PDA

Näytä tavallinen näkymä : Maantiekilpailujen sarjauudistus 2016



Sivut : 1 [2]

Trollberga
13.05.2016, 20.31
Semmoista olen ollut huomaavinani, että monia potentiaalisia starttilisenssin hankkijoita mietityttää vakuutusturva ja nimenomaan mahdollisten kisoissa sattuneiden välinevahinkojen osalta. Nykyinen lisenssivakuutushan ei kait yleensä korvaa välineiden rikkoutumisia, jos kaatuminen tai kolari sattuu kilpailussa (tai kilpailua varten harjoitusohjelman mukaisesti harjoitellessa, jne.). Hyvin ymmärrettävää, ottaen huomioon että pyörässä on monesti tuhansia euroja kiinni. Ajatuksia tästä?

rhubarb
13.05.2016, 20.41
Kun vakuutuksista tuli puhe, niin lisenssihän yleensä tarkoittaa sitä että kotivakuutuksesta on turha hakea mitään (koska tapahtuma voidaan arvioida todennäköisesti kilpailuun tähtääväksi harjoitteluksi). Tuota koko skenaariota olisi hyvä avata, mielellään elävän elämän esimerkkien kera.

nga
13.05.2016, 20.44
Semmoista olen ollut huomaavinani, että monia potentiaalisia starttilisenssin hankkijoita mietityttää vakuutusturva ja nimenomaan mahdollisten kisoissa sattuneiden välinevahinkojen osalta. Nykyinen lisenssivakuutushan ei kait yleensä korvaa välineiden rikkoutumisia, jos kaatuminen tai kolari sattuu kilpailussa (tai kilpailua varten harjoitusohjelman mukaisesti harjoitellessa, jne.). Hyvin ymmärrettävää, ottaen huomioon että pyörässä on monesti tuhansia euroja kiinni. Ajatuksia tästä?

Tämmöinen vakuutus olisi erittäin mukava, mutta ymmärrettävästi ei hyvää bisnestä vakuutusyhtiöille. Menettelytapa on siis sama, kuin missä tahansa lisenssittömässä kuntoajossa tai vaikkapa Helsingin Polkupyöräilijöiden nimellisesti järjestämillä keskiviikkoisilla reipasvauhtisilla lenkeillä. Mikäli jotain tapahtuu, omistaja kärsii vahingot lompakossaan.

En usko, että kaatumisten ja muiden kilpailunaikaisten onnettomuuksien yhteydessä sattuneista kalustovaurioista on kattavaa tilastoa olemassa. Näin ollen se, mitä pyörästä hajoaa kun kaatuu, on spekulointia. Kenties ei kannata ajaa 10000 euron pyhäpyörällä kilpailussa, ellei ole valmis siihen, että "pahin" tapahtuu. Onneksi näin yleisesti ottaen kilvanajo lisenssillisissä kilpailuissa on erittäin siistiä. Ainakin niissä (2. kategorian) lähdöissä, missä itse olen ollut mukana on tapahtunut merkittävän vähän minkäänlaisia vaurioita.

Omalla pelisilmällä, joka kehittyy starttien myötä, on myös merkittävä ennaltaehkäisevä vaikutus. Toinen tärkeä asia on hyvä kommunikaatio, kun joku tekee vaarallisia liikkeitä.

lynxlynx
13.05.2016, 21.10
2010 kaaduin Bianchi cupissa. Solisluu poikki ja pyörästä kiekot ja satula uusinta kuntoon. Kotivakuutus oli samassa yhtiössä kuin unionin niin yhdellä puhelulla hoitui korvausten hakeminen. Nykyisessä kotivakuutuksessa on laaja-turva kun on pyörät kallistuneet hieman noista ajoista.

Se oma vakuutus yhtiö ei täällä foorumilla eikä Facessa välttämättä vastaa kysymyksiin, mutta googleta puhelimen perinteinen käyttö ja toimi sen mukaan :)

Trollberga
13.05.2016, 21.20
Se oma vakuutus yhtiö ei täällä foorumilla eikä Facessa välttämättä vastaa kysymyksiin, mutta googleta puhelimen perinteinen käyttö ja toimi sen mukaan :)
Omalta osaltani kyllä jo otinkin yhteyttä vakuutusyhtiööni. Puhelimen perinteinen käyttö olisi vaatinut pitkähköä jonotusta, joten pistin kysymykseni kirjallisena ja jäin odottelemaan. Mutta tällä asialla taitaa olla kyllä ihan yleistäkin merkitystä ja tämä keskustelu sarjauudistuksesta tuntui sopivalta paikalta pähkäilyyn, koska asia askarruttaa nimenomaan mahdollisia tulevia kilpapyöräilijöitä eli starttilisenssin hankkijoita. Itsehän olenkin jo valintani tehnyt, syteen tai saveen...

Viime kädessä nämä korvausasiat ovat tietysti tapauskohtaisia ja muiden muassa vakuutusyhtiöt varmastikin katsovat niiden olevan yhtiön ja asiakkaan välinen asia, ei niinkään julkisen nettikeskustelun aihe.

Trollberga
16.05.2016, 00.47
Tänään tuli lenkillä mieleen, että jos ja kun vakuutusyhtiöt suhtautuvat nihkeästi kilpailutilanteissa tapahtuneiden välinerikkojen korvaamiseen, voisi olla aiheellista perustaa (harraste)kilpapyöräilijöiden rahasto, josta jäsenten olisi mahdollista hakea korvausta vahingon sattuessa. Tämä idea vaatisi edelleenkehittelyä jonkun sellaisen toimesta, joka tuntee lakia ja osaa laskea esim. kohtuullisen vuosittaisen jäsenmaksun (muutama kymppi?), joka perustuisi jonkinlaiseen arvioon vuosittaisista kalustovahingoista – joiden määrä ja rahallinen arvo tuskin päätä huimaa, ainakaan maantiekisojen ja niihin harjoittelun osalta.

frp
16.05.2016, 00.54
Niin ja sitten palkataan etsivä tutkimaan onko jonkun pyörä hajotettu tahallaan vai ei jne jne...

Riittävän pyörän saa noin kahdella tonnilla ja jos se on niin iso summa, että pitää alkaa kalustvaurioihin varautua niin mun mielestä on syytä miettiä sitten jotain muuta. Vain mun mielipide. Vähän sama kun joskus näkee jonkun ökyauton parkissa Prisman kauimmaisella rivillä tyhjän keskellä ettei vaan joku kolhi ovella... tulee mieleen että olikohan nyt liian kallis hankinta se auto.

Trollberga
16.05.2016, 01.00
Minusta vähän näyttää siltä, etten ole ainoa, jolle esimerkiksi kaksituhatta euroa ei ole pikkuraha (https://www.youtube.com/watch?v=KE8q_bATXUg). Tieto siitä, että vaikkapa rungon vaurioituessa korjauskelvottomaksi on mahdollista saada uusi tilalle hyvin kohtuullisin kustannuksin, uskoakseni madaltaisi osallistumiskynnystä kilpailuihin.

Enkä oikein usko, että mitään yksityisetsiviä tarvitsee palkata, jos kyse on harrastajien omasta rahastosta. Kisoissa sattuvat kasat kun ovat koko lailla vertaisarvioinnin piirissä.

P.S. Edes me MAMILit emme aina ole upporikkaita.

P.P.S. Kyse on siis siitä, että ilmeisen moni starttilisenssiä harkitseva miettii tätä asiaa, eikä siis omasta henkilökohtaisesta ongelmastani. Kalustovaurioiden pelko saattaa nimittäin olla kynnyskysymys joillekin, jotka ovat sijoittaneet vaikkapa 3000-6000 euroa pyöräänsä. Lisenssittömänä harrastajana vakuutuskorvauksen saaminen on onnistunut, jos on lenkillä tai kuntoajossa sattuneessa kolarissa mennyt komposiittirunko päreiksi. Jos näyttää siltä, että lisenssin hankkiminen pikemminkin heikentää vakuutusturvaa kuin parantaa sitä, on varsin ymmärrettävää, että asia mietityttää.

frp
16.05.2016, 09.38
Muistakaapa ilmoittautua Rosendahl GP:hen. 3.kategoria löytyy.

http://tyritys.sporttisaitti.com/pyoraily/kilpailut/rosendahl-gp/

Antti Salonen
16.05.2016, 11.05
Olin kanssa tulossa muistuttamaan Rosendahlista -- viimeinen ilmoittautumispäivä on tänään!

Lisäksi laitan tähän linkin jaoston sivuille, jossa on kuulumisia toukokuun alun kisoista (https://kilpapyoraily.fi/2016/05/16/toukokuun-valiraportti/).

MarkoM
16.05.2016, 18.38
Parilla 3. kategorian kuskilla on kertynyt kauden kahdesta ekasta kisasta 40 pistettä, jonka perusteella sääntöjen mukaan kuski voitaisiin nostaa 2. kategoriaan (pistetilanne (https://kilpapyoraily.fi/maantiecupin-pistetilanne/)). Varsinkin Turussa oli kuitenkin niin vähän kuskeja viivalla ja pisteitä tuli jokaiselle paikalla olleelle reippaasti, että ketään ei olla tähän väliin pakolla nostamassa SPU:n toimesta (tarvittaessa näin toki tehdään). Säännöllisesti kärkisijoille ajavien kannattaa toki ihan itse harkita siirtymistä 2. kategoriaan uusien haasteiden pariin.



