PDA

Näytä tavallinen näkymä : Virallinen jeesustelutopikki vol3

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 [46] 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61

Smo
29.03.2018, 11.56
Yritys- ja aluetuista sietäisi päästä. On kuitenkin myös niin, että yrityksiä ja niiden luomia työpaikkoja tarvitaan, jotta tämä yhteiskunta pyörii. Globaalisti toimivat firmat tuopaavat siirtämään tuotantonsa sinne, missä se kannattaa parhaiten. Ja osinko on tuotto yritykseen sijoitetulle riskipääomalle. Kurssinousu ei ole, ellei omaisuutta myy ja realisoi tuottoa siten.

Lähinnä tota Aktiivimallia meinasin, joku UPM:lle menevä yritystuki on isompi kuin aktiivimallin säästöt eikä ole edes lisääntynyttä byrokratiaa, toimeentulotuen lisääntymistä ja köyhien vähentynyttä kulutusta huomioitu. Ja 2017 osinko nousi 25% / osake verrattuna edelliseen vuoteen. Onko parempi maksaa rahaa firmoille kuin ihmisille? Noredahan muuttaa Suomeen kun meillä on niin hyvä.. toivottavasti ei romahda. Nordea siis

VesaP
29.03.2018, 12.17
Jos tätä ei ole jeesusteltu jo täällä niin pakko jeesustella. Tai jos on jeesusteltu, pakko jeesustella lisää:

http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201803292200846013_oa.shtml

Tehty ohittajasta syyllinen kun "JÄRKYTTÄVÄ OHITUS" taltioitui peräti kameraan. Ei jumalauta.

a) Postin jakeluauto tulee aivan liian pieneen rakoon PIHASTA eikä katso onko tie vapaa
b) Kamera-auto oikein itte sanoo nostaneensa nopeuden suoralla 97 km/h vauhtiin 80 km/h alueella.

Siis haloo, tuo kamera-automulkku kuitenkin joku vitun nysväri mikä ajanut alinopeutta ja välillä sit mainitsemaansa 10km/h ylinopeutta (joku vanha paska minkä mittari heittää 10 km/h eli oikeesti voinut ajaa rajoituksen vauhtia tai alle). Ja sit kun suora aukee, mulkku nostaa nopeuttaan sataseen asti ja yrittää estää ohitusta.

Onko tehty ohittajasta vähän turhaan nyt hirvee törkee murhaajakaahari häh. Ei helvetti sentään.

Tuossa oli pahin syyllinen postiauto joka tuli eteen vaikka ei olis saanut. Toiseksi pahin syyllinen tuo idiootti kamera-auton kuski mikä nostaa itte vauhtia ettei kukaan pääsis siitä ohi. Eli teki aivan perinteiset.

Jeesus!! Meitä varjele!

JackOja
29.03.2018, 12.20
^no niinpä. Ja tuo kuvaaja on lähettänyt iltapaskalle tuon filminpätkän, "kattokaa mitä mä kuvasin!". Saamarin postiauto.

Smo
29.03.2018, 13.03
Darwinawardsia pukkaa postimiehelle

marmar
29.03.2018, 16.28
Jos tätä ei ole jeesusteltu jo täällä niin pakko jeesustella. Tai jos on jeesusteltu, pakko jeesustella lisää:

http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201803292200846013_oa.shtml

Tehty ohittajasta syyllinen kun "JÄRKYTTÄVÄ OHITUS" taltioitui peräti kameraan. Ei jumalauta.

a) Postin jakeluauto tulee aivan liian pieneen rakoon PIHASTA eikä katso onko tie vapaa
b) Kamera-auto oikein itte sanoo nostaneensa nopeuden suoralla 97 km/h vauhtiin 80 km/h alueella.

Siis haloo, tuo kamera-automulkku kuitenkin joku vitun nysväri mikä ajanut alinopeutta ja välillä sit mainitsemaansa 10km/h ylinopeutta (joku vanha paska minkä mittari heittää 10 km/h eli oikeesti voinut ajaa rajoituksen vauhtia tai alle). Ja sit kun suora aukee, mulkku nostaa nopeuttaan sataseen asti ja yrittää estää ohitusta.

Onko tehty ohittajasta vähän turhaan nyt hirvee törkee murhaajakaahari häh. Ei helvetti sentään.

Tuossa oli pahin syyllinen postiauto joka tuli eteen vaikka ei olis saanut. Toiseksi pahin syyllinen tuo idiootti kamera-auton kuski mikä nostaa itte vauhtia ettei kukaan pääsis siitä ohi. Eli teki aivan perinteiset.

Jeesus!! Meitä varjele!

No jos kameramiehen väite omasta 20 km/h ylinopeudesta pitää paikkaansa, niin ei tuo postiauto nyt älyttömän pieneen rakoon tunkenut.

Kuvaaja tuossa suurin idiootti on, jos kiihdyttää tilanteessa, jossa pitäisi jarruttaa.

Ohittaja hyvä kakkonen, järjetön ylinopeus, eikä katso liittymiä.

Postiauton on vaikea tuossa tilanteessa havaita piilossa olevaa kaaharia.

Pekka L
29.03.2018, 17.19
Hieno huomata että fillarifoorumilla on saman tasoisia aaseja kuin 9/10 iltapaskan kommentoijista. Edes videosta ei nähdä miten tilanne etenee, saati että osattaisiin liikennesääntöjä. Masentavaa ja tukee käsitystä siitä miten tyhmiä valtaosa ihmisist oikeasti on.

PK1
29.03.2018, 17.38
^Valaise meitä absoluuttisella totuudella videon tapahtumista.

Ohiampuja
29.03.2018, 19.29
Minusta tuo ohittaja ainakin rikkoo selkeästi liikennesääntöjä. Tuon postiauton käytöksestä on paha mennä sanomaan mitään, ei tuosta kuvasta selviä että kuinka ahdas paikka se on oikeasti ollut.

Ja minusta se on hyvin inhimillistä että se kaahari ohittaja on jäänyt sinne ohitettavan auton taakse piiloon.

VesaP
29.03.2018, 19.48
^Valaise meitä absoluuttisella totuudella videon tapahtumista.

+1

Jos haukut meitä aaseiksi, oikaise viisaana ja fiksuna meille asian laita. Kiitos!

paternoster
29.03.2018, 21.19
Vaikuttaisi olleen törkeän ohitus- ja eteentunkemistapahtuman aikana varsin valoisa kevätpäivä. Videolta ei näe onko ohittavassa ranskattaressa ajovalot päällä vaiko ei. Saattavat olla päivävalotkin tai sitten ei. Ikävän paljon näkee autoilijoita joille päivävalot ilmeisesti aiheuttavat (aivan syyttä) niin suuret traumat että päättävät ajella parkit päällä apinoidakseen päivävaloja. Päivävaloja näkyy kaikensorttisia, näkyviä ja vähemmän näkyviä ja siihen päälle kaikki itse ruuvaillut paskaviritykset. Kaiken lisäksi ohittava auto tuli postipaten vinkkelistä ns. puun takaa, etenkin jos on vielä ennen ohitusta ollut kontissa kiinni. Uskaltaisin olettaa että postiautosta ohittajaa ei havaittu ennen liikkeelle lähtöä. Tuon filmipätkän matti kassilalle se awardi tässä eniten kuuluu, olisi pitänyt vähintäänkin nostaa oikea räpylä polkimelta.

Smo
29.03.2018, 21.20
Minusta tuo ohittaja ainakin rikkoo selkeästi liikennesääntöjä. Tuon postiauton käytöksestä on paha mennä sanomaan mitään, ei tuosta kuvasta selviä että kuinka ahdas paikka se on oikeasti ollut.

Ja minusta se on hyvin inhimillistä että se kaahari ohittaja on jäänyt sinne ohitettavan auton taakse piiloon.

Rikkooko? Tietty ohituspaikan mielekkyydestä voi olla monta mieltä mutta ei tuossa ainakaan keltaista viivaa näy.

Ohiampuja
29.03.2018, 21.35
Jos se ilmoitettu nopeus pitää paikkaansa. Minä luotin siihen.

marmar
29.03.2018, 21.38
Rikkooko? Tietty ohituspaikan mielekkyydestä voi olla monta mieltä mutta ei tuossa ainakaan keltaista viivaa näy.

Rikkoo, sekä ylinopeus, että liian pienet marginaalit. Ohittajalla olisi videon perusteella ollut runsaasti aikaa peua ohitus, kun näki, että vastaan tulee auto ja ohitettavan kiihdytyksen takia ohitus menee pitkäksi.

Smo
29.03.2018, 21.55
Nopeudestahan ei ole kuin kuvaajan sana. Luultavasti se ei edes nähnyt eteen kääntynyttä postiautoa ennen kuin se oli keulan edessä, aika hasardi tilanne mutta onneksi ei kukaan kuollut. Jos nopeutta oli noin paljon niin tietty syyllistyi ylinopeuteen.

Jopotuinen
29.03.2018, 22.03
Ja jos ohittaja olisi jatkanut ohitusta sallituissa puitteissa (nopeus) lultavasti olisi tullut osuma ja kaikki fine?

marmar
29.03.2018, 22.11
Ja jos ohittaja olisi jatkanut ohitusta sallituissa puitteissa (nopeus) lultavasti olisi tullut osuma ja kaikki fine?

Jos ohitettava ajoi kiihdytyksen jälkeen huomattavaa ylinopeutta, niin paluu ohitettavan taakse olisi ollut oikea ratkaisu. Videon mukaan yli 5 sekuntia olisi tuohon opraatioon ollut aikaa. Kyllä se olisi riittänyt helposti.

Smo
29.03.2018, 22.24
^ei oo kyllä viittä sekunttia jos huomaa lumihangesta tulevan valkoisen pakun ollessaan ohitettavan rinnalla ja nopeutta 20 enemmän kuin toisella, siitä 2-3 sekunttia niin on jo postiauton rinnalla

LJL
29.03.2018, 23.04
Jos haukut meitä aaseiksi, oikaise viisaana ja fiksuna meille asian laita. Kiitos!

http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/001/212/177/e3d.gif

marmar
29.03.2018, 23.18
^ei oo kyllä viittä sekunttia jos huomaa lumihangesta tulevan valkoisen pakun ollessaan ohitettavan rinnalla ja nopeutta 20 enemmän kuin toisella, siitä 2-3 sekunttia niin on jo postiauton rinnalla

Jos painaa kaasua jarrun sijaan, niin tilanne on noin. No pääasia, ettei tullut osumaa ja ehti palaamaan omalle puolelle.

Videon perusteella nopeusero näytti kyllä paljon isommalta kuin 20 km/h. Jos ohitettava ajoi n. satasta, niin ohittajalla loppuhetkellä nopeus jotain 140.

Pekka L
30.03.2018, 06.56
No niin, aasit.
Liikenne perustuu sääntöjen luomaan ennalta-arvattavuuteen - Oletetaan mitä tapahtuu.

Postiauto lähtee pihasta. Kun postiauto jo liikkuu, siitä kuluu n. 7s kun ohitettava on liittymän kohdalla. Ehtii erittäin mainiosti. Postiauto on kokonaan vasemmalla kaistalla, kun ohitettava on vielä n. 4s/100m päässä liittymästä. Tämän kaiken voi laskea aikajanasta jos osaa. Ei mitään ongelmaa. Kaiken lisäksi postinjakajalla on ollut perusteltu syy olettaa ohitettavan lähestyvän 80km/h joka on rajoitus. Tuolla nopeudella (jos ilmoitettu 97 pitää paikkansa) aikaa olisi ollut 8,5s 7s sijaan. Yhtä kaikki, ohitettava on n. 200m päässä liittymästä kun postiauto "tulee pieneen rakoon". Hyvin ehtii, ei ole pieni rako.

Sitten asia mitä kukaan ei videosta näe.
Vastaan tulee Volvo S40. Hetkellä, kun ohitettava ja Volvo ovat rinnakkain, siitä menee n. 2s kun postiauton nähdään jo liikkuvan. Todellisuudessa jakaja tekee päätöksen lähteä liikkeelle +/- samalla hetkellä kun autot ovat rinnakkain. Reaktioajat, kaasun painaminen ja liikkeellelähtö vie varmasti 2s, eikä se eka liike edes näy videosta penkan takaa. Postinjakajalla ei ole liikkeelle lähtiessään harmainta aavistustakaan tuosta ohittajasta ja hänen aikeistaan, eikä postinjakajalla ole tilanteen eskaloitumiseen osaa eikä arpaa. Näkee lähtiessään kaksi autoa rinnakkain ja se toinen on Volvon perä, ei Renun keula.
Silti kaikki iltapaskan kommentaattorit + Vesa syyttävät postikuskia. Aasit.

Hyötypolkija
30.03.2018, 07.53
Jos se ilmoitettu nopeus pitää paikkaansa. Minä luotin siihen.

Ehkä ei kannattaisi. Kalansilmävideoistakin on vaikea etäisyyksiä arvioida, mutta sen verran näkee helposti, että kuvaajan(?) lätinät puolen metrin marginaaleista on täyttä tuubaa. Joten eiköhän ne nopeudet ole yhtä väritettyjä.

Lisäksi nopeudet tosiaan varmasti jotain uuden paskan mittarinopeuksia, mistä ainakin 7km/h pitää vähentää. Kertoja vielä suureen ääneen myöntää olevansa pahimman luokan nopeusrunkkari, jota ei saa ohittaa. Kun oikein tilaa, saa muut hermostumaan ja tekemään typeriä ohituksia. Ja iltapaskalla ei tietenkään mitään lähdekritiikkiä, vaan torveloiden horinat julkaistaan filtterittä.

Tassu
30.03.2018, 18.28
Keskustelu loppu kun Pekka L laitto aika viimisen päälle viestin. Kiitos siitä!

Oma eka reaktio oli, että missä hitossa oli se pieni rako, josta lähes kaikki toitottaa. Hyvin oli aikaa postiauton tulla. Ei aiheuttanut mitään vaaratilannetta ohitettavalle.
Yllätyksiä sattuu ja nyt se yllätys oli se tavan ..lkku, joka kaahas erittäin reilua ylinopeutta ohi. Ja tämä ohittaja aiheutti sen vaaratilanteen. Tämä oli mun toinen reaktio.

Kolmas reaktio oli se, että ihan oikeestiko on ihmisiä, jotka aattelee, että se on ihan ok kaahata tuolla tavalla. Ei helvata.

Smo
30.03.2018, 19.27
^Entäs jos toi ohitettava auto ajoi 70 km/h ja ohittava 90 km/h ja tuossa kesänopeusrajoitus 100 km/h? Ja postiauto tuli ehkä 75m eikä 100m päässä tielle, aika lähellä kuitenkin maantiellä, en olis varmaan itsekkään nähnyt valkoista autoa hangesta ennen ohitusta vaan vasta ohitettavan rinnalla ollessa.

Olis tietty voinu yrittää väistää toi ohitettava

"- Tilanne tapahtui niin nopeasti, ettei siinä paljon ehtinyt mitään tuntemuksia herätä. Yleensä sentään saan soitettua äänimerkkiä, mutta tällä kertaa en ehtinyt tehdä sitäkään, puuskahtaa Iltalehteen yhteyttä ottanut mies"

edit: no kyllähän toi ohittaja aika vauhdilla taitaa ajaa mutta samanlainen tilanne olisi voinut syntyä ihan rajoitusten mukaan ajaessakin, itse kyttään horisonttiin tuleeko vastaan ketään mutten älyäisi ohitettavan auton läpi katsoa lumipenkasta valkoisia autoja

Jopotuinen
30.03.2018, 19.51
Ohittaja nähnyt kehittyvän tilanteen rinnalla tullessa ja survaissut lisää vauhtia?
Broblem solved, eikä mitään uutisoitavaa.

marmar
30.03.2018, 20.59
Ohittaja nähnyt kehittyvän tilanteen rinnalla tullessa ja survaissut lisää vauhtia?
Broblem solved, eikä mitään uutisoitavaa.

Joskus nuorena ja kokemattomana minäkin ratkaisin nuo tilanteet kaasulla. Nyt liki 2 miljoonaa kilometriä kokeneempnaa olen oppinut, että autosta löytyy myös jarrupoljin.

Tuollaiset ohituspaikoissa kiihdyttävät ja muuten alinopeutta ajavat ärsyttää eniten, mutta en silti millä hinnalla hyvänsä tunge ohi. Mun ego kestää tarvittaessa palata idiootin taakse ja ohittaa seuraavan paikan tullen.

