PDA

Näytä tavallinen näkymä : Virallinen jeesustelutopikki vol3

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 [33] 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61

bici74
06.04.2017, 10.20
Kuka osaa sanoa että kuinka monta sellaista valtiota afrikassa tai lähi-idässä on, joiden rajat olisi muodostuneet luonnollisesti kansojen "keskenään so(p/t)imalla"? Ja kuinka monta rajalinjaa on sovittu noiden siirtomaa pamppujen keskinäisissä palavareissa. Tietysti itse kansalaisilta mitään kysymättä...

Noiden seutujen karttaa katsomalla sanoisin että siellä on moni pätkä rajoista piirretty kartalle viivotinta apuna käyttäen.

tempokisu
06.04.2017, 10.21
Vähän hymyilytti eilinen pressojen "tiedotustilaisuus". Oli kuin vanhoilta kunnon neuvostoajoilta konsanaan. Ylistettiin hyviä ja edelleen paranevia suhteita, alati kehittyvää yhteistyötä yms. Hyvä, ettei Sale sentään mennyt solmimaan YYA-sopimusta Kiinan kanssa. Kun vastapuoli kuitenkin on yhden puolueen valtio, joka polkee kansalaistensa ihmisoikeuksia mennen tullen...

Mutta hienoa, että saatiin Kiinan presidentti - ja vallan vaimonsa kanssa - tänne. Ei hän ihan missä tahansa maassa vaivaudu vierailemaan! :D

Ihan samoja ajatuksia. Ja kuinka ollakaan, sekä Kiinan että Suomen pressan vaimot ovat oikein "tyyli-ikoneja", ei pahalla sillä oikein tyylikkäitä olivat.
Kohta Kiinan presidenttipari on ( ellei jo ole ) USA:ssa Trumpin vieraana, siinäpä vertailukohtaa.

Concorde
06.04.2017, 10.22
Luinpaikallisaviisista ehdokkaiden vaalimainoksia eilen ja samalla luonnollisesti puolueiden viralliset painopisteet meidän pitäjässä. Kaikki olivat suloisen samaa mieltä siitä, että yrittäjyys on pop, mikä sinänsä on erittäin jees.

kuitenkin, kun yrittäjillä itsellään oli myös kokosivun mainos, että nämä ehdokaaat todistetusti ajavat yrittäjien asioita, niin koko punavihreä porukka loisti poissaolollaan (pari demaria taisi olla listalla, mutta muut 30 olivat Kok-Kesk-Ps-Krist - sakkia). Aika jännää...

Naapuripitäjä Pirkkala voitti asukastyytyväisyysmittauksen hiljattain: http://yle.fi/uutiset/3-9531462 Jos katsoo siellä tuota poliittista jakaumaa (http://www.pirkkala.fi/paatoksenteko/valtuusto/), ja ottaa lisäksi tuon listan kolmosen Naantalin (http://www.naantali.fi/paatokset/kaupunginvaltuusto/fi_FI/kv_kokoonpano/) (Kauniainen on sen verran speciaali), niin voikohan tuosta päätellä millaisella porukalla saadaan toimiva kunta aikaiseksi...

Ohiampuja
06.04.2017, 11.02
jos tuomio on lain mukainen, niin pulinat pois.
Ei lakikaan mikään virheetön ole. Eikö niitäkin koko ajan kehitellä nykyajan vaatimuksia vastaaviksi. Ja jostain se kehitystyökin herätteen saa.

Oatmeal Stout
06.04.2017, 11.15
Ei lakikaan mikään virheetön ole.
Siksi kannattaisi perehtyä ohjeisiin lain tulkitsemisesta.

tempokisu
06.04.2017, 18.04
Naapuripitäjä Pirkkala voitti asukastyytyväisyysmittauksen hiljattain...

Minulta ei, piruvie, kysytty! Pirkkalassa ei pääse esimerkiksi tk:n hammaslääkäriin, eikä lääkäriin muutenkaan ellei mene Dextran tosi kalliiseen paikkaan ( ajokorttitodistus noin kahdeksankymppiä ). Kovasti paikallislehden yleisönosastolla purnataan että nyt ei pysy kunnossa kun uimahallia ei ole. Pitää käydä jossain muualla ja siellä on hyytävän kylmää +23 asteista vettä.
Juuri Aamulehden yleisönosastolle kirjoitti joku toinenkin tyytymätön pirkkalalainen, ja olen samaa mieltä; puut kaadetaan, ja vähänkin jos jossain on vapaata viheraluetta niin rakennetaan sinne kerrostaloja.
Joskus oli aika kun Pereen kautta oli kiva "metsälenkki" ja nyt on niin täynnä kerrostaloa että naapuria voi kätellä parvekkeelta käsin.

OJ
06.04.2017, 19.24
Kun noita palautettuja ja hajoitettuja perheitä väitetään olevan ja mielipiteisiin yritetään vaikuttaa, niin aktivistina ja mielipiteisiin vaikuttamista yrittävänä voisi olla edullista antaa inhimilliselle tragedialle kasvot. Jos homma jää jonkun erittäin huolestuneen suomalaisaktivistin purkaukseksi hesarin artikkelissa, niin ei se ketään kiinnosta, jos edes uskotaan todeksi.

Ja mitä Kiinaan tulee...naureskelkaa vaan. Kiinassa on ihan pirun paljon rahaa. Siis ihan sikana. Jos se raha ei Suomeen kelpaa, niin ottajia on muuallakin. No ei ketään, kyllä se seuraava Nokia tulee ihan kohta ja pelastaa.

marmar
06.04.2017, 19.39
Pelko pois! Tulin taannoin lentokentältä yömyöhällä kotiin tummaihoisen taksikuskin kyydissä. Kaveri ajoi siististi, ei koukannut Riihimäen kautta, antoi rahasta oikein takaisin, toivotti hyvää yötä ja käyttäytyi kaikin puolin mallikelpoisesti. En tosin ollut maistissa.

Eikä siinä vielä kaikki! Vähän aikaa sitten kävin lääkärillä, joka oli ihan mutimusta. Sekin sujui hyvin, sain reseptin eikä minua pelottanut lainkaan! Olen joskus aiemmin asioinut myös virolaisperäisen ja - kääk - luullakseni venäläislähtöisen lääkärin kanssa. Ihan pätevänoloisia hekin.

Ei minulla ole valittamista myöskään itseäni tummemmista pizzamiehistä, kodinkonemyyjistä tai lähijunien konduktööreistä.

Olenkohan minä sellainen suvakki, joista nykyään paljon puhutaan?! :D:D

Tuon kirjoituksen perusteella mahdotonta sanoa. Kaikki kuvaamasi esimerkit oli työssäkäyviä.

Itse ymmärrän suvakilla sellaisen maahantulijan kannattajaa, jonka ensisijainen motiivi on väistää kotimassa tehtyjen rikosten rangaistuksia ja tulla elämään suomalaisen sosiaaliturvan varaan. Osoittaa mieltään siitä että saa liian huonoa ruokaa, kun tarjotaan samaa ruokaa mitä suomalaisille jne.

Munamankeli
06.04.2017, 19.51
Joko kunnioitetaan lakeja tai sitten voidaan kokeilla myös yleistä anarkiaa, josko se maittaisi paremmin.

Jep, tätä koetettiin noin sata vuotta sitten ja vieläkin kommarit valittavat, kun osa tovereista joutui kuopan reunalle. Toki sinne joutui myös lahtareita.

LJL
06.04.2017, 19.56
Ei lakikaan mikään virheetön ole. Eikö niitäkin koko ajan kehitellä nykyajan vaatimuksia vastaaviksi. Ja jostain se kehitystyökin herätteen saa.

Laki vastaa nykyajan vaatimuksia, kun elintasoshoppailu tosiasiallisesti estyy, toisaalta todellista hätää kärsivät saavat väliaikaisen turvapaikan kunnes tilanne rauhoittuu, ja kaiken kaikkiaan 100% valtion kassasta elätettävien maahantulo pysyy edes jollain tasolla kestävällä pohjalla. Myös turvallisuusnäkökohtienkin huomiointia lakivalmistelussa arvostan, eli ei mielellään kovin paljon otettaisi lisää väkeä sotaa käyvistä muslimimaista. Kyllä lait varmasti tässä kohtaa kehittyvät mielumminkin todennäköisesti tiukempaan suuntaan lähivuosikymmeninä koko Euroopassa, mikä on yhteiskunnallisesti varsin hyvä asia.

spaceman
06.04.2017, 20.32
Luinpaikallisaviisista ehdokkaiden vaalimainoksia eilen ja samalla luonnollisesti puolueiden viralliset painopisteet meidän pitäjässä. Kaikki olivat suloisen samaa mieltä siitä, että yrittäjyys on pop, mikä sinänsä on erittäin jees.

kuitenkin, kun yrittäjillä itsellään oli myös kokosivun mainos, että nämä ehdokaaat todistetusti ajavat yrittäjien asioita, niin koko punavihreä porukka loisti poissaolollaan (pari demaria taisi olla listalla, mutta muut 30 olivat Kok-Kesk-Ps-Krist - sakkia). Aika jännää...

Syntymäkunnassani järjestettiin ylen televisioima vaalitentti jota voi netin kautta katsoa. Huvitti kun puolueiden välillä ei löytynyt puolentoista tunnin aikana eroja kuin yhdessä asiassa. Vasemmistoliitto ja Kokoomus ajoivat vakuuttelujen perusteella kumpikin yrittäjien asiaa ihan saman verran. Ei kysytty ovatko palkan sivukulut ja irtisanomissuoja kohdallaan. Siitä olisi niitä eroja paljastunut.

Ainoa aitoja eroja esiin nostanut aihe oli soteen liittyvät yksityistämisasiat ja kunnassa tehdyt esiselvitykset mahdollisista muista palvelujen tarjoajista. Alkoi kyllä oikeisto ja vasemmisto erottua.

