PDA

Näytä tavallinen näkymä : Termospullo

Lare
25.11.2015, 12.51
Vanha Termospullo alkoi vuotaa ja pitäisi löytää uutta tilalle. Näitten hintahaitari on kohtalaisen laaja. Eli saako rahalla kivan kuoren vai toimivuutta? Kahvia meinasin kuljettaa ja talvihanskoilla pitää pystyä käsittelemään. ClasOhlsonin pullo on kympin ja esim P-aitaa voi pulittaa 40e.

noniinno
25.11.2015, 12.59
Ostin tuon kun menee pullotelineeseen. Ainakin mehu pysyy lämpimänä pikkupakkasella. Käyttö onnistuu runkkasten kanssa hyvin, juominen onnistuu ajaessa. Extreme-kokemuksia ei parin viikon omistussuhteen aikana ole päässyt muodostumaan.

http://m.motonet.fi/fi/tuote/567500/Thermos---terasjuomapullo-530ml

mk
25.11.2015, 13.02
Airam terästermos on itellä ollut kahvinkuljetteluun, kun haluaa saada kahvit mukaan päiväreissulle .. Hintaahan noilla lienee siitä kympistä ylöspäin ja käkkäräiseltä löytyy 17.90 hintaan puoli litrasta (https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/airam-ter%C3%A4stermos) , joka menee kätevästi pullotelineeseen.. Rukkasilla käyttöä varten korkissa tuollaset painikkeet niin ei tarvi aukoa juomaa korkkiin kaataessa .. Juominen ajaessa ei valitettavasti tuossa mallissa onnistu .. Mehun kuljetteluun on mulla pari muovista "Michelin Thermo Cycling Road MTB Water Bottle 650ml" -termosta , tälläsia (http://www.ebay.com/itm/Michelin-Thermo-Cycling-Road-MTB-Water-Bottle-650ml-New-Genuine-/281711781983)

JackOja
25.11.2015, 13.29
Meidän perheessä on noita Thermoksen pulloja (http://www.partioaitta.fi/thermos-fbb-500). Ovat kyllä perkeleellisen laadukkaita ja pitävät juoman kuumana pitkään.

VesaP
25.11.2015, 14.14
http://www.elite-it.com/en/products/bottles/thermal-bottles/deboyo

Ja tuon vanhemmat mallit joissa on erilainen korkkiratkaisu. Itsellä noita vanhoja versioita, onnistuu myös ajaessa juonti. Varmaan tällä uudellakin. Ja oletan että originaali kysyjä kyselee pulloja ajotarkoitukseen? Varmaan parempiakin _oikeita_ termareita on jos ei oo tarkoitus ajella niiden kanssa ja pitää pullotelineessä.

Lare
25.11.2015, 14.25
Ajotarkoitukseen mutta Camelissa se termari kulkee.

ealex
25.11.2015, 15.09
Ostin tuon kun menee pullotelineeseen. Ainakin mehu pysyy lämpimänä pikkupakkasella. Käyttö onnistuu runkkasten kanssa hyvin, juominen onnistuu ajaessa. Extreme-kokemuksia ei parin viikon omistussuhteen aikana ole päässyt muodostumaan.

http://m.motonet.fi/fi/tuote/567500/Thermos---terasjuomapullo-530ml
Ihan hyvä, mutta se ei ole termospullo vaan ”Thermos”-merkkinen kylmäjuomapullo. Ohjeiden mukaan siinä ei saa pitää kuumia juomia. Voin sen toki väärinkäyttää (ehkä). :rolleyes: Itsekin pidän siinä lämpimiä juomia joskus.

Esuli
25.11.2015, 16.33
http://www.clasohlson.com/fi/Terästermos-Asaklitt/Pr315511002

Kyllä tämä Ruotsalaista aseterästä oleva puteli on läntiseneuroopanparas.