Onko nyt neljän kilpailun jälkeen SPU:n toimesta harkittu mahdollisia siirtoja 3 > 2 ? Tai onko niitä jo tapahtunut? Sinänsä tuo kärki on tasainen, voitot menneet joka kisassa eri ajajalle. Lisäksi ainoastaan yksi kuski on ajanut kaikissa neljässä kisassa. Keräten tasaisesti pisteitä jotka riittävät toiseen sijaan taulukossa tällä hetkellä.

frp
16.05.2016, 18.46
Valitettavasti tasaisella pisteiden keräilyllä ei pitkälle pötkitä kun vain 8 kisan pisteet lasketaan :-(

Mielenkiintoisin kysymys nyt on miksi noin moni on käynyt vain kerran? Vain 16 henkilöä ajanut kahdesti tai useammin. Onko pysyvästi luovuttu kokeilun jälkeen ja miksi?

fiber
16.05.2016, 21.13
Veikkaan, että kolmoseen uskaltautuu kisaamaan, vaikka ei omistaudu pyöräilylle samalla tavoin kuin moni muu kilpailija. Se tarkoittaa paitsi vähempää harjoittelua, myös vähemmän viikonloppuja, jolloin pääsee kisaamaan.

Esimerkiksi minulla jäi Seutulan kierros väliin talkoohommien takia ja Tampere jää kotihommien vuoksi. Pori taas oli liian kaukana. Ehkä sitten Ryttylään parin viikon kuluttua. Jos en ehdi pitkille lenkeille muuten, saattaa olla, että tuolloin on kuitenkin syytä ajaa pidempää siivua, jotta tulee taas tottumusta pitkää Pirkkaa varten.

Antti Salonen
17.05.2016, 14.28
Onko nyt neljän kilpailun jälkeen SPU:n toimesta harkittu mahdollisia siirtoja 3 > 2 ? Tai onko niitä jo tapahtunut?
On harkittu ja todettu, että tällä hetkellä ketään ei siirretä vasten tahtoaan. Jokunen on siirtynyt oma-aloitteisesti tai harkitsee siirtymistä. SPU:n näkökulmasta 3. kategorian nopeus on ollut aivan sopiva, eli oikeasti pykälää kevyempää menoa kuin 2. kategoriassa. Nostopykälä kirjattiin sääntöihin, jotta tarvittaessa ajajia voitaisiin nostaa, sillä SPU:n taholla ei oikeasti tiedetty, että minkälaista kuskia viivalle ilmestyy.

Mitä tulee osallistumisiin, se on kai aika luonnollista, että hitaammissa luokissa ajaa pääosin ihmisiä, joille pyöräily on pienempi osa elämää. Eli vähän kärjistäen samoista syistä miksi mies ei aja M-Elitessä tulee monen kisan suhteen erilaisia esteitä. Vastaavasti jos joku sitten ehtiikin ajamaan kaikki kisat ja pisteitä kertyy, olisi aika karua käytännössä sillä perusteella heittää tasoa ylemmäs.

Hivo
17.05.2016, 22.04
Pori taas oli liian kaukana.

Tällä logiikalla ei täältä Keski-Pohjanmaalta moneen kisaan olisi lähtijöitä :)

rhubarb
17.05.2016, 22.46
Suomessa on kaikki kaukana, mutta on varsin hyvä oletus että 3. kategoriassa ajajat painottuvat selkeästi enemmän paikallisiin kisoihin kuin muissa.

MarkoM
18.05.2016, 07.02
Vastaavasti jos joku sitten ehtiikin ajamaan kaikki kisat ja pisteitä kertyy, olisi aika karua käytännössä sillä perusteella heittää tasoa ylemmäs.

Juuri tätä itsekkin tarkoitin/ajattelin :)

fiber
18.05.2016, 07.19
Tällä logiikalla ei täältä Keski-Pohjanmaalta moneen kisaan olisi lähtijöitä :)
Liian kaukana, kun olisin hyvinkin voinut tipahtaa pääjoukosta puolimatkassa.

Pahamontes
18.05.2016, 12.40
Moi! Onko tietoa, järjestetäänkö Porvoon ajoissa 12.6. erillinen 3. kategorian lähtö?

jannevaro
18.05.2016, 13.26
Moi! Onko tietoa, järjestetäänkö Porvoon ajoissa 12.6. erillinen 3. kategorian lähtö?

Kyllä järjestetään.
https://kilpapyoraily.fi/kilpailukalenteri-2016/

PeeVee
18.05.2016, 14.49
Kyllä järjestetään.
https://kilpapyoraily.fi/kilpailukalenteri-2016/

Ilmeisesti kat3 sitten menee tuossa klo 10:36 lähdössä: N-Elite, M-16, N-18, N-30, N-40, N-45, M-60, M-65 63km (3 kierrosta)? Järjestäjän eikä unionin sivulla ole mitään mainintaa kat3 lähdöstä.

Jari Wiksten
18.05.2016, 17.29
Sunnuntaina 5.6. on myös Ilpon Tempossa Ulvilassa mahdollisuus ajaa 20km tempo kategoria 3:ssa. Kategoria kakkosta ei ole erikseen vaan M-yleinen (30km), joka on tarkoitettu M-18, M-elite, M-30 ja kategoria 2:n ajajille.

Kilpailun ilmoittautuminen (http://www.koivistonisku.fi/pyrily/ilpontempo/) on avattu tänään.

Sarjat ja matkat:
5km M-10, N-10, M-12, N-12
10km M-14, N-14, M-70, M-75, M-80, N-16
20km M-16, N-30, N-40, N-50, N-Elite, kategoria 3, M-50, M-55, M-60, M-65
30km M-40, M-Yleinen

hedonist
19.05.2016, 11.01
Rosendahl's offering for cat3 and women is ridiculous. Five laps which is less than 30 minutes of riding. Who would want to travel several hours for that? I'm certainly not interested.

The outcome is that at the moment there's 8 ladies and 6 cat3 riders registered.
http://www.spusaitti.com/tulokset/2016/rgp.htm

I'd say, take five laps from elite, and give them to cat3/women, if the schedule cannot be extended any further. Or here's another idea: unite cat2 and cat3, so that there is same starting time, and same amount of laps. Cat3 people would get dropped one after another, and the one who gets dropped last (or manages to hang on with cat2) is the strongest rider.

konkelo
19.05.2016, 12.03
Rosendahl's offering for cat3 and women is ridiculous. Five laps which is less than 30 minutes of riding. Who would want to travel several hours for that? I'm certainly not interested.

The outcome is that at the moment there's 8 ladies and 6 cat3 riders registered.
http://www.spusaitti.com/tulokset/2016/rgp.htm

I'd say, take five laps from elite, and give them to cat3/women, if the schedule cannot be extended any further. Or here's another idea: unite cat2 and cat3, so that there is same starting time, and same amount of laps. Cat3 people would get dropped one after another, and the one who gets dropped last (or manages to hang on with cat2) is the strongest rider.

There's no problem for any cat3 / female rider to join the cat2 start. Fully agree - 5 laps for race, even on the hard course, is not a race.

hedonist
19.05.2016, 12.16
There's no problem for any cat3 / female rider to join the cat2 start.

The problem is that cat3 people and women want to compete and be ranked in their own category, and joining cat2 doesn't provide that. There isn't much point in joining a race which is beyond one's abilities, and then getting dropped quickly.

Antti Salonen
19.05.2016, 13.09
Moi! Onko tietoa, järjestetäänkö Porvoon ajoissa 12.6. erillinen 3. kategorian lähtö?
Ei ole vielä varmaa tietoa että järjestetäänkö. Sivuilla on ollut alustava tieto, mutta vahvistusta odotellaan järjestävältä seuralta.

ratikka
19.05.2016, 16.50
Akilles tartteis kunnollista tiedottamista. Tietojen löytäminen kisoista on välillä kivien alla.

Sanna04
19.05.2016, 17.43
Akilles tartteis kunnollista tiedottamista. Tietojen löytäminen kisoista on välillä kivien alla.
Koskee kyllä aika montaa kisajärjestäjää tuo.. Olisikohan tekemätön paikka saada tuota liiton sivuilla ollutta koostesivua kisoista jotenkin kehitettyä? Siis sitä mihin pääsee kun klikkaa kisan nimeä, ellei sitten linkity suoraan järjestäjän sivuille. Nyt niitä perustietoja on tuonne kilpapyoraily.fi sivulle koitettu haalia, mutta se olisi ehkä liiankin helppoa jos ne tiedot olisi suoraan siinä kisahakemuksessa. ...missä tarkemmin ajatellen niiden kyllä pitäisikin olla. Tosin nää kategorialähdöt nyt varmasti vähän sekoittaa järjestäjien touhuja, mutta jos ens kaudelle voisi jo jotain parannusta tuohon toivoa. Ehkä jopa liitolle uudet nettisivut..[emoji14]

Pahamontes
19.05.2016, 18.57
Uudessa Fillari-lehdessä on sivun juttu sarjauudistuksesta ja siinä myös parin ekan kisan osallistujilta kommentteja 3. kategoriasta. Hienoa että saatiin printtiinkin tietoa!

matti loukonen
19.05.2016, 19.14
Koskee kyllä aika montaa kisajärjestäjää tuo.. Olisikohan tekemätön paikka saada tuota liiton sivuilla ollutta koostesivua kisoista jotenkin kehitettyä? Siis sitä mihin pääsee kun klikkaa kisan nimeä, ellei sitten linkity suoraan järjestäjän sivuille. Nyt niitä perustietoja on tuonne kilpapyoraily.fi sivulle koitettu haalia, mutta se olisi ehkä liiankin helppoa jos ne tiedot olisi suoraan siinä kisahakemuksessa. ...missä tarkemmin ajatellen niiden kyllä pitäisikin olla. Tosin nää kategorialähdöt nyt varmasti vähän sekoittaa järjestäjien touhuja, mutta jos ens kaudelle voisi jo jotain parannusta tuohon toivoa. Ehkä jopa liitolle uudet nettisivut..[emoji14]

Mites se tiedottaminen taas menikään.
1. Mitä
2. Kuka
3. Missä
4. Milloin
5. Miksi

Järjestyksen voi jokainen vaihtaa mieleisekseen.

