PDA

Näytä tavallinen näkymä : Styrkeprøven 2016



JiiH
18.11.2015, 00.01
Perinteitä kunnioittaen aloitan jo edellisen vuoden puolella Styrkeprøven-ketjun. Kuten 2015-ketjussa uumoilin, niin niinhän siinä kävi että tähän on tullut alustavasti sitouduttua, vaikka 2011 sanoin ettei tuota tarvitse enää toistamiseen ajaa. (Oikeastihan tämä päätös syntyi jo PatilZ:n porukkaa matkaan lähettäessä tänä vuonna, siinä vain meni muutama kuukausi ennen kuin tämän suostui myöntämään itselleen.) Nyt lähden paikallisen seuran ryhmässä, (toivon mukaan) vuosien myötä hiotuneilla käytännön rutiineilla, tavoitteena 18 tunnin alitus.

Onko muita foorumilaisia lähdössä, tai harkitsemassa lähtöä?

PatilZ
18.11.2015, 13.26
Mun ei tartte tuota enää toistamiseen ajaa. Mä tuun lähtettämään sut matkaan, ehkä.

:rolleyes:

JiiH
18.11.2015, 13.39
Sillä lailla! Eli vuonna 2020 taas mun vuoro lähettää?

Tänä vuonna tuo ei olekaan muuten juhannuksena, vaan viikkoa ennen, 17-19.6.

Eduardo
26.11.2015, 16.05
Luultavimmin aika vankka EHKÄ tuo PatilZin lähtöpaikalla mukana olo. Mutta oikeasti JiiH:n läsnäolo loi meihin hyvää henkeä viime juhannuksena. Ehkäpä Röörissä nähdään 15.1.16?

JiiH
26.11.2015, 16.20
Juu, ymmärsin tuon ehkän kohtuullisen vankkana...

Rööri jää tällä kertaa väliin, harmi kyllä. Pitää keksiä jotain korvaavaa pölhöilyä sen tilalle.

PatilZ
01.12.2015, 15.13
Ehkä lähden Trondheimissa käymään ehkä en. Mutta Rööriin menen varmasti.

Ja jotta jokaiselle tarttuisi kipinä Norjalaiseen klassikkoon (näitä voi esim. olla kiva kattoa talvella trainerilla sotkiessa):
https://www.youtube.com/playlist?list=PL2-hcEyuRR4nmSxXKP57m1E9YZ16ryoZB

ja Lillehammer - Oslo väliin melkein viisi tuntia videota:

https://www.youtube.com/watch?v=I-NYqHlwdeI

Hienot kelit meillä oli.

JiiH
12.02.2016, 13.24
Nostetaanpas tämä. Näkyy olevan kymmenkunta suomalaista ilmoittautuneena kesäkuun koitokseen, onko foorumilaisia?

Täpinöinti on täällä noussut uuteen vaiheeseen. Annoin itseni puhua ympäri pykälää nopeampaan ryhmään, eli tavoitteena on nyt 17 tunnin alitus. Ryhmä on pitänyt pari kokousta, ja nyt alkaa olla motivaatio kohdallaan, toivottavasti kevään tuloa ei joudu tuhottomasti odottamaan. Tavoite on kova, mutta ei ehkä ihan mahdoton. Saa nähdä. Porukan kooksi tullee vähän yli 20 mahdollisimman tasavahvaa kuskia, ja ryhmällä tulee olemaan viikottain kolme yhteistreeniä heti kun kelit sallii. Tavoitteena on ajaa koko matka mahdollisimman tasaisella sykkeellä; ylämäet mennään oikeasti hiljaa, ja tasaisilla pitäisi sitten pyörittää telaketjua n. 35 km/h vauhdilla.

Kaikki käytännön kuviot on koko lailla selvät. Tarkoitus on mennä kuudella pysähdyksellä, joista jokainen kestää maks 3 minuuttia (!!); jokaisella kuskilla on huoltoautossa oma laatikko, jossa on kaikki matkan varrella tarvittavat juomapullot, ruoat ja vaatteet. Huoltoauton kuski levittää laatikot ennalta sovittuun järjestykseen ennen kuin ryhmä tulee paikalle, ja kerää pitstopin jälkeen laatikot takaisin autoon. Ammattimaista, sano.

