PDA

Näytä tavallinen näkymä : Denia / Alicante

SKe
30.11.2015, 21.17
Huhtikuun alussa ois A luokan matka Espanjan Deniaan maantiepyöräilyn merkeissä. Pariksi viikoksi pitäisi reittejä suunnitella. Mitkä on ne "must" kierrokset mitä pitää käydä polkemassa (siis pyöräilemässä ;)?

twentyniner
30.11.2015, 21.30
-99 kesällä A-luokan elämän tarkoituksen mietintä reissulla Deniassa, laivalla sieltä Ibizalle bilettämään ja en päässyt polkemaan :)

Markku Silvenius
30.11.2015, 22.40
Huhtikuun alussa ois A luokan matka Espanjan Deniaan maantiepyöräilyn merkeissä. Pariksi viikoksi pitäisi reittejä suunnitella. Mitkä on ne "must" kierrokset mitä pitää käydä polkemassa (siis pyöräilemässä ;)?

Itsekin tuumin jos menisi taas vaihteeksi sinne maaliskuussa. Olen ollut muutamat kerrat mutta tässä välillä taas Malliksella. Stravan Heat Map on hyvä työkalu:

http://labs.strava.com/heatmap/#10/-0.27561/38.84509/blue/bike

SKe
11.12.2015, 22.17
Täältä näköjään löytyy vinkkiä reitteihin...

http://www.cyclinglocations.com/denia-costa-blanca/

Jazka
24.12.2015, 01.04
Muutettiin tänne vaimon kanssa syyskussa, nyt on 3kk kierrelty maantiepöyrällä reittejä n. 100km säteellä Deniasta. Kevään ja alkukesän aikana on tarkoitus laajentaa reviiriä. Näilläkin ajoilla alkaa olemaan kokemusta sen verran, että jos suosituksia reiteistä kaipaa, niin voin omat näkemykseni kertoa. Valinnat riippuu tietenkin siitäkin, mitä on hakemassa. Yleisesti ottaen voin sanoa, että asfaltit ovat hyvässä kunnossa, liikennttä vähän, joillain vuoristoteillä ei juuri yhtään ja autoilijat ovat tottuneet pyöräijöihin.

Joulukuusta kevääseen monet Euroopan huipputiimit treenaa näissä maisemissa. Ei ole montaa sadepäivää syksyn aikan ollut ja yleensä muut vuodenajathan täällä ovat vieläkin kuivemmat ja aurinko lämmittää talvellakin mukavasti. Erilaisia majoitusvaihtoja on tarjolla paljon, pyörän vuokrauskaan ei ole ongelma, jos ei omaa pyörää halua tänne tuoda.

Jazka
27.12.2015, 00.55
Tääkin on hyvä reitti, (maastot ja maisemat): http://www.cyclinglocations.com/denia-oliva-vilallonga-val-de-ebo-denia/
mutta jos asuu Deniassa, niin alku olisi liikenteen kannalta mukavampi ajaa Pegon kautta CV-700 pitkin loivaa nousua ylös pikkukylien läpi. Jos tyytyy n. 80km lenkkiin, niin voi ajaa Margaridasta CV-712 tietä Val d´Ebon kautta takaisin. Val d´ Ebon mäki on näin päin ajettuna huikeaa alamäkeä. Jos haluaa lisää kilsoja kannattee pistäytyä Palens-järvellä CV-711 ajaen. (CV-711 tästä eteenpäin ei ole minulla vielä kokemusta).
Lisää matkaa saa myös, jos poikeeaa CV-712 tieltä CV-713:lle ja ajaa Tolloksen kautta-720:lle. CV-713 on kapee tie, pitää varoa mahdollisia vastaantulijoita vauhdikkaissa laskuissa. CV-720 tietä voi ajaa Denian suuntaan hyvinkin pitkälle tai voi kääntyä Castell de Castellista CV752-tielle ja sieltä edeleen vasemmalle CV-715 tietä Coll De Ratesin kuuluisaan testimäkeen, tästä suunnasta se on alamäki.
Coll De Ratesista lasketaan Parcentiin, mistä voi jatkaa joko CV-720 pitkin Deniaa kohti tai CV-715 pitkin Orbaan, missä CV-715 ja CV-731 risteyksessä on Brittien pitämä kahvila, siellä on isommat kupit kuin espanjalaisten kuppiloissa. Täältä voi jatkaa joko CV-715:ta pitkin Denian suuntaan tai vaikka takaisin Pegoon, voi mennä myös CV-731 pitkin Denian päin.