Köfte
30.03.2018, 21.10
Joskus nuorena ja kokemattomana minäkin ratkaisin nuo tilanteet kaasulla. Nyt liki 2 miljoonaa kilometriä kokeneempnaa olen oppinut, että autosta löytyy myös jarrupoljin.
Tuollaiset ohituspaikoissa kiihdyttävät ja muuten alinopeutta ajavat ärsyttää eniten, mutta en silti millä hinnalla hyvänsä tunge ohi. Mun ego kestää tarvittaessa palata idiootin taakse ja ohittaa seuraavan paikan tullen.

Kilometrejä on noin puolet tuosta, mutta mielipide on sama. Yksi ärsytys/vaaran aiheuttaja ovat nämä
rajoitusten mukaisesti ohittelevat. Kärryä kiskoessa oma mittarinopeus ~90 km/h, ohittaja hieroo rinnalle
100 km/h mittarilla. Keeestäää aika kauan roikkua väärällä kaistalla.

Smo
30.03.2018, 21.14
^^Mutta jos siinä oli jo 20+ nopeuseroa, potentiaalisesti liukas alusta ja 2-3 sekunttia aikaa kohtaamiseen kun huomasi postiauton ollessaan ohitettavan rinnalla?

marmar
30.03.2018, 21.47
^^Mutta jos siinä oli jo 20+ nopeuseroa, potentiaalisesti liukas alusta ja 2-3 sekunttia aikaa kohtaamiseen kun huomasi postiauton ollessaan ohitettavan rinnalla?

Voi olla, että ohittaja ei katsonut kunnolla sivutien liittymiä ja huomasi niin myöhään "maastonvärisen" postiauton, että ohituksen peruminen olisi ollut suurempi riski, kuin sen loppuunvieminen.

Ohitettava olisi voinut helposti korjata tilanteen, kun sillä on paras näkyvyys joka suuntaan, mutta jos kyseessä on mulkku, jolla ainoa mieleentuleva reaktio on torven painaminen, kun onnistuu tarpeeksi vaikeuttamaan ohitusta ja sillä aiheuttamaan vaaratilanteen, niin sellainen kuski ei kuulu liikenteeseen lainkaan.

JackOja
30.03.2018, 21.54
Postipatelta karkea virhearvio. Pihaliittymästä ei vain tungeta valtatielle liikenteen eteen.

Ja ohitettava kaikesta päätellen mulkero.

Jopotuinen
30.03.2018, 22.41
Ohittaja olisi voinut vetää rivakammin sisään, mielenosoituksellisesti jätti myöhempään.

Jopotuinen
30.03.2018, 22.43
Ahtopaineita!
Jollei, niin sitte.

Smo
30.03.2018, 22.52
Ohittaja olisi voinut vetää rivakammin sisään, mielenosoituksellisesti jätti myöhempään.

Potentiaalisesti liukas keskikohta tiessä, ei voi hötkyillä

SvaR
30.03.2018, 22.57
Niin... moniko täällä näkee mitä esim. takana tapahtuu? Tai moniko takertuu tuon huomionhakuisen idiootin kertomuksiin? Nuo jutut voi jättää tyystin huomioimatta ja keskittyä videoon.
Tuossa tapauksessa ohittaja joutuu tekemään ratkasun tyylillä "joko tai" ja sen on tapahduttava heti...ratkasu on lopputuloksen perusteella oikea.

Eräs läheinen oli abaut 20v sitten liki 1:1 samassa tilanteessa ja tuon postikustin asemassa. Erot oli että kääntyikin vasemmalta eli ei pitänyt olla mitään riskiä, kun ei kaistan ylitystä ja aivan tyhjä kaista siihen suuntaan. Mutta juuri kun kääntyi metsäautotieltä valtatielle niin vastaan tulevan auton takaa lähtikin ohittaja. Jarrutus ja väistö penkereelle, mutta se ei aivan riittänyt ja tapahtui lievä kolari ja sakkojen vastaanottaja oli tämä läheiseni.

Köfte
30.03.2018, 23.43
Jatketaan Jesseilyllä; tämä ohitettava on näitä "arjen nysväreitä", jotka ajavat
50 km/h sekä 40, että 60 alueilla. Sama show jatkuu ylemmillä kaavoilla, jolloin
takana kärsineillä palaa käpy, viimeistään sen ainoan ohituskaistan tukkimisen
jälkeen, kun 3 km matkalla 1 kottero ohittaa ne 8 rekkaa jonossa?

Tasaisella nopeudella ajamisen sietämätön vaikeus; vakionopeuden säädin.
Käyttäkää hyvät ihmiset tuota mainiota apuvälinettä, säästätte itseänne ja
kanssakulkijoidenne hermoja.

Greycap
31.03.2018, 00.41
Viime kesänä minä olin se jolla se käpy paloi. Kolme autoa erittäin kompaktissa jonossa ja minä siinä perässä, 80 rajoitus, vauhtia 70, no menköön kun kohta alkaa 60 rajoitus. Sen loputtua ja uuden 80 rajoituksen alettua vauhtia oli vaan edelleen noin 65 jolloin totesin että nyt riittää, löin kolmosen sisään, kaasun pohjaan ja ainoa kaasun nosto ennen ohituksen päättymistä oli se kun piti vaihtaa jo nelosta uuniin koska kolmosesta alkoi loppua kierrokset. Kortti olisi todennäköisesti lähtenyt jos poliisi olisi siinä loppuvaiheessa vastaan tullut mutta mahtoi muuten olla näyttävä veto sen jonon etummaisen silmin nähtynä.

Köfte
31.03.2018, 01.37
Ymmärrän, BTDT. Jonoa ei muodosta se 1. kulkija,
vaan se onneton kakkonen, joka ei ymmärrä muuta liikennettä.

marmar
31.03.2018, 03.03
Mulla oli kerrankin poliisit oikeassa paikassa. Vanha papparainen körötteli 70 km/h 80 lueella. Jos yritti ohi, niin heti oli 100 lasissa niin kauan, että ohituspaikka loppuu.. No ohituskaista alkoi ja meinasin, että nyt mennään ohi, vaikka papalla oli jo ennakoivasti kaistan alussa 100 lasissa. Onneksi corollasta loppuu potku ylämäessä ja pääsin kohtuudella ohi (olis kortti ehkä säilynyt, jos olisi ollut tutka). Takaisin papan eteen hyvällä turvavälillä ja nopeus alas sallittuun. Papparanen tunkee parin metrin päähän takapuskuriin ja todellinen mielenosoitus alkaa. Valot vilkuu ja suu käy kokoajan. Ohituskaistan lopussa poliisit tutkan kanssa ja näkee tapahtuman lopun. Kun papparainen tajuaa polisiit ja lyö liinat kiinni, niin ehdin peilistä nähdä kun vieressä istuvan mummon suu alkaa käymään. Poliisit sitten viittoo papan tiensivuun jatkokeskusteluihin. Voitte arvata naurattiko. :D

tempokisu
31.03.2018, 07.13
^ ajelin taannoin pimeellä siitä Ideaparkin ohi ( silta) ja joku bemari kiilasi tosi törkeesti, pientareen puolelle jouduin. Kaamee kiire bemarilla.
Vähän päästä sama bemari olikin tien sivussa poliisiauton kanssa :D mä nostin peukkua poliiseille, mutta tuskin ne sitä näki pimeellä. Tuumasin myös että kerrankin oli poliisit oikeessa paikassa oikeeseen aikaan.
Sinänsä jos keliolosuhteet on huonot, ei ole mikään synti ajella hieman hiljempaa. Olen mä sen kolmostien ajanu kerran max viittäkymppiä, pimeetä ja lunta pyrytti ja hyvä kun näki missä se tie menee. Aattelin että mieluummin ajan hitaasti kotiin asti kun oon ojassa. Kaksi taksia meni ohitte. Oon sitten teidän mielestä ihan onneton, mutta onnellisempi mä kotona olen ehjin nahoin ja autoin, kun että jotain ikävämpää tapahtuu. Ei mulla ole ikinä niin kiire että pitäisi riskillä ajaa, ja oon mä tien sivuunkin pysähtyny kun ne kiireiset haluaa mennä lujaa. Menkööt sitten.

marmar
31.03.2018, 07.33
ja oon mä tien sivuunkin pysähtyny kun ne kiireiset haluaa mennä lujaa.

Peukut tästä. Tätä näkyy aina silloin tällöin. Varsinkin liukkaalla ja mutkaisella tiellä helpottaa paljon kiireisempien matkantekoa.

Kerran meni kolmostiellä liikenne viittäkymppiä 80-kympin alueella ja jono sen mukainen. Vastaantulevaa likkennettä ei ollut juurikaan, niin hurautin kerralla yli 30 autosta ohi. Jos eka viittäkymppiä ajava olisi ajanut tien sivuun, niin olisi varmasti helpottanut takana tulevien rekkojen elämää. Tie oli sen verran liukas, että ei siinä rekalla ohittamaan olisi voinut lähteä, mutta kitkoilla meni hyvin.

Monta kertaa Turku Helsinki moottoritiellä ihmetyttää, kun keli on liukas ja silti ohituskaistaa lappaa autoa ohi aivan liian suurta tilannenopeutta (120 km/h). Sit kun niitä autoja alkaa näkymään ojanpenkoilla ja keskialueella, niin samat henkilöt jurnuttaakin yhtäkkiä kuuttakymppiä, eikä keli muutu miksikään:seko: No onneksi moottoritiellä noista ei ole isoa haittaa, kun on 2 kaistaa.

SamiMerilohi
31.03.2018, 08.43
Ei mulla ole ikinä niin kiire että pitäisi riskillä ajaa, ja oon mä tien sivuunkin pysähtyny kun ne kiireiset haluaa mennä lujaa. Menkööt sitten.

Tämä on aina hatunnoston arvoinen suoritus. Ajelin eilen etelästä Kuopioon, muutaman auton jonossa viimeisenä. Vauhtia 80 km/h rajoitusalueella vaihtelevasti 65-75, eli mielelläni olisin ohittanut. Minua ei haittaa jos joku ajaa hieman alle nopeusrajoituksen, mutta tuollainen vauhdin aaltoilu on ärsyttävää.

No mutta sitten jonon ensimmäinen väistää bussipysäkille, ja me muut pääsimme ohi. Minun jälkeeni tämä väistäjä siirtyi bussipysäkiltä takaisin ajokaistalle. Todellista herrasmieskäytöstä.

Itsekin olen joskus päästänyt kiireisempiä ohi, kun itse ajan tasan rajoituksen mukaan ja huomaan, että muut haluaisivat ajaa hieman kovempaa. Väittäisin, että tuollaisesta teosta tulee jokaiselle osapuolelle hyvä mieli. Toinen pääsee ajamaan haluamaansa vauhtia, ja minun ei tarvitse enää tuntea olevani tien tukkona ja katsella peilistä, että siinä se nyt roikkuu.

Smo
31.03.2018, 12.59
:D

"Tietoja pääsi julki, kun Ruotsin sota-arkiston työntekijä luovutti tiedot miehelle, joka pyysi niitä."

Ruotsin tietovuoto saattoi koskea ohjusta, joka on Suomen merivoimien pääase

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005625153.html?share=b2a7ff91683898440a661813b a9e104e

tempokisu
31.03.2018, 13.11
Tämä on aina hatunnoston arvoinen suoritus.
No mutta sitten jonon ensimmäinen väistää bussipysäkille, ja me muut pääsimme ohi. Minun jälkeeni tämä väistäjä siirtyi bussipysäkiltä takaisin ajokaistalle. Todellista herrasmieskäytöstä.

.

Just juu. Ja kerran aattelin sitten ajaa hiljakseen Metsäkansan kautta....ja eikös vaan joku auto sitten tarrautunu mun taakse. Ja sitten sain vielä lumiaura-auton kiinni...äh, suunnitelma ei pitäny ollenkaan.
Onneksi pääsin bussipysäkille väistään ja annoin noitten mennä menojaan...

Mutta kyllä mazda kulkee kun pitää kulkea. Auta armias jos joku törppö ohittaa rampilla oikeelta, sitten kyllä tulee kiihdytys ja ohitus.

mpk
31.03.2018, 13.32
Auta armias jos joku törppö ohittaa rampilla oikeelta, sitten kyllä tulee kiihdytys ja ohitus.

Ei näin

pätkä
31.03.2018, 14.02
Luulenpa, että on lopulta on parempi, että kuskit joilla on jotain rajoitteita ajaa suurinta sallittua nopeutta ajavat sitten vaikka 10km/h alle rajoituksen jos toisena vaihtoehtona on oman suorituskyvyn ylittäminen.

tempokisu
01.04.2018, 13.03
Ei näin

Kyllä minullakin on oikeus ohittaa joku toinen auto, aika harvoin mutta joskus tulee ohitus. Olet varmaan itekin ohittanut ja mielessäsi manannu että mikä lie törppö tossa edessä menee...
Ei sieltä oikeelta tarvi rampilla ohitte tulle, ainakin minä pelästyn kun yhtäkkiä pelmahdetaan ohitte oikeelta ja vasemmaltakin tulee autoa ettei voi edes väistää > ohitan sen oikeelta tulleen heti tilaisuuden tullen.

mpk
01.04.2018, 13.30
Kyllä minullakin on oikeus ohittaa joku toinen auto, aika harvoin mutta joskus tulee ohitus. Olet varmaan itekin ohittanut ja mielessäsi manannu että mikä lie törppö tossa edessä menee...
Ei sieltä oikeelta tarvi rampilla ohitte tulle, ainakin minä pelästyn kun yhtäkkiä pelmahdetaan ohitte oikeelta ja vasemmaltakin tulee autoa ettei voi edes väistää > ohitan sen oikeelta tulleen heti tilaisuuden tullen.

Mä ajattelin tilanteen niin, että rampilta eteesi liikennevirtaan liittyvä jatkaa matkaansa sinua suuremmalla nopeudella eikä jää eteesi ajamaan hitaammin kuin sinun nopeutesi on.

Roiala
01.04.2018, 15.18
Ihan miten tuon näkee ja mikä tilanne. Mutta jos siis kyseessä ei ole moottori-/moottoriliikennetie niin oikealta tuleva saa ohittaa (jos ei aja ylinopeutta) ja toisaalta se että kiihdytyskaistaa käyttää siihen mikä sen tarkoitus on eli kiihdyttäminen muun liikenteen nopeuteen ja sovittaa nopeutensa siinä siten että soljahtaa "vetoketjuun" jouhevasti vaikka sitten jonkun hitaammin etenevän eteen niin lie ihan ok. Sen sijaan liikennesäännöissä on jopa kiellettyä se "tien antaminen" eli kaistan vaihto jotta joku rampilta pääsee liittymään, saa toki siinäkin sovittaa nopeutensa niin että se olisi liittyjille mahdollisimman jouhevaa, joko lisäten tai hidastaen nopeuttaan. Toki jos kyseessä sitten se moottoritie tai moottoriliikeennetie niin sitten oikealta ohittaminen on kiellettyä mutta siinäkin tapauksessa avain lie kiihdytyskaistan käyttäminen kiihdyttämiseen.

tempokisu
01.04.2018, 15.49
^ siinä rampilla on se yksi kaista, ja siinä kun mennään oikealta ohi niin on hieman tiukkaa, siis ollaan vielä siinä tilanteessa että on vain ramppi ja vähän piennarta, se kaistojen yhtyminen tulee vasta myöhemmin ( kerran oli sitten pakko vaan hiljentaa että oikealta ja vasemmalta puolelta menivät, mutta siinä sitten olikin hieman erilainen tilanne). En minäkään moottoritielle mitään kuuttakymppiä köröttele, ihan on asiallinen vauhti ja seuraan kyllä muuta liikennettä.
Viimeksi tänään käytin sitä "kiihdytyskaistaa" ihan reippaasti kiihdytykseen. Ja ohitin ( hieman myöhemmin) yhden Jaguar-merkkisen auton :D

Tuskin meistä kukaan ihan täydellinen kuski on ( en minä ainakaan ole ), tai voi sanoa että koskaan ei ketuta joku törppö "joka ei osaa ajaa". Ja jokainen meistä varmana puolivanhingossa jotain joskus töpeksii. Tärkeintä nyt kuitenkin ettei henilövahinkoja tai varsinkaan ajoneuvovahinkoja tule.

Köfte
01.04.2018, 20.44
Tööt! Väärä vastaus; Mikä meni väärin? Ei näin:
"Tärkeintä nyt kuitenkin ettei henkilövahinkoja tai varsinkaan ajoneuvovahinkoja tule."

tempokisu
01.04.2018, 20.56
^ ite oot väärä vastaus yöhöpinöinesi. Mä puhun nyt omasta puolestani; kyllä mä kaatumis(t)en jälkeen katson heti että mitens fillari.
Joskus....30 vuotta sitten ajettiin aamupostia äiteen kanssa. Rengas puhkesi ja oltiin menossa ojaan ja yritin ohjata siten ettei puhelinpylväs osu äiteeseen. Minuun osui, ja sitten mä ensiavussa itkin että miten auto? Miten ihmiset nyt saa Aamulehtensä? Voi autoraukkaa!!

