Näytä tavallinen näkymä : Sadekelin kengät +2--+12 asteeseen?
Olen jo pitkään kaivannut ihan rehellistä sadekelin ajokenkää, jossa saisi olla jonkin verran vuorausta, jotta kylmävarpaisempikin tarkenee vielä noin +2 asteessa, mutta joka toisaalta ei olisi niin lämmin, etteikö kenkiä voisi käyttää niinä ah niin ihanina kesäkuun päivinä, jolloin vettä sataa ja lämpötila keikkuu kymmenen asteen korvilla. Pelkät sadesuojat eivät kokemukseni mukaan pidä märkyyttä ulkona juuri puolta tuntia pidempään, eivätkä ne kylmemmillä keleillä ole enää tarpeeksi lämpimätkään (varsinkaan jos päästävät sen märkyyden läpi). Kun kauppojen valikoimia katselee, näyttää, että myynnissä on vain varsinaista talvikenkää, mutta ei niinkään puhtaasti sadekelin kengäksi luokiteltavia popoja. Ehkä ratkaisu olisi jokin "huono" (= kevyttoppauksinen) talvikenkä. Millainen mahtaisi olla esim. Diadoran Polarex Plus, jota saisi siedettävään hintaan XXL:stä? Talvikenkänä sitäkin mainostetaan, mutta menisikö kuitenkin tähän kategoriaan? Gore-tex kalvo tms. olisi paikallaan sillä kengän tulisi kestää todella sadetta, ei vain kosteutta, ja mielellään silti hengittää. Entä Shimano SH-MW7?
Edit: Kenkien pitäisi olla saatavana fyysisestä kaupasta. Ei nettikaupasta.
Itte oon sadekelit ja talvikelit ajanut Shimanon Goretex MW80 vai mikä lie olikaan kengällä. Sukan paksuudella lisännyt lämmöneristystä + kengänpäällisillä pakkaskelillä pk lenkit. Maastossa pysyy kovemmillakin pakkasella lämpimänä, kun kone käy kuumempana...
Mutta kun ollaan yksilöitä, niin vastauksia sataa laidasta laitaan.... ;)
Halvemmat Diadorat (Polaris 1) ovat toimineet aivan hyvin kuvailemassasi käytössä. Pitävät veden ulkona, nilkan neopreenimansetti on potentiaalinen vuotokohta joka kannattaa peittää lahkeella ja/tai kengänsuojalla. Tosipakkaseen noista ei ole. Tuon halvemman mallin lesti on melko kulmikas, kuten tuon hintaluokan kengiltä voi odottaa. Plus-mallia en ole kokeillut.
Yksi hyvä ehdokas on Northwaven Fahrenheit eli se tavallinen, ei Arctic-malli. Tuolla pärjää helposti nollan tienoilla, mutta kengä ei silti ole liian "talvikenkä" plussakelissä käytettäväksi. Kesäkuussa en ole noilla ajellut, mutta juhannusta vastaavissa lämpötiloissa nyt loka-marraskuussa kyllä.;)
Fahrenheit on maantiekenkä, vastaava maastokenkä taitaa olla Celsius.
Edit: tuota merkkiä on joskus ollut tarjolla XXL:ssa.
Välikelin kenkiä halvempi ja helpompi vaihtoehto on SealSkinz-sukat. Pitävät vettä, ja ainakin omat varpaat tarkenee niillä ja kesäkengillä just tonne nollan kieppeille.
Shimaani
21.11.2015, 11.31
Toinen äääni siilskinseille. Ainoa huono puoli niissä on olematon kuluvuus, samoja sukkia joutuu käyttää vuodesta toiseen :)
Hääppönen
21.11.2015, 12.08
Useamman vuoden kun jaksaa odotella, niin sealskinzien varren resori antautuu hiljalleen. Ei taida mennä enää takuuseen n. seitsemän vuoden käytön jälkeen. :cool:
Kolme ääntä sukille, niitähän joutuu ehkä kokeilemaan. Tuommoinen sukka + kenkä + se kolmenkymmenen minuutin jälkeen vuotava kengän sadesuoja saattaisi olla toimiva ratkaisu.
arctic biker
23.11.2015, 15.25
Ja jos sadehousujen lahkeet ei piisaa niin nää on kokemusperäisesti aivan hienot:http://shop.pearlizumi.com/product.php?pc_id=337&product_id=1884681&outlet= Huonona puolena että ovat aivan matalille tossuille tarkoitetut. Mestaroin kengän alle tulevaa remmiä vähän pidemmäksi. Oikeaoppiset säärystimet on sitten oma lukunsa.
