Näytä tavallinen näkymä : Suosituksia eturattaiksi
Moro! Maantiepyörän välityksiin tarvitaan apua! Ehkä vähän takaperoinen ajatustapa, mutta koska takapakka on uudehko ja eturattaat menee uusiksi, tarvitsisin asiantuntijoiden neuvoja eturattaiden valintaan. Eli takapakka 11-28, compact-kammet (luulisin) 110mm bcd. Keskarit yksin ajellessa n. 30 km/h, porukka-ajoa tulossa enenevissä määrin, ehkä 32 km/h. Kadenssi n. 90 - 95. Ajot eteläisessä Suomessa. Kiitos etukäteen.
Viimekesän oli 12-28 ja 50-34 välitykset ja 30-31 keskareilla piisasi, paitsi suurimmissa alamäeissä. Nyt muuttui taka 11-25 pakka ja luulen että pelittää yhtähyvin. Jos joskus jalat kasvaa niin voi alkaa harkitsemaan 52/53-39/37 rattaita eteen, mutta ei ole vielä aikoihin tarvetta
Juha Lehtinen
04.03.2016, 13.16
Minulla oli toisessa maantiepyörässä pitkään 50/34 rattaat ja siihen vaihdoin tilalle 52/36. Takapakkana on 12-25, ihan hyvältä kombinaatiolta tuntuu ja harjoitusvastuksellakin toiminut hyvin.
Sent from my iPad using Tapatalk
Onko kokemuksia mikä etulimppu (52piikkinen 110bcd) toimii di2 etuvaihtajan kanssa? Pyörässä siis Rotorin 3Df ja stronglightin limppu vaikuttaa olevan mutkalla kahden kauden ajojen jälkeen. Alustavasti olen miettinyt b.o.r. limppua tilalle.
Juha Lehtinen
05.03.2016, 13.53
Onko kokemuksia mikä etulimppu (52piikkinen 110bcd) toimii di2 etuvaihtajan kanssa? Pyörässä siis Rotorin 3Df ja stronglightin limppu vaikuttaa olevan mutkalla kahden kauden ajojen jälkeen. Alustavasti olen miettinyt b.o.r. limppua tilalle.
Minulla on Ultegran Di2 ja ainakin Praxisin eturattaat toimii.
FillaRilla
08.03.2016, 21.23
Moro! Maantiepyörän välityksiin tarvitaan apua! Ehkä vähän takaperoinen ajatustapa, mutta koska takapakka on uudehko ja eturattaat menee uusiksi, tarvitsisin asiantuntijoiden neuvoja eturattaiden valintaan. Eli takapakka 11-28, compact-kammet (luulisin) 110mm bcd. Keskarit yksin ajellessa n. 30 km/h, porukka-ajoa tulossa enenevissä määrin, ehkä 32 km/h. Kadenssi n. 90 - 95. Ajot eteläisessä Suomessa. Kiitos etukäteen.
Muista sitten vaihtaa ketjukin uuteen, vaikkei paljon olisikaan ajettu. Ettet kuluta uusia rattaita samantien.
50/34 etusilla 11-28 pakka oli makuuni hieman harva. Nykyinen 11-25 on heti mukavampi, kun on tiheämmin porrastettu siinä pakan keskimmäisillä rattailla. No... kun sulla on se 28, niin luulisin että oma valinta olisi 50/36. Niillä ei tulisi niin paljon takavaihdon tarvetta, kun siirtyy etuselta toiselle.
Itse olen juuri päivittämässä voimansiirtoa 50/34(alkuperäisenä pysyy)+ 11/23:ksi. Etelässä ajelen minäkin ja toivon, että paukku jalassa riittää. Tosi tarvetta suurimmalla takarattaalle en muista näissä maastoissa olleen. Halu tämmöseen komboon tulee siitä tiheäportaisesen takapakan hauskuudesta, kun on helppo pitää tasaista pyöritystä yllä.
Onkohan tämä tällaiselle tavan talaajalle jonkun kokemuksen mukaan toivoton yritys? Kokeilla täytyy. Voihan sitä sitten kerran vaikka työntää mäen ylös:) Ja vaihtaa 25:seen takas:mad:.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.