Jos otetaan kolhu autoon, tai kolhu polveen - niin mä otan ton jälkimmäisen. Te muut täydelliset kuskit voitte arvostella tällaista vähän epätäydellisempää ihmistä, jos siitä nyt tulee sitten hyvä mieli että onpa toi tyhmä ja minä olen fiksu ja viisas. Onneksi olkoon.

travelleroftime
01.04.2018, 21.24
Tehtaalta tulee uusia autoja, mutta polvia ei tule samalla helppoudella. Kummallinen valinta.

Jopotuinen
01.04.2018, 21.32
Mitä ihmettä, koetin tabletilla korjata kirjoitusvirheitä tuosta viestistäni jota Bonk jo lainasi, niin se viesti poistuikin samantein. Olipas se taas. :)

Uittu, sama Honor 8 :(

marmar
01.04.2018, 22.07
Tehtaalta tulee uusia autoja, mutta polvia ei tule samalla helppoudella. Kummallinen valinta.

Aika oudolta tosiaan kuulostaa. Luulen, että menettäisin yöunet jos toisetkin, jos aiheuttaisin jollekkin elinikäisen vamman, mutta jos kolhisin jonkun miljoonan mersun lunastuskuntoon, niin aika paljon pienemmällä harmitusella selviäisin. Jos mun pitäisi valita rollaattorilla kulkevan mummon ja mijoonan mersun välillä, niin ajaisin kyllä mersua päin. Saatikka, jos kyseessä olisi pieni lapsi, jolla elämä edessä. Valinta olisi sama, vaikka törmäysnopeus olisi alle kävelyvauhdin.

Köfte
01.04.2018, 22.09

Tätä tarkointinkin, ei ironia osunut, hyvä sarkasminuoli meni tärviölle:rolleyes:

"marmar"kin ehti jo samaan ajatuskuvioon.

Ohiampuja
02.04.2018, 07.14
Kauppalehdessä Maailman pankki varoittelee ilmastomuutoksen aiheuttamista pakolaismääristä. Onko Maailman pankki nyt osa vihervassareiden ympäristö-piiperrystä? :)

https://m.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/9wnATZPd?ext=ltr&utm_source=Kauppalehti_Uutiskirje&utm_medium=email&utm_campaign=Kauppalehti_Uutiskirje

Smo
02.04.2018, 11.20
The 1% grabbed 82% of all wealth created in 2017http://money.cnn.com/2018/01/21/news/economy/davos-oxfam-inequality-wealth/index.html

Jami2003
02.04.2018, 11.47
Kyllä ihmetyttää tuo Sillanpään, median ja "fanien" kevyt suhtautuminen huumeiden käyttöön. Miten sekin pitäisi tulkita että herra julkisesti kertoo aikovansa myös jatkaa huumeiden käyttöä. Missä siis Suomessa syyllistyy moneen rikokseen vaikkei rahoittaisikaan huumeita epärehellisesti.

Samaan aikaan #metoo kampanja teurastaa monta jotka ovat syyliistyneet epäasiallisuuteen mutta ei laittomuuksiin. Mitenkään tekoja vähättelemättä mutta joku suhteellisuus kai pitäisi olla julkisessakin teilaamisessa...

Smo
02.04.2018, 12.17
^#Metoo on tietty saattanut mennä joltain osin överiksikin mutta siinä on kuitenkin tehty pahaa toisille, Jari ei tee pahaa kuin itselleen. Pitäiskö se ristiinnaulita?

mpk
02.04.2018, 12.38
^#Metoo on tietty saattanut mennä joltain osin överiksikin mutta siinä on kuitenkin tehty pahaa toisille, Jari ei tee pahaa kuin itselleen. Pitäiskö se ristiinnaulita?

Tota... Siltsu onkin varmasti rahoittanut ostoksillaan hyvää ja kestävää kehitystä

Smo
02.04.2018, 13.08
Tota... Siltsu onkin varmasti rahoittanut ostoksillaan hyvää ja kestävää kehitystä

No ei varmaan kun valtio ei myy huumeita :) mutta ei lehdistön jeesustelu varmaan Sillanpäätä auttaisi. Sillanpäähän toi Suomen huumeista keskustelun suoraan 60-luvulta 2010 luvulle. THL kin on herännyt

THL:n asiantuntijoilta suora ehdotus Suomen huumepolitiikaksi: "Käytön rangaistavuudesta tulisi luopua"https://yle.fi/uutiset/3-10073632

pätkä
02.04.2018, 15.22
...Jari ei tee pahaa kuin itselleen. Pitäiskö se ristiinnaulita?

Jakeli myös huumeita bileissään toisille ja rahoitti huumekauppiaan toimintaa ostamalla huumeita.

Smo
02.04.2018, 15.35
Jakeli myös huumeita bileissään toisille ja rahoitti huumekauppiaan toimintaa ostamalla huumeita.

Hyvä, kavereille kanssa! Ei vaan, mitä keltaisen lehdistön jeesustelu auttaisi?

pätkä
02.04.2018, 15.42
Poliisi auttoi kun poisti huumehörhön Sillanpään pois autonratista Helsingin keskustassa.

Smo
02.04.2018, 16.22
Poliisi auttoi kun poisti huumehörhön Sillanpään pois autonratista Helsingin keskustassa.

Siitähän oli lehdissäkin. Pitäskö lehtien vaatia Sillanpäätä menemään hoitoon tai lopettamaan ura? Ainehan saattoi muuten olla ajokykyä parantavaa :D

Jami2003
02.04.2018, 17.27
Ainehan saattoi muuten olla ajokykyä parantavaa :D

Metamfetamiini? Lasket varmaan leikkiä?

tommi2
02.04.2018, 18.33
^Ainakin wikipedian mukaan tämä meta on sitä "höökipilleriä", mitä toisessa maailmansodassa jaettiin mm. lentäjille. Luulisi että ajokyky ei kokonaan mene.

OJ
02.04.2018, 18.45
Piri on semmoinen jokapaikan lääke. Auttaa vaivaan kuin vaivaan, mutta sen kanssa pitää olla varovainen kuin pärekattoa kulottaessa tai ripulin helpottamisessa piereskelemällä.

Dr TuKo
02.04.2018, 19.54
Sillanpää pysäytettiin ensimmäisen? käryn yhteydessä ratista huomiota herättävän ajamisen takia. Varmasti olisi muuten tullut onnettomuus, mutta metamfetamiini paransi ajokykyä ratkaisevasti estäen onnettomuuden.

Smo
02.04.2018, 20.34
^^ Ehkä se meta on asteen peruspirii raskaampaa kamaa

Perttu Hillmankin näemmä kirjoittaa aiheesta

Huumeet eivät ole sallittuja tangokuninkaille

https://blogit.iltalehti.fi/perttu-hillman/2018/04/02/huumeet-eivat-ole-sallittuja-tangokuninkaille/

mgcc
03.04.2018, 20.40
Rikolliset, erityisesti pikkurikolliset ovat joskus sanomattoman typeriä: http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201804032200851232_u0.shtml
Kun pk-seudulla on satoja kauppoja, niin kannattaako ahnehtia? Ihan varmasti nuo olisi saanut upotettua järjestelmään vähän kerrallaan eikä kahta kertaa samaan mestaaan. Toinen typeryyden korkea veisu oli se kaiffari, joka osti Virossa olutta ja viinaa trokaamiseen ja halusi s-kortilla ponuksia.

kaldera
04.04.2018, 00.46
^^ Ehkä se meta on asteen peruspirii raskaampaa kamaa

No on kristalli ihan eri kalipeeristä myrkkyä kuin piri, jälkimmäinen on piristävää duracell-tyyppistä "höökipulveria" ja ensimmäinen jotain rankkaakin rankempaa jytyä mitä on jatkettu pirillä ja ties millä.

tempokisu
04.04.2018, 02.20
...ja tuskin se vieroitus on parissa viikossa ohi, kuten joku päihdelääkäri lehdessä tuumasi. Saattaisi mennä hivenen pitempi aika...tosin ihan ydinasia on että henkilö haluaa vieroittua itse ja Jari ei sanojensa mukaan halua. Haluaa käyttää aineita maailman(sa) tappiin. Se tappi voi tulla vastaan aika nopeestikin; yksi kaunis kerta kun ottaa liikaa. Surullista kuultavaa oli se EVS-haastattelu.

tempokisu
04.04.2018, 06.06
...jaa jos ravintoloitsija ( pubinpitäjä) Eikka Lehtisen mukaan Jari Sillanpään juttu on "pikkumokailua" niin mikä olisi sitten sellainen iso moka?

"Pikkumokat eivät muuta hänen suosiotaan miksikään."

Concorde
04.04.2018, 09.11
Ziisus tää juutubeen hyökkääjä. Jos kukaan ei tykkää videoista tai siellä on jotain käyttöehtojen vastaista, niin ei kai se sen palveluntarjoajan syy ole? Ei voi ymmärtää...

Smo
04.04.2018, 09.24
Ei oo rajaa sisältömarkkinoinnilla

https://pbs.twimg.com/media/DZ6pK0oW4AAIbuP.jpg:large

LJL
04.04.2018, 09.38
^ Onko toi totta?!? Ei saamari. Ei tarvi miettiä tilausta, kun esikoinen alkaa lukea.

JackOja
04.04.2018, 09.41
Herramme jeesus! Miksi noille hahmoille on laitettu tuollaiset Ankkalinna -tyyliset koirankuonot vaikka ovat selvästi ihmishahmoja?

marmar
04.04.2018, 09.51
^Ainakin wikipedian mukaan tämä meta on sitä "höökipilleriä", mitä toisessa maailmansodassa jaettiin mm. lentäjille. Luulisi että ajokyky ei kokonaan mene.

Ihan eri aineita, kuten jo täälläkin todettu:
https://www.mtv.fi/uutiset/ekstra/artikkelia/mtv-n-erikoisraportti-sonja-kertoo-talta-kauhuhuumeen-kaytto-oikeasti-tuntuu/5268840#gs.KcpKbLA

Aloin ihmetellä asiaa, sillä amfetamiinista ei ole koskaan tullut noin herkästi vainoja. Myöhemmin kuulinkin myyjältä, että aine oli metaa, Sonja muistelee.
....................
– Tutuillani oli käynyt niin, että he olivat kolme päivää nukkumatta nuuskattuaan kristallimetaa yhden viivan verran. Päivien aikana he jahtasivat asunnossaan pölypalloja ja luulivat niitä jonkinlaisiksi valvoviksi roboteiksi, Sonja kertoo.

Ei kuulosta hyvältä yhdistelmältä tuon käytöt ja autolla ajo vaikutuksen alaisena.
Käyttö on lähtenyt paasti lapasesta, jos ei voi pysyä edes pois auton ratista, kun on ottanut ainetta.

Smo
04.04.2018, 10.53
Harkimo ruotii suomalaista "demokratiaa"

"Viime viikolla luin lehdestä, että kokoomus kannattaa Iso-Britannian Universal Credit -mallia. Näin puolueen puheenjohtaja Petteri Orpo ilmoitti.
Aloin miettiä, että onko meillä edes keskusteltu asiasta. Selvitin asiaa ja kävi ilmi, että tätä kantaa ei ole pohdittu sen paremmin eduskuntaryhmässä kuin puoluehallituksessa. Eli Orpo oli avustajansa kanssa päättänyt, että tämä on kokoomuksen malli"

Päättäjät sopivat tilataksiin, eikä se ole hyvä asiahttps://blogit.savonsanomat.fi/harry-harkimo/paattajat-sopivat-tilataksiin-eika-se-ole-hyva-asia/

tommi2
04.04.2018, 11.15
Ihan eri aineita, kuten jo täälläkin todettu:
https://www.mtv.fi/uutiset/ekstra/artikkelia/mtv-n-erikoisraportti-sonja-kertoo-talta-kauhuhuumeen-kaytto-oikeasti-tuntuu/5268840#gs.KcpKbLA
.

Linkissäsi todetaan "Suomessa metamfetamiinia on käytetty sotien aikaan, jolloin se tunnettiin pervitiini-nimellä. " . Minähän en noita tunne, mutta vieläkin näyttää samalta aineelta.

Hartsa69
04.04.2018, 11.51
Herramme jeesus! Miksi noille hahmoille on laitettu tuollaiset Ankkalinna -tyyliset koirankuonot vaikka ovat selvästi ihmishahmoja?

Ei muuta muistikuvaa kuin että Barks oli tehnyt ihmismäisiä hahmoja ja ne ei sitten ollet kelvanneet Disneylle.. (korjatkoon joku jolla parempaa tietoa). Nöpönenät on sitten jääneet..

Smo
04.04.2018, 11.55
^ Onko toi totta?!? Ei saamari. Ei tarvi miettiä tilausta, kun esikoinen alkaa lukea.

Toisaalta ainahan ankoissa on ollut ajan ilmiöitä. Tiedä sitten onko saman firman sisältä :D

LJL
04.04.2018, 12.04
Toisaalta ainahan ankoissa on ollut ajan ilmiöitä. Tiedä sitten onko saman firman sisältä :D

Ehkä äkkiäyllättäen iskenyt ns. skvitytys asiasta johtuukin siitä, että inhoan sydämeni pohjasta kykykilpailuja. Aivan karmivaa paskaa. Vaimokin katsoo niitä ja olen hänellekin ilmoittanut että on paskaa. Hän ei ole kiistänytkään tätä mutta katsoo silti. Viimeksi jotain missä Yön Timo tai joku muu ko. yhtyeen edustaja itki. Hyi.

tommi2
04.04.2018, 12.23
^No mutta, Ankan vanhoja kunnon aiheitahan ovat mm. pankkiryöstöt ja mustasukkaiset kilpakosijat. Näitäkö sitten olet aina rakastanut :D . Tota kykykilpailuahan voidaan käsitellä tosi halventavasti?

Smo
04.04.2018, 12.28
^No mutta, Ankan vanhoja kunnon aiheitahan ovat mm. pankkiryöstöt ja mustasukkaiset kilpakosijat. Näitäkö sitten olet aina rakastanut :D . Tota kykykilpailuahan voidaan käsitellä tosi halventavasti?

Parempaa mainosta jos kunnolla halventaa, uudet jaksothan alkaa ensi viikonloppuna telkkarista. Täsmäpuffi.

tommi2
04.04.2018, 12.29
^Tuohan on Voice... eikös se ole loppumassa jo tämä kausi?

LJL
04.04.2018, 12.30
^No mutta, Ankan vanhoja kunnon aiheitahan ovat mm. pankkiryöstöt ja mustasukkaiset kilpakosijat. Näitäkö sitten olet aina rakastanut :D

Todellakin. Ja Tulppu-tarinat ovat aina olleet lähellä sydäntä. Ja Jäyhä Jököttäjä

Smo
04.04.2018, 12.39
^Tuohan on Voice... eikös se ole loppumassa jo tämä kausi?

En oo seurannut, katoin vaan Sanoman twiitin jälkeen jonkun ohjelmatiedon mutta voi olla tietty että uutta upeaa kautta on mennyt jo parikymmentä jaksoa :D

"The Voice of Finlandin uuden upean kauden tähtivalmentajat ovat Toni Wirtanen, Olli Lindholm, Redrama ja Anna Puu! Jännittävät livelähetykset alkavat kahden jakson TVOF-superviikonlopulla 6.4.!"

LJL
04.04.2018, 12.45
Olli Lindholm

Vuolaasti itkevä Olli Lindholm.

JackOja
04.04.2018, 12.56
...Yön Timo tai joku muu ko. yhtyeen edustaja itki. Hyi.

Vuolaasti itkevä Olli Lindholm.

Kai sääkin itkisit jos joku laulaisi?

tommi2
04.04.2018, 13.02

Ja vielä huomattavasti paremmin kuin sinä itse ja huomaisit että et edes osaa laulaa ja jäit siitä jumiin.

LJL
04.04.2018, 13.03

Tarkemmin ajatellen kyllä. Erityisesti itkemistä aiheuttaa mm. Yön Joutsenlaulu, Yön Rakkaus on lumivalkoinen sekä Dingon tuotanto.

mpk
04.04.2018, 13.08
^
Itkisitkö onnesta?

Hartsa69
04.04.2018, 13.11
Ei nuo Yöt ja Dingot näin vuosien perästä ihan silkkaa shittiä ole, silloin ne olivat suosionsa huipulla, en yläasteaikana noteerannut juuri millään lailla, enemmän taisi vielä päässä soida rokkabilirebelit. Ja tietysti siellä niitä honkia huumiisee.. joka soi aina Metsäradion alussa.
Toki silloin ei muutenkaan rokki raikunut ratiossa.. kai?

mpk
04.04.2018, 13.13
Crazy Cavan vai Matchbox? :)

Concorde
04.04.2018, 13.52
Lähes aiheeseen (vaan sivun / vajaan viikon myöhässä) :

https://www.youtube.com/watch?v=NL7sVb7PSWE

tommi2
04.04.2018, 14.14
Mä oon nähny Dingon livenäkin. Tarttuvia ralleja, vaikka nyt mikään fani en olekaan.

