Näytä tavallinen näkymä : Alle 8 kg tyylikäs hybridi
SaunanTakana
21.02.2016, 21.36
Hei
Kaupunkikäyttöön pitäisi saada mahdollisimman kevyt, kuitenkin levyjarruilla ja vaihteilla varustettu, hybridi-tyyppinen tyylikäs pyörä.
Tyylikkääksi miellän esimerkiksi Pelago Hangon. Perinteiset hybridit ovat hieman liian sporttisia minun makuuni.
Ehdotuksia otetaan vastaan. Pyörän haluaisin saada alle 3000 eurolla.
Aika haastavalta yhdistelmältä vaikuttaa.
Condor Heritage
21.02.2016, 22.10
Bike Builderilla Fratello Disc tai Heritage Disc.
https://www.condorcycles.com/collections/audax-commute-touring-bikes#
Canyon roadlite 7.0 on 8,5kg haminoilla. Onko tyylikäs, se on sitten toinen asia.
Yleensä kevyet pyörät on sporttisia... Teräsrungolla ja haarukalla aika vaikeaa päästä noihin painoihin, itsellä titaanirunkoinen, keveimmillään 7.88kg... Hiilikuiturungolla olis saanut vajaa 500g painosta pois...
SaunanTakana
22.02.2016, 07.03
Tarkennuksena vielä ettei ole pakko olla terästä! Arvostamme lisäksi suoraa tankoa. Canyon vaikuttaa hyvältä paketilta muuten mutta ulkonäkö ei miellytä..
Noilla spekseillä on varmaan rakennettava jostakin maantiepyörästä, ja vaihdettava siihen suora tanko ynnä vaihteensiirto- ja jarruvipstaakit. Tai näin itse toimisin
Olen yhden maantiepyörän muuttanut suoralle tangolle eikä geometria jostain syystä oikein toiminut ja taitaisi olla aivan liian urheilullinen kysyjälle.
Mikäs vika siinä Pelagossa sitten on? Ei ehkä keveintä saa mutta ainakin tyylikkään kun osat harkiten valitsee.
twentyniner
22.02.2016, 19.25
Alle 8kg Hanko on aika suoritus, mielelläni näkisin sellaisen. Runkosetti on jo +3.5kg, joten aika kevyttä saat loput laittaa.
Mikäs vika siinä Pelagossa sitten on?
Veikkaan, että paino menee reippaasti yli 8 kg:n, joka oli kysyjän vaatimus.
Marsusram
22.02.2016, 19.44
Punta kun sukeltaa sopivasti brexitin takia, niin voi laskeskella vaikka mitä Kinesis titskurungon (http://www.kinesisbikes.co.uk/Catalogue/Models/Racelight/GF_Ti-DISC) ympärille saisi kasattua.
Lokarit ja pakkarin saa kiinni joten hybridin saa tehtyä.
Tuosta painovaatimuksesta luopumalla saisi mukavamman, kestävämmän, käytännöllisemmän ja halvemman pyörän.
Heitetään ehdotukseksi vaikka Charge Grater 4, en tiedä mitä painaa, mut kiekoista ja renkaista voi ainakin nipistää. Voi olla silti vaikea päästä alle 10kg.
twentyniner
22.02.2016, 20.35
Veikkaan, että paino menee reippaasti yli 8 kg:n, joka oli kysyjän vaatimus.
Alle 10kg on jo aikamoinen suoritus .
teräsrunko
22.02.2016, 20.45
Tyylikkyyden painotus pitää sisällään vihjauksen teräsrungosta, kuten aloittajan Pelago-esimerkkikin osoittaa. Käytännössä tällöin kahdeksan kilon painorajasta on lähes pakko joustaa. Esim. kymmenen kiloa voisi olla realismia varsinkin jos itse haluaa askarrella pyörän kokoon sopivan rungon ympärille. Tosin kolmen tonnin limitillä luulisi jotain valmistakin löytyvän, mutta tuskin suomalaisista kivijalkakaupoista.
SaunanTakana
22.02.2016, 20.50
Teräs, titaani olisivat varmaan tyylikkäimmät vaihtoehdot.
Graterin paino kiinnostaa, ulkonäkö ei niin paha kuin useimmilla hybrideillä. Ei taida päästä 8 kg:n pintaan.
Kinesis kiinnostaa.
Reilun 1500 g:n titaanirungolla pääsee alle kahdeksan kilon kevyesti...
SaunanTakana
22.02.2016, 22.30
Jaa tekisköhön Konga mulle semmosen jos kauniisti pyytäis kongabicycles.com
Varmaan tekis mutta voi olla että 3k€ ei riitä. Hinnat taitaa lähteä about siitä. Ei silti, vallan hyvä vaihtoehto joka tapauksessa jos ei pieni budjetin venyttäminen haittaa.
Niin ja propsit kolmen tonnin hybridin speksaamisesta. Ei ihan tavallinen proggis :-)
noniinno
23.02.2016, 00.11
http://www.bobbinbikes.co.uk/darkstar/
Taitaa vaan mennä "pikkusen" yli kahdeksan kilon.. Mutta jäisi vielä rahaa päivittämiseen..
Jos hybridin ostaisin, se olisi:
http://www.ciclimattio.com/public/catalogo/big_986ace5e8373653152fcc0b85ab9c6fcdb1.jpg
orc biker
23.02.2016, 00.47
Kaupunkikäyttöön kolmen tonnin pyörä. Aha. Kannattaa varmaan ostaa siihen neljän tonnin lukko, mieluummin kiloissa mitattuna.
Kyllä rahaa saa käyttää harrastuksiin, ei koskaan mene hukkaan ainakaan pyörissä!
Kaupunkikäyttöön kolmen tonnin pyörä. Aha. Kannattaa varmaan ostaa siihen neljän tonnin lukko, mieluummin kiloissa mitattuna.
LOL
SaunanTakana
23.02.2016, 09.20
BMC herättää kyllä sporttisuudestaan huolimatta omistushalua.
Paino varmasti jotain aivan älytöntä, tyyliin 10 kg :)
http://whyte.bike/gb/montpellier/ Tossakin on vielä kilo liikaa ja ehkä turhan sporttinen.
Tekisi mieli kysyä, mikä ihme voi olla käyttötarkoitus moisten speksivaatimusten taustalla, mutta en kysy.
3000 € ja 8 kg tulevat todella nopeasti vastaan, mutta alkaahan se olla jo aika 1900-lukulaista ajaa alle 3000 euron romulla. Mutta ilman budjettirajoitetta, voisi jostain tyyliin Cervélo C5:n tyyppisestä luomuksesta onnistua, ehkä jopa selvästi alle 8 kilon. Pitäisi vaan ottaa pykälän-pari ylikokoinen runko ja rakentaa siitä suoratankoinen. Tyyliin en ota kantaa.
Keskiäkäinen lohjalainen
23.02.2016, 14.06
Hei
Kaupunkikäyttöön pitäisi saada mahdollisimman kevyt, kuitenkin levyjarruilla ja vaihteilla varustettu, hybridi-tyyppinen tyylikäs pyörä.
Tyylikkääksi miellän esimerkiksi Pelago Hangon. Perinteiset hybridit ovat hieman liian sporttisia minun makuuni.