Nyt kun tämän kirjoitti tänne niin alkoi oikeasti pelottaa.

PatilZ
12.02.2016, 17.09
Oikeasti ihailen just noita kunnolla organisoituja pit stoppeja. Ja yhdessä työtä tekemällä ei mikään ylivoimainen tavoite. Siis JiiH -nimimerkille. Onko näin että rengasrikon tms sattuessa kaveri jätetään? Huoltoauto käy jeesaamassa jos ehtii. Meinaan vaan että nopeilla ryhmillä tuo mukana kuljetettava välineistö on aika minimiin viilattu.

Tuossa Lillehammer - Oslo pätkässä (linkki pari viestiä ylempänä) on noin 1:45:00 kohdassa (muistaakseni) juurikin se viime vuoden ikävä tietyöosuus. Iso riski on, että siinä putoaa vetoringistä ukkoja pois.


Sent from my iPhone using Tapatalk

JiiH
12.02.2016, 17.19
Oikeasti ihailen just noita kunnolla organisoituja pit stoppeja. Ja yhdessä työtä tekemällä ei mikään ylivoimainen tavoite. Siis JiiH -nimimerkille. Onko näin että rengasrikon tms sattuessa kaveri jätetään? Huoltoauto käy jeesaamassa jos ehtii. Meinaan vaan että nopeilla ryhmillä tuo mukana kuljetettava välineistö on aika minimiin viilattu.


Huoltoautossa on varakiekkoja ja kaksi kaveria. Eli kiekko vaihdetaan ja auton apumies vaihtaa renkaan valmiiksi mahdollista seuraavaa rengasrikkoa varten. Tilanteesta riippuen (esim ollaanko aikataulutavoitteessa tai jopa edellä, kuinka kaukana huoltoauto on, paljonko liikennettä jne) joko ryhmä odottaa että kiekko on vaihdettu, auto kuskaa takaisin ryhmään, tai sitten porukan hyvävoimaisimmat jää sen verran jälkeen että saa vedettyä raon kiinni. Kapu päättää.


Tuossa Lillehammer - Oslo pätkässä (linkki pari viestiä ylempänä) on noin 1:45:00 kohdassa (muistaakseni) juurikin se viime vuoden ikävä tietyöosuus. Iso riski on, että siinä putoaa vetoringistä ukkoja pois.

Tänä vuonna ei pitäisi olla yhtä pahoja tietöitä kuin viimeksi. Oslon päässä reittiäkin on kuulemma vähän muutettu viime vuotisesta, mutta tähän en ole (vielä) perehtynyt.

PatilZ
15.02.2016, 10.34
Täpinöinti on täällä noussut uuteen vaiheeseen. Annoin itseni puhua ympäri pykälää nopeampaan ryhmään, eli tavoitteena on nyt 17 tunnin alitus. Ryhmä on pitänyt pari kokousta, ja nyt alkaa olla motivaatio kohdallaan, toivottavasti kevään tuloa ei joudu tuhottomasti odottamaan.

Millainen seura tämä CK Victoria on? Seuran sivuilta löytyi listaa, jonka mukaan Styrkeen lähtee useampi aikatavoiteryhmä. Onko tämä harraste- vai kilpailupainoitteinen seura?

Minkähän takia mulla on alkanut viritä ajatus, että vielähän tuonne voisi palata? Logistiikaltaan vaan vähän haasteellinen.

JiiH
15.02.2016, 20.36
Millainen seura tämä CK Victoria on? Seuran sivuilta löytyi listaa, jonka mukaan Styrkeen lähtee useampi aikatavoiteryhmä. Onko tämä harraste- vai kilpailupainoitteinen seura?

No vähän sekä että. Kilpapuolella suurin satsaus on junioreissa ja naisten Elitessä, miesten puolella tämän kylän kovat kisakuskit on enimmäkseen toisessa suurseurassa TVK:ssa. Mutta mitenkään kovin selkeä tämä työnjako ei ole. Harrastepuolella Styrkeprøven on se iso juttu, loppukesästä ja syksystä on sitten vähän hiljaisempaa.