Smo
04.04.2018, 14.26
Harkimo ruotii suomalaista "demokratiaa"

"Viime viikolla luin lehdestä, että kokoomus kannattaa Iso-Britannian Universal Credit -mallia. Näin puolueen puheenjohtaja Petteri Orpo ilmoitti.
Aloin miettiä, että onko meillä edes keskusteltu asiasta. Selvitin asiaa ja kävi ilmi, että tätä kantaa ei ole pohdittu sen paremmin eduskuntaryhmässä kuin puoluehallituksessa. Eli Orpo oli avustajansa kanssa päättänyt, että tämä on kokoomuksen malli"

Päättäjät sopivat tilataksiin, eikä se ole hyvä asia

https://blogit.savonsanomat.fi/harry-harkimo/paattajat-sopivat-tilataksiin-eika-se-ole-hyva-asia/

Toinen Harkimon kommentti ylläolevassa jutussa

#– Siksi esimerkiksi yritystukia ei saada parlamentaarisessa ryhmässä purettua. Lobbarien näkemykset vaikuttavat niin paljon, että hallitukselle asti ei oikeastaan ole mitään esittää. Jos sinne jotain pääseekin, kyllä lobbarit hoitavat loput."

Päivän HS:

Yritystukien leikkaukset jäämässä lähes olemattomiksi – Teollisuuden energiatukea jopa nostetaan 20 miljoonalla eurolla, käy ilmi HS:n näkemästä ehdotuksesta
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005628719.html

Smo
04.04.2018, 14.28
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/leikkaukset-koettelevat-lukioita-opetus-vahentynyt-ryhmakoot-kasvaneet-ja-opettajien-ansiot-laskeneet/?shared=1012845-12304ac6-999

(https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/leikkaukset-koettelevat-lukioita-opetus-vahentynyt-ryhmakoot-kasvaneet-ja-opettajien-ansiot-laskeneet/?shared=1012845-12304ac6-999)Leikkaukset koettelevat lukioita: Opetus vähentynyt, ryhmäkoot kasvaneet ja opettajien ansiot laskeneet
(https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/leikkaukset-koettelevat-lukioita-opetus-vahentynyt-ryhmakoot-kasvaneet-ja-opettajien-ansiot-laskeneet/?shared=1012845-12304ac6-999)
(https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/leikkaukset-koettelevat-lukioita-opetus-vahentynyt-ryhmakoot-kasvaneet-ja-opettajien-ansiot-laskeneet/?shared=1012845-12304ac6-999)

Hartsa69
04.04.2018, 15.03
Crazy Cavan vai Matchbox? :)

Eiku Stray Cats :D

Jopotuinen
04.04.2018, 15.07
^^ No sitten niitten ryhmäkokojen täytyy olla jo aika suuria, ku sillon kun mää olin lyseossa, niin meidän luokalla oli jo 43 oppilasta ja rinnakkaisella oli 45, kun siellä oli kaksi tuplannutta.

Smo
04.04.2018, 15.24
^^ No sitten niitten ryhmäkokojen täytyy olla jo aika suuria, ku sillon kun mää olin lyseossa, niin meidän luokalla oli jo 43 oppilasta ja rinnakkaisella oli 45, kun siellä oli kaksi tuplannutta.

Meitä oli 80-luvun lopulla lukiossa Espoonlahdella muistaaksei just tai vähän alle 30. Mut laitoin ton nyt vaan tosta Kepu-Kokoomus linjasta kommenttina noihin yritystuen leikkauksiin

http://puheenvuoro.uusisuomi.fi/sites/default/files/imagecache/biggest/domain-15644/kuvat/koulutuslupaus.jpg

mpk
04.04.2018, 15.29
Eiku Stray Cats :D

Se tuli myöhemmin!

tommi2
04.04.2018, 15.32
^Mut Hartsa diggailikin Dingon aikoihin tota. Mä kuulin Stary Catsista vuonna 82 ja Dingosta... olisko ollu 84?

Fjälle
04.04.2018, 16.13
Robert Gordon ! With Link Wray.

Hartsa69
04.04.2018, 16.22
Se tuli myöhemmin!

Totta, mutta täytyy muistaa että olen maalta, oon aina vähän jälkijunassa.. :eek:

mpk
04.04.2018, 18.01
Totta, mutta täytyy muistaa että olen maalta, oon aina vähän jälkijunassa.. :eek:

[emoji1]

bici74
04.04.2018, 23.03
Suomi onneksi on oikeusvaltio mitä nopeusvalvontaan tulee: http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201804042200854205_u0.shtml

1) "Oikeus huomautti lisäksi, että vaikka kuva olisikin hankittu lainvastaisesti, tuomioistuin olisi voinut hyödyntää sen todisteena."

2) "Oikeus hyväksyi myös Poliisihallituksen ohjeistuksen, jonka mukaan riittää, että valvontalaitteisto tarkastetaan kolmen vuoden välein. Oikeuden mukaan saksalaisen valmistajan ohjeistus ei riitä osoittamaan, että Suomen poliisin valvontalaitteisto pitäisi tarkastaa sen mukaisesti."

VMP, erityisesti kohta 1).

marmar
05.04.2018, 04.37
Suomi onneksi on oikeusvaltio mitä nopeusvalvontaan tulee: http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201804042200854205_u0.shtml

1) "Oikeus huomautti lisäksi, että vaikka kuva olisikin hankittu lainvastaisesti, tuomioistuin olisi voinut hyödyntää sen todisteena."

2) "Oikeus hyväksyi myös Poliisihallituksen ohjeistuksen, jonka mukaan riittää, että valvontalaitteisto tarkastetaan kolmen vuoden välein. Oikeuden mukaan saksalaisen valmistajan ohjeistus ei riitä osoittamaan, että Suomen poliisin valvontalaitteisto pitäisi tarkastaa sen mukaisesti."

VMP, erityisesti kohta 1).

Eikös tuosta kohdasta 1 ole olemassa ikivanha korkeimman oikeuden ennakkopäätös, jossa asia on linjattu. Toisaalta asia on myös nykyisin yleisesti hyväksytty käytäntö:
https://lakimiesuutiset.fi/todisteiden-hankinnassa-kaikki-keinot-sallittuja/

Perinteisesti kaikkea tietoa, niin lainmukaisesti kuin lainvastaisestikin hankittua, voidaan käyttää näyttönä oikeudenkäynnissä. Oikeuskäytännössä vapaa todistusteoria on toiminut perusteluna lainvastaisen todisteen hyödyntämiselle. Rikoksen selvittämisintressi on jyrännyt alleen rikoksesta epäillyn muut oikeudet.

Kohta 2 on erikoinen. Käräjäoikeuden tuomarit on täydellisiä idiootteja tämäntyyppisten asioiden suhteen. Ei ne tajua mitään asiasta ja siksi siihen vetoamisessa pitäisi olla erityisen tarkka ja vääntää asia isosti rautalangasta. Toisaalta hieman heikoilla jäillä haastaja siinäkin on, koska jos jälkikalibroinnissa laite on näyttänyt oikein, niin pohja putoaa tältäkin väitteeltä. Aiheesta voisi kirjoittaa hyvin vaikka kirjan.

Tuo iltapulun otsikko, väärin kalibroidun ei pidä alkuunkaan paikkaansa, vaan kalibrointi on mennyt vanhaksi valmistajan ohjeistusta vastaan. Autoilija olisi voinut vaatia tutkan näyttämään jälkitarkastusta tai kalibrointia, jossa sen näyttämä olisi todettu oikeaksi tai vääräksi ja siitä tuskin poliisi olisi voinut kieltäytyä.

Kokonaan toinen juttu on tuollaisen laitteen luotettavuus yleensä. Tämä on asia, jonka kiistäisin ensimmäisenä, mutta sekin vaatisi kohtuullisen pitkä luennon pitämistä tutkan teoriasta, toimintaperiaatteesta ja siitä mikä voi mennä pieleen.

Mutta tässä tapauksessa autoilija tulee varmuudella häviämään myös seuraavassa asetteessa.

Mies oli käyttänyt nopeudenrajoitinta, ja hän oli varma, että hänen nopeutensa oli ollut 46 km/t. Hän ilmoitti vastustavansa rikesakkoa ja pyysi saada kameran kuvan.

Lainsäädännön mukaan sama rikesakko voidaan määrätä jo 1 km/h ylityksestä, joten nillitys on turhaa ja oikeusprosessit rahanhaaskausta, koska poliisi voi kirjata uuden sakkolapun nopeudella 46 km/h, jonka autoilija on myöntänyt ja problem solved.

Autoilija voi tietysti jatkaa omilla kanteillaan poliisia vastaan laittomasta liikenteenvalvonnasta ja perustuslain rikkomisesta. Mutta ei tämänkään itse rikesakkoa mitätöi. Aiheutaa korkeintaan jotain sanahelinää, joka ei paljoa lämmitä.

elcondorpasa
05.04.2018, 08.18
"Oikeus huomautti lisäksi, että vaikka kuva olisikin hankittu lainvastaisesti, tuomioistuin olisi voinut hyödyntää sen todisteena."

"Perinteisesti kaikkea tietoa, niin lainmukaisesti kuin lainvastaisestikin hankittua, voidaan käyttää näyttönä oikeudenkäynnissä. Oikeuskäytännössä vapaa todistusteoria on toiminut perusteluna lainvastaisen todisteen hyödyntämiselle. Rikoksen selvittämisintressi on jyrännyt alleen rikoksesta epäillyn muut oikeudet."

>>>> En oikein käsitä miten tämä asia voisi muutenkaan olla. Todiste mikä todiste. Sehän on sitten aivan toinen prosessi, missä käsitellään lainvastaisesti otettua kuvaa.

pätkä
05.04.2018, 08.18
Ennen huumeet ostettiin sillan alta, nyt ne ostetaan sillanpäältä, tsiisus!

tempokisu
05.04.2018, 09.56
Ennen huumeet ostettiin sillan alta, nyt ne ostetaan sillanpäältä, tsiisus!

O

Smo
05.04.2018, 10.08
pätkä meinaa virittää Metakeskusteluu? :)

Miten ne kehtaa hesarissa tollasia kirjottaa

Pekkarisen yritystukiryhmän mahalasku osoittaa karun totuuden: Poliitikot eivät pysty tekemään elinkeinoelämää kirpaisevia päätöksiä lobbareiden puristuksessahttps://www.hs.fi/junkkari/art-2000005629467.html

bici74
05.04.2018, 10.35
Eikös tuosta kohdasta 1 ole olemassa ikivanha korkeimman oikeuden ennakkopäätös, jossa asia on linjattu. Toisaalta asia on myös nykyisin yleisesti hyväksytty käytäntö: https://lakimiesuutiset.fi/todisteiden-hankinnassa-kaikki-keinot-sallittuja/

En näitä lakeja tunne (IANAL) mutta kyllä mun korvaan särähtää joku laiton kotietsintä jossa poliisi "löytää" vaikkapa kovia huumeita. Tai lapsipornoa tai aseen. Uskaltaako tässä puhelimessakaan enää puhua ajamastani ylinopeudesta koska laiton telekuuntelumahdollisuus. Vaikka eihän Suomessa tietysti tällaista tapahdu.

Kohta 2 on erikoinen. Käräjäoikeuden tuomarit on täydellisiä idiootteja tämäntyyppisten asioiden suhteen. Ei ne tajua mitään asiasta ja siksi siihen vetoamisessa pitäisi olla erityisen tarkka ja vääntää asia isosti rautalangasta. Toisaalta hieman heikoilla jäillä haastaja siinäkin on, koska jos jälkikalibroinnissa laite on näyttänyt oikein, niin pohja putoaa tältäkin väitteeltä. Aiheesta voisi kirjoittaa hyvin vaikka kirjan.

Tuo iltapulun otsikko, väärin kalibroidun ei pidä alkuunkaan paikkaansa, vaan kalibrointi on mennyt vanhaksi valmistajan ohjeistusta vastaan. Autoilija olisi voinut vaatia tutkan näyttämään jälkitarkastusta tai kalibrointia, jossa sen näyttämä olisi todettu oikeaksi tai vääräksi ja siitä tuskin poliisi olisi voinut kieltäytyä.

Vähintä mitä poliisilta voisi odottaa on noiden välineiden (tutka, alkometri etc.) pitäminen toimintakunnossa. Joku jälkitarkastus tässä tapauksessa varmaan olisi ollut turha koska laite kalibroitiin sattumalta siinä välissä. On ostettu tutka valmistajalta joka takaa laitteen toimivuuden tietyin ehdoin (vuosittainen kalibrointi). Poliisi kuitenkin päättää yksipuolisesti että kalibrointi voidaan tehdä kolmen vuoden välein. Mä voisin puolestani päättää että autoni katsastaminen vuosittain on täysin turhaa, joka toinen vuosi riittää. Samoin kaikenlaisissa takuuasioissa yleensä vaaditaan valmistajan ehtojen noudattamista.

Mutta tässä tapauksessa autoilija tulee varmuudella häviämään myös seuraavassa asetteessa.

Lainsäädännön mukaan sama rikesakko voidaan määrätä jo 1 km/h ylityksestä, joten nillitys on turhaa ja oikeusprosessit rahanhaaskausta, koska poliisi voi kirjata uuden sakkolapun nopeudella 46 km/h, jonka autoilija on myöntänyt ja problem solved.

Autoilija voi tietysti jatkaa omilla kanteillaan poliisia vastaan laittomasta liikenteenvalvonnasta ja perustuslain rikkomisesta. Mutta ei tämänkään itse rikesakkoa mitätöi. Aiheutaa korkeintaan jotain sanahelinää, joka ei paljoa lämmitä.

Joo, pitää olla paljon ylimääräistä aikaa ja rahaa jos jaksaa lakituvassa rikesakosta vääntää. Ns. "periaatteen mies" tämä näyttää olevan. Ja häviämään tulee tietysti jatkossakin. Kiva kuitenkin että tällaisia epäkohtia (IMHO) tulee esiin ja aiheuttaa keskustelua.

PMoi
05.04.2018, 11.00
Vähintä mitä poliisilta voisi odottaa on noiden välineiden (tutka, alkometri etc.) pitäminen toimintakunnossa. Joku jälkitarkastus tässä tapauksessa varmaan olisi ollut turha koska laite kalibroitiin sattumalta siinä välissä. On ostettu tutka valmistajalta joka takaa laitteen toimivuuden tietyin ehdoin (vuosittainen kalibrointi). Poliisi kuitenkin päättää yksipuolisesti että kalibrointi voidaan tehdä kolmen vuoden välein. Mä voisin puolestani päättää että autoni katsastaminen vuosittain on täysin turhaa, joka toinen vuosi riittää.

Onkos siitä vuosi vai pari kun otsikoissa oli katsastamattomat poliisiautot...

bici74
05.04.2018, 11.42
Onkos siitä vuosi vai pari kun otsikoissa oli katsastamattomat poliisiautot...

Joo, eli tämä (https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000717595.html) jossa poliisisedän vastaukset ovat hieman kierteleviä. Käräjilläkin näitä nähty: https://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Katsastamaton-poliisiauto-kolaroi-rattijuopon-kanssa/516005

Concorde
05.04.2018, 12.41
Afrikassa tuntuu toi sarvien katkominen menneen nextille levelille..

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=wO7s5zIhX6k

Afrikan sarvi on siis repeämässä omaksi mantereekseen.

Smo
05.04.2018, 13.31
Kelan päällikkö aktiivimallista: Työttömien aktiivisuudessa ei mitään merkittävää muutosta"Kelan alustavien tietojen mukaan työttömistä olivat alkuvuoden aikana aktiivisia ne, jotka olivat aktiivisia jo aikaisemminkin."

https://yle.fi/uutiset/3-10145890 (https://yle.fi/uutiset/3-10145890)

Smo
05.04.2018, 14.01
Pitää laittaa näitä uutisia jotka Siltsu-ym juttujen takia jää informaatiopimentoon

Metsähallituksen yhtiöittäminen meni lopullisesti läpihttps://yle.fi/uutiset/3-8776269

marco1
05.04.2018, 18.01
^Erittäin huolestuttavaa jos tämä mankelifoorumi on jonkun pääasiallinen uutiskanava?