Mitä suosittelette, kun liki kymmenvuotiaiden Shimano MW80 -kenkien tilalle tarvitaan uutta. Varsinainen ongelma on se, että SPD-klossi/poljin painaa ikävästi. Taitaa olla pohja vuosien myötä löystynyt.
Sadekelikelpoiset, vartta, hiukan vuoraustakin. Jämäkämpää pohjaa siis tarvitaan, mutta kyllä popoilla pitäisi edes auttavasti voida kävellä. Ristiriitaista mutta niin elämää. Mieluummin kevyet, napakat ja virtaviivaiset kuin möhköt lisäsukkavaralla.
AI NIIN, lisätään vielä että nämä ovat ainoat kokeilemani Shimanot, jotka sopivat jalkaani myös kantapään muotoilun osalta. Ehkä nämä ovat olleet ok juuri siksi, että ovat vähän väljät. Shimpan maantiekengille en jalkateriäni altista. ... mutta MW5 näyttää samanmalliselta kuin MW80, eli ehkä voisi sopia...
arctic biker
19.03.2019, 20.45
https://nsmb.com/articles/shimano-mw5-winter-shoes-reviewed/ Ainakin mun leveälestistä kaipaavaan jalkaan hyvin istuvat. Noista löytyy ny hienompikin versio.
Luin ton saman artikkelin ja mietin, että MW5 olisi ehkä sittenkin ok korvaaja. MW7 on kalliimpi, mutta ilmeisesti ei hintaeron väärti.
casanova
19.03.2019, 22.23
Mulla on pari vuotta ollut MW700:t, jotka internetin kuvatarjonnan perusteella ovat ehkä sama asia kuin MW7 tai ainakin kovin saman näköinen kuin MW5. Gore-Tex tuossa kengän kyljessä kumminkin lukee.
Mun käyttööni oikein hyvät kengät. Ostin kyllästyttyäni pelaamaan kengänsuojien kanssa arjen tetristä. Ei ole kaduttanut. Pitävät vettä, enkä niin pitkää ajoa ole niin kylmässä ajanut, etteikö noilla olisi pärjännyt. Se täytyy kyllä sanoa, että vähänkin lämpillä keleillä jalat hikoaa, joten kengät kastuvat sisältä. Toisaalta voi vaikka seistä vesilätäkössä, joten sadesuojaus tuntuu toimivan.
En tiedä mitä japanilainen on miettinyt noiden kokoluokituksen kanssa, joten kannattaa uskoa nettikauppojen kommentteja ja ostaa suosiolla pykälää suuremmat kuin normaalisti. Muuten saa varmasti oikein napakat kengät.
kuovipolku
19.03.2019, 23.21
Mun ratkaisu tuolle lämpötilavälille olisi kesäkengät ja ohuet tai vieläkin ohuemmat neopreenikengänsuojat. Tai jos käytössä on hyvät kengänkuivaimet ja/tai kengillä on mahdollisuus kuivua kunnolla, voisin valita kesäkengät, kuraantumisen vaan ei kastumisen estävät kengänsuojat ja SealSkinz-sukat.
Mutta mulla on myös Louis Garneaut, joissa ikäänkuin on kesäkengä ja kengänsuoja samassa. Toisin sanoen matalavartinen "sisäkenkä" ja korkeampivartinen mutta pehmeä ja taipuisa "päälliskenkä".
