Näytä tavallinen näkymä : Runko 15" + renkaat 29"
Sanon heti alkuun, että olen täysin amatööri kaikkeen pyörään liittyvässä, mutta oppia voi, eikös? Olen etsiskellyt naisten että miesten malleista tarpeeksi pientä runkokokoa. Olen 162 cm pitkä nainen, joten 16" runko taitaa olla liian iso. Monissa miesten malleissa 16" pienin runkokoko. Ilmeisesti myös jos miesten pyörää harkitsee, voi olla että joutuu vaihtamaan ohjainkannatinta lyhyempään (stemmiksi sanotte?)
Talvella ajelisin lumisia metsäteitä, kesällä hiekkateillä ja poluilla kun taidot ja kunto kasvaa. Pelottavan lähellä on myös hiekkainen mäki jossa menee sekä ylös että alas polkuja ristiin rastiin.. Sinne voi olla että myös eksyn.
Budjetti ei mielellään pahasti yli tonnin. Mieluummin hieman alle. Siihen hintaan ainoat vaihtoehtot taitaa olla vain etujoustolla. Bike-discountissa olisi cuben pyöriä (LTD Pro 29 blackline yms). Radonilta (ZR lady 7.0, 8.0 jne) ja canyonilta löytyy myös ilmeisesti 15" pyöriä suht hyvillä osilla tonnin pintaan. Naisten malleina ainakin, joissa sitten sopivammat 27,5" renkaat.
Katson nyt jatkuuko maastoiluinnostus ja kannattaako laittaa rahaa kiinni pyörään. Toivottavasti tämä aihe ei lisää harmaita hiuksia lukijoille :D Siitä olen pahoillani, mutta pitäähän jostain aloittaa monta raivoisaa keskustelua täältä lukeneena.
edit/ inseam n. 77 cm
http://www.wikihow.com/Measure-Your-Inseam, tää on oleellinen tieto sillä se vaihtelee samanpituisillakin - pieni runko ja iso rengas, en suosittele - runsaasti uutta tukkaa olis kiva
Huippu-urheilijoiden käyttäminen argumenttina on kieltämättä vähän kyseenalaista, mutta Willow Koerber-niminen neitonen ajoi 157-senttisenä 15.5" Trek Superfly 29:llä ja voitti about kaiken mahdollisen, että en tuota mahdottomanakaan pitäisi. Pistää LTD Pro:n kanssa pakettiin varmuuden vuoksi vaikka 50mm stemmin ja säätää vaikka jo kasausvaiheessa tangon mahdollisimman alas?
Hölmön näköinen ainakin 29 on, ei 27,5:een paljon eroa loppujen lopuksi ole. Jossain vaikeassa maastossa ne erot tulevat varmaan lähinnä esiin.
Ulkorengas
20.11.2015, 06.44
Selkeä suuntaus on se, että pienemmissä rungoissa rengaskoko pienenee. Pääsääntöisesti alta 16" rungot ovat nykyään 27,5", mikä on varmaan järkevää. Esim. Trek teki tuon muutoksen jo aiemmin, Kona Mohala seurasi perässä tänä syksynä. Vaakaputken korkeuskin putoaa tuolla tavoin hieman, mikä helpottaa pyörän käsittelyä, vaikka ajoasento olisi isoillakin renkailla hyvä.
Kannattaa muistaa kaiken 29 hehkutuksen keskellä, että käyttötarkoituksesta riippuen edes 26" vallitsevasta muodista huolimatta ei välttämättä ole mitenkään huono valinta pienikokoisessa rungossa. Ja se, mitä kansallisella tai kansainvälisellä tasolla kilpailuissa tapahtuu, ei indikoi kovinkaan hyvin kaluston soveltuvuutta omiin tarpeisiin.
jame1967
20.11.2015, 07.37
Omasta mielestä pienet rungot ja 29" näyttää hölmöltä yhdistelmältä , samoin iso runko ja 26" .
Itse tosin ajelen vielä 26:lla muodin vastaisesti .