Ja Kiasus sentään, tänään ajoi jo joku lyhyissä kamppeissa maantietä!111

marmar
05.04.2018, 18.25
Vähintä mitä poliisilta voisi odottaa on noiden välineiden (tutka, alkometri etc.) pitäminen toimintakunnossa. Joku jälkitarkastus tässä tapauksessa varmaan olisi ollut turha koska laite kalibroitiin sattumalta siinä välissä.

No sittenhän riittäisi kalibrointitodistuksen pyytäminen nähtävälle. Todistuksessa lukee aina tilanne sekä laitteen saapuessa kalibrointiin, että lähtiessä.

Kalibrointi takaa vain sen hetken toimintakunnon ja siitä voi päätellä historiaa, mutta ei koskaan tulevaa.

Smo
05.04.2018, 18.44
^Erittäin huolestuttavaa jos tämä mankelifoorumi on jonkun pääasiallinen uutiskanava?

Ja Kiasus sentään, tänään ajoi jo joku lyhyissä kamppeissa maantietä!111

Sua ei Metsähallituksen yhtiöittäminen jeesusteluta? Shortseja näkyi joskus talvellakin, aika harvoin kyllä

Ohiampuja
05.04.2018, 19.35
Pitää laittaa näitä uutisia...
Metsähallituksen yhtiöittäminen meni lopullisesti läpihttps://yle.fi/uutiset/3-8776269
Kuinkas siinä ympäristön valvonnassa kävi? Oliko ympäristölupiin ja niiden valvontaan kanssa tulossa jotain heikennyksiä?

Smo
05.04.2018, 20.23
Kuinkas siinä ympäristön valvonnassa kävi? Oliko ympäristölupiin ja niiden valvontaan kanssa tulossa jotain heikennyksiä?

En tiedä mikä on tilanne mutta hallitus oli ainakin rajoittamassa vaivihkaa virkamiesten valitusoikeutta

https://www.ksml.fi/teemat/sunnuntaisuomalainen/Hallitus-vaientaa-virkamiehi%C3%A4-ymp%C3%A4rist%C3%B6nsuojelussa/1094142

Hallitus vaientaa virkamiehiä ympäristönsuojelussa

marco1
05.04.2018, 20.33
Sua ei Metsähallituksen yhtiöittäminen jeesusteluta?

Enemmänkin huolestuttaa pirusti kuin hesusteluttaa.
Kommentti kohdistui siihen kohtaan että Siltsu-uutisten sekaan tulee asiallisia ja tärkeitä uutislinkkejä.

rentoratsastaja
05.04.2018, 21.11
Käsitin että kyse enemmänkin valtamedioista kuin pelkästään tästä ketjusta. Paskaa tuppaa tulemaan niin paljon että tärkeätkin asiat tulee välillä vahingossa vedettyä pytystä alas.

Jopotuinen
06.04.2018, 11.04
Eikös toi Siltsu ollu niitä sateenkaarihemmoja, niin jos se on vaan hakenu siihen semmosta kemiallista spektriä?

LJL
06.04.2018, 11.08
Eikös toi Siltsu ollu niitä sateenkaarihemmoja, niin jos se on vaan hakenu siihen semmosta kemiallista spektriä?

Tai sitten Jartsa vaan on salaa Ritchey Blackmore's Rainbow -yhtyeen fani ja on yrittänyt tavoitella tunnelmaa maksimaalisella tavalla. "The gaaaateeees of Baaaabylooooon" raikaa vaan suihkussa, kun Jari huumehuuruissaan joikhaa. Kyllä se iskelmäpaska alkaa varmasti riittää jossain vaiheessa.

tempokisu
06.04.2018, 18.08
^ Ritchey Blackmore on hieno muusikko, taitaa "miljoona" soitinta ja erityisesti uusi elämä Blackmore´s Night- kokoonpanolla on ihanaa kuunneltavaa, ja katseltavaa.

Tässä vaan tuumasin että joo mainostaa pitää, tuotteita ja uusia telkkari(pska)ohjelmia. Mutta kun se mainos tulee joka käänteessä ja pahimmillaan kaksi kertaa mainostauolla niin ainakin mulle se mainos kääntyy itseään vastaan. En varmana tilaa tai katso koko ohjelmaa.
e-kontakti, Vitaepro, Versus. ...." kumpi on nopeempi, 4 rengasta vai 32 rengasta"...no ihan sama, kun se niistä renkaitten lukumäärästä riipu vaan siitä miten niitä renkaita käytetään. Armahtakaa meitä telkkarinkatsojia jo Mikko Leppilammelta, Jenni Pääskysaarelta ja Roope Salmiselta!!!

Ai joo, tuolla iltalehden kommenttipalstalla jotkut meinasi että sen eilen Enbuske-Veitola-Salminen-ohjelmassa esiintyneen living-seksinukke Amandaa päivittelevät on vaan kateellisia! anteeksi mutta ei todellakaan kukaan ole kateellinen, sääliksi käy. Ja isommat rinnat pitäisi Amanda-neitokaisen vielä saada.....ja kuka tätä fantasiaa rahoittaa, joku "sugar daddy" jolla on oma naisystävä...
Mä ymmärrän kauneusleikkaukset tai jonkun epäkohdan korjaamisen. Mutta hirviöleikkauksia en ymmärrä, enkä tällaisten plastiikkakirurgien etiikkaa.

Jami2003
06.04.2018, 18.38
"Kansallisbaletista tänä vuonna eläkkeelle jäänyt tanssija Riina Laurila, 44... "

https://yle.fi/uutiset/3-10149180

Ööö... Mitä ttua... Onks tää sellainen yhteisestä potista kustannettava eläke, ja siis 44 vuotiaana. Vai onko tää vain joku baletti sanonta että jää eläkkeelle kun menee oikeasti muihin hommiin. Jos ensimmäinen niin kylläpä käy kalliiksi korkeakulttuuri.

Jopotuinen
06.04.2018, 18.54
^^ Ja saa muuten myös bonusta Rainbow:ista, kunhan muistaa vihreetä korttia vilauttaa.

Jimmy Hendrix oli myös yks tämmönen väriläiskiä, mutta se tykkäs enempi LSD:n sävykartasta. Ja naisista, uskoisin.

LJL
06.04.2018, 19.00
Jimmy Hendrix oli myös yks tämmönen väriläiskiä

Kerrotaan olleen liian ns. väriläiskä Kalastajatorpalle

Jopotuinen
06.04.2018, 19.13
^^^ Kyllä se taitaa nuin olla. Ammatinvalintakysymys, jos edusta haaveilee.

Nuorena hommasta itseasiassa haaveilinkin, juurikin ton edun tähden. Mutta, kun se toi spakaatti ei vain oikein sujunut, niin se jäi sitten. Nykyään ei oikein tuo joutsenhyppykään, ei ainakaan ilman isompia tömähdyksiä.

Ja kyllähän ton myös toisaaltakin ymmärtää, kuka ihme viitsii nostella pulskistunutta +50 tonnikeijua, kuusikymppisestä nyt puhumattakaan.

Voisi myös käydä niin, ettei yleisö hurmioituisi esityksestä, eikä nousisi seisomaan käsiään taputtaen ja huutaen bravoo Jopo! Bravooo! - Luultavasti vain poistuisivat kesken esityksen ja laittaisivat jotain tylyä someen :D

tempokisu
06.04.2018, 19.20
^ minä aloitin baletin harrastamisen myös, mutta aika nopeesti huomasin että olin "liian iso ( 160/51) " ja kömpelö kun olen muutenkin. Spagaatit onnistui, mutta kärkitossuilla "tanssiminen" oli hankalaa. Toinen hieno homma olisi ollut lentäjä, mutta eihän siihen(kään) fyysiset ominaisuudet riittäneet ja nyt sitten päinvastaisesta syystä kun baletissa.
Piruvie, ikinä ei ole oikeen kokoinen.
Eikä ikäinen. Juoksussa - olet liian nuori ja kokematon, ja sitten pyöräilyssä olet liian vanha ja kokematon. Fine.

kuovipolku
06.04.2018, 19.52
Muistaakseni balettitanssijoilla ja hävittäjälentäjillä on sama eläkeikä. Varmaan siihen on syynsä ja niin korkeakultuurista kuin maanpuolustuksesta voidaan olla sitä mieltä että nekin rahat tulisi käyttää paremmin.

Tietääkseni Kansallisoopperan ja balettitanssijoiden väliseen työsopimukseen kuuluvat eläkemaksut joilla eläke rahoitetaan. Vähän sama juttu kuin joissain johtajasopimuksissa.

puppy
06.04.2018, 20.18
Muistaakseni balettitanssijoilla ja hävittäjälentäjillä on sama eläkeikä. Varmaan siihen on syynsä ja niin korkeakultuurista kuin maanpuolustuksesta voidaan olla sitä mieltä että nekin rahat tulisi käyttää paremmin.

Tietääkseni Kansallisoopperan ja balettitanssijoiden väliseen työsopimukseen kuuluvat eläkemaksut joilla eläke rahoitetaan. Vähän sama juttu kuin joissain johtajasopimuksissa.

Kiitos selvennyksestä, moni oli jo kusemassa muroihinsa ja huutamassa Halla-ahon nimeä 100 kertaa, joskus hyvä ottaa asioista selvää ennen pillastumista

alli
06.04.2018, 20.22
Eiks nuo lentäjät voi sitten kuitenkin tehdä muita, vähemmän fyysisiä hommia Puolustusvoimissa, tyyliin jotain johtamista ja vakoilla ulkomailla :). Näin ainakin kaverin sukulainen. Ei kyllä oikealle eläkkeelle päästyäänkään ollut vielä paljon yli viidenkymmenen.

Muistan yhden luokkakaverin kotielämän aikanaan menneen pilalle, kun upseeri-isä eläköityi ja komenteli sitten päivät pitkät naapuruston mopopoikia yms. sijaistoimintaa.

Munarello
06.04.2018, 20.28
Eikös ne kotimaiset "top gunit" siirrykään suoraan eläkevirkaan Finnairille lentämään Bangkokkiin ja takaisin?

Jami2003
06.04.2018, 21.00
Balettitanssijakin voisi siirtyä vaikka näyttelijäksi.

No moni rock-tähti on jo haudassa 27 vuotiaana että kai noi taide-alat sitten vaan on raskaita...

bici74
06.04.2018, 21.05
Eikös ne kotimaiset "top gunit" siirrykään suoraan eläkevirkaan Finnairille lentämään Bangkokkiin ja takaisin?Jep, lisää natsoja ja toimistoon tai sitten rahtipulkkaa kuskaamaan. Ei kait niistä kuskeista kukaan oikeasti eläkkeelle nelikymppisenä jäänyt.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Jami2003
06.04.2018, 22.07
No nyt pitää jeesustella sitä että aikuisen ihmisen pitäisi ostaa tonnilla puhelin jonka mainostetuin ominaisuus on että se osaa tehdä omistajan kuvasta emojin...

mgcc
06.04.2018, 22.26

Ellen aivan väärin muista, niin kansallisbaletilla on oma eläkesäätiö joka rahoittaa käytettyjen ballerinojen eläkkkeen kansaneläkeikään saakka. Tuohan siis koskee nimenomaan kansallisoopperan balettia ja muilla balettitanssijoilla ja yleensä tanssijoilla on korkeampi eläkeikä kuin 44. Noita eläkesäätiöitä oli aikaisemin kaikilla vähän suuremilla lafkoilla., mutta sitten joku päätti että niitä aletaan purkaa ja hillot siirretään eläkeyhtiöihin.

bici74
06.04.2018, 22.40
Ellen aivan väärin muista, niin kansallisbaletilla on oma eläkesäätiö joka rahoittaa käytettyjen ballerinojen eläkkkeen kansaneläkeikään saakka. Tuohan siis koskee nimenomaan kansallisoopperan balettia ja muilla balettitanssijoilla ja yleensä tanssijoilla on korkeampi eläkeikä kuin 44. Noita eläkesäätiöitä oli aikaisemin kaikilla vähän suuremilla lafkoilla., mutta sitten joku päätti että niitä aletaan purkaa ja hillot siirretään eläkeyhtiöihin.

Jokuhan tuonkin eläkesäätiön kulut maksaa, tuskin käytettyjä ballerinoja pelkillä lipputuloilla elätetään sen 20 vuotta...mut onhan noita, oopperoita.

LJL
06.04.2018, 22.44
Jokuhan tuonkin eläkesäätiön kulut maksaa, tuskin käytettyjä ballerinoja pelkillä lipputuloilla elätetään sen 20 vuotta...

Korjatkaa jos olen väärässä mutta käsittääkseni edes niitä käytössä olevia ballerinoja ei saada elätettyä lipputuloista

bici74
06.04.2018, 23.13
Korjatkaa jos olen väärässä mutta käsittääkseni edes niitä käytössä olevia ballerinoja ei saada elätettyä lipputuloistaEmäntäni tavoin olet oikeassa.

OJ
07.04.2018, 00.55
No nyt pitää jeesustella sitä että aikuisen ihmisen pitäisi ostaa tonnilla puhelin jonka mainostetuin ominaisuus on että se osaa tehdä omistajan kuvasta emojin...
Jeesustelin muuten ihan samaa tossa joku aika sitten. Mä olen siirtynyt käyttämään ylivuotisia malleja tai mitä nyt sopivaan 0-200 rahan hintaan mahtaa saada puhelinkontrahdin uusimisen kylkiäisenä

tempokisu
07.04.2018, 16.17

:D mä en halua sellaista puhelinta..

Mutta onneksi en ole huonokuntoinen paljon terveyspalveluja tarvitteva kansaneläkeläinen. Ja eikös juuri ollu että ihmisten pitäisi liikkua enemmän..
Ratikan ja kaikkien muitten suuruudenhullujen hankkeiden hinta:
* Liikuntapalvelujen hintojen korotus
* Laskettelutoiminnan tuen vähentäminen
* Nekalan kirjasto kiinni
* 10% korotus museopalveluissa ja Tre Filharmonian lipuissa
* Sosiaali- ja terveystoiminnoissa maksujen korotus lain sallimaan maksimiin
* Ikäihmisten kotihoidon asiakasmaksujen perusteita muutetaan, kotiutustiimin palveluille asiakasmaksu
* Erikoissairaanhoidon vuodeosastokäytön vähentäminen, potilaat halvemmille paikoille ( käytävälle?)
* Ikäihmisten palvelujen rekennemuutos, asiakkaat halvemmalla tuotettaviin palveluihin ( huonommille siis)
* Joukkoliikennevuoroja vähennetään ja lippujen hintoja korotetaan
* Pysäköintimaksujen korottaminen ja maksullisten alueiden laajentaminen

Tämä kaavaillun soten "nyt pääset lääkäriin aina samalla hinnalla" - ei suinkaan tule tarkoittamaan että pääset yksityiselle kahdellakympillä. Kaikki maksut nousee niin paljo että loppujen lopuksi se on aina sama käyntimaksu noin 60euroa. Julkisen puolen hammaslääkäriin on niin pitkät jonot että on vähän pakko mennä yksityiselle että vaivasi ei pahene. Pahimmassa tapauksessa hampaan tulehdus johtaa sydänongelmiin. Jostain luin että vähävaraiset vanhukset eivät edes uskalla käyttää sitä hätänappia ( tai joku, mutta se jolla voi hälyttää apua) koska avun saanti maksaa.
Siinä mielessä VesaP:n mainitsema "hankala elämä" ei koske minua, tulen omillani ( vielä) toimeen eikä tarvitte terveyskeskuksessa käydä. Pikkuvaivojen takia ei tarvitse käydä ylipäätään lääkärissä, paitsi että en mene isommankaan vaivan takia.

Yksi ihme juttu on myös Posti, ja postimaksujen jatkuva 10 sentin korotus. Posti perustelee tätä että kun lähetetään niin vähän kortteja ja kirjeita.
Niin, jos postimaksut halpenisi, ihmiset alkaisikin lähettää niitä kortteja? ei sitten tätä ole aateltu. Tunnen muutaman ihmisen kun ei lähetä kortteja ja peruste on että työttömälle/eläkeläiselle se postimaksu on aika paljon.
Meillä töissä pomo ohimennen ehdotti että pitäisikö asiakasmaksuja alentaa, jotta saataisin enemmän asiakkaita. Eli juuri näin, eikä että maksuja korotetaan. Toistaiseksi ollaan päädytty että maksuja ei koroteta, vaikka joka paikassa muualla korotetaan. Ainakin Terveystalo korottaa hintoja vuosittain aika reippaasti, 10-20euroa. Me ollaan korotettu maksimissaan 2 euroa per käynti per vuosi.

Jopotuinen
08.04.2018, 09.03
Sipilän digi-loikka, IT-bisneksen edistämiseksi. Ja sivulliset saa kärsiä.
Toi on ihan hanurista, lukiolaisetkin valittavat kirjojen puutetta ja tabletin tai läppärin heikkoa soveltuvuutta niidenkorvaajiksi opiskeluissa.