Ehdotuksia otetaan vastaan. Pyörän haluaisin saada alle 3000 eurolla.
Onks tää sulle liian halpa?
https://www.canyon.com/fi/urban/urban/urban-6-0-sl.html
orc biker
23.02.2016, 14.22
Mikään ei muuten ole tyylikkäämpää kuin ajaa 8 kg:n klassisen tyylikkäällä hybridillä selkä ja naama kurassa, kun lokarit eivät tietenkään tuohon painovaatimukseen sovi. Minä ajaisin mittatilauspuku päällä ja olisin tyylikkäästi kaksi sekuntia aiemmin perillä kuin vaikkapa kymmenen kilon pyörällä. Aika on rahaa ja tyyliä.
J.Kottenberg
23.02.2016, 14.29
^^Jos olisi mahdollista hankkia ja säilyttää nykyistä enemmän pyöriä niin toi olisi itselläkin luultavimmatusti. Tolla taittuisi mukavasti niin taajama-ajot kuin tielenkitkin, vaikka vähän pidemmätkin. Hinta/laatukin näyttäisi olevan ok. Speksaamista ei pakosti vaadi kuin ns perskohtaisissa osissa. On näemmä varustettu uudella joustavalla tolpallakin.
On siitä hyötyä, varsinkin jäykkäperässä, varsinkin tuonkin verran pienellä renkaan ilmatilalla.
Tosta kalliimman mallin stemmivarustus on niin omituisen näköinen että ei kyllä kiinnosta.
mehukatti
23.02.2016, 15.29
Kaupunkikäyttöön kolmen tonnin pyörä. Aha. Kannattaa varmaan ostaa siihen neljän tonnin lukko, mieluummin kiloissa mitattuna.
Tämä on erittäin validi toteamus. Kallista pyörää ei pysty käyttää kaupungissa varkauden ison riskin takia, ellei sitten pyörää tuo aina toimistoon sisälle. Eikä ikinä jätä sitä minnekään ulos. Toinen vaihtoehto on ostaa Abus Bordo Granit ja sen kaveriksi riittävän paksu vaijeri, jolla saa myös kiekot ja penkin lukittua. Mutta tuo Bordo Granit painaa yksinään jo 1.5kg ja vaijeri vähintään 0.5kg siihen päälle. Näin ollen 8kg pyörän ja lukkojen yhteispaino olisi ~10kg. Siltikin ongelmaksi jäisi se, että tuollaisesta pyörästä ruuvataan osat irti, joten tarvii myös lukkopultit joka paikkaan. Sen takia suosittelisin 50€ mummopyörää kaupunkikäyttöön ja erillistä 2950€ lenkki/harrastepyörää.
noniinno
23.02.2016, 16.43
Eikös tuo nyt lipsu aiheesta. Ei kai kysyjä halunnut neuvoja tai mielipiteitä kaupunkipyöräilyyn, vaan apua pyörän hankkimiseen. Mitä se muita liikuttaa, vaikka olisi kullalla silattu konkeli mietinnässä. Onko tuo kateutta vai pätemisen tarvetta?
Onks tää sulle liian halpa?
https://www.canyon.com/fi/urban/urban/urban-6-0-sl.html
Mistä kohtaa tämä kanjoni on tyylikäs pyörä? Ei eroa ulkonäöltään siitä xxl:n meridasta mitenkään.
orc biker
23.02.2016, 17.52
Onko tuo kateutta vai pätemisen tarvetta?
Totta kai se on sekä että. Mitä muutakaan se voisi olla? Käytännön järkihän on kielletty tällä palstalla. Jos suoraan sanotaan, niin minusta tämä on trolliketju, koska eihän tuollaista haettua pyörää ole olemassakaan. Alle 8 kg:n pyörä on väkisinkin hyvin riisuttu ja se kyllä näkyy ulkonäössäkin. Ei se silloin ole mikään vintage-henkisen tyylikäs, vaan jokin hiilikuitusohjus. Sinkulana ja rimpulana (tai fixienä) voisi ehkä jotain tuollaista löytää, mutta niitä harvemmin hybrideiksi kutsutaan. Koko tuo lähtökohtahan on absurdi, koska eihän sillä ole mitään merkitystä, onko se alle 8 kg ja miksi juuri 8, mikä minusta haiskahtaa trollaamiselta. Mutta samapa tuo minulle, onko joku vakavissaan vai ei.
Totta kai se on sekä että. Mitä muutakaan se voisi olla? Käytännön järkihän on kielletty tällä palstalla.
Ehdotuksesi oli ehdottomasti tämän viestiketjun järkevin. Toinen asia on, pitääkö järkeä sotkea tällaiseen hyvin nousukiidossa olevaan speksaamiseen.
orc biker
23.02.2016, 18.04
http://www.amazon.co.uk/Dekota-Bicycle-new-ultra-light-trendy-culture/dp/B00JO9TM8O
Tuossahan on 8 kg:n hipsteriystävällinen kaupunkipyörä. Ei siinä kovin montaa osaa ole kiinni. Siitä voi sitten miettiä, että mitä vastaava hybridi voisi pitää sisällään. Teräsrunkohan tuossa antaa tasoitusta. Siitä voi laskeskella, mitä titaanilla tai alumiinilla säästäisi painossa ja miten paljon jarruja ja muuta sillä saisi hommattua. Hiilikuitu on sporttisen näköistä, joten se ei varmaan käy.
SaunanTakana
23.02.2016, 18.32
Ihan tosissani haluaisin tyylikkään suoratankoisen kevyehkön levyjarruilla varustetun vaihdepyörän.
Sitä ei ole pakko kutsua hybridiksi jos nimitys jotakuta harmittaa.
Paino voi olla myös 8,5 kg tai sitten 7,5 kg. Voi olla myös hiilikuitua jos ulkonäkö sattuu miellyttämään silmää, myönnettäköön, puista sellaista.
Ja pyörän ei tosiaankaan ole pakko maksaa 3000 euroa voin ostaa edullisemmankik vaihtoehdon tai vaikka 3259 euron pyörän jos se sattuu innostamaan.
Tuo canyonin urban vaikuttaa järkevältä peliltä, mutta onhan se aika ruma.
Ja ei, minulla ei ole mittatilauspukua.
SaunanTakana
23.02.2016, 18.32
Sallittakoon painon nousta yli kahdeksan kilon polkimien ja lokareiden kera!!
J.Kottenberg
23.02.2016, 18.42
Mistä kohtaa tämä kanjoni on tyylikäs pyörä? Ei eroa ulkonäöltään siitä xxl:n meridasta mitenkään.
Kauneus on katsojan silmässä. Siis makuasioita hyvinkin pitkälle. Ja suhteellista.
Mutta kyllä minusta ko pyörässä on sellaista hillittyä tyylikkyyttä. Se on sitten toinen juttu mistä löytyy hyvin imagoon sopivat lokkarit.
Kauneus on katsojan silmässä. Siis makuasioita hyvinkin pitkälle. Ja suhteellista.
Mutta kyllä minusta ko pyörässä on sellaista hillittyä tyylikkyyttä. Se on sitten toinen juttu mistä löytyy hyvin imagoon sopivat lokkarit.