Itsekin olen ajatellut, että pienenä ihmisenä kannattaa tuo 29 renkaiden villitys jättää huomioimatta, enkä edes kokenut että se olisi mahdollinen vaihtoehto. Silti kun pyöriä olen katsellut, olen törmännyt yhdistelmään 15" + 29", vaikka kuvittelin, että tuolle rungolle harvemmin yritetään edes saada 29 renkaita sopivaksi. Huomasin vain netissä että juuri kyseistä yhdistelmää olisi jäljellä aika paljon alennuksissa. Johtuneeko sitten juuri kyseisen yhdistelmän "ongelmista" ja epäsuosiosta tai yksinkertaisesti siitä että pieniä kuskeja, jotka 15" rungon tarvitseee, on vain vähemmän. Itseäni ei myöskään 26" renkaat haittaa aluksi, mutta voisi toki olla mielenkiintoista testata tuota 27,5". Nämäkin varmaan makuasioita, mutta koska sitä kokemusta ei ole, en myöskään osaa sanoa mitä pyörältäni haluan. Ehkä kannattaa sitten ostaa ensimmäiseksi kunnolliseksi pyöräksi enemmän ns. "varmempi valinta" kuin ruveta kokeilemaan hieman erikoisempia yhdistelmiä. En ole 29" + 15" yhdistelmää livenä nähnyt, mutta voi kyllä olla että näyttää hieman oudolta. Olen lisäksi sen verran esteettinen ihminen, että jos pyörä on häiritsevän näköinen tai värinen, niin ei sitä mielellään käytä.
Rengaskokoa suurempi ongelma taitaa olla noin pienen runkokoon löytäminen.. Ainakaan käytettynä ei löydä kuin hyvällä tuurilla muutaman kerran vuodessa kaikkein nopeimmille, ja niille jotka tietävät tarkasti mitä haluavat. Pyöriä olisi myös mukava päästä koeajamaan, mutta en ole vielä ottanut selvää onko pyöräliikkeissä edes mahdollisuutta tarpeeksi pientä runkokokoa koeajaa. En myöskään tiedä mitä mittoja on hyvä ottaa huomioon ja miten niitä verrataan pyörän mittoihin. Asiantuntijat toki varmasti osaisivat auttaa tässäkin asiassa.
Edit/ Voisikohan sittenkin olla että 15" liian pieni ja parempi voisikin olla 16". Tällöin kyllä olisi selvästi useampi vaihtoehto miesten pyörät mukaan lukien. Ilmeisesti pitää jalkautua ja lähteä koeajelemaan mahdollisuuksien mukaan.
Willow Koerber
http://mtb4her.com/wp-content/uploads/2013/09/Willow-Koerber.jpg
Onko sillä väliä "näyttääkö pyörä oudolta" jos se on käyttäjällensä sopiva ja ominaisuuksiltaan kelvollinen.
Riippuu varmaan kuskista. Mulla on varmaan kaikki pyörät vähän outoja (mutta toimivia ja itelle sopivia) eikä haittaa. Willow Koerberin pyörä näyttää kyllä ihan sopusuhtaiselta tossa kuvassa.
Suurin varsinainen ongelmahan 29" mallien kanssa pienissä rungoissa taitaa olla se että tankoa ei luonnollisestikaan saa yhtä alas kuin pienemmillä kiekoilla koska se etupyörä vaan nyt vaatii sitä tilaa. Mutta jos ei haittaa että tanko on jokusen sentin satulaa ylempänä niin en näe mitään estettä laittaa isoja kiekkoja pieneen runkoon.
Alla vaimoni (159 cm) 29. Kuski on kovasti tykännyt tuosta ja on myös uskaltanut ajaa paljon pahemmista paikoista ja kovempaa kuin edellisellä XS-kokoisella BMC 26-täysjoustolla
http://ep1.pinkbike.org/p5pb12013887/p5pb12013887.jpg
seppo_taalasmaa
20.11.2015, 13.08
Vaimokkeella on 15" 29er ja 159cm pitkä. Cube ltd pro vaan bike-discountista tilaukseen! Ovat hyvässä alessa ja huikea hintalaatu. Siihen riser stemmi esim 60mm ja 20mil riser tanko joku 680mm. Saa ohjaamon sopivan pieneksi. Erot 27.5 ja 29er välillä ovat niin merkittävät etten koskisi kyllä 27.5 :een edes pitkällä tikulla. Yleispyöränä 29er on kyllä ylivoimainen
Erot 27.5 ja 29er välillä ovat niin merkittävät etten koskisi kyllä 27.5 :een edes pitkällä tikulla. Yleispyöränä 29er on kyllä ylivoimainenJälleen on vastuu lukijalla, mistä näitä oikein tulee? Todelliset erot ovat pienet, oikeasti teknisissä paikoissa vaan. Tiellä ja helpossa maastossa ajaessa se ja sama onko pyörä 26, 27,5 vai 29. Ylivoimaisesti suurin menoon vaikuttava tekijä edelleen siellä ohjaustangon ja satulan välissä. Onhan se vähän erikoista että ohjaamoa aletaan heti ensimmäiseksi pienentämään erilaisilla tangoilla ja stemmeillä, eikö sitä kannattaisi ostaa sopivan kokoinen runko? Kannattaa edelleen ostaa semmonen pyörä millä tule ajettua, on se sitten rengaskooltaan mikä vaan.
