PDA

Näytä tavallinen näkymä : Virallinen jeesustelutopikki vol3

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 [37] 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61

fiber
14.07.2017, 21.31
^Luulisi, ettei se muuta autoa palvontakohteeksi, jos ruokakauppaan on 20 km.

Onhan noita kaikenlaisia syitä digata tavaroita, miksipä ei vaikkapa autoa. Kun ajattelin kysellä neuvoa tavallisen perhekotteron hankintaan, huomasin pian että Autoja-ketjussa suhde kulkupeleihin oli niin eri planeetalta, ettei ollut järkevää keskustella riisipussin vaihdosta siellä. Mode ei kuitenkaan tätä eroa havainnut, ja lukitsi aloittamani ketjun :)

j-sus, että autokin on niin polarisoitunut objekti.

Fat Boy
14.07.2017, 21.52
Äärimmäisen harva niitä autoja palvookaan, sen enempää kuin täällä olevat pyöriään. Sivullisesta, toisen harrastusta ymmärtämättömästä se voi tosin näyttää siltä.

Mutta, henkilökohtaisesti, autoharrastajana, mulle auto on harrasteväline rakentelun ja käytön osalta käyttöön painottuen. Ja siksi laite ei saa olla liian hieno. Kolhu ei saa surettaa, mutta ei sen tartte rytöläjäkään olla.

nih..

H. Moilanen
15.07.2017, 07.00
Ei jesusauta autoihin tai fillareihin rakastuta tai kiinnytä. Ne on käyttöesineitä, jotka palvelee aikansa ja vaihtuu sitten seuraavaan. Tarvittaessa silmää räpäyttämättä.

Ohiampuja
15.07.2017, 07.12
Autoja-ketjussa suhde kulkupeleihin oli niin eri planeetalta, ettei ollut järkevää keskustella riisipussin vaihdosta siellä.
Juu, pitäisi olla sellainen autoketju missä puhutaan alle 30-40 tonnia maksavista autoista. Ja alle 150 heppaisista. :)

fiber
15.07.2017, 07.25
Ahhah, se on totta... no hard feelings, my bad... Kun en sitten saanut kädestä pitämistä, päädyin lopulta juuri siihen autoon jota en aikonut ostaa :D

H. Moilanen
15.07.2017, 07.36
Juu, pitäisi olla sellainen autoketju missä puhutaan alle 30-40 tonnia maksavista autoista. Ja alle 150 heppaisista. :)

Ei Jeesus, ajaaks joku tommosillakin??? :rolleyes:

mutanaama
15.07.2017, 11.35
Pakkohan se on, ettei tuu muut kateellisiksi

samooja
15.07.2017, 13.32

Jep kyllä ajaa ja vielä ylpeänä!

Jumakauta 1.6 nissan, sen saa parkkiin huomaamatta kun tosimiäs on autonsa kanssa baanalla ja siellä on kauhealla velalla hankitussa kammiossa yksinäinen vaimo muoti urheilun muokkaamana muhkeana kuin pukin muori. Voi että, vähän huomiota ja hellyyttä.

Toki voi olla että komeat ja vahvat raamit ja naisia viihdyttävä huumori avaa ovia helpommin kuin autosta ja kännäämisestä uhoaminen.

Mutta suomimies on kaverinsa kanssa mieluummin kaksipaikkaisessa autossa.

mgcc
15.07.2017, 18.02
Hmmm... mainos... pääkirjoituksessa.

http://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000005291630.html

Koko keissin voisi jo unohtaa, mutta kyl kaverii pitää auttaa kö on kirja tulossa.

LJL
15.07.2017, 20.15
Hmmm... mainos... pääkirjoituksessa.

http://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000005291630.html

Koko keissin voisi jo unohtaa, mutta kyl kaverii pitää auttaa kö on kirja tulossa.

Öö ja mikähän se viranomaistenkin tietämä totuus oli..? Ei kannata unohtaa niinkin viihdyttävää seikkaa kuin jellona supisuomalaisessa metsässä.

mgcc
15.07.2017, 22.24
^Osta kirja niin saat tietää.

LJL
16.07.2017, 08.56
^Osta kirja niin saat tietää.

Olisi varmaan kaikkien kannalta parasta että Wikipediassa ja teksti-tv:ssä sanottaisiin marmoriin hakattu totuus, että kyllä siellä meni leijona pölisten pusikossa. Sitten voitaisiin keskittyä siihen, onko se siellä edelleen. Esim. Loch Ness on piristänyt paikkakunnan taloustilannetta

tempokisu
16.07.2017, 10.43

No tempokisu ajaa. Ja on erittäin nätti ja minulle äärimmäisen rakas auto. Pikkumazda. Ei se isokaan kovin paljoa maksanu ( kun kerta mulla oli varaa semmoinen ostaa käteisellä ). Molemmat lähtee liikennevaloista ekana ( tule viereiselle kaistalle niin toiseksi jäät) , vaikka niitä heppoja kovin paljoa ole mutta on ketterä kuski.

Fat Boy
16.07.2017, 11.39
Eli Tempokisu kattoo risteävän väylän valoja ja ampuu nilkka suorana liikkeelle välittömästi kuin risteävien keltainen sammuu :)

Ei haittaa, vaikka joku ajaisi vanhoilla vihreillä, koska todennäköisyys sille, että ajolinjat kohtaisivat kohtalokkaasti on mitätön. Koska pikkumazda on pieni.

tempokisu
16.07.2017, 17.25
^ no mä olen aika pitkään jo ajellu. Kaksi kolaria; toinen kun odottelin pysähdyksissä kuorma-auton jotain hommaa ja kun kuormuri lähti niin ajoi väärää kaistaa suoraan päin. Mun takana oli autoja joten mitään ei voinut tehdä kun huudattaa äänimerkkiä mutta ei auttanu. Toinen oli kun jaoin Aamulehtiä ja autosta ( vielä vanhempi mazda) meni rengas.
Kyllä mä kuitenkin muuta liikennettä seuraan, sekä myös eläinten liikkeitä; oraville ja pupuille on annettu tietä.
Pikkumazda on siis nimensä mukaisesti pieni, ja ketterä. Kääntyy ympäri melkein paikallaan. Mutta mulla on hyvä toi reaktiokyky; oleellistahan siinä "kisassa" on että auto liikahtaa ekana, ei siitä tarvi ohjuksena jatkaa. Hyvästä reaktiokyvystä on ollut hyötyä myös fillaroidessa, ehtii esim. kääntyä sen vasemmalle kääntyvän auton "mukana" eikä aja alle.

Mutta....nuoret yleisurheilija"toivot". Kun ei kulje, niin on muka ylikuntoa. Mä sanon että ei ole ennen kautta vaan reenattu tarpeeksi. Tai sitten se huippu on saavutettu nuorena; ei se kehitys välttämättä joka vuosi parane. Mutta kun ei kulje niin oikea päätös on kyllä sitten ottaa lepoaikalisä.

LJL
16.07.2017, 17.33
Mielikuvatasolla olisi jotenkin hyvin arvostettavaa jos Tempokisu ajaisi Wartburgilla. Tai vaikka Ladalla. Välillä auto syttyisi tuleen, mutta tulipalon saisi sammutettua hulmuttamalla sitä vinhasti nuken hiuksilla, ja matka jatkuisi kuin mitään ei olisi tapahtunut. Semmoisena tempokisun ajattelen.

mgcc
16.07.2017, 21.10
^Warrea aina mollataan, mutta se on suurinpiirtein ainoa henkilövaunu jonka saa kolmosvaihteella sutimaan asfaltilla, muut merkit sutii ehkä soralla. Warrella voi myös suojautua laittamalla kierrokset tappiin ja vetämällä ryypyn päälle. Savuverhon suojassa voi suditella svidduu.

veke
16.07.2017, 21.21
^Warrea aina mollataan, mutta se on suurinpiirtein ainoa henkilövaunu jonka saa kolmosvaihteella sutimaan asfaltilla, muut merkit sutii ehkä soralla. Warrella voi myös suojautua laittamalla kierrokset tappiin ja vetämällä ryypyn päälle. Savuverhon suojassa voi suditella svidduu.

Ja tais olla saksalaisten Saksassa valmistama :cool:

J.Kottenberg
16.07.2017, 22.16
Taisi olla TM:n juttu jossa kehuttiin 353W:n tilavaa tavaratilaa. Sinne pystyi laittamaan 200 litran tynnyrin ja kansi meni vielä kiinni. Aika harva samankokoinen porrasperä omaa samanlaisia tiloja.

Yhdellä työkaverilla oli nuorena em merkin Limousine-malli. Siis se farmari. Kehui että oli hyvä kylmäkäynnistymään, ja taakse sopi hyvin kahden metsurin kamppeet. Hankintahinta sopi myös nuoren miehen lompakolle.

Ja jos oikein muistan niin Wartburgin tehdasjoukkue otti Jyväskylän suurajoissa monena peräkkäisenä vuotena kaksitahtisten luokkavoiton, joka myös muistettiin markkinoinnissa hyödyntää.

Joten ei se aikoinaan mikään ihan surkea ajopeli ollut. Kunhan ei joutunut ajamaan sen takana.

tempokisu
17.07.2017, 03.40
Vitsit, mä olisin niin halunnu käyttää tätä selitystä kun kisat ei sujunu; on autonomisen hermoston sympaattisen puolen ylikuormitustila. Totesin vaan ettei jaksa, ei pysty. Eilen tuumasin vaan että lihakset on väsyneet ja kylmäkin vaikutti. Mitävielä, mulla on toi AHSY ( lyhensin sympaattisen puolen vaan sympatikukseksi ) siihen liittynee myös kohonnu verenpaine ja jännittäminen.

ilmora
17.07.2017, 09.30
Amerikkalainen unelma: (http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005292677.html)

"YHDYSVALTOJA riivaa historian pahin huume-epidemia. The New York Times -lehden kunnista keräämien ennakkotietojen mukaan yliannostukseen kuoli viime vuonna yli 59 000 amerikkalaista.

Se on ensi kertaa enemmän kuin auto-onnettomuuksien uhreja pahimpana kolarivuonna (54 600). Se on myös enemmän kuin hiv:n uhreja epidemian synkimpänä vuonna (50 900) tai kuoliaaksi ammuttuja rikosaallon huipulla (39 600).

Huumekuolemat ovat yhdessä alkoholin ja itsemurhien kanssa syy siihen, että amerikkalaisten elinikä on kääntynyt laskuun. Kehitys on länsimaissa täysin poikkeuksellinen.

...

Naapurusto, jonka läpi ajetaan, on kuin Aku Ankasta. Omakotitaloja, maastoautoja, tasaisia nurmikoita, rusettiverhoja. Pihoilla on lasten leikkitelineitä. Heroiini on kauan sitten levinnyt keskiluokkaisiin esikaupunkeihin, joissa talojen edessä liehuvat pienet Yhdysvaltain liput.

Jackson kertoo, keitä yliannostuksen ottaneet ovat: Kuusikymppinen eläkeläispariskunta. Äiti ja neljä lasta yhdessä. Lentäjä ja tämän vaimo puolen miljoonan dollarin talossa.

”Huumeiden käyttäjät ovat kaiken ikäisiä ja kaikista sosiaaliluokista. Sehän siinä niin pelottavaa onkin”, ensihoitaja Anne Wood (http://www.hs.fi/haku/?search-term=anne+wood) sanoo.

EIKÄ HEROIINIA käytetä vain kotona. Daytonissa ihmisiä löytyy neula kädessä kirjaston ja Walmartin vessoista, ostoskeskusten parkkipaikoilta, ratin takaa tien laidasta. Usein ystävät yrittävät herättää tajunsa menettäneitä kaatamalla näiden päälle jäitä. Yhden päälle oli heitetty jäätynyttä jauhelihaa.

...

ENNEN huumeet olivat suurkaupunkien ghettojen vitsaus. Nyt ne tappavat keskilännen valkoista keskiluokkaa. Mitä ihmettä Yhdysvalloissa on tapahtunut?

Lääkäreistä tuli laillisia huumekauppiaita, vastaa Billy Brokschmidt.

Viisitoista vuotta sitten Brokschmidtilla oli työ ilmavoimissa ja koti Floridassa. Sitten hän joutui munuaisleikkauksiin.

Lääkäri määräsi kipulääkkeeksi vahvoja opioideja: 130 tablettia kuussa puolentoista vuoden ajan. Lääkeyhtiöt markkinoivat opioidipohjaisia kipulääkkeitä turvallisina, ja niitä ottivat etenkin raskasta ruumiillista työtä tekevät duunarit.

”Kun lääkäri sanoo, että ota tätä, sitä luottaa lääkäriin”, Brokschmidt sanoo katkerana.

Nykyisin tiedetään, että jo viiden päivän käytön jälkeen riippuvuuden vaara kasvaa. Opioidien määräämistä on rajoitettu – vuosia liian myöhään. Yhdysvaltain terveydenalan tutkimuslaitos NIH:n mukaan liki 80 prosenttia Yhdysvaltain heroiinin käyttäjistä on aloittanut opioidien käytön kipulääkkeistä."

samooja
17.07.2017, 10.38
Ihan oikein tyhmille jenkeille jotka pilaavat käsitteen valkoinen roskaväki.

Amerikkalainen Utopia.

https://www.youtube.com/watch?v=D5K5l89mpV8

lansive
17.07.2017, 12.09
Yhdellä työkaverilla oli nuorena em merkin Limousine-malli. Siis se farmari.

Väärin. Farmari oli Tourist.

https://youtu.be/lbb2zdpubHg

tempokisu
17.07.2017, 15.08
Kansan Liike - autoilua. Voi jeesus, toi yksi paksu ukkeli; olisi toiveena että kun rampilta tulee moottoritielle niin pääsisi sitä samaa satasta siihen ajamaan eikä tarvisi jarruttaa ja siinä kädet täristen jännittää että koska pääsee...
No ihan oikein tommosille että joutuu vähän jarruttaan ja jännittään...
^ näyttää aika pskakuskilta toikin, ja syy on toi typerä kuponki. yök.

Jeesustelen myös sitä kun poliisi tekee sen aseenkäyttöpäätöksen, niin joutuu syytetyksi. Rosmoilla on paljon helpompaa, ei tarvi kun vähän uhkailla ja uhri päättää puolustaa itsenään ja löytää itsensä sitten syytetyn penkiltä.
Ja kansisi ton Maisa Torpankin vaan istua repsikan paikalla ja antaa Jari-Matin ajaa... :p

ilmora
17.07.2017, 15.37
Ennustan Riina-Maijalle pitkää uraa työnhaun parissa (http://www.is.fi/viihde/art-2000005294154.html?utm_campaign=tf-IS&utm_term=3&utm_source=tf-other) - kandeeko sitä hakea töitä Espanjasta jos kielitaito on Basics? Varmaan myös niin Basics, että lähinnä se tarkoittaa ravintolatilauksen handlaamista asiakkaana.

– Sinänsä mielenkiintoinen kokemus hakea työtä, jonka osaat tehdä vaikka unissasi ja itseasiassa pystyisit johtamaan koko konseptia, mutta silti istua haastateltavan penkillä hymyillen toisen kysellessä idiootteja kysymyksiä.

Haastattelun kulkuun tympiintynyt nainen toteaa sen olleen kokonaisuudessaan hyvin epäammattitaitoisesti hoidettu.

– Meinasin mainita, että olen nyt lentänyt Suomesta saakka työhaastatteluun ja vähintä mitä oletan on, että haastattelija on kartalla ketä haastattelee. Ravintolapäällikkö käväisi myöskin paikalla ja halusi tehdä haastattelun espanjaksi. Hänellä oli CV:ni kädessään ja teki mieli mainita purevasti, että CV:ni lukee hyvin selkeästi, että osaan kahdeksaa eri kieltä, mutta espanjan osaaminen on vain basics.

– Minä olen tehnyt omat läksyni, tee sinäkin omasi. Espanjalaiset miehet osaavat olla pöyhkeitä kuin riikinkukot, mutta siihen se sitten usein jääkin, Palander näpäyttää miespuoliselle ravintolapäällikölle.

J.Kottenberg
17.07.2017, 18.19
Väärin. Farmari oli Tourist.
]

Niin se taisikin olla. Sen verran aikaa että muisti näköjään pätkii.

marmar
17.07.2017, 23.25
Amerikkalainen unelma: (http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005292677.html)

"YHDYSVALTOJA riivaa historian pahin huume-epidemia. The New York Times -lehden kunnista keräämien ennakkotietojen mukaan yliannostukseen kuoli viime vuonna yli 59 000 amerikkalaista.

Se on ensi kertaa enemmän kuin auto-onnettomuuksien uhreja pahimpana kolarivuonna (54 600). Se on myös enemmän kuin hiv:n uhreja epidemian synkimpänä vuonna (50 900) tai kuoliaaksi ammuttuja rikosaallon huipulla (39 600).

Huumekuolemat ovat yhdessä alkoholin ja itsemurhien kanssa syy siihen, että amerikkalaisten elinikä on kääntynyt laskuun. Kehitys on länsimaissa täysin poikkeuksellinen.

...

Naapurusto, jonka läpi ajetaan, on kuin Aku Ankasta. Omakotitaloja, maastoautoja, tasaisia nurmikoita, rusettiverhoja. Pihoilla on lasten leikkitelineitä. Heroiini on kauan sitten levinnyt keskiluokkaisiin esikaupunkeihin, joissa talojen edessä liehuvat pienet Yhdysvaltain liput.

Jackson kertoo, keitä yliannostuksen ottaneet ovat: Kuusikymppinen eläkeläispariskunta. Äiti ja neljä lasta yhdessä. Lentäjä ja tämän vaimo puolen miljoonan dollarin talossa.

”Huumeiden käyttäjät ovat kaiken ikäisiä ja kaikista sosiaaliluokista. Sehän siinä niin pelottavaa onkin”, ensihoitaja Anne Wood (http://www.hs.fi/haku/?search-term=anne+wood) sanoo.

EIKÄ HEROIINIA käytetä vain kotona. Daytonissa ihmisiä löytyy neula kädessä kirjaston ja Walmartin vessoista, ostoskeskusten parkkipaikoilta, ratin takaa tien laidasta. Usein ystävät yrittävät herättää tajunsa menettäneitä kaatamalla näiden päälle jäitä. Yhden päälle oli heitetty jäätynyttä jauhelihaa.

...

ENNEN huumeet olivat suurkaupunkien ghettojen vitsaus. Nyt ne tappavat keskilännen valkoista keskiluokkaa. Mitä ihmettä Yhdysvalloissa on tapahtunut?

Lääkäreistä tuli laillisia huumekauppiaita, vastaa Billy Brokschmidt.

Viisitoista vuotta sitten Brokschmidtilla oli työ ilmavoimissa ja koti Floridassa. Sitten hän joutui munuaisleikkauksiin.

Lääkäri määräsi kipulääkkeeksi vahvoja opioideja: 130 tablettia kuussa puolentoista vuoden ajan. Lääkeyhtiöt markkinoivat opioidipohjaisia kipulääkkeitä turvallisina, ja niitä ottivat etenkin raskasta ruumiillista työtä tekevät duunarit.

”Kun lääkäri sanoo, että ota tätä, sitä luottaa lääkäriin”, Brokschmidt sanoo katkerana.

