Näytä tavallinen näkymä : Kotimaiset pyöräilyvaatteet
Tarttis ostaa uudet ajohousut, ja ensi kesäksi ehkä jotain uutta kivaa sortsia ja paitaa. Poliitikotkin käskee ostamaan enemmän suomalaista, mutta kun kotimaisia valmistajia ei juurikaan ole, tai ainakaan minä en tiedä. Yoko nyt tulee mieleen, Varustelekan merinovillahuppari ja Rossa Cobran succikset. Haltillakin taitaa olla vain laukkuja?
Tähän vois heitellä kommentteja kotimaisista pyöräilyyn tarkoitetuista, tai siihen soveltuvista vaatteista. Omat prioriteetit on maastopyöräilyssä, mutta pidettäköön ketju tasa-arvon nimissä avoimena myös maantie- ja läskipyöräilijöille. Itse olisin iloinen jos löytäisin sinivalkoisia vaihtoehtoja Troy Leelle ja Foxille.
seppo_taalasmaa
14.11.2015, 00.10
On ainakin hyvä, että eriytät läskipyöräilijät "todellisista" maastopyöräilijistä^^
Tarttis ostaa uudet ajohousut, ja ensi kesäksi ehkä jotain uutta kivaa sortsia ja paitaa. Poliitikotkin käskee ostamaan enemmän suomalaista, mutta kun kotimaisia valmistajia ei juurikaan ole, tai ainakaan minä en tiedä. Yoko nyt tulee mieleen, Varustelekan merinovillahuppari ja Rossa Cobran succikset. Haltillakin taitaa olla vain laukkuja?
Tähän vois heitellä kommentteja kotimaisista pyöräilyyn tarkoitetuista, tai siihen soveltuvista vaatteista. Omat prioriteetit on maastopyöräilyssä, mutta pidettäköön ketju tasa-arvon nimissä avoimena myös maantie- ja läskipyöräilijöille. Itse olisin iloinen jos löytäisin sinivalkoisia vaihtoehtoja Troy Leelle ja Foxille.
Älyttömän hyvä avaus.
OW on suomalainen niillä on maantiepuolen kamaa (myös Katusha team apparellia), kuten myös Yoko jonka mx mallistosta löytyy kamat mp-enduroon/DH (?)
Rosso Cobran tapuksessa taidat saada samaa kamaa mitä Aliexpress on pullollaan "custom printillä"
http://www.urheiluareena.fi/ ?
Oikein hyvä avaus.
Hanskoina on minulla ollut Sinisalon tuotteita.
Sitten on toki Rukka jolta löytyy jotain tarkoitukseen sopivaa. Välikausi takki jolla ajan ja hiihdän on tällä hetkellä käytössä.
Menee vähän OT, mutta jos treenaat juoksua talvella, niin kotimaiset Sarva -nastalenkarit ovat kova sana. D'vil ja Xero ovat tunnettua & pidettyä tavaraa juoksufoorumilla.
Madone 4.9
14.11.2015, 09.14
Komppaan tätä, itse käytän talvella pyöräilyssä vain heidän tuotteita ja voin sanoa että toimii :)
jame1967
14.11.2015, 11.53
Täälläkin koitetaan suosia kotimaisia . Tilasin fillarilehden mainoksen innoittamana rosa cobran ajoasusetin ihan hyvin istuvat , mutta valmistusmaa ei todellakaan ollut suomi.
Yhdet topatut alushousut istuivat parhaiten itselle ja tutkin minkä merkkiset ovat , ja ihme kyllä huomasin olevan kotimaista valmistusta , ei vaan enää saanut selvää merkistä
enkä muistanut mistä olin tilannut .
Haltin drymax ajoasu oli ensimmäinen ehkä kunnollinen minkä ostin tosin perseeltä jo kulunut pahki vuosien työmatka hinkkailusta , tosin senkään kotimaisuudesta en ole varma .
One Wayta en muist...listannut koska luulin että niillä on vain tuota maantiemallistoa. Mut niiltähän löytyi melkein uskottavan näköiset maastokamppeet :eek:
http://owstore.fi/scripts/timthumb.php?src=images/products/753090-998-OW-SCOPE-white.jpg&h=400&zc=50 http://owstore.fi/scripts/timthumb.php?src=images/products/752051-540-OW-FREE-KILLER-green.jpg&h=400&zc=50
täytyypä joku päivä piipahtaa niitten myymälässä katselemassa..
Yokon ja Sinisalon hanskoja miullakin on ollut, muuten noi crossikamat tuntuu vähän turhan järeiltä.
Sarvan nastalenkkareitakin olen kokeillut, niillä oli ikävä tapa avata kantapäät kesken lenkin, joten menivät kiertoon...