Toinen juttu on että yrittäjäkin on laaja käsite. Yrittäjä Risto Siilasmaa ja yrittäjä Pertti Kirvesmies Hiacessaan saattavat olla yrittäjinä erilaisissa tilanteissa.

spaceman
06.04.2017, 20.46
Ja mitä Kiinaan tulee...naureskelkaa vaan. Kiinassa on ihan pirun paljon rahaa. Siis ihan sikana. Jos se raha ei Suomeen kelpaa, niin ottajia on muuallakin. No ei ketään, kyllä se seuraava Nokia tulee ihan kohta ja pelastaa.

Jep, jos kiinalaiset haluavat niin ei ole maailmassa sellaista firmaa jota he eivät pystyisi ostamaan pois kuljeksimasta. Jos ei ole tänään tarpeeksi suurta firmaa itsellään niin laitetaan hallituksen toimin nippuun sellainen ja ostetaan heiltä isoja kannattavia urakoita. Johan alkaa rahaa olla niin että voi ostaa mitä vain. Näin toimii keskusjohtoinen valtio. Muutosnopeuskin on ihan eri luokkaa kuin demokraattisessa maassa.

Ohiampuja
07.04.2017, 06.40
Laki vastaa nykyajan vaatimuksia, kun elintasoshoppailu tosiasiallisesti estyy... Myös turvallisuusnäkökohtienkin huomiointia lakivalmistelussa arvostan, eli ei mielellään kovin paljon otettaisi lisää väkeä sotaa käyvistä muslimimaista.
Tarkoitin tuolla kehityksellä lakeja noin yleisellä tasolla. Vaikkapa ympäristönsuojelun puolella. Se mikä oli eilen sallittua voi olla tänään kiellettyä. Tai päin vastoin.

Mutta onko tuossa LJL tekstissä ristiriita? Elintasoshoppailu pitäisi estää, mutta sotaa käyvästä maastakaan ei saisi tulla?

Eikö sieltä juuri tule ne todellista turvapaikkaa vailla olevat?

tempokisu
07.04.2017, 07.28
Toinen juttu on että yrittäjäkin on laaja käsite. Yrittäjä Risto Siilasmaa ja yrittäjä Pertti Kirvesmies Hiacessaan saattavat olla yrittäjinä erilaisissa tilanteissa.

Sitten on me vuokrapaikkayrittäjät; kaikki yrittäjän velvollisuudet mutta ei mitään yrittäjän oikeuksia.

Mutta hei liito-oravat! tulkaa Hämeenkadulle, tänne Hämeenkadun länsipäähän!! vaikka vaan papanoimaan niin saatais se #¤ ratikka kiertään jotain muuta kautta.

Smo
07.04.2017, 08.21
Syntymäkunnassani järjestettiin ylen televisioima vaalitentti jota voi netin kautta katsoa. Huvitti kun puolueiden välillä ei löytynyt puolentoista tunnin aikana eroja kuin yhdessä asiassa. Vasemmistoliitto ja Kokoomus ajoivat vakuuttelujen perusteella kumpikin yrittäjien asiaa ihan saman verran. Ei kysytty ovatko palkan sivukulut ja irtisanomissuoja kohdallaan. Siitä olisi niitä eroja paljastunut.

Ainoa aitoja eroja esiin nostanut aihe oli soteen liittyvät yksityistämisasiat ja kunnassa tehdyt esiselvitykset mahdollisista muista palvelujen tarjoajista. Alkoi kyllä oikeisto ja vasemmisto erottua.

Vasemmistoliitto on pitkään ajanut pienyrittäjien ALV-rajan nostoa ja parempaa sosiaaliturvaa, Kokoomus taas on perinteisesti keskittynyt suuriin korporaatioihin

Jopotuinen
07.04.2017, 14.37
Sitten on me vuokrapaikkayrittäjät; kaikki yrittäjän velvollisuudet mutta ei mitään yrittäjän oikeuksia.

Mutta hei liito-oravat! tulkaa Hämeenkadulle, tänne Hämeenkadun länsipäähän!! vaikka vaan papanoimaan niin saatais se #¤ ratikka kiertään jotain muuta kautta.

Paljonko olet valmis maksamaan pussukasta liitiksen pipanoita?

OJ
07.04.2017, 15.14
Tässä on käsillä jonkin huipentuma. Tampereen ratikka kiertää liito-oravan papanoita...

tempokisu
07.04.2017, 16.29
Paljonko olet valmis maksamaan pussukasta liitiksen pipanoita?

:D paljon, pomoni tulee mukaan hankkeeseen.
Yhtä ihmistä lukuunottamatta kaikki asiakkaat kun on tullu puhetta asiasta, ovat kironneet koko turhaa rötisköhanketta. Tämä yksi "odottaa sitä päivää kun pääsee ratikalla meidän puljulle", johon mä vastasin että jos meidän puljua enää silloin on...

Ohiampuja
07.04.2017, 18.08
Voihan Tukholma. :(

Köfte
07.04.2017, 18.21
^Tuossa samassa kulmassa on tullut odoteltua perheen naisia ostoksilta:(
Tämä revohka saa uutta ulottuvuutta, kun tapahtumapaikat ovat tuttuja.

LJL
07.04.2017, 18.33
Mutta onko tuossa LJL tekstissä ristiriita?

Voihan Tukholma. :(

Niin, tarkoitin lähinnä sitä ettei oteta elintasoshoppailijoita eikä myöskään yleisestikään muslimimaista näitä potentiaalisia "voihan..."-kavereita.

Concorde
07.04.2017, 20.42
Ilmainen vinkki, jolla vois tehdä just nyt rahaa: Joku yksinkertainen RF/BT - mokkula, joka pitää olla kabiinissa, että kuorkki käynnistyy ja joka kulkee saumattomasti kuskin mukana. Noita jakeluautoja kun tulee aina olemaan teiden varsilla avaimet virtalukossa, niin jos ne ei käynnistyis ilman jokun kuskin mukana kulkevan mokkulan olemassa oloa, niin noi v*tun idiootti-terroristit ei pääsis pöllimään niitä - trendi kun tuntuu olevan...

Muutaman kympin vehjes, joka olisi suoraviivainen asennettava systytysvirtaan ja ei aiheuttais kuskille lisätöitä , myis varmaan kun häkä kuljetusyhtiömarkkinoilla.

Ei oo ihan parasta mainosta nähdä uutisissa oman virman autoa jossain väkijoukossa veren peitossa .

mutanaama
07.04.2017, 21.13
Asennettiin -90 luvulla venäjälle meneviin autoihin amerikkalaista, muistaakseni viper merkkistä hälytintä, jonka pysty napin painalluksella laittamaan kaappaustilaan. Eli 30s kaappauksen jälkeen auto alkoi nykimään noin 30s ja sitten sammui. Just riittävän pitkälle, ettei enää päässy ampumaan entistä omistajaa kiukuspäissään, ja että rökäle ei jääny sillä esim kiskoille rötköttämään.
Toisaalta meidän yhdellä softalla voi tehdä soveltamalla niin, että jos auto tarpeeksi eksyy sovitulta reitiltä, niin maksiminopeus on vain 10kmh. Mahtais siinä kelmiä kiukuttaa..

Jonttu.
07.04.2017, 21.43

.

Ja sitten vielä joku miettii miksi suomalaiset eivät pärjää innovaatioissa ja miksi kipeät rakenneuudistukset junnaavat paikoillaan...

Ainoa pysyvä asia tämän päivän yhteiskunnassa on jatkuva muutos.

Ratikka on ihan jees, ei ehkä järkevä ratkaisu tulevaisuudesta tarkasteltuna, mutta ainakin yritystä löytyy ja kaupunki kehittyy. Kaupungin valtuuston kokousta seuranneena täytyy kyllä sanoa, että kaikki ratikan vastustusargumentit olivat niin uskomattoman surkeita, ettei sitä rakentamista oikein voinut kieltää.... Jos hanke olisi oikeasti ollu niin huono niin kyllä ne perustelut olisi löydetty...

Samanlaista parjausta oli rantatunnelista, ja onhan se todella asiallinen ratkaisu.

Aakoo
08.04.2017, 07.48
Kyllä on Tukholmassa nyt ilmassa ihanaa monikulttuurista värinää, vaikka tietenkään pelolle ei saa antaa valtaa. Nyt vaan jännityksellä odottamaan, milloin tätä herkkua saadaan kotimaankin ummehtuneeseen ilmapiiriin. Aaah unelmaa!

Osanottoni menehtyneiden omaisille, ja tsemppiä loukkaantuneille.

tempokisu
08.04.2017, 08.02
.

Ja sitten vielä joku miettii miksi suomalaiset eivät pärjää innovaatioissa ja miksi kipeät rakenneuudistukset junnaavat paikoillaan...

Ainoa pysyvä asia tämän päivän yhteiskunnassa on jatkuva muutos.

Ratikka on ihan jees, ei ehkä järkevä ratkaisu tulevaisuudesta tarkasteltuna, mutta ainakin yritystä löytyy ja kaupunki kehittyy. Kaupungin valtuuston kokousta seuranneena täytyy kyllä sanoa, että kaikki ratikan vastustusargumentit olivat niin uskomattoman surkeita, ettei sitä rakentamista oikein voinut kieltää.... Jos hanke olisi oikeasti ollu niin huono niin kyllä ne perustelut olisi löydetty...

Samanlaista parjausta oli rantatunnelista, ja onhan se todella asiallinen ratkaisu.

Ei muuten, mutta tässä on vaan oma kisu ojassa ja pelkään sitä melua just työhuoneeni vieressä, ja miten sekä ratikkatyömaa että sote vaikuttavat omaan työtilanteeseen.
Muutenhan Tampereen asiat ei koske mua eikä kiinnosta. Jossain päin on se rantatunneli joo, mutta ei vaikuta mun elämiseen yhtään mitenkään.

Tosin raitiotievaunu ei minusta kuulosta yhtään kehitykseltä, vaan paluuta johonkin wanhaan aikaan. Kas kun ei ekologista vaihtoehtoa, riksaa ja vossikkaa sitten...sehän olisi hianoo kun hevosvaunut kulkisi pitkin historiallista pukulakivi-hämeenkatua.

Ohiampuja
08.04.2017, 09.26
Olen Tampereelta ja tykkään ratikasta.