Nykyisin tiedetään, että jo viiden päivän käytön jälkeen riippuvuuden vaara kasvaa. Opioidien määräämistä on rajoitettu – vuosia liian myöhään. Yhdysvaltain terveydenalan tutkimuslaitos NIH:n mukaan liki 80 prosenttia Yhdysvaltain heroiinin käyttäjistä on aloittanut opioidien käytön kipulääkkeistä."

Obaman unelma, jonka eteen teki töitä ...

tempokisu
18.07.2017, 08.57
^ hyvin hyvin paljon on julkisuudessa ( ja vielä enemmän ei julkisuudessa) niitä tarinoita joissa opioidiriippuvuus on alkanut ihan siitä kun on yritetty helpottaa leikkauskipua tai migreeniä. Helpointa tuntuu olleen olevan "terveydenhoitoalan ammattilaisten" keskuudesa kun lääkettä on ollut suhteellisen helppo saada sairaalan kaapista, sitten on napattu lääkärin leimasin ja tehty ite reseptejä ( ennen e-reseptiaikaa).
Aiheesta oli juuri "Inhimillinen tekijä"- ohjelmassa. Ja näkee ja kuulee paljon töissäkin, yleensä "uhreina" on nuoria ihmisiä. Migreenipotilaita ja leikkauskipu-potilaita on kuitenkin ainakin minun helppo ymmärtää, mutta esimerkiksi migreeniin on kyllä nykyisin saatavilla hyvää ennaltaehkäisevää hoitoa ( tosin se on kallista) ja leikkauskipu-potilaalle pitäisi kyllä kertoa että tämä kivunlievitys ei ole mitään loppuelämän lääkitystä. Ihmisen kaipuuta "hyvään oloon" ja pakoa pahasta olosta voi kuitenkin ymmärtää, toivoisi vaan että elämässä olisi ihan normaaleja mukavia asioita joista saisi tyydytystä.
Ei tarvitse USA:han asti mennä tämän asian tiimoilta.

mgcc
19.07.2017, 11.40
½ vuotta on hyvä alku: http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3587796/U+Humalassa+kolarin+ajanut+majuri+pidatetaan+viras ta+puoleksi+vuodeksi

Ellen aivan väärin muista, viraltapidätyksen aikana virkamies saa puolet palkastaan. Uraan tämä episoodi varmasti vaikuttaa.

noniinno
19.07.2017, 11.54
Viranhoidosta voi vapauttaa, mutta palkanmaksusta ei työnantaja tällä perusteella voi vapautua.

mgcc
19.07.2017, 12.09
Virasta vapauttaminen tarkoittaa virkavapautta ja silloin ei tietenkään makseta palkkaa viranhoitamisesta. Virasta pidättäminen on kuitenkin eri asia. Tässä aarnio-linkissä on asia kirjoitettu aika selvästi: http://www.talouselama.fi/uutiset/aarnio-tienasi-telkien-takana-kymmenia-tuhansia-seura-tasta-syysta-tuomittu-saa-pitaa-palkkansa-3477437

tempokisu
19.07.2017, 16.15
No jälleen yksi asia miksi terveyskeskuslääkärin työ ei olisi ollu minua varten.
Suunnitteilla on ainakin Tampereen terveyskeskuksiin sairaanhoitajan ja lääkärin yhteinen työhuone. Sairaanhoitaja voi esimerkiksi kysyä lääkäriltä mitä toimenpiteitä potilaalle pitää tehdä ennen kun potilas saa puhua lääkärin kanssa.
No voi elämä sentään, mitä ihmeen "toimenpiteitä"? Kummeksun myös sitä, että hoitaja tekee kysymykset ja kyselylomake tuodaan lääkärille, joka sitten tekee jonkun päätöksen. Epäreilua. Minä haluan itse tehdä kysymykset ja kuunnella miten potilas vastailee, sehän on ihan oleellista. Ja teen sitten omista havainnoistani omat johtopäätökset, mikään muu ei tunnu oikealta, tai reilulta. Haluan itse tehdä "toimenpiteetkin", mitä ihmettä lääkäri tekee jos joku toinen tekee työt? Minun mielestäni diagnoosin tekoon tarvii itse tehdä niitä tutkimuksia, havaintoja sun muita. No olen aina ollut "minä teen ite"-tyyppi.
Tuntuisi ihan kamalalta että pitäisi tehdä töitä hoitajan kanssa samassa huoneessa.....ei siinä paljoo pelata pasianssia tai muuta hommelia mitä siinä välissä kyllä ehtii ihan hyvin....tai että joku olisi siinä samassa huoneessa mun kanssa.
Että on tässä mun työpaikassa paljon, tosi paljon hyviäkin puolia - vaikka on huonojakin. Enempi taitaa olla hyviä puolia. Itsenäisyys on yksi niistä.

Hartsa69
20.07.2017, 07.30
Joensuulaisen valtuutetun järkyttyminen milloin mistäkin artistista ja nyt naku-uinnista :D Musiikkikin oli Ilosaaressa aivvan väärää. Renttuja makoili kaupungilla ja roskaakin taisi olla.

Jopoman
23.07.2017, 09.10
http://www.hs.fi/mielipide/art-2000005299957.html

Siis nyt vtu oikeesti. Tyyppi ryyppää koko kesän eikä 3 pv katkaisuhoito riitä. Voi hitsi, missähän vika? Tiedän että kyseessä sairaus, mutta sori vaan ymmärrys ei näihin vinkumisiin riitä.

J.Kottenberg
23.07.2017, 09.40

Siis nyt vtu oikeesti. Tyyppi ryyppää koko kesän eikä 3 pv katkaisuhoito riitä. Voi hitsi, missähän vika? Tiedän että kyseessä sairaus, mutta sori vaan ymmärrys ei näihin vinkumisiin riitä.

Aivan.

Hyvin tyypillistä nykyaikaista käyttäytymistä. Itse ei haluta ottaa vastuuta omasta tekemisestä, vaan sysätään se muiden niskaan.
Jos omaa hoitomotivaatiota ei ole, ei mistään katkaisuhoidoista ole apua. Mutta tämä halutaan kieltää, koska muuten jouduttaisiin katsomaan peilistä syyllistä. Ja sehän ei monille käy. Vika on jossain muualla.

tempokisu
23.07.2017, 10.18
^ tosin vaimohan siinä valittaa, ei kyseinen "potilas". No joka tapauksessa, oli se sitten syömishäiriö tai juomishäiriö, niin kaikkein tärkein asia on se että itse haluaa lopettaa "häiriökäyttäytymisen". Mistään hoidosta tai keskustelusta tai lääkityksestä apua ole jos itse ei kuitenkaan halua lopettaa juomista, tai laihduttamista.
En sitten tiedä miten monelle sopii "shokkihoito" eli laitetaan niin kurjiin oloihin ja kohdellaan niin julmasti että "häiriökäytös" loppuu kun se on ainut vaihtoehto.

Eikä välttämättä pitemmistäkään hoitojaksoista ole apua; eräs potilas oli muistaakseni kuukauden hoidossa katselin että hoitopäivä maksaa yhteiskunnalle jotain 500euroa. Ja ei auttanut, sama meno jatkui. Jouduin kieltäytymään kirjoittamasta potilaalle enää mitään lääkkeitä, kävi mahdottomaksi se tilanne.

^^ minun mielestä ( mutta minä olenkin avoimesti suvaitsematon kärttyisä ämmä) se Robinin kappaleen sanoitus oli nuorille ei-sopivaa, yökötytti; tosin tähän voi vaikuttaa etten pidä Robinin kappaleista muutenkaan. Voi olla muuten ihan asiallinen nuorimies. Senkun naku-uitte, en olisi osallistunut vaikka olisi vähän maksettu. Sitä näytettiin telkkarin uutisissakin *tirsk*

Ja viitaten siihen yhden palstalaisen "maailman huonoimpaan ehdotukseen" - mä olen tosi köyhä, ei löyty tommosia varallisuuksia; joku jos ostaisi tän mun huonokuntoisen täysremonttia vaativan kämpän 40 000eurolla, niin saisin velat maksettua - ja missäs mä sitten asuisin? Tämä on mulle kaikkein edullisin tapa asua, maksaa yhtiövastike kun asunto oli periaatteessa ilmainen ( paitsi veljen osuuden maksaminen, ja se on siis velkaa). Yksi tärkeä juttu on myös "elää" tai "olla olemassa" ero. Mieluummin toi ensinmainittu, vaikka vähän pienemmälläkin varallisuudella.

http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005299457.html

pätkä
23.07.2017, 17.11
Suomi ensin aktivisti välillä toisellakin leirillä.

https://pbs.twimg.com/media/DFaKg5VXoAIpCy-.jpg

Munamankeli
23.07.2017, 20.06

Sama vinkuminen otti aamulla silmään, mutta tätähän tämä nykyään on. Itse asiassa moni puoliammattilainen käyttää katkaisuhoitoa eräänlaisena treenileirinä, jossa pannaan kroppa kuntoon, jotta sama meno voi taas jatkua. Lepoa, hyvää ruokaa, sopivat lääkkeet ja taas ollaan valmiita radalle. Kaikki veronmaksajien piikkiin.

mgcc
23.07.2017, 20.29
Jotkut dokaa koko kesän, terveellisempi harrastus on esimerkiksi suolakurkku: https://suolakurkut.wordpress.com/

bici74
23.07.2017, 20.33
Jotkut dokaa koko kesän, terveellisempi harrastus on esimerkiksi suolakurkku: https://suolakurkut.wordpress.com/
Joo, suolakurkkuviipaleita voilla ryyditetyn ruisleivän päälle ja votkasnapsia kyytipojaksi. Win-win -situation. [emoji2]

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Jopotuinen
24.07.2017, 09.35
^
Venäjällä opastivat juurikin tuon vodka & suolakurkku yhdistelmän, niin eipä tule grabulaa.

mgcc
24.07.2017, 21.51
Tarjotaanko puuttinille särkeä? Sehän kasvattaa järkeä. http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005301940.html

JackOja
24.07.2017, 22.22
Omat eväät ja autot, https://yle.fi/uutiset/3-9738632

Markku Liitiä
25.07.2017, 10.12
Kannattaisi viedä Putin ABC-"huoltamolle" syömään, niin saisi tuntumaa suomalaisesta todellisuudesta. Jos mies selättää painissa tiikerin ja ratsastaa karhulla, luulisi hänen pystyvän syömään yhden, kenties jopa kaksi eippariateriaakin!

tinke77
25.07.2017, 10.42
Juu juu, peukkubaariin vaan lehtipihville ja palanutta kulta katriinaa jälkkäriksi, vai annettaisiko ihan apsi jäde? No ehkä jos syö lautasen tyhjäksi...

tempokisu
25.07.2017, 13.13
^^ minä taas olen kuullut että krapulavaivaan juoda sitä suolakurkkupurkin lientä? Ei ole koskaan ollut tarve, niin en tiedä. Muuten syön suolakurkkuja, tykkään.

spaceman
26.07.2017, 14.28

Tätä alkoholistia enemmän minua mietityttävät hänen läheisensä. On tietysti helppo sanoa että alkoholistia ei saa sääliä tai auttaa muussa kuin hoitoon menossa jne. Hänen on selvittävä omillaan jos ei todellista motivaatiota pysyvään elämäntapamuutokseen ole. Realiteetti on kuitenkin usein eri ja on hyviä ja huonoja syitä miksi hänen juomistaan mahdollistetaan keksimällä tutuille ja tuntemattomille tarinoita miksi Ville-Anneli ei juuri tällä kerralla päässyt tänne anopin luo käymään. Kesä,- joulu-, talvi,- sairaslomat ja viikonloput pelätään ratkeaako juomaan vai ei. Pelätään sanaharkkaa kun siitäkin lopputuloksena on juomaputken alku. Kerrasta toiseen tällaiset jo etukäteen tuhoon tuomitut 3-5 päivän "hoidot" epäonnistuvat. Kohta eri tavoin sairaita on perheessä/suvussa paljon enemmänkin kuin vain se minäkeskeinen alkoholisti. Häntähän viime kädessä kiinnostaa elämässä oikeasti vain kossupullon saatavuus. Kanssaihmisten hyvinvointi on hänelle yhtä tärkeää kuin vessapaperin väri.

Kun selviytymistarinoita lukee niin kyllä niissä poikkeuksetta on sama kaava. Päihdeongelmainen itse on tavalla tai toisella herännyt ja motivoitunut. Kaikki tarinat joissa ystävät tai sukulaiset ovat rahdanneet ongelmaista edes jossain määrin vastentahtoisesti kauaskin hoitoon ovat järjestään päättyneet onnettomasti tai jos onnellisesti niin vasta ongelmaisen itse motivoiduttua.

mgcc
26.07.2017, 22.01
Biatch!

http://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005304200.html

E-Cruiser
27.07.2017, 07.17
Nykyään jos alkaa tehdä mieli jätskiä tien päällä, niin kannattaa olla mukana kertakäyttölusikka, ja hakea kaupasta Kolmen Kaverin puolen litran pönttö.
Maksaa suunnilleen saman verran kuin yksi pieni pallo kioskissa nykyään. Hirveen rahvaanomaista, ja joo kioskin pito ei kannata ja paskat kesät ja kaikkee, mut joo.

lansive
27.07.2017, 08.55
Nykyään jos alkaa tehdä mieli jätskiä tien päällä, niin kannattaa olla mukana kertakäyttölusikka

Miksi ihmeessä kertislusikka? Samalla vaivalla pitää mukana jotain oikeaa lusikkaa. LMF:n pienin Spork on vallan mainio tuohon tarkoitukseen, jos ei metallista halua kanniskella.

Ohiampuja
27.07.2017, 11.03
No eipäs. Vaan mennään siihen kiskalle ja otetaan kahvit sinä samalla. Siinä aikaa tappaessa voi päästä vaikka arvioimaan jonkun fillariporukan kalustoa. Että onko satula oikeassa asennossa ja ajokamat varmaan oikean sävyiset. :)

H. Moilanen
27.07.2017, 12.31
Voiks sitä jätskikikkarin "kahvia" juoda ilman mittavaa terveyshaittaa? Kerran maistoin - oli ihan hyvää jos tykkää sellaisen poltetun rasvan ja karvasmantelin sekoituksesta.

Liraren
27.07.2017, 14.19
Voi iesus kaikkia sitä pittää olla nykyään olemasa ku läskipyöriä. VMP. Ja kaikkien pittää semmonen saaha. Mittää ei tee semmosella vehkeellä.

mgcc
27.07.2017, 20.30
Nyt on kuulkaa Jasmin Mäntylä eronnut!

Kehno uutiskesä, ensin saunarunkaret ja sitten tämä.

tempokisu
01.08.2017, 06.37
Voi iesus kaikkia sitä pittää olla nykyään olemasa ku läskipyöriä. VMP. Ja kaikkien pittää semmonen saaha. Mittää ei tee semmosella vehkeellä.

Ei teekään. Vastikään autoilin Valkeakoskelle ja joku kihnutti kolmostietä semmoisella läskipyörällä. Ei käyny kateeksi :p

^ taas! nää on näitä " löysin elämäni rakkauden"... neljättä kertaa julkisuuden valokeilassa, toinen on tää Jutta Gustafsberg ( tjsp )...

p bonk
01.08.2017, 09.22
Poliitikkojen kaarti suunnittelee talouskasvun jakoa, vaikka budjetti on edelleen alijäämäinen. Tulevat sukupolvet varmasti kiittävät tätä kaukonäköisyyttä, jolla maa ohjataan ns. Kreikan tielle.

"Valtiovarainministeriön virkamiehiä budjetin aluspuheet alkavat jo hirvittää.

Mihinkään törsäilyyn ei VM:n kansantalousosaston päällikön, Mikko Spolanderin mukaan ole varaa. Talouskasvusta kertyvät ylimääräiset vero- ja muut tulot pitäisi käyttää velkaantumisen hillitsemiseen.

”Budjetti on kuitenkin yhä miljarditolkulla alijäämäinen. Kun taloudessa menee hyvin, ei pitäisi jakaa lisää julkista rahaa ja kärjistää noususuhdannetta.”

”Pikemminkin tässä tilanteessa pitäisi toimia niin, että hillitään menoa. Nyt on myös se hetki, jolloin pitää tehdä uudistuksia. Kasvu asettuu pitemmällä tähtäimellä taas noin prosentin ja puolentoista väliin. Eiväthän talouden perustekijät, esimerkiksi ikääntyminen ja työikäisen väestön määrän väheneminen, ole minnekään hävinneet”, Spolander painottaa."

http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005309666.html

puffe
01.08.2017, 09.38

Ja tähän viestiin kiteytyy foorumin yleisin ajatus: mitä en itse halua, hyväksy tai ymmärrä, niin sitä eivät muutkaan tarvitse. :-)

plr
01.08.2017, 10.08
”Budjetti on kuitenkin yhä miljarditolkulla alijäämäinen. Kun taloudessa menee hyvin, ei pitäisi jakaa lisää julkista rahaa ja kärjistää noususuhdannetta.”

Tässä valtiovarainministeriön kaveri olisi voinut hieman miettiä sanojaan. Miten taloudessa voi mennä hyvin, jos ollaan miljardikaupalla alijäämäisiä? Perusmatematiikalla ajatellen menee aika onnettomasti, jos tappiota tulee eli velkaa pitää ottaa kulujen kattamiseen. Sitten menee hyvin, kun viivan alle jää reilusti rahaa ja velat on maksettu.

Nassetäti
01.08.2017, 10.15
Sitten menee hyvin, kun viivan alle jää reilusti rahaa ja velat on maksettu.

Oikein. Nässetätikin on kieltäytynyt maksamasta teidän velkoja, vaikka ette siihen itse edes pysty. Hävetkää moiset törsääjät! Vaikka Nassetädin oma urakin lähti nousuun velkarahalla rahoitetulla pokeripelillä. Sitten siirryn bitcoiniin, jolla teki euroja niin maan perkuleesti. Ja rahat laitoin alppimaan suljetulle pankkitilille, jossa ei tarvitse pankin tuntea asiakastaan. Rahat riittää.

noniinno
01.08.2017, 10.24
Kasvutaloudessa ei huomioda tai tarvitse ihan kaikkea huomioida, pääasia on että tietyt indikaattorit ovat plussamerkkisiä.

plr
01.08.2017, 12.41
Kasvutaloudessa ei huomioda tai tarvitse ihan kaikkea huomioida, pääasia on että tietyt indikaattorit ovat plussamerkkisiä.

Saa olla aika optimisti, jos talouden tilan näkee tässä kohtaa hyvänä. :D

Se on erinomaista, että talous on vihdoin lähtenyt kasvuun. Ensimmäiset tavoitteet voisivat olla saavuttaa viennissä 10 vuoden takainen tilanne, saada valtiontalous ylijäämäiseksi ja alkaa lyhentää valtionvelkaa.

p bonk
01.08.2017, 13.17
^ Älä muuta sano.