Pointtina taitaa nyt kuitenkin olla että hyviä pienirunkoisia 29ejä on edullisesti saatavilla, ja syyt niiden välttelemiseen taitavat olla pitkälti ulkopyöräilyllisiä. Jos epäilee että vaikka lyhyempi stemmi on tarpeen niin ei ole paha rasti pistää kolmenkympin mötikkä mukaan samaan tilaukseen muun hilppeen kanssa. Jos ei olekaan tarvetta niin kyllä niistä aina eroon pääsee. Ja tanko lyhenee tarvittaessa rautasahalla.
Läskimasa
20.11.2015, 17.40
Omasta mielestä pienet rungot ja 29" näyttää hölmöltä yhdistelmältä , samoin iso runko ja 26" .
Tässä 16" runko ja 31" kumit. Hyvältä näyttää, ainakin mun silmään. :)
http://fat-bike.com/wp-content/uploads/2015/11/P1170571.jpg
Pointtina taitaa nyt kuitenkin olla että hyviä pienirunkoisia 29ejä on edullisesti saatavilla, ja syyt niiden välttelemiseen taitavat olla pitkälti ulkopyöräilyllisiä. Jos epäilee että vaikka lyhyempi stemmi on tarpeen niin ei ole paha rasti pistää kolmenkympin mötikkä mukaan samaan tilaukseen muun hilppeen kanssa. Jos ei olekaan tarvetta niin kyllä niistä aina eroon pääsee. Ja tanko lyhenee tarvittaessa rautasahalla.Aika paljon niitä tuntuu jäävän varastoon ja ensi vuodelle Cubelta ei taida tulla 15-tuumaisella rungolla kaksysiä. Jostain se jotain kertoo mutta kyllä mun mielestä kaksysin silti voi ostaa jos se on sopiva. Enkä ole muuta tainnut väittääkään.
Läski, puhtaasti makuasia... Kauneushan aina katsojan silmässä...
Siippa 154cm 72cm ajelee 16" 29 täpäri rungolla, ilkeyttäni laitoin27.5 rengastuksen siihen. Nyt ylettää jalatkin maahan, hyvin pärjäsi kyllä 29 renkaillakin. Ens kesäks etsitään sopivampi runko
Aika paljon niitä tuntuu jäävän varastoon ja ensi vuodelle Cubelta ei taida tulla 15-tuumaisella rungolla kaksysiä. Jostain se jotain kertoo mutta kyllä mun mielestä kaksysin silti voi ostaa jos se on sopiva. Enkä ole muuta tainnut väittääkään.
Lyhyt jalkaisille jopa pienimmissä 29 fillareissa saattaa yläputki olla liian korkealla. Oma vaimo torppas tosta syystä 15" 29 renkailla varustetun fillarin laiton, mikä minua suuresti harmitti, ku ois "so last season" malli ollut hyvässä tarjouksesta. Toinen ongelma, mikä saattaa tulla vastaan, on liian lyhyt välimatka pedaalista eturenkaaseen. Saattaa varpaat tökätä renkaaseen tiukemmissa mutkissa, josta seuraa sitten omat haasteensa. 27,5 renkailla varustettuun pyörään on rouva ollut ihan tyytyväinen. Minua palstapyöräilijänä harmittaa heikommat osat suhteessa hintaan.
Pointtina taitaa nyt kuitenkin olla että hyviä pienirunkoisia 29ejä on edullisesti saatavilla, ja syyt niiden välttelemiseen taitavat olla pitkälti ulkopyöräilyllisiä. - -
Juurikin tuon hinnan ja saatavuuden takia edes tajusin harkita kyseistä yhdistelmää. Aiemmin olen tiiviisti katsellut pienirunkoisia ja skipannut heti jos olen tajunnut että pyörässä olisi 29.