Tai ei se mun yöunia ainakaan vie. Minä en oikein tajua että miksi siitä pitää niin kauheasti kiihkoilla. Rahaa siihen tietysti kuluu, mutta niin sitä on tapana kulua muihinkin "kärki" hankkeisiin. :)

Kampinalle
08.04.2017, 09.53
Kyllä on Tukholmassa nyt ilmassa ihanaa monikulttuurista värinää, vaikka tietenkään pelolle ei saa antaa valtaa. Nyt vaan jännityksellä odottamaan, milloin tätä herkkua saadaan kotimaankin ummehtuneeseen ilmapiiriin. Aaah unelmaa! .

Olipa poikkeuksellisen typerä, tarpeeton ja kusipäinen kommentti, jessus sentään!

PetriV
08.04.2017, 10.13
Tosin raitiotievaunu ei minusta kuulosta yhtään kehitykseltä, vaan paluuta johonkin wanhaan aikaan. Kas kun ei ekologista vaihtoehtoa, riksaa ja vossikkaa sitten...sehän olisi hianoo kun hevosvaunut kulkisi pitkin historiallista pukulakivi-hämeenkatua.

Millä muulla tavalla julkista liikennettä voisi Tampereella kehittää? Jokusen kerran ruuhka-aikaan Tampereen läpi ajaneena tiedän, että koko kaupunki on pahimmillaan aivan tukossa ja jotain tarvitsisi tehdä. Lisää busseja? Ei kiitos vaikka olisivatkin sähköbusseja. Omaan korvaan raitiovaunu kuullostaa potentiaaliselta ja käytännölliseltä, ehkä myös ympäristöystävälliseltä.

Olen joskus sanonut, että yksityisautoilun voisi kieltää rautatienkadun ja hämeenpuistokadun väliseltä alueelta. Ehkä radikaali ratkaisu, mutta minun mielestäni se tekisi Tampereen keskustasta miellyttävämmän paikan liikkua. Joitakin poikkikatuja säästettäisiin autoille, että parkkihalleihin ja asuntojen pihoihin pääsisi. Hämeenkadun itäpään aukaiseminen kaikelle liikenteelle oli virhe. Sillä paikattiin vain huonoa suunnittelua kun ympäri keskustaa on monta projektia käynnissä.

Jonttu.
08.04.2017, 10.17
Ei muuten, mutta tässä on vaan oma kisu ojassa ja pelkään sitä melua just työhuoneeni vieressä, ja miten sekä ratikkatyömaa että sote vaikuttavat omaan työtilanteeseen.
Muutenhan Tampereen asiat ei koske mua eikä kiinnosta. Jossain päin on se rantatunneli joo, mutta ei vaikuta mun elämiseen yhtään mitenkään.

.

Eikö ole aika itsekästä ajatella vain sitä miten jokin asia vaikuttaa omiin intresseihin eikä yleistä kokonaiskuvaa? Ratikka on yksi niistä elementeistä, jotka vievät kaupunkikehitystä eteenpäin ja edistävät Tampereen alueen elinvoimaa. Ihan hienoa ettei pääkaupunkiseutu ole ainoa Suomen kehittyvä alue. Ainoa negatiivinen asia siinä tuntuu olevan, että suunniteltuja pysäkkejä on aivan liikaa. Esim Hervannassa kuusi pysäkkiä, vaikka 3 olisi aivan riittävä määrä. Ratikan koko edistyksellisyys perustuu siihen ettei pysähtele sadan metrin välein vaan kykenee liikkumaan reitillään välimatkat asiallisella nopeudella jolla todella saavutetaan ajallista hyötyä linja-autoon nähden.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tampereen_raitiotie#/media/File:Ratikka-tampere.png

tempokisu
08.04.2017, 12.29
^Koska kukaan ei ajattele mun parasta, mun on ite pakko ajatella omaa hyvinvointiani, jos se on itsekästä niin on sitten. Mun hyvinvointini on mulle itelle tärkee. Joudun ehkä oleen lomalla kun se työmaa on meidän puljun edessä.
Mihäh? se mitään nopeuta. Härmälästä joutuu tulee 3km bussilla, pois ja odotellaan, ja ratikalla 5km. Sitten vielä kilsan kävelymatkan kohteeseen. Bussilla pääsi ennen viereen ilman vaihtoja. No minä en pysty käveleen bussipysäkillekään niin ei koske mua, meen fillarilla tai omalla autolla.

Kuten sanottu, yhtä ihmistä lukuunottamatta kaikki joiden kanssa on asia tullut puheeksi, ovat ratikkarötisköä vastaan. Samoin sotelle nauretaan.

Concorde
08.04.2017, 12.54
Olen joskus sanonut, että yksityisautoilun voisi kieltää rautatienkadun ja hämeenpuistokadun väliseltä alueelta. Ehkä radikaali ratkaisu, mutta minun mielestäni se tekisi Tampereen keskustasta miellyttävämmän paikan liikkua.

Kunhan saisivat jonkun kunnon leffateatterin kera parin ravintolan noiden peltomarkettien kylkeen, niin tavallisen ihmisen ei tarvis ees Tampereen keskustaan mennä. Sitten siellä sais tyhjillä teillä kulkea, ken tykkää.

Rantatunneli oli erittäin jees (poisti käytännössä kaikki ruuhkat paasikivi-kekkoslinjalta) ja vielä kun se ratapihankadun vihreä homepommi ymmärretään räjäyttää taivaan tuuliin, niin syöttö tunnelista/tunneliin alkaa toimimaan.

tempokisu
08.04.2017, 16.42
Olen joskus sanonut, että yksityisautoilun voisi kieltää rautatienkadun ja hämeenpuistokadun väliseltä alueelta. Ehkä radikaali ratkaisu, mutta minun mielestäni se tekisi Tampereen keskustasta miellyttävämmän paikan liikkua. Joitakin poikkikatuja säästettäisiin autoille, että parkkihalleihin ja asuntojen pihoihin pääsisi. Hämeenkadun itäpään aukaiseminen kaikelle liikenteelle oli virhe. Sillä paikattiin vain huonoa suunnittelua kun ympäri keskustaa on monta projektia käynnissä.

Muutaman kerran vuodessa tarvii töihin mennä autolla. Itäpään aukaiseminen autoille teki kyllä töistä poisajamisesta sujuvampaa ( aina se Ratinan risteyksessä jonottelua on..). Huonojalkainen ( kuten minä) ei voi asioida Tampereen keskustassa muuten kuin fillarilla. Katsokoot sitten pitkään kun käyn kaupassa rönttösillä pyöräkuteillani. Stockmannilla sain takuulla vartijan perääni :D

Jonttu.
09.04.2017, 18.43
Alkujaan tämän lähetti PetriV http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=2654595#post2654595)
Olen joskus sanonut, että yksityisautoilun voisi kieltää rautatienkadun ja hämeenpuistokadun väliseltä alueelta. Ehkä radikaali ratkaisu, mutta minun mielestäni se tekisi Tampereen keskustasta miellyttävämmän paikan liikkua.

Kunhan saisivat jonkun kunnon leffateatterin kera parin ravintolan noiden peltomarkettien kylkeen, niin tavallisen ihmisen ei tarvis ees Tampereen keskustaan mennä. Sitten siellä sais tyhjillä teillä kulkea, ken tykkää.

Rantatunneli oli erittäin jees (poisti käytännössä kaikki ruuhkat paasikivi-kekkoslinjalta) ja vielä kun se ratapihankadun vihreä homepommi ymmärretään räjäyttää taivaan tuuliin, niin syöttö tunnelista/tunneliin alkaa toimimaan.

Ei yhtään hassumpi idea ohjata yksityisautoilua pois keskustasta tai ainakin tuolta väliltä. Ihminen on siitä jännä otus, että se valitsee aina helpoimman reitin. Jos autolla pääsee mukavasti keskustaan ja hyville pelipaikoille, käyttää se autoa, mutta jos esimerkiksi autoilu ydinkeskustassa on todella vaikeaa, kävelee se mielummin ja jättää auton kauemmaksi. Entistä sulavammat liikenneyhteyden Tampereen kaupungin ohi/lävitse olisivat ihan jees, mutta kyllä niitä busseja ja takseja on ihan riittämiin hämeenkadulla ilman yksityisautoilijoitakin.

Valittaminen keskustan audottomuudesta vaikenee jos muut liikennejärjestykset tarjoavat vain riittävästi lisäarvoa tilalle. Enkä ole kuullut kenenkään valittavan hämeenkadun rauhoittamisesta jälkikäteen. Vaikeinta on tehdä pitkälle tähtääviä edistyksellisiä päätöksiä ja seisoa niitten takana.

Ohiampuja
09.04.2017, 19.30
Tämähän menee jännäksi. Siis nämä vaalit. :)

p bonk
09.04.2017, 21.05
Menee. Eniten ihmetyttää se, että Helsingissä asuu ihmisiä, joiden mielestä Väyrynen sopii kunnanvaltuustoon. Ja vielä niin paljon, että pääsee sinne.

slow
09.04.2017, 21.42
Puhumattakaan siitä miten moni äänestäjä uskoo kansan- ja euroedustajien hoitavan kunnialla näiden puuhien lisäksi myös kunnallisen edustustoimensa.

mpk
09.04.2017, 21.47
Totta. Mistäs luulette maakuntahallinnon väen tulevan kun sen aika koittaa?

mgcc
09.04.2017, 21.47
Väykkä on ns. pullonkorkki. Oikeaa korkkia siis. Pullahtaa aina pinnalle jossain. Pitkäikäistä sukua kun on, niin pullahtelua on odotettavissa vielä monet vaalit.

p bonk
09.04.2017, 22.36
Totta. Mistäs luulette maakuntahallinnon väen tulevan kun sen aika koittaa?

Nykyisellä systeemillä kehyskunnista. Ei kaupunkilaisena juuri hymyilytä.

mpk
10.04.2017, 05.52
^
Ei hymyilytäkään, ei hymyilytä lainkaan.

