PDA

Näytä tavallinen näkymä : Maastopyöräily Nizzassa

Alcaline
08.02.2016, 10.05
Moro!

Tarkoitus on lähteä huhtikuussa pidennetyksi viikonlopuksi Nizzaan ja ajatuksissa olisi käyttää ainakin puoli päivää maastopyöräilyyn. Vuokraamo löytyy aivan hotellin vierestä ja perusjäykkäperäistä Scottia näyttää olevan tarjolla. Onko kenelläkään kokemusta millaisia "itsetutkittavia" reittejä suhteellisen kokemattomalle kuskille löytyisi lähialueelta (lähtö Hard Rock Cafeen kulmilta)? En siis kaipaa teknisiä osuuksia enkä isoja droppeja. Alamäkiajokin saattaa tuolle Scottille ja kuskille olla kohtalokasta. ;) Onko ylipäätään sellainen paikka että kannattaa ajatusta pitää yllä? Ajattelin laittaa vuokraamoonkin kyselyn, mutta he todennäköisesti myyntihenkisinä pitävät kohdetta maailman parhaana paikkana juuri tuohon tarkoitukseen. :)

.Ana

LEO
08.02.2016, 14.08
Maantietä siellä ajaneena eipä ole maastokuskeja tullut vastaan. Suhteellisen tiheästi asuttua seutua kun on, epäilen että löytäisit puolenpäivän mittaista mtb-reissua helposti. Sisämaahan/merialpielle päin mennessä varmaan rupee löytymään, mutta sit tarviit jo aikaa&vuokra-auton.
Toivottavasti kuitenkin reitti jostain löytyisi...

Pusikko
08.02.2016, 14.56
Varsin vähän helppoja reittejä löytyy aivan Nizzan läheltä, mutta esim cap Ferrat:n kiertämällä rantareittejä saa puolipäiväisen kulumaan. Mont Chauvelta löytyy polkuja mutta ovat pääosin kivikkoisia ja saahan sinne rannasta puskeakin hyvän tovin ylämäkeen. Esim tietä Aspremontiin ja sieltä vaellusreittiä vuoren yli Nizzaan. Maantiepyörän vuokraisin...

Alcaline
09.02.2016, 08.21
Kiitoksia vastauksista! Karttaa katsellessani vähän tuollaisia vastauksia ennakoinkin. Täytyypä laittaa paikalliseen pyöräliikkeeseen viestiä onko heillä jonkinlaista tarjontaa esim. kuljetuksineen ja hieman harkita josko kuitenkin pidentäisi pyötäilyyn käytettävää aikaa. ;)

paaton
09.02.2016, 08.45
Opastettu kierros kuljetuksineen on mielestäni ainoa järkevä vaihtoehto, jos aikaa on vähän, eikä reiteistäkään ole tietoa.

Takamisakari
09.02.2016, 09.43
Jos on esim päivä aikaa ja auto, suuntaisin vaikka Esterelin ylängölle eli motaria Cannesin ohi St. Raphaeliin ja siitä Mont Vinaigrelle. Autolla pääsee suoraan pelipaikoille ja hienoja polkuja riittää useamman päivän ajeluun. Automatkaa tulee ehkä jotain 60km per suunta. Voin neuvoa tarkan paikan vaikka yv:llä jos alkaisi kiinnostamaan.

M. Ouvinen
16.02.2016, 13.37
Minäkin ehdottaisin Estereliä, siellä on kuulemma paljon polkuja, ja mtb-kuskeja on tullut sielläpäin vastaan. Komppaan myös Mont Chauvea; sieltä tuli alas aika räädin näköinen polku. Itse liikun maantiepyörällä tuolla.

MTB:n kanssa oletan, että auton tarvitset joka tapauksessa. Beaulieu sur Merissä Cycles Camellini vuokraa pyöriä, sitä pyörittää Matti Lehikoisen vanha tallikaveri Julien Camellini, joka bamlaa hyvää englantia.

Alcaline
23.04.2016, 20.19
Jos noille seuduille on menossa, kannattaa ottaa juna Peilleen (30min Nizzasta) ja järkätä ohjattu retki linkin yrityksen kanssa (Kieran Page): http://www.activitespleinenaturepeille.com
Todella pro tason meninkiä kaikin puolin järjestelyjen suhteen ja vielä edulliseen hintaan!!

Mike
19.04.2017, 02.32
Itse olin tuolla viikon nyt maaliskuussa. Majoitus ehdottomasti Nizzan ulkopuolelta. Itse olin Vencessä, n. 15km luoteeseen vuorien alla. Hieno vanha kaupunki. Lentoasemalta ulos ja 50m tien yli. Bussilla Venceen pyörälaukkuineen 1,50e. Löytyy kevyesti ajettavaa viikoksi. La Sinen metsäpolut ja esim. Col de Vence alas jne. Yksin olin liikkeellä mutta Garminissa osm ja muutamia reittejä ladattu Ranskan mtb sivuilta. Vähän se vaatii jalkaa polkea ylös mutta kuntoahan siitä vaan tulee :). Kylän yläpuolisilla huipuilla korkeutta vähän yli 1000m.

Vahva suositus!

Mike
19.04.2017, 02.44
Tossa vielä muutama kuva.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170418/ac5f5ae6e8c35cbe791ad8fa5b646bfa.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170418/505de00ba249e4e539d2089b9036c73c.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170418/5989661cdfbab538048411d766583401.jpg