PS Mikäs se mahtaa olla fiberin koko? Voisin vaikka antaa nuo kokeiltavaksi, mutta isolla miehelläkin voi uskoakseni olla pienehkö kengännumero. (Siitä olen täysin varma että alle keskimittaisella miehellä voi olla isot jalat:p)
Mulla on pari vuotta ollut MW700:t, jotka internetin kuvatarjonnan perusteella ovat ehkä sama asia kuin MW7 tai ainakin kovin saman näköinen kuin MW5. Gore-Tex tuossa kengän kyljessä kumminkin lukee.
Mun käyttööni oikein hyvät kengät. Ostin kyllästyttyäni pelaamaan kengänsuojien kanssa arjen tetristä. Ei ole kaduttanut. Pitävät vettä, enkä niin pitkää ajoa ole niin kylmässä ajanut, etteikö noilla olisi pärjännyt. Se täytyy kyllä sanoa, että vähänkin lämpillä keleillä jalat hikoaa, joten kengät kastuvat sisältä. Toisaalta voi vaikka seistä vesilätäkössä, joten sadesuojaus tuntuu toimivan.
En tiedä mitä japanilainen on miettinyt noiden kokoluokituksen kanssa, joten kannattaa uskoa nettikauppojen kommentteja ja ostaa suosiolla pykälää suuremmat kuin normaalisti. Muuten saa varmasti oikein napakat kengät.
Käytin tätä ketjua hyväkseni, vaikka oikeastaan oma käyttöalueeni etsimilleni popoille on -2 – +6 °C, tyypillisesti noin tunnin-puolentoista työmatkailua varten.
Kenkiä ei pysty kuivattamaan missään ja toisinaan niissä täytyy voida olla koko päivän.
Siltä minustakin vaikuttaa, että MW5=MW500 ja MW7=MW700 (mutta MW701 on sitten eri juttu). Minulla on tavallisesti 44-45 koon kenkiä. Sidit maantielle 45. Shimano MW80 kokoa 46. En usko että pienemmillä pärjäisi mutta toisaalta nuo ovat hiukan liian isot ja kolhot.
Kuovipolku, minullakin on monenlaista kenkäsuojaa alkaen "toe covereista" ja aika-ajosuojista aina tamperelaisten karvallisiin talvisuojiin saakka. Kenkäsuojat ja kesäkengät ovatkin hyvä yhdistelmä, kun lämpötila alkaa olla lähempänä kymmentä astetta kuin nollaa ja kun ei tarvitse kävellä yhtään. Nyt kuitenkin etsin pelkkää kenkäratkaisua. Muutoin saattaisin kyllä kiinnostua esimerkiksi Sidin Breeze Rainistä (https://bikerumor.com/2017/12/20/warm-feet-winter-training-sidi-zero-road-mtb-frost-gore-cycling-shoes/) joka voisi olla kenkäsuojan kanssa aika monikäyttöinen ratkaisu.
F. Kotlerburg
20.03.2019, 07.39
Sadekelikelpoiset, vartta, hiukan vuoraustakin. Jämäkämpää pohjaa siis tarvitaan, mutta kyllä popoilla pitäisi edes auttavasti voida kävellä. Ristiriitaista mutta niin elämää. Mieluummin kevyet, napakat ja virtaviivaiset kuin möhköt lisäsukkavaralla.
Northwaven valikoimaa vilkuilisin kans Raptorien suunnasta. Itsellä on vanhat Celcius Arcticit jääneet välikelin kengiksi, kun ei niillä enää pakkasessa tarkene, mutta pitävät vettä erinomaisesti ja ovat aika hyvä ajaa noin talvikengiksi. Pohja on jäykähkö, mutta kuitenkin käveltävissä. Noiden kengänsuojien kanssa hästääminen tuntuu vaan niin hankalalta.
https://northwave.com/it/p/raptor-gtx/ XXL:ssä voisi päästä sovittamaankin.
Tai miksei jopa 45Nrth Japanther.
Japanthereilla olen pärjännyt loistavasti otsikon mukaisissa olosuhteissa
^nekö ei ole turhan lämpimät tuolla annetun asteikon lämpimässä päässä?
Itsellä Spessun Defrosterit sadekenkinä, mutta liiankin lämpimät jo +5 ylöspäin.