- - Toinen ongelma, mikä saattaa tulla vastaan, on liian lyhyt välimatka pedaalista eturenkaaseen. Saattaa varpaat tökätä renkaaseen tiukemmissa mutkissa, josta seuraa sitten omat haasteensa. - -
Tätä en ole itse edes tullut ajatelleeksi ja tämä kyllä on varmasti hyvä ottaa huomioon..
Tätä en ole itse edes tullut ajatelleeksi ja tämä kyllä on varmasti hyvä ottaa huomioon.. = toe overlap
Ulkorengas
22.11.2015, 07.12
Edit/ Voisikohan sittenkin olla että 15" liian pieni ja parempi voisikin olla 16". Tällöin kyllä olisi selvästi useampi vaihtoehto miesten pyörät mukaan lukien. Ilmeisesti pitää jalkautua ja lähteä koeajelemaan mahdollisuuksien mukaan.
Jalkautuminen erilaisten vaihtoehtojen kokeiluun on tässä tilanteessa ainoa järkevä vaihtoehto. Rungon koko ilmoitetaan satulaputken pituuden perusteella, mikä ei periaatteessa kerro juuri mitään rungon koosta, vaikka käytännössä aika hyvin suuntaa antaakin. Lisäksi joissain malleissa todellisuudessa putki on tuuman lyhyempi kuin ilmoitettu koko. Puhutaan virtuaalisesta koosta. Syytä tällaiseen en tiedä.
Kaikesta huolimatta 15"-16" on varmasti haarukka, josta kannattaa kokeilu aloittaa. Todennäköisesti valinta osuu haarukan alarajalle. Havaintoasi 16" rungon olemisesta pienin koko en allekirjoita. 14" runkojakin on runsaasti, jopa 12-13" löytyy ainakin 27,5" malleissa. Liikkeissä ääripäitä ei välttämättä ole nähtävillä, mutta valmistajan sivuilta pyöriin tutustuminen kannattaakin aloittaa.
http://www.feltbicycles.com/International/2016/Bikes/mountain/xc-hardtail-275/7-fifty.aspx
http://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/py%C3%B6r%C3%A4t/maasto/cross-country/cali/cali-sl-womens/p/2043603-2016
(http://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/py%C3%B6r%C3%A4t/maasto/cross-country/cali/cali-sl-womens/p/2043603-2016)
Trekin näkemys mitoituksesta:
http://www.trekbikes.com/sizing/#sizing_table_bikes_performance_mountain
Omasta mielestäni voi hyvin valita pykälää liian pienen rungon suositukseen verrattuna, mutta henkilökohtainen juttuhan se tietysti on. Liikaa valtaa ei noille kannata antaa, kun meistä jokainen on mittasuhteiltaan ja tottumuksiltaan erilainen.
Ei kai tuosta varpaan osumisesta eturenkaaseen kannata välittää. Väkisin se sinne 29" tuumaisella osuu isommallakin kaverilla, jos nyt kengän koko kasvaa pituuden mukana. Äkkiä sen oikean jalan asennon oppii muistamaan käännöksen aikana.
siis siirtämään jalkaa käännöksen aikana - oletko tosissasi?
Ulkorengas
22.11.2015, 10.23
Maantiepyörässä tuon kanssa pärjää, mutta maastossa ongelmia tulee, jos varpaat osuu eturenkaaseen.
Minulla oli tovin 29" 15"-rungolla ja ajoasento jäi kaikesta yrittämisestä huolimatta kovin pystyksi, ei siitä oikeasti maastopyöräksi minun käytössä ollut. Tuo varpaiden ja renkaan kontaktikin tuli kokeiltua. En silti sano, että tuo olisi mahdoton kombo, hyvällä suunnittelulla myös pienet 29"t on toimivia kapineita.
Ajoin jonkin aikaa myös naisten 26" 15"-täpärillä, "naisten" se oli lähinnä satulan, värityksen ja matalamman standoverin osalta. Huippuvekotin, sillä pääsi jo kunnolla vauhtiin.
Nyt ajan Salsa Muklukilla, koko XS (14"?) ja ajot jatkuvat ympäri vuoden. Paras pyörä tähän asti. Ajoasentoa pystyy säätämään rennoksi ja menevämmäksi oman maun mukaan ihan riittävästi ja putkelle putoaminen ei hirvitä.