PeeVee
19.05.2016, 20.46
Mites se tiedottaminen taas menikään.
1. Mitä
2. Kuka
3. Missä
4. Milloin
5. Miksi

Järjestyksen voi jokainen vaihtaa mieleisekseen.
Kuinkahan moneen kotimaiseen kisaan on nimetty joku jonka edes yhtenä vastuualueena on tiedottaminen?

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

matti loukonen
19.05.2016, 21.14
Kuinkahan moneen kotimaiseen kisaan on nimetty joku jonka edes yhtenä vastuualueena on tiedottaminen?

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
Ainakin yhteen. KevätPolkaisuun! Ai niin, sori, se ei ookaan kilpailu.

nga
19.05.2016, 21.53
Ainakin yhteen. KevätPolkaisuun! Ai niin, sori, se ei ookaan kilpailu.

KevätPolkaisu on hieno tapahtuma ja voisi ihan hyvin järjestää erilliset lisenssin vaativat kategorialähdöt. Laitetaanko ensi vuoden kalenteriin? Nyt on hyvää tilaa varata oma paikka sieltä.

matti loukonen
19.05.2016, 22.14
KevätPolkaisu on hieno tapahtuma ja voisi ihan hyvin järjestää erilliset lisenssin vaativat kategorialähdöt. Laitetaanko ensi vuoden kalenteriin? Nyt on hyvää tilaa varata oma paikka sieltä.

Laitetaan mietintämyssyyn. Meillä on lähiaikoina tämän kevään KevätPolkaisun palautekeskustelu. Otamme asian esille siellä!

frp
23.05.2016, 17.00
Muistakaa tänään viimeinen päivä ilmottautua mukaan http://hypykisat.fi/Tavastia3Days/
Minullakin ensimmäinen aika-ajo ja kortteliajo luvassa.

frp
25.05.2016, 10.58
Satakunnan ajot
näyttäisi sivustot olevan auki vaikka ei vielä löydy kilpapyoraily.fi sivulta.

http://www.koivistonisku.fi/pyrily/satakunnanajot/

Kolmoskategoria ajetaan ja maantiekisan matkakin kunnollinen >70km.

ilpokyllonen
25.05.2016, 11.54
Satakunnan ajot
näyttäisi sivustot olevan auki vaikka ei vielä löydy kilpapyoraily.fi sivulta.

http://www.koivistonisku.fi/pyrily/satakunnanajot/

Kolmoskategoria ajetaan ja maantiekisan matkakin kunnollinen >70km.

Kolmoskategoria ajaa omana ´taas omana lähtönä, jos ajaja määrä on kohtuullinen. Muutoin naisten ja ja 16 sarjalaisten kanssa.
Prologi on aika helppoa maastoa pientä kumpuilua. Kortteli on 1050 m kierros ja kovavauhtinen teknisesti helpohko. Maantie kisa on perus maantie ja reitti käy kisakeskuksessa , jossa on 300 m hiekkatie pätkä. Maali on lähempänä kisakeskusta kuin viime vuonna jne,,

MarkoM
29.05.2016, 07.59
Ei ole vielä varmaa tietoa että järjestetäänkö. Sivuilla on ollut alustava tieto, mutta vahvistusta odotellaan järjestävältä seuralta.

Onko tullut varmistusta että järjestetäänkä Cat 3. luokan lähtöä? Viikon päästä pitäisi ilmottautua jos mielii mukaan ja ko kategoria ylipäätään on tarjolla.

ville
29.05.2016, 23.38
Kysymys cat2 lähtöihin liittyen.

Jos ajetaan kisaa jossa on luokka A ja B samassa lähdössä. 200m ennen maalia luokan A ajaja on sijalla 15. Mistä hän tietää ettei kannata kiriä kun podiumpaikka on menetetty. Voihan niistä 15;sta olla 12;sta luokan B ajajia?
No jos samassa kisassa on samassa lähdössä A,B,C,D,E luokat niin eikös se aiheuta pientä härdelliä tuohon loppu kiriin?

Vai olenko nyt ymmärtänyt jotenkin väärin tän systeemin?

TunkkiPuolikas
29.05.2016, 23.55
Kysymys cat2 lähtöihin liittyen.

Jos ajetaan kisaa jossa on luokka A ja B samassa lähdössä. 200m ennen maalia luokan A ajaja on sijalla 15. Mistä hän tietää ettei kannata kiriä kun podiumpaikka on menetetty. Voihan niistä 15;sta olla 12;sta luokan B ajajia?
No jos samassa kisassa on samassa lähdössä A,B,C,D,E luokat niin eikös se aiheuta pientä härdelliä tuohon loppu kiriin?

Vai olenko nyt ymmärtänyt jotenkin väärin tän systeemin?
Palkinnot menee vain maaliintulojärjestyksessä. Riippumatta luokasta. pisteitä kyllä rapisee sitten esim Mastereilla ja kilpaan. Etappiajoissa, kuten nyt Riihimäellä katsoin tempotulokset. 13 sek matkaa seuraavaan oman sarjan kuskiin. Ei kannattanut kiriä. Kunhan huolehti ettei tule eri aikaa kuin pääjoukolla.

ville
30.05.2016, 00.15
En tarkoittanut riihimäkeä vaan yleensä.
Kait ne pisteet jotain kiinnostaa kun niitä tilastoidaan.

MarkoM
30.05.2016, 18.51
Onko tullut varmistusta että järjestetäänkä Cat 3. luokan lähtöä? Viikon päästä pitäisi ilmottautua jos mielii mukaan ja ko kategoria ylipäätään on tarjolla.

Tarkennuksena että tällä kysymyksellä tarkoitin Porvoon Ajoja 12.6.

TunkkiPuolikas
30.05.2016, 21.00
Tarkennuksena että tällä kysymyksellä tarkoitin Porvoon Ajoja 12.6.
Alkaa pikku hiljaa vaikuttaa siltä ettei Porvoossa a) Tiedetä koko gategorialuokituksesta
b) Olla kiinnostuneita pätkääkään muusta kuin miesten startista. muu on välttämätön paha. Naiset muunmuassa ei saa Skoda-cupin arvoista kisaa. Tämä kyllä huomioidaan tulevaisuudessa.

frp
30.05.2016, 22.41
Kun siellä nyt kerran nuo kaikki muutkin "keräilyerät" on omana lähtönä niin kai siihen kat3 sekaan mahtuisi kun samojen porukoiden kanssa on tässä hyvällä menestyksellä aiemminkin ajettu.

Antti Salonen
31.05.2016, 00.42
Viimeisin tieto järjestäjän suunnalta on se, että kolmoskategorian lähtöä ei olisi Porvooseen tulossa, mutta katsotaan nyt vielä... Jaoston puolesta pahoittelen jos näin käy, sillä tiedämme kyllä, että väkeä olisi varmasti tulossa viivalle paljon. Nurmijärvellä oli jo kolmisenkymmentä, kausi on pidemmällä ja jengillä enemmän kilsoja jaloissa. Kotimaisen maantiekauden rakenne on harrastuksen pariin hakeutuvan kannalta vähän kurja, kun kevään jälkeen on kovin vähän yhden päivän kilpailuja, jotka moni varmasti saisi sopimaan omaan kalenteriinsa. Kuntoajot ja alue-cupin kisat ovat toki sitten näiden päälle.

Päätökset tekee järjestäjä, paineita on myös naisten lähdön suhteen (Skoda-cupin osakilpailu jnpp) ja asioiden yhteensovittamisessa saattaa olla haasteita... SPU:n jaostot voivat lähinnä antaa suosituksia ja pyytää asioita, ja sitä kautta voidaan yrittää rakentaa mielekästä kokonaisuutta.

lynxlynx
31.05.2016, 01.06
porvoon ajot on perinteinen miesten kisa. Kaikki ajaa samaa kierrosta, mahdolliset "ylösajot" estää järjestämästä kovin montaa lähtöä. Tässä kohtaa ainakin mä suon järjestäjälle oikeuden valita mitä ajattaa. Mukana satavarmasti itse.