Muistuu mieleen 70-luvun joukko-oppi.

OSA vanhemmista on huolestuneena seurannut kouluvuoden etenemistä. 8-luokkalaisen äiti Anita Putkonen (https://www.hs.fi/haku/?query=anita+putkonen)sanoo, että hänen poikansa arvosanat ovat alkaneet laskea. Monissa aineissa oppikirjojen puute on käynyt sen verran äidin hermoille, että hän on ostanut niitä itse.

Hämeenkylän sisäilmaongelmaisesta koulurakennuksesta ei voitu tuoda mitään huokoista materiaalia. Niinpä vanhat oppikirjat hävitettiin eikä koko materiaalin uusimiseen ole ryhdytty. Toisaalta suomalaiskoulussa vannotaan nyt sähköisten oppimateriaalien nimiin.

”Mutta lapset sanoo, että voi, voi, kun olisi oppikirjoja. Me saatiin niitä kaverilta, ja jaettiin muillekin. Tiedän, että muidenkin koululaisten vanhemmat ovat ostaneet kirjoja.”

Hän suhtautuu skeptisesti myös sähköiseen oppimateriaaliin. Kun hän oli kysynyt kielten opettajalta lisämateriaalia pojan oppimisen avuksi, tämä oli kehottanut katsomaan Youtubesta videoita. Äidin mielestä satojen videoiden selaaminen on turhauttavaa.

”Ihmettelen, mihin sitä koulua sitten enää tarvitaan”, Putkonen sanoo.

REHTORI Majasaari myöntää, että vanhan materiaalin tuhoaminen on tuonut omat ongelmansa. Väliaikaistiloihin ei enää hankittu vanhan opetussuunnitelman mukaisia pitkän ruotsin kirjoja, koska ne olisivat vanhentuneet 1–2 vuodessa. Uuden opetussuunnitelman mukaisia ruotsin kirjoja taas ei ollut saatavilla kaikille vuosiluokille.

Toisaalta opettajien mukaan koululla ei ole ollut varaa maksaa lisenssimaksuja kaikkeen esitettyyn sähköiseen opetusmateriaaliin. Vantaalaisten yläkoulujen mukaisesti oppilaat on varustettu Chromebook-läppäreillä.

8-luokkalaisen äiti Pia Penttilä (https://www.hs.fi/haku/?query=pia+penttila) arvioi muiden vanhempien kanssa käydyn keskustelun perusteella, että monet oppilaat alisuoriutuvat Sanomalassa. Vanhemmilla on oma Facebook-ryhmä, jossa he vaihtavat kokemuksia. Sekä Penttilä että Putkonen haluaisivat tietää, miten nuorten koulumenestystä seurataan.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005633055.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=2&utm_source=tf-other&share=1327542813c62b94b44963afc935e2ff

Jami2003
08.04.2018, 09.36
Tuohon kun lisätään luokaton opetus ja oppisuunnitelman jatkuva rukkaaminen ilman tutkimusta tai edes että opettajia olisi asiantuntijoina työryhmässä niin voi todeta että Suomi kyllä tekee kaikkensa että entinen koulutus menestys olisi historiaa.

Singer
08.04.2018, 12.37
sähköiset oppikirjat on siitä käteviä, että niitä ei voi käyttää 10 vuoden päästä vahingossakaan, mikäli kustantaja ei niin tahdo. Ne vain katoaa bittiavaruuteen.
Muutamat oppiaineet voi muuttua suht täysin vuosien saatossa, useimmat ei edes osittain vuosikymmenessä kuten perusmatematiikka.
En usko millään perusruotsin muuttuneen 2 vuodessa sellaiseksi, ettei 5 vuotta vanhoja kirjoja voisi käyttää perusteiden opiskeluun, erikoissanastot on sitten erikseen.

Jami2003
08.04.2018, 13.03
Tuolla saadaan raha juoksemaan koko ajan. Ideaali tilanne on tietysti se että koulu maksaa kuukausiperusteista maksua materiaaleista / oppilas. Varmaan sitten oppilas voi hankia vielä omalla rahalla lisämateriaalia.

Alustatalous jyllää ja oleellista ei ole enää sisältö vaan väline.

TemMeke
08.04.2018, 14.27
En usko millään perusruotsin muuttuneen 2 vuodessa sellaiseksi, ettei 5 vuotta vanhoja kirjoja voisi käyttää perusteiden opiskeluun, erikoissanastot on sitten erikseen.

Oiskohan tällä jotain tekoa sen kanssa, että aikalailla kaikki matsku meni uusiks, kun päätettiin tehdä kaikesta sukupuolineutraalia?

OJ
08.04.2018, 14.59
”Liikaa” teknologiaa kusee tuottavuuden. En tiedä onko olemassa velhoa, joka osaisi luotettavasti ennustaa missä vaiheessa lisääntyneestä teknosta ei synny lisäarvoa vaan käy päinvastoin. En laske suomalaisugrilaista muutosvastarintaa luotettavaksi ennustajaksi. Meillä duunissa otettiin vuosi sitten käyttöön uusi työnhallintasysteemi koska tämä pitää olla, jotta systeemi pystyy kommunikoimaan tulossa olevien systeemien kanssa. Yllättäin uuden hallintasysteemin käyttöaste on kääntäen verrannollinen tuottavuusprosentin ja asiakastyytyväisyyden kanssa. Voi olla, että kausaliteettia ei ole olemassa tässä tapauksessa..

Jami2003
08.04.2018, 15.40
Niin ja koulukirjoissa on kyse kirjoista.

Se (idiootti) joka on keksinyt että kirjat korjataan sähköisellä materiaalilla pitäisi pakottaa lukemaan kaikki kirjallisuus tietokoneen ruudulta.

Jopotuinen
08.04.2018, 15.41
^jep.

Konsulttihommissa tullut vastaan jos jonkinlaista toimimatonta insinööripornon taidonnäytettä. On yritetty saada aikaan prosessi, jossa inhimillinen virhe ja tekijästä riippumaton vakio lopputulos, joka kuulostaa hienolta. Hieno muuten onkin ja käsittämättömän hintainen monumentti, mutta kun se ei toimi. Aina joku kohta rikki, tai jumissa.

Lääkkeeksi vaivaan on opastettu kärräämään koko hirvitys ”kaatopaikalle” ja tilalle ihminen yksinkertaisine apukaluineen.

marmar
09.04.2018, 05.26
On se käsittämätöntä, että vuonna 2018 tällainenkin perusjuttu on retupetällä.

40 vuotta sitten tuon olisi vielä voinut ymmärtää.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005634286.html

– Emme lähtökohtaisesti tarkista, keitä muita asunnossa on kirjoilla, kun henkilö ilmoittaa osoitteensa. Ohjelma ei herjaa, eikä ilmoita mitään, vaikka asunnossa olisi useampi henkilö kirjoilla.

tempokisu
09.04.2018, 07.06
Niin ja koulukirjoissa on kyse kirjoista.

Se (idiootti) joka on keksinyt että kirjat korjataan sähköisellä materiaalilla pitäisi pakottaa lukemaan kaikki kirjallisuus tietokoneen ruudulta.

:D erinomainen idea. Myös suorittaan ne matematiikan ( ja fysiikan) tehtävät. Minulla taitaa muuten olla säästössä muutamia lukion kielten kirjoja, samoin sanakirjoja. Säästössä on myös muutamia vanhoja kiiltokuvakirjoja, joissa on sukulaisten ja ystävien käsin kirjoittamia viestejä. Olisi nykynuorilla ihmettelemistä :D

Just. Samalla aukeamalla Aamulehdessä gerontologian professori lääketieteen tohtori Marja Jylhä toteaa sotesta: Soten tarkoitus on vielä vähentää rahoitusta suhteessa tarpeeseen. Hoivan saaminen tulee siis nykyistä vaikeammaksi. Vanhan ja huonokuntoisen kansalaisen mahdollisuus valita tuottajien välillä on vaikeaa, jos valittavana on lähinnä eripituisia jonoja.
Kun taas Keskustan Tampereen kunnallisjärjestön puheenjohtaja Esko Erkkilä toteaa että sotessa maakunta pystyy kaupunkia tehokkaammin tasoittamaan alueellisia eroja. valinnanvapaus tukee ihmisen oikeutta oikeaan tukeen oikea-aikaikaisesti. Se tuo tarjolle lisää palveluja ja lyhentää jonoja.

Kukaan ei kyllä oikeasti tiedä miten käy, varmaa on vain se että kaikki maksut nousee.

Scrap
09.04.2018, 18.32
Kukaan ei kyllä oikeasti tiedä miten käy, varmaa on vain se että kaikki maksut nousee.

Ja palvelu huononee.

p bonk
09.04.2018, 18.48
En tiedä mikä on tilanne mutta hallitus oli ainakin rajoittamassa vaivihkaa virkamiesten valitusoikeutta

https://www.ksml.fi/teemat/sunnuntaisuomalainen/Hallitus-vaientaa-virkamiehi%C3%A4-ymp%C3%A4rist%C3%B6nsuojelussa/1094142

Hallitus vaientaa virkamiehiä ympäristönsuojelussa

Huonostihan ympäristön käy, jos Kepu saa päätää.

http://voima.fi/artikkeli/2018/kepun-marka-uni/

Jopotuinen
10.04.2018, 09.32
Vahingossa?
No ei ainakaan Venäjällä, kyllähän tuolta löytyy joku kytky Kremliin, jos joku vähääkään penkaisisi asiaa.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201804092200865020_ul.shtml

tempokisu
10.04.2018, 10.34
Ja palvelu huononee.

"palvelu" ei voi enää taysin "hoidosta" 1995, tai 2007, huonontua yhtään.

Smo
10.04.2018, 16.11
Huonostihan ympäristön käy, jos Kepu saa päätää.

http://voima.fi/artikkeli/2018/kepun-marka-uni/

No ei kai sii mitää jos ministeri sanoo et kaikki hyvin

https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/hallitus-luo-viraston-joka-myontaa-lupia-ja-valvoo-niita-itse-ministeri-vehvilainen-ei-huolta/?shared=1016003-baef5f46-999

Hallitus luo viraston, joka myöntää lupia ja valvoo niitä itse – Ministeri Vehviläinen: ”Ei huolta”

Jami2003
10.04.2018, 16.27
Ministereille henkilökohtainen vastuu samaan tyyliin kuin yrityksien hallituksissa?

Ei mikään aukoton järjestelmä mutta alkaa jo vähän enemmän kiinnostamaan.

Esimerkkinä case Talvivaara. Pekka Perän ja kumppaneiden kanssa syytettyjen penkillä olisi myös sen aikaiset vastuu ministerit.

p bonk
10.04.2018, 19.29
^^ Kepu pettää aina.

Smo
10.04.2018, 20.40
Tää se vasta jännä onkin. Varmaan helppo homma tehdä.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005636644.html

Uusi tieto sote-uudistuksesta: Jokainen suomalainen pisteytetään sen mukaan, miten paljon hän rasittaa terveydenhuoltoa

Concorde
10.04.2018, 21.42
Jösses kun sukkenperin akan poika on totisena senaattoreiden edessä

bici74
10.04.2018, 23.06

Uusi tieto sote-uudistuksesta: Jokainen suomalainen pisteytetään sen mukaan, miten paljon hän rasittaa terveydenhuoltoa

Ai kato, tämmöinen ylläri sieltä löytyi. Mitäköhän muuta kiintoisaa informaatiota siellä on kansalaiselta pimitetty mitä soteen tulee...?

Köfte
10.04.2018, 23.24
Ministereille henkilökohtainen vastuu samaan tyyliin kuin yrityksien hallituksissa?

Ei mikään aukoton järjestelmä mutta alkaa jo vähän enemmän kiinnostamaan.

Esimerkkinä case Talvivaara. Pekka Perän ja kumppaneiden kanssa syytettyjen penkillä olisi myös sen aikaiset vastuu ministerit.

Erittäin hyvin sanottu; sama koskemaan myös parlamentaarisin perustein valittujen
valtiojohtoisten yrityksien hallituksien jäseniä. Johtokuntia myöskään unohtamatta.
Taitaa vaan jäädä utopian asteelle meidän elinkaaren aikana?

OKS
11.04.2018, 07.22

Elämä ei ole aina kivaa somettamista.

marco1
11.04.2018, 07.42

Tätä pisteytystä varmasti käytetään täysin väärin ja moraalittomasti mutta kuulostaa hyvältä idealta arvioida koko väestön terveydentilaa, väestön hoitotarvetta ja tulevia hoitokustannuksia.

Smo
11.04.2018, 08.08

Yrittävät kiristää valtiolle pääsyä tietoihin

lansive
11.04.2018, 08.18
Yrittävät kiristää valtiolle pääsyä tietoihin

Tai koittavat saada selville, että mitkä valtiot niihin tietohin pääsi.

Concorde
11.04.2018, 08.49
Mä seurasin tuota settiä kolmisen tuntia eilen ja siinä tuntui olevan kahdenlaisia senattoreita kyselemässä: niitä, jotka tiesivät kipupaikat ja kyselivät todella aiheellisia kysymyksiä, johin Mark-poika ei oikein osannut vastata ja sitten niitä, jotka kyselivät viran takia jotain älytöntä.

Aiheellisia kysymyksiä datan keruusta oli mielestäni esim. ns. cross-device tracking, eli jos käyttäjä ei suoraan käytä mobiilista facebook-appia / -sivua, niin silti se kerää aika paljon tietoa (sijaintia ym.), jotta mainokset olisivat riittävän kohdennettuja. Tästä ilmeisimmin ei ole siinä monikymmensivuisessa terms of usessa paljon mainintaa. Samoin joku senaattori oli löytänyt suoraan kohdan, joka salli datan myymisen cambridge analytica - tyyppisille firmoille ja silloinkin Mr FB ei ollut ihan mukavimmillaan.

Toisaalta jotkut senaattorit halusivat tietää moniko FB:n 15-20000 sisällönhallinnnan parissa työskentelevästä on demokraatti/republikaani ja monellako on serkku tai vastaava Venäjällä. Ihan diipadaapaa.

Ohiampuja
11.04.2018, 08.56
Tämä ylikuluttaminen on kyllä vakava juttu. Kännykkä korjasi ensin sanaksi ylikellottaminen, jos kyseessä onkin maapallon ylikellotus?

https://yle.fi/uutiset/3-10153907

Jopotuinen
11.04.2018, 08.57
Suomi tuhottava välittömästi!

Tänään on Suomen ylikulutuspäivä - jos kaikki maailmassa eläisivät kuin suomalaiset, maapalloja tarvittaisiin 3,6

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201804112200869335_u0.shtml

JackOja
11.04.2018, 09.17
Tämä ylikuluttaminen on kyllä vakava juttu.

Mjoo-o, onneksi on noita tasapainottavia köyhiä maita, joissa on vähemmän kulutusta.

Mitäpä ihan konkreettista muuten itse teet asian eteen jos huolestuttaa?

Suomi tuhottava välittömästi!

Totta, meidät pitää pommittaa keskiajalle niin maailma pelastuu.

Jopotuinen
11.04.2018, 09.27
^ Mahtaiskos Puttiini jeesata, ihan vaan niinku harjoitustyönä vaikka?
Eikös niillä ole sitä kalustoakin tossa itämerellä tai jossain hollilla. Et viitsis kysästä?

Ohiampuja
11.04.2018, 09.53
Mitäpä ihan konkreettista muuten itse teet asian eteen jos huolestuttaa?
Jos huolestuttaa? Eikö se pitäisi olla kun huolestuttaa?

Mutta jos rehellisiä ollaan, niin yritän aika aktiivisesti potkia yltiöpäistä kertakäyttökulttuuria vastaan. Kotiarjessa sekä harrastuksissa... laitteet pidetään toimintakunnossa hyvällä huollolla mahdollisimman pitkään ja vältellään turhien tavaroiden ostamista. Tiedän olevani kauppialle huono asiakas... :)

JackOja
11.04.2018, 10.01
Mutta jos rehellisiä ollaan, niin yritän aika aktiivisesti potkia yltiöpäistä kertakäyttökulttuuria vastaan...

Nii... määkin tein äsken vuoden ekoteon kun ostinkin vaan uuden akun puhelimeen enkä uutta puhelinta. Tuli hyvä mieli.

Jopotuinen
11.04.2018, 10.04
Joo, ja mää köröttelen edelleen parikyt vuotta sitten tehdyllä onnistuneella hankinnalla :D

spaceman
11.04.2018, 11.26
Tätä pisteytystä varmasti käytetään täysin väärin ja moraalittomasti mutta kuulostaa hyvältä idealta arvioida koko väestön terveydentilaa, väestön hoitotarvetta ja tulevia hoitokustannuksia.