^nekö ei ole turhan lämpimät tuolla annetun asteikon lämpimässä päässä?
Mulle sopii pääsääntöisesti (ehkä jos aurinko paistaa ja +12 niin jalat alkaa rillaantua), mutta olenkin jokseenkin kylmäjalkainen.
kuovipolku
20.03.2019, 10.27
Fiber, vanhana foorumijäsenenä ja kokeneena keskustelijana osaat varmasti erottaa suoran, neuvoksi tarkoitetun vastauksen jollekin kysyjälle ja yleisemmän, jonkun kysymyksen esille nostamaa asiaa koskevan kommentin. Eli ymmärsin kyllä mitä olit hakemassa enkä tarjonnut omaa ratkaisuani sinulle, kunhan "tunsin pakottavaa tarvetta" esittää sen kaikille. :cool:
Sun kysymyksesi onkin siinä mielessä aivan hemmetin hyvä että ongelma on toisaalta niin yleinen ja toisaalta siihen on niin vaikea löytää edes optimaalista lähestyvää ratkaisua että ainakin minua kiinnostavat kaikenlaiset ja eri suunnista haetut ratkaisut.
Ehkä pitäisikin avata uusi ketju "Ovako kengänsuojat lainkaan kehittyneet vuosikymmen takaisista ja jos eivät, miksi?" Ei luulisi olevan mahdotonta kehittää suojia jotka (1) kestäisivät normaalia kävelyä ja/tai (2) olisivat niin helpot ja nopeat pukea ja riisua että niitä voisi käyttää kuin klossinsuojia (tai mitä ne nyt olivatkaan nimeltään)!
PS LJL:n esiintuomia Japanthereita olen kuullut kehuttavan otsikon lämpötilojen puitteissa, mutta ovat kuulemma jo aavistuksen verran liian viileät nollaa lähestyttäessä ja aivan liian kylmät sen alapuolella. Mutta jalat ja kokemukset ovat tunnetusti erilaisia.
Noissa lämpötiloissa toimii normi kesäkengät joissa hiukan paksumpi villasukka ja SealSkinz merkkiset kengänsuojat. Tällä kokoonpanolla mm. noin 300 km sateessa ajoa. Välillä toki pieni paussi, jolloin sukista sai vääntää vettä pois. Villasukilla pärjää yllättävän hyvin, vaikka ne olisi litimärät. Kengänsuojat toki pitää viiman pois, mutta eivät pysty estämään sukkien ja kenkien kastumista. Kengät ja sukat kuivuu parhaiten, kun ottaa suojat pois sateen loputtua.
Olen kyllä harkinnut sealskinz sukkienkin hankintaa, mutta kun tämä kokoonpano on osoittanut toimivuutensa. Toimii myös pikku pakkasessakin, mutta silloinhan ei sada, ainakaan vettä, toivottavasti.
F. Kotlerburg
20.03.2019, 10.46
Jotenkin sen märän ja hiekkaisen kengän suojan repiminen kengän päältä on tuskaista ja veemäistä hommaa. Pelkän kengän kanssa pääsee helpommalla. Varsinkin työmatkakäytössä mihin tässäkin kenkää ensisijaisesti haettiin. Nopeuttaa sitä aamun vekslaustakin kun ei tartte taikinoida niitä suojia päälle. Mulla on ilmeisesti niin isot kaviot, että en ole sellaista nätisti paikoilleen sujahtavaa suojaa vielä löytänyt. En ole kyllä hetkeen edes yrittänyt etsiä, kun kolmien kenkien systeemi toimii erinomaisesti.
kuovipolku
20.03.2019, 11.30
"Kolmien kenkien systeemi" =
kierrättää kenkiä kolmen (ajo)päivän syklissä?
yhdet kotona aamua varten, yhdet työpaikalla iltaa varten, yhdet vuorollaan kuivumassa ja lepäämässä (mikä tekee kengille hyvää)?
vai jokin muu?
Ilman suojia pärjää mainiosti ja on nopeaa ja yksinkertaista, jos ja kun kengät voi suihkuttaa puhtaaksi, kernaasti vieläpä niin ettei samalla suihkuta niitä sisäpuolelta märiksi. Eli optimi ratkaisu on voida putsata ne ennen riisumista ja tuomatta kuraa sisälle.
