PDA

Näytä tavallinen näkymä : Verkkokaupan GoZero Urban Rambler Fatbike 26" 2016

Canno
10.03.2016, 19.18
Mitä mieltä seuraavasta sähköavusteisesta Fatbike pyörästä ?

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/49819/gdktb/GoZero-Urban-Rambler-Fatbike-26-2016 (https://www.verkkokauppa.com/fi/product/49819/gdktb/GoZero-Urban-Rambler-Fatbike-26-2016)

250 W sähkömoottori
Haarukka: Jäykkä teräs
Takavaihtaja: Shimano Deore M 592 Shadow Plus, 9-spd
Vaihdevivut: Shimano Acera M 390, Rapidfire, I-Spec
Kammet: Prowheel 44T
Keskiö: Bewo
Takarattaat: Shimano 11-34T, 9-spd
Ketju: KMC Z99RB
Jarrukahvat: Zoom HB-875-E
Jarru (etu): Zoom HB-875-E, 180mm
Jarru (taka): Zoom HB-875-E, 180mm
Renkaat: CST 26x4,0, foldable
Vanteet: 26" Fatbike
Napa (etu): Gozero 9mm QR
Napa (taka): Gozero 9mm QR
Pinnat: black 2,0mm
Ohjaustanko: GoZero 780mm low riser
Gripit: GoZero
Ohjainkannatin: GoZero
Satulaputki: GoZero 31,6mm
Maksimi ajajan paino: 100 kg
Runko: Aluminium 6061 hydroformed, 26" Fatbike, 12mm Thru axle
Paino ilman polkimia: 23,7 kg
Ajajan pituus: 175 cm-185 cm

seppo_taalasmaa
10.03.2016, 19.32
Suosittelisin selvittämään tuotteen osien takuun. aika jännästi rungossa lukee Thru axle ja kiekot on 9mm QR? onkohan ne esim 135x9, 170x9 vai mitälie :0 ? En kyllä koskisi, voi olla meinaan aikamoinen pommi. Voihan se toki kestääkkin, mutta tuolla rahalla saisi jo suhteellisen kevyen perusläskin tai hyvän 29 jäykkäperän. Mihin käyttöön olet pyörää ajatellut?

kmw
10.03.2016, 20.20
Laittaisin tuon rahan täysjäykkään 29"-runkoon. Vaihtoehtona pankkiin pesämunaksi oikean sähköläskin hankintaan.

Noin yleisesti ottaen niin halpa on kiva ostaa ja sitten se kiva loppuu.

nure
11.03.2016, 08.02
Herran jestas, tosi läski, melkein 25kg sontaa! "Huippuluokan" ja "Loistava", tulipa superlatiivit käytettyä! Saatan kuvitella että millaiselta tuntuu polkea tuo kotiin kun virta loppuu...

Gerberos
17.06.2017, 20.13
Minulla ollut tuo kyseinen pyörä viime kesästä asti, vielä ei ole niin pitkää lenkkiä tullut ajettua että olisin saanut akun edes puoliväliin. Maksimissaan olen ajanut 38km, enkä todellakaan säästellyt avustusta.
ihan tyytyväinen olen ollut tähän mennessä.
Nyt olen miettinyt mikä on tuo valkoinen liitin moottorin alapuolella, saisiko siihen valot kiinni tms.
siihen tulee neljä karvaa ja merkinnät A ��ja toisella puolella liitintä B ��. Virtaa tulee ainakin yhdestä karvasta 3,3v ja toisesta 15mv

thingummywut
18.06.2017, 15.07
Pommiksi osoittautui tuo 2016 malli meidän kohdalla, kun vaimo tuollaisen osti työmatkavehkeeksi: Kesän melko aktiivisen käytön jälkeen moottorista napsahti akseli poikki. Tästä syntynyt metalliroska ilmeisesti vaurioitti moottoriosiota enemmänkin, ja Verkkokaupan huolto ei enää lähtenyt tätä korjaamaan. Hienosti sai vielä yli puolen vuoden käytönkin jälkeen koko rahan takaisin, sillä toimintavirhe oli ilmeinen. Ihan kelvolliselta tuo muuten vaikutti, enkä ole kuullut vastaavia muilta käyttäjiltä vielä. Saattoi olla vaan virheellinen akseli. Ties vaikka 2017-mallissa, joka nyt on myynnissä ~samaan hintaan olisi laadukkaammat osat.

pevelius
14.07.2017, 23.23
Ostin 2017 mallin lähinna työmatkapyöräksi. Se on nyt tarjouksessa 999,90€.

Olen ihan maallikko, en ole koskaan ajanut edes maastopyörällä.

Vaihteet lonksuvat eikä aina vaihda. Täytynee tutustua seuraavaksi säätöihin.

Avustuksessa on viive, 0,5-1s, sekä polkemisen alussa että lopussa. Tämä ei haittaa pyörätiellä, mutta kivikossa kylläkin. Toisaalta avustuksen saa kokonaan pois, jolloin kaasukahva aktivoituu. Se on aika kiva härveli kivikossa, jossa polkimet osuvat helposti kiviin ja pitää nousta ylämäkeen. Pelkällä kaasukahvalla ilman polkemista pyörä kulkee n. 20km/h, mutta en ole tätä varsinaisesti testannut vielä optimimaastossa ja power modella.

GZR Raw on rakennettu paremman sensorin ja moottorin päälle. Siinä ei ole tuota viivettä mikä tässä halpismallissa on.

Avustustasoja on kuusi ja lisäksi erikseen modet eco, normal ja power. Sähköavustuksen maksiminopeuden voi säätää suoraan näytöltä. Range on 20-36km/h ja lisäksi löyy 99.9km/h, joka poistaa kaikki rajoittimet. Normal modessa avustus ei toimi yli 25km/h, mutta power mode avustaa aina, joten minun reisillä sai tasaisella keskinopeudeksi 36km/h ja ylämäet mentiin n. 30km/h. Toki tällainen touhu vaatii sitten liikennevakuutuksen.

Jarrut ovat tehokkaat ja pyörä pysähtyy niin hyvin kuin pyörä nyt voi pysähtyä.

Ensivaikutelma on, että ominaisuudet ovat erittäin hauskat niin pyörätielle kuin metsään.

Lopullinen tuomio tulee sitten kestävyydestä, kun se on selvillä. Toistaiseksi kaikki toimii hyvin.