MarkoM
31.05.2016, 07.00
Sitten jatketaan vaan treenaamista.. Enemmänhän tässä on intoa kuin "jalkaa" lähteä ajamaan Kat 3:sta. Ihan vastaantulija olin tuolla Seutulan Kierroksella Kat 3:ssa, mutta jos ei muuta niin kokemusta sain.

frp
31.05.2016, 09.51
Edelleenkin ihmettelen miksei kat3 muka voisi ajaa tuossa 10:36 startissa. Siinä on matka ihan sopiva ja menestyksellä on samojen ryhmien kanssa yhdessä menty aiemminkin. Ei tarvi omaa lähtöä. Eikä varmaan kasva liian isoa tuosta porukasta vai onko Porvoo jotenkin suurempi osanottajamäärältä perinteisesti?

PeeVee
31.05.2016, 10.38
Enemmänkin tämä Porvoon systeemi vaikuttaa siltä, että ei vaan jakseta laittaa niitä muutamaa lisäkirjainta lähtöluetteloihin. Samalla jää varmaan parikymmentä ilmoittautumismaksua saamatta. Mutta Porvoossa on varmaankin tarpeeksi porukkaa, eikä kasvuakaan kaivata.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

kolistelija
31.05.2016, 11.01
Kat3 ajajan luonnollinen lähtö on kat2 lähtö kun omaa ei ole. Toivottavasti järjestäjillä on etuautoja tarpeeksi jos porukka jakautuu kun tasoerot ovat suuret..

Tuomas
31.05.2016, 14.29
Edelleenkin ihmettelen miksei kat3 muka voisi ajaa tuossa 10:36 startissa. Siinä on matka ihan sopiva ja menestyksellä on samojen ryhmien kanssa yhdessä menty aiemminkin. Ei tarvi omaa lähtöä. Eikä varmaan kasva liian isoa tuosta porukasta vai onko Porvoo jotenkin suurempi osanottajamäärältä perinteisesti?

M ja N-Elite ajavat Skoda-cupissa ymmärtääkseni spu:n maantiejaoston suosituksissa omat lähtönsä. 2 lähtöä.

Junioriluokat 10-16 omat lähtönsä nuorisoyksikön suosituksen mukaan vähintään 2 lähtöä.

Harraste ja mastersarjat hm-jaoston suosituksesta kat2, 3 ja 4 lähdöt. 3 lähtöä.

Yhteensä siis vähintään 7 lähtöä. Nyt Porvoossa on 5 lähtöä. Liiton jaostot (maantie ja hm) neuvottelevat tilanteesta järjestäjän kanssa.

Lopun viimein järjestäjä päättää kansallisissa. Liitto tekee sitten johtopäätökset...

frp
31.05.2016, 15.07
Klo 10.36 N-Elite, M-16, N-18, N-40, N-45, M-60, M-65 63km (3 kierrosta) starttaa

Tuo rivi on siis sieltä ajojen sivulta niin eikö tuohon samaan lähtöön kat3 mahdu? Me olemme ajaneet kaikkien noiden kanssa samassa lähdössä jossain tänä vuonna aiemminkin. Ainakin naisia&tyttöjä on ollut samassa lähdössä ja M60+M65 on ollut samassa lähdössä useammankin kerran.

En minä noista mitään tajua, mutta jotenkin tuli sellainen kuva että koko kat3 ei ole vaan listan laatijan tiedossa.

Privileged
31.05.2016, 16.29
Minä näkisin asian niin, ettei naisten lähtöön tarvita muuttujia yhtään enempää. Nytkin heidän oma kisa kärsii jollain tapaa varmasti.

jannevaro
01.06.2016, 00.02
Olisi kyllä todella suotavaa että se kat.3 löytyisi myös Porvoosta.

Antti Salonen
01.06.2016, 18.12
Tieto Porvoon suunnalta on sellainen, että erillistä lähtöä ei saatu... Jaosto pahoittelee, mutta kilpailun järjestäjä ei saanut aikatauluja toimimaan. Kaikki 3. kategorian kuskit ovat luonnollisesti tervetulleita 2. kategorian lähtöön. Lisenssihän on se ja sama, eli mitään erillisiä ilmoituksia tai anomuksia ei tarvita, eikä sarjatasoa ylempänä yhden kisan ajaminen sido jatkon kannalta yhtään mihinkään.

Linkitän tähän vielä Harraste- ja masterjaoston kesäterveiset (https://kilpapyoraily.fi/2016/06/01/kevat-taittuu-kesaksi/).

MarkoM
02.06.2016, 08.03
Ymmärrettävää, että kun talkoina noita kisoja järjestetään niin resurssit on rajalliset.

Tuo sarjauudistus oli minulle yksi erittäin paljon kynnystä madaltava seikka hankkia starttilisenssi ja lähteä kokeilemaan "kisaamista". Mitään en noviisina näistä kisahommista tiedä. Mutta sitä olen juuri ihmetellyt, kuinka kevät/alkukesä painotteinen sarja on. Ehkäpä kesällä talkooporukkaa ei välttämättä niin vaan löydy. Keväällä/alkukesästä parhaiten aikaa järjestää näitä oikeita kisoja.

2. kategoria on ihan utopiaa minulle :D :D Kun 3. taso jo tuntuu kovalta minulle... :/

jannevaro
08.06.2016, 14.43
Kilpapyoraily.fi -sivulta lainaus: Cup-pisteitä jaetaan kaikista kilpailuista joissa on järjestetty kategorialle lähtö.

Miten tempokisat kuten Ilpon tempo viime viikonlopulta?

TunkkiPuolikas
08.06.2016, 18.14
Tieto Porvoon suunnalta on sellainen, että erillistä lähtöä ei saatu... Jaosto pahoittelee, mutta kilpailun järjestäjä ei saanut aikatauluja toimimaan. Kaikki 3. kategorian kuskit ovat luonnollisesti tervetulleita 2. kategorian lähtöön. Lisenssihän on se ja sama, eli mitään erillisiä ilmoituksia tai anomuksia ei tarvita, eikä sarjatasoa ylempänä yhden kisan ajaminen sido jatkon kannalta yhtään mihinkään.

Linkitän tähän vielä Harraste- ja masterjaoston kesäterveiset (https://kilpapyoraily.fi/2016/06/01/kevat-taittuu-kesaksi/).

Kun nyt ajattavat M16,M60,M65 ja naiset 63 km, niin miksei siihen sopis kat 3 ?

Tuomas
08.06.2016, 21.22
Koska sekoittaa vielä enemmän naisten kisaa...joka siis pitäisi ajaa omanaan.

Mut 8.45 startilla cat3 olisi mennyt 63 km...

TunkkiPuolikas
09.06.2016, 11.33
Koska sekoittaa vielä enemmän naisten kisaa...joka siis pitäisi ajaa omanaan.

Mut 8.45 startilla cat3 olisi mennyt 63 km...


No eipä se enää enempää voi sekaisin mennä. Mutta samaa mieltä. Cupissa oma lähtö ja jos olen ensi vuonna asioita päättämässä, ei myönnetä enää Cupin kisaa järjestäjälle joka ei tee sovitusti.

Tuomas
12.06.2016, 00.45
Porvoon ajon live-lähetys huomenna klo 10.30 alkaen
https://m.youtube.com/watch?v=-CcTfLXpATA

TunkkiPuolikas
12.06.2016, 23.26
Siistiä oli kat 2 ajo tänään. Mulle tiedossa ollut skippaus 500 m ennen maalia olevassa vasurissa tehtiin, mutta se alkaa kuulua perinteisiin jo 😁😁😁. Osasin odottaa ja varoa 😂
Hyvä kisa hyvin järkätty ( ja ensi vuonna naisille sama matka niin 100%) 😀

CamoN
13.06.2016, 08.02
Jep, yllättävän siistiä kokonaisuudessaan, vaikka haitari soi melkoisesti pääjoukon keskellä kumpuilevasta reitistä johtuen. Ei siihen liikenteenjakajien huomiotta jättämiseen, risteyksien ajamiseen täysin sääntöjen vastaisesti ym. taida auttaa mikään. Yhdellä kierroksella vastaantulevaa kaistaa suljettiin ihan oikeaoppisesti ja onnistuneesti - se näytti tulevan osalle kilpailijoista yllätyksenä. Reitti tarjosi valtavat mahdollisuudet tehdä omat ratkaisut ja rakentaa kisaa. Risteysalueen vastaantuleva kaista ei kuulu niihin sopiviin paikkoihin.

Antti Salonen
13.06.2016, 22.41
Jaostolta kesäterveisiä: Linkki (https://kilpapyoraily.fi/2016/06/13/kesa-ja-heinakuun-kilpailut/)

3. kategoriaa koskien uutinen: 5. heinäkuuta Nikkilässä ja 19. heinäkuuta Kråkossa ajettavista Bianchi Cupin osakilpailuista jaetaan 3. kategorian cup-pisteitä. Kilpailut ovat etelässä ja arki-iltaisin, mikä ei välttämättä ole kaikille kiva juttu, mutta ajattelimme että parempi on kuitenkin tarjota jotain muuta kuin ei-oota. Elokuun alussa Liedossa ajettavan kansallisen kisan jälkeen saatetaan katsoa vielä lisää vastaavia mukaan.

Vähemmän vakavien harrastajien näkökulmasta alkukauteen painottuva kilpailukausi on vähän hankala... Jatkossa pitää miettiä tarkemmin, että missä puitteissa 3. kategorian ajajille saadaan mielekäs koko kauden kattava kalenteri. Kansallinen kalenteri yksin on vähän niukka ja vinoutunut, mutta alue-cupit voisivat tosiaan tulla tässä apuun.