Minkähän takia mulla on alkanut viritä ajatus, että vielähän tuonne voisi palata?

Sähän nopea olet, mulla meni neljä vuotta ennen kuin harkinta petti.

Eduardo
17.02.2016, 14.56
Ne alkoivat nuo kolmen minuutin tauot kiinnostaa aktiivijäsen PatilZia selkeästi. Teki kyllä vaikutuksen tuo JiiHin porukan systemaattinen kokoustaminen ja systeemi. Tsemppiä valmistautumiseen. Seurataan täältä tilannettasi. Ehkä.

PatilZ
17.02.2016, 15.08
Ne alkoivat nuo kolmen minuutin tauot kiinnostaa aktiivijäsen PatilZia selkeästi. Teki kyllä vaikutuksen tuo JiiHin porukan systemaattinen kokoustaminen ja systeemi. Tsemppiä valmistautumiseen. Seurataan täältä tilannettasi. Ehkä.

Jep. Kolmen minuutin tauoilla me oltaisiin Eduardo menty viime suvena heittämällä alle 20 h. Ja mentiin lähes koko jotos vuorovedolla. Siinä mitään palaudu jos istuskelee puoli tuntia pitempään. Päinvastoin.


Time is an illusion. Exercise time doubly so.

JiiH
28.03.2016, 16.27
Styrke-täpinöinti on siirtynyt seuraavaan vaiheeseen. Tiet ovat lumesta ja jäästä puhtaat, ja eilen oli joukkueen ensimmäinen yhteistreeni, runsas satku ajettiin niin tasaisella reitillä kuin tällä seudulla onnistuu. Ainakin eilisen perusteella tuntuu siltä, että olen kunnon puolesta oikeassa ryhmässä, ja ryhmässä tuntui heti löytyvän hyvä yhteisen tekemisen meininki. Seuraavat 12 viikkoa on kolmet yhteistreenit viikossa, toukokuussa ajetaan kaksi kuntoajoa omana ryhmänä. Tästä se lähtee.

Kyselläänpä uudestaan, onko suomalaisissa ilmoittautuneissa muita foorumilaisia?

Arto64
05.04.2016, 14.14
Joo olen menossa styrkeen mutta tosinnöösittiin Antin kanssa ja tullaan mukaan kvamin kohdilta eli 275 km osloon. Ik-32 jäseniä ollaan.

PatilZ
05.04.2016, 15.54
.... tullaan mukaan kvamin kohdilta eli 275 km osloon. .....

Miksi näin?

Lainaan tähän omaa tekstiäni Styrkepröven 2015 -säikeestä (kolmessa viimeisessä postauksessa tilinpäätös reissusta):

"Reitistä: se on pitkä ja parasta ovat ensimmäiset 200 kilometriä"

Arto64
07.04.2016, 14.06
Käydään ensin jäätiköllä (strynissä) viimeistely leiri ja sieltä kotimatkalla vedetään osloon kvamista. Joo jos olis kokemusta kyseisestä kisasta olisi ehkä päätetty toisin. Hyvä näinkin.

JiiH
02.05.2016, 22.08
Nostellaanpa aihetta, vaikka tuonne ei taida mitään foorumisti-invaasiota olla tulossa...

Yhteistreenit on nyt pyörinyt viisi viikkoa, tosin pari kertaa on pitänyt perua kun on tullut lunta ja räntää. Viikko-ohjelma pyörii samanlaisena: tiistaisin keskipitkä lenkki 2-3h, mistä osa tavoitevauhtia; torstaisin n. 7km vetoja ryhmänä niin kovaa kuin pystyy ilman että porukka hajoaa; sunnuntaisin pitkä rauhallinen. Sunnuntailenkkien vauhtia on ruvettu vähän nostamaan, ja kaksi viikkoa ennen kisaa pitäisi vetää n. 200km tavoitevauhtia.