Concorde
10.04.2017, 06.29
Aamulehdessä on kuvattu poliittinen Suomi seuraavasti:

http://d3ncwv2e9zpfbf.cloudfront.net/24405536-800x_.png

Tuolta (http://www.aamulehti.fi/kuntavaalitulokset) saa tuon kartan klikattavassa muodossa auki, eli pystyy porautumaan tuloksiin maakunta(?) ja pitäjä kerrallaan.

slow
10.04.2017, 08.11
Maakuntauudistuksen toteutuessa tässä näkyy kaikki siitä, minkälainen efektiivinen yksipuoluejärjestelmä Suomeen on saatu rakennettua.

http://m.iltalehti.fi/kuntavaalit-2017/201704100005627_wa.shtml

ilmora
10.04.2017, 08.13
Miksi tätäkin miestä äänestettiin?
(http://www.iltalehti.fi/kuntavaalit-2017/201704092200099962_wa.shtml)
Johansson, 36 oli Laitilan ääniharava. Hän sai 214 ääntä, kun toiseksi eniten ääniä saanut keskustan Pekka Kuusisto sai 160 ääntä.
Iltalehti uutisoi aiemmin, että Johansson on tuomittu 34 eri rikoksesta. Näistä 25 on pahoinpitelyitä.

Lisäksi miehen tilillä on myös muun muassa törkeä pahoinpitely, kaksi törkeää kotirauhan rikkomista, yllytys pahoinpitelyyn, rattijuopumus, väärän henkilötiedon antaminen ja niskoittelu poliisia vastaan.
Johanssonin tekemät rikokset ovat tapahtuneet vuosina 1999-2016.

Käräjäoikeuden mukaan Johansson on saanut vankeustuomion 12 kertaa. Näiden yhteenlaskettu pituus on yli neljä vuotta. Pisin tuomio on 10 kuukautta vankeutta. Kuudesti hän on selvinnyt sakoilla.

pätkä
10.04.2017, 08.37
^rikolliset äänestivät oman edunvalvojansa valtuustoon?

mgcc
10.04.2017, 09.09
^^Varmaan siksi että oli ehdolla vaaleissa. Meillähän on ollut vankeuteen tuomittuja ministereitä ja kansanedustajia ja kunnanvaltuutettuja. Ja nyt Helsinkiin tulee pormestariksi oikea rötöstelijä.

Jostain syystä ihmiset äänestävät entisiä ja nykyisiä rikollisia. Pakko noiden on olla "hyviä tyyppejä" koska ääniä saavat.

Oikeasti olen sitä mieltä, että rangaistuksen kärsineet ja erityisesti ehdollisen tuomion koetusajan ohittaneet voivat aivan hyvin olla ehdolla. Tämä lienee myös osa pohjoismaista kriminaalipolitiikkaa, jossa entiset rikolliset ovat yhteiskunnan täysivaltaisia jäseniä.

Se mikä näissä tapauksissa ihmetyttää on se valikoivuus, jolla tapauksia kaivetaan esiin.

ilmora
10.04.2017, 09.10
^^ Laitilassa on sitten melkoinen mafia?

Tässä tapauksessa viimeisin rikos on nähtävästikin viime vuodelta ja tuomioita on useampiakin. Ei voi vedota enää nuoruudenhairahduksiin tai tapojen parantamiseen. Joku aikaraja olisi hyvä ennen kuin rikoksesta tuomitulla olisi oikeus asettua ehdolle ja tulla valituksikin.

lansive
10.04.2017, 09.59
Tässä tapauksessa viimeisin rikos on nähtävästikin viime vuodelta ja tuomioita on useampiakin. Ei voi vedota enää nuoruudenhairahduksiin tai tapojen parantamiseen. Joku aikaraja olisi hyvä ennen kuin rikoksesta tuomitulla olisi oikeus asettua ehdolle ja tulla valituksikin.

Ennenhän oli "kansalaisluottamuksen menetys" joka oli juurikin tuollainen seuraamus. Siitä luovuttiin jo vuonna 1969.

Concorde
10.04.2017, 10.23
Ilman ääniäkin voi onnistua : http://www.is.fi/kuntavaalit2017/art-2000005164492.html

Keuruulla nähtiin kuitenkin tämän vuoden erikoisuus. SDP:n listoilta valtuustoon pyrkinyt Tuomo Kyllästinen sai nolla ääntä, mutta hän pääsi silti varasijalle puolueensa hyvän menestyksen takia.

Kertoo kyllä siitä, että toi äänestyssysteemi imee ja isosti...

ilmora
10.04.2017, 17.30
Kyllästinen ei äänestänyt edes itseään? Vai olisiko se vielä nolompaa saada vain yksi ääni ja kaikki tietäisi sen olleen oma ääni?

mpk
10.04.2017, 17.34
Maakuntauudistuksen toteutuessa tässä näkyy kaikki siitä, minkälainen efektiivinen yksipuoluejärjestelmä Suomeen on saatu rakennettua.

Ei paljon naurata!

OKS
10.04.2017, 17.46
^rikolliset äänestivät oman edunvalvojansa valtuustoon?

Muuten olisivat ehkä kuuluneet nukkuvien puolueeseen, mutta kun tuli hyvä ehdokas tarjolle, niin häntä sitten äänestettiin.

arctic biker
10.04.2017, 17.52
Johansson, 36 oli Laitilan ääniharava. Hän sai 214 ääntä, kun toiseksi eniten ääniä saanut keskustan Pekka Kuusisto sai 160 ääntä.
Iltalehti uutisoi aiemmin, että Johansson on tuomittu 34 eri rikoksesta. Näistä 25 on pahoinpitelyitä.

Tuossa on vähän sama homma kuin takavuosien Rovaniemen vaaleissa. Tummat äänesti demareitten listoilta yhen omansa valtuustoon. Kaudella pitkä porina ettei tuo heimolainen ees osaa lukea. En kovin mutta tiesin tyypin , ei suostunut +8 lasejaan ikuna käyttämään.Saa siinä esityslistaa näyttää.

Lisäksi miehen tilillä on myös muun muassa törkeä pahoinpitely, kaksi törkeää kotirauhan rikkomista, yllytys pahoinpitelyyn, rattijuopumus, väärän henkilötiedon antaminen ja niskoittelu poliisia vastaan.

Käräjäoikeuden mukaan Johansson on saanut vankeustuomion 12 kertaa. Näiden yhteenlaskettu pituus on yli neljä vuotta. Pisin tuomio on 10 kuukautta vankeutta. Kuudesti hän on selvinnyt sakoilla.

arctic biker
10.04.2017, 17.53
Sori meni lainaukset persiilleen.

OKS
10.04.2017, 20.00
"arctic biker: Tuossa on vähän sama homma kuin takavuosien Rovaniemen vaaleissa. Tummat äänesti demareitten listoilta yhen omansa valtuustoon. Kaudella pitkä porina ettei tuo heimolainen ees osaa lukea. En kovin mutta tiesin tyypin , ei suostunut +8 lasejaan ikuna käyttämään.Saa siinä esityslistaa näyttää."

Tämä "työmies" valittiin kaksi kertaa valtuustoon. Poliittisista ansioistaan en tiedä, ollut jo muutaman vuoden mullan alla.

ilmora
10.04.2017, 20.47
Asiakaspalvelua Unitedin tyyliin (http://time.com/4732965/united-airlines-removes-passenger-reactions/?xid=homepage) - kun lennolta ei löydy vapaaehtoisia antamaan tilaa niin poistetaan sitten vaikka väkisin:

https://youtu.be/96L8Q7DOePg

mutanaama
10.04.2017, 20.56
Kunnes sitten selviää asiasta jotain ihan muuta.

ilmora
10.04.2017, 21.00
Kunnes sitten selviää asiasta jotain ihan muuta.

Kuten tämä: (http://www.courier-journal.com/story/news/2017/04/10/video-shows-man-forcibly-removed-united-flight-chicago-louisville/100274374/)

Passengers were told at the gate that the flight was overbooked and United, offering $400 and a hotel stay, was looking for one volunteer to take another flight to Louisville at 3 p.m. Monday. Passengers were allowed to board the flight, Bridges said, and once the flight was filled those on the plane were told that four people needed to give up their seats to stand-by United employees that needed to be in Louisville on Monday for a flight. Passengers were told that the flight would not take off until the United crew had seats, Bridges said, and the offer was increased to $800, but no one volunteered.

Then, she said, a manager came aboard the plane and said a computer would select four people to be taken off the flight. One couple was selected first and left the airplane, she said, before the man in the video was confronted.
On Monday, United released a statement from CEO Oscar Munoz: "This is an upsetting event to all of us here at United. I apologize for having to re-accommodate these customers. Our team is moving with a sense of urgency to work with the authorities and conduct our own detailed review of what happened. We are also reaching out to this passenger to talk directly to him and further address and resolve this situation."

YT
10.04.2017, 21.04
Unitedin olisi pitänyt jatkaa korottamista kunnes neljä vapaaehtoista olisi löytynyt.

mutanaama
10.04.2017, 21.19
Just niin, ja kai se summa oli jo muutamalle ihan ok

ilmora
10.04.2017, 21.32
Lentoyhtiöillä on nähtävästikin viime kädessä oikeus päättää kuka poistetaan ja tekevät päätöksen mm. näillä perusteilla: (http://www.courier-journal.com/story/travel/flights/todayinthesky/2017/04/10/what-rights-do-overbooked-fliers-have-not-many/100287338/)

“the priority of all other confirmed passengers may be determined based on a passenger’s fare class, itinerary, status of frequent-flier program membership, and the time in which the passenger presents him/herself for check-in without advanced seat assignment.”

Joten jos et kerää lentomaileja ja olet ostanut halvan yhden suunnan lipun paikasta A paikkaan B voi nalli napsahtaa.

zipo
10.04.2017, 21.36
Höh on noita sattunut omallekin kohdalle uudella mantereella .Mikään maailmanloppu tollanen ylibuukkaus tuskin edes jeesustelun arvoista.
Niin ja jos demokraattiset vaalitulokset ulko -tai kotimaassa ei tyydytä niin senkus ottaa kampeet ja muuttaa sinne Utopiaan niin saa olla just niinku ite haluaa.
Ei teitä tyytymättömiä täällä pakolla pidetä.Adios.

https://www.transportation.gov/airconsumer/fly-rights

ilmora
10.04.2017, 21.39
Mikään maailmanloppu tollanen ylibuukkaus tuskin edes jeesustelun arvoista.