+korkissa ei ole rikkoutuvia osia
+menee pullotelineeseen
+pitää kaffen kuumana 12h
+musta
+halapa

noniinno
25.11.2015, 20.14
Ihan hyvä, mutta se ei ole termospullo vaan ”Thermos”-merkkinen kylmäjuomapullo. Ohjeiden mukaan siinä ei saa pitää kuumia juomia.

Ei perkele. Taidan ensi kerralla lähettää viestini ensin sinulle tarkistettavaksi. Itse olen niin hurjapää ja kuolemaa halveksuva, että en noudata termospullovalmistajan ohjeita jos (yleensä en) edes vaivaudun niitä lukemaan. Perikato kutsuu.:)

Tank Driver
25.11.2015, 20.29
Onko Airamissa jotain erityistä vikaa?

Almarro
25.11.2015, 21.47
Clasun Asaklitt ollut pari vuotta ympärivuotisessa käytössä, en ole parempaan vielä törmännyt. Moni varmaan epäröi kun on noin halpa, älä anna kuitenkaan hinnan hämärtää arviointikykyäsi.

Lare
27.11.2015, 11.37
Valitsin Thermoksen (http://www.netrauta.fi/tuotemerkki/thermos/ruoanlaitto-ja-kattaus/ruoanlaitto/retkeilyvalineet/termospullo-thermos-metal-0-5l)

Almarro
27.11.2015, 20.37
v.2013 tehty testi asiaan liittyen: http://www.suomenluonto.fi/wp-content/uploads/2013/12/UUSIN_Termaritesti_SL1013.pdf

ealex
27.11.2015, 21.13
Ei perkele. Taidan ensi kerralla lähettää viestini ensin sinulle tarkistettavaksi. Itse olen niin hurjapää ja kuolemaa halveksuva, että en noudata termospullovalmistajan ohjeita jos (yleensä en) edes vaivaudun niitä lukemaan. Perikato kutsuu.:)
Itse ostin sen koska en tiennyt, että se on kylmäjuomapullo, eikä kuumajuomapullo ja siksi se ei pidä kuuman kuumana kovin hyvin. Olisin ollut kiitollinen, jos joku olisi minua asiasta varoittanut.

Mutta näköjään täällä ei voi varoittaa mistään, ettei joku tuotteen omistaja pahoittaisi mielensä… :rolleyes:

usko juntunen
28.11.2015, 21.02
Jossakin 2014 Erä-lehden numerossa oli termaritesti, ja Thermos rankattiin paraaksi. Noita oon ittekkin käyttäny eikä valittamista, paitsi juurikin tuo malli missä on ns. juomapullon korkki. Siihenkö laitat aamulla kuuman juoman, nii illalla siitä ryypätessä palaa lärvi:( Hyvinhän tuo toimii myös "väärinpäin"
Oli muuten Erän testissä testattu normitermarit myös kylmä juoman säilytykseen, ja Thermos oli siinäkin ykkönen.

jalkkis
20.08.2022, 22.24
Nostetaas tämä aihe ylös. Talvi tulee ihan just ja olisi kiva ottaa lämmintä juotavaa mukaan. Topikki on 7v vanha, joten tästä aiheesta olis kiva kuulla tuoreemmat kokemukset.

Onko tämmöinen rahastusta ja parempi joku perinteisempi mutta juomapullotelineeseen passelisti istuva termari:

https://www.bike-discount.de/en/elite-deboyo-race-thermal-bottle-500ml?

maalinni
20.08.2022, 23.12
En nyt sanois että 20€ on termarista rahastusta, isomman samanlaisen saa näköjään halvemmalla.

Mutta puristumattomasta pullosta on aika mahdoton juoda tollasesta korkista.

maalinni
20.08.2022, 23.13
^ isompi ei ollutkaan termari.

jalkkis
20.08.2022, 23.34
Eipä tuo Eliten puteli pelkkiä kehuja ole kerännyt nettikokemuksissa... Ajon aikana mun ei tartte päästä juomaan joten vois katsoa ihan tavallista termaria kierrekorkilla tms.

Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

tempokisu
21.08.2022, 00.15
Tavallinen termos ja pyöräilyjuomapullosta leikattu ylin osa pois ja termari sinne sisään > pyörän pullotelineeseen just sopiva.