Onhan se juu sulava ja modernikin, mutta jos kauneus tarkoittaa pelagon tyylistä fillaria, niin kanjoni on siitä aika kaukana.
SaunanTakana
23.02.2016, 18.52
Canyoneista tuo Roadlite miellyttää itseäni enemmän.
^Bulkkipyörä ja pitkä matka kahdeksaan kiloon...
Cotic Roadrat. Se on siinä.
Itellä on arkipyöränä ollut jonkun 5 vuotta. Johonkin 1500 euroon kasasin alle 10 kilosen kulkineen ja olen tykännyt erittäin paljon. Eikä siis ole mitään keventelyosia.
Kauneus on kovasti katsojan silmissä. Sellainenkin mielipide on kuultu, että Pelago Stavanger on sikaruma. Heti perään ihan älytön fiilistely jostain Tapparan paidan näköisestä fillarista.
Cotic Roadrat. Se on siinä.
Itellä on arkipyöränä ollut jonkun 5 vuotta. Johonkin 1500 euroon kasasin alle 10 kilosen kulkineen ja olen tykännyt erittäin paljon. Eikä siis ole mitään keventelyosia.
Näyttääpä muuten hyvältä pyörältä maastofillarin ja cyclon väliin.
Ihanko vaihteellisen pyörän sait alle 10kiloiseksi, ilman hipo vanteita?
Mutta mikä helkkari on 9mm läpiakseli? Ei kyllä kannata ostaa enää yhtään napaa, josta ei saa vaihdettua päätyholkeilla akseleita ainakin qr-15mm välillä.
Vaihtaja
23.02.2016, 23.10
Ketjussa esitelty BMC alkaa olla jo tyylikäskin. Pelagon pyörät taas ovat tyylillisesti kitschiä (hyviä pyöriä ne voivat kyllä olla). Canyonin Aeroad olisi hyvä oikeasti tyylikkään kaupunkipyörän aihio, ajettavuus voisi tosin olla mielenkiintonen.
justus6969
24.02.2016, 02.28
kompromisseja joutuu tekemään, itse hankin kaupunkikäyttöön EddyMerckx-rungon
http://bikereviews.com/road-bikes/eddy-merckx/2010-eddy-merckx/eddy-merckx-amx-2-campagnolo-veloce-road-bike/
siihen laitettiin suora tanko ja maantiekiekot, ainakin työmatkatempossa menestyy. Ei ole levareita jne, mutta lähellä 8 kiloa ollaan eikä maksanut mitään ihmeen kolmea tonttua!
kuovipolku
24.02.2016, 10.11
Maantiepyörä jossa suora tanko on yhtä kuin "flat bar road bike". Taidettiin meillä myydä tai kenties myydään vieläkin "fitnesspyöränä".
Pyörätyypillä on ansionsa ja varmaankn tyytyväiset käyttäjänsä, mutta alkuperäisen kysyjän näkökulmasta ne ovat luultavasti ulkonäöltään aivan liian urheilullisia. No, arvelen orc bikerin lailla että tässä on lähdetty speksaamaan jonkinlaista imaginääristä pyörää jolle asetetut vaatimukset eivät ole yhteensopivia eivätkä toteutettavissa siinä reaalimaailmassa jossa elämme.
PS Jos itse lähtisin hakemaan otsikon mukaista pyörää, heittäisin ensimmäisenä romukoppaan painokriteerin. Kaupungissa ajelee iloisesti 12-kiloisellakin. "Tyylikkyys" on paljolti katsojan silmässä ja jos "hybridi" saa tarkoittaa vain maantietangottomuutta, niin mulle kelpaisi (lokareiden kanssa) vaikkapa Spot Wazee (https://spotbrand.com/bikes/product-page/wazee-2/)tai miksei Schilderhauer Wilhelm. (http://www.schindelhauerbikes.com/modelle/Wilhelm.html)
Wilhelmi on kyllä tosi komia!
Näyttääpä muuten hyvältä pyörältä maastofillarin ja cyclon väliin.
Ihanko vaihteellisen pyörän sait alle 10kiloiseksi, ilman hipo vanteita?
Mutta mikä helkkari on 9mm läpiakseli? Ei kyllä kannata ostaa enää yhtään napaa, josta ei saa vaihdettua päätyholkeilla akseleita ainakin qr-15mm välillä.
En sentään, sinkulana tuo on. WTB Speeddisc 29 kehät ja XT-navat, putkiosat markalla jostain CRC:n alelaarista ja Suginon kammet. Deoren öljyjarrut 160mm laikoilla.
Kyllähän tuo 9mm akseli ihan riittävä arkiajoihin on, mut toki konversionavat on näppärät, jos suunnittelee käyttävänsä kiekkoja joskus muissakin kokoonpanoissa.
Viimeistely on kyllä ihailtavalla tasolla noissa Coticin rungoissa.
SaunanTakana
24.02.2016, 19.18
Wilhelm näyttää kyllä tosi hyvältä!
Jos tyyliseikkoja ei painottaisi olisi tässä varmaankin hyvä vaihtoehto? Kevyemmillä kiekoilla paino voisi olla 8 kg:n pinnassa vai?
http://www.on-one.co.uk/i/q/CBPXXLSAPEXFB/planet-x-xls-flat-bar-sram-apex-urban-bike
Kaupunkikäyttöön kolmen tonnin pyörä. Aha. Kannattaa varmaan ostaa siihen neljän tonnin lukko, mieluummin kiloissa mitattuna.
onhan ittellä kuitu framella kaupunki maasturi vm 15 ja eikä kauheesti pelota vaikka jättää Metson kirjaston parkkiin josta on jopa kiinteet vaijerit katkottu pyörätelineistä:eek:
Jostain syystä nuo Onen pyörät aina näyttäneet halpiskapistuksilta, sorry vaan. Wilhelm upea mutta hinta ja paino liikaa kysyjälle mutta vois työmatkoille kesäksi hankkia...
http://www.uppaa.fi/images/2016/02/24/BianchiImpulsoS-Sport-Fitness2016f2f68.jpg
Mites Bianchi Impulso S-Sport. Ei taida Suomesta saada, tämä on Saksasta bianchistore.de sivuilta. Ei kyllä tuollaisenaan alle 8kg:n mene, mutta levarit löytyy.
SaunanTakana
24.02.2016, 23.15
En pystyisi ostamaan Bianchia joka ei ole celesten värinen
SaunanTakana
24.02.2016, 23.37
Tässä on tyylikäs vaihtoehto. Paljonkohan tuollainen titaanitekele painaa?
Myykö joku näitä Helsingissä?
http://www.chargebikes.com/grater-5/
Chargeja myydään ainakin Skattalla, Luotsikadun Mount Everestin vieressä. En nyt muista liikkeen nimeä.
Tässä on tyylikäs vaihtoehto. Paljonkohan tuollainen titaanitekele painaa?