Poistettiinko sinutkin koneesta väkivalloin kun olisit halunnut jäädä?

zipo
10.04.2017, 21.52
Ei vaan käännytettin gateiltä takasin samoin kuin about 5 muuta matkustajaa.
Osa pääsi seuraaville lennoille,Mä otin hotelista suiten ja hengailin kaupungilla ylimääräisen vuorokauden.

bici74
10.04.2017, 22.25
^mut flygarista niska-perse -otteella ulosvienti ei ole sama kuin portilla käännyttäminen. Toki ameriikoissa pätee eri säännöt kuin täällä euroopassa.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

OJ
10.04.2017, 22.47
Just pari viikkoa sitten oltiin perheen voimin lentämässä kotiin ylibuukatulla koneella. Eivät kuitenkaan ottaneet matkustajia kyytiin ennen kuin oli saatu ylibuukkaus hoidettua kuntoon. Koitin houkutella vaimon ottamaan sen $800 diilin koko perheelle kun siinä olisi ollut seuraavan loman lennot maksettu noilla krediiteillä. Kun se ei olisi ollut hotellissa hengailua Vancouverissa, vaan olisi pitänyt lentää ensin Calgaryyn, siitä Torontoon ja sitten takaisin kotiin, niin ei se sitten suostunut.

Tosin, toi Unitedin lento ei ollut ylibuukattu, vaan United halusi omat duunarinsa koneen kyytiin. United tietenkin ryssi viestintänsä aivan täysin. Mielenkiintoista, että Chicago PD ryhtyi voimatoimiin auttaakseen operaatioissaan kämmännyttä lentofirmaa.

OJ
11.04.2017, 04.46
Ja United se vaan kaivaa kuoppaansa syvemmäksi ja syvemmäksi. Luulivatkohan, että firman sisäinen sähköposti ei vuoda ulos ennen kuin ehtivät kissaa sanoa.

Mutta näköjään löytyy myös paljon porukkaa puolustelemaan Unitedin toimintaa. Jos lento on ylibuukattu, niin asia hoidetaan ennen boardausta. Jos on pakko saada penkkejä vapaaksi, niin silloin pitää maksaa tai muuten voidella eikä väkivalloin pakottaa maksavia asiakkaita paikoiltaan. Jos $800 ei riitä, niin ehkä $1600 riittää. Jos $1600 ei riitä, niin $5000 riittää aivan varmasti. Kun firman tulot ovat 36 miljardia dollaria, niin heillä ei vaan ollut mitään muuta vaihtoehtoa kun matkustajat hylkäsivät $1000 trajouksen...

6 vuotta sitten mummovainaa ja mutsi olivat meillä kylässä ja lensivät tänne Unitedin siivillä. Yllättäin matkalaukut eivät saapuneet matkalaisten mukana, mutta sitähän sattuu, ei stressiä, kyllä ne laukut sieltä tulee seuraavana päivänä tms. No eivät tulleet, eivätkä tulleet sitäkään seuraavaana, eivätkä sitä seuraavana päivänä. Laukut tulivat viimein kahdeksan päivää myöhässä, eli sopivasti kolme päivää ennen kotiinlähtöä. United ei tarjonnut minkäänlaista kompensaatiota, eikä edes kertaakaan myöntänyt, että matkalaukut olisivat heidän mielestään hukassa (todennäköisesti lakiteknisistä syistä johtuen). Ton jälkeen ollaankin lennetty Unitedillä tasan silloin kun mitään muuta vaihtoehtoa ei ole. Mutta toki, joillekin tommonen peppuilu kelpaa ihan varmasti ja ovat sitä valmiita jopa omissa nimissään puolustamaan.

Smo
11.04.2017, 07.37

Ei ne uskalla olla äänestämättä..

Osaa ne ylibookata muuallakin, Islantiin mennessä muinoin tarjottiin rahaa mutta kun oltiin porukassa

http://www.abc.net.au/news/2017-04-11/flight-overbooked-what-rights-australia-united-airlines/8433170

ilmora
11.04.2017, 08.11
Ei se ylibuukkaus olekaan ihmeellistä, vaan se, että ihmiset päästetään koneeseen ja sitten kun tarvitaankin tilaa omalle henkilökunnalle niin napsitaan sieltä neljä ihmistä pois. Ja jos et suostu niin vartijat paikalle ja väkisin pihalle. Unitedille todellakin olisi tullut halvemmaksi korottaa tarjousta tai evätä pääsy lennolle jo portilla.

Köfte
11.04.2017, 09.50

Tästähän syystä sillä Maakuntahallinnolla nimenomaan Kepun mielestä onkin niin kiire.
Pelko persiissä, että tilanne huononee...

p bonk
11.04.2017, 11.05
^ Ja huononeehan se. Kepun kannalta. Väki keskittyy kaupunkeihin, eikä siellä juuri Maalaisliittoa äänestetä.

Munamankeli
11.04.2017, 13.35
Asiakaspalvelua Unitedin tyyliin (http://time.com/4732965/united-airlines-removes-passenger-reactions/?xid=homepage) - kun lennolta ei löydy vapaaehtoisia antamaan tilaa niin poistetaan sitten vaikka väkisin:

Voisi ottaa kaljakisan, jossa saa hörpätä heti kun urpo jenkki sanoo "oh my god". Voi jeesus.

p bonk
11.04.2017, 16.04
Miksi demarien kannatus arvioitiin yläkanttiin - koska äänestäjät kuolevat pois. Televisiossa oli kuvaa niiden vaalivalvojaisista ja sen perusteella Antti Rinne ja Timo Harakka todella ovat nuorisoketjua. Tampereen Sanna Marinistä nyt puhumattakaan.

Soininvaara:
http://www.soininvaara.fi/2017/04/10/miksi-demarien-kannatus-arvioitiin-taas-ylakanttiin/

mpk
11.04.2017, 16.04
^ Ja huononeehan se. Kepun kannalta. Väki keskittyy kaupunkeihin, eikä siellä juuri Maalaisliittoa äänestetä.

Keskittyis nyt ripeästi

YT
11.04.2017, 16.13
Meillä on kaupungista hyvää vauhtia tulossa kepulainen, kun siihen on liitetty niin paljon ympäryskuntia.

ilmora
11.04.2017, 17.13
https://pbs.twimg.com/media/C9I1T1xXoAARhEc.jpg

bici74
11.04.2017, 17.39
Keskittyis nyt ripeästi

Mutta muistetaan että maassa on muitakin kaupunkeja minne keskittyä kuin Helsinki. Paitsi stadilaisille.

OKS
11.04.2017, 17.40
^mut flygarista niska-perse -otteella ulosvienti ei ole sama kuin portilla käännyttäminen.

Onneksi kuitenkin poistivat koneen ollessa vielä kentällä, eikä vasta lennon aikana.

Ohiampuja
11.04.2017, 18.41
Miksi demarien kannatus arvioitiin yläkanttiin - koska äänestäjät kuolevat pois. Televisiossa oli kuvaa niiden vaalivalvojaisista ja sen perusteella Antti Rinne ja Timo Harakka todella ovat nuorisoketjua.
Olikos se Hesarissa tänään kun kirjoittivat että SDP:n kolmen kärki oli noin 15 vuotta vanhempia kuin Kokoomuksen. Demarit ovat tainneet hiukan jämähtää...

Demarit ovat Helsingissä enää varjo entisestä valtapuolueesta – ”Trendi on jatkunut meillä pitkään” http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005165694.html?share=c1098fa2f67a78fd361013414 635fbbf

mpk
11.04.2017, 19.27
Mutta muistetaan että maassa on muitakin kaupunkeja minne keskittyä kuin Helsinki. Paitsi stadilaisille.

Olet täsmälleen oikeassa. Äkkiseltään tunnistan Turun, Tampereen, Kuopion ja Oulun. Mut mä en ookkaan stadilainen, mie oon Kotkast ja muuttanut stadiin Mansesta kymmenisen vuotta sitten.

EDIT: Nuo kaupungit siksi, että ne voisivat hyvin toimia sote-uudistuksessa jonkinlaisessa järjestämisvastuussa olevina keskuskaupunkeina.

tempokisu
12.04.2017, 06.57
Ennen vaaleja odotin koska ne vaalit on niin loppuu lehtien ehdokkaiden kuvasivut.
No nyt on sitten koko lehti täynnä vaalispekulaatioita...ja palsta kans.

Aamuteeveetä kuunnellessani jäin kyllä ihan sanattomaksi, "aikuistubettajat". Mitäs videoita sitten haastateltavana ollut nuori tyttö sinne laittaa, katsotaan: "hei ja hyvää huomenta, tervetuloa katsomaan mitä söin tänään...". Ja siinä tyttö sitten lisää teekuppiin inkivääriä ja hunajaa.
- - - mä en ymmärrä, ensinnä että viittii videoida "mitä söin tänään", "mitä puin päälleni tänään" , ja toisekseen että joku tommosia netistä vartavasten etsii ja katselee. Ilmeisesti moni, koska tyttö kertoo että nämä on tosi suosittuja. jaa.

Concorde
12.04.2017, 07.24
^ Kisun kanssa samaa mieltä, että ihmisillä on ihan liikaa aikaa, jos seuraavat juutuubista sitä, mitä joku syö tai pukee päälle. Tosin, tuleehan telkkaristakin tositeeveetä, jossa ihmiset katsoo tositeeveetä... Ei voi käsittää, mutta mä olenkin wanha jo.

tempokisu
12.04.2017, 09.44
^ se "Sohvaperunat" on joskus ihan kiva. Erityisesti se "vanhempien herrasmiesten kerho", lähinnä siinä ehkä on kyse että ihmiset honaa että hei! noi aattelee tästä ihan samalla tavalla kuin minäkin.
Mä en kyllä usko että mikään "tositeevee" on sitä ihan oikeesti. Käsikirjoitettuja ne on, kuten taannoin Maarit Tastulan haastatteluohjelmakin, siinä oli kyse siittä että mitä Maarit Tastula asiasta ajattelee ja haastateltavan piti lähinnä tukea niitä käsityksiä, eikä kertoa miten se juttu oikeesti meni. Ja jos kertoi, ne osat editoitiin pois, piruvie.