MRe
21.08.2022, 10.22
Mulla on Camelbak Chute Mag-termos ja hyvin on hommansa hoitanut. Pysyy normitelineessä ilman kikkailuja. Ei tuo nyt halvin ole, mutta käytännössä ikuinen.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/789484/Camelbak-Chute-Mag-Insul-0-6L-juomapullo-musta

maalinni
21.08.2022, 10.23
Aika moni termari sopii muutenkin suoraan telineeseen. Riippunee myös telineestä. Itsellä camelbak forge flow termari sopii kaikkiin omiin telineisiin ja pysyy kyydissäkin.

jalkkis
21.08.2022, 11.37
Kuinka kylmässä ja pitkiä aikoja camelbakkeja olette käyttäneet?

Puskis
21.08.2022, 12.01
Ketjussa mainittu Thermos light & compact ei pysy ainakaan king cagessa kovin tukevasti sellaisenaan. Tempokisun vinkki vois toimia ja antaisi vielä lisäeristystäkin. Ite oon toistaiseksi kuljettanut tankopussissa. Erinomainen pullo muuten.

stenu
21.08.2022, 12.35
^ Joo tuota pitää testata ensi talvena. Mä olen sujauttanut tavallisen terästermarin vanhan sukan sisään. Ei kolise ja pysyy paikoillaan.

maalinni
21.08.2022, 13.39

Ei kokemusta kunnon talvikeleistä. Pitää kahvin kuumana syksyllä ainakin 3h, ulkona yleensä mukavat +10C.

Teemu H
21.08.2022, 14.17
Camelbak on hyvä, jos haluaa juoda kuten normaalista juomapullosta. Mag-korkilla käyttö onnistuu jotenkuten yhdellä kädellä. Vanhemmassa mallissa korkki pitää kiertää auki.

Pulloon kiehuvana laitettu tee saattaa pitemmällä talvilenkillä olla haaleaa tai jopa kylmää, mutta parempi sekin kuin jäätynyt juoma :)

Hyvä pullo, minulla on kaksi. Talvilenkeillä juomana on teetä, lämmintä mehua, urheilujuomaa tai ihan vain vettä.

Jos ei tarvitse tai halua juoda ajaessa, ehkä joku normaali termos eristää paremmin.

MRe
21.08.2022, 15.34

Jos tuohon Chuten termokseen kaataa kiehuvaa vettä (mehun joukkoon), niin se pysyy juomalämpöisenä pullotelineessä pari tuntia -25 asteen pakkasessa jäällä. Riittää mulle. Jos haluaa pidempää kestoa, niin laittaa reppuun. Heikoin kohta tuossa on korkki, mikä ei ole eristetty.

Yleensä juoma on liian kuumaa ekan tunnin ajan. Palaa kieli.

jalkkis
21.08.2022, 17.02
Jos tuohon Chuten termokseen kaataa kiehuvaa vettä (mehun joukkoon), niin se pysyy juomalämpöisenä pullotelineessä pari tuntia -25 asteen pakkasessa jäällä. Riittää mulle. Jos haluaa pidempää kestoa, niin laittaa reppuun. Heikoin kohta tuossa on korkki, mikä ei ole eristetty.

Yleensä juoma on liian kuumaa ekan tunnin ajan. Palaa kieli.Joo tämä on ihan riittävä. Itsellä pyörä liikkuu suunnilleen max -15C ja silloin 2-3h.

Sitten vielä estetiikkaa. Kulahtaako pullon pinta kuin helposti pullotelinekäytössä? Mun talvitsykässä on ihan tavis metallinen teline, kun en tiedä kuin ei-metalliset kestää pakkasessa...

MRe
21.08.2022, 17.44
^kyllähän se maali naarmuuntuu, ei sille voi mitään. Voihan sen tosin hioa kokonaan poiskin. Tai maalata uudelleen joka vuosi.