Ei ole ainakaan kovin paljon keveyteen panostettu kaikissa muissa osissa. Renkaat esim. 800g/kpl, kun vaikka 35mm Kojakit olisi 330g.
snowfake
25.02.2016, 01.19
Tuossa on speksi vaihdellu aika paljon jostain Pelagosta Dolanin näköiseen kiinakuituun niin kai tässä tämmöisenkin voi heittää:
http://s7d5.scene7.com/is/image/Specialized/126063?$Hero$
Ei oo kevein tai kallein, lokarit ja etutarakka ja jalka jne tuo lisäpainoa. Livenä kuvaa: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3336681/daily.jpg
Ensimmäisessä viestissä mainitsit, että tavalliset hybridit ovat liian sporttisia makuusi.
Näissä viimeisimmissä ehdotuksissa, joissa satula on vähintään 10cm korkeammalla kuin tanko, on ajoasento sellainen että ainakin itselläni tulisi niska kipeäksi ja arkivaatteissa ajaessa alaselkä jää paljaaksi tai takapuoli näkyy. Huomioi siis myös toivomas ajoasento. Mieluummin 10kg pyörä, jossa on mukava ajoasento, kuin 8kg kidutuspenkki.
Tässä on tyylikäs vaihtoehto. Paljonkohan tuollainen titaanitekele painaa?
Myykö joku näitä Helsingissä?
http://www.chargebikes.com/grater-5/
Onhan tuo varmasti vähintään reilu 10kg. Jos se olisi "kevyehkö" asia varmasti mainittaisiin. Kiekkojen ja kumien ja jarrujen vaihdolla lähtee toki suhteellisen edullisesti pitkälti toista kiloa pois.
Tuolla hintaa en itse huolisi kartio&kuulat -lakruja kiekkoihin.
iBikessa näytti olevan Chargea myynnissä. Ja tuossahan on tuo jälleenmyyjähakukin (http://dealerlocations.chargebikes.com/), kirjoita sinne "Helsinki" ;)
Mutta vaikka Charge-myyjä löytyisikin siellä ei varmasti ole hypisteltävänä titskupyörää.
Chargeja myydään ainakin Skattalla, Luotsikadun Mount Everestin vieressä. En nyt muista liikkeen nimeä.
Bicyclean?
iBikessa näytti olevan Chargea myynnissä. Ja tuossahan on tuo jälleenmyyjähakukin (http://dealerlocations.chargebikes.com/), kirjoita sinne "Helsinki" ;)
Mutta vaikka Charge-myyjä löytyisikin siellä ei varmasti ole hypisteltävänä titskupyörää.
Bicyclean?
Joo se se on, eli http://pyorahuoltohelsinki.com/
Kugelschreiber
25.02.2016, 12.14
Cotic Roadrat. Se on siinä.
Itellä on arkipyöränä ollut jonkun 5 vuotta. Johonkin 1500 euroon kasasin alle 10 kilosen kulkineen ja olen tykännyt erittäin paljon. Eikä siis ole mitään keventelyosia.
Tollanen valmistu paremmalle puoliskolle. 10 kg tasan kuvan kunnossa. Saattaa olla että jopa lähempänä tonnii ku puoltatoista vaikka laskis jonkun hinnan pre-used -palikoille.
http://i575.photobucket.com/albums/ss193/kyttyra/muita%20pyoria/coticvalmis_zpsc8vvamcz.jpg
Noh, jos nyt tekis sellaisen ajatusleikin, että inan alle 2,2 kg dt swiss -kiekkosetin (rabattpris 125€) ja Knardien+sisureiden sijaan olis laittanut 250€ lisää (esim Kinesis crosslight) ja sitten jotkut kaupunkiajoon periaatteessa riittävät 30 mm kumit niin olis päässyt 9 kiloon. Ja jos sitten vielä heittäis noi fsa omega -kammet metallinkeräykseen ja sijottais pari sataa kampiin niin painonsäästöä tulis varmaan sen verran, että lokareidenkin kanssa (esim curanan alumiinilirpakkeet, jotka eivät täyspitkinääkään paina juuri mitään) pysyttäis 9:ssä kilossa. Ja jos haluais saavuttaa 8,5 kg rajapyykin, niin hiilikuitukeulallahan se onnistuis. Mut ei sitä mukava olis enää sit jättää kaupungille parkkiin koska tulis kustantamaan jtn 2500€
teräsrunko
25.02.2016, 14.32
Tollanen valmistu paremmalle puoliskolle.
Tämä on kyllä lajissaan ehdottomasti tyylikäs pyörä!
Tollanen valmistu paremmalle puoliskolle. 10 kg tasan kuvan kunnossa.
Kuulostaa siltä, että väittäisin teidän vaakaa vähän optimistisen sorttiseksi.
Tommosesta Open O-1.0 rungosta vaikka 3T jäykällä keulalla sais varmaan hyvän hybridin spekseihin. Hinta vaan vähän karkaa. Kiinankuidusta "vastaava" ehkäpä.
Kugelschreiber
26.02.2016, 08.21
Kuulostaa siltä, että väittäisin teidän vaakaa vähän optimistisen sorttiseksi.
Vaaka oli varmaan ihan realistinen (punnittiin foxcompissa), mut mun muisti petti. Muistelin nimittäin et cotic olis painanut lokarien kanssa 10.6 kg (biltsun loksut painaa rapiat puol kiloa) mutta katsoin sit että olin yksivaihteen puolella ilmoittanut painoksi: 10.6 kg kuvan kunnossa. Mut <10 olis ollut saavutettavissa jos en olis sniiduillut kiekoissa ja kammissa :--(
(paino ei tosin vaikuta omistajaa haittaavan :D )
SaunanTakana
28.02.2016, 23.01
Saako kahden kilon runkosetistä rakennettua levyjarrullisen vaihdepyörän jonka paino on n. 8 kg? Kohtuullisin kustannuksin?
noniinno
28.02.2016, 23.14
^Nyt alan minäkin epäilemään trollausta. Jos saakin, niin en ymmärrä miksi. Mikä on niin hieno runko, että se saa painaa noin paljon? Onko keula mukana painossa? "Kohtuullisin kustannuksin" -ei tule olemaan helppoa. Projektissa alkaa olla piirteitä: "Saako Puntosta Ferrarin konetta vaihtamalla?"
SaunanTakana
29.02.2016, 18.48
^Nyt alan minäkin epäilemään trollausta. Jos saakin, niin en ymmärrä miksi. Mikä on niin hieno runko, että se saa painaa noin paljon? Onko keula mukana painossa? "Kohtuullisin kustannuksin" -ei tule olemaan helppoa. Projektissa alkaa olla piirteitä: "Saako Puntosta Ferrarin konetta vaihtamalla?"
Eikö 2 kg runkosetti ole aika kohtuullinen paino, kyseessä teräsrunko hiilikuitukeulalla?
Eikö runkosetti ole nimenomaan runko+keula?
Eikö 2 kg runkosetti ole aika kohtuullinen paino, kyseessä teräsrunko hiilikuitukeulalla?
Kerro nyt ihmeessä mikä teräsrunko hiilarikeuloineen painaa 2kg.
Ja mikä se sun kohtuuhinta projektille on?
noniinno
29.02.2016, 20.16
Fixie Incillä taisi joskus olla joku lähelle 1,6kg painava teräsraami, en saa päähäni mallia... mutta katsokaapas tänne, jos tyylikäs pyörä halvalla kiinnostaa, melkein jo tekisi mieli tuollainen kaksivaihteinen sinkula hankkia vaikka ei tarvetta olekaan..http://www.bikester.fi/fixie-inc.html. (sori meni vähän ohi aiheesta taas.)