Jari Wiksten
13.06.2016, 23.26
Lukuisten pyyntöjen johdosta Satakunnan ajoihin otetaan osanottajia yksittäisille etapeille lukuunottamatta Skoda-cupin sarjoja N/M-elite ja N/M-18. Muihin luokkiin voi ilmoittautua tiistaihin klo 24.00 asti sähköpostilla koivistonisku.pyoraily@gmail.com. Maksu on 22 €/etappi.

nga
14.06.2016, 08.37
Kilpailut ovat etelässä ja arki-iltaisin, mikä ei välttämättä ole kaikille kiva juttu, mutta ajattelimme että parempi on kuitenkin tarjota jotain muuta kuin ei-oota.

3. kategorian lähtö tulee starttaamaan noin klo 18:30. Toisin sanoen lähdössä kilpailussa ei kestä myöhään yöhön. Lisäksi sijainti on erityisesti pääkaupunkiseudulla asuvien näkökulmasta erinomainen; Itä-Helsingistä ja Vantaalta paikalle voinee tulla suoraan pyörällä ilman autoa.

Lisää informaatiota lähitulevaisuudessa.

nga
14.06.2016, 10.29
Lupasin lisää informaatiota 5.7.2016 Bianchi-Cup osakilpailusta, jossa jaetaan myös 3. kategorian pisteitä.

Reaktor Stanga Racing järjestää yhteistyössä Prologin kanssa 5.7.2016 Sipoon Gesterbyssä yhteislähtöisen maantieosakilpailun. Yksi kierros on noin 6.9 kilometrin mittainen ja 3. kategoria ajaa yhteensä 4 kierrosta.

Muista lähdöistä ja tapahtumasta lisää tapahtuman sivuilla: https://www.facebook.com/events/1128641437158909/.

Tervetuloa mukaan!

Antti Salonen
04.07.2016, 21.19
Harraste- ja masterjaosto haluaa muistuttaa, että huomenna jaetaan tosiaan Sipoossa Bianchi-cupin kisasta 3. kategorian kansallisen cupin pisteitä. 3. kategoria on mukana 18.30 ajettavassa lähdössä, ja tästä lähdöstä tulee pisteet jokaiselle, jolla on lisenssi. Sään pitäisi olla hyvä!

Tapahtumasta lisätiedot edellisessä viestissä olevan linkin takaa!

nga
04.07.2016, 21.30
Harraste- ja masterjaosto haluaa muistuttaa, että huomenna jaetaan tosiaan Sipoossa Bianchi-cupin kisasta 3. kategorian kansallisen cupin pisteitä. 3. kategoria on mukana 18.30 ajettavassa lähdössä, ja tästä lähdöstä tulee pisteet jokaiselle, jolla on lisenssi. Sään pitäisi olla hyvä!

Tapahtumasta lisätiedot edellisessä viestissä olevan linkin takaa!

Mainostan myös tänne säikeeseen, että osallistumisen helpottamiseksi, ajan säästämiseksi ja erityisesti käteisen rahan käytön välttämiseksi huomiseen Bianchi-cupin maantieosakilpailun 3. kategoriaan (ja muihinkin lähtöihin) voi rekisteröityä ennakkoon seuraavien linkkien takaa:

* Kausikortilla (kaikki lähdöt): https://www.webscorer.com/register?raceid=73306
* Ilman kausikorttia (aikuisten lähdöt): https://holvi.com/shop/reaktorstangaracing/product/136eac190b1da53e4cd93ec3910c20c3/
* Ilman kausikorttia (M/N 10/12/14/16): https://holvi.com/shop/reaktorstangaracing/product/1481d7a39cd74759c2a3e86502279da0/

frp
04.07.2016, 22.19
Kuinka pitkään tuo ennakkoilmottautuminen toimii?

nga
04.07.2016, 23.49
Kuinka pitkään tuo ennakkoilmottautuminen toimii?

Kausikorttilaisten ilmoittautumiseen käytetty Webscorer on auki huomiseen klo 17:00 asti. Sen jälkeen ilmoittautumiset normaalisti kilpailupaikalla jonon kautta.

Holvin kautta tehtävät ennakkoilmoittautumiset sulkeutuvat manuaalisella menetelmällä suunnilleen samaan aikaan.

Voidaan vielä harkita Mobile Payn käyttöä paikan päällä maksujen vastaanottamiseksi!

nga
05.07.2016, 00.37
Vielä pienimuotoinen kilpailun turvallisuuteen liittyvä tiedote. Pyydämme kaikkia tapahtumapaikalle autolla saapuvia huomioimaan pysäköintiohjeet, jotka olemme liittäneet tapahtuman kilpailusivun yhteyteen: https://www.facebook.com/events/1128641437158909/.

Pysäköinti joko Nikkilän harjoitusjäähallin (Urheilutie 2 B) tai Söderkullantien varteen Itäväylän suunnalta katsottuna juuri ennen kilpailureittiä.

Pyynnön syynä on kilpailukeskuksen pysäköintialueen koko. Kiitos etukäteen!

Mattia
05.07.2016, 15.00
Ehkäpä OT, mutta koskettaa kuitenkin osaa tämän ketjun väestä.

ISM Maantie ja tempo, 13.-14.8. järjestäjänä MU...? Uittu, siis 5 vkkoo aikaa ja ainoo tieto mitä interwebistä asiasta löytyy. On tää melkosta. Hyvä on taas lasten vanhempien tai just alottaneiden koukkupolvien funtsia itekseen, ett mitähän tuokin tarkottaa ja kuin pitäis toimii.

matti loukonen
05.07.2016, 16.16
Ehkäpä OT, mutta koskettaa kuitenkin osaa tämän ketjun väestä.

ISM Maantie ja tempo, 13.-14.8. järjestäjänä MU...? Uittu, siis 5 vkkoo aikaa ja ainoo tieto mitä interwebistä asiasta löytyy. On tää melkosta. Hyvä on taas lasten vanhempien tai just alottaneiden koukkupolvien funtsia itekseen, ett mitähän tuokin tarkottaa ja kuin pitäis toimii.

Tiedottaminen ei oikein tahdo sujua pyöräilyporukoilta. 2012 kun olin mukana järjestämässä ISM-kisoja Vantaalla, sain moitteita aktiivisen tiedottamisen ja yhteistyökumppanien hankkimisen takia. Täällä foorumilla oli mm. kirjoitus joka kertoo paljon. Eräs kaikkien alojen erikoisasiantuntija kirjoitti: "Ei pyöräilykilpailuja tarvitse mainostaa, nehän löytyvät SPU:n kilpailukalenterista.

CCH oli kilpailun varsinainen järjestäjäseura ja eräs seuran jäsen risti minut "markkinapelleksi". Ei tuntunut kivalta.

Johtuisko vähäinen tiedottaminen tästä, yleinen asenne on kun näyttää edelleenkin olevan tätä tasoa?

Antti Salonen
06.07.2016, 03.59
ISM Maantie ja tempo, 13.-14.8. järjestäjänä MU...? Uittu, siis 5 vkkoo aikaa ja ainoo tieto mitä interwebistä asiasta löytyy. On tää melkosta. Hyvä on taas lasten vanhempien tai just alottaneiden koukkupolvien funtsia itekseen, ett mitähän tuokin tarkottaa ja kuin pitäis toimii.
Mäntsälän Urheilijoiden sivuilla ei tosiaan ole tarkempaa tietoa vielä... Akateeminen veikkaus on, että ikämiesten maantiekisan reitti on sama kuin viikkoa aiemmin ajettavassa Mäntsälä-ajossa (linkki (https://www.google.fi/maps/dir/60.736698,25.4269757/60.7722807,25.4512288/60.7931197,25.6897434/60.7247739,25.6555613/60.7342311,25.6280792/60.7031684,25.3918667/60.7366853,25.4269115/@60.770114,25.4689339,11.42z/data=!4m14!4m13!1m0!1m0!1m0!1m0!1m5!3m4!1m2!1d25.5 198611!2d60.7254031!3s0x4691e05029db02d1:0xb1ad0b0 c75c1553d!1m0!1m0!3e1?hl=fi)). Saatan olla väärässäkin...

Noin yleisesti, ikämiesten SM:iä varten tarvitset ikää että löytyy sarja ('86 syntynyt tai vanhempi), seuran, kilpailulisenssin ja sääntöjen mukaisen fillarin. Junnuille on sarjat N/M10, 12, 14 ja 16. Täsmällisempiin kysymyksiin varmasti löytyy vastauksia ihan täältä foorumiltakin!

frp
15.07.2016, 13.54
Onko 3.kat porukkaa menossa willimiesajoihin? Voisi ehkä perhereissua sinnepäin suunnitella, mutta ei kyllä kiinnosta mennä ajamaan jos siellä on lähinnä elite-kuskeja (tulee yksinäinen ajo).

konkelo
15.07.2016, 14.32
Onko 3.kat porukkaa menossa willimiesajoihin? Voisi ehkä perhereissua sinnepäin suunnitella, mutta ei kyllä kiinnosta mennä ajamaan jos siellä on lähinnä elite-kuskeja (tulee yksinäinen ajo).