Ryhmän konkarien arvio on, että porukan kunto kyllä riittää tavoitteeseen, jos ei ole pahaa keliä, ryhmäajo toimii ja kaikki menee muutenkin ok. Kaikilla lenkeillä päähuomio on telaketjun pyörittämisessä. Kevään mittaan on tajunnut, kuinka pienistä asioista tuossa on kyse. Kun vaihdot keulassa menevät sulavasti niin ryhmä menee tasaisella ja tyynessä helposti 35-37 km/h pk-sykkeillä, mutta suurta häiriötä keulassa ei tarvita, kun sekä vauhti tippuu että rasitustaso nousee. Homma etenee koko ajan, palautetta annetaan ja otetaan, ja ne pätkät, millä kaikki menee suunnilleen täydellisesti, pitenee vähitellen. Pikkumäkien ylittäminen sulavasti on vaikeinta, suurempiin telaketju pysäytetään ja mennään parijonossa ylös.

On kyllä todellista joukkueurheilua tämä. Jotta tavoitteeseen päästään, pitää kaikkien tehdä osuutensa. Ja jos tavoitteeseen päästään, on se koko porukan ansiota.

JiiH
05.06.2016, 20.18
Nostoa taas... Kisaan vajaat kaksi viikkoa. Tänään ajettiin kenraali, runsaan 200km lenkki josta n. 180km Styrken tavoitevauhtia eli keskarina noin 33. Osin myös Styrken reittiä, eli E6:a Berkåkiin ja pienempiä teitä takaisin. Ihan kunnialla selvittiin kenraalista, tosin pitkillä vastatuulipätkillä alkoi vetorinki uhkaavasti kutistua. Yksi tauko pidettiin, se pääsi tosin venähtämään 3 ja puoleen minuttiin, eli skarppausta tarvitaan lisää.

Treenit on pyörinyt hienosti, ja luottamus omaan kuntoon on itse asiassa aika korkealla. Se, riittääkö porukan kunto tavoitteseen on vähän eri juttu, ainakin pari meidän 17 kuskin ryhmästä kärsi tänään siinä määrin, että kovasti ihmettelen jos he enää puolimatkan jälkeen ovat ryhmässä. Jos olosuhteet ovat hyvät niin 17 tunnin alitukseen voi silti hyvinkin olla mahdollisuude. Jos on navakka etelätuuli niin ei mitään saumaa.

Kaikki kovimmat treenit on nyt vedetty, kevennettyjä vetotreenejä tehdään vielä ainakin ensi viikolla, ja joku rauhallinen pitkä lenkki ensi viikonloppuna. Mutta ei tässä enää voi muuta kuin pilata kuntonsa, joten koko ajan keventäen mennään kohti h-hetkeä. Aika hienoa on ollut olla mukana osana tämmöistä joukkueprojektia, mutta jos totta puhutaan niin kyllä jo vähän odottaa sitäkin, että voi taas tehdä pitkiä rauhallisia lenkkejä ihan itsekseen omien ajatustensa kanssa. Kun viikko-ohjelmassa on ollut kolme raskaanpuoleista yhteistreeniä, on omat lenkit rajoittunut pelkkään palautteluun.

PatilZ
07.06.2016, 13.15
Hyvältä vaikuttaa treenit ja valmistautuminen. Jos 17 kuskia ja pari ei ehkä mene loppuun saakka, voi tosiaan olla pulaa vetomiehistä lopussa. Lähteekö siinä samassa joku toinen porukka, jonka kanssa voisi vaihtaa kärjessä oloa? Siis toinen porukka laittaa taakse luukkkumiehet ja sitten siinä porukka latailee akkuja.

JiiH
07.06.2016, 13.26
Samassa lähtöryhmässä ei ole muita kuin meidän seuran porukat, joista muut siis lähtevät vähintään tunnin nopeammalla tai hitaammalla tavoiteajalla. Voihan sitä edestä tai takaa tulla sopivia ryhmiä, mutta lähtökohtana on että itse vedetään. Ehkä tästä voidaan kuitenkin tinkiä, jos loppumatkasta on vetomiehet (ja -naiset) vähissä ja tavoiteaika vielä haarukassa.

Eduardo
07.06.2016, 15.31
Hienoa JiiH. Upeasti on projektinne edennyt. Noinkin määrätietoinen 3krt/vkossa ryhmätreeni kertoo sitoutuneisuudesta. Malttia loppuvalmisteluihin. Styrke-hengessä tsempaten mukana.