SaunanTakana
29.02.2016, 22.38
Fixie Incillä taisi joskus olla joku lähelle 1,6kg painava teräsraami, en saa päähäni mallia... mutta katsokaapas tänne, jos tyylikäs pyörä halvalla kiinnostaa, melkein jo tekisi mieli tuollainen kaksivaihteinen sinkula hankkia vaikka ei tarvetta olekaan..http://www.bikester.fi/fixie-inc.html. (sori meni vähän ohi aiheesta taas.)
Olisko tämä? http://road.cc/content/review/1615-fixie-inc-betty-leeds
Levyjarrut puuttuu. On kyllä ihana muuten.
Olisko tämä? http://road.cc/content/review/1615-fixie-inc-betty-leeds
Levyjarrut puuttuu. On kyllä ihana muuten.
Pakko kyllä todeta, että pyörän valinta on kääntymäsä täsmälleen oikeaan suuntaan :)
Onneksi ne suoratankoiset ja selkäiset hybridit unehtuivat jo ensimmäisellä sivulla.
Voiko jo hypätä yhden sivun yli ja ehdottaa suoraan hiilikuidusta tehtyä uutta foilia?
http://www.pianetaciclo.it/gallery/bicicorsa_2016/scott_foil_20_2016.jpg
noniinno
01.03.2016, 11.05
Malli oli Fixie pureblood (http://www.bikester.fi/pyoranosat/runko/maantierunko/296107.html). Harmi, että ei enää valmisteta, runko painoi speksien mukaan 1,75kg noin.
Markku Liitiä
01.03.2016, 13.32
Perinteiset hybridit ovat hieman liian sporttisia minun makuuni.
Tuo Scotti rimmaa hyvin yhteen ketjun aloitusviestin kanssa! :D Vai onko SaunanTakanan mieli muuttunut, kun Fixie Inc. Betty Leedskin käy, paitsi levarit puuttuvat?
seppo_taalasmaa
01.03.2016, 13.40
http://www.bike-discount.de/media/org/orgb_M/orgid_275/thumbs/189264_1332292.jpg tai http://www.bike-discount.de/media/org/orgb_M/orgid_275/thumbs/189277_1332353.jpg http://www.bike-discount.de/en/buy/merida-speeder-5000-473847/wg_id-27
Pääsee 8 kg paikkeille ja alikin jos päivittää kiekot paremmiksi. Läpiakselit, kuiturunko, levyjarrut, ultegra voimansiirto, shimanon deore levyjarrut. Onhan toi siis ihan V kallis hybridi mutta jos sillä rahalla kerta ole merkitystä niin kuituhybridi ja siihen kunnon maantiekiekot niin kyllä lähtee. Ja mielellään noin 30mm tubeless maantierenkaat niin ei tarvi sisureiden kanssa tapella.
Human Traffic
01.03.2016, 13.44
Tuo Scotti rimmaa hyvin yhteen ketjun aloitusviestin kanssa! :D Vai onko SaunanTakanan mieli muuttunut, kun Fixie Inc. Betty Leedskin käy, paitsi levarit puuttuvat?
Samaa mietin, että mitä ttua toi Scotti tossa tekee? Lisäksi se on vielä ihan tanan ruma!
http://www.bike-discount.de/media/org/orgb_M/orgid_275/thumbs/189264_1332292.jpg tai http://www.bike-discount.de/media/org/orgb_M/orgid_275/thumbs/189277_1332353.jpg http://www.bike-discount.de/en/buy/merida-speeder-5000-473847/wg_id-27
Topicin aloittaja sanoi:
...tyylikäs pyörä.
Nuohan ovat ihan tavallisen markettihybridin näköisiä :(
seppo_taalasmaa
01.03.2016, 14.47
Topicin aloittaja sanoi:
Nuohan ovat ihan tavallisen markettihybridin näköisiä :(
Kauneus on aina vähän katsojan silmässä. Toisille näyttää hyvältä toisille ei. Itseä ainakin miellyttää hyvät väriyhdistelmät, funktionaalisuus, kokonaisuuden miettiminen ja monipuolisuus. Varmaan vähän insinööriajattelu korostuu kun tärkeät arvot ovat toiminnallisuuden ympärillä pyöriviä. Esim tämä näyttää omaan silmään todella hyvältä:
http://www.cube.eu/media_ftp/BIKE_Bilder_2016/778100/778100_light.jpg
Marsusram
01.03.2016, 15.29
Alle kymppikiloinen on kyllä haastava tavoite, vertailun vuoksi CdF Ti (http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/adventure/multisport/croix-de-fer-ti)on ilmoitettu 10,22kg vakiokaluilla (Shimano 105).
Rumempi eikä enää hybridi Datum (http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/adventure/multisport/datum-30) on vielä 8,87 kg.
SaunanTakana
01.03.2016, 15.42
Ketjun pyörätarjonta vähän rönsyilee, mutta alkuperäiset speksit ovat edelleen samat.
Lähes jokapäiväiseen ajoon tulevan 3000 euron pyörän hintaa kauhistellaan. Jos etsisin hiilikuitumaantieohjusta, hintaa pidettäisiin alhaisena.
Ei ole kukaan vielä löytänyt n. 8 kg:n pyörää joka ei näyttäisi marketti/sporttihybridiltä.
Konga tekis teräsrungon, joka painaisi hiilarikeulan kanssa n. 2 kg. Tuohon pitäisi varmaan kuitenkin upottaa aika paljon rahaa osiin jotta paino pysyisi aisoissa.
Malli oli Fixie pureblood (http://www.bikester.fi/pyoranosat/runko/maantierunko/296107.html). Harmi, että ei enää valmisteta, runko painoi speksien mukaan 1,75kg noin. Ei oo kukaan tarjonnut torilla edes lähes järkevää hintaa. Kun ei oo pakko myydä niin ei tarvii. Roikkukoon prkl (http://ep1.pinkbike.org/p4pb1915733/p4pb1915733.jpg)Vyöhykkeen™ katossa kunnes aurinko sammuu tai laitan takasin ajoon.
Konga tekis teräsrungon, joka painaisi hiilarikeulan kanssa n. 2 kg. Tuohon pitäisi varmaan kuitenkin upottaa aika paljon rahaa osiin jotta paino pysyisi aisoissa.
Niin se 8kg? Sellaisella parilla tontulla sä saat tuohon kuuden kilon palikat.
Ei oo kukaan tarjonnut torilla edes lähes järkevää hintaa. Kun ei oo pakko myydä niin ei tarvii. Roikkukoon prkl (http://ep1.pinkbike.org/p4pb1915733/p4pb1915733.jpg)Vyöhykkeen™ katossa kunnes aurinko sammuu tai laitan takasin ajoon.
Nokunseoli väärän kokoinen :(
seppo_taalasmaa
01.03.2016, 16.21
Ketjun pyörätarjonta vähän rönsyilee, mutta alkuperäiset speksit ovat edelleen samat.