JackOja
12.04.2017, 09.50
...Tosin, tuleehan telkkaristakin tositeeveetä, jossa ihmiset katsoo tositeeveetä... ...

Ja juuri luin lehdestä, että siihen ohjelmaan on suuresti toivottu sellaista jaksoa, jossa ne katoisivat juuri sitä omaa ohjelmaansa. Kuullostaa surrealistiselta.

Oatmeal Stout
12.04.2017, 09.51
Joo, kahden laisia kaupunkeja - niitä joissa on nisäkkäitä kotieläiminä enemmän kuin ihmisiä ja sitten niitä joissa on ihmisiä enemmän kuin nisäkkäitä kotieläiminä. Vaalikäyttäytymien näyttäisi korreloivat myös tuon jaon mukaan.

Farina
12.04.2017, 11.08
Joo, kahden laisia kaupunkeja - niitä joissa on nisäkkäitä kotieläiminä enemmän kuin ihmisiä ja sitten niitä joissa on ihmisiä enemmän kuin nisäkkäitä kotieläiminä. Vaalikäyttäytymien näyttäisi korreloivat myös tuon jaon mukaan. Jos nyt oikein saivarrellaan, niin ihminenkin on nisäkäs. Ja siitä seuraa, että yllä mainittu kuulostaa arveluttavalta, vaikka tuskin se oli tarkoitus.

Concorde
12.04.2017, 11.25

Ei se ratikka väistä siipikurrejakaan : http://www.aamulehti.fi/kotimaa/kho-hylkasi-liito-oravavalituksen-tampereen-kaupunki-saa-poiketa-luonnonsuojelulaista-ratikan-takia-24411057/

Oatmeal Stout
12.04.2017, 11.49
Jos nyt oikein saivarrellaan, niin ihminenkin on nisäkäs. Ja siitä seuraa, että yllä mainittu kuulostaa arveluttavalta, vaikka tuskin se oli tarkoitus.
Ihmisten pitäminen kotieläiminä on hieman kyseenalaista ja jopa tietyissä olosuhteissa rangaistavaa. Ihmisiä saa muun muassa ruokkia huomattavan paljon vapaammin kuin kotieläimiä.

samooja
12.04.2017, 12.44
Kepu on pienin ongelma tässä maassa ja pahin pienimmistä vitsauksista taitaa olla punkki.

Vakava asia on uskovaisten harjoittama saatananpalvonta. Ei ole mitään ymmärrystä toimintaa kohtaan jossa pyritään herättämään itsemurhan tehnyttä, jolle on jo tehty ruumiinavaus. Tuollainen jos mikä on sairasta ja jumalanpilkkaa ja ruumiin häpäisyä. Lahko sai alkunsa Amerikasta ja on levinnyt ympäri maailman.

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005166688.html

JackOja
12.04.2017, 12.54
^määkin luin aamulla Hesarista tuon jutun ja päämotiivi noissa lahkoissa vaikuttaisi olevan pyrkimys sukupuoliseen kanssakäymiseen tai vähintäänkin sukupuolielinten epäsiveelliseen kosketteluun.

Jeesus! Oi aikoja, oi tapoja.

p bonk
12.04.2017, 12.55
Hieman kokemuksia siitä, miten yksityistäminen ja kilpailu ei välttämättä alennakaan hintoja, vaan löytyy joku yleinen hintataso, johon kaikki pyrkivät ja jos joku saa sitä nostettua, tekevät muut saman perässä.

http://www.npr.org/sections/health-shots/2017/04/10/523005353/how-u-s-health-care-became-big-business

Myös voi jo etukäteen vallata reviirejä sopivasti:

http://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2017/04/12/reviirijako/

Nythän säästö siirryttäessä julkisen puolen palveluista yksityisiin syntyy matalammista organisaatioista, johtamisesta ja siitä, että kuntapuolen kalliista työehtosopimuksesta päästään eroon (mm. pitkät lomat, joita ennen perusteltiin alhaisemmilla palkoilla, mikä ei enää päde ymmärtääkseni).
Itse olen suuri hyvän johtamisen ja tehokkaan toiminnan ystävä ja jos nämä ovat kunnossa, on vaikea nähdä, miten yksityinen toimija olisi julkisen puolen toimijaa halvempi, kun omistajan pitäisi saada tuottoa. Ts. jos palvelun käyttöaste on tarpeeksi korkea, ei voittovaraa synny. Jos se taas on matala, tulee säästö ja tuottovara tästä. Senkin kunnat voisivat taklata tekemällä yhdessä, mutta kun se nyt ei päättäjille ole käynyt, että tehtäisiin naapurikunnan kanssa yhdessä.

tempokisu
12.04.2017, 12.58
Ei se ratikka väistä siipikurrejakaan : http://www.aamulehti.fi/kotimaa/kho-hylkasi-liito-oravavalituksen-tampereen-kaupunki-saa-poiketa-luonnonsuojelulaista-ratikan-takia-24411057/

Paha sen ratikan periköön! tullos lumipyryt ja kaameat jääsohjot sun muut käyttöliittymäkatkokset ja vaijeriennirhaisut. Liito-oravat tulee ja hyökkää ratikkaa odottelevien ihmispoloisten päälle, heittää papanoita ja repii tuulipuvut. Otetaan lokit avuksi siinä pskanheitossa :p lokit voi myös napata ne puhelimet ihmisten käsistä. Noi...mitäs ne on kun maalailee spraypullojen kanssa..no ne kuitenkin voi vähän "tuunata" niitä ratikoita.
Kaikkea mahdollista ikävää ratikoille t. tempokisu

spaceman
12.04.2017, 13.52
Itse olen suuri hyvän johtamisen ja tehokkaan toiminnan ystävä ja jos nämä ovat kunnossa, on vaikea nähdä, miten yksityinen toimija olisi julkisen puolen toimijaa halvempi, kun omistajan pitäisi saada tuottoa. Ts. jos palvelun käyttöaste on tarpeeksi korkea, ei voittovaraa synny. Jos se taas on matala, tulee säästö ja tuottovara tästä. Senkin kunnat voisivat taklata tekemällä yhdessä, mutta kun se nyt ei päättäjille ole käynyt, että tehtäisiin naapurikunnan kanssa yhdessä.

Jos yksityinen ja julkinen ovat aidosti samalla viivalla (=ilman subventointia) ja yksityinen ei pärjää, silloinhan toki käy niin että yksityinen katoaa markkinoilta. Yksityistämisongelma on näin ratkaistu. Aika näyttää käykö näin vai löytävätkö yksityiset luusta tarpeeksi kaluttavaa. Julkisen puolen on toivon mukaan todistettava aidossa kilpailutilanteessa olevansa kyvykäs.

En ole soteguru mutta muistaakseni perusidea oli että "tehdään perusterveydenhuollolle vahvat hartiat". Koska kunnat eivät ole yhteismitallisia, haluttiin isommat organisoijat. Poliittinen kompromissi oli maakuntamalli joka ihan sattumalta sattui olemaan pääministeripuolueen ajama linja. Suomestahan löytyy alueita joissa ei hyödytä tehdä naapurikunnan kanssa yhteistyötä koska molemmat kunnat ovat konkurssikypsässä tilassa samoin kuin kaikki muutkin järkevän matkan päässä olevat kunnat. Ollaan budjettiin nähden rajusti tappiolla heti jos yksi potilas joudutaan lähettämään Helsinkiin kalliisiin hoitoihin. Ei siinä kovin atleettisia hartioita olisi syntynyt.

En ole niin kova markkinatalousmallin ihailija että uskoisin uuden sotemallin olevan heti valmis mutta kyllä rutkasti tulee lisätietoa mihin suuntaan pitää hienosäätää että saadaan molemmin puolin tasapuolinen kilpailuasetelma aikaan. Reiluahan ei ole jos yksityinen pääsee kuorimaan kermaa tai vastaavasti julkinen jollain subventoinnilla (vaikkapa nollavuokraiset toimitilat) tehdään halvaksi.

Aakoo
12.04.2017, 18.22
^määkin luin aamulla Hesarista tuon jutun ja päämotiivi noissa lahkoissa vaikuttaisi olevan pyrkimys sukupuoliseen kanssakäymiseen tai vähintäänkin sukupuolielinten epäsiveelliseen kosketteluun.

Jeesus! Oi aikoja, oi tapoja.

IS: Korpelalaisuuden outoihin seremonioihin kuului ”pensselöinti”, mikä tarkoitti peräaukon ympäristön sivelyä veteen kastetulla pullasudilla.

Siinä on Korpelalla seremoniat kohdallaan. Mikäköhän ajatuksenkulku on johtanut tämänkaltaiseen jumalanpalvontaan?

bici74
12.04.2017, 19.20
IS: Korpelalaisuuden outoihin seremonioihin kuului ”pensselöinti”, mikä tarkoitti peräaukon ympäristön sivelyä veteen kastetulla pullasudilla.

Siinä on Korpelalla seremoniat kohdallaan. Mikäköhän ajatuksenkulku on johtanut tämänkaltaiseen jumalanpalvontaan?

Korpela on siis alkuperäinen Pensselisetä? :D

Kaikkitietävä wikipedia (https://fi.wikipedia.org/wiki/Korpelalaisuus) kertoo myös näin: "Sigurd Siikavaara sairasti iskiasta ja muutamat hänen kannattajistaan toivat hänelle "lääkkeeksi" olutta. Sigurd Siikavaara nautti tarjotut juomat ja olo helpottui". Ajatus uskonnon tai jonkun lahkon perustamisesta ei kuulosta lainkaan hassulta: saa toteuttaa seksuaalisia perversioita, vetää viinaa - lääkkeeksi toki vain - ja harva noista johtohahmoista on köyhäksikään jäänyt. Aina tuo tämän mäjokapäivätöitäteenjokaainoaaamuseitsemäksimeen -elämän voittaa.

