PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kannattaako korjata repeytyneet pinnat Fulcrum Racing 55 CX?

JiiTee
04.11.2015, 23.23
Cyclon pesun jälkeen onnistuin työntämään telineen pinnoihin pienessä vauhdissa. Edestä 4 pinnaa repeytyi irti navasta. Jälki on kuvan mukaista:
http://i.imgur.com/0Ev6zqX.jpg

Kiekot ovat Fulcrum Racing 55 CX, alle vuoden vanhat ja vähän ajetut. Maksoin niistä 179€. Uudet Racing 5 CX LG:t olisivat jotain 230€.

Itse luulen, että näin halvan kiekkoparin etukiekkoa ei kannata lähteä korjaamaan, koska tuo ilmeisesti vaatisi navan vaihdon. Olenko oikeassa? Jos korjaamine on teknis-taloudellisesti mielekästä, otan mielelläni neuvoja!

(Ylimääräiselle takakiekolle olisi ehkä käyttöä, cyclon talvirengaskiekkojen takakiekon vapaarattaassa taitaa olla ongelma kehittymässä)

nure
05.11.2015, 18.44
Taitaa olla ongelma saada noiden valmiskiekkojen napojakaan...?

IncBuff
05.11.2015, 18.56
Voi kai siihen muunkin navan pistää?

Navan vaihdon tuo tosiaan vaatii ja jos et itse ostaa tehdä niin on varmaan saman hintaista ostaa uusi etukiekko.

Leewi
05.11.2015, 19.06
Käyttötarkoituksesta riippuen siirry nykyaikaan ja laita dynamonapa tilalle, jos sattuisi joku malli sopimaan?

markettipyörämies
05.11.2015, 19.18
Oletko testannut pysyykö pinnat noissa jämissä? Kuvasta näyttäs, että on repeytynyt eri suuntaan kuin mitä veto tulee normaalissa tilanteessa.

Koska tässä ei ole mitään hävittävää niin itse korjaisin tuon liimaamalla pinnat kiinni napaan. Mahdollisesti voisi laittaa vielä lasikuitua nanosti päälle niin että varmasti pysyis.

A.M.®
05.11.2015, 21.47
Ja liimaus kestää noin 100 kg vedon?

markettipyörämies
05.11.2015, 22.00
Kuvasta päätellen liimaa tarvis vaan pitämään tuo pinna tuolla kolossa mitä on jäljellä. Jos tarvii enemmän niin sitten lasikuitua päälle.

http://www.kevytrakentajanverkkokauppa.fi/tuote/epoksi-spabond-340lv-liima-hk-hidas-400-ml/

JiiTee
05.11.2015, 22.48
Kiitos vastanneille! Luulen, että en jaksa alkaa säätää. Lasikuituvahvistus voisi toimia. Tai sitten ei. Laitoin uuden kiekkosetin tilaukseen, jotta pääsen varmuudella ensi viikolla ajamaan. Fulcrum racing 5 cx. Tästä saanen varaosia ja takakiekko talvirenkaalle. Cyclo on gravel grinding yms. lenkkiajossa. Valot akuilla jatkossakin.

nure
06.11.2015, 06.01
Aika kuvitelma että lasikuitu pysyisi mutta kyllä noita McGyvereitä riittää...

markettipyörämies
06.11.2015, 15.04
^ Niin, itse taisit olla se kaveri joka "ei pahemmin laminoidessa suojia käytä". Jos alat nimittelemään niin kirjottasit edes idolini Macin nimen oikein.

Tossa navassahan on tosi hyvä olka mitä vasten voisi pyöritellä muutaman kierroksen touvia ja varmasti pysyisi pinnat paikallaan. Mutta joo, tänä kertakäyttökulttuurin aikana, roskiin vaan ja uutta tilalle :)

arctic biker
06.11.2015, 16.57
Eihän tossa mitään tinkaa ,säikeen aloittaja lähettää vaan kiekon tälle lasikuitumaakarille. Suostun maksamaan postimaksut ja sitten kiekko ajoon, idealla että mitä mulla meni rahaa niin korjaaja mieluusti kompensoi kuluni korkojen kera kun ne pinnat kuitenkin irtoaa. Eli höpön hommaa.

arctic biker
06.11.2015, 17.01
Siis factaa on että halvempiinkin Campa/Fulcrum-kiekkoihin saa varaosina kaikkia navan sisällä olevia ynnä pinnoja, vaan ei navan runkoja.

markettipyörämies
06.11.2015, 17.30
Ei muuten, mutta työn alla oma hiilikuitunapa ja sitä varten olen vähän testaillut noita pinnan vetohommia ja siltä pohjalta.

