Näytä tavallinen näkymä : Sykemittari juoksuun ja pyöräilyyn
Tarkoitus olisi hankkia sykemittari niin juoksuun kuin pyöräilyynkin. Eli siis mahdollisimman monipuolinen laite jossa saisi olla GPS juoksuun ja mahdollisuus pyörän nopeus- ja kadenssisensoreihin.
Toisaalta en tarvitse mitään huippulaitetta vaan ihan tavallisen kuntoilun harrastajan laitteen. Mikä olisi toimiva, kohtuuhintainen ja vaatimukset täyttävä laite? Olen vähän pihalla tästä nykyisestä tarjonnasta, vanha Polar kun on 10-vuotta vanha 😃
Bansku81
13.11.2015, 19.35
Mulla on tommonen vanhempi Suunto T4c johon myös gps pod. Onko tuo vielä pätevä vai meneekö uudet ominaisuuksissa ohi 10-0 ?
Munarello
13.11.2015, 19.35
Eikös Polarin V800 hanskaa sekä juoksu- että fillarihommat erinomaisesti? Vaan onko se (noin 300e) kohtuuhintainen, jää jokaisen itsensä puntaroitavaksi.
Mulla on tommonen vanhempi Suunto T4c johon myös gps pod. Onko tuo vielä pätevä vai meneekö uudet ominaisuuksissa ohi 10-0 ?
Menevät ohi vähintään 10-0. Minulla oli T4n jälkeen T6C jossa T4n verrattuna monia parannuksia, kuten sekunnin välein tapahtuva sykkeen talteenotto, jota tarvitsee jos analysoi tietoja Movescountissa. Nyt on pari vuotta ollut Ambit2, jossa on lähes kaikki. Näytön kotrasti saisi olla tosin parempi. Ambitissa askeltiheys ilman foot podia, uinnin tekniikan ja allasvälien aikojen automaattinen rekisteröinti jne. Käytin Ambittia pitkän aikaa myös pyöräilymittarina, kadenssi, nopeus ja navigointi. Navigointi ei näytä karttapohjaa vaan reiti viivana, mutta tuo toimi usein paremmin kuin nykyinen pyörämittarini Garmin edge 1000
Tuollainen tarjous osui silmään...
http://webshop.velo-oxygen.fi/catalog/product/view/id/6757/s/suuntosuunto-ambit2-hr-musta-supertarjous/category/304/
mhelander
13.11.2015, 22.11
Garmin VivoActive vois olla verraten hjyvä, alle kahden sadan saa jo... Seurantaan saa vielä aktiivisuuden ja unijutut.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Tarkoitus olisi hankkia sykemittari niin juoksuun kuin pyöräilyynkin. Eli siis mahdollisimman monipuolinen laite jossa saisi olla GPS juoksuun ja mahdollisuus pyörän nopeus- ja kadenssisensoreihin.
Toisaalta en tarvitse mitään huippulaitetta vaan ihan tavallisen kuntoilun harrastajan laitteen. Mikä olisi toimiva, kohtuuhintainen ja vaatimukset täyttävä laite?
Oma valinta samoilla kriteereillä oli Garminin Forerunner 610. Omasta mielestä nimenomaan toimiva ja kohtuuhintainen, pyöräilyyn ja juoksuun. Sisältää gepsiloggailun ja mitä antureita haluaakaan lisätä, plus tietty nykymuodin mukasesti kaiken datan saa nettiin, missä sitä voi ihmetellä ja halutessa jakaa eteenpäin. Lukaise lisää vaikka tuosta:
http://www.dcrainmaker.com/2011/04/garmin-forerunner-610-in-depth-review.html
(usbitikku on sittemmin päivittynyt tosta isosta ihan parin millin nysäksi, itse kello kuitenkin sama)
Gigantissa ollut useamman kerran tarjouksessa 99e (normihinta 149e), sitä on täälläkin mainosteltu monet kerrat aletopikissa. :)
Siihen kaveriksi fillariin Wahoon nopeus+kadenssianturi, noin 50e, esim. Verkkokaupasta.