Yksi ääni lisää Urheiluareenan tuotteille.
Ei ole tosin pariin vuoteen tarvinnut tilata mitään, kun vanhat kamat tuntuvat vaan kestävän.
http://www.finnsvala.com/fin/index.php/fi/ Alusasut tuolta.
http://www.finnsvala.com/fin/index.php/fi/ Alusasut tuolta. Kuinkahan noi Stretch Meshit kestää pyöräillessä? Hiihtäessä ja juostessa ovat kyl aivan päälliköitä alimmaisena kerroksen. Tota Active-mallistoa en ole kokeillut. Toimiskohan paremmin pyöräilykäytössä.
Mainostanpa minä Urheiluareenaa, kun he itse eivät mielestäni kovin hyvin itseensä mainosta. Niiden takeissa käytetty materiaali on vedenkestävä ja hengittävä, eli kalvollinen, mutta silti venyvä Tekshell, mikä on tehty Italiassa. http://www.plastotex.it/en/products-technologies/tek-series Voisin kuvitella, että tällainen materiaali on huomattavasti vaikeampi tehdä, kuin perinteinen ei-venyvä kalvomateriaali, kuten Goretex.
Itse vaatteet on ommeltu Tampereella. Hinnatkin ovat huomattavasti alhaisemmat, kuin ominaisuuksiltaan vastaavilla muiden merkkien vaatteilla.
Mielestäni tällaista valmistajaa ei voi mitenkään rinnastaa esim. Made in China Haltiin ja todennäköisesti moneen muuhun täällä mainittuun merkkiin, mutta niitä en tunne, joten en yksilöi. :rolleyes:
Onpas hiljainen tämä ketju, jopa hiljaisempi kuin arvelin. Toisaalta se vahvistaa sen minkä arvelinkin, eli sen että tarjontaa ei oikein ole.
Johtuuko kysynnän puutteesta? Kiinnostaako kotimaisuus pyöräilyvaatteissa ketään? :seko:
Noniin. Kun ei kerran tarjontaa ole, niin tehdään sitten itse!
Firma on perustettu, suunnitelmia on, vaihtoehtojen kartoittaminen jatkuu, tuotanto tullaan näillä näkymin aloittamaan ajopaidoilla.
Tarkoitus on pitää lopputuotteiden kotimaisuusaste mahdollisimman korkeana.
Arvon foorumilaiset voivat tässä vaiheessa vaikuttaa osallistumalla kyselyyn tämän linkin (http://goo.gl/forms/G8nqIkwgnM) takana.
(Valvojan mielipidettä kyselyn julkaisuun foorumilla on kysytty, vastausta en kyllä ole saanut)
noniinno
10.05.2016, 13.10
Peukku, esimerkillistä toimintaa!!
Peukku, esimerkillistä toimintaa!!
Joo, mihin voi maksaa?
Jos kotimaasta saisi oikeasti hyviä bibsejä niin voisi kiinnostaa. Esim. vrt. Santinin geelit täyttää hyvän vaatimuksen.
hannupulkkinen
10.05.2016, 23.14
Rumia ja vanhanaikaisia. Italialaiset osaavat vaatesuunnittelun ja kyllä yleensäkin Etelä-Euroopalaiset. Yleensä kaikki tiimiasut ovat mukavia käyttää kun ovat ammattilaisia varten suunniteltuja. Suuri mainosten määrä vain häiritsee. Suomessa ei taida olla sellaisia valmistajia, jotka hallitsevat sekä tyylikkyyden, että mukavuuden.
JohannesP
10.05.2016, 23.54
Yleensä niistä tiimiasuista on ne normaalitkin versiot myynnissä ilman mainoksia vai mikä on tälläinen poikkeus?
Onnea yritykseen Timolle.
Itse toivon, että kuosit olisivat yksinkertaisia ja neutraaleja kunhan materiaaliin ja leikkaukseen on panostettu. Vähän niinkun esimerkin puolelta Rapha, väritys yksinkertainen mutta lisänä pieni väripilkku erottamassa muista ja materiaaleihin panostaneet vaikka ovatkin maantiekamoja.
Oho :eek: vajaa vuorokausi ja kyselyssä lähes 700 vastausta! Tästä on hyvä ruveta työstämään! Kiitokset vastanneille, edelleen saa vastata ja mainostaa kyselyä niille ketkä eivät ole vielä vastanneet!
Kuosi mallia ei kannata ottaa kotimaiselta Hanxilta. Ylivoimaisesti rumimmat motocross ajokamat mitä maa päällään kantaa, eipä niitä juuri kenenkään päällä näe. Suomityyliä 70-luvulta.