Miltäs pohjalta herrat suurtietäjät ponnistaa?

Vitutushan tästäkin vaan tuli, kun yritti auttaa ja heitellä ideoita. Oikein perisuomalaista meninkiä, jos jotain ehdottaa niin vittuillaan kuoliaaksi. Tavoitteena taitaa olla, että kukaan ei ideoi mitään ja maailma on valmis paikka. Melko surkea meininki omaan makuun. Pitäkää tunkkinne.

arctic biker
06.11.2015, 20.24
Sekun vaan, korjaa tuo napa anna vaikka mullåe ajoon. Näitä einiin järkeviä juttuja minusta

markettipyörämies
06.11.2015, 20.32
Jeah, keskity sää vaan siihen tekotaiteelliseen paskanjauhantaan valokuvausketjussa ja jätä nämä teknistä osaamista vaativat jutut muille.

Tämmöset ketjut vois olla mielestäni parhautta. Annetaan ongelma ja koitetaan etsiä kimpassa siihen ratkaisu. Jokainen heittää ideoita, vaikka itsekin tietäisi ne vähän epämääräisiksi. Jokainen antaisi sitten oman panoksensa miten ideaa voisi kehittää tai jos olisi jopa jotain omaa lisättävää. Mutta ei... Vittuillaan vaan, kun muuta ei osata?

missile
06.11.2015, 22.01
Jos olis oma kiekko niin koittaisin neuvotella jonkun tig-velhon lisäämään pari tippaa alumiinia noihin antautuneisiin kohtiin. Siittä remeltimellä koneistaa käyttökuntoon.

arctic biker
07.11.2015, 06.59
Toki valokuvasäikeen kommentoinnin tason nostaminen on ihan tärkeä asia. Jään mielenkiinnolla oottamaan markettimiehen osallistumista, sikäli kun lasikuituhommistasi kerkeät.

usko juntunen
07.11.2015, 09.13
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?34800-Tee-Itse&p=2456616#post2456616
Minusta markettimiehen näyttöjen kuituhommista pitäisi riittää. Eipä mulla muuta.

Jami2003
07.11.2015, 09.32
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?34800-Tee-Itse&p=2456616#post2456616
Minusta markettimiehen näyttöjen kuituhommista pitäisi riittää. Eipä mulla muuta.
+1

Tuon voi yrittää korjata itse joka ei maksa paljoa mutta lopputulos ei ole mitenkään varmaa.

Tai sitten voi tilata uuden navan ja vaihtaa se.

Tai sitten tilata uuden kiekon.

Vittuilut vois mun mielestä jättää tuonne teinien ja Suomi 24 palstoille, aikuisia kun kai tässä ollaan.

sledgehammer
07.11.2015, 10.23
Jos tuota jollain haluaisi täyttää, niin Dinitrolin metal-alu kitti vois olla kokeilemisen arvoista tavaraa. Tuolla korjataan mm. Alumiinivanteita. Kovettuu kivikovaksi ja lähes muovauskelvottomaksi, eli syytä työstää enimmät jo kovettumisprosessin aikana. On vaan vähän hankalaa levittää haluttuun muotoon. Tartuntahan tuollaisesa murtumassa on varmaan puhtaana ihan hyvä. Olisko tuossa "italialaisessa" kiinana-navassa ollut valuhuokonen, kun on tuolla tavalla mennyt? Valmistajaa vois varmaan informoida parilla kuvalla, jos ovat suht vähän ajetut. Voi olla, ettei tarttis edes korjata ; ) Mä ainakin olen saanut yhtä ja toista vaihdettua ehjään, kun oon kirjoitellut sähköpostia lakki kourassa. Mm. Katkenneen Fsa:n kuitutolpan ja yhden fillarin rungon. Ei takuuta, ei kuitteja, mutta asiallinen valmistaja kyllä ymmärsi yskän ja totesi, ettei kuulu hajota noin.

Sent from my SM-T315 using Tapatalk

nure
07.11.2015, 11.51
Halpismarketti, eipäs solvailla ;-) Ja kuka niitä maskeja viitsii tosiaan pitää?

wex4
07.11.2015, 13.23
Puhelimesta ei oikein nää, mut pystyisikö viereen tehdä uudet reijät? Tilaa näyttäisi muuten olevan.