Ei sisällä mitään karttoja, mutta sisältää kompassin. Eli kunhan merkkaat lähtöpaikan/kodin, niin voi lähteä harhailemaan ihan rauhassa ja kellosta näkee aina suunnan haluttuun paikkaan/kotiin, tai mitä nyt onkaan merkannut. :)
Tuollainen tarjous osui silmään...
http://webshop.velo-oxygen.fi/catalog/product/view/id/6757/s/suuntosuunto-ambit2-hr-musta-supertarjous/category/304/
Uusi Ambit 2 sykevyöllä, 179 € ! Todella halpa tarjous. Onkohan Ambitista tulossa uusi versio ja siksi myydään noin halvalla vanhoja pois.
Periaatteessa kai Ambit2 ja Ambit 3 eroavat lähinnä siinä, että Ambit2 käyttää ANT+:aa ja Ambit3 Bluetoothia. Lisäksi Ambit3 on mahdollista integroida kännykkään. Koska pyöräilyanturit lähinnä käyttävät ANT+:aa, hankkisin edelleen mielummin Ambit2:n kuin Ambit3:n.
Onkin kiinnostava nähdä onko seuraavassa Ambitissa BT vai ANT+ vai ehkä molemmat
+1 Forerunner 610:lle. Ollut käytössä nyt 7 kuukautta eikä moitittavaa. Pääasiassa juoksulenkeillä, mutta toimii hyvin myös keskipitkillä pyöräreissuilla. Jos lunta saadaan niin testataan myös hiihtoladulla.
Woodcutter
14.11.2015, 10.54
Uusi Ambit 2 sykevyöllä, 179 € ! Todella halpa tarjous. Onkohan Ambitista tulossa uusi versio ja siksi myydään noin halvalla vanhoja pois.
Periaatteessa kai Ambit2 ja Ambit 3 eroavat lähinnä siinä, että Ambit2 käyttää ANT+:aa ja Ambit3 Bluetoothia. Lisäksi Ambit3 on mahdollista integroida kännykkään. Koska pyöräilyanturit lähinnä käyttävät ANT+:aa, hankkisin edelleen mielummin Ambit2:n kuin Ambit3:n.
Onkin kiinnostava nähdä onko seuraavassa Ambitissa BT vai ANT+ vai ehkä molemmat
Onhan tuota Ambit 2:sta tuohon hintaa myyty sykevyön kera jo monessa eri paikassa ja pitkään. Kumpikohan tuo muuten edes on. S vai R. Sivuilla lukee, että "suurimmat erot Ambit 2 S malliin:" ja sitten pitkä lista ominaisuuksia. Molempia oon nähnyt tuolla hinnalla, mutta olishan se silti kiva tietää.
Btw mikä on sellanen pyöräilyanturi, jota ei löydy bluetooth-versiona? Nykyään niitä löytyy kattavasti ja lisää tulee. Ambit 3:n sykevyö on paljon parempi ku 2:n. Pienempi ja kiinnitys eri tavalla+ sykkeen tallennus ilman kellon läsnäoloa.
Onhan tuota Ambit 2:sta tuohon hintaa myyty sykevyön kera jo monessa eri paikassa ja pitkään. Kumpikohan tuo muuten edes on. S vai R. Sivuilla lukee, että "suurimmat erot Ambit 2 S malliin:" ja sitten pitkä lista ominaisuuksia. Molempia oon nähnyt tuolla hinnalla, mutta olishan se silti kiva tietää.
Btw mikä on sellanen pyöräilyanturi, jota ei löydy bluetooth-versiona? Nykyään niitä löytyy kattavasti ja lisää tulee. Ambit 3:n sykevyö on paljon parempi ku 2:n. Pienempi ja kiinnitys eri tavalla+ sykkeen tallennus ilman kellon läsnäoloa.