(No, kengänsuojat on helppo riisua, huuhdella ja laittaa kuivumaan - mutta tuleehan sitä kuraa joskus kengänpohjissa vaikka olisi ollut kuinka harjaavinaan tai ovimattoon hierovinaan,..)
Kenkäsuojissakin on isoja eroja käytettävyydessä. Omissa nykyisissä piisaa kun vähän nykäisee kengän päälle ja kengät saa nätisti jalkaan ja pois.
Japantherit on itsellä cyclokäytössä syksystä alkukesään. Pitää kohtuudella jalat kuivana, kunhan vesi ei valuisi jalkoja pitkin varresta sisään. Sopiva suoja voipi olla tiiviimpi.
F. Kotlerburg
20.03.2019, 11.50
"Kolmien kenkien systeemi" =
- Kesäkengät, n. +5 asteesta ylöspäin. Sukkaa vähän vaihdellen. Kostealla kelillä vedenpitävät sukat. Sateella en juurikaan ajele.
- Vedenpitävät välikelin kengät. N. -5 asteesta +5 asteeseen.
- Järeät talvisaappaat oikeita pakkaskelejä varten.
Otetaan huomioon, että olen maastokuski niin en ole ehkä niin kranttu kengän ominaisuuksille.
Vaikka ottaa isoimman koon kengänsuojista niin mitä minulla on olleet ovat silti jotenkin tiukkoja ja hankalia saada 46 numeron tossun päälle. Eivät lähde suosiolla poiskaan. Käytän erittäin harvoin siis.
kuovipolku
20.03.2019, 11.56
Kenkäsuojissakin on isoja eroja käytettävyydessä.
Niitä on kuulemma erimallisiakin. Eri materiaaleista tehtyjä ja eri lailla puettavia ja riisuttavia.
Omissa nykyisissä piisaa kun vähän nykäisee kengän päälle ja kengät saa nätisti jalkaan ja pois.
Ei löytynyt googlaamalla "omia nykyisiä", Olisikohan foorumin tarkennetulla haulla onnistunut paremmin?
Japantherit on itsellä cyclokäytössä syksystä alkukesään. Pitää kohtuudella jalat kuivana, kunhan vesi ei valuisi jalkoja pitkin varresta sisään. Sopiva suoja voipi olla tiiviimpi.
Joskushan on käytetty erillisiä jostain joustavasta tai venyvästä materiaalista olevia säärystimen tapaisia tiivistämään varrensuu. Esimerkiksi sopivankokoisten tiskikäsineiden varsista leikkaamalla voi ainakin suorittaa kokeiluja varsin pienin kustannuksin.
Tosin jotkut vannovat sellaisten housujen nimeen joissa on kengän sisään menevä lahje ja sen lisäksi kengän päälle käännettävä osa. Pearl iZUMIn legendaaristen loppusyksy/alkutalvi/talvi/kevätpuoli-housujen uudemmissa malleissa sellainen tietääkseni löytyy. Samoin jossain Parentinin mallissa, ellen ihan erehdy.
Japantherit on itsellä cyclokäytössä syksystä alkukesään. Pitää kohtuudella jalat kuivana, kunhan vesi ei valuisi jalkoja pitkin varresta sisään. Sopiva suoja voipi olla tiiviimpi.[/QUOTE]
Niitä on kuulemma erimallisiakin. Eri materiaaleista tehtyjä ja eri lailla puettavia ja riisuttavia.
Ei löytynyt googlaamalla "omia nykyisiä", Olisikohan foorumin tarkennetulla haulla onnistunut paremmin?
PS Joskushan on käytetty erillisiä jostain joustavasta tai venyvästä materiaalista olevia säärystimen tapaisia tiivistämään varrensuu. Esimerkiksi sopivankokoisten tiskikäsineiden varsista leikkaamalla voi ainakin suorittaa kokeiluja varsin pienin kustannuksin.