Kun kuntoajo on samalla reitillä, niin ei tarvinne yksin ajaa vaikka kärkivauhdista putoaisikin. Näin olen itselleni lähtöä perustellut :-)

Antti Salonen
15.07.2016, 16.34
Willimiesajoista jaetaan jaetaan master-cupin pisteet, eli ikämiehiä lienee tulossa aika hyvin kilpalähtöihin. Ihan yksin siellä ei siis tarvitse ajaa.

Willimiesajoista jaetaan myös 2. kategorian cup-pisteet. Tässä pitää miettiä että jos elite-lisenssillä ajavia on hirveästi samassa lähdössä, että jätetäänkö ne pois pistelaskuista. 3. kategorian pisteiden jakaminen sen sijaan olisi vähän vaikeaa kun samalla lisenssillä ajavat.

Lisäksi vielä muistutus siitä, että seuraavassa Bianchi-cupin kisassa ensi tiistaina Porvoon Kråkössä jaetaan alemmasta lähdöstä 3. kategorian cup-pisteet! Järjestäjänä on ACT ja reitti on hieno. Yleisesti, ajakaa alue-cupin kisoja ja kuntoajoja (https://kilpapyoraily.fi/2016/07/08/loppukesan-kilpailuohjelma/)!

Trollberga
18.07.2016, 09.52
Mäntsälän Urheilijoiden sivuilla ei tosiaan ole tarkempaa tietoa vielä...
"Lisätietoja ISM-kisoista tulossa viimeistään viikolla 26", lupaillaan MU:n verkkosivuilla (http://www.mantsalanurheilijat.fi/?x257394=508246). Nyt taitaa olla viikko 29. Mutta onhan tässä vielä nelisen viikkoa aikaa.

Mattia
27.07.2016, 10.45
^Ilmoittautumisen eräpäivään vielä reilusti aikaa. Kokonainen viikko. Sähköposti osoite, johon ilmoittautuminen pitäs tehdä löytyy ja sitten tieto että rahaakin haluavat. Mutta mihin sen rahan laittas. Veiskö siihe kannon päälle sen ison kuusen viereen ? Ja mihinköhän sitä sitten niinkun ilmottautuis mukaan ja mitä sillä rahalla sais ja koskakohan se mihin ilmottautuis oikein tarkemmin olis ?

Ai prkele, olen minä kaikennäköstä eläissäni nähny...

Oisko Unionin, esimerkiksi Harraste-ja Masterjaoston suulla otettava napakka yhteydenotto Mäntsälään ? Kusisimmassa tilanteessa varmaan pienten vanhemmat. Kyseessä kuitenkin muksuille arvokkain ja tärkein kilpailu koko vuonna. Näin se Suomen kilpapyöräily lähtee uuteen nousuun :)

Dark
27.07.2016, 12.09
^Ilmoittautumisen eräpäivään vielä reilusti aikaa. Kokonainen viikko. Sähköposti osoite, johon ilmoittautuminen pitäs tehdä löytyy ja sitten tieto että rahaakin haluavat. Mutta mihin sen rahan laittas. Veiskö siihe kannon päälle sen ison kuusen viereen ? Ja mihinköhän sitä sitten niinkun ilmottautuis mukaan ja mitä sillä rahalla sais ja koskakohan se mihin ilmottautuis oikein tarkemmin olis ?

Ai prkele, olen minä kaikennäköstä eläissäni nähny...

Oisko Unionin, esimerkiksi Harraste-ja Masterjaoston suulla otettava napakka yhteydenotto Mäntsälään ? Kusisimmassa tilanteessa varmaan pienten vanhemmat. Kyseessä kuitenkin muksuille arvokkain ja tärkein kilpailu koko vuonna. Näin se Suomen kilpapyöräily lähtee uuteen nousuun :)

Ei kun niillä on Mäntsälässä eri kalenteri! Ajanlasku kulkee siellä myöhässä, verrattuna muuhun Suomeen...!
No, kaikenkaikkiaan hölmöä toimintaa! Kai se viimeinen ilmoittautumispäiväkin siirtyy myöhemmäksi... ja eihän niihin ISM:iin tarvitse
mennäkään...

matti loukonen
27.07.2016, 12.38
^Ilmoittautumisen eräpäivään vielä reilusti aikaa. Kokonainen viikko. Sähköposti osoite, johon ilmoittautuminen pitäs tehdä löytyy ja sitten tieto että rahaakin haluavat. Mutta mihin sen rahan laittas. Veiskö siihe kannon päälle sen ison kuusen viereen ? Ja mihinköhän sitä sitten niinkun ilmottautuis mukaan ja mitä sillä rahalla sais ja koskakohan se mihin ilmottautuis oikein tarkemmin olis ?

Ai prkele, olen minä kaikennäköstä eläissäni nähny...

Oisko Unionin, esimerkiksi Harraste-ja Masterjaoston suulla otettava napakka yhteydenotto Mäntsälään ? Kusisimmassa tilanteessa varmaan pienten vanhemmat. Kyseessä kuitenkin muksuille arvokkain ja tärkein kilpailu koko vuonna. Näin se Suomen kilpapyöräily lähtee uuteen nousuun :)

Lähetin tälläisen meilin 8.7.2016 Mäntsälän Urheilijoiden meiliosotteeseen.

Moi

Pyöräilyporukat kyselevät infoa ISM-kisoista.

Fillari-lehden foorumilla
ISM Maantie ja tempo, 13.-14.8. järjestäjänä MU...? Uittu, siis 5 vkkoo aikaa ja ainoo tieto mitä interwebistä asiasta löytyy. On tää melkosta. Hyvä on taas lasten vanhempien tai just alottaneiden koukkupolvien funtsia itekseen, ett mitähän tuokin tarkottaa ja kuin pitäis toimii.

Masterjaoksen FB-sivuilla
ISM:t Mäntsälässä - sattuuko kellään olemaan tietoja, milloin on tarkempaa ohjelmaa odotettavissa ?

Kannattais varmaan alkaa infoamaan kisoista.

Terveisin

Masa

Minkäänlaista vastausta tai kommenttia ei oo ainakaan mulle tullut. Tosin asiahan ei mulle kyllä mitenkään kuulu.

54 hampainen
27.07.2016, 23.42
http://www.mantsalanurheilijat.fi/jaostot/pyoraily/ism-tempo-ja-maantie-2016/ilmoittautuminen/

malinuaa
01.08.2016, 12.28
Onko missään nähtävillä ism-kisojen tempo- ja maantiereittejä?

konkelo
01.08.2016, 12.57
Onko missään nähtävillä ism-kisojen tempo- ja maantiereittejä?

Maantiellä reitti kuulemma sama, kuin Mäntsäläajojen edellisenä viikonloppuna. Matkat vaihtelee.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jman
01.08.2016, 14.10
Niin kellään ei ole ilmeisesti tietoa edes ISM-tempon mitasta?

nga
01.08.2016, 15.05
Lisäinformaatiota näyttää ilmestyneen Mäntsälän Urheilijoiden sivuille: http://www.mantsalanurheilijat.fi/jaostot/pyoraily/ism-tempo-ja-maantie-2016/reitit/.

Jman
02.08.2016, 13.13
Matka ilmeisesti on SPU:n säännöissä mainittu 30km?

lynxlynx
03.08.2016, 01.27
Onko missään nähtävillä ism-kisojen tempo- ja maantiereittejä?

Esim. M-30 sarjassa reitti on sääntömääräisesti 135km. 3x47km+6km on ilmoitettu reitti. Järjestäjien sivuilla tais olla jo reittikartta :)
www.mantsalanurheilijat.fi

rhubarb
03.08.2016, 03.27
Onko toi oikeasti kilometrin tarkkuudella speksattu? Olisi siinä tapauksessa kehitysidea.

Mattia
03.08.2016, 10.30
+-10 % muistaakseni säännöt sallii.

ntz
04.08.2016, 12.16
Ajetaanko ISM-maantie tosiaan samalla reitillä kuin 2 vuotta sitten? Ilmeisesti kisoja ei siis hae järjestettäväksi muut kuin mäntsälän urheilijat koska heiltä löytyy määrämittainen reitti. Sinänsä soisi arvokisoihin hieman vaihtelua, vaikka kyseessä onkin koukkupolvien kisat.

Tuomas
04.08.2016, 18.06
Ism-maantie on laajuudeltaan Suomen suurin lisenssikisa jossa on useita lähtöjä. Vaatii järjestäjältä ison porukan/ammattilaisia. Tuottaa kyllä jotenkin, mutta isohko työmää karkottaa monet.

TunkkiPuolikas
18.08.2016, 21.52
Jokaiselle jotakin. Kat 2,3,4

Paljon on haluttu , että kausi jatkuu pidempään
Nyt se sitten mitataan, onko tarve todellinen .
Tuossa Antti Oleniuksen käsialalla ohje tiekirjoineen.
http://www.pota.fi/skoda-maantiecupin-finaali-2016/

frp
19.08.2016, 10.15
Kyllä sinne tullaan, mutta olisi kyllä ollut kiva jos kortteliajo olisi ollut muillakin kuin elitellä...

TunkkiPuolikas
19.08.2016, 15.54
Kyllä sinne tullaan, mutta olisi kyllä ollut kiva jos kortteliajo olisi ollut muillakin kuin elitellä...