Ambit2:sta on kallein malli (ilman S tai R:ää). Perinteisesti halvimmalla näitä on myynyt Keskisenkello http://www.keskisenkello.fi/suunto-ambit2-black-p-9238.html
Ambit2 S:n ja R:n akun kesto on 8 h kun sen tuossa kalliimmassa on 16 h. Kalliimpi Ambit2 sisältää tarkemman korkeuden seurannan sisäisellä anturilla kuin S ja R, joissa korkeusarvo taitaa perustua GPS:n mukaan päätellyn paikkatiedon korkeuteen. R-malli on ensisijaisesti juoksijoille (R=Runners) ja siten ei sisällä kaikkia kalliimman Ambitin ominaisuuksista ja on siksi kolmikon halvin
Ambit2 R http://www.keskisenkello.fi/suunto-ambit2-black-hr-p-11509.html
Ambit2 S http://www.keskisenkello.fi/suunto-ambit2-graphite-hr-p-9235.html
R:ää on myyty alle 200 € pitkään ja S:ää sinne 200 € pintaan. Kalleinta Ambit2:ta en ole nähnyt myytävän kovin paljoa alle 300 €
Minun pisimmät pyöräilyreissut ovat kestäneet 7-8 tuntia joten S-mallin akku olisi voinut loppua kesken. Tuo kallein Ambit on pari milliä paksumpi
Suunnon sykevyön vaihdoin hyvin pian toiseen ANT+ vyöhön, koska noita Suunnon vöitä on laatikossa n. 6 kpl (minulla on myös T4 ja T6C mallit) ja niissä minulla aiheutuu helpommin virheellisiä sykelukemia. Sain puoli-ilmaiseksi Brytonin ANT+ vyön ja minulla se on toiminut virheettömimmin. Toiseksi paras on Garminin vyö joka tuli Edge 1000:n mukana.
BT-antureita löytyy pyöräilyyn. Pyöräilymittareiden hallitsija taitaa olla Garmin (varsinkin Edge-sarja). Niin kauan kuin Garmin käyttää ANT+:aa, tulee ANT+:aa tukevia antureita olemaan paljon tarjolla. Toki voi käyttää sykevyötä kuten 4iiii Viiva, joka tukee sekä BT että ANT+ ja sitä voi käyttää BT/ANT+ protokollan muuntajana eli osa antureista voi olla ANT+ ja osa BT mutta toimivat silti hyvin yhteen
http://www.dcrainmaker.com/2013/07/viiiiva-bluetooth-bridge.html
Teknisesti ANT+ taitaa olla parempi, mutta kännykät tukevat BT:tä joten BT on yleisesti laajemmin käytössä.
Eli mikäli tuo 179 € tarjous on oikeasti tuo kallein Ambit2 (kuten ilmoituksen akunkeston mukaan on), on tarjous todella halpa. Tai jos jossain muualla on yhtä halpa niin voi laittaa linkin sillä harkitsen tuo ostamisen suosittelemista tyttärelleni
Paljon hyviä vastauksia ja vinkkejä, kiitos! Tuossa itse etsiskellessäni tuli vastaan vielä yksi vaihtoehto Polarilta joka ilmeisesti täyttäisi myös vaatimukseni:
http://www.polar.com/fi/tuotteet/kohota_kuntoasi/juoksu_multisport/RC3GPS
Onko tuosta jotain kokemuksia ja miten vertautuu jo ehdotettuihin?
Paljon hyviä vastauksia ja vinkkejä, kiitos! Tuossa itse etsiskellessäni tuli vastaan vielä yksi vaihtoehto Polarilta joka ilmeisesti täyttäisi myös vaatimukseni:
RC3 on Polarin vanhan polven mittareita. Käyttää Polarin omaa WIND-protokollaan antureihin. Niiden saatavuus voi alkaa heiketä jo aika pian ja hinta joka tapauksessa kalliimpi kuin bt/ant-antureiden. En voi suositella. Lisäksi tietojen synkronointi vaikeampaa noissa vanhoissa laitteissa.
V800 hintaa voi verrata, sitä saa halvemmalla kuin suositushinnat Polarin sivuilla. Voihan tuon RC3gps:n tietty löytää jostain tarjouskorista hyvinkin edullisesti.
RC3 on Polarin vanhan polven mittareita. Käyttää Polarin omaa WIND-protokollaan antureihin. Niiden saatavuus voi alkaa heiketä jo aika pian ja hinta joka tapauksessa kalliimpi kuin bt/ant-antureiden. En voi suositella. Lisäksi tietojen synkronointi vaikeampaa noissa vanhoissa laitteissa.
V800 hintaa voi verrata, sitä saa halvemmalla kuin suositushinnat Polarin sivuilla. Voihan tuon RC3gps:n tietty löytää jostain tarjouskorista hyvinkin edullisesti.