JiiH
15.06.2016, 00.37
Täpinää Trondheimin kaduilla... viimeinenkin yhteistreeni on nyt ajettu, seuraavat kolme päivää tankataan, levätään, säädetään kalustoa, pakataan ruokaa ja täpinöidään. Ja tietysti sääspekuloidaan. Nyt näyttää hyvältä: alkumatkasta voi vähän sataa, mutta ensimmäisen satasen jälkeen pitäisi olla kuivaa, ja ennen kaikkea: pohjoistuulta luvataan koko päiväksi ja koko reitille. Jos tämä pätee, niin olosuhteita ei voi syyttää.

PatilZ
16.06.2016, 13.05
Toivotaan parasta. Tuo pohjoistuuli etenkin auttaisi aikatavoitteen saavuttamisessa.

JiiH
16.06.2016, 13.58
Sääennusteet ovat heitelleet edestakaisin varsinkin sateen suhteen, mutta vähitellen tuo näkyy vakiintuvan: alkumatkasta tuskin selvitään kastumatta, ja tuulikin voi olla enemmän sivusta kuin takaa, mutta viimeistään Dovren ylängöltä lähtien pitäisi olla kuivaa ja (osin jopa reipasta) myötätuulta. Tämä hyvä.

Hääppönen
16.06.2016, 17.01
Tsemppiä taas tähänkin hulluun savottaan!

Eduardo
16.06.2016, 22.35
Hääppönen on Raisiosta. Siellähän se minäkin elin elämäni ensimmäiset 16 vuotta. Tsemppiä Styrkeen lähtijöille.

JiiH
16.06.2016, 23.18
Kiitoksia tsempeistä. Nyt on viimeinenkin kokous pidetty ja yhteishenki korkealla. Huomenna pitää vielä pakata huoltoautoon ruoat, juomat ja jotain vaihtovaatetta ja lauantaiaamuna mennään. Jännittää ihan pirusti.

Hääppönen
18.06.2016, 09.42
Seurannan mukaan JiiH ryhmineen saapumassa maaliin näillä hetkillä. (Jos nyt oikein osasin tulkita). No enpä osannut. Nyt (klo 19.40) ajettuna kohta 380km ja aikaa kulunut pian 12h. Eli hyvältä näyttää.

JiiH
19.06.2016, 04.18
No juu. 17:29 tuli loppuajaksi, eli tavoitteeseen ei päästy mutta 17 ja puolen raja saatiin alitettua ankaralla viimeisen viiden kympin rutistuksella. Kirjoittelen tunnelmia lisää myöhemmin, nyt pitää nukkua.

JiiH
19.06.2016, 15.53
Liian lyhyen ja huonolaatuisen yöunen jälkeen vähän lisää juttua.

Olosuhteet olivat hyvät, mutta eivät ihan niin optimaaliset kuin vielä muutama tunti ennen lähtöä näytti. Tuulen suunta jonkun verran vaihteli, paljon saatiin myötätuulta mutta Dovren ylängöllä puskettiin suoraan 9 m/s vastatuuleen. Ensimmäisen satasen aikana tuli pari sadekuuroa mutta ylängöllä paistoi jo aurinko ja koko loppumatka mentiin kuivilla teillä.

