Rival 22:lla. Kumpaa suosittelette kunto- ja työmatkapyöräilyyn`?
Kumpikin on tosi hyviä. Käy koeajamassa kummalla logiikalla haluat vaihtaa vaihteita.
Vaikka en oo mikään virvelitehtaan tuotteiden fani niin 105 hyvin toimiva osasarja hintaluokassaan.
JohannesP
15.03.2016, 11.07
Kumpikin on tosi hyviä. Käy koeajamassa kummalla logiikalla haluat vaihtaa vaihteita.
Lisäisin tähän vielä kumpi kahva sopii paremmin muotoilultaan käteen.
^Täysin makuasia. Se on kädestä kiinni, jotain täytyy itse päättää...
30 hampainen
15.03.2016, 12.29
Käy koeajamassa kummalla logiikalla haluat vaihtaa vaihteita.
Sramin vaihtajakahvat on pakko olla naisen suunnittelemat.
kuovipolku
15.03.2016, 15.23
Eikö tässä ole kyse vuoden 2015 ja vuoden 2016 malleista? Jos, niin merkittävämpiä eroja voi löytyä muista osista kuten jarruista tai kiekoista. Kysyjä olisi voinut antaa suorat linkit niin ei tarvitsisi arvuutella.
Minä saattaisin valita 105:t, mutta minä olenkin jo tottunut Shimanoihin, olen hidas oppimaan uutta enkä haluaisi cyclocrossiini eri logiikkaa kuin maantiepyörääni. Hydraulisia levyjarruja väitetään niin paljon paremmiksi kuin mekaanisia että voisin silti joutua harkitsemaan. Ensiasennuskiekoissa ei välttämättä ole kovinsuuria eroja mutta lienee silti mahdollista että toisessa mallissa on niin paljon paremmat kiekot kuin toisessa että esim. hinta/laatusuhde on syytä tältäkin osin ottaa huomioon päätöstä tehdessä.
Tässä muutamana viime vuotena on tullut ajettua suunnilleen puolet vuoden ajoista Rivalilla ja puolet Ultegralla. Vaikka vaihtologiikka on erilainen, niin virhevaihtoja ei tule. Eli sillä perusteella en tekisi päätöstä. Sen sijaan kahvan muotoilu on erilainen ja Shimanon kahva sopiii omaan käteeni paljon paremmin kuin SRAMmin. Molemmat toimivat oikein säädettyinä erittäin hyvin ja täsmällisesti.
arctic biker
17.03.2016, 22.37
Varovainen puoltoääni Ultegralle.
Kiitos kaikille asiallisista vastauksista ja kommenteista. Eiköhän se näillä ja kokeilemalla löydy.
:)
kuovipolku
18.03.2016, 13.02
Vielä kun olisit laittanut ne halvatun lenkiit ja kertonut mistä saa ja mihin hintaan mitäkin.
Ja tietysti suvaitset kettoa meille mihin päädyit ja miksi.
Madone 4.9
20.03.2016, 09.37
Jos et ole vielä ostanut niin pieni varoituksen sana.
Pysy kaukana SRAMIN osista, takuu tökkii, hinta ihan järjetön vs. Shimano.
Itsellä vaan hajosi takavaihtajan kahva, ei toiminut enää kunnolla. Onneksi oli takuu pyörässä.
Maahantuojan venkoilun takia pyöräni oli pajalla 2 kk. Vaikka asian olisi voinut korjata suoraan lähettämällä uuden kahvan.
Ja kahvan hinta vain 450€, ei paha?
Oliko vika siis Sramin vai maahantuojan?
kuovipolku
20.03.2016, 12.08
Edes SRAM Red 22 kahvaa ei ole kovin helppo löytää tuollaiseen hintaan ja kysyjän kannalta kiinnostavampaa liene että Rivalin kahvan voi saada hintaan joka ei ole merkittävästi korkeampi kuin 105:n (ja jälkimmäisenkin tiedetään joskus pettäneen takuuajan puitteissa tai sen mentyä).
El-Carpaso
20.03.2016, 13.32
Mulla on maantiepyörässä Sramia, tyttöystävällä on Shimanon 105. Jos nyt pitäisi valita osasarja, niin vaikka tykkään double tapista todella paljon niin en osta enää mitään Sramilta koskaan. Osat on aivan ylihintaisia laatuunsa nähden, ja niiden kanssa on jumissa valkkaa kumman tahansa. Sramin etuvaihtajat on myös pääsääntöisesti naurettavan huonoja (3 menny paskaks eri osasarjoista maantie ja maastopuolella)
Sramiilla yksi selkeä etu, eli kytkin vaihtaja toimii ilman erityisiä kikkoja maantiekahvalla. Mulla on Sramia vain toisessa crossarissa, mutta se on toiminut oikein hienosti 3 kauden kisailut. En aja crossarilla lenkkiä juuri lainkaan, eli ei mitään hirmukilsoja kurakeleissä ole tullut, mutta kisoissa toisinaan tulee pahoinpideltyä vähän rankemmalla kädellä.
Mutta toisaalta, Shimano on kyllä melko hyvä ja mulla on toiminut 1x11 oikein hyvin ilman kytkinvaihtajaa. Jos osia pitää ostaa kansallisen diilerin jakelukanavien kautta, niin kaikki maksaa vähän reippaammin. Jos on kahvoja vailla, niin 105 kahvaparin saa alle 200€ kotiinkuljetettuna...Rival 22 näköjään 100€ kalliimpi.
arctic biker
20.03.2016, 21.52
Sramin etuvaihtajat on myös pääsääntöisesti naurettavan huonoja (3 menny paskaks eri osasarjoista maantie ja maastopuolella)@El-carpaso
Juuri tuossa manailin X9- etuvaihtajaani, nivelissä karsee klappi, saman sarjan samanikäinen takavaihtaja käsin murjottuna vielä kohtuu kiinteän oloinen.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.