OK. Kiitos vastauksesta. Noista mittareista on tosiaan aika vaikea ilman tarkkaa paneutumista ottaa selvää siitä, minkä ikäisiä ne ovat ja mikä tekniikka on milloinkin se uusin.
maalinni
16.11.2015, 16.33
Itse ostin V800:sen juuri netanttilasta, maksoi sykevyön kanssa 263e. Ei taida tosin enää olla noin halpa. Eikös sinulle kävisi vaikka Polarin rc3 tai m400? Ei sillä kellon iällä ole mitään väliä, kunhan se toimii.
edit: No joo tuo Ambit2 ehdottomasti. Sitäpaitsi se on tehty Suomessa.
WetWillie
16.11.2015, 17.21
Suunto Ambit2R se ei ainakaan ole, ko mallissa kellotaulun reunus erilainen, nupit kirkkaan väriset, 2:ssa mustat.
Suunto Ambit2R se ei ainakaan ole, ko mallissa kellotaulun reunus erilainen, nupit kirkkaan väriset, 2:ssa mustat.
Kyllä tuo tarjous on se kallein Ambit2 ja siksi sivulla kerrotaan, mitä ominaisuuksia siinä on enemmän kuin S-mallissa.
Tähän on jo tullut vastauksia, mutta tyttäreni osti tuon vaikka suosittelin Ambittia. Nyt kun olen itse katsellut tyttäreni kuntoiluja Polarin sivustolta, johon RC3GPS kuntoilut ovat siirtyneet, on sivusto Suunnon Movescountiin verrattuna surkea.
Ilmeisesti Polarin uudempi sivusto, joka on uusimmille mittareille (M400 jne.) on paljon parempi, joskaan en ole sitä käyttänyt. Mutta jos haluaa seurata päiväkirjaa kuntoiluista ja niitä analysoida, niin kannattaa vertailla myös noita eri valmistajien sivustoja.
Itselläni on kokemusta Garminin (Edge 1000), Polarin vanhasta sekä Suunnon Movescount sivustosta. Näistä tuo Suunnon on omasta mielestäni paras. Mutta siis Polarin uusin testaamatta
maalinni
16.11.2015, 19.28
Suunnon on paras, mitä olen nyt V800:sta testaillut. Tosin Polarin kelloissa löytyy päiväkirja itse laitteesta, mitä ei taida Suunnolla olla? Mutta tämä V800:n sivusta on aika lähellä Suunnon Movescounttia ja ihan ok.
Tähän on jo tullut vastauksia, mutta tyttäreni osti tuon vaikka suosittelin Ambittia. Nyt kun olen itse katsellut tyttäreni kuntoiluja Polarin sivustolta, johon RC3GPS kuntoilut ovat siirtyneet, on sivusto Suunnon Movescountiin verrattuna surkea.
Ilmeisesti Polarin uudempi sivusto, joka on uusimmille mittareille (M400 jne.) on paljon parempi, joskaan en ole sitä käyttänyt. Mutta jos haluaa seurata päiväkirjaa kuntoiluista ja niitä analysoida, niin kannattaa vertailla myös noita eri valmistajien sivustoja.
Itselläni on kokemusta Garminin (Edge 1000), Polarin vanhasta sekä Suunnon Movescount sivustosta. Näistä tuo Suunnon on omasta mielestäni paras. Mutta siis Polarin uusin testaamatta
Tuo oli hyvä pointti jota en ollut tullutkaan ajatelleeksi. Tosin en itse ole aikonut aivan kauheasti analysoida suorituksiani mutta mistä sitä tietää miten paljon nälkä kasvaa syödessä...
Joka tapauksessa hyvä ja toimiva sivusto on nykyisin tärkeä osa mitä tahansa laitetta. Pystyyköhän noita kokeilemaan jo ennen kuin laitteen ostaa eli näkeekö niistä ilman laitetta mitä kaikkea ne tarjoavat ja miten niitä käytetään?
maalinni
19.11.2015, 17.43
Mitä jos kokeilisit rekisteröityä? Ainakin Polarin ja Suunnon sivuille pääsee ilman laitettakin.
Tosin en itse ole aikonut aivan kauheasti analysoida suorituksiani mutta mistä sitä tietää miten paljon nälkä kasvaa syödessä...