Hannu - jos ostat tiimiasu replicaa niin mistäs tiedät että se asu on aivan 100-varmasti juuri se sama malli mitä proffat käyttää? Tai edes oikeasti saman valmistajan (case: Katusha &OW)
JohannesP - mistäs muuten näet että mitä valmistajan mallia kukakin kuski käyttää? Esim mikä Raphan pökä Froomella on käytössä?
^Ja monet proot vaihdattavat säämiskätkin btw housuissa haluttuihin riippumatta siitä minkä firman pöksyt virallisesti on. Eli vaikka olis esim firman X housut, siellä voi olla firman Y säämiskä, ja tätä kombinaatiota ei kukaan voi hankkia edes rahalla. Muistaakseni Cyclist lehdessä oli tästä kerran pitkä juttu.
Hyvät ajopaidat kyllä kelpaisivat, jostain syystä muuten hyvin istuvat brittimerkit ovat kyynärvarsista ahtaat ja muutenkin pari detaljia voisi päivittää. En tuohon kyselyyn hoksannut laittaa mutta kevyesti parannettu Intrepid Apparelin Classic race jersey olisi kelpo maali. Värit ja muut saisi olla näkyviä mutta vähän rauhallisempia ( TLD:n vastakohta).
Designista esimerkkinä vaikka Morvelon pitkähihaiset aika siistejä ja ehkä jotain Makia/Monterosso tyyliä voisi myydä ulkomaillakin.
Pikkuhiljaa hommat etenee, Kelin ensimmäinen mallisto ilmestyy loppuvuodesta. Facebookissa, Instagramissa ja internetissä voi nyt jo seurailla tilannetta...
www.keliclothing.fi
www.facebook.com/keliclothing
www.instagram.com/keliclothing/
noniinno
30.08.2016, 17.04
Hyvä, peukutan!!
Tämähän on aivan mahtava homma!
Tiedänpä mitä kilttinä poikana toivon Joulupukilta... :)
Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
Osa kankaista on jo saatu, mutta osa on vielä kutomossa.
Protopaidoilla kuvattuja otoksia voi käydä ihmettelemässä osoitteessa www.keliclothing.fi/lookbook !
Pikkuhiljaa alkaa olla Keliä tarjolla! Lanseeraus 12.12. Pelagon kaupassa, tervetuloa tutustumaan! Naamakirjassa jos ilmoittautuu niin tiedetään varata glögiä tarpeeksi :)
https://www.facebook.com/events/1723158834670148/
No nyt näkyis olevan paidat verkkokaupassakin, pitkähihaiset 170e, lyhythihaiset 149e. Melko hintavaa, mutta toivon mukaan materiaali ja laatu on sen mukaista — onhan merinovilla kuitenkin melkoinen ihmekuitu.
Hinta on mielestäni ihan kohtuullinen. On toki hintava, mutta onhan se ymmärrettävää. Laadukkaat, halpamaissa tehdytkään mitään edullisia ole.
Kaikenkaikkiaan paketti tuntuu olevan kohdallaan, jos nyt oletetaan että tuotteet ovat hyviä. Logo, sivut, design yleisesti... hyväksyvä peukku täältä!
Kyllähän sitä hintaa väkisinkin kertyy, kun otetaan paras materiaali mitä löydetään ja teetetään siitä Suomessa vaatteita. Eettistä ja ekologista puolta on myös ajateltu: sertifioitu villa tulee hyvinvoivilta lampailta, ja tuottajat huolehtivat myös siitä ettei ylilaiduntamista tapahdu.
Mutta ei me hinnalla alunperinkään haluttu lähteä kilpailemaan, vaan laadulla ja kotimaisella työllä!
Nöyhtäpallo
27.01.2017, 22.12
Käykääs muuten osallistumassa kilpailuun jossa voi voittaa Keli-vaatteen valinnan mukaan: https://www.facebook.com/keliclothing/?hc_ref=PAGES_TIMELINE&fref=nf
Lisäksi tiedoksi että pääkaupunkiseutulaiset pääsevät 6-18.2. hiplaamaan vaatteitamme Pure Waste x Costo -konseptimyymälässä osoitteessa Yrjönkatu 34, Hki.
Kelin pop uppia jatkettiin viikolla, eli vermeitä voi käydä ihmettelemässä ja ostamassa 25.2.2017 asti!
Pure Waste x Costo Concept Store, Yrjönkatu 34, Helsinki
Markku Liitiä
17.02.2017, 15.34
Mitenkäs on kulutuskestävyyden laita?
Kaikki merinovillaiset paidat, joita minulla on tähän asti ollut, ovat kuluneet reikäisiksi (etenkin hintaansa nähden) turhan nopeaan tahtiin. Yleensä ensin kainaloista. Kyse ei ole liiallisesta pesemisestä.
