Näytä tavallinen näkymä : Sri Lanka fillarilla
Fillarantti
05.01.2016, 16.06
Onkos kukaan reissaillut fillarilla tai muuten Sri Lankan saarivaltiossa. Olen lähdössä sinne fillarini kanssa helmikuun alussa. Olisi mukava kuulla mahdollisia kokemuksia tai vinkkejä? Lennon olen jo varannut ja ETA-viisumin hommasin eilen. Tarkoitus on olla tuon viisumin sallima noin 30 päivää, kiertää saari ympäri ja välillä hypätä sisäosiinkin...
Vinkeistä kiitollinen Fillarantti!
Mä reissasin siellä vuosi sitten nelisen viikkoa junalla ja bussilla. Mun silmin se kyllä sopii pyöräilyyn, näinkin ohimennen pari retkipyöräilijää siellä. Rannikolla on tasaisempaa, sisämaassa sit löytyy nousujakin, että saa reidet lämpimäksi... Harmitti kun ei ollut oma fillari mukana, mutta toi Sri Lanka oli vain osa reissua. Majoitusta oli hyvin tarjolla marras-joulukuussa, tosin se ei ollutkaan vielä kovinta sesonkia.
Fillarantti
11.01.2016, 11.42
Kiitos Poku vastauksestasi... Itse ajattelin asua hotelleissa etc. Osaatko antaa vinkkiä mitä kautta (linkki) ja hintatasosta? Yleensä olen käyttänyt Booking.com, mutten ole vielä testannut sen toimivuutta tuolla.
Antti, vietin tuolla aikaa muutama vuosi sitten. Valitettavasti en silloin vielä pyöräillyt, joten en katsonut teitä sillä silmällä, mutta muistaakseni ihan joka paikassa ei asvalttia ollut. Sateiden jälkeen tiet saattoivat olla heikossa kunnossa. Ihmisiä ja liikennettä on runsaasti.
Maan keskiosassa Kandyn alueella on vuoristoa ja huikeat maisemat. Historiaa ja kulttuuria löytyy joka puolelta, kannattaa tutustua. Kaiuttimista kuuluu yötä päivää musiikkia. "Oppaat" (guides) yrittävät huijata minkä kerkiävät, ainakin kaupungeissa ja turistikohteissa. Tulevat kättelemään jollain verukkeella "hei, olen kokki hotellistasi", "olen eilinen taksikuskisi", "olen laivan kapteeni" ja sitten yrittävät raahata (joskus puoliväkisin) ties minne liikkeeseen tai ravintolaan, jotta saavat prosentit ostoksistasi. Vältä näitä huijareita.
Ruoka on hyvää, hanavesi puhdasta ja valokuvattavaa löytyy joka paikasta. =) Halpismajoitukseni oli muistaakseni yleensä 5-10e/yö. Halvin 2e jossain buddhalaisessa majatalossa Kandyssa. Englantia puhutaan jonkin verran - siirtomaa-ajoista johtuen paremmin kuin monessa muussa Aasian maassa.
Hyvää reissua!
Mä en juurikaan varaillut huoneita etukäteen, vaan aika fiilispohjalla pysähdyin johonkin ja aina sieltä majoitus löytyi. Muistaakseni pari kertaa varasin Booking.com kautta. Mun reissu ajoittui off season aikaan, joten tilaa oli aina. Mulle jäi hintatasosta sellainen fiilis, että hinta/laatusuhde ei ole läheskään parasta, mitä Aasia tarjoaa. Olisko siinä jotain hipsteri lisää, tai mitä lie. Eurooppalaisittain ajatellen silti vielä edullista. Tee hieman hintavertailua booking,.comissa, niin siitä saa käsityksen hinnoista. Laatu sit selviää paikan päällä, kun astelee majataloon sisään. Nettisurffailulla varmaan saa jonkinlaisen käsityksen varaustilanteestakin. Jossain rantakohteissa ei suostuttu vuokraamaan huonetta 3 päivää lyhyemmäksi ajaksi.
Fillarantti
20.01.2016, 18.17
Kiitos Tyyni!
Fillarantti
20.01.2016, 18.19
Joo olen tottunut reissuilla käyttämään tuota Bookingcomia... Katselin Ho ja edulliselta tuntuu ja tarjontaa on😀
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.