Joukkueelle oli laskettu tavoiteaikataulu 16:45 ajan mukaan. Parhaimmillaan jossain Dombåsin jälkeen oltiin viitisen minuuttia edellä aikataulusta, mutta Lillehammerin molemmin puolin pitkään jatkuvassa kumpuilevassa maastossa vauhtia ei vain saatu pidettyä enää riittävän hyvänä. Lillehammerissa oli etumatka hävinnyt, ja satanen ennen maalia oltiin jo yli puoli tuntia perässä. Osittain tämä johtui teknisistä ongelmista: yhdet ketjut katkesivat juuri, kun huoltoauton miehet olivat päättäneet suoda itselleen ruokatauon, ja myöhemmin tuli rengasrikko yhdelle porukan heikoimmista kuskeista, jonka vetäminen takaisin ryhmään vei aikansa. Mutta ei se 17 alitus näihin ratkennut. Jo ennen puoliväliä vetorinki oli käynyt luvattoman pieneksi. Lopulta meitä siis lähti 18 kuskin porukka, mutta varmaan puolet matkasta vetotöitä teki vain 6-8 hengen ryhmä. Melkein koko ryhmä vedettiin kuitenkin maaliin, kahta lukuunottamatta. Yksi joutui jättämään leikin kesken 450km kohdalla polvikipujen ja huimauksen takia, toinen jättäytyi puolimatkan jälkeen omasta päätöksestään ja tuli lopulta maaliin noin tunnin muiden perässä. Yksi huomion arvoinen juttu oli, että meidän ryhmässä polki veteraanien maantieajon maailmanmestari. Olin treeneissä ihastellut, että tuon naisen toiminnasta kyllä näkee, että ketjua on pyöritetty ja paljon. Lähtökarsinassa kuuluttaja esitteli hänet erikseen, ja olihan ajopaidassakin maailmanmestarin raidat, kun niihin osasi kiinnittää huomiota.

Oma ajo meni hyvin. 300-400km väli oli varsinkin henkisesti raskas, kun loppu ei varsinaisesti vielä häämöttänyt, matka alkoi painaa, ja vetorinki oli tosiaan aika pieni. Koko homman mielekkyttä tuli pohdittua kerran jos toisenkin, mutta maalissa tämä kaikki oli jo unohtunut. Nyt mietin, uskaltaisiko ensi kesäksi mennä pykälää kovempaan tavoiteryhmään... saa nähdä. Seuraavana ohjelmassa Jotunheimen Rundt 12 päivän päästä.

Kvamista lähteneet suomalaiset olivat pitäneet kovaa vauhtia, kypärän nosto sinne!

Arto64
19.06.2016, 19.08
Joo kiitos oltiin antin kanssa kvamin lähdössä. Me päästiin hyvään ryhmään heti kärjen jälkeen. Pyöritettiin välillä neljän ja välillä kuuden miehen vetoja. Kypärän nosto täydelle matkalle. Tuntui tuo kvamin lähtökin jaloissa. Aika kiva se 10km ennen maalia oleva moottoritienousu.ens vuotta jo suunnitellaan.

Eduardo
19.06.2016, 21.18
Lämpimät onnittelut JiiHille ja muillekin suomalaisille. Kova urakka hienoon loppuaikaan. Huolellinen valmistelu ja hyvä treeni kantoi hedelmää. Maltillista palautumista kohti Jotunheimia. Nyt on lupa levätä, kunto riittää kun vaan antaa toipumiselle aikaa. Hyvän kesän terveiset Turengista!

JiiH
19.06.2016, 22.13
Joo kiitos oltiin antin kanssa kvamin lähdössä. Me päästiin hyvään ryhmään heti kärjen jälkeen. Pyöritettiin välillä neljän ja välillä kuuden miehen vetoja. Kypärän nosto täydelle matkalle. Tuntui tuo kvamin lähtökin jaloissa. Aika kiva se 10km ennen maalia oleva moottoritienousu.ens vuotta jo suunnitellaan.

Joo, se moottoritien pitkä nousu on julma. Muistin sen edelliseltä kerralta (2011), mutta se oli kyllä pahempi kuin muistin. Ja meidän ryhmän ensikertalaisista kuului aikamoista rutinaa sitä noustessa.


Lämpimät onnittelut JiiHille ja muillekin suomalaisille. Kova urakka hienoon loppuaikaan. Huolellinen valmistelu ja hyvä treeni kantoi hedelmää. Maltillista palautumista kohti Jotunheimia. Nyt on lupa levätä, kunto riittää kun vaan antaa toipumiselle aikaa. Hyvän kesän terveiset Turengista!

Kiitoksia! Nyt ei tosiaan kuin kevyttä pyörittelyä silloin tällöin, jos jalat palautuvat hyvin niin ehkä muutama päivä ennen Jotunheimia joku ihan kevyt mäkitreeni lihaksiston herättelyksi. Jotunheimiin lähden nautiskelemaan ilman sen kummempaa tavoitetta (mutta tiedän toki että jos matkan varrella alkaa tuntua että omaan reittiennätykseen on mahdollisuuksia niin pakkohan sitä on yrittää). Sääspekulointi jatkuu nyt uuteen kohteeseen.