Lääkärit kai tekevät tämäntyyppistä arviointia työssään päivittäin. Perusteet ovat lääketieteellisiä mutta isossa kuvassa lopputulos on samankaltainen. Jotenkinhan se on päätettävä aletaanko 85-vuotiaalle tehdä tekoniveloperaatiota vai ei. Oikeusvaltion periaatteisiin kuuluu että on olemassa jokin hyväksytty ohjeistus tällaisiin arviointeihin.

Smo
11.04.2018, 11.34
Ylläkselle suunnitellun kaivoksen lupahakemuksesta paljastuu karkeita virheitä – suojeltu lohijoki uhan allaSuurimmat epäselvyydet liittyvät ympäristölle myrkyllisen ksantaatin määrään.

"Kahdeksan kilometrin päähän Yllästunturilta kaavailtu kaivosalue olisi kokonaisuudessaan noin 30 neliökilometrin kokoinen. Sen sisään mahtuisi yli 4 000 jalkapallokenttää tai Keravan kaupunki."

"Ei meillä ole resursseja tehdä selvityksiä niiden (yhtiön esittämien päästömäärien) paikkansapitävyydestä”, Pohjois-Suomen avin ympäristölupajohtaja Erkki Kantola toteaa."

"Kaivoshankkeen vesien käyttöä suunnittelevan insinööritoimisto Teollisuuden Veden toimitusjohtaja Maija Vidqvist kävi SK:n pyynnöstä läpi Hannukaisen päästölaskelmia ja löysi niistä virheitä. ”Kuten olette arvelleet, rikkihapon lisäys nostaa kuormitusta noin kaksin- tai kolminkertaiseksi riippuen siitä, miten tilanteita verrataan”, Vidqvist kirjoittaa."

https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/yllakselle-suunnitellun-kaivoksen-lupahakemuksesta-paljastuu-karkeita-virheita-suojeltu-lohijoki-uhan-alla/?shared=1014343-418a91cb-999

OKS
11.04.2018, 12.00
Ylläkselle suunnitellun kaivoksen lupahakemuksesta paljastuu karkeita virheitä – suojeltu lohijoki uhan alla

Suurimmat epäselvyydet liittyvät ympäristölle myrkyllisen ksantaatin määrään.

"Kahdeksan kilometrin päähän Yllästunturilta kaavailtu kaivosalue olisi kokonaisuudessaan noin 30 neliökilometrin kokoinen. Sen sisään mahtuisi yli 4 000 jalkapallokenttää tai Keravan kaupunki."

"Ei meillä ole resursseja tehdä selvityksiä niiden (yhtiön esittämien päästömäärien) paikkansapitävyydestä”, Pohjois-Suomen avin ympäristölupajohtaja Erkki Kantola toteaa."

"Kaivoshankkeen vesien käyttöä suunnittelevan insinööritoimisto Teollisuuden Veden toimitusjohtaja Maija Vidqvist kävi SK:n pyynnöstä läpi Hannukaisen päästölaskelmia ja löysi niistä virheitä. ”Kuten olette arvelleet, rikkihapon lisäys nostaa kuormitusta noin kaksin- tai kolminkertaiseksi riippuen siitä, miten tilanteita verrataan”, Vidqvist kirjoittaa."

https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/yllakselle-suunnitellun-kaivoksen-lupahakemuksesta-paljastuu-karkeita-virheita-suojeltu-lohijoki-uhan-alla/?shared=1014343-418a91cb-999

Kiitos tästä. On se hienoa, että on olemassa ihmisiä, jotka tietävät ja osaavat tulkita noita yritysten tekemiä lupahakemuksia.

tempokisu
11.04.2018, 12.34
Se ihmisten pisteytys on nimeltään joku kapitaatiokorvausmalli.

- Yksilödataa sisältävästä aineistosta tilastollisia menetelmin estimoidaan tutkimuseettisen periaattein anonymisoidusti kertoimet, jotka kuvaavat tekijöitä jotka vaikut.terveyspalv.käyttöön @charlyjsp @Astatenhunen #sote Kertoimet julkisia, kirjoitti Nerg.

Just, nyt selvisi :D.... että se on täyttä hepreaa.

Oatmeal Stout
11.04.2018, 14.28
Se vetää totiseksi, kun ei ole kirjaimellisesti rikkonut käyttäjien hyväksymiä käyttöehtoja, mutta sekaantunut maailmanpolitiikkaan pahasti. Pitäisi pyytää oppia Deripaskalta.

marmar
11.04.2018, 14.42
Se vetää totiseksi, kun ei ole kirjaimellisesti rikkonut käyttäjien hyväksymiä käyttöehtoja, mutta sekaantunut maailmanpolitiikkaan pahasti. Pitäisi pyytää oppia Deripaskalta.

Suurin ongelmahan tässä on, että käyttäjät ei edes vaivaudu lukemaan käyttöehtoja, eikä edes niistä kirjoitettuja median kirjoittamia uutisia, mutta kun sitten toimii näiden ehtojen mukaan, niin käyttäjät vetää herneen nenään palkoineen ja vaarana on, että ne katoaa ja sitä myötä kaupallinen tulo.

Tuossa tilanteessa on pakko ottaa lusikka kauniiseen käteen ja syödä nöyrästi eteen tuotu paska, vaikka sen syöminen tuntuisi kuinka kohtuuttomalta ja epäreilulta.

tempokisu
11.04.2018, 15.20
^ Aamuteeveessä se F-Securen joku pomo totesi että ei ole koskaan Feisbuukkia käyttäny EIKÄ TULE KÄYTTÄMÄÄN. Samat sanat.

Jopotuinen
11.04.2018, 15.53
^ Enkä mää! :D

Ohiampuja
11.04.2018, 16.03
Turha tässä on Faceen hirttäytyä, sama riski se taitaa olla muissakin sovelluksissa jonne kertyy miljoonien ihmisten tietoja.

Jami2003
11.04.2018, 17.12
Siinä ei paljoa tietovuotoja tarvita etteikö tiedä koko kisun elämän ihan vaan fillaripalstaa lukien [emoji16]

tempokisu
11.04.2018, 17.31
Siinä ei paljoa tietovuotoja tarvita etteikö tiedä koko kisun elämän ihan vaan fillaripalstaa lukien [emoji16]

Sä tiedät vain mitä olen kertonu, tai ehkä mitä olet jostain lehdestä lukenu. Et tiedä minkä takia olin Taysissa 2007 pari kuukautta, enkä tule sitä koskaan täällä, enkä missään julkisesti kertomaan. Oli aika iso, ja paha asia.

Jopotuinen
11.04.2018, 17.58
Turha tässä on Faceen hirttäytyä, sama riski se taitaa olla muissakin sovelluksissa jonne kertyy miljoonien ihmisten tietoja.

Tuo on totta.

Siksi selaimeni on Opera ja siinä maksuton VPN päällä, jonka pitävyyden olen koeponnistanut jollain testillä.

Normihauissa hakukoneena DuckDuckGo, joka ei kerää käyttäjästä mitään tietoa. Vaativimmissa hauissa sitten Google apuna.

Kokeilussa lisäksi ProtonMail sähköposti (All emails are secured automatically with end-to-end encryption), mutta sen ilmaisversio ei tue IMAP/SMTP, joten se on vaiheessa.

Netti muistaa kaiken ja sieltä voi nousta jotain yllättävää vaikkapa ESTA kuponkia USA retkelle hakiessa…

OJ
11.04.2018, 19.21
Jos jotain pitää loytää, niin se loydetään tai sitten se jotain tekaistaan tarpeen vaatiessa. Mutta nykyäänhän porukka maksaa rahaa, että Google ja Amazon voivat kerätä tietoja heidän kodistaan. FB:ssä maksetaan palvelun käytostä luovuttamalla tietoja palveluntarjoajalle.

mgcc
12.04.2018, 07.20
Taas meirän nilkit lähtee ulkomaille ja turpiihan sieltä tulee aina. Yhtä aina kuin kepu pettää. https://www.hs.fi/talous/art-2000005638521.html

Smo
12.04.2018, 09.36
Hallitus suunnittelee pakkotyötä, toiselta nimeltään "Vastikkeellinen Osallistava Osallisuustulo"

Sosiaaliturvan alasajo

https://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2018/04/10/sosiaaliturvan-alasajo/ (https://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2018/04/10/sosiaaliturvan-alasajo/)

Jännää miten se "Universal credit" malli tänne ujutettiin?

Aloin miettiä, että onko meillä edes keskusteltu asiasta. Selvitin asiaa ja kävi ilmi, että tätä kantaa ei ole pohdittu sen paremmin eduskuntaryhmässä kuin puoluehallituksessa. Eli Orpo oli avustajansa kanssa päättänyt, että tämä on kokoomuksen malli."

Päättäjät sopivat tilataksiin, eikä se ole hyvä asia

https://blogit.savonsanomat.fi/harry-harkimo/paattajat-sopivat-tilataksiin-eika-se-ole-hyva-asia/

Smo
12.04.2018, 09.40
Kiitos tästä. On se hienoa, että on olemassa ihmisiä, jotka tietävät ja osaavat tulkita noita yritysten tekemiä lupahakemuksia.

Jos Leifillä ei olisi ollut mökkiä ollut tuolla olisi saattanut jäädä nämäkin asiat pimentoon. Tuttu nimi purjehduskisoissa täällä etelässä hävitty sille monet kisat :)

arctic biker
12.04.2018, 12.08
Tuo Muonionjoki eli alempana Tornionjoki ja ylempänä Könkämäeno on todella tärkeä, ainut isompi vapaana virtaava mitä on jäljellä.

OKS
12.04.2018, 12.15
Ylläkselle suunnitellun kaivoksen lupahakemuksesta paljastuu karkeita virheitä – suojeltu lohijoki uhan alla

Jos Leifillä ei olisi ollut mökkiä ollut tuolla olisi saattanut jäädä nämäkin asiat pimentoon. Tuttu nimi purjehduskisoissa täällä etelässä hävitty sille monet kisat :)

Onneksi on mökki. :)

tempoilija
14.04.2018, 12.23
Jessus kun risoo tämä toimittajien jatkuvasti viljelemä tarpeeton (ja yleensä virheellinenkin) kansantajuistaminen. Jos lukija on niin tyhmä, ettei ymmärrä suuruusluokkaa ”30 neliökilometriä”, niin ei se varmasti ymmärrä ”4000 jalkapallokenttää” senkään vertaa.

tommi2
14.04.2018, 15.51
^On niitä välillä ihan hyviäkin kansaintajuistamisia. Kerran kuulin "mikä ero on miljoonalla ja miljardilla", eli radiossa kertoivat, että miljoona euroa satasina on noin metrin korkuinen pino... miljardi on sitten vastaavasti kilometrin korkuinen pino. Täytyy sanoa, että en ollut ajatellut että noilla on noin paljon eroa.

Jami2003
14.04.2018, 19.11
Toi on kyllä hyvä.

Tassu
14.04.2018, 19.48
Taas meirän nilkit lähtee ulkomaille ja turpiihan sieltä tulee aina. Yhtä aina kuin kepu pettää. https://www.hs.fi/talous/art-2000005638521.html
Royal ravintolat, loistavaa.

Uhrauduimme emännän kanssa ja ostimme tutulta sairastumisen takia liput club for fiven illalliskonserttiin helsinki casinolle (royal ravintola).

Juomat ei tietenkään kuuluneet hintaan, joten tarjoilija toi viinimenun näytille. Valittavana oli joko 12 cl tai koko pullo. No, otettiin sitten kumpikin lasilliset (12 cl) sekä valkkarii että punasta.
Ilta päättyi ja laskun aika. Vähä kattelin, että olikos noi hinnat nyt noin. No, maksoin pois ja lähettiin kotiin. Kotona kattelin sitä lippua uudestaan ja sit vasta havahduin.

Olivat tuoneet meille 4 x 16 cl. ..tun kiva juttu. Laitoin sitten palautteen aiheesta mm. todeten, että kun sali oli täynnä (eli 150 henkee about) niin aika kiva lisätienesti tuli nyt kyllä.

Vastineessa kyllä suoraan sanottiin, että heidän virhe, mutta kuinka usein tuota oikeasti tapahtuu. Toisaalta oma moka kun en katsonut riittävän tarkkaa sitä laskua. Maksamisen yhteydessä olis voinu kyl riitauttaa sitä laskua, kun emme saaneet sitä mitä tilattiin. Ja minä en erota onko lasissa 12 vai 16 cl. Valveunut harrastaja varmaan erottaa.

Smo
14.04.2018, 19.48
^On niitä välillä ihan hyviäkin kansaintajuistamisia. Kerran kuulin "mikä ero on miljoonalla ja miljardilla", eli radiossa kertoivat, että miljoona euroa satasina on noin metrin korkuinen pino... miljardi on sitten vastaavasti kilometrin korkuinen pino. * klip*

Eli USA:n 2017 asebudjetista tulisi 818 000 km korkea pino satasen seteleitä. Voi sen 818 biljoonaa noinkin sanoa :D

PK1
14.04.2018, 20.10
Ameriikan billion on euroopan miljaaaaardi. 818 biljoonaa on niin paljo rahaa ettei ees jenkkien trumpetilla oo niin paljoa.

Smo
14.04.2018, 20.13
Ai no mä vähän ihmettelinki että onpa paljon rahaa. Sithän se ei ookkaan kuin 818km korkea pino.

PK1
14.04.2018, 20.15
Euroopan biljoona on ameriikan trillion. Anyway, vitusti palaa massia sotakoneistoon, oli se yksikkö mikä hyvänsä.

tommi2
14.04.2018, 20.30
^&^^ Vai oliko se biljardi? :D

Köfte
14.04.2018, 20.55
Fantasiljoona ja kuusi väritelevisiota. (Brutopiassa oli vain viisi).

sähköläski
14.04.2018, 22.00
http://demonocracy.info/infographics/usa/cost_of_war/cost_of_war.html

Tuola hyvin esitetty visuaalisesti paljonko rahaa palaa.

Samalla sivulla myös muitakin visualisointeja.

Köfte
14.04.2018, 22.48
Voi jeesus sentään:
https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000005641384.html
(https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000005641384.html)
(https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000005641384.html)

mgcc
15.04.2018, 04.52
Miksi tuota Tiina Jauhiaista hehkutetaan niin paljon ja koko ajan? Ämmähän epäonnistui "Dubain prinsessan" pelastamisessa (mitä se sitten tarkoittaakaan). Jos prinsessa on nykyisin päätä lyhyempi, niin total failure tuo on.

Jopotuinen
15.04.2018, 07.11
Eli USA:n 2017 asebudjetista tulisi 818 000 km korkea pino satasen seteleitä. Voi sen 818 biljoonaa noinkin sanoa :D

Ja ryssitten satasen rublista tehty pino on puolestaan miljardi kilometriä korkea. Toi biljoona yksikkönä taaloista lienee kuitenkin hieman yläkanttiin, mutta rublista kyllä.

mgcc
15.04.2018, 15.06
Parempi tajuistaminen (ilman sieniä) on laskea miljoona euroa 1 euro per sekunti, jolloin urakka kestää n. 12 päivää. Jos laskee miljardi euroa 1 per sekunti, niin valmista tulee 31,7:n vuoden päästä, 32:n jos käy välillä kakalla.

Ohiampuja
15.04.2018, 15.48
Tuo miljoonan ja miljardin havainnollistaminen on hyvä juttu, mutta pinta-alojen tai tilavuuksien vertailu eduskuntataloihin on kyllä pöhköä.

tommi2
15.04.2018, 16.14
^Totta, ei sillä saavuteta samaa, täytyisi olla joku tuttu "tässä on 1000 sun tonttia" tms. Jostain luin, että suurin luku, minkä ihminen tajuaa, on kuukausipalkka :D.

OKS
15.04.2018, 19.04
Jostain luin, että suurin luku, minkä ihminen tajuaa, on kuukausipalkka :D.

Oman palkan suuruuden ehkä juuri ja juuri tajuaa, mutta ei välttämättä jonkun ison firman pääjohtajan. ;)

Jopotuinen
15.04.2018, 19.56
Parempi tajuistaminen (ilman sieniä) on laskea miljoona euroa 1 euro per sekunti, jolloin urakka kestää n. 12 päivää. Jos laskee miljardi euroa 1 per sekunti, niin valmista tulee 31,7:n vuoden päästä, 32:n jos käy välillä kakalla.

Loistavaa matematiikkaa kansantaloudesta ja peruskäsitteistä, paljonkos toi olisi muuten rublissa?