Lähes jokapäiväiseen ajoon tulevan 3000 euron pyörän hintaa kauhistellaan. Jos etsisin hiilikuitumaantieohjusta, hintaa pidettäisiin alhaisena.
Ei ole kukaan vielä löytänyt n. 8 kg:n pyörää joka ei näyttäisi marketti/sporttihybridiltä.
Konga tekis teräsrungon, joka painaisi hiilarikeulan kanssa n. 2 kg. Tuohon pitäisi varmaan kuitenkin upottaa aika paljon rahaa osiin jotta paino pysyisi aisoissa.
Tää sun idea on vaan niin epärealistinen. Miksi haluaisit 3000€ pyörän jokapäiväiseen arkiajoon. Tai onhän näitä monella, mutta silloin kyseessä on joku harrastajien genrejen pyöristä. Ainoa järkevä idea on ottaa nuo +1500€ kuitu endurance road pyörät tarkasteluun ja sitten sellaiseen vaihtaa se tavallinen tanko, vaihteet ja jarrut. Eikä tossa painovaatimuksessakaan ole mitään järkeä. Ei sillä painolla ole juurikaan merkitystä Suomen tasaisilla kevyenliikenteen väylillä. Verrattakoon, että tasaisten etappien aeropyörien ja kovien nousujen ammattilaispyörienkin paino ero on maksimissaan kilon luokkaa.
Valitse endurance road/ cyclocross kategoriasta sopiva pyörä ja vaihda siihen se tanko.... En kuitenkaan usko että kukaan tosissaan oleva harrastaja haluaisi hybridiä tämän päivän loistavasta maantiepyörien valikoimasta.
http://s3.amazonaws.com/gtvendors/gorogue/img/grade-hero-3q.png
https://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiiy_COyp_LAhUsJpoKHYOvCyoQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.bikemag.com%2Fgear%2Fsanta-cruz-releases-new-highball-stigmata%2F&psig=AFQjCNEnphGkg5kh_K6b4QqYf4KlAvnBqQ&ust=1456924831163964
seppo_taalasmaa
01.03.2016, 16.22
http://www.sportax.fi/tuotekuvat/900x600/stigmata-black-web_1.png
Ja jos et osaa niin sportax varmasti tekee sulle tästäkin hybridin ;)
Oisko järkevämpää alkaa rakentamaan kuiturunkoista täysjäykkää 29" maasturia kuitukeulalla. 1X10 tai 1X11 vaihteilla jää järkevän painoiseksi. Tuollaisen rakentaisin customina. Esim. bike discountissa oli cuben kuiturunko n.500e, siihen radonin kuitukeula läpiakselilla n.300e. Tässä jää rahaa laatuosiin ja kiekkoihin, lisänä mahdollisuus käyttää talvella kunnon nastarenkaita.
Juha Jokila
01.03.2016, 17.44
Jos lähtee purkamaan käyrätankosta hybridiksi, niin se vasta kalliiksi tulee. Toki purkuosat saa myytyä, mutta siitä on silti vaivaa. Toiseksi rungon mittasuhteet kärsii aina, jos tankotyyppiä vaihdetaan alkuperäisestä poikkeavaksi.
Onko se kysyjälle nyt ylivoimaista kerätä taulukkolaskentaohjelmaan osalista painoineen ja hintoineen, että näkee summat.
Ite ainakin alottaisin projektin päättämällä ensin tarvittavat rengaskoot ja välitykset.
Sitten etsisin rungon, johon halutut kumit mahtuu ja geometria on oikein.
3000 € on helppo haaskata ja varmaan alle 8 kg voi päästä jollain maantierenkaiden ja hiilari rungon kombinaatiolla, mutta mikä tuollaisen käyttöarvo on tyypillisessä hybridiympäristössä? Mielenkiinnolla odota, että mihin lopputulokseen tässä päädytään. Helppoa ei tule olemaan.
Ketjun pyörätarjonta vähän rönsyilee, mutta alkuperäiset speksit ovat edelleen samat.
Lähes jokapäiväiseen ajoon tulevan 3000 euron pyörän hintaa kauhistellaan. Jos etsisin hiilikuitumaantieohjusta, hintaa pidettäisiin alhaisena.
Ei ole kukaan vielä löytänyt n. 8 kg:n pyörää joka ei näyttäisi marketti/sporttihybridiltä.
Konga tekis teräsrungon, joka painaisi hiilarikeulan kanssa n. 2 kg. Tuohon pitäisi varmaan kuitenkin upottaa aika paljon rahaa osiin jotta paino pysyisi aisoissa.
Tarjonta ehkä rönsyilee siksi, että speksit ovat niin kummalliset. Vähän sama kun speksaisi alle 1000 kg tyylikästä perhefarmaria, hintaraja 80 000 €.
Jos haluaa tyylikkään kaupunkihybridin, hukkuu rungon massa aika syvälle kohinaan. Pyörivillä massoilla on enemmän merkitystä pyörän herkkyyteen, mutta kaupunkikäytössä isompi ilmatila voi silti olla kokonaisuudessaan parempi kuin keveys. Jo pysty ajoasento rajoittaa pyörän vauhtireserviä jo niin paljon, että äärimmäisen keveyden tavoittelu kovalla rahalla tuntuu vähän erikoiselta.
seppo_taalasmaa
01.03.2016, 19.19
Tarjonta ehkä rönsyilee siksi, että speksit ovat niin kummalliset. Vähän sama kun speksaisi alle 1000 kg tyylikästä perhefarmaria, hintaraja 80 000 €.
Jos haluaa tyylikkään kaupunkihybridin, hukkuu rungon massa aika syvälle kohinaan. Pyörivillä massoilla on enemmän merkitystä pyörän herkkyyteen, mutta kaupunkikäytössä isompi ilmatila voi silti olla kokonaisuudessaan parempi kuin keveys. Jo pysty ajoasento rajoittaa pyörän vauhtireserviä jo niin paljon, että äärimmäisen keveyden tavoittelu kovalla rahalla tuntuu vähän erikoiselta.
Juurikin näin.
Oisko järkevämpää alkaa rakentamaan kuiturunkoista täysjäykkää 29" maasturia kuitukeulalla. 1X10 tai 1X11 vaihteilla jää järkevän painoiseksi. Tuollaisen rakentaisin customina. Esim. bike discountissa oli cuben kuiturunko n.500e, siihen radonin kuitukeula läpiakselilla n.300e. Tässä jää rahaa laatuosiin ja kiekkoihin, lisänä mahdollisuus käyttää talvella kunnon nastarenkaita.
No näissä ideoissa onkin jotain järkeä. Esim noin 30mm tai +50mm renkailla, laatukiekoilla ja laatuosilla. Tosin tän projektin järkevämpi budjetti on lähempänä 2000€ kuin tuota kolmea tonnia :D
orc biker
01.03.2016, 19.24
Miksi 8 kg? Miksi ei ennemmin ajettavampi tai nopeampi pyörä tai melkein mitä tahansa muuta?
Juha Jokila
01.03.2016, 19.30
Onkohan tässä speksit kunnossa painoa ja hintaa lukuunottamatta?
http://www.bikeshop.fi/tuotekuvat/KOROVB.jpg (http://www.bikeshop.fi/Kona_Big_Rove/ekauppa/pKOROVB/&listpos=10)
seppo_taalasmaa
01.03.2016, 19.38
Miksi 8 kg? Miksi ei ennemmin ajettavampi tai nopeampi pyörä tai melkein mitä tahansa muuta?