Entäs tuulenpitävyys? Normaalilla Suomi-kelillä kohtuullisen keskeinen ominaisuus pyöräilypaidassa ja etenkin takissa.
Mitenkäs on kulutuskestävyyden laita?
Itsellä loppukesästä asti käytössä olleet protopaidat on ehjiä, neulos on pitänyt muotonsa eikä oikeastaan ole edes nyppyyntynyt. Testimielessä noita on tullut pestyä aika paljon, pesun jälkeen toki aina kuosittelu kosteana ja välillä olen pesun jälkeen liottanut villanhoitoaineessa. Sillai on ainakin tuntunut pysyvän hyvänä.
Entäs tuulenpitävyys? Normaalilla Suomi-kelillä kohtuullisen keskeinen ominaisuus pyöräilypaidassa ja etenkin takissa.
Mitä tässä syys- ja talvipakkasilla olen testaillut pyöräillessä, hiihtäessä ja retkiluistellessa, niin olen yllättynyt itsekin miten hyvin noi neulokset pitää tuulta. Tietenkään 100% villavaate ei oo mikään windstopper, mut jos jostain on joskus kylmä tullut läpi niin vastatuulessa vetoketjun kohdalta.
Voin ottaa yhden tuuliseen Ouluun tuuliseen kestotestiin, jos ilmaiseksi lähetätte:)
Kokotaulukko? Mitä mittoja nuo luvut on? Tuumia vai metrijärjestelmän mukaan? Taulukon tekstin mukaan malli on cm ja kg? Värit on makuasioita, mutta harmaa pääväri pyöräilyvaatteessa = tapa mut maantiellä. Pitää tulla kokeilemaan pop-uppiin alkavalla viikolla, kun ihan naapurissa olette.
Kokotaulukko? Mitä mittoja nuo luvut on? Tuumia vai metrijärjestelmän mukaan?
Amerikkaan ei vielä niin paljoa olla myyty että oltais tuumamittoihin lähdetty...
Ohiampuja
05.06.2018, 15.10
Kuulin tuossa että Urheiluareena olisi pikku hiljaa ajamassa tuotantoa alas.
Ja nyt varastosta myydään irtohihoja kympillä ja lahkeita 15 euroa. Sääli, tykkäsin heidän tuotteista kovasti..
Kuulemma kengänsuojilla vielä jatketaan pidempään...
Kuulemma kengänsuojilla vielä jatketaan pidempään...
Hyvä. Koska se teddykarhujen turkiksista tehty kengänsuoja on oikeasti lämmin.
Ei kai Keli ole ajamassa pyöräilyvaatepuoltaan alas? Verkkokaupassa ei ollut lyhythihaista paitaa enää kuin yhtä mallia, ja siitäkin vajaa kokovalikoima.
^Hmmm.... tämmöinenkin ollut (on?) olemassa. No, ainakaan ei voi syyttää rahojen hukkaamisesta mainontaan.
Mikäs on Kelin ajopaitojen oikea koko laihalle kapeaharteiselle 187:lle? M vai L? Kiva olis kokeilla, mutta missä?
Vaimokulta haluaa välttämättä ostaa jotain syntymäpäivälahjaksi ja keksin että pitkähihainen merinopaita olis just tarpeen.
Hyvä. Koska se teddykarhujen turkiksista tehty kengänsuoja on oikeasti lämmin.
Vahva puolto tälle. Laadukkaita ovat muutenkin nuo.
Onpa tullut pitkä tauko edellisestä foorumikäynnistä :-o
Ei kai Keli ole ajamassa pyöräilyvaatepuoltaan alas? Verkkokaupassa ei ollut lyhythihaista paitaa enää kuin yhtä mallia, ja siitäkin vajaa kokovalikoima.
Ei olla ajamassa alas, tuotantoerät on vaan pieniä ja uuden erän tekemisessä aina hieman kestää.
Mikäs on Kelin ajopaitojen oikea koko laihalle kapeaharteiselle 187:lle? M vai L? Kiva olis kokeilla, mutta missä?
Sanoisin että L. Velobiassa oli jotain mutta en oo varma onko enää. Verkkokaupasta tilatut toki saa palauttaa tai vaihtaa jos ei osu kerralla kohdalleen.
Tämä sitten lopettaa toimintansa. Harmillista.
https://keliclothing.fi/
Alea ollut jo jonkin aikaa joten haaskalinnuillekaan ei ole paljoa tarjolla.
^kiitos vinkistä. Tilasin parit merinovillapaikat ja lippiksen…
Mä olen yrittänyt täällä mainostaa toista kotimaista, joka tekee laadukkaita merino(silkki)asusteita, eli TamSilk:iä. Samalla tavalla tarpoo nurinmenon rajoilla. Mutta tähän mennessä tavara on ollut priimaa.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.