Jami2003
01.08.2017, 14.44

Se on erinomaista, että talous on vihdoin lähtenyt kasvuun. Ensimmäiset tavoitteet voisivat olla saavuttaa viennissä 10 vuoden takainen tilanne, saada valtiontalous ylijäämäiseksi ja alkaa lyhentää valtionvelkaa.Hah. "Ylimääräinen" keretään jakamaan moneen kertaan ennen kuin senttiäkään aletaan velkaa lyhentämään :D

JackOja
01.08.2017, 14.50
"ylimääräinen" raha tulee menemään Sipilän sukulaisten ja kavereiden erilaisiin vienti- ja kehitys- yms -tukiin.

Kampinalle
01.08.2017, 15.54
^Yksilöi joku mainitsemasi ja perustele, miksi mikä tahansa vastaava yritys ei olisi sellaista saanut.

En ole kepulainen, mua vaan v*tuttaa tuollaiset perusteettomat matalaotsaiset heitot. Yritystuiessa olis varmasti tekemistä, mutta siitähän tuossa ei ollut kyse, valitettavasti.

mutanaama
01.08.2017, 15.58
Ja tähän viestiin kiteytyy foorumin yleisin ajatus: mitä en itse halua, hyväksy tai ymmärrä, niin sitä eivät muutkaan tarvitse. :-)

Hyvin kiteytetty :)

Nassetäti
01.08.2017, 16.08
Olsikohan syytä jo perustaa kaikinpuolin velaton yhteiskunta -liike rekisteröity taloustieteellinen yhteisö. Sehän tarkoittaisi sitä, että jokainen kuuliainen ja lain kirjaimen vähimmäismäärän mukaan vähintäänkin elävä luonnollinen henkilö sitoutuisi koko elämänsä mittaiseen kaikenpuoliseen velattomuuteen. Ei minkäänsorttisi lainoja vippejä tai muitakaan velkaluonteisia tuomenpiteitä.

Lisäksi Nassetäti ehdottaisi että koska nyt on jo syntynyt tuota kammoittavaa valtion velkaa, jotka pahan sedät ja tädit ovat ottaneet, ja josta nyt olisi hyvä päästä mahdollisimman nopeasti eroon lopun aikojen jo häämöttäessä, niin kaikki voorumille kirjoittavat osallistuisivat tähän talkootyöhön kantamalla yhden Euron (1€) per kirjoitettu viesti tuota pahamaineista valuuttaa yhteiseen valtion kirstuun.

Surullisenkuuluisina viime sotienkin aikoina kansan syvien rivien joukoilta kerättiin valtion laariin erinäköistä arvo-omaisuutta, jota he eivät luonnollisestikkaan tarvitse. Silloin he sen luovuttivat vailla valitusta ja hyvillä mielin. Miksi siis kansalaisille on syötetty puppua, että talouden kasvaessa heillä menee hyvin, ja tämän johdosta heille syötetään kaupallisia tiedotteita. Kyseessä on varmaankin jonkinlainen salaliitto, koskeampien voiminen masinoima kansan viimeinen kamppailu. Tästä osoituksen on mm. peltipoliisit, jotka on säädettu kiusaamaan vapaata liikkuvuutta, ja kannustamaan velan- ja riskinottoon.

JackOja
01.08.2017, 16.26
^Yksilöi joku mainitsemasi ja perustele, miksi mikä tahansa vastaava yritys ei olisi sellaista saanut.

En ole kepulainen, mua vaan v*tuttaa tuollaiset perusteettomat matalaotsaiset heitot. Yritystuiessa olis varmasti tekemistä, mutta siitähän tuossa ei ollut kyse, valitettavasti.

No tätähän minä muistelin:

Ei yllättänyt, ettei Sipilä vastannut haastattelupyyntöihin :D

https://seura.fi/asiat/seuran-selvitys-juha-sipilasta-tuli-miljonaari-valtion-tuella-ja-harskeilla-tutunkaupoilla/?shared=1738038-55764b37-500

bici74
01.08.2017, 16.35
Ja tähän viestiin kiteytyy foorumin yleisin ajatus: mitä en itse halua, hyväksy tai ymmärrä, niin sitä eivät muutkaan tarvitse. :-)Kamoon hei, kuka koskaan voisi edes kuvitella ajavansa rajoittamattomalla sähköläskipyörällä ulkomailla kypärä päässä? [emoji1]

tchegge_
01.08.2017, 16.42

Se on erinomaista, että talous on vihdoin lähtenyt kasvuun. Ensimmäiset tavoitteet voisivat olla saavuttaa viennissä 10 vuoden takainen tilanne, saada valtiontalous ylijäämäiseksi ja alkaa lyhentää valtionvelkaa.

Mua on vähän aina häirinnyt työpaikan vuosi-infoissa vertaukset vuosiin 2006-2008 jolloin maailmantalous oli isoilta osin Kiinan takia ylikierroksilla.

Tuolta jos katsoo niin 2010-2017 teollisuuden vienti on ollut ylemmällällä tasolla 2000-2005 vuosiin, ei kai silloin kovin huonosti asiat olleet?
http://findikaattori.fi/fi/80

2008 käytiin tutustumassa yhteen firmaan joka valitti että esim hydraulipumppuja on mahdoton saada, piraattikamoillakin oli pitkät toimitusajat :)

Kampinalle
01.08.2017, 16.48
^^^ Kuten kirjoitin, yritystuissa olisi varmasti todellakin järkeistämistä ja karsimistakin, mutta kommenttisi vihjasi siihen, että varoja suunnattaisiin jonkun tietyn poliitikon sisäpiiriin ei pidä - luojan kiitos - paikkaansa. Se, että Suomessa on hemmetin pienet piirit ei ole kenenkään yksittäisen ihmisen, ei edes poliitikon vika. Olen itte virkamies ja mukana tiettyjen tukien (en jutussa mainittujen) myöntämisessä ja voin todellakin sanoa, ettei jonkun poliitikon mukana oleminen tai olemattomuus merkkaa paskan vertaa päätöksen tekemisessä.

Ohiampuja
01.08.2017, 19.12
Ja tähän viestiin kiteytyy foorumin yleisin ajatus...
Minusta taas siihen kiteytyy sarkasmin vaikeus. :)

Mutta onko velaton yhteiskunta se pääasia? Eikö valtiokin voi velalla hoitaa juttujaan ihan kuin taviskin asunto- tai opintolainallaan?

Otetaan lainaa kun on tarvetta ja maksetaan se sitten aikanaan pois. :)

plr
01.08.2017, 21.04
Mutta onko velaton yhteiskunta se pääasia? Eikö valtiokin voi velalla hoitaa juttujaan ihan kuin taviskin asunto- tai opintolainallaan?

Ei tarvitse velaton olla, kunhan määrä ei ylitä kestokykyä. Velka tarkoittaa sitä, että sen antaja ottaa korvauksen pääoman käytöstä ja ottaja maksaa tuon korvauksen. Jos velka on otettu investointiin, joka tuottaa enemmän kuin velka kustantaa, niin asia on kunnossa.

Tuolta jos katsoo niin 2010-2017 teollisuuden vienti on ollut ylemmällällä tasolla 2000-2005 vuosiin, ei kai silloin kovin huonosti asiat olleet?
http://findikaattori.fi/fi/80

Vertailukohta kun otetaan yli kymmenen vuoden takaa, niin huomaa miten vähän talous on edennyt noinkin pitkänä aikana. Yhteiskunnan ylläpidon kulut taisivat samalla välillä karata aika paljon enemmän eli pitää koko ajan lainata lisää rahaa, jotta edes nykymenot pystytään maksamaan.

slow
01.08.2017, 23.16
Yhteiskunnan eriarvoistumista saa mukavasti nopeutettua vaikkapa välinpitämättömyydellä.
Etenkin jos on sattunut lisääntymään eikä lopputulos jaksakaan sitten kiinnostaa.

https://yle.fi/uutiset/3-9749261

tempokisu
02.08.2017, 12.04

Tarvita ja haluta on kylläkin kaksi ihan eri asiaa....

Nassetäti
02.08.2017, 12.13
Velka tarkoittaa sitä, että sen antaja ottaa korvauksen pääoman käytöstä ja ottaja maksaa tuon korvauksen. Jos velka on otettu investointiin, joka tuottaa enemmän kuin velka kustantaa, niin asia on kunnossa..

Onhan sitä olemassa monenlaisia tukia, joita ei tarvitse maksaa takaisin. Esimerkkinä vaikkapa surullisen kuuluisat EU -tuet, joita on isanmaassamme laitettu täydellisiin turhuuksiin.

No mutta itse taloustieteisiin. Nassetäti ottaa tässä nyt esimerkin omaisena liikepankkitoiminnan. Joku siis jostain syystä jossain perustaa pankin. Kansalaiset, yhteisöt ja erilaiset yritukset tarvitsevat pankkitilejä, jotta voivat hallita talouspuolta, eli eurojaan. Nuo talletukset ovat siis tällä hetkellä käytönnössä ilmaiseksi pankin näkökulmasta heidän käytössään. Niillä ilmaisilla rahoilla voidaan sitten harjoittaa mitä erilaisempaa liiketoimintaan. Ja pankin ei enää toiminnan käynnistysen jälkeen ole koskaan tarkoituskaan maksaa asiakkaiden kassaan kantamia rahoja eli velkaa, koskaan pois. Mitäs siihen vastaatte? Mitä mahtaa Pankkiri Nalle sanoa, jos kaikki hänen asiakkaansa eräänä päivänä haluaisivat nostaa tilinsä tyhjäksi sileinä seteleinä? Nalle sanoisi, että sori vaan, mutta niitä rahoja ei enää ole.

haedon
02.08.2017, 13.13
Ihan noin yksinkertaisesti pankki ei toimi. Kun Nasse roudaa pankkiin sen yhden rahan niin pankilla ei olekaan käytettävissä yhtä rahaa vaan sata rahaa. Yhden rahan talletuksella voidaan siis luoda 99 rahaa tyhjästä. Tämä kaikki on sen käytettävissä, kunhan yhtenä päivänä kuussa yksi raha on keskuspankissa vähimmäisvarantona. Tästä syystä maailmassa voi olla lainarahaa paljon enemmän kuin talletuksia.

tempokisu
02.08.2017, 16.43
Eihän niitä rahoja missään olekaan. Raha on vaan numeroita jollain nettisivulla ( tiliote). Ostat jotain vaikka pankki- tai visakortilla, numeroita siirtyy toiselle sivulle. Kunhan sulla vaan on tarpeeksi numeroita käyttettävissä, sitä rahaa missään ole. Numerot vaihtaa paikkaa, mutta ostetut tavarat tulee mulle ( kuten vaikka se Ferrarin pienoismalli ) :D kätevää.

ilmora
03.08.2017, 11.08
Hienosti hoidettu jälleen kerran, Finnkino. (https://yle.fi/uutiset/3-9753456)

"Finnkinon tiedottamisen ja silminnäkijähavaintojen välillä on ristiriita.

Finnkino on ilmoittanut säilyttävänsä irtaimiston ja vievänsä sen varastoon. Silminnäkijähavintojen perusteella vaikuttaa siltä, että elokuvateatterien istuimet on jo aikaa sitten murskattu energiajätteeksi.

Finnkinon ketjujohtaja Ismo Määttä kieltäytyy sähköpostitse haastattelusta.

– Emme jatka tätä keskustelua enää julkisesti, hän viestittää.

Nuijamiehen ja Kino-Aulan teatterisalit tyhjennettiin (https://yle.fi/uutiset/3-9723508) viikossa.

...

Kukaan ei tunnu tietävän, mihin teatterisalien istuimet, valaisimet, kankaat sekä elokuvien näytössä tarvittu laitteisto, äänentoistolaitteet ja muu tekniikka on viety.

Soittokierros paikallisiin purku- ja kierrätyspalveluja tarjoaviin yrityksiin tuottaa pelkkää ei-oota. Kierrätyskeskuksesta kehotetaan yks'kantaan ottamaan yhteyttä Finnkinoon.

Nuijamiehen alkuperäiset valaisimet vuodelta 1954 ovat Paavo Tynellin suunnittelemat(siirryt toiseen palveluun) (http://www.is.fi/asuminen/art-2000001051602.html). Alkuperäiset Tynellin valaisimet ovat nykyisin haluttuja keräilyharvinaisuuksia."

Markku Liitiä
03.08.2017, 11.22
^
Kun kouluaikoina asuin Lappeenrannassa, tuli Nuijamiehessä katsottua alkuun Tarzaneita, Pekkaa ja Pätkää sekä myöhemmin ihan oikeitakin elokuvia - erityisesti elokuvakerhossa, joita tuolloin oli vähän joka kaupungissa. Hieno vanhan ajan leffateatterisali, joskaan ei normiohjelmisto mitään auteur-kamaa ollut.

Kino-Aula oli 1970-luvulla muussa käytössä, muun muassa kaupungin nuorisotoimen (?) discona. Leffateatteriksi se muutettiin uudelleen joskus 80-luvulla.

Lappeenrannassa oli tuolloin toinen/kolmaskin elokuvateatteri, Jukola, josta muokattiin remontoimalla ja lisärakentamalla uusi kaupunginteatteri. Siitä ei muistaakseni sen kummempaa meteliä nostettu.

Tämä vain täydennyksenä Ilmoran postaukseen ilman mitään jeesustelua.

plr
03.08.2017, 11.46
Artikkelista käy ilmi, että rakennus ei ole suojeltu. Omistaja saa tavaransa viedä mihin haluaa, vaikka se muita harmittaisikin. Ainahan se on ikävää, jos hienoja rakennuksia rikotaan, mutta omistajan eli koko lystin maksajan pitää saada päättää mitä hän omaisuudellaan tekee.

Omien havaintojeni mukaan aika monessa rakennuksessa on jonkin viranomaisen leima, joka estää omistajaa osittain käyttämästä omistus- ja hallintaoikeuttaan omaisuuteensa. Kaikkea ei tarvitse sallia, vaikka minusta vähemmänkin suojelua riittäisi. Nyt on havaittavissa, että suojellut kohteet, jotka omistaja haluaa ottaa muuhun käyttöön, jätetään hoitamatta kunnes ne ovat korjauskelvottomia ja purkukuntoisia. Näitä rotiskoja saa sitten katsella kymmeniäkin vuosia, kun ei omistajaa saa pakotettua korjaamaan omaansa.

ilmora
03.08.2017, 15.56
Lappeenrannassa oli tuolloin toinen/kolmaskin elokuvateatteri, Jukola, josta muokattiin remontoimalla ja lisärakentamalla uusi kaupunginteatteri. Siitä ei muistaakseni sen kummempaa meteliä nostettu.

Tämä vain täydennyksenä Ilmoran postaukseen ilman mitään jeesustelua.

Lahdessakin on vanha Kuvapalatsi tätä nykyä teatterina, mikä on mahtavaa. Pääsee vielä fiilistelemään elämäni ekan leffateatterikokemuksen paikkaa, vaikka ei nyt ihan samalta näytäkään kuin mitä silloin. Käsittääkseni Lappeenrannan kaupunginteatteri on jo kerran muuttanut tuon jälkeen ja on tätä nykyä kauppakeskuksessa.

Jopoman
03.08.2017, 20.41
Melkoista aivopierua pukkaa:

http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005312763.html

Ohiampuja
04.08.2017, 06.33
Artikkelista käy ilmi, että rakennus ei ole suojeltu. Omistaja saa tavaransa viedä mihin haluaa, vaikka se muita harmittaisikin...
Kyllä vaan, mutta se tiedottamisessa räpeltäminen on ikävää. Jos kerran romuttaa ne kamat, niin miksi sitä ei sitten kehtaa sanoa sitten ääneen.

Smo
04.08.2017, 11.52
Niin tai jos ehtii purkaa suojeltavaksi tulevan systeemin ennen suojelupäätöstä menee ehkä juridisesti oikein mutta eettisesti ei ehkä ihan

Munamankeli
04.08.2017, 13.26
"ylimääräinen" raha tulee menemään Sipilän sukulaisten ja kavereiden erilaisiin vienti- ja kehitys- yms -tukiin.

Kyllä siitä riittää myös punavihreille ja muille hörhöille. Ei voi ymmärtää, miten ja miksi palkkio maksetaan, vaikkei ole läsnä. Kallion ituhippien sankari, Paleface, pääsee rahastamaan kunnolla suhteessa nähdyn vaivan määrään.

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005314075.html
Suomi 100 -hankkeen hallituksen jäsenet ovat pinnanneet lukuisista kokouksista. Valtio maksaa tuhansien eurojen kokouspalkkiot, vaikkei jäsen osallistuisi kokouksiin.
Hallitukseen päässyt rap-musiikko Karri ”Paleface” Miettinen on ollut poissa yhteensä 23 kokouksesta.

Suomi 100 -hallituksen jäsenet:
piispa Irja Askola
taiteilija Manuela Bosco
professori Martti Häikiö
johtaja Leif Jakobsson
yliasiamies Mikko Kosonen
muusikko Karri "Paleface" Miettinen
päällikkö Riitta Pihlajamäki
muotoilija, yrittäjä Paola Suhonen
kunnanjohtaja Asta Tolonen
emerituspäätoimittaja, varapuheenjohtaja Janne Virkkunen
toimitusjohtaja Antti Zitting

Munamankeli
04.08.2017, 13.37
Kyllä siitä riittää myös punavihreille ja muille hörhöille.

Ja hyvässä muistissa on, että sama porukka jakoi rahaa Rikun ja Tunnan johdolla nikkaroituihin kaarnaveneisiin ja Afrikan koodaribussiin. Joskus tulee mieleen, että maailma tai ainakin hyvinvointivaltio on valmis.
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000001931007.html

Smo
04.08.2017, 13.57
Ja hyvässä muistissa on, että sama porukka jakoi rahaa Rikun ja Tunnan johdolla nikkaroituihin kaarnaveneisiin ja Afrikan koodaribussiin. Joskus tulee mieleen, että maailma tai ainakin hyvinvointivaltio on valmis.
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000001931007.html

Koodaribussi 30000€, Karri Miettisen poissaolot 8000€ tolla rahalla saa edes Soinin virka-autoa soteMiljardeista puhumattakaan

Munamankeli
04.08.2017, 14.04
Koodaribussi 30000€, Karri Miettisen poissaolot 8000€ tolla rahalla saa edes Soinin virka-autoa soteMiljardeista puhumattakaan

Kusetus on siis paheksuttavampaa, jos sen tekee puku päällä?
Ja ei, en diggaa kummastakaan porukasta: halaavista hörhöistä tai uskovaisista teknokraateista.

plr
04.08.2017, 14.17
Niin tai jos ehtii purkaa suojeltavaksi tulevan systeemin ennen suojelupäätöstä menee ehkä juridisesti oikein mutta eettisesti ei ehkä ihan

Ehkä mahdollinen tuleva suojelupäätös on nopeuttanut irtaimiston vientiä pois, koska omistaja haluaa tehdä kiinteistöllään jotakin muuta kuin museoida sen? Artikkelin perusteella ei nyt aivan pysty kaikkea taustalla tapahtuvaa päättelemään mutta voihan olla, että vuokralainen Finnkino ja omistaja Osuuspankki hyvässä yhteisymmärryksessä varmistavat, että paikka saadaan gryndattavaksi rakennusliikkeelle esisopimuksen mukaisesti.

Smo
04.08.2017, 14.17
Ja ei, en diggaa kummastakaan porukasta: halaavista hörhöistä tai uskovaisista teknokraateista.