Siis sikäläisten menojen mukaan. Lisäksi suhteutus BKT kanssa olisi kiintoisa lukuarvo. :D

Scrap
15.04.2018, 20.02
Oman palkan suuruuden ehkä juuri ja juuri tajuaa, mutta ei välttämättä jonkun ison firman pääjohtajan. ;)
Tai ainakaan mistä hyvästä se muka sen ansaitsee.

mgcc
15.04.2018, 20.04
Ihan ylittämätön näissä lukujutuissa on https://en.wikipedia.org/wiki/Hungarian_peng%C5%91

Vaikka Bob of Zimbabwe on yrittänyt, niin ei mitään jakoa.

LJL
15.04.2018, 21.20
Ihan ylittämätön näissä lukujutuissa on https://en.wikipedia.org/wiki/Hungarian_peng%C5%91

Vaikka Bob of Zimbabwe on yrittänyt, niin ei mitään jakoa.

Enpä ollutkaan aikaisemmin kuullut luvusta nimeltä oktiljoona.

Jopotuinen
15.04.2018, 21.23
Syyrian palkkasotureista kirjoittanut venäläistoimittaja kuoli pudottuaan parvekkeelta.

Hänen kerrotaan pudonneen parvekkeeltaan viidennestä kerroksesta Jekaterinburgissa.

Venäläiset mediat ovat kertoneet poliisin sanoneen, että toimittajan asunto oli lukittu sisältäpäin.

Hupsista, näin vain voi joskus käydä.

bici74
15.04.2018, 21.34
Syyrian palkkasotureista kirjoittanut venäläistoimittaja kuoli pudottuaan parvekkeelta.

Hänen kerrotaan pudonneen parvekkeeltaan viidennestä kerroksesta Jekaterinburgissa.

Venäläiset mediat ovat kertoneet poliisin sanoneen, että toimittajan asunto oli lukittu sisältäpäin.

Hupsista, näin vain voi joskus käydä.

Onhan itsareita tehty kautta historian hirveitä määriä. Parvekkeelta voi hypätä ja hermomyrkkyteetä juoda.

JackOja
15.04.2018, 21.51
Voi myös palkata jonkun hanttimiehen ampumaan kiikarikiväärillä päähän kirjavaraston ikkunasta avoautoilun aikana.

bici74
15.04.2018, 21.56
Voi myös palkata jonkun hanttimiehen ampumaan kiikarikiväärillä päähän kirjavaraston ikkunasta avoautoilun aikana.Jonka sitten voi joku bordellinpyörittäjä ampua hengiltä kyttiksellä...

Smo
16.04.2018, 14.52
^ ^^ ^^^ ^^^^ Työtapaturmia

(https://yle.fi/uutiset/3-10158610)Metsälahjavähennys hyödyttää 1400 etuoikeutettua suomalaista – ovatko kansanedustajat kansan vai pääoman palveluksessa?

https://yle.fi/uutiset/3-10158610

Hartsa69
16.04.2018, 18.23
No voi voi mitä itkemistä..

https://www.aamulehti.fi/kulttuuri/yle-ei-maksa-saara-aallon-lauluntekijoita-euroviisuihin-yle-tama-ei-ole-rahakysymys-kyse-on-periaatteesta-200880854

:D

tempokisu
17.04.2018, 13.19

Oman palkan pienuuden. Tajuaa ainakin sen että ei tällä rikastumaan pääse, tulee just toimeen ja voi hieman harrastaa.

Smo
19.04.2018, 10.27
Taitaa tähänkin olla hallitus haudattuna. Ylen johtajaksi haki 25 henkilöä joista yllättäen kukaan ei kelvannut vaan "head huntteri" "keksi" hommaan MTV:n (jonka uutisia hallitus on rahoittanut miljoonilla syksyllä) uutispomon Merja Ylä-Anttilan.

Maikkarilla aikoinaan Y-A kunnostautui pidentämällä työaikaa, leikkaamalla saavutettuja etuja, potkimalla porukkaa pihalle ja ulkoistaen uutistuotantoa kaverinsa firmalle Nou haulle ilman kilpailutusta. Ei tainnut maikkarin tulos ainakaan parantua tuolloin mutta ilmeisen kannattavaa Nouhaulle.

”Se mitä me ollaan tehty ja ollaan tekemässä MTV:ssä tällä hetkellä pienemmässä mittakaavassa on se sama asia mitä Sipilän pitäisi saada aikaan Suomi AB:ssa.” – Merja Y-A vuonna 2015

https://yle.fi/uutiset/3-10162956

"Nyt kun media Suomessakin on joutunut kovaan kansainväliseen kilpailuun, on yhteistyö julkisen palvelun ja kaupallisen median välillä entistä tärkeämpää."

spaceman
19.04.2018, 21.10
https://yle.fi/uutiset/3-10162956

"Nyt kun media Suomessakin on joutunut kovaan kansainväliseen kilpailuun, on yhteistyö julkisen palvelun ja kaupallisen median välillä entistä tärkeämpää."

Miten tämä nyt halutaankaan nähdä mutta kyllähän vähintään tuon toteamuksen alkupää on fakta. Miten sitten kansainväliseen kilpailuun parhaiten vastataan? Äkkipäätä tuntuisi että suurimmatkin suomalaiset mediafirmat ovat sellaisia peräkylän nakkikoskeja että joissain asioissa yhteen hiileen puhaltaminen ei välttämättä olisi huono asia.

janne68
22.04.2018, 13.58
Oman palkan pienuuden. Tajuaa ainakin sen että ei tällä rikastumaan pääse, tulee just toimeen ja voi hieman harrastaa.

Juuri näin.

Jopotuinen
22.04.2018, 17.43
^^^ Kuulostaa lupaavalta.
YLE:ssä tarvittaisiin ulkopuolisen ja riippumattoman tahon suorittama tehokkuustutkimus.
Sama koskee myös julkista terveydenhoitoa.
Tällaisissa laitoksissa kun tahtoo aina olla se rämettynyt organisaatio puollollaan tyhjäntoimittajia ylenpalttisin turhin eduin. Ja samaan aikaan huudetaan resurssipulaa kehnon organisoinnin tähden.

Smo
22.04.2018, 18.30
^^^ Kuulostaa lupaavalta.

Pomo joka ulkoistaa kavereille ilman kilpailutusta? No kuullostaa kyllä ihan Sipilän ja Kokoomuksen korporaatio-siiven jutuilta että sinänsä hyvää jatkoa OY Suomi AB:lle

Jami2003
22.04.2018, 19.05
Seuraavaksi rynnäkkökiväärit tulee saada ravintoloitsijoille, tarjoilijoille, kokeille ja asiakkaille. Koska paras tapa rajoittaa rynnäkkökiväärien väärää käyttöä on jakaa niitä hyville ihmiselle.

https://demokraatti.fi/alaston-mies-surmasi-ravintolassa-nelja-ihmista-aseena-pahamaineinen-ar15/

Jopotuinen
22.04.2018, 19.09
^^ Entäs sitten?
Yksityisellä saavat tehdä kuten parhaakseen näkevät, ovat firman niitä sisäisiä asioita. Siellä on organisaatio, jolle tekijät vastaavat tekosistaan ja joutuvat niistä kuseen, jos on jotain tehty vastoin ohjeistusta, tai sitten ei. Sekin on sisäinen asia. Tietyillä tyypeillä organisaatiossa on valtuudet hyväksyä hankintoja (minullakin sellainen on) johonkin summaan asti, jonka jälkeen hyväksyntä etenee, summasta riippuen, hallitukseen asti.

Julkisella puolella on olemassa omat määräykset ja käytännöt hankinnoista ja niiden kilpailutuksesta, joilla taas ei ole mitään tekemistä Maikkarin käytäntöjen kanssa.

Smo
22.04.2018, 19.36
^^ Entäs sitten?
Yksityisellä saavat tehdä kuten parhaakseen näkevät, ovat firman niitä sisäisiä asioita. Siellä on organisaatio, jolle tekijät vastaavat tekosistaan ja joutuvat niistä kuseen, jos on jotain tehty vastoin ohjeistusta, tai sitten ei. Sekin on sisäinen asia. Tietyillä tyypeillä organisaatiossa on valtuudet hyväksyä hankintoja (minullakin sellainen on) johonkin summaan asti, jonka jälkeen hyväksyntä etenee, summasta riippuen, hallitukseen asti.

Julkisella puolella on olemassa omat määräykset ja käytännöt hankinnoista ja niiden kilpailutuksesta, joilla taas ei ole mitään tekemistä Maikkarin käytäntöjen kanssa.

Mutta jos Ylen uusi TJ on Pro Kokoomus / Kepu ja tykkää lounastaa EK pomojen ym kanssa niin miltä vaikuttaa puolueeton tiedonvälitys? Muutenkin ilmeisen huono pomo ollut maikkarilla, eikö Ylen virallisen haun kautta tulleessa 25kpl hakijassa muka tosiaan ollut yhtään parempaa?

Jopotuinen
22.04.2018, 19.46
^Entäs sitten.
Repo-radiotako kaipaat? Aikansa kutakin, mutta se meni jo..

Äääh.. annetaan olla.
Itsehän jo lupauduin tohon hommaan jo aiemmin, olikohan se 75 000 vuodessa ja ilman bonuksia. Mutta kun se taisi unohtua sen hakemuksen lähettäminen ja kyllähän se nyt vähän tietenkin harmittaa.

Halvin tarjoushan olisi pitänyt voittaa :)

Smo
22.04.2018, 19.54
^Entäs sitten.
Repo-radiotako kaipaat? Aikansa kutakin, mutta se meni jo..

Mistäs sitten puolueettomia uutisia? Ruotsista? No Radio Helsinki ainakin tuntuu olevan puolueeton mutta maalaisten mielestä varmaan Helsinki-keskeinen.

Hjalliksen ja Jungerin irtiotto oli ihan hauska mutta jääköhän vaan populistiseksi lässytykseksi.. Sanoma Media on ainakin kaatanut melkoisesti lokaa Hjalliksen niskaan viime päivinä

Jopotuinen
22.04.2018, 20.02
^ Jopo-radio :rolleyes: :D :D

Smo
22.04.2018, 20.14
^jopo-radiossa ei mainostajat sensuroi. Toisaalta Hesa-radiolla ei ole uutistoimitustakaan

Jopotuinen
23.04.2018, 10.00
Dennis Pasterstein sakkotehdas.
Onkohan tuossa nyt kaikki ihan kohillaan, sehän tekee välähdyksen 9 sek välein.

Tampereen hirmuinen sakkorysä herättää raivoa ja vahingoniloa: ”Ihmisten kiusaamista”
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201804232200896060_u0.shtml

JackOja
23.04.2018, 10.01
^sakko on vapaaehtoinen maksu ja valtio tarvii rahaa.

Jopotuinen
23.04.2018, 10.19
^ Nopeusmittarin kalibrointimaksuna pitänyt

tempokisu
23.04.2018, 10.32
Tuossa tulee juuri Euroviisujen esikatselu ja arvostelua YleTeema&Femmalta. Ei vitsit, Venäjän viisusta toi yksi kommentoi "...tuli tunne että hän on aito" :D Venäjän Juliassa ei ole kyllä mitään aitoa.
Järjestäin kamalia ja "tasapaksuja" viisuja, Suomen kappale alkaa kuulostaa ihan kivalta näihin verrattuna. Saaran ääni on upea, toivottavasti saavat sen lavaesityksen kuntoon.
Tosin poikkeuksen näytti tekevän viikinkiporukka, onko tämä sitten Islannin kappale? Tämä on mun suosikki. Ja sitten jatkuukin taas tasapaksu eurohumppa...

edit. Ei ollut Islannin viikinkejä vaan Tanskan. Ja voitti tämän esikatselu-erän.

marmar
23.04.2018, 20.36
Dennis Pasterstein sakkotehdas.
Onkohan tuossa nyt kaikki ihan kohillaan, sehän tekee välähdyksen 9 sek välein.

Tampereen hirmuinen sakkorysä herättää raivoa ja vahingoniloa: ”Ihmisten kiusaamista”
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201804232200896060_u0.shtml

Jos on eri rajoitus kameran suuntaan, kuin vastakkaiseen suuntaan ja rajoitus on lisäksi yleisestä linjasta poikkeava, niin onhan tuo aika erikoinen.

Itselle välähti tänään, vaikka ajoin alle sallitun. Mittarin mukaan tasan sallittu, mittarivirhe huomioiden 5 alle. Jonossa ajoin ja edelläajavalle ei räpsähtänyt. Turvavälikin oli varmasti riitävä. Ilmeisesti ajankuluksi räpsivät noita, josko saisi jonkun kännykkään puhujan tai turvavyöttömän kiinni, kun mulla on jo 4 kertaa räpsähtänyt hieman alle sallitulla nopeudella. Ei ole lappua kuulunut noista. Pari lappuakin on lähiaikoina tullut toinen ylityksestä 1 km/h ja toinen 3 km/h ylityksestä. Ei ollut kuitenkaan maksulappua, vaan muistutus sille, että muistaa laittaa tolppavaroittimen kännykästä päälle.

Köfte
23.04.2018, 20.49
8-tie Liminka - Vaasa oli kohtuullisen miinoitettu toimivilla tolpilla.
Onneksi nuo eivät tuolla välillä enään lisäänny/vaihda paikkaa:)
Tuollainen outo jonoräpsy on myös sattunut pari kertaa kohdalle.

tuolla Vaasan/Seinäjoen ympäristössä tolppiin kohdistetaan haulikoita,
tai testataan traktoreiden vetokykyä, yleensä perspuolelta.

Munarello
24.04.2018, 14.57
No just. Ylen johtajasuhmuroinnilla nyt niin väliä, mutta herramunjee sentään kun kehtaavat sakkoja kirjoittaa ylinopeuksista! Tamperelaisen autoilukulttuurin tuntien ihan paikallaan pikku sakotuskampanjat. Sitä kun voisi luulla, että säännönmukainen ylinopeutta ajaminen ja turhanpäiväinen ohittelukin menisivät joskus muodista, mutta en jää pidättelemään hengitystä sitäkään odotellessa. Niitä oman elämänsä rallimestareita tuntuu riittävän vielä pitkään.

Jami2003
24.04.2018, 15.48
Fabossa oon tottunut että fillari ryhmissä porukka postaa lenkkien datoja ja pyörän kuvia. Jotku vissiin julkaisee suunnilleen jokaisen lenkin.

Mutta nyt liityin juoksu ryhmään. Voi ziisus miten ihmiset viitsivät postata pärstänsä kuvaa joka postiin. Ryhmässä missä on tuhansia jäseniä.

Eli pyöristä on hyötyä. Ei tarvitse postittaa pärstän kuvia.

Köfte
24.04.2018, 15.48
No just. Ylen johtajasuhmuroinnilla nyt niin väliä, mutta herramunjee sentään kun kehtaavat sakkoja kirjoittaa ylinopeuksista! Tamperelaisen autoilukulttuurin tuntien ihan paikallaan pikku sakotuskampanjat. Sitä kun voisi luulla, että säännönmukainen ylinopeutta ajaminen ja turhanpäiväinen ohittelukin menisivät joskus muodista, mutta en jää pidättelemään hengitystä sitäkään odotellessa. Niitä oman elämänsä rallimestareita tuntuu riittävän vielä pitkään.

Älä nyt kuitenkaan käsitä liikenneasennettani väärin, yhden ylinopeussakon tolpasta olen saanut
ja toisen pistoolista 35 vuoden autoiluhistorian aikana. Pahat nuhtelut fillarilla kerran samasta syystä:)

Köfte
24.04.2018, 15.55
Fabossa oon tottunut että fillari ryhmissä porukka postaa lenkkien datoja ja pyörän kuvia. Jotku vissiin julkaisee suunnilleen jokaisen lenkin.

Mutta nyt liityin juoksu ryhmään. Voi ziisus miten ihmiset viitsivät postata pärstänsä kuvaa joka postiin. Ryhmässä missä on tuhansia jäseniä.

Eli pyöristä on hyötyä. Ei tarvitse postittaa pärstän kuvia.

Systeri kuuluu juurikin johonkin juoksuryhmään, lapsensa myös varmasti joskus myöhemmin
"kiittelevät" äitiään muustakin vastaavasta toiminnasta sosiaalisessa mediassa.
Olkoonkin nyt suljettu/rajoitettu ryhmä, miten julkaisujen rajoitusten tulevaisuus..?
Taidan vetää kylmäkassin syvemmälle hartioita kohti:)

Olenhan minäkin jatissut teinistöni ongelmista, mutta ilman pärstän kuvia.

Jami2003
24.04.2018, 16.00
Sepä ihmetyttää vielä enemmän kun jotku postaa oman ja lapsensa pärstän kun on käyty lenkillä...

Tiedän että se on hienoa. Itsekin juoksen lähinnä tyttären kanssa. Mutta ei tulisikaan mieleen lähetellä jotain juoksu selfieitä.