PDA

Näytä tavallinen näkymä : Specialized Fuse käyttäjäkokemuksia?

pturunen
21.01.2016, 17.39
Olisiko tuossa vastaus ikuiseen kysymykseen jäykkäperäisestä-AM -fillarista. Geo on vähintäänkin hauska ja 3" renkaat varmaan tarjoavat juurakoihin kovasti kaivattua pitoa. 120 mm jousto ei myöskään pyörää pahenna. Voisin uskoa, että tuossa kumikoossa self steering ja yleinen vierintävastus on läskipyörästä melkoisesti edellä (feature, joka johti läskin myyntiin).

Mikulla ainakin oli jonkin aikaa Fuse testissä, mutta mites muut?

eagle
21.01.2016, 18.04
Miku80 tuo varmasti asiantuntevaa kokemusta tähän.

miku80
21.01.2016, 19.03
Joo olen muutaman kuukauden Fusella ajellut ja onhan se ihan hauska laitos. Kuivalla kelillä pitoa löytyy vähintäänkin riittävästi ja renkaiden iso ilmatila tuo myös mukavasti pehmeyttä teknisessä maastossa. Lumella tuntuu menevän vakaammin mitä verrokki enduro jossa 2.3/29 renkaat. Märässä tuo ground control ei aivan omin ole pienen ja tiheän nappulansa takia, mutta melko hallitusti luistaa kuitenkin.

Geometria on suht lepposa ja pyörä on myös melko leikkisä halutessaan. Parhaiten fuse sopii itseni kaltaiselle jolle läskipyörä on vähän liikaa ja haluaa enemmän perus maasturin tuntuman kuin traktorin lailla etenevän pyörän.

toolmu
27.01.2016, 23.26
Hei, mikä Fusen malli sinulla on? Compin, Expertin ja Pron osien erot ovat aika isoja. Mikä sai sinut valitsemaan Fusen?
Oletko kokeillut Specializedin Stumpjumper 6fattie pyörää?
Itse arvon tällä hetkellä juuri Fusen ja Stumpjumper 6fattien välillä että kummanko ostaisin.
Kokeilin itsekin läskipyörää ja se oli liian kankea omaan makuuni. Fuse/Stumpjumper voisi olla sopiva joka paikan ja -kelin pyörä itselleni.

pturunen
28.01.2016, 00.25
Jos noista kahdesta voi valita niin Stumppi olisi oma valinta sekuntiakaan miettimättä.

miku80
28.01.2016, 01.07
Euroopan puolella on saatavilla vain comp ja expert mallit fusesta.. Itsellä on expert reban keulalla ja samoilla kiekoilla mitkä tuossa prossa on..

En halunnut toista täpäriä kun sellainen entuudestaan löytyy vaan jäykkäperän lähinnä talvipyöräksi.. Mulla on tuohon myös 29er kiekot joissa nastarenkaat niin tekee pyörästä hieman monipuolisemman..

Onhan nuo täysin erillaiset pyörät että kannattaa kysellä demopyörien perään keneltä jälleenmyyjältä löytyisi kummastakin niin pääsisit itse niitä kokeilemaan..

Ketjureaktio
29.01.2016, 11.10
Mistä repäisit kakkosvanteet/navat boostiin? Entäpä Reban keulan, tuliko kovasti hintaa? Pohdin tässä peräjäykän 29":n vaihtamista 27.5+:aan mutta näyttää tulevan pari tonnia lisähintaa kakkoskiekoilla (29" ISP:tä ja Tahko MTB:tä varten) ja järkevällä keulalla. Fusessa pelästytti vähän se lähes 14 kg paino, sitähän saa tietenkin kevennettyä eikä paino toki kerro kaikkea - vaikka jotakin.

Euroopan puolella on saatavilla vain comp ja expert mallit fusesta.. Itsellä on expert reban keulalla ja samoilla kiekoilla mitkä tuossa prossa on..

En halunnut toista täpäriä kun sellainen entuudestaan löytyy vaan jäykkäperän lähinnä talvipyöräksi.. Mulla on tuohon myös 29er kiekot joissa nastarenkaat niin tekee pyörästä hieman monipuolisemman..

Onhan nuo täysin erillaiset pyörät että kannattaa kysellä demopyörien perään keneltä jälleenmyyjältä löytyisi kummastakin niin pääsisit itse niitä kokeilemaan..

pturunen
29.01.2016, 14.29
Fusen painosta on ison maailman katsauksissa kitisty. Jossakin todettiin, ettei ole mikään kisapyörä vaan "for fun". Miten siihen Tahko sitten suhtautuu riippunee ajajan tavoitteista. Expertin vakio-nokka vähän mietityttää, omassa käytössä ovat vain Fox/RS toimineet ongelmitta.

nikkesi
30.06.2017, 13.32
http://kuvanjako.fi/thtni.jpg
Onko kukaan koittanut kuin iso rengas menee runkoon takana ainakin kohtuu hyvin lisä tilaa 27.5x3 ympärillä.?

MikkoJKL
11.06.2019, 01.36
Osaako joku kertoa suoraan mikä angleset menee 2017mallin fuseen? Ei oo pyörä käsillä jotta pääsis mittailemaan. Kiitos avusta.