PPS Tosin jotkut vannovat sellaisten housujen nimeen joissa on kengän sisään meneä lahje ja sen lisäksi kengän päälle käännettävä osa.
Japantherit on itsellä cyclokäytössä syksystä alkukesään. Pitää kohtuudella jalat kuivana, kunhan vesi ei valuisi jalkoja pitkin varresta sisään. Sopiva suoja voipi olla tiiviimpi.[/QUOTE]
[emoji16] Valitettavasti en itsekään saanut googlattua nuita, enkä muista merkkiä. XXL hyllystä löytyi, ohutta venyvää värkkiä, melkein kuin kumia ja hyvä vetoketju takana.
Tuommoiset housut, joissa olisi se päälle tuleva osa, voisi hommata. Henkseleillä, ilman toppausta, kohtuullisesti vettä pitävät. Vinkkejä kaivataan [emoji848]
Japanther on toimiva kenkä cyclokäyttöön kevään ja syksyn sadekeleille. Kengät nappasin XXL:n alennuksesta toissa vuonna ja olen ollut tyytyväinen. Korvasin noilla Laken MX-145 -mallin, joista ei ole oikein mitään hyvää sanottavaa. Japantherit ovat lämpimämmät ja suojaavammat kuin nuo Laket.
Kylläpä kenkäsuojagate eskaloitui nopeasti. Kuovipolun ehdotus uudesta topicista puolustaa paikkaansa.
Shimano MW5/500: nykyisten kenkieni hiukan uudempi painos, halvat (130€)
Shimano MW7/700: edellisten tyyriimpi isoveli. plussaa että voisi sovittaa kivijalassa (pun intended) (190€)
Japanther: näyttävät kuvissa varsiosastaan kömpelön paksuilta. saatavuus?
Lake145: mtbr.com ja jokin lukemani testi eivät vakuuttaneet (200€)
Raptor GTX: näyttää Shimanojen veljiltä. plussaa näissäkin että löytyy kivijalasta (140 €)
Defroster: vaikuttaa kuvissa paksulta ja ehkä kömpelöltä, ei ehkä minun makuuni (140 €)
EDIT: kaikkihan nämä näyttävät kömpelöiltä ja paksuilta... ehkä pitäisi tyytyä ajamaan kesäkengillä... toisin sanoen oikeastaan mitkä tahansa näistä voisivat toimia yhtä keskinkertaisesti!
casanova
20.03.2019, 22.55
Käytin tätä ketjua hyväkseni, vaikka oikeastaan oma käyttöalueeni etsimilleni popoille on -2 – +6 °C, tyypillisesti noin tunnin-puolentoista työmatkailua varten.
Tuon tyyppiseen käyttöön omatkin kenkäni aikanaan hommasin. Yllätyksenä tuli, että kylmemmässäkin pärjää, ainakin jos laittaa kahdet sukat. -20 °C taitaa olla kylmin sää, jossa reilun tunnin työmatkan olen kokeillut taittaa, mutta täytyy myöntää, että loppumatkasta alkoi jo varpaissa tuntua. Mutta nämä tuntemukset ja jalat ylipäätään ovat kovin yksilöllisiä.
Kenkiä ei pysty kuivattamaan missään ja toisinaan niissä täytyy voida olla koko päivän.
Kauhistuttaa ajatuskin siitä, että mitkään talvikengät jalassa viettäisi päivän sisällä. Ehkä sukat ja pohjalliset kuiviin vaihtamalla voisi jotenkin pärjätä, mutta silti pelkäisin kenkien muuttuvan vähitellen sieniviljelmäksi.
Siltä minustakin vaikuttaa, että MW5=MW500 ja MW7=MW700 (mutta MW701 on sitten eri juttu). Minulla on tavallisesti 44-45 koon kenkiä. Sidit maantielle 45. Shimano MW80 kokoa 46. En usko että pienemmillä pärjäisi mutta toisaalta nuo ovat hiukan liian isot ja kolhot.
Sama koko kengässä minullakin. Nuo 46-koon MW700:t eivät ole mitenkään ns. kisakireät jalassa, mutta eipä tarvitse ollakaan.