OKS
12.04.2017, 20.06

Jospa ne kuitenkin ymmärsi, että loppujen lopuksi koko homma on peestä.

p bonk
12.04.2017, 20.08
Unohdin kirjoittaa, että uskon vakaasti yrityksien ketteryyteen ja kykyyn tehdä julkisilla hankinnoilla rahaa ja nostaa hintoja. Vaikka sitten lisälaskutuksella. Yksityisellä puolella on aina varaa palkata tuohon parhaat tyypit.
Sotehan olisi pitänyt toteuttaa viiden yliopistosairaalan voimin ilman kuntia ja maakuntia siinä koheltamassa ja keksimässä hallintohimmeleitä.

Ohiampuja
12.04.2017, 20.56
Olisi hauska jutella saunan lauteilla jonkun todellisen asiantuntijan kanssa että kuinka sote olisi pitänyt hoitaa ilman poliittisia taka-ajatuksia.

En olisi yllättynyt jos joltakulta kokeneella yliopistosairaalan johtajalla olisi löytynyt aika helppokin ratkaisu.

spaceman
12.04.2017, 20.58
Unohdin kirjoittaa, että uskon vakaasti yrityksien ketteryyteen ja kykyyn tehdä julkisilla hankinnoilla rahaa ja nostaa hintoja. Vaikka sitten lisälaskutuksella. Yksityisellä puolella on aina varaa palkata tuohon parhaat tyypit.
Sotehan olisi pitänyt toteuttaa viiden yliopistosairaalan voimin ilman kuntia ja maakuntia siinä koheltamassa ja keksimässä hallintohimmeleitä.

Niin, jos julkinen puoli ei pysty elämään ajassa, eli muuttumaan, onko vika silloin julkisella vai yksityisellä puolella? Minusta julkinen puoli voi silloin mennä itseensä ja miettiä miksi joku pystyy viemään heitä kuin litran mittaa. Jos näin siis kävisi. Ammattimaisen ostamisen osaamista kyllä tästä maasta löytyisi jos sitä halutaan käyttää.

Kieltämättä maakuntamallista tulee mieleen jokin muu kuin tehokkain ratkaisu. Eiköhän asia ole niin kuin yleinen mielipidekin sanoo. Persuille oli tärkeää että tehdään ihan miten vain. Keskusta sai maakuntamallinsa ja Kokoomus valinnanvapauden.

LJL
12.04.2017, 21.02
...saunan lauteilla ... helppokin ratkaisu.

Mielikuvistusta olisi voinut vilkastuttaa siten, että ko. kokeneen ylilääkärin pallit "epähuomiossa" jäävät jumiin lauteiden väliin, ja lauteita luvataan raottaa vasta kun alkaa tulla alustavasti nerokkaalta kuulostavia ratkaisuja. Sipilä ja Väyrynen olisivat akkuhiltin kanssa alalauteilla. Jos ei tulisi tuloksia, otettaisiin uusi kierros mutta tällä kertaa Sauna-Timon kanssa.

mpk
12.04.2017, 21.28

Juuri näin!

ahuji
12.04.2017, 21.40
^sote on aika selvä lehmä kauppa.. Keskusta sai maakuntahallinnon, kokoomus yksityistämisen. Muiden puolueiden voitot jää vähän epäselväksi mutta poliitikot aina vie kotiinpäin tällaiset suuret uudistukset ja vaikka uudistuksen olisi tehnyt muut puolueet se olisi silti jollain tavalla täynnä kähmintää ja julkisen rahan polttamista

Oatmeal Stout
13.04.2017, 10.30
Sote olisi pitänyt toteuttaa sosiaali-puoli edellä, koska sairaala-puoli on jo rakennettu juuri yliopistosairaaloiden varaan.

Smo
13.04.2017, 10.56
Sote olisi pitänyt toteuttaa sosiaali-puoli edellä, koska sairaala-puoli on jo rakennettu juuri yliopistosairaaloiden varaan.

Nyt Attendo valtaa rakennuksia http://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2017/04/12/reviirijako/

tempokisu
13.04.2017, 12.24
"Taas uusi hakkerointi -Miley Cyrusin alastonkuvat vuosivat nettiin" :p eikös tämä typykkä ole ollut melkein nakuna joka esiintymisissään ja musiikkivideoilla.
Uutinen olisi jos typykkä olisi jossain kunnollisesti vaatteet päällä.

Mä en usko pätkääkään noita uutisia, ihan on tarkoituksella niitä kuvia otettu ja toivottu että menee nettiin.

JackOja
13.04.2017, 12.28
"Taas uusi hakkerointi -Miley Cyrusin alastonkuvat vuosivat nettiin"

Ei linkkiä olisi jakaa? Ei siihen uutiseen vaan niihin kuviin :p

Markku Liitiä
13.04.2017, 12.41
Kokeiles näpyttää googleen "miley cyrus naked". On tainnut tosiaan vuotaa nettiin jokunen kuva aiemminkin!

VesaP
13.04.2017, 12.44
^Oho. Täytyy ottaa "re-search" uudestaan täällä avokonttorissa kun on vähemmän porukkaa ympärillä. :rolleyes:

ps) Markku, kato vieno pyyntö brevettiketjusta....

Markku Liitiä
13.04.2017, 13.02
Näin vienon pyyntösi, mutta ajattelin vaieta sen kuoliaaksi. Lehteen tehdään juttuja siksi, että ihmiset ostaisivat lehteä, joten kaikki ei-tilaajat Ärrälle kipin kapin! Jos antaa pirulle pikkusormen jne...

zipo
13.04.2017, 13.19
JessusSentään. SMO oli vuotanut mun taukokuvan nettiin ja nyt toi munahaukka MileyCyrys haluaisi ottaa multa suihin.
En anna.

bici74
13.04.2017, 13.21
JessusSentään. SMO oli vuotanut mun taukokuvan nettiin ja nyt toi munahaukka MileyCyrys haluaisi ottaa multa suihin.
En anna.

Älä anna. Pysy kovana!

Smo
13.04.2017, 15.17
En anna.

Munahaukka näki sutatuiden pikseleiden läpi? Alkuperäinen kuva löytyikin googlella joltain fillarifoorumilta

Kokeiles näpyttää googleen "miley cyrus naked". On tainnut tosiaan vuotaa nettiin jokunen kuva aiemminkin!

Oon nyt vähän huolissani tuosta Ojan Jaskasta, selvisköhän se tuosta :rolleyes:

tempokisu
13.04.2017, 16.25
Moro-liite otsikoi: Piianisti on Piian kiva taiteilijanimi.

joo

Köfte
13.04.2017, 20.00
Toiminta klipissä aivan oikeutettua; jeesustelun kohteena meidän hoitopolitiikka.
http://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/sairaala-taytti-kuolevan-miehen-viimeisen-toiveen-viinia-ja-tupakkaa-parvekkeella/6386086

(http://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/sairaala-taytti-kuolevan-miehen-viimeisen-toiveen-viinia-ja-tupakkaa-parvekkeella/6386086)

pätkä
15.04.2017, 11.12
https://pbs.twimg.com/media/C9YquVDW0AEf2pD.jpg

p bonk
15.04.2017, 14.12
^ Kepu pitää omistaan huolen. Sotenkin etenemistä voidaan sitten hidastaa, kun maakunnat on perustettu ja sitä kautta päästy kuntapuolella yksipuoluejärjestelmään ehkä Uudenmaan maakuntaa lukuunottamatta, jossa muille puolueille voi jäädä valtaa.

Concorde
15.04.2017, 19.43
Ziisus noita kesärenkailijoita... http://www.aamulehti.fi/kotimaa/juuri-nyt-onnettomuus-haittaa-liikennetta-kolmostiella-pirkkalassa-yksi-ajokaista-kaytossa-24418165/

LJL
15.04.2017, 20.01
Ziisus noita kesärenkailijoita... http://www.aamulehti.fi/kotimaa/juuri-nyt-onnettomuus-haittaa-liikennetta-kolmostiella-pirkkalassa-yksi-ajokaista-kaytossa-24418165/

Saas nähdä miten käy kotiinpaluun, kun tultiin Pirkanmaalle pääsiäisenviettoon, kesärenkaat on täällä säilytyksessä. En ole vielä vaihtanut ja pakko ne on tällä reissulla vaihtaa, mutta kelit on kaikkea muuta kuin kesäiset.. Aamulla oli -7C ja lunta tuli. Haitarista.

arctic biker
15.04.2017, 21.59
[QUOTE=pätkä;2657121]https://pbs.twimg.com/media/C9YquVDW0AEf2pD.jpg[/QUOTE

+10. Kiitos kuvasta, jaoin eteenpäin.

Concorde
16.04.2017, 09.07
En ole vielä vaihtanut ja pakko ne on tällä reissulla vaihtaa, mutta kelit on kaikkea muuta kuin kesäiset.. Aamulla oli -7C ja lunta tuli.

Kyllähän niille suvigummeilla pärjää vaikka keskellä talvea, kunhan ajonopeus sovitetaan omiin taitoihin. Kaikein edesvastuuttominta on ajaa omiin taitoihin nähden liian lujaa ja aiheuttaa muille vaaraa (http://www.iltalehti.fi/uutiset/201704152200103475_uu.shtml).

marmar
17.04.2017, 08.20
Kyllähän niille suvigummeilla pärjää vaikka keskellä talvea, kunhan ajonopeus sovitetaan omiin taitoihin. Kaikein edesvastuuttominta on ajaa omiin taitoihin nähden liian lujaa ja aiheuttaa muille vaaraa (http://www.iltalehti.fi/uutiset/201704152200103475_uu.shtml).

No rajansa kaikella, mutta niin kauan kun raskas liikenne liikkuu, kesärenkailla pärjää hyvin.

ilmora
17.04.2017, 09.15
Kannattaa miettiä mitä syö ja mitä ostaa:
(http://yle.fi/uutiset/3-9563849)
Kemikaaleja ja jätteitä. Tällä reseptillä ruokahuijarit muuttivat itäeurooppalaisen rahkan italialaiseksi mozzarellaksi. Tapaus paljastui vuonna 2015 Italian viranomaisille, jotka löysivät tarkastuksissa vanhentunutta mozzarellaa.
Selvisi, että Abruzzossa Italian itärannikolla valmistettu mozzarellajuusto oli alun perin Itä-Euroopasta tuotua rahkaa, jota rikolliset olivat spreijanneet sitruunahapolla. Tuotteeseen oli vielä lisätty savuaromia, joka oli saatu aikaan polttamalla jätteitä.