Aikataulukysymys. Katsotaan, miten sujuu ja mietitään ens kerralla.
Mutta mukaan voi halutessaan kyllä mennä siihen elitelähtöön . Siis kortteliin ��

caplake
20.08.2016, 07.53
Jokaiselle jotakin. Kat 2,3,4

Paljon on haluttu , että kausi jatkuu pidempään
Nyt se sitten mitataan, onko tarve todellinen .
Tuossa Antti Oleniuksen käsialalla ohje tiekirjoineen.
http://www.pota.fi/skoda-maantiecupin-finaali-2016/

Oliko niin että yksittäiselle etapille voi myös osallistua? Lauantaina todennäköinen este mutta sunnuntain maantie kiinnostaa.

TunkkiPuolikas
22.08.2016, 22.11
Oliko niin että yksittäiselle etapille voi myös osallistua? Lauantaina todennäköinen este mutta sunnuntain maantie kiinnostaa.
Tervetuloa ! ��

sil
28.10.2016, 22.53
Ilmeisesti muihin kuin elite-luokkaan ei tarvitse edetä alempien luokkien kautta. Kisalisenssi on maksanut kaudelle 2016 124 euroa. Ei kovin paha hinta.

Kuinka kovaa esim. kategoriassa 2 ajetaan? Kuinka kokenut pitää olla, että sinne on järkevää mennä koittamaan? Mitä luokkaa pitää ftp (W/kg) olla, että pysyy vauhdissa mukana?

Ajavatko monet foorumilaiset näissä kilpasarjoissa?

Olen saanut vaikutelman, että kuntoajoissa on ihan siellä yleisessä kuntosarjassa aika kovakuntoisiakin polkijoita, joille kenties löytyisi sopiva kilpasarjakin.

paskalokki
28.10.2016, 22.57
Minun mielestäni kategoria 4 voitaisiin avata aivan niille aloitteleville mieskuskeille, keillä ei ole toivoakaan pysyä mukana kolmosessa. Näin ollen porukkaa saataisiin kinkereisiin mukaan varmasti enemmän.

CamoN
28.10.2016, 23.07
Kuinka kokenut pitää olla, että sinne on järkevää mennä koittamaan? Mitä luokkaa pitää ftp (W/kg) olla, että pysyy vauhdissa mukana?

3,75W/kg riittää varmasti mukana pysymiseen. Mutta FTP on vain yksi määre useiden joukossa, aika paljon helpottaa jos osaa lukea kisaa edes vähän ja tuntee omat rajansa, ns. uskaltaa ajaa kovaa silloin kun on tarvetta.



Olen saanut vaikutelman, että kuntoajoissa on ihan siellä yleisessä kuntosarjassa aika kovakuntoisiakin polkijoita, joille kenties löytyisi sopiva kilpasarjakin.

Kuntoajon järjestävä seura päättää, mitä luokkia ajetaan ja miten ajajat niihin jaotellaan. On siis täysin mahdollista, että kuntoajon kärkipäässä ajaa joku yleisen kansallisen kärkipään tai ikäsarjan kärjen kuskeista.

nikib
28.10.2016, 23.11
Ilmeisesti muihin kuin elite-luokkaan ei tarvitse edetä alempien luokkien kautta. Kisalisenssi on maksanut kaudelle 2016 124 euroa. Ei kovin paha hinta.

Kuinka kovaa esim. kategoriassa 2 ajetaan? Kuinka kokenut pitää olla, että sinne on järkevää mennä koittamaan? Mitä luokkaa pitää ftp (W/kg) olla, että pysyy vauhdissa mukana?

Ajavatko monet foorumilaiset näissä kilpasarjoissa?

Olen saanut vaikutelman, että kuntoajoissa on ihan siellä yleisessä kuntosarjassa aika kovakuntoisiakin polkijoita, joille kenties löytyisi sopiva kilpasarjakin.

Kategoria 2 lienee ajanut kisoja noin vauhdilla 38-40km/h. Korjatkaa jos olen väärässä.

Vaadittavasta kokemuksesta on vaikea sanoa, mitä nyt että ryhmäajokokemusta on parempi olla.

Harvempi reitti on kovin mäkinen, joten w/kg on huono mittari. Keskikokoinen mies pysyy hyvin mukana noin 250w ftp:llä ja allekin.

Kyllä moni foorumilta ajaa kilpaa eri kategorioissa.

sil
29.10.2016, 00.25
Kuulostaa ihan rohkaisevalta. Maaliin asti vähintään pääjoukon mukana kategoriassa 2 voisi olla yksi sopiva tavoite ensi kaudelle.

villef
29.10.2016, 10.55
Ja kun ymmärtää että kun itsellä tuntuu pahalta, niin kyllä silloin muillakin tuntuu, eikä ne sitä vauhtia kauaa aja..

Bempster
29.10.2016, 12.56
Nojoo re se > 400 t/v ja kärki.. Veljeni, joka ei ole harrastanut mitään junnulajeja, ja painoi viisi vuotta sitten n 100 kg (ja on 40 v.) aloitti pyöräilyn n. 200 t vuositahdilla, laihtui 25 kg ja sijoittui viime vuodet Giro Espoossa ja TdH:ssa top 100:seen, Vättern ajassa 7.50 jne. Itse, samalla genetiikalla, > 300 t/v ja harjoitusohjelmalla ei lähellekään. Kommentteja?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

rhubarb
29.10.2016, 13.18
Todennäköisin päätelmä on että olet adoptoitu, mutta joka tapauksessa tarkoitus oli varmaan postata toiseen ketjuun?

tempokisu
29.10.2016, 13.18
Mitä ihmettä on 400 t.....mietin tässä tätä tovin...onko se muka tunteja!
- - -

Ei tähän voi todeta kun että lahjattomat (minä) ne harjoittelee. Tänä vuonna tulee ensi kertaa alle tuhat tuntia vuodessa, ja varmaan tästä edespäinkin mutta kisavuosina tuli noin 900, ja pitkälenkkivuosina paljon enempi kuin tuhat, maksimi 1750tuntia vuodessa.
Pidän kyllä tosi outona, jos kisoisa pärjää lähestulkoon harjoottelematta. 300 tuntia vuodessa on alle tunteroinen päivässä? No se on normaalia terveysliikuntaa, tai niukasti sitäkin.

Bempster
29.10.2016, 13.23
Todennäköisin päätelmä on että olet adoptoitu, mutta joka tapauksessa tarkoitus oli varmaan postata toiseen ketjuun?

Dayum! Väärä ketju; pieni puhelin ja isot sormet :-D


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Antti Salonen
31.10.2016, 06.31
Ilmeisesti muihin kuin elite-luokkaan ei tarvitse edetä alempien luokkien kautta. Kisalisenssi on maksanut kaudelle 2016 124 euroa. Ei kovin paha hinta. Kuinka kovaa esim. kategoriassa 2 ajetaan? Kuinka kokenut pitää olla, että sinne on järkevää mennä koittamaan? Mitä luokkaa pitää ftp (W/kg) olla, että pysyy vauhdissa mukana?
Myös eliteen on viime vuosina päässyt ajamaan omalla ilmoituksella, eli käytännössä Suomessa saa tällä hetkellä valita sarjatasonsa. Tasot menevät aika paljon päällekkäin, eli elitessä ajaa paljon miehiä jotka eivät voittaisi 2. kategorian kilpailuita. Kääntäen 2. kategoriassa ajaa paljon miehiä, jotka pysyisivät elitessä joukon mukana. Mutta noin yleistäen:


Elitessä ajajat ovat valtaosin yli 4 W/kg, osa selvästi yli. Skaala on melkoinen, sillä kovimmat ovat lähellä kansainvälistä tasoa. Keskinopeudet ovat lähes aina yli 40 km/h.
2. kategorian ajajat ovat 4 W/kg molemmin puolin, kisat nykyään 40 km/h molemmin puolin
3. kategorian ajajat ovat pääsääntöisesti alle 4 W/kg, keskinopeudet tänä vuonna olivat tyypillisesti luokkaa 37-38 km/h.

W/kg on Suomen kisoissa lähinnä suuntaa-antava suure, kuten jo aikaisemmin todettiin. Absoluuttiset watit, pelisilmä ja kyky ajaa toistuvasti punaisella ratkaisevat. Myös keskinopeudet johtavat vähän harhaan, sillä kisoissa muut yrittävät aktiivisesti tiputtaa sut, erityisesti Elitessä ja kasvavissa määrin myös 2. kategoriassa. Tämä on kilvanajon ja kuntoajamisen olennainen ero.


Olen saanut vaikutelman, että kuntoajoissa on ihan siellä yleisessä kuntosarjassa aika kovakuntoisiakin polkijoita, joille kenties löytyisi sopiva kilpasarjakin.


Ajavatko monet foorumilaiset näissä kilpasarjoissa?

Suomen kilpapyöräilyn suurin haaste on tällä hetkellä se, että meillä on tiet nykyään täynnä ajajia, joille löytyisi kuntotasoa erinomaisesti vastaava sarja. Kisoissa käy kuitenkin hyvin harva, sillä kisat ovat myyttistä toimintaa ja niissä käyvät myyttiset kisamiehet. Tosiasia kuitenkin on, että maantiekilpailut ovat hiton hauskoja ja siksi myös monet foorumilaiset käyvät niissä.