Mikä kusetus?

Ohiampuja
04.08.2017, 14.26
Jotain tämän kaltaista ennakkoluuloa löydän itsestäni silloin tällöin. Jotenkin tulee ulkonäöstä tehtyä ensikäsityksiä ihmisistä vaikka ei pitäisi. Joku naivi ajatus on päässä että tyhmän näköiset ihmiset tekee tyhmiä juttuja, ja fiksun näköiset fiksuja juttuja.

Mutta eihän se tietenkään niin ole, kyllä minä sen ymmärrän. Mutta jotenkin silti hämmästyy kun näkee asiallisen ja fiksun näköisen ihmisen tekevän jotain todella tyhmää ja häikäilemätöntä.

Esim liikenteessä vipoviiksi-amisjätkät on kohta asiallisempi porukka kuin tyylikkäät jakkupuku-leidit audeineen. :)

tempokisu
04.08.2017, 14.38
Joku naivi ajatus on päässä että tyhmän näköiset ihmiset tekee tyhmiä juttuja, ja fiksun näköiset fiksuja juttuja.

Millanen on "tyhmän näköne" ihminen? Ruma? Ainakin sellaiseen "ennakkoluuloon" olen törmännyt että hiusten värin perusteella ihminen on jonkunlainen. Minä esimerkiksi räväkkä ja pirtee. Ei pidä paikkaansa. Moni myös olettaa että olen "Tappara-fani". En seuraa jääkiekkoa ollenkaan.

Ohiampuja
04.08.2017, 14.45
Millanen on "tyhmän näköne" ihminen.
No se on sellainen yleiskäsitys. :)

Vaikkapa todella paskaiset vaatteet ja suihkuakaan ei ole viime aika käyty kokeilemassa. Sellainen tyyppi jonka viereen ei halua bussissa mennä istumaan jos ei ole pakko. ;)

JackOja
06.08.2017, 07.42
Jeesus, poliisi suosittelee 112-sovelluksen asentamista älypuhelimeen eksyville marjastajille: http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005316032.html

Eikö suositeltavampaa ja ennaltaehkäisevämpää olisi jonkin karttasovelluksen asentaminen?

Säästyisi poliisien resurssit juoppojen hyysäämiseen kun ei tarvitsisi haeskella mummoja metsästä.

J.Kottenberg
06.08.2017, 09.44
Jeesus, poliisi suosittelee 112-sovelluksen asentamista älypuhelimeen eksyville marjastajille: http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005316032.html

Eikö suositeltavampaa ja ennaltaehkäisevämpää olisi jonkin karttasovelluksen asentaminen?

Säästyisi poliisien resurssit juoppojen hyysäämiseen kun ei tarvitsisi haeskella mummoja metsästä.

Ihan samaa mieltä. Kartta ja kompassi olisi ensin ollut oma ehdotus, mutta nykyihminen ei todennäköisesti ymmärrä yhtään mitään niistä.

Toisaalta, kauas on vanhoista ajoista tultu kun maastossakaan ei enää osata liikkua.

Smo
06.08.2017, 10.07
Melkein mihin vaan metsään tiputettais niin metsäteitä on Suomessa niin paljon että jos osais kulkee yhteen suuntaan niin päätyy sellaiselle ja sitä pitkin johonkin. Sekin tapaus ihmetytti joka mökin lähelle Torronsuolle eksyi muutamaksi päiväksi.

tempokisu
06.08.2017, 10.08
No se on sellainen yleiskäsitys. :)

Vaikkapa todella paskaiset vaatteet ja suihkuakaan ei ole viime aika käyty kokeilemassa. Sellainen tyyppi jonka viereen ei halua bussissa mennä istumaan jos ei ole pakko. ;)

No mä vähän arvelinkin että minä, varsinkin kun käyn kuvaamassa niin on ne huonoimmat kuteet joilla voi huoletta makoilla maassa, ja yleensä hikoilen kuvatessa enempi kun fillaroidessa. No on ne fillarointikuteetkin aika ....karvalakkimallia. Mutta en istu nyssessä, kun en pysty käveleen nysse-pysäkille.
Mutta silti, kamalinta hajua on tupakin haju. yök!

Joo mutta toteuttakaan se sotenne vaan noin kuten juuri uutisissa oli. Palveluseteleillä. Joudut siis kuitenkin terveyskeskukseen, jossa tk-lääkäri päättää hoidon tarpeestasi ja saat ehkä palvelusetelin. Sitten voit sen 20euron setelisi kanssa mennä valinnanvapauden piirissä olevaan lääkärikeskukseen / erikoislääkärille.
Harva kuitenkin tietää mistä sitä parasta hoitoa sitten saisi sen setelin kanssa. Itse kävin kerran tuommoisen 20e setelin ( eli maksoin käynnistä sen 20e ja kunta loput) kanssa Koskiklinikalla. Palatessani vastaanotolta ja maksaissani sen 20e sanoin toimistovirkailijalle että jos tätä seteliä ei olisi niin en kyllä tommoista käyntiä maksaisi; lääkäri ei katsonut minuun kertaakaan, eikä keskustellut kanssani. Mittasi verenpaineen ( mun asia ei koskenut verenpainetta) ja se oli siinä, totesi tuijottaessaan tietokoneelle että "hoida verenpaineesi kuntoon". Ja siinä se. Ei esimerkiksi reseptiä verenpainelääkkeeseen, tai ehdotusta että mikähän lääke sitten....kun olin ihan potilaan roolissa, ei siinä tarvi olettaa että toi kirjoittaa sitten itelleen lääkkeet.
Palveluseteli-mallissa mikään ei tule muuttumaan, ja uskoiko joku edes että tulee? Minä en.
Mieluummin maksan enemmän ja saan kunnollista, tai edes ystävällistä, palvelua.

Ohiampuja
06.08.2017, 17.42
Onkos tässä tarinaa samasta aiheesta, mutta hiukan eripuolilta. Eli lapasesta lähteneestä kuluttamisesta.

http://www.talouselama.fi/uutiset/suomalaisilla-on-ennatysmaisesti-velkaa-suomen-pankin-olli-rehn-on-valmis-painamaan-jo-jarruja-kansalaisten-velanotolle-6667169

http://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000005314828.html?share=f4147504e2246c41e120634ff 04f240b

J.Kottenberg
06.08.2017, 18.21
^No juuri tuohon liittyen olen jo jonkin aikaa ihmetellyt kun ihan tavalliset ihmiset ostavat uusia autoja, käyvät useamman kerran vuoteen ulkomailla ja hankkivat tai rakentavat kalliita asuntoja. Sitten vielä pihat viimeisen päälle. Ei itse tekemällä vaan joku firma tekee. Monesti olen mielessä hämmästellyt että mistä ne tuommoiset rahat saavat. Ei kaikki ole jotain isotuloisia johtajia. On noi kaikenmaailman kulutusluotot ja rahoitukset kyllä käyneet mielessä mutta olen ajatellut että ei kai kukaan niin lyhytnäköinen ole. Mutta näköjään on. Ja jotkut sosiaaliantropologit on väittäneet että ihmiset on kaiken aikaa tulleet älykkäämmiksi. Ei kyllä siltä näytä.

haedon
06.08.2017, 19.58
... Ja jotkut sosiaaliantropologit on väittäneet että ihmiset on kaiken aikaa tulleet älykkäämmiksi. Ei kyllä siltä näytä.
Voidaan sitä ehkä ajatella että joukkoäly tai kollektiivinen älykkyys kasvaa maapallolla, vaikka jotkut ehkä pitävät esimerkiksi Trumpin valintaa merkkinä kollektiivisesta tyhmyydestä. Älykkyysosamääräkin on ollut mm meillä Suomessa laskussa jo 20 vuotta, mikä ei tosin korreloi geenien tuomaa älykkyyden tasoa, vaan enemmänkin yhteiskunnan sosiaalisekonomista kehitystasoa. Monet tutkijat taas ovat sitä mieltä että ihminen on tyhmentynyt jo tuhansia vuosia siitä ajoista kun älykkyys oli vielä metsästäjä-keräilijävaiheessa suvunjatkumisen suurempi edellytys:http://www.tekniikkatalous.fi/tiede/2012-11-13/Tutkija-v%C3%A4itt%C3%A4%C3%A4-Ihmisen-%C3%A4lykkyys-on-laskenut-jo-tuhansien-vuosien-ajan-3311518.html . Laskua povaa jatkossa myös jotkut lyhyempiaikaiset tutkimukset nykyisestä geenipoolista:https://www.uusisuomi.fi/tiede-ja-ymparisto/213366-tutkimus-ihmisista-tulossa-idiootteja , joten ehkä olet oikeammassa kuin nuo jotkut sosiaaliantropologit:D.

Hyötypolkija
07.08.2017, 11.55
Onkos tässä tarinaa samasta aiheesta, mutta hiukan eripuolilta. Eli lapasesta lähteneestä kuluttamisesta.

http://www.talouselama.fi/uutiset/suomalaisilla-on-ennatysmaisesti-velkaa-suomen-pankin-olli-rehn-on-valmis-painamaan-jo-jarruja-kansalaisten-velanotolle-6667169

Ihan samaa (ja paljon muutakin) yritin jeesustella muutama päivä sitten, mutta tyrin sen bittiavaruuteen. Tuohon siis huomautuksena, että kaksinkertainen velkaantumisaste 20 vuoden takaiseen on laskettu ihan suhteessa tuloihin, että mikään velkaelvytysinflaatio ei tuota lukemaa kaunistele yhtään, vaikka miten toivoisi. Ja tämän päivän tulotaso, no sille ei ainakaan suomalaisten askarteluilla ihan hirveää nousupainetta ole tiedossa.

Lisäksi viime vuosi oli pitkästä aikaa sellainen, että suomalaisten säästämisaste oli negatiivinen. Noin on ollut myös vuosina -06,-07 ja -88, sekä 70-luvun lopulla. Joku saattaa tietääkin, mikä noille ajankohdille on yhteistä...
Meinaan se pää tulee aina lopulta vetävään käteen, vaikka miten yrittäisi itseään harhauttaa velkakuplaa puhaltelemalla.

Pitää vaan toivoa, että tällä kertaa Suomen tilanne olisi pahempi kuin maailmalla (kuten saattaa ollakin) ja meidän vientimaiden taloudet piristyisi. On niin liikkistä, miten jaksetaan iloita, kun näyttäisi, että pohjilta ollaan vihdoin nytkähtämässä pieneen kasvuun. Se viennin tai bkt:n kasvu on vaan täysin merkityksetöntä, jos tuonti ja kulut on kuitenkin yhä vaan vientiä ja tuloja suuremmat. Sitten jotkut valopäät on jo jakamassa "kasvavaa hyvää" jonnekin kankkulan kaivoon, kun vaikkapa vaihtotaseen tilanne on tämä:
http://tilastokeskus.fi/tup/suoluk/suoluk_kansantalous.html#vaihtotase

Ei tullu vielä Nokian tuhkista sitä uutta alkua startup-slushien muodossa. Odotellaanko vielä seuraavat kymmenen vuotta ennen kulujen/menojen modaamista?

Kun näitä turhia kuluja miettii, niin pakko jeesustella vielä tätä:
https://m.kauppalehti.fi/uutiset/opn-karhinen-asuntolainakeskustelu-on-populistista/sbFirvHL

Sama OP:n nokkamieshän toitotti äskettäin lehtien palstoilla, että velkaantuminen ei viime vuosina ole lisääntynyt asuntolainoista johtuen. En epäile väitettä, kun sen pilkuntarkasti luen, mutta mikä käsitys tuosta tulee pikaisesti lehdestä lukevalle. Väärä, koska velkaantuminen on viime vuosinakin lisääntynyt asumiskuluista johtuen. Korjausrakentaminen ja remontointi kallistuu aina vaan ja viime vuosina on tullut muotiin ympätä jopa rakennuskuluja vastikkeeseen. Saahan sen isolta osin asumisesta tulonsa saavan OP:n nokkamies toki kauniisti ilmaista, mutta joku vääräleuka voisi myös kysyä, että jos nämä kaikki muut kulut ovat lisääntyneet ja ovat pakollisia, eikö asuntolainan osuuden pitäisi silloin pienentyä? Muutenhan voidaan taas sanoa, että velkaantuminen johtuu asuntolainoista, kun ne ei vaan pienene, vaikka pitäisi.
Nyt sitten itketään ihan Kauppalehdessä, että asuntolainakeskustelu on populistista ja haluaa keskustelijoiksi asiantuntijoita, joilla ei ole omia intressejä. Heh, paraskin puhuja.

Vähän hämmästyttää myös asumiseen liittyvä uutisointi, kun Karhinen myöntää, että ei tässä viime kuukausina ole asuntolainoja paljoa otettu. Muistelen jonkun välittäjien edustajan hehkuttaneen ihan jotain muuta viime aikoina. No tää nyt on tätä, kun toimittajatkin kuuluu niihin kansan syviin riveihin, joille on uskoteltu, että asunto-niminen kulutushyödyke on joku loistava sijoitusautomaatti vailla haittoja.

tempokisu
07.08.2017, 12.57
^No juuri tuohon liittyen olen jo jonkin aikaa ihmetellyt kun ihan tavalliset ihmiset ostavat uusia autoja,.

No olen ihan tavallinen ihminen, ostin mazdat omilla rahoillani ja käteisellä, uusia ne oli silloin ostettaessa. Mutta ei sitten matkustelua eikä kalliita asuntoja yms. :D ehkä jotain muuta harrastetavaraa sitten, ei nyt ehkä asunnon hinnan veroisesti.

TimoS
07.08.2017, 14.32
Se velkaantuminen on sama kuin sopuleilla: hei, kaikki muutkin juokseen jyrkänteeltä alas, kyllä minäkin sitten... Sama asia mitä Yrjö Kallinen jo aikanaan yritti tuoda esille: Ei ihmiset mitään ite ajattele (eka lausahdus täältä: https://fi.wikiquote.org/wiki/Yrj%C3%B6_Kallinen ja vika lause kanssa).

Käsittääkseni Suomessa tuo velkaantumisen on huonossa jamassa koska meillä sekä julkinen että yksityinen velkaantuminen on suurta. Monissa maissa vain toinen on liemessä (Kreikassa julkinen, yksityinen ei niinkään). Loppujen lopuksi sama artisti maksaa kuintenkin molemmat.

mgcc
08.08.2017, 11.20
^ Stupid History: Tales of Stupidity, Strangeness, and Mythconceptions Throughout the Ages by Leland Gregory

"Contrary to popular myth, lemmings do not commit mass suicide. The origin of this lemming tale is traced to the 1958 Walt Disney film, White Wilderness. One scene shows a dozen lemmings scurrying toward the edge of a cliff, where they “dutifully toss themselves over a cliff into certain death in icy Arctic waters.” Believe it or not, the film makers staged the suicide scene, but when the lemmings refused to go voluntarily over the cliff, they were tossed over by the film crew. “Gradually strength wanes … determination ebbs away … and the Arctic Sea is dotted with tiny bobbing bodies,” concludes the narrator.
You would think the Disney Company, which made its fortune off a mouse, would be kinder to its relatives."

Jopotuinen
08.08.2017, 17.39
Ja tästä Ff ajokorttitohtorille vähän Jeesustelun aihetta.
Sinänsä hauska perustelu maksulle keksitty.
Tuskin maltan odottaa, mitä kaikkea sinne laskuerittelyyn lisätään tuelvaisuudessa mukaan, vaikkapa jokin korvaus tohtorin työsuhdeautostakin tai vaikkapa golf-bägistä.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201708082200312279_u0.shtml?ref=juurinyt_desktop

Smo
08.08.2017, 17.57
^oota vaa kun hallituksen säädöt alkaa tepsimään

http://www.anttiheikkila.com/blogi/sipilan-hallitus-pettaa-suomen-kansan/

tempokisu
08.08.2017, 23.16
Ja tästä Ff ajokorttitohtorille vähän Jeesustelun aihetta.
Sinänsä hauska perustelu maksulle keksitty.
Tuskin maltan odottaa, mitä kaikkea sinne laskuerittelyyn lisätään tuelvaisuudessa mukaan, vaikkapa jokin korvaus tohtorin työsuhdeautostakin tai vaikkapa golf-bägistä.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201708082200312279_u0.shtml?ref=juurinyt_desktop

No, ei päde meillä. Toimistomaksu on 11 euroa ( vai oliko 12..) siitä tulee toimiston tytön palkka käsittääkseni. Minä saan asiakkaan maksusta ( ajokorttitodistus 47euroa, laajennettu 63 euroa) 60% ja siitä vielä verot pois. Eipä pääse sillä rikastumaan.
Rehellisesti sanottuna jos ajokorttitodistuksesta veloitetaan satanen niin siinä on rahastuksen makua. Se todistuksen teko kovin suurta vaivaa vaadi,siinä on eniten kyse sellaisesta...vapaasti sanottuna näppituntumasta. En mitenkään kehtaisi veloittaa siitä satasta, viiskymppiä on asiallinen hinta.
Olen kyllä soitellut noihin isompiin puljuihin ihan kysyäkseni mitä ajokorttitodistus maksaa, satasta se on muilla, ja oon sitten todennutkin että oho, onpas kallista en varaa aikaa...

Ja tuo, yksityinen lääkäri saa määrittää oman hintansa, ei nyt ihan pidä paikkaansa. Ei Mehiläisessäkään, kyllä siellä oli vakiotaksa yleislääkärille.
Jos on oma pulju, niin sitten se on eri asia. Erikoislääkärit saavat määrittää oman hintansa, jos toimivat erikoislääkärinä. Jos taas erikoislääkäri tulee vaikkapa meille tekeen hommaa , niin se on se meidän vakiotaksa. Ei se nyt mene kaikki niinkun lehdissä lukee.

ps. tämän voinee kertoa. Eräs ajokorttitodistuksen hakija kertoi miehensä käynnistä ( ei meillä) saman asian tiimoilta. Mies on hoikka, ja lääkäri oli sitten vaatinut että vedetään sormikoukkua....hoikalla miehellä olikin sormissa senverta voimaa että veti lääkärin tuoliltaan :D jaa-a, olisiko siinä pitänyt evätä lääkärin ajo-oikeus....

pps. palstalaiset on kyllä niin nuorta porukkaa että pitäisi tietää että tohtori on jotain muuta kun yleislääkäri, tai orja.

p bonk
09.08.2017, 07.27
Taas on lapsiparkojen maailma suistunut raiteiltaan. Ja paras hoitokeino on tuohtuneen äidin yhteydenotto iltapäivälehteen. Ja raivoisa valitus somessa.

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005317771.html

(Oikeastihan tuollainen on pienelle lapselle valtava pettymys, mutta syliin ottamalla ja selittämällä sekin hoituu)

Hyötypolkija
09.08.2017, 11.14
^Se on ihan hyvä pienempänä totutella pikkupettymyksiin, niin kestää nämä oikeat tragediat:
https://www.youtube.com/watch?v=hBKJ_sFjuww

bici74
09.08.2017, 11.18
^^tuolta linkin takaa:

"– Nyt kun päiväkoti on alkanut, poika on odottanut sen lisäksi jotain kivaa ja jännittävää arjen yläpuolelle."

