Näytä tavallinen näkymä : ZIPP 404 Hiilikuitukiekot, (asiasta tietäville!!)
bucinebikers
16.11.2015, 23.36
Hei, Olen varannut tälläiset 2015 mallin kiekot, sopivatko 404 paremmin nopeaan ajoon ts 40 ja yli nopeuksiin paremmin kuin 202 mallin profiili. Ajan muutamia pyöräilytapahtumia Suomessa ja tarkoitus mennä ikämiehiin kokeilemaan. Budjetti on itellä reilu tonni, nyt lähtisi 1200 ekeen (2200) tää alla oleva setti, kiitos asiantuntijoille valmiiksi!!
http://www.zipp.com/wheels/404-firecrest---carbon-clincher/#
404:lla on helpompi ajaa kovaa tasamaalla, 202:lla jyrkissä nousuissa. 404:n pienempi ilmanvastus säästää aikaa kaikilla nopeuksilla vaikkakin tehoja säästyy sitä enemmän mitä nopeampaa liikutaan. Suomessa ajattaessa reitit ovat yleensä niin tasaisia, että 404:n ilmanvastushyödystä on enemmän iloa kuin 202:n painoedusta.
JohannesP
17.11.2015, 01.16
Ihan huomautuksena näistä uusista todella leveistä kiekoista, että tarkistaa sopivuuden runkoon. Itse myös mietin yhdessä välin näitä samoja kiekkoja, mutta totesin etteivät mahdu pyörimään hieman vanhentuneissa pyörän rungoissani mitkä suunniteltu lähinnä 23mm renkaille ja ~22mm vanteille. Tai no, olisi mahtunut alle, mutta runtatessa olisi varmasti päässyt koskettamaan runkoon sivuttaisliikkeen vuoksi.
Jos yhdellä kiekkosetillä haluaisi ajaa kaikki ajot niin ottaisin itse mielummin alle 303:t jos ovat vaihtoehtoina. 404 on jo sen verran korkealla profiililla, että kovemmalla tuulella ajomukavuus kärsii hitusen. Tosin lähinnä tottumiskysymys ja joutuu olemaan hieman valppaampana.
Edit: kyse olikin vissiin enemmänkin kisakiekoista niin siihen tarkoitukseen nuo 404:t sopii paremmin. Olikohan se nyt 35km/h missä vauhdissa korkeaprofiilisista kiekoista rupesi saamaan ihan oikeaa hyötyä.
Käsittääkseni yli 50mm kehäprofiilit on virallisissa yhteislähtökilpailuissa nykyään kiellettyjä, eli 404 on sikäli huono kisakiekko vaikka masters-lähtöihin. Mutta enpä tiedä valvotaanko tuota sääntöä mitenkään.
Muutenkin pitäisin ideaalimpana kisakiekkona 30-40mm profiilista ja alle 1500g painoista settiä. Niihin spekseihin 202 sopii paremmin. Mutta vähän makuasiaksi menee, yleensä sellaiset kiekot on nopeimmat jotka näyttää ajajansa silmään parhaimmalta.
kolistelija
17.11.2015, 12.54
Käsittääkseni yli 50mm kehäprofiilit on virallisissa yhteislähtökilpailuissa nykyään kiellettyjä, eli 404 on sikäli huono kisakiekko vaikka masters-lähtöihin. Mutta enpä tiedä valvotaanko tuota sääntöä mitenkään.
Muutenkin pitäisin ideaalimpana kisakiekkona 30-40mm profiilista ja alle 1500g painoista settiä. Niihin spekseihin 202 sopii paremmin. Mutta vähän makuasiaksi menee, yleensä sellaiset kiekot on nopeimmat jotka näyttää ajajansa silmään parhaimmalta.
Käsityksesi on käsittääkseni väärä.
http://www.uci.ch/mm/Document/News/Rulesandregulation/16/51/87/Rules-Nonstandardwheels-ENG_English.PDF
Rajaksi piti tulla 65 mm mutta se peruttiin.
bucinebikers
17.11.2015, 16.45
Rajaksi piti tulla 65 mm mutta se peruttiin.
Kolmas kerta toden sanoo, kaiketi...Lähden tästä hakemaan kiekkoja, kiitokset
bucinebikers
03.12.2015, 12.58
Tässä vielä aiheeseen liittyen, mitkä renkaat kyseisiin kiekkoihin olisi paikallaan, luultavasti 25mm leveät vai vielä leveämmät? Itsellä painoa kesäkaudella 86kg. Onko tästä renkaasta kokemuksia?http://www.bike-discount.de/en/buy/vittoria-open-pave-cg-25x622-black-black-417473
Eteen 23mm ja taakse 25mm Continental GP4000:set http://www.rosebikes.fi/tuote/continental-grand-prix-4000-s-ii-tyre/aid:709344
Tilaat 100€ edestä (lateksi sisurit mukaan) niin saat ilmaiset postikulut.