PatilZ
27.06.2016, 02.50
Toiset onnittelut Turengista JiiHille ja muille suomalaisille!

En itse muista mitään erityistä lopun motari-nousua - varmaan siksi että ne kaikki viimeisen 30 km nousut oli aivan syvältä itsestään.

Jos tässä saa terveenä olla, niin joku vuosi voisi tuota Jotunheimiä ajatella. Nyt vaan on jotain ongelmaa polvissa (juhannuksen viettoon ajo piti heittää kesken 250 km kohdalla). Siis noin Styrken sijaan. Vätternrundanin veto on aika lailla Maija Maitoparta -fiilistelyä ainakin Styrkeen verrattuna. Silti sinne ehkä ensi vuonna.

Mutta ennen kaikkea: onnittelut Styrken läpi ajaneille!


Time is an illusion. Exercise time doubly so.

JiiH
07.07.2016, 00.36
En jaksa tuota Jotunheimen Rundt -topikkia elvyttää, joten kuittaan tänne, että Jotunheimenkin tuli viime viikonloppuna kierrettyä, aikaan 17:44 eli puoli tuntia viime vuotista ennätystäni hitaammin. Vettä tuli ja kylmä oli, mutta loppujen lopuksi hieno reissu sekin.

Kaksi viikkoa tuntui riittävän ihan hyvin fyysiseen palautumiseen: jalat toimivat hyvin ja polkeminen tuntui muutenkin ihan siltä kuin pitääkin. Henkisen palautumisen kanssa oli toisin: ensimmäisen kolmanneksen ajan oli todella vaikea löytää touhusta mitään pointtia. Se, että koko pimeän ajan satoi kaatamalla, ei varsinaisesti auttanut asiaa, ja leikin kesken jättäminen ja hotellin lämpimään sänkyyn hakeutuminen houkuttelivat aika lailla. Aamun valjettua ja sateen tauottua alkoi kuitenkin helpottaa, ja mahtui matkalle lopulta myös hienojakin hetkiä.

Tupla siis onnistui lopulta ihan kunnialla. Viime päivät on ollut takki täysin tyhjä niin fyysisesti kuin henkisestikin, mutta nyt sen voi itselleen suoda. Nyt on hyvä lähteä pariksi viikoksi Suomeen saunomaan ja juomaan kaljaa. Pyöräilläkin saatan jos tulee semmoinen olo, mutta vain jos tulee semmoinen olo.

Sen verran näissä riennoissa on pää pehmentynyt, että sama tupla taitaa olla kaavailuissa myös ensi vuodeksi, jos se muihin suunnitelmiin sopii.

Lopuksi: kiitos tähän ketjuun kommentoineille, tällainen virtuaalituki on tärkeää. Ensi vuodeksi taas uusi topikki...

PatilZ
07.07.2016, 11.11
JiiH: olet hurja. Ja vielä uusiksi ensi vuonna. Nostan kypärää.

Hääppönen
07.07.2016, 17.37
Kypärännosto täältäkin. Kaikki ei vaan kerrasta opi. :) Styrken uusinta sinänsä pakollinen, kun vihdoinkin opin käyttämään seurantaa. :D

Eduardo
08.07.2016, 00.20
JiiH on kone mutta muistaakseni hän onkin Varsinais-Suomesta kotoisin. Hieno tupla. Leppoisaa palautumista ja heleätä heinäkuuta.

häggens
08.07.2016, 01.13
Tämän ketjun seuraaminen on yksi syy siihen että ensi vuoden suunnitelmissa on lähteä ensimmäistä kertaa porukalla hinkkaamaan E6:sta. Se kun vaikuttaa Vätternien jälkeen riittävän reikäpäiseltä hommalta.🙄

JiiH
08.07.2016, 10.37
Sillä lailla! Porttiteoria näyttää taas voimansa...

Ensi kesän reikäpääfestarit on sitten 16-18.6.