Kivaa ja jännittävää arjen yläpuolelle eli TV:tä. Just näin.

lansive
09.08.2017, 12.08
Kivaa ja jännittävää arjen yläpuolelle eli TV:tä. Just näin.

Niinhän se oli kekkosslovakian aikaankin, että TV oli arjen yläpuolella. Ei sitä tuijoitettu koko arkea kuten tässä välillä tehtiin kun ei ollut vielä älypuhelimia.

tempokisu
09.08.2017, 12.41
^ ja olihan se hianoo kun naapurilla oli oikein väri-telkkari.
Vasta hieman myöhemmin meillekin ostettiin väri-telkkari. Ja sähkökirjoituskone.

lansive
09.08.2017, 13.00
^ ja olihan se hianoo kun naapurilla oli oikein väri-telkkari.

Paitsi ettei ne halunnut pitää ääntä päällä ulkomaisissa ohjelmissa koska oli tekstitys. Kuinka ollakaan eivät ikinä oppineet sanaakaan vieraita kieleä.

arctic biker
10.08.2017, 06.25
Paitsi ettei ne halunnut pitää ääntä päällä ulkomaisissa ohjelmissa koska oli tekstitys. Kuinka ollakaan eivät ikinä oppineet sanaakaan vieraita kieleä.

Tuossa on vinha perä. Esikoiseni joka ny peruskoulussaan kummoisesti viihtynyt niin yllätti minut iloisesti Amerikan englannillaan kun jenkkejä tavattiin sattumoisin. Poika puhui kuin vettä valaen ja minä totesin jotta pidämpä suuni tällä kolmannella kotimaisella kiinni. Kysyin niin oli telkkarista oppinut, toki koulu antoi tietenkin perustan. Ny aikuisempana osin työkielenä.

H. Moilanen
10.08.2017, 09.19
^Pari tuttua poikaa joutu eriskummalliseen tilanteeseen ameriikan englantinsa kanssa kotimaisessa koulussa. Pojat olivat kasvaneet jenkkilässä ja muuttaneet peruskoulun alkumetreillä takaisin Suomeen. Kyläkoulussa englantia opettava maikka oli sitä mieltä, ettei nämä pojat osaa englantia, koska vetivät jenkkiversioo lontoon murteesta. Opettaja tumppasi ehdot englannista kun hyvä kielitaito meni ilmeisesti tunteisiin. Vääryyttä jouduttiin oikomaan kohtuullisen korkealla saakka, eikä sittenkään ihan helpoimman kautta. Vanhempiensa laki-osaaminen vissiin jeesasi sen verran, että onnistui. Insinöörin ja humanistin jälkeläiseltä olisi voinut jäädä homma puoliväliin.

JackOja
10.08.2017, 12.34
Vitun nuoriso, taas pahanteossa :mad:
https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/151652-nhl-varaus-petrus-palmu-jai-kiinni-salakalastuksesta-esitteli-vonkaletta-somessa

kuovipolku
10.08.2017, 12.43
Ketään valehtelijaksi haukkumatta tarina kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Vaikka kyläkoulusta ja yksittäisen opettajan päästä voi olettaa yhtä ja toista, pelkkää jenkkiääntämystä tai amerikanenglannin ja kouluenglannin pienten ja mitättömien erojen takia on vaikea uskoa kenenkään hylänneen edes yksittäistä koe- tai kurssisuoritusta, saati sitten antaneen ehtoja. Tai edes siksi että tunnetusti englannin puhekieltä voi osata hyvinkin osaamatta kieliopin sääntöjä koulukurssin kannalta tarpeeksi hyvin ja tehdä samoja kielioppi- ja kirjoitusvirheitä kuin natiivitkin.

PS Enkä lähde arvailemaan mitään kenenkään tuttujen vanhemmista, mutta nykyään lienee yleisempää että lähdetään hakemaan oikáisuja "liian huonoihin arvosanoihin" korkeita kouluviranomaisia myöten ja jopa lakimiehiin ja virkavirhesyytteisiin turvautumalla, koska on mahdotonta ettei "meidän poika tai tyttö" osaisi tai ansaitsisi korkeinta arvosanaa...

H. Moilanen
10.08.2017, 13.13
^Tämä rikos on jo vanhentunut. Tapahtuma-aika vahvasti viime vuosituhannen puolella. Pojilla ei ollut ongelmia ameriikkalaisessa koulussa, joten kirjoittaminen on sujunut ainakin jollakin tasolla tuolloin.

haedon
10.08.2017, 14.09
:rolleyes:Meillä taas oli lukiossa vähän päinvastainen tapaus. Oli nimittäin luokalla Ruotsissa asunut tyyppi, joka puhui nättiä kieltä, mutta kielioppi ja paljon sanoja oli hukassa. Kokeista tuli siis huonoja numeroita, mutta opetteja antoi aina ysin tai kympin pelkästään siitä syystä että kuulosti niin hyvältä kun hän puhui. Laittoi moneen kertaan hänet lukemaan myös jotain pidempiä tekstejä ja oli aivan haltioissaan:D.

YT
10.08.2017, 14.44
Nyt kun VR pilkotaan kolmeksi yhtiöksi, niin kannattaisiko vielä VR:n jämistä lohkaista irti henkilöstövuokrausfirma? Kilpailijayritykset ja VR voisivat vuokrata sieltä työvoimaa tarpeen mukaan eikä itse tarvitsisi palkata.

usko juntunen
10.08.2017, 20.03
VR:n romuttamisen myötä romukoppaan saa heittää myös vanhan iisalmelaisen sanonnan 1990 luvulta.
-Ennen suapi veeärrältä veturin lainaan, kuin Villikissasta #ittua.
Täällä meillä tiedettiin jo tuolloin tämä yksityistämisen kehityssuunta:D

Villikissa oli paikallinen SOK:n omistama tanssiravintola.

Jopotuinen
10.08.2017, 21.51
Tiettäväsi Digita ja Garuna omistavat tahot ovat jo jättäneet ylivoimaiset tarjoukset.

Ohiampuja
10.08.2017, 22.11
Koko VR yhtymä koostuu jo nyt yli 20 eri yhtiöstä. En täysin ymmärrä mitä tuo neljään pilkkominen oikein tarkoittaa.

Kasataanko ne 25-27 yhtiötä nyt neljäksi yhtiöksi?

LJL
10.08.2017, 22.16
Kasataanko ne 25-27 yhtiötä nyt neljäksi yhtiöksi?

Se toteutetaan niin että kaikki 27 yhtiötä jaetaan kukin neljään uuteen yhtiöön. Lopputuloksena on siten 108 yhtiötä, ja kunkin osakekanta myydään könttänä eniten tarjoavalle. Etuosto-oikeus on ryssillä ja sen jälkeen man-saarelaisilla holding-yhtiöillä. Osakkeet oikeuttavat yksittäisten junien sekä tiettyjen yhtiöiden osalta junan vessojen hallintaan ja tuottoon.

Farina
11.08.2017, 07.44
VR:n romuttamisen myötä romukoppaan saa heittää myös vanhan iisalmelaisen sanonnan 1990 luvulta.
-Ennen suapi veeärrältä veturin lainaan, kuin Villikissasta #ittua.
Täällä meillä tiedettiin jo tuolloin tämä yksityistämisen kehityssuunta:D

Villikissa oli paikallinen SOK:n omistama tanssiravintola. Vai tämmöinen sanonta on/oli olemassa. Muistelinkin, että p*ska paikka on kyseessä. Villikissa on ainoa ravintola Suomen maassa, mistä meikäläinen on ohjattu pihan puolelle kesken illan. Tämä tapahtui n. 15 vuotta takaperin. Ja voi sanoa, että kunto ei ollut niin huono, että tuota olisi vaatinut. Ilmeisesti ei-paikkakuntalainen naama ei vaan miellyttänyt portsaria.

Edit. typot.

Smo
11.08.2017, 08.03
Olishan se ihme jos junalippujen hinnat laskis. Jos ostas jostain kiskobussin ja alkas ajaa hki-tre.

Vuoden wanha artikkeli

"Krp: Julkisten palveluiden yhtiöittämisessä piilee riski korruption kasvuun"
http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002914716.html

p bonk
11.08.2017, 10.29
Sotesta.

Taannoin kuuntelin Yle Mondolta ohjelmaa, jossa amerikkalainen asiantuntija suomi kovin sanoin sikäläistä vakuutus- ja markkinavetoista mallia. Syynä on se, että yritys pyrkii aina maksimoimaan laskutettavan työn ja pitämään jonot lyhyenä, jotta asiakkaita tulee. Helppoa, kun maksaja ei ole palvelun käyttäjä, vaan kolmas taho. Syntyy siis ylipalvelua (turhia tutkimuksia) ja -kapasiteettia. Eli rahaa kuluu.
Julkisella puolella taas resurssit ovat niukkuustekijä ja niitä pyritään jakamaan mahdollisimman oikein. Seurauksena se, että potilas voi joutua jonottamaan.

Yrityksien geeneissä on muutenkin olla julkista organisaatiota ketterämpiä ja siksi ne pärjäävät kisassa ja osaavat löytää julkishallinon porsaanreiät ja hyödyntää niitä mahdollisimman taitavasti.

Smo
11.08.2017, 12.20
Junaliikenteen yksityistäminen ei ollut ihmelääke Britanniassa

https://yle.fi/uutiset/3-8348360

Esuli
11.08.2017, 14.36
Se on pienten kaupunkien ongelma tuo saanti puoli, kai sentään Usko kävit paikkaamassa ongelman naapurikylän Seiskassa aikanaan.
Mutta jos meidän Anne sallisi resina liikenteen rautateillä, niin maailma pelstuisi!
Resinasikuva?

Jopotuinen
12.08.2017, 11.51
^^^ Työterveyslääkäri (Mehiläinen) kysyy aina ensiksi, oletko sairauskassan jäsen.
Jos olet, suoritetaan kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin tutkimukset.
Ellet, saat ainoastaan tarvitsemasi hoidon vaivaasi.

tempokisu
12.08.2017, 12.49
^^^ Työterveyslääkäri (Mehiläinen) kysyy aina ensiksi, oletko sairauskassan jäsen.
Jos olet, suoritetaan kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin tutkimukset.
Ellet, saat ainoastaan tarvitsemasi hoidon vaivaasi.

Niinpä. Mutta toki saat ne tutkimukset - tarvittavat sellaiset - jos itse maksat. Mutta tärkeintähän on että saat tarvitsemasi hoidon vaivaasi. Ei se ole niin selviö ollut julkisella puolella, ainakaan minun kohdallani.
Mutta usein se on niin että jos lääkäri tietää mikä on, niin eipä niitä tutkimuksia tarvita. Tää on tämä ja hoito on tässä.

Jopotuinen
12.08.2017, 15.30
^ Hommissa kun mursin kinttuni, olisivat halunneet (Mehiläinen)minun matkustavan 75 km päähän tukittavaksi (taksilla, Kelan piikkiin), kieltäydyin jyrkästi, koska kylämme ensiapuun oli matkaa 3 km ja vaadin päästä sinne. Sen sanottuani palvelu muuttui tylyksi ja oli erittäin vaikea saada ylipäätään mitään apua, käskivät suunnilleen itse selvittää asiani häipyä matkoihinsa.

Ensiavussa kerroin asiani ja sanoin, ettei mulla mitään hätää, voin hyvinkin odotella ja päästää kipeämpiä ohitse (varmistin suosioni akvaariossa), mutta ei mulla oikeastikaan ollu kipeetä, silti toivat jääsäkin ja joitain nappejakin olisivat tarjonneet, mutta en huolinut.

Parin tunnin odotuksella taisin päästä käsittelyyn, tohtori-kuvaus-tohtori- kipsaus ja kotiin. Jokaisella rastilla palvelu oli hyvää. Aluksi tohtori ihmetteli, että heille, mutta kerroin, että oma tahto. Voi olla, että kaveri otti asian kehuna ja luottamuksen osoituksena, tai sitten oli muuten vaan sujuva kaveri.

Lopuksi vielä kysyivät, voisivatko puolestani vielä soittaa taksin.

Ja kuten p-bonk asian totesi, saa juurikin täsmäpalvelun, vaikka joskus voi joutua odottamaankin. Minulle se ei ainakaan ollut ylivoimaista. Lisäksi sain myös osakseni Mehiläistä ystävällisempää palvelua :)

Munamankeli
12.08.2017, 17.28
-- Laskua povaa jatkossa myös jotkut lyhyempiaikaiset tutkimukset nykyisestä geenipoolista:https://www.uusisuomi.fi/tiede-ja-ymparisto/213366-tutkimus-ihmisista-tulossa-idiootteja , joten ehkä olet oikeammassa kuin nuo jotkut sosiaaliantropologit:D.

Nyt kannattaa olla tarkkana, ettei mene sekaisin geeni- ja äykkyystutkimus ja sosiaaliantropologia. Vähän sama kuin sotkisi suvakit ja nuivat.

Ohiampuja
13.08.2017, 06.45
Tässä on juttua niistä varakkaiden velkaongelmista.
http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005322912.html

Fat Boy
13.08.2017, 14.43
Tässä on juttua niistä varakkaiden velkaongelmista.
http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005322912.html
Tuohon tilanteeseen, ainakin vähäksi aikaa, on suht helppo päätyä myös työpaikanvaihdoksen tuoman palkanlisän johdosta. Se osaa aina yllättää, kuinka vähän veroprosentin noston jälkeen palkankorotuksesta jäikään käteen.

Siinä kun ehtii hakea ja saada lainaa entisten päälle johonkin tuikitärkeään, huomaa pian elävänsä kädestä suuhun.

nih..

Jami2003
13.08.2017, 15.28
Onko neljä tonnia tienaava varakas :D siinäkin tapauksessa että puoliso on kotona kolmen muksun kanssa...

Fat Boy
13.08.2017, 18.18
Onko neljä tonnia tienaava varakas :D siinäkin tapauksessa että puoliso on kotona kolmen muksun kanssa...
Jos molemmat on töissä ja tienaa 4000€/kk, on kyseessä jo keskimääräistä äveriäämpää porukkaa, mutta ei muutoin.

nih..

YocceT
13.08.2017, 19.01
Tuohon tilanteeseen, ainakin vähäksi aikaa, on suht helppo päätyä myös työpaikanvaihdoksen tuoman palkanlisän johdosta. Se osaa aina yllättää, kuinka vähän veroprosentin noston jälkeen palkankorotuksesta jäikään käteen.

Sekin vastaavasti yllätti, että kuinka vähän nettopalkka aleni, kun vaihdoin toiseen duuniin, yksityiseltä yhteiskunnalle, ja bruttopalkka putosi reippaasti. Käteen jää pari sataa entistä vähemmän, mutta vastaavasti vuosilomaa on viiden viikon sijasta lähes kahdeksan, työaika kirjataan minuutilleen ja liukumat on _pakko_ käyttää pois, ja päivittäinen työaika kikylisineenkin lyhyempi.

Mitä tulee kysymykseen, onko 4 tonnia bruttona tienaava äveriäs, vastaus on että mielestäni ei. Tuossakin pitää toki konteksti huomoida: pääkaupunkiseudun asuntohinnoilla täällä 4 tonttua tienaava ja sysisuomessa (copyright: Mielensäpahoittaja) 3 tonttua tienaava ovat aika tasavertaisia. Sysisuomalaisilla asuntohinnoilla 4 tonnia takaisi jo hyvän elintason.

YT
13.08.2017, 19.14
Tulot ei tee ihmisestä varakasta, vaan varat-velat.

huotah
13.08.2017, 20.36
Suomessa kaikkien palkansaajien keskiansio tammikuussa 2017 oli 3378 euroa. Siihen nähden 4000 euroa tienaavan pitäminen varakkaana kuulostaa lähinnä lööppijournalismilta. Toki iso joukko palkansaajia, eläkeläisiä, opiskelijoita jne. jää reilusti alle tuon keskiansion, mutta silloin puhutaan toisesta asiayhteydestä kuin yllä linkitetyssä jutussa.

marco1
13.08.2017, 20.59
Hyvätuloinen ei ole sama kuin varakas. Suomessa taitaa suuren osan hyvätuloisista muodostaa Perä-Jönsesteristä pk-seudulle / kaupunkikeskukseen jossain vaiheessa (1960-20xx) muuttaneet koulutetut henkilöt jolla ei ole perittyä omaisuutta sen vertaa että saisi ostaa asunnon, siispä seurauksena velkavankeus jos ei sattuneet suhdanteet / startupit kohdalleen.
Ennen kai sai kaupunkiyksiön ostettua vähän mettää myymällä mutta nykyään saisi moto laulaa muutaman viikon että semmoinen irtoaa.

Ohiampuja
13.08.2017, 21.16
Mitä tulee kysymykseen, onko 4 tonnia bruttona tienaava äveriäs, vastaus on että mielestäni ei. Tuossakin pitää toki konteksti huomoida...
Kaikki on suhteellista. Katsoo näiden akateemisten naisten kakkosella alkavia kk palkkoja niin 4 tonnia on vallan perkuleen paljon. Ja jos joskun saisi vaikka 4 tonnin eläkettä niin sehän olisi jo kovin överiä. :)

tempokisu
14.08.2017, 20.33
Kaikki on suhteellista. Katsoo näiden akateemisten naisten kakkosella alkavia kk palkkoja niin 4 tonnia on vallan perkuleen paljon. Ja jos joskun saisi vaikka 4 tonnin eläkettä niin sehän olisi jo kovin överiä. :)

Näin on. ( oletus siis että palkassa on vain neljä numeroa).

Hartsa69
15.08.2017, 07.15
Entisöinti ilmeisesti onnistui?
http://www.ksml.fi/kotimaa/Juuri-remontoituun-yliopiston-p%C3%A4%C3%A4rakennukseen-sataa-sis%C3%A4%C3%A4n-%E2%80%93-suojeltuja-ikkunoita-ei-voi-muuttaa/1028595?pwbi=16328f088da4e27d8862ba051afa36bc

YT
15.08.2017, 07.33
Kyllä Alvar Aallon suunnittelemat rakennukset tulee Suomelle kalliiksi. Purkaahan ne pitäisi, mutta kun sitä Aaltoa pidetään jonain Jeesuksen veljenä niin eihän se käy päinsä.

p bonk
15.08.2017, 14.04
Mutta sehän oli ilmeisesti Aallon tarkoitus, koska kyseessä on ominaisuus, ei vika:

"Minulla on sellainen tieto, että se on rakennuksen ominaisuus, että ikkunat voivat päästää sisään vettä"

Tämä ominaisuushan on muuten rakennettu aika moneen uuteen lasi/teräsjulkisivuun, eli siinä mielessä Aalto oli edelläkävijä.

Concorde
15.08.2017, 18.32
Nyt pitää olla täysin samaa mieltä: https://www.aamulehti.fi/kotimaa/perintovero-on-lisarangaistus-lahiomaisille-verotetaan-sen-sijaan-esimerkiksi-saatioita-ja-ammattiliittoja-200328097/

p bonk
16.08.2017, 09.25
^ Muuten kyllä, mutta eläkerahat on syytä poistaa tuosta. Siinä kyseessä on siirretty palkanmaksu ja vero kerätään eläkettä maksettaessa. Lisäksi raha on kerätty tulevaisuuden eläkkeisiin, kun nyt maksussa olevat eläkkeet hoidetaan pääosin työnantajan ja työntekijän maksamilla eläkemaksuilla. Kyseessä on siis sukupolvien välinen solidaarisuuslupaus.