Lajikulttuurista ja lajiliiton tiedottamisesta tämä on kiinni ja muuttuu hitaasti, mutta ongelma ollaan kyllä ainakin jossain määrin tiedostettu Pyöräilyunionissa. Tämäkin ketju on ihan hyvä paikka käydä keskustelua, sillä foorumilla on kyllä sekä lisenssikuskeja että Pyöräilyunionin ihmisiä paikalla.

Tassu
31.10.2016, 22.24
Kuulin huhuja, että masterit ajais ensi kaudella x määrän kisoja ihan omana lähtönä. Jos näin niin peukku tälle. Mahtaisko Antti tietää, kun on kerta pj.

Antti Salonen
01.11.2016, 10.57
Tällaista on tosiaan puuhattu, eli aikaisempaa suppeampi master-cup yhteislähtöihin, jossa olisi luokkaa 4-5 kilpailua sisältäen ISM:t. Nämä olisivat ikämiesten omia lähtöjä. Tässä on taustalla siis se, että oikeastaan kukaan ei halua, että master-cupin pisteistä ajetaan yleisen luokan kanssa yhdistetyissä lähdöissä. Detaljitasolla kuvio on vielä vähän auki ja verkot vesillä, eli tarkempaa tietoa tulee vähän myöhemmin.

Ensi vuonna pyritään siis joka tapauksessa siihen, että yhdessä lähdössä jaetaan tasan yhdet pisteet. Kategorioiden tasolähdöt ovat tarjolla kaikille, ja sehän lienee kaikille selvää, ettei master-cup edes voi palvella esim. koko M45-ikäluokkaa. Osa ikäluokasta ajaa pirun kovaa ja toiset ovat vasta aloittamassa, eli ihan sama tilanne kuin nuoremmilla miehillä. Siksi kategoriat ovat vääjäämättä maantie-cupin iso kuva tulevina vuosina.

ilpokyllonen
07.11.2016, 09.13
[QUOTE



Suomen kilpapyöräilyn suurin haaste on tällä hetkellä se, että meillä on tiet nykyään täynnä ajajia, joille löytyisi kuntotasoa erinomaisesti vastaava sarja. Kisoissa käy kuitenkin hyvin harva, sillä kisat ovat myyttistä toimintaa ja niissä käyvät myyttiset kisamiehet. Tosiasia kuitenkin on, että maantiekilpailut ovat hiton hauskoja ja siksi myös monet foorumilaiset käyvät niissä.

Lajikulttuurista ja lajiliiton tiedottamisesta tämä on kiinni ja muuttuu hitaasti, mutta ongelma ollaan kyllä ainakin jossain määrin tiedostettu Pyöräilyunionissa. Tämäkin ketju on ihan hyvä paikka käydä keskustelua, sillä foorumilla on kyllä sekä lisenssikuskeja että Pyöräilyunionin ihmisiä paikalla.[/QUOTE]

Mielestäni suurempi haaste Suomen kilpapyöräilyssä on jatkuvasti vähenevä junioreiden määrää. Katsokaapa vaikka 16 ja 18 luokkien osanottajamääriä. Tilastot ovat karuja tämän suhteen,

Antti Salonen
08.11.2016, 19.42
Mielestäni suurempi haaste Suomen kilpapyöräilyssä on jatkuvasti vähenevä junioreiden määrää. Katsokaapa vaikka 16 ja 18 luokkien osanottajamääriä. Tilastot ovat karuja tämän suhteen,
Tuo voi olla ihan totta... Katson asiaa vahvasti harrastejaoston/yksikön PJ:n hattu päässä, nuorisopyöräily-yksiköllä tai lajijaostolla voi olla toinen näkökulma, ja perusteltu sekin. Aikuisten suhteen haastena on vain saada jo innostuneet ajajat houkuteltua kisoihin, mikä on tavallaan aika lohdullinen tilanne.

Tilastoista ei kannata päätellä liikoja, mutta koostin taannoin taulukon, jossa on lisenssien määrät 1976-2016 (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1YKC3EIl_q_0JDSc7E2J7JdQBQoVJmWxNQtRmSphjIyg/edit#gid=0). Junnujen määrä vähenee, mastereiden määrä nousee jnpp, ja lajipiireissä kaikki toki tietävät tämän. M10-ikäisten määrän pomppaaminen johtuu pääosin BMX:stä, sillä siellä muistaakseni jo 6-vuotiaat ajavat M10-lisenssillä.

matti loukonen
09.11.2016, 11.23
BMX on loistava laji nuorille ja eikö sitä kautta ole tultu pyöräilyssä aivan maailman huipulle asti! Lajin kannalta Suomessa näyttäisi olevan kuitenkin jonkinlainen saatavuus ongelma. Enkä tarkoita esim. BMX-ratoja vaan välineistön hankkimista. Lohjalainen sukulainen soitti mulle kuukausi sitten ja kyseli, että mistä BMX pyöriä voisi ostaa. Haluaisi ostaa kahdelle pojalleen joululahjaksi BMX pyörät. Lohjalla on kaksikin hyvää BMX-rataa. Hän oli käynyt kaikki Lohjan ja lähiympäristön pyöräliikkeet läpi, eikä ensimmäistäkään ollu tarjolla. Eikä kyllä paljon intoa/tietoakaan lajista.
Soitin kahteen pääkaupunkiseudulla toimivaan SUUREEN pyöräliikkeeseen. Kummassakaan ei ollut BMX pyöriä tarjolla. Toisesta sain tiedon mahdollisesta, netissä toimivasta liikkeestä. Pari päivää sitten tuli tieto, että ko liikkeestä oli löytynyt pyörät. Oisko tässä jotain tehtävää?

matti loukonen
09.11.2016, 23.24
Tää menee nyt kyllä hiukan myynnin ja markkinoinnin puolelle, mutta haitanneeko tuo. Tässä kyseisen perheen (isä, äiti, pojat 7v ja 9v.) kommentteja.

"Täysin totta. Lisäksi näiden pienten bmx-asiakkaiden mukana kauppaan tulee mukaan esimerkiksi meidän tapauksessa pyöräilystä innostunut isä-henkilö joka onkin itse kiinnostunut aivan toisen hintaluokan pyöristä ja pyöräilystä... Hyvällä palvelulla ja valikoimalla myös hän olisi saattanut ostaa seuraavan pyöränsä liikkeestä.... eli menetetään hetkessä myös tulevia asiakkaita, kun ei yritetäkään palvella. .."

jussi kanerva
10.11.2016, 01.20
miksi pyöräilykisat alkaa luokasta 10v? olen jo aikaisemmin täällä ihmetellyt kun pienemmille lapsille ei järjestetä kilpailuja. oon tässä parina kesänä järkänny omille mukusuille ja niiden kavereille kisoja kun ei mikään lähiseudun seura järjestä tai en ole ainakaan huomannut ilmoitusta. aikaa menee itseltä sellanen 2-3h ja muksut tuntuisi viihtyvän. ei todellakaan olisi iso urakka merkata esim. 50m potkupyörärata tai muutaman sadan metrin rata jo polkemaan oppineille. vaikka urheilukenttä voisi olla sopiva. kisaamista tärkeämpää on kuitenkin se et pääsevät ajelemaan keskenään.

Oatmeal Stout
10.11.2016, 11.29
pyöräilyn joulukilpailut













järjestäjänä toimii








cycle club helsinki



















pukin takaa-ajot 2016






11.12 klo 15.30, yleisurheilualue kiertävä rata














kilpailut alkavat klo.
15.30
radalle pääsee viimeistään klo 14.20





huomio kilpailut ajetaan 2017 lisenssien mukaan !



40 m

tytöt ja pojat: 2012 jälkeen syntyneet
4 v.




200 m

n/m6: 2011, 2010






400 m

n/m8: 2008






500 m aika-ajo ja 1 km ryhmälähtö









n/m10, n/m12,









n/m14, n/m16, naiset ja miehet




käsipyöräluokka naiset 500 m ja miehet 1 km aika-ajona















palkintojen jako
alle 12 vuotiaat palkitaan kaikki, muissa lähdöissä kolme parasta.


kaikki aika-ajon lähdöt tapahtuvat etusuoralta, kaksi peräkkäin.





suurin sallittu välitys on 513 , kaikilla !







.










ulkojalkineiden käyttö sisätiloissa ei ole sallittu (varatkaa muovipussit kenkien suojaksi)




lämmittely ajo kilpailujen aikana tapahtuu keskialueen taka osalla, tai rullilla.




alle 10-vuotiailla sallitaan ns. Kilpapyöristä poikkeavat pyörät






syy poikkeavuuteen on 10 luokassa pyörien saatavuudessa ja ensikokeilut pyöräilyn parissa.




ilmoittautuminen pertti sirén pertti.siren@kolumbus.fi, 050-5378930





kilpailumaksu: M14 ja nuoremmat 8 €, vanhemmat 15€
alle 8-vuotiailla 2-euroa.

Jouni.S
23.01.2017, 16.03
Mitähän kuuluu sarja uudistukselle, onko kategoriat samat kuin vuonna 2016?

Antti Salonen
24.01.2017, 13.54
Kyllä ovat, ja yleisesti Pyöräilyunionin piirissä on kohtuullisen vankka yksimielisyys siitä, että tasolähdöt ovat tie eteenpäin. Pistän alkavalle kaudelle uuden ketjun pystyyn piakkoin. Lisäksi Pyöräilyunionin nettisivut ovat uudistumassa tässä talven kuluessa, ja niistä tulee pääasiallinen viestintäkanava.