Se on vähän sama kuin autokaupoilla haluaa sen 400hp V8:n myllyn. Ethän sä siinä perheautossa sillä ikinä mitään tee, eikä yhtään vähempi riittäisi ohitustilanteisiin, joten joillekkin se on vain pakko saada vaikka ei siinä mitään järkeä olekkaan. On paljon vaihtoehtoja tuolla budjetilla rakentaa nopeita, käytännöllisiä ja kevyitä pyöriä, jotka sopivat käyttötarkoitukseensa.
Mä en toisaalta ymmärrä miksei tämän topicin aloittanut poika saisi hankkia/rakentaa itselleen juuri sellaista fillaria kuin haluaa. Sehän tulee hänelle itselleen. Olkoonkin vaikka kuinka mieletön ja "liian kallis" jollekin toiselle.
Kerrankin jotain spesiaalia... jotain muuta kuin "mahdollisimman halpaa läskiä" tai "mahdollisimman halpa maastopyörä mulle" :)
SaunanTakana
01.03.2016, 21.13
Ihanan kannustavaa. Mies eikä poika enää soi päässä iltaisin kun nukutan kolmea lastani.
StantheMan
02.03.2016, 09.39
Joku ruottalainen (http://design-milk.com/velosophy-recently-launched-swedish-bicycle-brand/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter) En ole aihetta seurannut ja ehkä on ollut jo esillä. Nätti, kuin minä pienenä. Painaa varmaan tonnin.
http://3.design-milk.com/images/2016/02/Sport-gul.jpg
Ihanan kannustavaa...
Jees!
Tee kuten eräs ruotsalainen poika ja tilaat CycloBicycles* -kioskista mittatilaus 29er -rungon titaanista ja rakennat sen yleiskäyttöpyöräksi semislickseillä ja jäykällä hiilarikeulalla.
Tuo on kuulemma 8.9kg, mutta tarkemmalla valikoinnilla pääsis lähemmäksi kasiakin.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/12108002_1023836877658895_3346928235516565369_n.jp g?oh=7fe09c2efc6fa348095ea8829abc1531&oe=5754BB25
*meikäpojalla on tuonne asiakassuhde, viimeisimmän projektin runko tuli sieltä. Voin kertoa tarvittaessa lisää (tai onhan siitä tuolla GG-topicissa).
noniinno
02.03.2016, 10.27
Onkohan tässä speksit kunnossa painoa ja hintaa lukuunottamatta?
Ja ulkonäköä :)
noniinno
02.03.2016, 10.48
Tuo 29er maasturinrunko vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta. Tai jos haluat ajaa kapeammilla renkailla, riittää tuohon kakskutonenkin. Niitä saattaa saada erityisen edullisesti sattuneesta syystä, ne kun maastokäytössä ovat pois muodista.
Joku ruottalainen (http://design-milk.com/velosophy-recently-launched-swedish-bicycle-brand/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter) En ole aihetta seurannut ja ehkä on ollut jo esillä. Nätti, kuin minä pienenä. Painaa varmaan tonnin.
http://3.design-milk.com/images/2016/02/Sport-gul.jpg
Velosophy shopin mukaan 12,3 kg. Eli aloittajan mittapuulla sopii vain ankkurihommiin järven pohjassa. Mutta niinkuin jo aikaisemmin laitoin, jollain hipo hiilari-xc rungolla ja haarukalla pääsee tuohon 8kiloon mutta 3 tonttua ei silloin riitä, esim Opencycle-rungot.
offtopic:
mutta katsokaapas tänne, jos tyylikäs pyörä halvalla kiinnostaa, melkein jo tekisi mieli tuollainen kaksivaihteinen sinkula hankkia vaikka ei tarvetta olekaan..http://www.bikester.fi/fixie-inc.html. (sori meni vähän ohi aiheesta taas.)
Täysin anteeksiantamaton sivuraiteelle johdatus. Menin ja klikkasin enkä voinut olla tilaamatta. Samalta istumalta XXLn alelaarista kuitustonga ja tolppa (yht 70€) - ihan vaan sen takia että on kuitua ja halpoja. Nyt katselen tuohon kevyempiä renkaita ja suunnittelen kesäisiä maantieretkiä. Seuraavaksi menee kämppä vaihtoon kun ei noi pyörät mahdu nykyisiin tiloihin. Että oliko aivan pakko?
orc biker
02.03.2016, 13.52
Tuo sitruunainen pyörä on tyylikäs. Uskallan väittää, että suurenkin yleisön mielestä. Tosin satula näyttää erittäin huonolta ja renkaita pitää joskus vaihtaa, joten se maku voi siitä vielä haalistua, jos ei pelkällä värikoodauksella varaosia tilaile.
Edelleenkään en saanut vastausta siihen, miksi se 8 kg on tärkeämpää kuin esim. mieleisempi ulkonäkö. Mitä niillä kiloilla halutaan saavuttaa? Tämä on aivan kriittinen tieto selvästikin ongelmallisen yhtälön ratkaisun kannalta, koska sen voisi mahdollisesti saavuttaa jollain muulla keinoin, joten turha valittaa kannustuksen puutteesta. Toki onhan sekin mahdollista, että 8 kg on itseisarvo, eikä sillä haetakaan mitään muuta kuin aivonystyröiden hyväilemistä: mm... 8 kg, mmm... 8 kg.
Kahvupaussi
02.03.2016, 14.13
Velosophy shopin mukaan 12,3 kg. Eli aloittajan mittapuulla sopii vain ankkurihommiin järven pohjassa. Mutta niinkuin jo aikaisemmin laitoin, jollain hipo hiilari-xc rungolla ja haarukalla pääsee tuohon 8kiloon mutta 3 tonttua ei silloin riitä, esim Opencycle-rungot.
En mä mitään tyylistä tiedä, mutta noi mustat vaijerinkuoret on hirveet tuossa ilmestyksessä.
ps. xc -rungot ovat varmaan tyylikkäitä maastoajajien mielestä, mutta ei ne kaupunkipyörään sovi. Eihän.
noniinno
02.03.2016, 15.26
offtopic:
Täysin anteeksiantamaton sivuraiteelle johdatus. Menin ja klikkasin enkä voinut olla tilaamatta. Samalta istumalta XXLn alelaarista kuitustonga ja tolppa (yht 70€) - ihan vaan sen takia että on kuitua ja halpoja. Nyt katselen tuohon kevyempiä renkaita ja suunnittelen kesäisiä maantieretkiä. Seuraavaksi menee kämppä vaihtoon kun ei noi pyörät mahdu nykyisiin tiloihin. Että oliko aivan pakko?
Voin linkata johonkin asunnonmyynti-ilmoitukseen... Sori, mutta silti toivon näkeväni pyöräsi "pyöräsi kuva" -topicissa.
SaunanTakana
02.03.2016, 17.41
Tuommoisen maasturin ulkonäkö kaupunkikäyttöön mahdollisesti pikkutakki päällä ajettavaan kesäkruisailutyömatkaan ei viehätä topicin aloittajaa.