https://www.google.es/maps/@38.8009799,-0.0816916,11.75z

Jos majoitut Deniaan, on ravintolatarjonta tietenkin hyvä, mutta alku- ja loppu kilometrit ikävämpiä ajaa. Itse asumme El Vergerin pohjoisreunalla, tää on hyvä kompromissi, pääsee hyvin pyöräileen, palveluja ja ravintoloitakin on ympärillä kohtuullisesti.

konkelo
10.02.2016, 23.15
Onko hyviä vinkkejä täällä suunnassa majapaikalle, joka huomioisi "ei-ajavien" perheenjäsenten tarpeita - uintia, kauppoja tms.

Sent from my iPhone using Tapatalk

elcondorpasa
11.02.2016, 11.09
Retiro Park II: http://www.booking.com/hotel/es/apartamentos-retiro-park-ii.es.html. Parasta tuossa on sijainti: helppo lähteä lenkille, ja kuitenkin kohtuullisen matkan päässä Denian keskustasta. Saatavilla tilavia huoneistoja, muuten vähän vaatimaton. Lidl kävelymatkan päässä.

Markku Silvenius
11.02.2016, 12.45
Itse olen ollut tuossa Retiro II:ssa kanssa pari viikkoa. Ihan hyvä kämppä ja hyvä sijainti. Omana oleskelujaksona maaliskuussa oli rauhallinen, meluton ja liikennemeluton. Nyt menen taas maaliskuussa vähän lähemmäksi keskustaa; ei mitään syytä lähemmäs keskustaa, sattui vaan hyvänoloinen kämppä löytymään. Saa nähdä miten jytisee ilotulitteet Fallas-karnevaalin aikaan joka tuolla maaliskuun puolivälissä.

http://almilliganimages.com/wp-content/uploads/2012/03/falla_centro_7036.jpg

edu
11.02.2016, 16.58
^ Suosittelen piipahtamaan Valenciassa päiväkseltään (klo 14).

Markku Silvenius
12.02.2016, 10.10
^ Suosittelen piipahtamaan Valenciassa päiväkseltään (klo 14).

Itseasiassa tuli käytyä just edellisellä visiitillä :) Noi on ihan huikeat kekkerit monella tapaa.

Porukkaa menossa Deniaan lenkkeilemään viikoilla 11-12?

bucinebikers
20.02.2016, 00.30
Itseasiassa tuli käytyä just edellisellä visiitillä :) Noi on ihan huikeat kekkerit monella tapaa.

Porukkaa menossa Deniaan lenkkeilemään viikoilla 11-12?

Ajelen itse viikolla 8 ja 9 samoissa maisemissa, oliko muita siellä suunnalla...

SKe
22.02.2016, 19.53
Ajelen itse viikolla 8 ja 9 samoissa maisemissa, oliko muita siellä suunnalla...

Meikäläinen on ajelemassa viikoilla 13 ja 14. Taidetaan olla kaikki peräkkäisinä viikkoina....

jussi kanerva
03.10.2016, 21.38
löytyykö lenkkiseuraa torreviejasta loka-marraskuussa?

Markku Silvenius
25.11.2016, 22.18
Porukkaa menossa maaliskuussa hoodeille?

jannevaro
12.01.2017, 09.52
Olen ilmeisesti viikolla 15 Alicantessa. Minne päin sieltä kannattaa lähteä ajelemaan?

bucinebikers
12.01.2017, 19.16
Olen ilmeisesti viikolla 15 Alicantessa. Minne päin sieltä kannattaa lähteä ajelemaan?

esim. tommonen lenkki Alicantesta viime maaliskuussa, yli 3000m kokonaisnousua.. https://connect.garmin.com/modern/activity/1067250673

Dr.J
13.01.2017, 20.30
Olin tuolla viikon loka-marraskuussa. Majapaikka Alicanten keskustassa tarkoitti 10-15km siirtymää kaupungin läpi vuoristoon. Kokemukseni mukaan kannattaa suunnata pohjoiseen: El Campellon jälkeen alkaa CV-775 jota pitkin pääsee usealle hyvälle reitille. Esim. Aigues - Relleu, josta joko CV-770 Sellan ja Porte Tudonsin suuntaan tai sitten CV-782, jossa on mm. 1km 16-17% pätkä. Porte Tudonsin pohjoispuolella CV-752, CV-720, CV-715 ja CV-70 ovat kaikki oikein hyväkuntoisia ja mukavan kumpuilevia teitä. Vältettäviä reittejä ovat N-332 Alicanten ja Benidormin välillä (kamala liikenne) sekä CV-800 (tylsä, suora tie, paljon rekkoja).