Eläkkeellä olevat eivät ole maksaneet nyt saamiaan eläkkeitä itse, vastoin yleistä uskomusta. Eläkemaksuja nostettiin vasta yhdeksänkymmenluvulla nykyiselle tasolle ja sitä ennen julkinen puoli ei rahastoinut mitään, vaan eläkkeet maksettiin budjetista eli verovaroin.

Erilaisten yleishyödyllisten säätiöiden ja varsinkin ay-liikkeen verovapautta olisi kyllä syytä rajoittaa. Nythän nämä eivät edes julkista tunnuslukujaan. Ansiosidonnaisen työttömyysturvankin maksaa pääosin valtio ja työttömyysvakuutusrahasto. Liittojen kassat osallistuvat siihen peräti 5,5% osuudella. Rahaa siis riittää edunvalvontaan, lobbaukseen, lakkokassoihin ja muuhun vastaavaan.

p bonk
16.08.2017, 09.31
Kas. Kepu on löytänyt paniikkinappulan, kun kannatus laskee.

http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005327331.html

Väliaikaisen solidaarisuusveron sovittu poisto onkin veronkevennys, vaikka vastaavasti sosiaalivakuutusmaksut nousevat tuon verran. Seuraa siis veronkiristys.

Näinköhän Sipilän lähtölaskenta on alkanut ja äärikeskustalaiset syvät rivit valitsevat seuraavaksi puheenjohtajaksi Kääriäisen, Pekkarisen tai Kulmunin (Suomi-Neuvostoliitto-seuran pj, penää läheisempiä suhteita Putinin hallintoon, Väyrysen entinen lehdistöavustaja)

Concorde
16.08.2017, 10.56
Ziisus: https://tekniikanmaailma.fi/teknologia/nomofobia-iskee-yha-pahemmin-tutkijat-saivat-selville-miksi-kannykasta-eroon-joutuminen-ahdistaa-ihmista/

Lomille jäätyäni toisena päivänä kännystä loppui akku ja muistin ladata sen pari-kolme päivää myöhemmin. Jotenkin ei vaan voi käsittää, että tosta rakkineesta pitäisi olla riippuvainen.

H. Moilanen
16.08.2017, 11.02
^Tuohon artikkeliin viitaten; kun appsi vaatii paikannuksen käyttämistä, se on saatanasta, vakoilua ja kyttäämistä. Kun itse työntää sosiaaliseen mediaan samat tiedot vapaaehtoisesti, se on ihan jees. Ihmisenkaltaisen epärationaalinen toiminta pistää toisinaan hymyilemään kovaankin ääneen.

Munamankeli
16.08.2017, 11.25
Tämän on pakko olla provo, mutta en ole silti aivan varma? Anarkomarkojen järjenjuoksu jaksaa aina yllättää.

Siistimme kaupunkipyöräaseman pyörineen mainoksista Helsingissä. Tekomme on suunnattu kaupunkitilan kaupallistumista vastaan. Emme koe että Alepa-fillarit ovat minkään porvarillisen "hyvän maun rajan" ulkopuolella, vaan haluamme vapauttaa koko kaupunkitilan kaikesta kaupallisesta viestinnästä.
- -
Muistamme teollamme toveriamme Heather Heyeriä, jonka fasistit murhasivat Charlottesvillessä lauantaina. Kamppailu sortoa ja ylivaltaa vastaan on sama kaikkialla maailmassa ja fasismin juuri piilee nimenomaan vieraantuneessa kapitalistisessa kulttuurissamme.

https://takku.net/article.php?story=20170814114344549

H. Moilanen
16.08.2017, 11.56
Joku itseäni enemmän IT-kärsä voisi kertoa, että onko tuollaisen blogin ylläpitäjää helppo saada rikosoikeudelliseen vastuuseen tihutyöstään? Tarkoitan siis henkilön jäljitettävyyttä tuollaisen tunnustuksen perusteella. Jos tämä asia sattuisi pyöriä hallinnoivaa tahoa (HSL?) esimerkiksi kiinnostamaan...

YT
16.08.2017, 12.07
Luulisi maailmasta löytyvän todellisempiakin tuulimyllyjä.

JackOja
16.08.2017, 12.10
Kapitalismi elää nyt viimeisiä hetkiään. Kohta kaikki on toisin.

E-Cruiser
16.08.2017, 12.34
Kapitalismi elää nyt viimeisiä hetkiään. Kohta kaikki on toisin.

Epäilen, että käy juuri päinvastoin. Palaamme sellaiseen marxilaisuutta edeltäneeseen 1700-luvun kapitalismiin, missä puolet kansasta on oikeasti köyhiä.
Terveydenhuolto loppuu, sosiaalietuudet loppuvat, ilmainen koulutus loppuu, jne. Se voi olla jo kymmenenkin vuoden päässä.
Kapitalismi ei ole mikään neronleimaus, mutta vaihtoehdot ovat aina johtaneet siihen että valtio alkaa massamurhata omia kansalaisiaan.

JackOja
16.08.2017, 12.47
Epäilen, että käy juuri päinvastoin....

Käykö näin mielestäsi Takkulasten toiminnan johdosta vai siitä huolimatta?

Minä nimittäin en puhunut yleisellä tasolla vaan viittasin tuohon anarkistien "toimintaan".

E-Cruiser
16.08.2017, 12.51
Käykö näin mielestäsi Takkulasten toiminnan johdosta vai siitä huolimatta?

Minä nimittäin en puhunut yleisellä tasolla vaan viittasin tuohon anarkistien "toimintaan".

Vaikea sanoa. Takkutukat taitavat olla aika pieni porukka kuitenkin, ei suurta merkitystä muualla kuin netissä.
Ei se muutos heistä lähde. Pientä ininää suuressa kuvassa.

ilmora
17.08.2017, 08.44
Tyypillinen koska EU -perustelu, jolla ei olekaan mitään pohjaa. (https://yle.fi/uutiset/3-9780437)

Pietikäisen mielestä asetus mahdollistaa tarjouskilpailusta poikkeamisen juuri Suomen kaltaisessa harvaan asutussa maassa.

– Kyllähän nuo kaikki melko hyvin Suomen raideliikenteen ominaisuuksiin istuu. Jos verrataan Hollantia, Saksaa tai Ranskaa, joissa on paljon ihmisiä ja lyhyet etäisyydet, niin onhan se ihan toisenlainen markkina, kuin tarvittava junayhteys Tampereelta Seinäjoelle, Seinäjoelta Ouluun, tai yöjuna Kemijärvelle, Pietikäinen vertaa.

Asetuksen mukaan kilpailutuksen välttämisen edellytykset täyttyvät esimerkiksi silloin, jos jäsenvaltion junaliikenteen vuosittainen enimmäismäärä on enintään 23 miljoonaa junakilometriä. Suomen junakilometrien määrät menevät yli 30 miljoonan. Jos Suomi olisi halunnut, se olisi voinut vaatia kilometrimäärän nostamista tasolle, joka olisi antanut Suomelle pysyvän poikkeusaseman, Pietikäinen näkee.

– Tätäkin keskustelua käytiin, mutta Suomi ei nähnyt sitä tarpeelliseksi.

Kilpailua sinänsä Pietikäinen ei vastusta. Hän tosin epäilee sen tuomia hyötyjä Etelä-Suomen ulkopuolella, ja ihmettelee kiirettä, jolla hallitus toimeen ryhtyi.

– Meillä olisi ollut 10 vuotta aikaa miettiä tätä, jos olisi jatkettu sopimusta VR:n kanssa.

p bonk
17.08.2017, 10.23
Katselin eilen saapunutta eläkeotetta. Ikävähennys vie kertyneestä eläkkeestä loven, alle 23-vuotiaana tehty työ ei kerryttänyt eläkettä ja nytkin kuukausittainen maksu (oma + työnantaja) on kuukausittaiseen kertymään verratttuna jonkin verran alle kaksikymmenkertainen. Tässä veikkauksessa pitäisi siis hengen pihistä eläkkeellä tuon verran, jotta olisi jotenkin omillaan. Eikä eläkekään kerry, kuten suurilla ikäluokilla, joiden maksu oli kaikkea muuta kuin nykyinen. Sen lisäksi, että eläke kertyi superkarttumineen painotetusti viimeisten työvuosien perusteella, eikä koko työuran, kuten nykyisin. Eliniän nousuhan oli tiedossa jo 70-luvulla, mutta mitään ei tehty.

Eläkejärjestelmän idea toki on, että töissä olevat maksavat eläkkeelllä olevien eläkkeet eli ns. solidaarisuuslupaus. Voi vain olla niin ja näin, jos huoltosuhde vielä laskee nykyisestään.

http://puheenvuoro.uusisuomi.fi/sites/default/files/imagecache/content-img-thumb/domain-15121/kuvat/kohukuva.png
Tilastokeskusksen artikkeli (http://www.stat.fi/artikkelit/2014/art_2014-05-26_001.html?s=0).

Vielä olisi korjattavaa tulevien sukupolvien puolesta ja ehkä nyt maksussa oleviin eläkkeisiinkin pitäisi voida puuttua.

JackOja
18.08.2017, 08.44
Jeesus, vihreän kortin mafia jyrää taas HS:Otto-automaatit häädetään S-ryhmän toimipisteistä (http://www.hs.fi/talous/art-2000005330373.html).

mgcc
18.08.2017, 08.56
^ Saattaapi olla maffia tai shit s-ryhmä on kyllästynyt ottojen rahastukseen.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201708182200334751_u0.shtml

"Automaatit toimivat kaikkien pankkien korteilla ja niistä saa tuttujen 20€:n ja 50€:n setelien lisäksi asiakkaiden toivomusten mukaisesti 10€:n seteleitä, Annala kertoo."

Smo
18.08.2017, 09.23
S-Pankki "kilpailee", kohta meillä on pankkimonopoli

Mitenköhän toi yöliikenne alentais metron luotettavuutta :seko:

http://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/liikenne/hkl-torppaa-metron-yoliikenteen-saattaisi-alentaa-liikenteen-luotettavuutta-6669776

HKL torppaa metron yöliikenteen: "Saattaisi alentaa liikenteen luotettavuutta"

plr
18.08.2017, 16.02
Eläkejärjestelmän idea toki on, että töissä olevat maksavat eläkkeelllä olevien eläkkeet eli ns. solidaarisuuslupaus. Voi vain olla niin ja näin, jos huoltosuhde vielä laskee nykyisestään.

Tämän solidaarisuuslupauksen tulee myös sisältää sen osan, että pajatsoa ei tyhjennetä tulevilta sukupolvilta.

Köfte
18.08.2017, 16.41
Turku sai osansa hörhöilystä:
https://yle.fi/uutiset/3-9784852

marmar
18.08.2017, 17.12
Turku sai osansa hörhöilystä:
https://yle.fi/uutiset/3-9784852

Yllättikö?
http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3621572/Nain+kuinka+mies+loi+nuorta+naista+puukolla+selkaa n

Silminnäkijän puukottaja oli nuori, ulkomaalaistaustainen mieshenkilö

Köfte
18.08.2017, 17.18
Tämän solidaarisuuslupauksen tulee myös sisältää sen osan, että pajatsoa ei tyhjennetä tulevilta sukupolvilta.

Eikö tätä varten ole eläkevakuutusyhtiöt (esim. KEVA:)), jotka sijoittavat eläkepääoman
tuottavasti avoautoihin ja työsuhdeasuntoihin, jotta huoltosuhdeongelmilta vältyttäisiin?

JackOja
18.08.2017, 18.14
Yllättikö?
http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3621572/Nain+kuinka+mies+loi+nuorta+naista+puukolla+selkaa n

Silminnäkijän puukottaja oli nuori, ulkomaalaistaustainen mieshenkilöYksittäistapaus.

Concorde
18.08.2017, 18.18
Yksittäistapaus.

Toivotaan näin.

Ja toivottavasti tuomio on sellainen, ettei kellään toisella tule edes mieleen.

Kampinalle
18.08.2017, 18.45
Voisiko tässä Turun asiassa jättää mukahauskat sarkastiset kommentit väliin, kiitos.

haedon
18.08.2017, 20.05
:rolleyes:Nauru on paras lääke, vaikka se tulisi kurkusta yskien (André Franquin).

Enemmän olisin huolissani tiedotusvälineiden keulimisella tämänkin asian suhteen, sillä juuri maksimaalista huomiota näillä jutuilla haetaan.

thunder
18.08.2017, 20.17
Enemmän olisin huolissani ihmisistä jotka puukottavat ihmisiä kadulla. Ja vielä enemmän olisin huolissani jos ihmisillä on siihen terroristinen motiivi, joka poikii lisää ihmisiä jotka puukottavat muita ihmisiä kadulla.

Köfte
18.08.2017, 20.20
:rolleyes:Nauru on paras lääke, vaikka se tulisi kurkusta yskien (André Franquin).

Enemmän olisin huolissani tiedotusvälineiden keulimisella tämänkin asian suhteen, sillä juuri maksimaalista huomiota näillä jutuilla haetaan.

Franquin mainittu:
http://1.bp.blogspot.com/-qzXyNxWbqzs/UmROTbDpRvI/AAAAAAAATLk/uzvov1SElAw/s1600/Mustat_sivut_kutistus.png

Haedon tietänee seuraavan kuvan seuraukset...
http://3.bp.blogspot.com/-kOvkzi1WetE/VdxjGxHTsHI/AAAAAAAAAuI/kswK1kEHbGA/s1600/franquin-prelims.jpg

tempokisu
19.08.2017, 19.23
Toivotaan näin.

Ja toivottavasti tuomio on sellainen, ettei kellään toisella tule edes mieleen.

Joo on sellainen... mutta tuskin toi "toivottavasti"...

mrrw
19.08.2017, 19.39
toistavuotta turvapaikanhakijana marokkolainen? ??? voihan byrokratian kukkanen

Aakoo
19.08.2017, 21.43
Kun muovikippo savuaa mikrossa ja muutama maahanmuuttaja yskäisee, niin poliisi rohkeasti tiedottaa epäilevänsä tahallista toimintaa. Marokkolaismies hakkaa kadulla viidakkoveitsellä ihmisiä kuoliaaksi 24h sen jälkeen kuin maanmiehet autoilevat Espanjassa väkijoukkoon, niin ei uskalla vieläkään arvioida olisiko kyse terrorismistä vai ei.

Mutta hei, kuten poliisin tiedottaja twiittasi sisäministeriön kansliapäällikkö Nergin asiantuntevan arvion pari tuntia ennen puukkohippasia, niin "Sisäinen turvallisuus Suomessa on tällä hetkellä parempi kuin koskaan historian aikana". Tsiisus. Viranomaiset ovat aivan pihalla siitä, missä tilanteessa ollaan. #nukurauhassa.

bici74
19.08.2017, 23.35
Kun muovikippo savuaa mikrossa ja muutama maahanmuuttaja yskäisee, niin poliisi rohkeasti tiedottaa epäilevänsä tahallista toimintaa. Marokkolaismies hakkaa kadulla viidakkoveitsellä ihmisiä kuoliaaksi 24h sen jälkeen kuin maanmiehet autoilevat Espanjassa väkijoukkoon, niin ei uskalla vieläkään arvioida olisiko kyse terrorismistä vai ei.

Terveisiä Espanjasta. Ei se täälläkään ihan putkeen mennyt kun paikallinen poliisi ei hiffannut että joku on pielessä...kun keskiviikkona räjähti pommitehtaassa ja talosta löytyi toistasataa kaasupulloa, niin ei käynyt kenelläkään mielessä että kämppää asuttavat ählyt olisivat suunnittelemassa jotain iskua. Torstaina sitten pakettiautomies asialla kun Plan A meni ns. vituiksi ja jäi ne pommit käyttämättä.

Olotila rauhallinen siinä mielessä että täällä on (valitettavasti) pitkät perinteet mitä terrorismiin tulee...Barcelonan iskusta huolimatta luotto paikallisiin turvallisuusviranomaisiin on kova; niillä on kokemusta muustakin kuin kalvosulkeisista. Ja on nähty muutama isku - sekä ählyjen että baskien suorittamana - liiankin läheltä. Turussa kyllä poliisi toimi ripeästi, siitä propsit. Täällä torstaina taidettiin ampua hengiltä kaikki ampumasektorillle osuneet epäillyt sen enempää kyselemättä.

mgcc
20.08.2017, 00.21
Mulla jäi kerran mikrokupu hellan levylle ja väänsin väärän levyn päälle, niin mikrokupu muuttui höyryksi, jota tuli aikas paljon. Ei aiheuttanut mitään oireita.

arctic biker
20.08.2017, 03.42
Olin eilen ja toissapäivänä sillai reissun päällä etten Turun tapauksesta niin kovin tiennyt. Poliisin voiman eli aseen käyttö meni ilmeisesti aivan oikein. Mutta Jeesus sentään, kun joku tummahiuksinen riehuu niin toivon vain ettei ekana ammuta ja jos niinnei ihan ylävartaloon.

bici74
21.08.2017, 17.44
Olin eilen ja toissapäivänä sillai reissun päällä etten Turun tapauksesta niin kovin tiennyt. Poliisin voiman eli aseen käyttö meni ilmeisesti aivan oikein. Mutta Jeesus sentään, kun joku tummahiuksinen riehuu niin toivon vain ettei ekana ammuta ja jos niinnei ihan ylävartaloon.

No nyt tämä torstain epäilty pakettiautokuski siirrettiin hänkin poliisin toimesta kavereidensa joukkoon. Kuten niillä muillakin, tälläkin joku räjähdevyöltä näyttävä päällä...ei kait sillä niin väliä mihin ammutaan kunhan vain mahdollinen räjähdys voidaan estää? Olkoonkin että räjähdevyö voi jälkikäteen osoittautua falskiksi.

marmar
21.08.2017, 21.04
Poliisin voiman eli aseen käyttö meni ilmeisesti aivan oikein.

Oikein meni. Jos veitsi on jo uhrin kurkulla, niin vaihtoehdot on aika vähissä. Käytännössä ampuminen oli ainoa vaihtoehto pelastaa uhrin henki. Luoti osui myös oikeaan paikkaan, joka ei tapa mutta tiputtaa huumehöyryisenkin maahan.

Jopotuinen
21.08.2017, 21.49
^Hutihan tuo osus.
Nyt pääsee muutamaksi vuodeksi nauttimaan suomalaisen vankeinhoitolaitoksen tarjoamista antimista ja harjoittamaan sen suojissa samanmieliestinen kanssa omaa ideologiaansa.
Ensikertalaisena saa 50% alennuksen ja on sen jälkeen free man.
Tekemään mitä ikinä haluaa.

bici74
21.08.2017, 22.18
^Hutihan tuo osus.

Niinpä, eikös reisien suunnalta löydy isompia valtimoita joiden rikkominen aiheuttaa muutakin kuin lihassärkyä...?

bici74
21.08.2017, 22.24
Oikein meni. Jos veitsi on jo uhrin kurkulla, niin vaihtoehdot on aika vähissä. Käytännössä ampuminen oli ainoa vaihtoehto pelastaa uhrin henki. Luoti osui myös oikeaan paikkaan, joka ei tapa mutta tiputtaa huumehöyryisenkin maahan.