EDIT: kaikkihan nämä näyttävät kömpelöiltä ja paksuilta... ehkä pitäisi tyytyä ajamaan kesäkengillä... toisin sanoen oikeastaan mitkä tahansa näistä voisivat toimia yhtä keskinkertaisesti!
Jos kenkäsuojien kanssa jotenkin tulee toimeen, eivät kesäkengät näillä tiedoilla kuulosta ollenkaan huonolta vaihtoehdolta. Toinen juttu on, jos työmatkalle lähtö tarkoittaa kenkien riisumista ja pukemista useaan otteeseein esim. ensin päiväkodissa ja sitten vielä eskarissa ennen vauhtiin pääsyä...
Kenkiä ei tarvitse onneksi pitää jalassa yhtämittaisesti koko päivää. Suojille ei aina ole paikkaa minne ripustaa kuivumaan, ja keskellä päivää pitää yllättäen käydä polkaisten jossain lähistöllä ym ym. Toisinaan ne ovat minunkin käyttööni ok, mutta eivät aina.
Fizik Artica X5 on myös kiinnostava vaihtoehto, ja sitäkin voisi käydä kokeilemassa kivijalassa. Onko jollakulla tällaiset? Mielipidettä nauhasysteemistä?
Lake MX145?
Nyt täytyy kiittää kommentista, osu ja uppos! Aiheen mukasia tossuja välikeleille itekin haeskellu, kun Laken 400 alkaa olla nollakeleissä turhan kuuma, omat kevyemmät kengät ei oo vedenpitäviä ja suojien kanssa touhuilu ärsyttää.
Joskus tainnu tuotakin katella, mut en oo raaskinu ostaa. Nyt kun guuglailin, niin löyty oikein sopiva tarjous (69e) ja kokokin passas:
https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/714916/lake-mx145-shoes-41
https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/714916/lake-mx145-shoes-41
Ei tosiaan varmaan tarvinnut sydänkohtaukseen kuolla kun raha tililtä vilahti
kuovipolku
22.03.2019, 13.23
Mutta kuoleeko siihen kuuluisaan v-tukseen kun näkee mitä kokoja ainoastaan on tarjolla?
Mun ratkaisu tuolle lämpötilavälille olisi kesäkengät ja ohuet tai vieläkin ohuemmat neopreenikengänsuojat. Tai jos käytössä on hyvät kengänkuivaimet ja/tai kengillä on mahdollisuus kuivua kunnolla, voisin valita kesäkengät, kuraantumisen vaan ei kastumisen estävät kengänsuojat ja SealSkinz-sukat.
Mutta mulla on myös Louis Garneaut, joissa ikäänkuin on kesäkengä ja kengänsuoja samassa. Toisin sanoen matalavartinen "sisäkenkä" ja korkeampivartinen mutta pehmeä ja taipuisa "päälliskenkä".
PS Mikäs se mahtaa olla fiberin koko? Voisin vaikka antaa nuo kokeiltavaksi, mutta isolla miehelläkin voi uskoakseni olla pienehkö kengännumero. (Siitä olen täysin varma että alle keskimittaisella miehellä voi olla isot jalat:p)
Kiitos kokeilulainasta. Ainakin ensilenkillä LG 0° LS-100 tuntui napakalta ja pohja sopivan jäykältä. Hiukan työläs pukea jalkaan, mutta istuu kuin hansikas, eikä vähiten BOA-systeemin ansiosta.
Koko 46 on pienempi kuin Shimano WS80:n vastaava numero: minulla ei mahdu LG:hen kuin ohut kesäsukka.
Kukaan ei ole tainnut mainita näitä näitä:
https://shop.mavic.com/en-fi/crossmax-elite-cm-shoe-c5541.html#1028=3431
Itsellä on tuollaiset ja kengät pitävät aika hyvin vettä, varsi on tosin niin matala että siitä imeytyy vettä sukkaan. Alle +8 asteessa tarvitsen noiden kanssa kengäsuojat, mutta niiden kanssa pärjää lähelle nollaa. Ainoa huono kyseisissä kengissä on harvinaisen ruma väri.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.