Nurkassa laatikossa nököttää osina projektitäpäri Specialized Myka FSR, siinä päädyin 26"-rengastukseen laajaa geometriataulukkojoukkoa tuijotettuani. Standover oli loppujen lopuksi se, joka ajoi tähän valintaan, riittävän monessa paikassa kun uppuroi ja putoaa putkelle, niin kyllä nainenkin kiroilee niin, että metsä raikaa. On olemassa oikeasti riittävän matalia malleja, mutta lähdin mieluummin kuitenkin projektihommiin kuin valmiin ostoon.
Valmiista paketeista kiinnostaisi Santa Cruzin ja sen alamerkin Julianan tuotteet... Trekin ja Spessun malleissa oli myös hyvin mitoitettuja isopyöriä, Canyoniakin vilkuilin.
ja siis olen 159 pätkä ~75 kintuilla. Kintut pitäisi mitata uudelleen, muistikuva mitasta on arvio.
pastori66
23.11.2015, 03.10
Mystisii paskanjauhajia täälläkin liikkeellä, tarjoaa näemmä 2k€ läskiä tai keulii vaimon 4k€ sikahintasta saatanrutsilla, budjetti vissii donan eli jäykkäperästä 29" tai 27.5" haetaan.
Ekana otat happea ja teet tilin fun-corneriin ja bike discounttiin ja odotat seuraavaa alelippua, siis jos edes näet voivasi ajaa 0,5" "väärän" kokoisella pyörällä.
Jos et tähän kykene, sit vaan konkelikauppaan testaamaan, sitä kunnon konkelia.
Tietty jos järki pelaa ni sitkeilet sillä netistä ostetulla "väärän" kokosella pyärällä sen kauden, ehkä sit ne oppirahat on maksettu, tai siis kuitenkin hävitty vähiten, kun myyt sen.
Kyseessä ei siis ole mikää proteesi, vaan jotain minkä SINÄ, siis itse määrität itsellesi sopivaksi.
Eli 26" jos mennään ni 17" ja 20" rungolla samassa pyörässä on jo niin iso ero, et siinä pähkinää ainakin kaudeksi...
Tommosella "komeella" läskipyörällä varmaa "kehtaa" ajaa, mutta rahoille vastinetta sillä ei ikävä kyllä saa.
Ja jälleen vastuu lukijalla. Esim. pexxi/devon/via järki kommentit hukkuu kaiken kuran keskelle....
Pointtina kukaan ei sitä "sun" pyörä osaa osoittaa, vaikka ois kuinka pitkät sormet.
Conclusion: mun ripuliruma alle 500e konkeli on VARMASTI parempi, ku mikään edellämainituista. mun 3k€ konkelista en kyl menis kylillä huutelemaan...
Jos olet valmis väittämään vastaa, olet valmis myymään konkelisi myös!. That's my point!!!
pastori66
23.11.2015, 03.18
Hemppa vanhana naapurina osasi oikeen likittää trekkikuskin, minkä konkelin vanteet ei ees mahdu budjettii... Golf clap...
pastori66
23.11.2015, 03.30
Nää tavallaan typeria kysymyksiä, kun joka kaudella uutta ja ihmeellistä aina myynnissä.
Tässä kun siis runkokoko käsitelty, niin siirrytään sit keula ja -satulakulmiin, chainstäyn pituuteen ja tangon leveyteen...
Vedä nyt pastori vähän happea saarnasi välissä!
Teinpä piruuttani vähän piirrustelua tuon ehdotetun 15" LTD Pro:n ja vastaavahkon (ja itselleni tutun) 27.5 pyörän (Cube Attention SL 16") geometrioiden pohjalta:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/13193982/ASLvsLTD.png
Oman tulkintani mukaan Toe overlap ei ole yhtään sen suurempi ongelma (eli ei ongelmaa 42 koon kalossilla) kuin pienempipyöräisessäkään. Emäputken yläpää on kaksi senttiä korkeammalla kuin 27.5 mallissa mutta muiden tekijöiden ollessa vakiot, tuo ero suunnilleen poistuu kääntämällä stemmi negatiiviselle kulmalle. Standoveria kuvaan ei valitettavasti saa, mutta 15" LTD:ssä on vielä lyhyempi satulaputki kuin tuossa 27.5:ssä, joten ero siinäkään tuskin on hirmuinen.