Mun mielestä niin kauan kun elinkautinen tarkoittaa 10-15 vuotta linnaa eikä elinkautista, ei luoti mitenkään sataprosenttisesti osunut oikeaan paikkaan. Eihän tässä mene kuin muutama vuosi ja tämäkin tapaus on taas kadulla (ehkä karkoitettuna jonnekin mutta vapaana kuitenkin).

Oliko jossain että veitsi oli uhrin kurkulla?

marmar
21.08.2017, 22.59
http://www.ksml.fi/kotimaa/TS-Poliisi-ampui-puukottajaa-juuri-kun-tämä-oli-leikkaamassa-naisen-kurkun-auki/1031039

tempokisu
22.08.2017, 05.06
^Hutihan tuo osus.
Nyt pääsee muutamaksi vuodeksi nauttimaan suomalaisen vankeinhoitolaitoksen tarjoamista antimista ja harjoittamaan sen suojissa samanmieliestinen kanssa omaa ideologiaansa.
Ensikertalaisena saa 50% alennuksen ja on sen jälkeen free man.
Tekemään mitä ikinä haluaa.

Todetaan syyntakeettomaksi, ei tuomiota. Saa henkisistä kärsimyksistään ehkä vielä korvausta. Uutiskimaran ( tv1 yöllä pyörivä se sinipohjainen uutisikkuna) mukaan maahanmuuttajien mielenterveydenhoitoon pitäisi kiinnittää enempi huomiota ja suunnata sinne resursseja.

Ohiampuja
22.08.2017, 05.37
Luoti osui myös oikeaan paikkaan, joka ei tapa mutta tiputtaa huumehöyryisenkin maahan.
Juuri näin. Nyt sitä kaveria pystyy kuulustelemaankin kun sitä ei kannettu ruumissäkissä pois.

Kuinka pitkään mahtaa sitten mies linnassa olla, mutta ei se varmaan herkkua ole...

Hartsa69
22.08.2017, 09.11
https://static.ilcdn.fi/kotimaa/20170822_082559pys_kki_503_u0.jpg

Onpa kaunis :D

Onneksi on kivan näköisiäkin..

http://www.vastavalo.net/albums/userpics/10526/normal_bussipysakki.jpg

Jopotuinen
22.08.2017, 09.41
^
Ylempi 150 000 €
Alempi 1 500 €

Jouko_T
22.08.2017, 10.52
Kuinka pitkään mahtaa sitten mies linnassa olla, mutta ei se varmaan herkkua ole...

Ei taida kukaan noista terroristeista pohdiskella tätä maallista vaelteluaan. (Eipä sen puoleen, taida moni tavallinenkaan tallaaja.)
Nimittäin pohdi sitä, montako elämää tulee elämään?
Jos päätyy siihen lopputulemaan, että tämä on se ainokainen, niin siitä pitäisi seurata seuraava pohdinnan aihe: Miten tämän ainokaiseni käytän?

Ei tunnu fiksulta toiminnalta sellainen, että itse hakeutuu parikymppisenä pois tästä ainokaisesta elämästään.
Vielä vähemmän fiksua toimia niin, että sen seurauksena istuskelee/makoilee suljetussa kopissa kymmenkunta parasta vuotta elämästään.
Ne vuodet, kun pitäisi hengailla mukavien ystävien seurassa, hankkia ammatti, perustaa perhe, leikkiä omien lastensa kanssa, ...

H. Moilanen
22.08.2017, 11.29
Ei taida kukaan noista terroristeista pohdiskella tätä maallista vaelteluaan.

Tai sitten pohtii. Nämähän käyvät jotakin pyhää sotaansa vääräuskoisia vastaan ja palkkiona kuoleman jälkeen on yhtä sun toista. Tavoitteena on lunastaa palkinto mahdollisimman nopeasti. En ole islamia tutkinut lukion uskonnon luentoja enempää - nämä täysin siltä pohjalta.

JackOja
22.08.2017, 12.11
...palkkiona kuoleman jälkeen on yhtä sun toista.

Aikuisviihteen suurkuluttajina odottavat tapaavansa ne luvatut 72 neitsyttä

https://i.pinimg.com/736x/17/af/22/17af220cca3d47405864211b01484b5c--smile.jpg

JiiPee
22.08.2017, 12.34
Ei taida kukaan noista terroristeista pohdiskella tätä maallista vaelteluaan. (Eipä sen puoleen, taida moni tavallinenkaan tallaaja.)
..

Mitähän mahtoi tämäkin jantteri pohtia samalla kun löi puukolla baarista kotiin palaavaa perheenäitiä 41 kertaa?

http://www.keski-uusimaa.fi/artikkeli/381388-hyrylan-surmaaja-puukotti-41-kertaa-myonsi-oikeudessa-tapon

Concorde
22.08.2017, 18.49
Mun mielestä toimiva ratkaisu noiden turvapaikkahakijoiden ja kielteisten päätösten kanssa olisi, että Suomi liisaisi itänaapurista (tarpeeksi idästä) jonkun alueen, jonne nämä päätöksistä valittajat siirrettäisiin odottamaan. Toinen vaihtoehto olisi palata lähtömaahan odottamaan. Jos turvapaikkavalitus hyväksytään ja paikka myönnetään, niin sitten saisi tulla takaisin.

Homma perustuisi vapaaehtoisuuteen, eli voi mennä valtion ylläpitämään paikkaan (esim siperiaan) tai vaihtoehtoisesti kotiinsa.

Samoin näiden ei-suomalaisten vankilapaikat voisi vuokrata itänaapurin puolelta. Tulisi varmaan edullisemmaksikin yhteiskunnalle.

pätkä
22.08.2017, 20.15
Turun veitsimies halusi liittyä Isikseen ja kutsui suomalaisia vääräuskoisiksi - Vastaanottokeskuksen lähteet: "varoitimme viranomaisia mutta meitä ei uskottu".

https://yle.fi/uutiset/3-9792084

Jopotuinen
22.08.2017, 20.16
^^Hyvä idea!
Myös koko vankeinhoitolaitoksen (VaHo) ulkoistaminen sinne halvempien kustannusten maihin, esim. Viron. Voitaisiin oikeastaan myydä koko liiketoiminta ulos nyky trendin mukaisesti, sinne kuka parhaiten maksaa.

marmar
22.08.2017, 21.47
Turun veitsimies halusi liittyä Isikseen ja kutsui suomalaisia vääräuskoisiksi - Vastaanottokeskuksen lähteet: "varoitimme viranomaisia mutta meitä ei uskottu".

https://yle.fi/uutiset/3-9792084

Supon mukaan oli niin paljon kiireitä vielä vakavampien tapausten kanssa, ettei yli 2000 ,tämäntyyppiseen henkilöön ehdi paneutua. Aika syvälle suohon tämä maa on ajettu.

mrrw
23.08.2017, 10.58
Luulisi että viranomaistoiminta pelaa EU;ssa paremmin kuin muualla muta ei todellakaan aivan takapajuista toimintaa ja SuPo laittaa kaikki tapaukset samaan nippuun ja toteaa " meillä on tuhansia tapauksia vuodessa ei voida yhtä alkaa epäileen terrorismista" eli näistä tuhansista pulmusista ei ole vaaraa,hyvä :(

JackOja
23.08.2017, 11.03
Päivi Nerg: "kaikkien taustat tiedetään"

mrrw
23.08.2017, 11.23
Päivi Nerg: "kaikkien taustat tiedetään"

Nerg on lähinnä vastaus -automaatti pyrokratian viidakossa:D

Hyötypolkija
23.08.2017, 11.50
Aika syvälle suohon tämä maa on ajettu.

Niin on. Asiaa ei yhtään auta valtamedioiden asenne ja keskenkasvuisten suvakkikakaroiden luoma ilmapiiri. En olisi aiemmin voinut ikinä kuvitella sanovani tätä, mutta onneksi on mv-lehti. Se ei nimittäin enää eroa mitenkään "oikeista" medioista, joissa asenteellisuus loistaa vaan päinvastaiseen suuntaan, mutta aivan samalla intensiteetillä. Kaikki maahanmuuttoa kritisoivat kommentit vaietaan kuoliaaksi ja Turun tapauksessakin, kun poliisikin joutui myöntämään tekijän taustan, meni pari minuuttia ja Sanoman mediat suolsi maahanmuuttajien loistavasta toiminnasta Turun puukotusten uhrien auttamisessa sellaista kukkaisuutista että. Siinä ei ollut totuudella tai lähdekritiikillä mitään sijaa, kun piti liennyttää keinoja kaihtamatta. Eikö ne ymmärrä, että ihmiset kyllä tajuaa ja tuollainen toiminta kasvattaa vaan entisestään vihaa ja epäluuloja, kun mihinkään ei voi luottaa ja oma arkikokemus sanoo jotain ihan muuta.

Omakin vihani kasvoi tuosta johtuen juuri perjantaina aimo harppauksella. Viha ei tosin kohdistu mamuihin, vaan maahanmuuttopolitiikasta vastaaviin ja suvakkeihin. Suvakitkin oikeastaan ovat lähinnä tietämättömiä/tyhmiä, mutta päättäjien pitäisi tietää ja osata ajatella. Toimittajien pitäisi olla koulutettuja ja riippumattomia, mutta usko niihinkin on mennyt täysin. Oma tausta paistaa niin räikeästi läpi. Lapseton nuorehko aikuinen, joka asuu kaukana vastaanottokeskuksista, ei tiedä ruohonjuuritasolta yhtään mitään.

Ennen kuin himosuvakki seuraavan kerran vastustaa käännytyksiä, toivon ensin asiaan perehtymistä ja ihmisten kokemusten kuuntelemista. Ellei sitten satu niin, että omalle kohdalle ehtii sitä ennen napsahtamaan. Perussuvakkihan on juuri suurimmassa riskiryhmässä, mikä tekeekin asian vielä käsittämättömämmäksi. Mutta järjellähän suvakkien toimintaa ei olekaan perusteltu.

Silmät nimittäin aukeaa viimeistään, kun sattuu riittävän lähelle. Esim. itse en Turun todella pahasta tilanteesta kiinnostunut aluksi tippaakaan, kun oli itselle paljon tärkeämpää huolehdittavaa. Piti käyttää kaikki keinot, että sai pelastettua esiteini-ikäisen tyttären ja hänen kaverinsa kahden "17-vuotiaan" vok-asukin kynsistä. Asianosaisten suojelemiseksi en avaa yksityiskohtia tarkemmin, mutta ettei himosuvakit pääse leimaamaan, voin todeta, että tilanne oli niin selkeä/räikeä, että kaikki muutkin selvittelyissä mukana olleet pitivät tapausta vakavana. Myös poliisi, joka otti asian vakavasti ja lähti välittömästi asiaa selvittämään. Hyvä niin ja tämä tapaus päättyi onnellisesti.

Jälkiselvittelyissä on ilmennyt asioita, jotka todellakin pistää kannattamaan vastaanottokeskusten sijoitusta rajan taakse ja vartioituihin oloihin, rajatulla netin käytöllä. Loppuisi se 12-15-vuotiaiden lapsimorsianten jatkuva metsästys. Jos suvakit sellaisiksi haluaa, voi ihan vapaasti itse muuttaa pois täältä. Vain siksi, että se pienimmässä hädässä oleva varakkaampi murto-osa sotaa käyvän maan siviileistä pääsee tänne turvaan, ei todellakaan kannata tällaiset uhraukset. Menkää auttamaan sinne paikan päälle. Ja eipä näistä maahantulijoista valtaosa ole sotaa nähnytkään, vaan tänne tullaan isolta osin vaan paremman sosiaaliturvan ja opiskelumahdollisuuksien toivossa sinänsä ihan turvallisista paikoista.

Ikävää on ollut myös huomata, että vastaavia ja monia muita ikäviä kokemuksia maahanmuuttajista pitää sisällään etenkin moni vanhempi. Suvakki-ilmapiirissä tavallinen hissukka suomalainen ei vaan uskalla sanoa mitään ja pitää kaiken sisällään. Olen viime päivinä tämän huomannut konkreettisesti, kun olen tuttujen vanhempien kanssa tästä viimeisimmästä kokemuksesta kertonut, niin padot on murtunut. Ihan siis poliittisesti kaukana äärioikeistosta olleilla ihmisillä.

Mutta jatketaan me vaan hyssyttelyä ja ollaan niin suvaitsevaisia että.
Disclaimerina pakko silti todeta, että satunnaisten mamujen hakkaaminen ja solvaaminen on ehkä typerintä maahanmuuton vastustusta ikinä. Jos nyt medioihin voi yhtään luottaa, niin tuollaista Turun tapaus näyttää laukaisseen. En myöskään itse ole edelleenkään äänestämässä Persuja, mutta joku useamman asian puolue, kun ottaisi järkevän maahanmuuttopolitiikan agendakseen, voisi tulla ääniä tolkuiltakin ihmisiltä.

pätkä
23.08.2017, 12.18
https://pbs.twimg.com/media/DHssHgcWAAAN5vx.jpg

Ohiampuja
23.08.2017, 12.28
suvakkikakaroiden, suvakkeihin, himosuvakki, Perussuvakki...
Onpas tässä suvakkia monessa muodossa. :)

Concorde
23.08.2017, 12.59
Hyötypolkija kirjoitti asiaa.

Nassetäti
23.08.2017, 14.03
Homma perustuisi vapaaehtoisuuteen, eli voi mennä valtion ylläpitämään paikkaan (esim siperiaan) tai vaihtoehtoisesti kotiinsa.

Mikäs paikka se tuo siperia oikein on? Onko se siinä Lenin museon vieressä Tampereella? Homma taitaa olla sellainen paikka, ettei sinne pääse. Koti on toki hyvä olla, koska siellä nauttii kotirauhasta.

Munamankeli
23.08.2017, 21.02
Ja eipä näistä maahantulijoista valtaosa ole sotaa nähnytkään, vaan tänne tullaan isolta osin vaan paremman sosiaaliturvan ja opiskelumahdollisuuksien toivossa sinänsä ihan turvallisista paikoista.

Hyvä kirjoitus mutta epäilen, että tästä unohtui se kolmas ja kaikkein väkevin motiivi, joka on kautta aikain saanut nuorten miesten päät sekaisin. Sitä voi vain arvata, millaisen vaikutuksen kaverien someen postaamat naisjutut tekevät jossain Marokon slummissa asuvaan Hassaniin, joka ei ole naista nähnyt edes uimarannalla.

Monen maahantulijan kuva länsimaisista naisista saattaa olla vääristynyt, arvelee tutkija.
– Kuva, joka länsimaisista naisista on esimerkiksi amerikkalaisten elokuvien ja sarjojen kautta jo pitkään syötetty Lähi-idässä, istuu tiukassa. Se on kuva länsimaisesta naisesta, joka on seksuaalisesti hyvin vapautunut ja harjoittaa seksiä ensitapaamisella melkein kenen kanssa haluaa, vaikka olisi naimisissakin.
https://yle.fi/uutiset/3-8610998

tempokisu
23.08.2017, 21.02
^ ^ ( äh, munamankeli tuli sössiin tohon väliin naisjutuillaan..) Ei kun Finlaysonin rakennus, siellä on mm. Mehiläinen lääkärikeskus ja Aamulehden konttori. Paljon jotain haisevia karvalakkiravintoloita. Vapaaehtoisesti niiden puljujen palveluita voi käsittääkseni käyttää.

arctic biker
24.08.2017, 11.35
Kukapas tarkkaan tietää kuinka paljon Suomesta on muuttaneita paremman elämän toivossa? Elintasopakolaisia meiltäkin, arvaan jotta 800t.

LJL
24.08.2017, 11.46
Kukapas tarkkaan tietää kuinka paljon Suomesta on muuttaneita paremman elämän toivossa? Elintasopakolaisia meiltäkin, arvaan jotta 800t.

Varmaan kuitenkin pääasiassa sillä erotuksella ettei ole lähdetty ns. vastikeettoman rahan perässä, ei ainakaan Yhdysvaltoihin, ehkä jotkut Ruotsiin näillä ajatuksin mutta sinnekin varmasti pääasiallisesti töihin. Onhan kyse alustavasti eri asioista, suomalaiset siirtolaiset Ruotsiin/Saksaan/Ryssiin/Jenkkeihin/Kanadaan/Australiaan ja mihin nyt sitten ovatkaan menneet, contra muslimimaailman banaanivaltioista tullaan Suomeen ja muihin Pohjoismaihin.

arctic biker
24.08.2017, 11.54
LJl argumentoi sinänsä hyvin mutta banaanivaltio ja muslimi ei mullen faktisesti tässä tingassa kolahda. Silloin kun Suomesta porukkaa poistui syynä ei ollut oman maan sotatila. Tai jos oli niin sotalapset joita muuten melkoinen porukka olikin, pääsivät takaisin.

JackOja
24.08.2017, 12.11
Entäs evakot?! Niitäkin oli sentään 420 000 kappaletta eli 11% maan silloisesta väestöstä (lähde: Wikipedia).

En tosin tiedä liittyykö tämä käsillä olevaan asiaan mitenkään. Paitsi sillai, etten määkään olisi tälläinen jos saisin asutella esi-isieni mailla.

Nassetäti
24.08.2017, 12.17
Varmaan ainakin PeruSS -puolueen mielestä valtiovallan tulisi heidätkin (ja kaikki jälkipolvet) palauttaa kuten Suomi palautti aikoinaan Inkerinsuomalaisetkin. Jokuhan sen rajanvedon aina päättää. Mutta kuka päättää ja miten ja mitä siitä taas seuraa tai on seuraamatta. Pääasian on kuitenkin ettei tarvitse pelätä niin kovasti,

lansive
24.08.2017, 12.20
Silloin kun Suomesta porukkaa poistui syynä ei ollut oman maan sotatila. Tai jos oli niin sotalapset joita muuten melkoinen porukka olikin, pääsivät takaisin.

Meidän suvusta lähdettiin joukolla Amerikkaan viime vuosituhannen alussa, koska silloinen kotimaa (Venäjän osahan me oltiin) oli sodassa ja joukkoja kerättiin Suomesta. Lähes kaikki silloin lähteneet tulivat takaisin jahka itsenäisyys oli saatu. Yksi jäi rikastamaan geeniperimää suurten järvien nurkille ja toinen Vancouveriin. Ruotsiinkin mentiin sitten joukolla 60-luvulla ja siltä reissulta ei suurin osa tullutkaan enää takaisin.

Sotalapset ovat kaikessa vähän oma lukunsa, eikä sitä oikein voida laskea samaan kategoriaan muun pakolaisuuden kanssa.

arctic biker
24.08.2017, 12.45
Lansive tarkentaa ja evakot toki tarkoituksella unohdin, josko joku muistaa. Sitä koitan tulkuttaa jotta on sitä täälläkin leveämmän leivän perään lähdetty, sankoin joukoin. Toki nykyään netti ja weppi kertoo sitä tietoa mitä isoisillä ja -äideillä ei ollut. Tai nuoremmat lisätkää isoisoisä jne.

kyytimies
24.08.2017, 14.23
Minua jeesustelututtaa tässä turun puukotuksessa se että sen jälkeen kun asiasta on kerrottu oleellinen tieto, iltapäivälehdet ja vastaavat pökälemediat jatkavat iltalypsyä aiheella tuottaen tätä " tällä salilla puukkomies kävi jumpalla", "tästä portista puukkomies vietiin", "kun puukkomies kävi pizzeriassa, hän söi mm. pizzaa" yms. syvästi merkityksetöntä höpöhöpöä.