Zipp FAQ
"Firecrest wheels with wider tire beds
The best aero and lowest rolling resistance is obtained with front 23mm and rear 25mm width tires running at the recommended tire pressures."
Ihan inan pienempi virintävastus olisi, mutta hinta karkaa: http://www.bikecompany.fi/komponentit/renkaat/maantie/specialized-turbo-cotton.html, ja en tiedä (kulutuksen)kestävyydestä. Kilpailussa olisi hyvä päästä maaliin ja samanpainoisena ei minulla ole Continentalit vielä puhjenneet.
https://intheknowcycling.files.wordpress.com/2015/05/rr-compilation-chart-wschwable.png?w=776&h=1262
bucinebikers
04.12.2015, 11.37
Kiitos taulukosta, houkuttelisi jopa 28 mm contit, no tilaan 25 mm eteen ja taakse..ALLTRICKS:sta Onkohan tää latex-sisuri vain 23mm , onkohahan 25 mm ja isommille toinen , en löytänyt..http://www.rosebikes.fi/tuote/michelin-latex-inner-tube-158978/aid:158980
suurtumpelo
04.12.2015, 13.48
Kyllä nuo "misukat" kokonsa puolesta mennee, mutta venttiilinvarsi on liian lyhyt ja ainakaan omissani ei ole irroitettavaa sielua.
Vittorialta löytyy 25mm latex irtosielulla, mutta sekin tarvitsee jatkon.
Kyseiset vanteet tarvinnevat noin 80mm venttiilivarren.
Kiitos taulukosta, houkuttelisi jopa 28 mm contit, no tilaan 25 mm eteen ja taakse..ALLTRICKS:sta Onkohan tää latex-sisuri vain 23mm , onkohahan 25 mm ja isommille toinen , en löytänyt..http://www.rosebikes.fi/tuote/michelin-latex-inner-tube-158978/aid:158980
Hyvä puoli siinä että tilaa 25mm eteen ja taakse on siinä että kumeja voi vaihdella päitttäin kun se takakumi kuluu x-kertaa nopeammin.
Huonoa on taas se että tuo 25mm ei aerodynaamisesti sovi yhteen tuon vanteen profiilin kanssa. Eli se jää "palloksi" siihen vanteen päälle. Huomioi että se 23mm:nenkin leviää vanteen leveyden vuoksi melkein 25mm:ksi.
Erot ovat varmaan pieniä, mutta sen verran tuli sitä "palloa" katseltua että laitan 23mm:sen Contin eteen ensi kesäksi. Mukava se 25mm kyllä on.
Tuossa vielä koko juttu: http://intheknowcycling.com/2015/05/28/best-road-bike-tires/
Antti Salonen
05.12.2015, 00.44
Contin renkaiden kohdalla kannattaa huomata, että ne ovat selvästi ilmoitettua leveämpiä. Grand Prix 4000SII on noin 2 mm ilmoitettua leveämpi.
Jos haluaa oikeasti noin 23/25 mm leveät nopeat Contit, kannattaa ostaa Attack/Force-pari. Omilla reilut 24 mm leveillä kehillä nuo ovat oikeasti noin 23,5 ja 25,5 mm leveät. Attack/Force on nykyään pitkälti sama rengas kuin GP4000SII, eli sama kumiseos, kudos ja pistosuojaus. Kumia on vähän ohuempi kerros, eli painoa ja vierintävastusta on hiukan vähemmän (linkki (http://bikeboard.at/Board/Die-schnellsten-Reifen-der-Welt-Pt.-2-th217501)). Takarengas kestää ajoa noin 3000-5000 km, kuskista riippuen, eturengas selvästi enemmän.
Antin linkin kommenteista toinen linkki: http://velonews.competitor.com/where-the-rubber-meets-the-road-what-makes-cycling-tires-fast
bucinebikers
07.12.2015, 23.14
Kiitos myös kaikille teille kolmelle viimeiselle vastanneelle, näkökulmaa tuli asiaan laajalti. Nyt kuitenkin heitin Misukka pro 4 endurance 23mm leveän kun niitä on kolme puolikulunutta(kevyttä). Sopivasti leveni vanteelle ja kiva katsella aerosilmälläkin. Oon ajellut noilla renkailla pro 3 jälkeen, https://lh3.googleusercontent.com/-jrYWzQ3UJvk/VmXpk-q_PgI/AAAAAAAANP0/dBANMvSm-ZM/s720-Ic42/zipp%252520404.jpg yhteensä 30 000 km. Ei nekään huonot ole.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.