Aika iso saisi olla ainakin minulla runko, jos haluaisi välttää varpaiden osumisen renkaaseen. Cyclossa kenkä ei osu 25mm renkailla, mutta kaikilla isommilla osuu. Maasturissa osuu talvikengillä väkisin. 177/83 mitat ja rungot 54cm ja 18".
Eli toisin sanoen, kannattaa ostaa vain All Mountain jäykkäperiä loivalla keulakulmalla niin välttää toe overlapin. Tähän joku kiero hymiö tai jtn...
Pitänee ruveta tuota keulakulmaa tsekkailee. Taitaa jäykkäperissä yleensä olla sitä 69-70 astetta, mutta etsivä löytää ja rahalla saa, vai mites se meni... Mutta en kyllä paljoo tonnia enempää viittis ekaa kunnollisee maasturii pistää. Toki varmasti jos innostuu, niin haluaa kevyemmän ja paremmilla osilla, mutta pitäs nyt vähä omia mieltymyksiä tunnustella ensin. Ilmeisesti loivempi keulakulma menee paremmin esteistäki, mutta hankalempi ylämäissä kiivetä. Toki jos kovasti haluaa kiivetä, niin varmasti voi ostella sen mukaan tarvittavia juttuja. Siihenkin varmasti on ratkaisu.
Kävin tänää iha liikkeessä. En ehtiny ku yhessä käydä, joten paljoa ei vertailukohtaa ole. En myöskään vielä koeajanu, koeistuin ja pommitin myyjää kysymyksillä. Heiltä olisi saanut cube attention SL hintaa 990 e, sitte cannondalenn trail 2 1100. Sen astetta huonomman mallin, olikohan trail 3, ois saanu alle tonnin. Pitänee jatkaa etsintöjä, ja yrittää ehtiä koejamaa. Kysyin häneltä myös että jos mun kokoselle pistäs 29 alle, ni onko ihan hölmöä. Sano että toimii, mutta kannattais sitte olla naistenrunko. Sano myyneensä muutamia 15+29 ja kuulemma ovat tykänneet. Joten nää taitaa olla lähinnä makuasioita, kuten taitaa melkeempä kaikki olla. Haluaako pystyn vai matalan ajoasennon, minkä kokosilla renkailla tykkää ajaa jne. On tää hankalaa ostaa pyörää kun ei yhtää tiedä omia mieltymyksiä. Ilmeisesti kuitenki 15+29 mahdollinen, mutta ei välttämättä paras mahdollinen. Ite voi olla että kallistun nyt kuitenki 27,5 renkaisii. Mallista tai merkistä en sitte tiedä kun niitä on niin monia, että miten voi päättää. Pitää antaa asioitten muhia ja hankkia lisää tietoa ja vertailla pyöriä. Netistä sais halvemmalla jos tietäis minkä haluaa..
Tinttirintti
08.12.2015, 16.46
Pähkäilin vuosi sitten samaa asiaa. Yhtään 15+29 kombinaatiota ei löytynyt koeajettavaksi, joten tilasin talven alennusmyynneistä pienellä riskillä Cuben LTD mallin. Oma kokoni on 168/77. Riski kannatti, pyörällä on kiva ajaa ja omaan makuun koko on sopiva. Kohtuullinen hinta oli iso plussa, varsinkin kun kaikenlaisiin vermeisiin on pyörän hankinnan jälkeen menny melko monta euroa.. Ensimmäisen pyörän ostaminen on todella vaikeaa, mutta jostain se vain on tämäkin harrastus aloitettava :)
orc biker
08.12.2015, 18.16
Ite voi olla että kallistun nyt kuitenki 27,5 renkaisii. Mallista tai merkistä en sitte tiedä kun niitä on niin monia, että miten voi päättää.
Radon ZR Lady 27,5 6.0. Siinä ei maksa turhasta. Ja siinä jäisi pari sataa euroa vaikka (leveämpien) tubeless ready -vanteiden vaihtamiseen + vanhojen myymisestä saatavat rahat. Se on olennaisempaa kuin jokin pykälää kalliimpi osa. Ja sitten jäisi vielä satanen kenkiin ja polkimiin verrattuna tonnin pyörään. Minusta tuo pyörä on hintalaadultaan aivan loistava, ehdottomasti yksi viime vuosien parhaista, mikä on etenkin nyt todellinen saavutus euron kurssin ollessa pohjamudissa.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.