NuMe
15.01.2017, 19.23
Onko suosituksia pyörävuokraamosta, kun tarve olisi pyöräillä vkolla 13 maantiellä sekä ainakin yksi päivä mtb:tä. Mikä mahtaa olla taso hotellien pyörätarjonnassa? Porukassamme saattaisi yhdellä olla tarve e-bikeen. Alicanteen lennämme, mutta olen ymmärtänyt että Denian ja Calpen alueella pyöräilymaastot ovat suositeltavia. Olemme 5 päivää reissussa ja ainakin kolmena satulassa (kuntoilutason pyöräilijöitä ollaan). Onko jotain erityisesti maisemallisesti kaunista reittiä ehdotella meille?

bucinebikers
16.01.2017, 12.54
Onko suosituksia pyörävuokraamosta, kun tarve olisi pyöräillä vkolla 13 maantiellä sekä ainakin yksi päivä mtb:tä. Mikä mahtaa olla taso hotellien pyörätarjonnassa? Porukassamme saattaisi yhdellä olla tarve e-bikeen. Alicanteen lennämme, mutta olen ymmärtänyt että Denian ja Calpen alueella pyöräilymaastot ovat suositeltavia. Olemme 5 päivää reissussa ja ainakin kolmena satulassa (kuntoilutason pyöräilijöitä ollaan). Onko jotain erityisesti maisemallisesti kaunista reittiä ehdotella meille?

Tuolta, http://alicantebikehire.com/ vuokrasin, toivat ja hakivat Alicantin keskustasta Torreviejasta saalla, paluumatkalla viime maaliskuussa sain kyydin myös lentokentälle kun pyörää hakivat. Homma pelasi , suosittelen!!

NuMe
16.01.2017, 14.44
Kiitti suosituksesta. Ja fb-sivuilta näkyy, että on myös e-bikejä tälle kaudelle.

okahkonen
18.01.2017, 10.19
https://www.ciclotel.com/bike-hire-.html

bici74
18.01.2017, 15.59
Vältettäviä reittejä ovat N-332 Alicanten ja Benidormin välillä (kamala liikenne)

Tämä N-332 on autollakin ajettaessa pääasiassa aivan vehkeestä, fillarilla takuulla järkyttävä. Eikä mun kokemusten mukaan sellaista hiljaista hetkeä ole vaan ryysis on jatkuva aamusta iltaan. Tuolla välillä löytyy Villajoyjosa (tai La Vila Joiosa paikallisittain tavattuna), jota aina jokaiselle Benidormin suunnalla liikkuvalle suosittelen.

<MAINOS>Yksi tuttu sälli täältä Madridista pitää nykyisellään pientä baaria Alicanten keskustassa siinä sataman tuntumassa, saa kysyä tarkempia koordinaatteja vaikka privana jos jotain hyväksitodettua, sopuhintaista purtavaa ja juotavaa sielläpäin kaipaa. </MAINOS>

Hmm, viikolla 15 saatan itsekin olla siellä kulmilla, tosin ilman fillaria.

anttipietila
18.01.2017, 23.55

Ochoa Bikes, El Campello. Upouudet Meridat 20 e päivä. Huomenna pääsee lumihankeen ajamaan.

Markku Silvenius
19.01.2017, 18.46
Näyttää kieltämättä aika huikealta keli nyt..kääk! Viimeksi -82 ollut lunta noilla kulmilla noin alhaalla.

Itsellä setit varattu 11-12 viikoille. Vaikuttaisi, että osui munkki ison edullisen kämpän kanssa, toivotaan että menee maaliin saakka mutta vuokra-auto kyrsii jo etukäteen. Kaikki vuokraamot pakkomyy jotain superkaskoja. Jos et ota niin luottokortille heitetään tonttu-kaksi katevarausta vuokra-ajalle..sikaa..