Tuo analysointi ei tarvitse olla mitään tieteellistä. Movescountista voi helposti vaikka nähdä paljonko on pyöräillyt (juossut, uinut..) tiettynä aikana, paljonko olet jollain pyörällä ajanut tai joillakin kengillä juossut jne.
Toki yksittäistä treeniä voi tarkastella niin "tieteellisesti" kuin haluaa, kaikilla niillä anturitiedoilla, joita on käytössä.
WetWillie
20.11.2015, 13.54
Kävin nappaamassa viimeisen, kyseessä siis Ambit2 ilman ärrää tai ässää. Ensimmäisen sukupolven Ambit jää varalle tai myydään edullisesti.
Tein myös kaupat tarjousambitista. Olenko ainut kenen mielestä tuo on epämukava ranteessa? Auttaisiko rannekkeen vaihto?
Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla
WetWillie
20.11.2015, 22.14
Tein myös kaupat tarjousambitista. Olenko ainut kenen mielestä tuo on epämukava ranteessa? Auttaisiko rannekkeen vaihto?
Minulla ei ongelmaa, tiedä sitten jos rannekkeen vaihto auttaa, olettaisin että tuo gps mokkulan sijainti estää hyvän "istuvuuden" erilaisille ranteille?
maalinni
20.11.2015, 22.18
Olet ainoa.
http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=1188410
Linkin ketjun perusteella Ambit 3 peakin (vai peräti saphiren) silikoniranneketta pidetään huomattavasti mukavampana ranteessa kuin Ambit 2 alkuperäistä. Tiedä sitten, mutta ajattelin kokeilla.
Linkin ketjun perusteella Ambit 3 peakin (vai peräti saphiren) silikoniranneketta pidetään huomattavasti mukavampana ranteessa kuin Ambit 2 alkuperäistä. Tiedä sitten, mutta ajattelin kokeilla.
Täytyy kyllä myötäillä tätä, itselläni on tuo peak sapphire ja sen ranneke on sellaista naistenleluista tuttua samettista silikoonia. Ainut miinuspuoli tuossa rannekkeessa on ollut että on kovin herkkä naarmuuntumaan. Solkipuolelle on ilmestynyt lukusia melko syviäkin naarmuja, ilmeisesti hankautumisesta erinäisiä pintoja vasten. Alussa kun niitä siihen ilmestyi, pelkäsin rannekkeen katkeavan joku kaunis päivä. Mutta hyvin tuo on mukana kulkenut. Ambit2:sessa tätä ongelmaa ei ollut, ranneke pysyi kivan näköisenä koko käytön ajan.
WetWillie
24.11.2015, 18.52
http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=1188410
Ajattelin pimpata oman Ambit2HR tällä Ambit Peak Blue silikoniremmillä.
http://www.suunto.com/fi-FI/Tuotteet/Rannekkeet/Suunto-Ambit3-Peak-Sapphire-Blue-silikoniranneke/
Ihmettelin että mikä täällä piippaa. Ambit antoi myrskyvaroituksen...
Mitä nopeus- ja poljinanturia olette käyttäneet Ambitin kanssa? Pistin juuri Gigantista tilaukseen Ambit 2S Limited editon -mallin 149,-. Lähinnä uintiominaisuuksien takia, joita ei nykyisessä Forerunner 610:ssä ole. Voisin ottaa tuon Ambitin myös maantiepyörään, mutta pitää hankkia kadenssisensori. Olisiko Garmin GSC-10 tai Garminin uudempi malli ok tähän? Haluan, että myös GPS jälki tallentuu samalla.
Mitä nopeus- ja poljinanturia olette käyttäneet Ambitin kanssa? Pistin juuri Gigantista tilaukseen Ambit 2S Limited editon -mallin 149,-. Lähinnä uintiominaisuuksien takia, joita ei nykyisessä Forerunner 610:ssä ole. Voisin ottaa tuon Ambitin myös maantiepyörään, mutta pitää hankkia kadenssisensori. Olisiko Garmin GSC-10 tai Garminin uudempi malli ok tähän? Haluan, että myös GPS jälki tallentuu samalla.
Minulla on tämä http://velosport.fi/verkkokauppa/garmin_bike_cadence_sensor-p-52521-168/
Ei vaadi magneettia.
Samaa magneetitonta sarjaa on myös nopeusanturi
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.