JackOja
24.08.2017, 14.29
Minua jeesustelututtaa tässä turun puukotuksessa...

Samaa ihmetellyt. Palveleeko se kansan "mä melkein olen ollut samaan aikaan siellä ja siellä sen kanssa" -kauhistelua.

Sit tuo "puukotuksesta" puhuminen on vähättelyä, mieshän on terroristi. Tietysti helpompi kirjoittaa ja sanoa "puukotus" kuin "terrori-isku".

kyytimies
24.08.2017, 14.31
Ja vielä on yksi kierros tulossa kun haastatellaan uhrien naapurit ja alepan kassat.

JackOja
24.08.2017, 15.14
Joku vielä onkii sen sukulaisetkin Marokosta kertomaan kuinka se pienenä oli ihan kunnollinen poika.

samooja
24.08.2017, 15.34
Varmaan kuitenkin pääasiassa sillä erotuksella ettei ole lähdetty ns. vastikeettoman rahan perässä, ei ainakaan Yhdysvaltoihin, ehkä jotkut Ruotsiin näillä ajatuksin mutta sinnekin varmasti pääasiallisesti töihin. Onhan kyse alustavasti eri asioista, suomalaiset siirtolaiset Ruotsiin/Saksaan/Ryssiin/Jenkkeihin/Kanadaan/Australiaan ja mihin nyt sitten ovatkaan menneet, contra muslimimaailman banaanivaltioista tullaan Suomeen ja muihin Pohjoismaihin.

Eikös kirjoitusasun pitäisi olla Swedut/Natsit/Neukut/Jenkit/kanukit/Aussit.. Suomi kun ei ole sotinut Venäjän kanssa vaan Neuvostoliiton, jota ei voi kutsua Ryssäksi.

Ymmärrän toki että Teillä on vastenmielinen asenne Venäläisiä kohtaan.

samooja
24.08.2017, 15.43
Miksi noilla vastaanottokeskuksen henkilöillä ei ole pantaa jalassa? Luulisi löytyvän sellaiseen rahaa ja innostusta varsinkin kun liikenneministeri oli puuhaamassa siruja kaikkiin autoihin, niin samaa ideaa voisi soveltaa näihin kaikkiin henkilöihin joilla ei ole vielä kansalaisuutta joista jokainen on mahdollinen terroristi. Että kulkevat sovituilla alueilla, kuten vaikka koe-vapaudessa olevat vangit.

Ja missä kaikki naiset ja lapset on? Olen varma, että tämän invaasion takana on väestöliitto. http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/suomalaisten_isyys_vaarassa

haedon
24.08.2017, 16.20
Kyllä ryssä on ryssä ja tsuhna on tsuhna vaikka poloniumilla marinoisi ennen voissa paistoa.

LJL
24.08.2017, 16.24
Kyllä ryssä on ryssä ja tsuhna on tsuhna vaikka poloniumilla marinoisi ennen voissa paistoa.

Se on, eh-nimittäin, juuri näin

Nassetäti
24.08.2017, 17.13
tsuhna on tsuhna

Voiko tuohon ryhmään lukeutua erilaiset suvakit ja kevyen liikenteen väylien ongelmat?

OJ
24.08.2017, 22.51

Minä ainakin tiedän oikein tarkasti, että minä muutin Suomesta paremman elämän toivossa. Tiedä sitten olenko sitä vielä loytänyt, mutta ei varmaan kauhean paljon huonommin mene kuin jos olisin pysynyt Suomessa.

Entäs evakot?! Niitäkin oli sentään 420 000 kappaletta eli 11% maan silloisesta väestöstä (lähde: Wikipedia).

En tosin tiedä liittyykö tämä käsillä olevaan asiaan mitenkään. Paitsi sillai, etten määkään olisi tälläinen jos saisin asutella esi-isieni mailla.

Mutta mielenkiintoista on se miten moni, ainakin minun, sukulainen on niin jyrkästi mamuja vastaan vaikka vanhemmat ja isovanhemmat olivat kutakuinkin mamuja ihan äskettäin...tai eivät ainakaan olleet mitenkään toivottua porukkaa.

Ja olisihan se hienoa asustella Karjalan kunnailla, jossa kirkonkirjojen mukaan asui minun niminen jantteri jo joskus 1500-luvulla, siinä kylässä mistä mummo lähti evakkoon ja pappa sotimaan.

Pekka L
25.08.2017, 05.29
Jos oman maan kansalainen muuttaa asuinpaikkaa pysyäkseen jatkossakin oman maan kansalaisena... Niin en nyt ihan heitä vetäisi tähän keskusteluun. Olivat sitten minkä maan kansalaisia tahansa.

Nassetäti
25.08.2017, 07.40
Kuis niin? Eikös semmottisilta pitäis rajalla ottaa kansalaisuus pois. Eihä se vetele, että ensi täällä käydään veronmaksajien rahoille, ja sitten karataan muille maille. Tsot tsot.

mgcc
25.08.2017, 07.48
Meidän suvusta lähdettiin joukolla Amerikkaan viime vuosituhannen alussa, koska silloinen kotimaa (Venäjän osahan me oltiin) oli sodassa ja joukkoja kerättiin Suomesta.

Ei tainnut Amerikka ollut vielä "löytynyt" viime vuosituhannen alussa. Sit toiseks, Suomen suuriruhtinaskunnasta ei otettu pakolla väkeä Venäjän armeijaan. Suomalaiset maksoivat tästä ns. sotilasmiljoonia: https://fi.wikipedia.org/wiki/Sotilasmiljoonat

arctic biker
25.08.2017, 08.02
Ei tainnut Amerikka ollut vielä "löytynyt" viime vuosituhannen alussa. Sit toiseks, Suomen suuriruhtinaskunnasta ei otettu pakolla väkeä Venäjän armeijaan. Suomalaiset maksoivat tästä ns. sotilasmiljoonia: https://fi.wikipedia.org/wiki/Sotilasmiljoonat

Mullakin joku muistikuva mutta onneksi löytyy faktatietoa, kiitos.

Nassetäti
25.08.2017, 08.08
Ja sellainenkin tieto löytyy, että entiset Neuvostoliittolaiset jotka taistelivat Suomen riveissä, palautettiin junilla sinne siperiaan. Ja myöhemmin kyllä tarjottiin paluumahdollisuutta, mutta tulijoita ei oikein enää ollut.

JackOja
25.08.2017, 08.09
Ei tainnut Amerikka ollut vielä "löytynyt" viime vuosituhannen alussa....

Olihan siellä porukkaa jo 16000 vuotta sitten ja ensimmäiset eurooppalaisetkin (Leif Eriksson kamuinensa) kävivät siellä oleskelemassa 900-luvulla.

mgcc
25.08.2017, 08.22
^ Varmaan jotain nimimerkki "lansiven" sukulaisia.

LJL
25.08.2017, 10.28
^ Varmaan jotain nimimerkki "lansiven" sukulaisia.

Minähän olen siis eh-nimittäin puoliksi Amerikan intiaani ja puoliksi manne. Ilmakos ei kulje kisoissa.

Nassetäti
25.08.2017, 12.09
Eikös sellainen ollut edesmennyt keksijä, huumori- ja bisnesmies Spede?

arctic biker
25.08.2017, 13.19
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005340341.html
Voi Jeesus sentään, tommoisia eduskuntaan äänestetään. Saahan sitä mieltä olla mutta ihmisten päälle sylkeminen, hyi helvetti.

PK1
25.08.2017, 13.46
Missä lukee että on syljetty ihmisten päälle?

JackOja
25.08.2017, 13.58
...tommoisia eduskuntaan äänestetään.

Semmosta se kansanvalta on.

Muistelen kun toveri Brilleaux vuosia sitten halveksuen ihmetteli miksi eduskunnassa pitää olla RKP-laisia. Taisi sanoa vielä "Hyi saatana" perään. Piti selittää hänelle, että ihmiset ovat äänestäneet ne sinne.

Sanailumme muistaakseni poistettiin moden toimesta silloin.

samooja
25.08.2017, 15.22

Kyllä kyllä. Musta on musta ja tyhmä on tyhmä ja pelle on pelle. Mikä sun pointti on? Millainen henkilö ylipäätään paistaa ihmistä voissa? Kannibaali tietenkin, mutta eikö tuollainen kirjoittelu sinustakin ole ihan oikeassa todellisuudessa tyylitöntä, ehkä teilläpäin sillä saa naisia ja ystäviä.

Ja tietysti voit kommentoida, kunhan totesin.

En ole huomannut että kukaan on täällä käyttänyt sanaa tsuhna.

Ymmärrän kyllä että vastasit tyttöystäväsi puolesta, hän kun käytti raflaavasti väärin ryssä sanaa eikä uskalla kommentoida itse.

Hyvää viikonloppua.

Ohiampuja
25.08.2017, 17.33
Mikä sun pointti on?
Eikös tuo nyt ollut aika selvää sarkasmia. ;)

arctic biker
25.08.2017, 17.39
Haedon yleensä kirjoittaa järkeviä tekstejä joita arvostan, ehken viimeisin meni överiksi minunkin mielestä. Toisaalta ystäväni Samooja reagoi turhan kärkevästi. Rauha maassa ja hyvää tahtoa kaikille.

arctic biker
25.08.2017, 17.49
Missä lukee että on syljetty ihmisten päälle?
Tuossahan hän kertoi, mitä vähän olen mv-saittia katsonut niin samalla idealla tulkitsin.

veke
25.08.2017, 22.34
Kyllä kyllä. Musta on musta ja tyhmä on tyhmä ja pelle on pelle. Mikä sun pointti on? Millainen henkilö ylipäätään paistaa ihmistä voissa? Kannibaali tietenkin, mutta eikö tuollainen kirjoittelu sinustakin ole ihan oikeassa todellisuudessa tyylitöntä, ehkä teilläpäin sillä saa naisia ja ystäviä.

Ja tietysti voit kommentoida, kunhan totesin.

En ole huomannut että kukaan on täällä käyttänyt sanaa tsuhna.

Ymmärrän kyllä että vastasit tyttöystäväsi puolesta, hän kun käytti raflaavasti väärin ryssä sanaa eikä uskalla kommentoida itse.

Hyvää viikonloppua.

Pitää tuntea historiaa että ymmärtäis tuon.
Ryssä on ryssä, vaikka voissa paistaes.
Voissa paistaen saa vaikka minkä maistuvais - paitsi ryssän.
Tarkoittaa että venäläista ei suomalainen sinisilmäinen ymmärrä, vaan pitää olla varuillaan eikä uskoa ryssän lipeviä sanoja.
Vaan nykyäänkin Venäjä on rajanaapuri ja sen kanssa Suomen on oltava. Ja pyrittävä kaupankäyntiin niin paljon kuin suinkin. Eusta huolimati.
Ai kui. Isä, sedät, ukki ja yksi täti vietti sen viitisen vuotta itärajalla, että turha alkaa jankkaa ...

haedon
26.08.2017, 12.59
:rolleyes:Suurinpiirtein noin. Viime vuosina itänaapuri on ihan omilla toimillaan ansainnut epäluulon ja luottamus voidaan palauttaa vain osoittamalla että he noudattavat kansainvälistä rauhaa ja järjestystä. Ja me olemme edelleen niitä tsuhnia, jotka luottavat ehkä liikaa että jotain positiivista tapahtuisi ilman että nationalista sisäänpäinkääntyvää yhteiskuntaa ravistellaan.

https://www.youtube.com/watch?v=5pJMP5eNAQI

Hyötypolkija
26.08.2017, 14.10
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005340341.html
Voi Jeesus sentään, tommoisia eduskuntaan äänestetään. Saahan sitä mieltä olla mutta ihmisten päälle sylkeminen, hyi helvetti.

Niin ei kai se sentään päälle sylkenyt. Mutta tähän liittyen taas havainto unelmalehtien ulkopuolelta.

Juuri menneellä viikolla kävelin jälleen kerran romanikerjäläisen ohi, kun menin lounaalle. Kovin oli surkean oloinen ja käheällä äänellä jotain sanaa hoki kuppia heilutellen. Tultiin syömästä ja vähän vielä kilisytti kuppia, mutta kun oltiin kohdalla, tulikin kerjäläisen tuttuja paikalle, niin ponnahti iloisesti heleän kikatuksen säestämänä ylös halailemaan ja osasi näemmä englantia ainakin paljon ensinäkemää paremmin. Sitten kaivettiinkin iPhonet viitan alta ja ruvettiin sopimaan jotain. Ei sentään tällä kertaa siis ollut ne mafian parittajajätkät kyseessä, jotka paikalle tuli, mutta kyllä tuota meidän perässä tullut mummeli vähän jäi suu auki tuijottamaan. Tiedä sitten, oliko aikeissa lantin tarjota, mutta tuskin enää tuon jälkeen.

Nassetäti
26.08.2017, 15.00
Se on sitten kannattavaa yritystoimintaa tuo kerjäläisenä yrittäminen. Harmi, jos sitäkin halutaan kieltää.

Fat Boy
26.08.2017, 15.54
Jos antaa lantin, niin siitä pitää saada kuitti. Jotta verottajakin saisi osuutensa.

mgcc
26.08.2017, 19.16
Tätäkään ei tiedä suuri osa maailman ihmisistä: DIN määrittelee myös saksalaiset jauhotyypit normissa DIN 10355. Sakujen jauhot ovat siis normaaleja.

OKS
26.08.2017, 19.56
Aikamoinen paukkuhan tuo on, mutta olenko epänormaali, kun en ole shokissa?
http://www.msn.com/fi-fi/lifestyle/koti-ja-vapaa-aika/mies-kuvaa-ukkospilve%c3%a4-%e2%80%93-ihmiset-ovat-shokissa-videolle-tallentuneesta-kuvamateriaalista/ar-AAqIOfN?li=BBr5KbI&ocid=mailsignout

Köfte
26.08.2017, 21.06
Niin ei kai se sentään päälle sylkenyt. Mutta tähän liittyen taas havainto unelmalehtien ulkopuolelta.

Juuri menneellä viikolla kävelin jälleen kerran romanikerjäläisen ohi, kun menin lounaalle. Kovin oli surkean oloinen ja käheällä äänellä jotain sanaa hoki kuppia heilutellen. Tultiin syömästä ja vähän vielä kilisytti kuppia, mutta kun oltiin kohdalla, tulikin kerjäläisen tuttuja paikalle, niin ponnahti iloisesti heleän kikatuksen säestämänä ylös halailemaan ja osasi näemmä englantia ainakin paljon ensinäkemää paremmin. Sitten kaivettiinkin iPhonet viitan alta ja ruvettiin sopimaan jotain. Ei sentään tällä kertaa siis ollut ne mafian parittajajätkät kyseessä, jotka paikalle tuli, mutta kyllä tuota meidän perässä tullut mummeli vähän jäi suu auki tuijottamaan. Tiedä sitten, oliko aikeissa lantin tarjota, mutta tuskin enää tuon jälkeen.

Vastaavia tapauksia täältä semi-pohjoisestakin. Jeesus sentään,
tänne taantuman pahiten runtelemaan EU:n unohdettuun kolkkaan tullaan kerjuulle.

samooja
27.08.2017, 08.52
Pitää tuntea historiaa että ymmärtäis tuon.
Ryssä on ryssä, vaikka voissa paistaes.
Voissa paistaen saa vaikka minkä maistuvais - paitsi ryssän.
Tarkoittaa että venäläista ei suomalainen sinisilmäinen ymmärrä, vaan pitää olla varuillaan eikä uskoa ryssän lipeviä sanoja.
Vaan nykyäänkin Venäjä on rajanaapuri ja sen kanssa Suomen on oltava. Ja pyrittävä kaupankäyntiin niin paljon kuin suinkin. Eusta huolimati.
Ai kui. Isä, sedät, ukki ja yksi täti vietti sen viitisen vuotta itärajalla, että turha alkaa jankkaa ...
Anteeksi Te hyvä Herra, mutta että murteella kirjoittaminen, sekö oikeuttaa sarkasmin? Suomalainen on lukihäiriöinen vaikka laadukasta peruskoulua kävisi.

En minä muuten tässä tekisi itsestäni pilkan kohdetta, mutta kun isoäitini oli niitä harvoja jotka selvisivät Pogromista ja sitten ja sitten päätyivät Suomeen, tänne missä ihmiset on ihmisiä. Isästä en viitsi sanoa mitään, koska on vaikea sanoa oliko hän Norjalainen, Ruotsalainen vaiko vain ihan tavallinen Saamen Suomalainen, mysteeriksi jäi koko ukko, tiedä vaikka olisi ollut Jenkki.

Koen tuon mainitsemasi historian jo kuluneen sen verran, että on vain syvää typeryyttä ylläpitää isien ja muiden sota harhoja joita kokivat Neuvostoliiton kanssa, sota jossa me emme olleet. Mutta taksissa en tahtoisi jutustella lontoota, enkä linja-autossa jota maustetaan kielellä jota en tunne.

Mä olen sitä mieltä, kun tässä näitä mielipiteitä jaetaan, että kun tuntee historiansa tuntee juurensa.

Luot illuusiota nilsiläisestä pellavapäästä joka nousee tylystä, katkeran kyynisestä muita soimaavasta kielestä kuin Väinämöisen kanteleen kieliltä nousivat urhoolliset säkeet joilla tanssii Suomen kansan pelastus.

Ette olisi eronneet kirkosta sankoin joukoin, sillä te aiheutitte tämän vamman suomi-neidon turvalliselle kohdulle, josta jokainen huippu insinööri ja tarmokas duunari on syntynyt.

Minä kuitenkin olen vain herkkä ja hauras runopoika, joka syö kasviksia ja tykkää maalata vesiväreillä riettaita kuvia lumotun lammen pintaan.

Joten varo herjasi kanssa koska sen aiheuttamat mielikuvat voivat viedä yöunet. Saatan alkaa myös kammota ja säikkyä jokaista vakavasti otettavaa pyöräilijää, enkä uskalla enää mennä töihin saati osallistua kulttuurin tappo talkoihin.

Eiku oikeasti älkää olko niin vakavia, seuraavan kerran kun tapaatte venäläisiä menkää reilusti vaan ravistamaan kättä ja voimallisesti mahti äänellä julistakaa RYSSÄ PERKELE. Varmaan saatte ison moskovalaisen suukon poskelle ja reilun halin.

Minä jatkan tällä kapealla ja ahdasmielisellä polulla, jossa saan jatkuvasti ihmetellä miksi tytöt on niin ihania ja anteliaita, etten taida päästä kotiin ajoissa kun aina joka paikassa aina joku nainen on mun kimpussa.

Menkää kirkon penkille saatana, nyt on pyhäpäivä! Mä lähden koirien kanssa metsään.

Oikein hyvää päivän jatkoa.

jk. jäi sellainen kuva, että Neuvosliitto oli hyvä juttu ja venäläinen on huono ja paha.