Juha Jokila
02.03.2016, 18.21
Kaippa tästä puoli kiloa laihduttaa 1600 eurolla, kun pyörä on muuten on aika lähellä:
https://www.canyon.com/en-fi/fitness/roadlite/2016/roadlite-al-7-0.html
Hiilaripenkki ja tanko, foamigripit, jarrulevyt ja ehkä ite jarrutkin kun vaihtaa.
seppo_taalasmaa
02.03.2016, 18.51
Tuommoisen maasturin ulkonäkö kaupunkikäyttöön mahdollisesti pikkutakki päällä ajettavaan kesäkruisailutyömatkaan ei viehätä topicin aloittajaa.
Suosittelen käyttämään autoa, pyöräillessä saattaa se pikkutakki vaikka likastua. Suosittelen myös, että kävelet paikalliseen pyöräkauppaan noilla asettamallasi ehdoilla ja jälkikäteen raportoit, minkä pyörän ostit vai heittikö myyjä sinut kaupasta ulos huutonaurun saattelemana :)
Tuo kotimaista ja osta laadukas, tyylikäs Pelago https://www.pelagobicycles.com/ . En usko painon pääsevän kyllä tuohon haamulukemaan.
SaunanTakana
02.03.2016, 20.29
Suosittelen käyttämään autoa, pyöräillessä saattaa se pikkutakki vaikka likastua. Suosittelen myös, että kävelet paikalliseen pyöräkauppaan noilla asettamallasi ehdoilla ja jälkikäteen raportoit, minkä pyörän ostit vai heittikö myyjä sinut kaupasta ulos huutonaurun saattelemana :)
Tuo kotimaista ja osta laadukas, tyylikäs Pelago https://www.pelagobicycles.com/ . En usko painon pääsevän kyllä tuohon haamulukemaan.
Hyvä Suppo Taalasmaa.
Minulla on jo Pelago Hanko, mutta ei autoa!
Kaupunkikäyttöön pitäisi saada mahdollisimman kevyt, kuitenkin levyjarruilla ja vaihteilla varustettu, hybridi-tyyppinen tyylikäs pyörä.
Tyylikkääksi miellän esimerkiksi Pelago Hangon....
Minulla on jo Pelago Hanko...
Ahaa, tämähän avaa kysymyksenasettelun problematiikkaa hieman. Onko paino siis ainoa asia joka tuossa Pelagossasi mättää?
Olisiko mahdollista, että keventelet sitä? Jotkut sairaan kevyet kiekot & kumitus ja muutkin paikat kuntoon?
orc biker
02.03.2016, 20.52
Hiilikuitukiekot, tubeless ja maksimissaan 1,35":n renkaat. Navaksi vaikka DT:n 180 Carbon Ceramic. Jo on kevyttä ajaa terassille.
FFWD kuitukiekot pelagossa. Mmm..
orc biker
02.03.2016, 20.57
FFWD kuitukiekot pelagossa. Mmm..
Sopivat kuin tennarit puvun kanssa. Ja kyllä kelpaa taas juosta terassille.
Marsusram
02.03.2016, 21.39
Useilta grammanfiilarisivustoilta (http://weightweenies.starbike.com/)voi katsella moniko lopputulos mahtaa olla oikeasti tyylikäs ja käyttökelpoinen.
SaunanTakana
02.03.2016, 21.52
Useilta grammanfiilarisivustoilta (http://weightweenies.starbike.com/)voi katsella moniko lopputulos mahtaa olla oikeasti tyylikäs ja käyttökelpoinen.
Mahtava linkki!
Järkevä vaihtoehto taitaisi olla pitää tuo Hanko kakkos-/talvipyöränä ja hankkia kesäksi joku wanha maantiepyörä suoralla tangolla.
Paljonkos ne sellaiset vanhat kilpapyörät sitten painaa?
SaunanTakana
02.03.2016, 21.54
Ahaa, tämähän avaa kysymyksenasettelun problematiikkaa hieman. Onko paino siis ainoa asia joka tuossa Pelagossasi mättää?
Olisiko mahdollista, että keventelet sitä? Jotkut sairaan kevyet kiekot & kumitus ja muutkin paikat kuntoon?
En ehkä lähtisi tuolle Pelagon keventelytielle. Ei taitaisi kovin alhaisiin lukemiin edes päästä..
Kahvupaussi
02.03.2016, 22.14
Mahtava linkki!
Järkevä vaihtoehto taitaisi olla pitää tuo Hanko kakkos-/talvipyöränä ja hankkia kesäksi joku wanha maantiepyörä suoralla tangolla.
Paljonkos ne sellaiset vanhat kilpapyörät sitten painaa?
Olisi aikas hieno terassifilo.
http://www.helkamavelox.fi/tuote/kuningas-kulkuri-18-v/
seppo_taalasmaa
03.03.2016, 09.00
Mahtava linkki!
Järkevä vaihtoehto taitaisi olla pitää tuo Hanko kakkos-/talvipyöränä ja hankkia kesäksi joku wanha maantiepyörä suoralla tangolla.
Paljonkos ne sellaiset vanhat kilpapyörät sitten painaa?
No teräsrunkoiset ihan järkyttävästi yli tuon 8kg ! ainakin 9kg! Suoralle tangolle varmaan parempi valinta olisi GG tai cx pyörä.
Speedwaden Urban Racer (http://lumberjac.com/2015/06/speedvagen-urban-racer/). Budjettia saattaa joutua venyttämään.
https://vimeo.com/129433322
Tajusin muuten haluavani itsekkin otsikon mukaisen taistelulaitteen. Leveät slicsit ja sporttinen ajoasento kevyessä rungossa.
Harmi, kun bike-discountilla ei ole 56/55 koon cuben runkoa. 53 on varmaankin lyhyt 178cm pitkälle?
http://www.cube.eu/en/products/trekking/sl-road/cube-sl-road-pro-grey-black-flashgreen-2016/
Niin ja se alle 10kg riittää itselleni hyvin painona.
SaunanTakana
03.03.2016, 19.16
Speedwaden Urban Racer (http://lumberjac.com/2015/06/speedvagen-urban-racer/). Budjettia saattaa joutua venyttämään.
https://vimeo.com/129433322
Puuttuuko tuosta vaihteet?
^Puuttuu, toisin sanoen ylihintainen muoti-ilmiö 😂
Ei puutu. Se on kaksivaihteinen automaatti (https://www.sram.com/sram/urban/family/automatix).
^No eipä oo kehuttava asia...
JohannesP
04.03.2016, 07.20
Sentään tollasella vois sen tyylikkään pikkutakki kuskin kuvitellakkin ajavan kuin jollakin kahdella tonnilla upgradetulla Canyonilla. Hintaa tosin reippaasti, mutta eipä tulisi toista vastaan ja sopii topikin järjettömään olemukseen. :D Nätti runko
SaunanTakana
04.03.2016, 23.52
Kyllä niitä vaihteita pitäis olla se kymmenkunta.
Pitääköhän sitä raahautua ihan messuille asti katsomaan tarjontaa..
Siellä ei ollut vaatimukset täyttävää fillaria :(
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.