Komposiittitelineet kestää pakkasta siinä missä kuiturunkoinen pyöräkin. Mullahan on kuitua runko, kammet ja vanteet. Ja stonga. Hyvin on kestäneet.

maalinni
21.08.2022, 19.53
Parista maalatusta metallipullosta olen poistanut maalin maalinpoistoaineella. Sitä maalihippuakun oli pesukone täynnä.

Bomb
21.08.2022, 22.08
Mutta puristumattomasta pullosta on aika mahdoton juoda tollasesta korkista.
Mulla on Eliten ei-termari puristumaton metallipullo, jossa sama toimintaperiaate korkissa. Tulee lähes täysin vastuksettomasti vesi ulos kun imee. IMO paljon helpompi juoda varsinkin, kun on lähes tyhjä kuin puristeltavasta pullosta, ja oikeastaan muutenkin, kun ei tarvi puristaa ja vesi suunnilleen itsestään valuu ulos, kun kääntää ylösalaisin.

Miinuksena noin vuoden käytön jälkeen alkaa tiiviste olla entinen ja pitää "naama punaisena" vääntää kiinni, ettei valu vesi korkin ja pullon välistä.

maalinni
21.08.2022, 22.31
^ Ok, näytti vaan tavalliselta urheilukorkilta. Itellä oli klean kanteenin teräspullossa sporttikorkki ja sitä sai imeä posket lommolla että tuli yhtään mitään.

MRe
22.08.2022, 09.55
Sitä maalihippuakun oli pesukone täynnä.

Mä mietin, et kuka idiootti laittaa juomapullon pyykinpesukoneeseen. Kunnes muistin, että on niitä astianpesukoneitakin… hidas aamu näköjään :D

Mä en tosin pese tota termaria koneessa kuin kauden päätteeksi. Mulla onkin juomana vain kuumaa viinimarjamehua.

Teemu H
22.08.2022, 10.15
Näköjään joissakin kohdissa Camelbakin maali on vähän lähtenyt muutaman vuoden käytön jälkeen. En olisi noteerannut ilman tätä keskustelua, ei minusta paha juttu ollenkaan. Pesen käytön jälkeen joka kerta koneessa, telineinä tavalliset muovi-Elite Cannibalit.

maalinni
22.08.2022, 10.37
Mä mietin, et kuka idiootti laittaa juomapullon pyykinpesukoneeseen. Kunnes muistin, että on niitä astianpesukoneitakin… hidas aamu näköjään :D

Mä en tosin pese tota termaria koneessa kuin kauden päätteeksi. Mulla onkin juomana vain kuumaa viinimarjamehua.

En minäkään laittanut vaan nämä muut jotka meillä asuu. Omat pullot hommannut aina ilman maalia, koska nehän on kevyempiä.

JackOja
22.08.2022, 11.05
Näköjään joissakin kohdissa Camelbakin maali on vähän lähtenyt muutaman vuoden käytön jälkeen...

Sama juttu. En pidä pahana. En ostanut sitä jälleenmyyntiin tai museoitavaksi.

Situm
22.08.2022, 11.28
Aika hyvään kuntoon tulee muovisetkin, mutta eipä tuo ole käyttöä haitannut. Näin kesällä heitän joukkoon jääpaloja camelbakin podium chilliin. +30 ja vielä tunnin kuluttua viileää juotavaa. Vois vielä tehdä julmia eläinkokeita ja pistää vaikka puolet jääpaloja mukaan.

maalinni
22.08.2022, 11.36
Aika hyvään kuntoon tulee muovisetkin, mutta eipä tuo ole käyttöä haitannut. Näin kesällä heitän joukkoon jääpaloja camelbakin podium chilliin. +30 ja vielä tunnin kuluttua viileää juotavaa. Vois vielä tehdä julmia eläinkokeita ja pistää vaikka puolet jääpaloja mukaan.

Nuo pitää kyllä ostaa. Pidin tavallisia pulloja puolillaan pakkasessa ja ennen lenkkiä vettä päälle. 20min ja oli jo pelkkää lämmintä vettä.