Belfastin laboratoriossa tiedetään, että ruokahuijaukset ovat erityisesti Italian mafialle tuottoisa tulonlähde. Väärennettyä mozzarellaa on päätynyt eri tapauksissa myytäväksi asti sekä Euroopassa että Yhdysvalloissa.
Myös Belfastin tutkijat ovat selvittäneet useita juustohuijauksia, joista osan ovat voineet tehdä italialaiset rikollisjärjestöt. Tutkimuslaitos ei kerro julkisuuteen, mitä laboratoriossa on tarkalleen selvitetty.
– Raportoimme tietomme viranomaisille, jotka ryhtyvät jatkotoimiin. Näytetietokanta päivittyy koko ajan, tutkimuslaitoksen johtaja Chris Elliott sanoo.

tempokisu
17.04.2017, 09.52
Iltalehti kysyi sijoittajalta ja psykologilta, mitä kannattaa tehdä, jos tilille on tulossa hirvittävä summa.

pälä pälä ja höpö höpö

Kisu neuvoo: Ole tosi iloinen, toteuta unelmasi. Osta Ferrari. Käytä rahaa, turha sitä rahaa on perillisille riideltäväksi, tai valtiolle ( jos on yksinäinen ihminen) jättää.

Hartsa69
17.04.2017, 10.24
Ei, älä osta Ferraria vaan: '59 Cadillac ja Chevrolet, kaikissa korimalleissa. No, voisi käyttöautoksi ottaa esim. hemi-Cudan. Niin ja Christine pitäisi tietysti olla. Pääasia että kun arkun kansi naulataan kiinni, tilin saldo nolla.

Fat Boy
17.04.2017, 10.37
Ei, älä osta Ferraria vaan: '59 Cadillac ja Chevrolet, kaikissa korimalleissa. No, voisi käyttöautoksi ottaa esim. hemi-Cudan. Niin ja Christine pitäisi tietysti olla. Pääasia että kun arkun kansi naulataan kiinni, tilin saldo nolla.
Samaa mieltä, paitti saldo, jos mahdollista, reilusti miinuksella.

nih..

puffe
17.04.2017, 18.04
Hesari: "Verohallituksessa on pohdittu astronauttien kotipaikkaan, työnantajaan ja aikamatkailuun liittyviä veroteknisiä ongelmia."

http://www.hs.fi/talous/art-2000005173318.html

Just joo, verohallituksen kannattaa lähteä pikimmiten isommalla porukalla tutustumaan ympäri maailmaa miten polttava ongelma on saatu hoidettua muualla.

Pekka L
17.04.2017, 18.13
Katseltiin vähän aikaa Virossa TV:stä paikallista tietovisaa, aiheena itse Viro. Montako kauppaa myy väkevää alkoholia Virossa, oli yksi kysymys. Lähemmäs arvannut/tiennyt sai pisteet. Niin se vastaus. Jotain 2740. Väkiluvultaan lähemmäs viisinkertaisessa Suomessa on 414 Alkoa.
Lauantaina loppuiltapäivästä näin Tallinnassa kaksi paikallista humalassa. Täällä näin kerran kaksi paikallista humalassa tiistaina puolilta päivin. Mitäs tähän sanoisi kaima Puska?

tempokisu
17.04.2017, 18.23

Mä jätän ne sulle, minä haluan Ferrari 458 punaisena. Tämä on ihaninta mitä olen ikinä nähny, ja iloitsen ihan siittäkin että voin käydä katseleen autoa lenkin lomassa. Siinä on motivaatiota lenkkeilylle. Ja monta pientä kuolemaa, kun mä huokailen että ihana, mä kuolen.

http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201608/acura-buys-a-ferrari_800x0w.jpg

Onneksi raskin ostaa sen "oikean" pienoismalliFerrarin. Vaikka nukke-keräilijät ei varmasti tajuakaan minkälainen(=hintainen) auto kuvissani on. On se ihan eri kun barbeitten muoviautot.

p bonk
18.04.2017, 09.28
Hesari: "Verohallituksessa on pohdittu astronauttien kotipaikkaan, työnantajaan ja aikamatkailuun liittyviä veroteknisiä ongelmia."

http://www.hs.fi/talous/art-2000005173318.html

Just joo, verohallituksen kannattaa lähteä pikimmiten isommalla porukalla tutustumaan ympäri maailmaa miten polttava ongelma on saatu hoidettua muualla.

Vaikuttaisi pikemminkin siltä, että Verohallituksessa on työntekijöitä, jotka voisi lähettää mihin tahansa pelkällä menolipulla (vaikka avaruuteen). Sen verran tehottomaan työhön tuntuu verovaroja riittävän.

plr
18.04.2017, 09.48
Onhan tuo polttava ongelma ratkaistavaksi suomalaiselle verottajalle, kun vielä ei ole yhtäkään avaruudessa töissä olevaa verotettavaa. Ainakaan rahasta ei ole valtiolla pulaa, kun tällaiseen roskaan haaskataan yksikin sekunti. Tätä voi miettiä sitten kun satoja suomalaisia on avaruudessa tienaamassa.

p bonk
18.04.2017, 14.26
Nyt on varmaankin laadukkaita kylkiäispyöriä tyrkyllä:

"Kytkykaupan yhteydessä asiakkaille jaettava pyörä on 26-tuumainen ja teräsrunkoinen Power-pyörä varustettuna Shimanon vaihteistolla. Powerin mukaan pyörän arvo on 249 euroa."

http://www.marmai.fi/uutiset/elektroniikkaketju-tekee-ison-kytkykaupan-jaossa-tuhansia-polkypyoria-6641830

JackOja
18.04.2017, 15.20
... pyörä on 26-tuumainen ja teräsrunkoinen Power-pyörä ..

Äh, jos olisi ollut hiilikuiturunkoinen Finnpower-pyörä olisin jo hakenut vaikka bt-kuulokkeet.

Shred
18.04.2017, 19.11
Hienoa kun mainostoimistossa ei ajatella asiaa ja Powerin kuvastossa fillarin kuva on flipattu ihan surutta.
Hieman tuo vasemmalla puolella runkoa oleva voimansiirto (http://halosonic.org/Sekalaista/TEMP/PowerFlip.jpg) ottaa silmiin, tai sitten ovat tilanneet todella custom vehkeita...

Fat Boy
18.04.2017, 19.15
Hienoa kun mainostoimistossa ei ajatella asiaa ja Powerin kuvastossa fillarin kuva on flipattu ihan surutta.
Hieman tuo vasemmalla puolella runkoa oleva voimansiirto (http://halosonic.org/Sekalaista/TEMP/PowerFlip.jpg) ottaa silmiin, tai sitten ovat tilanneet todella custom vehkeita...
Pelottavampi ajatus on, että fillareiden voimansiirto on kassattu väärälle puolelle, jolloin polkiessa vain vapaaratas rallattaa..

nih..

ilmora
18.04.2017, 19.25
"Pyörä tulee koota ennen käyttöönottoa." Toivottavasti kasausohjeen kuvitus on kuitenkin eri?

usko juntunen
18.04.2017, 20.23
No perhana. Melkein nurkan takana "ilmainen" pyörä, ja nukuin onneni ohi!
Jospa se on ratapyörä. Eikös niissä käytetä juurikin "vääräpuoleista" voimansiirtoa?
http://www.iisalmensanomat.fi/news/powerin-jono-kiemurteli-aamulla-pitkin-parkkipaikkaa/

JiiPee
18.04.2017, 20.44
No perhana. Melkein nurkan takana "ilmainen" pyörä, ja nukuin onneni ohi!
Jospa se on ratapyörä. Eikös niissä käytetä juurikin "vääräpuoleista" voimansiirtoa?
http://www.iisalmensanomat.fi/news/powerin-jono-kiemurteli-aamulla-pitkin-parkkipaikkaa/

Äkkiä vilkasin ja luulin jo että Ylä-savon kansallispuku on muuttunna ku ei yhtään Ponssen lippistä näy jonossa...mutta nehän on penteleet töissä. Huh, mä jo vähä säikähin!

p bonk
18.04.2017, 21.47
Yle uutisoi maksuttomasta kouluruokailusta. Se on ehdottomasti tärkeää ja kannatettavaa.

http://yle.fi/uutiset/3-9569441

Mutta. Vertailukelpoisia lukuja ei ole. Ja jutussa esitetään jonkinlaisena onnelana Puumala, joka tarjoaa oppilaille ilmaiset välipalat. Mitkä ilmaiset? Maksuttomia oppilaille, mutta kyllä ne jonkun verovaroilla maksetaan. Puumalan tapauksessa muiden, sillä kunnan oma 7,2 miljoonan verokertymä ei riitä menoihn, vaan valtionosuuksien tasausta tulee päälle miljoona euroa. Tällaiseen taloudenpitoon tämä systeemi kaatuu, kun eletään käsi tukevasti toisten lompakolla. Valtuustossa yksinkertainen enemmistö Kepulla, seuraavaksi suurin ryhmä on Demarit. Sitten Persut. Eikä Puumala ole edes pahimmasta päästä kerjäläisten valtakuntaa. Se saa tasausta reippaat neljäsataa euroa per kuntalainen per vuosi. Suurimmat tasaukset ovat yli tonnin ja suurimmat maksut Espoon n. 1700, Helsingin 1250 ja talousongelmien kanssa painivalla Vantaallakin n. 600 euroa per asukas per vuosi.

Taulukko Kuntaliiton sivuilla.

https://www.kuntaliitto.fi/asiantuntijapalvelu/talous/verotuloihin-perustuva-valtionosuuden-tasaus-2017

Veikkaan, että korrelaatio nettosaajien ja Kepun ja Vasemmiston äänestäjien määrään on vahva.

tempokisu
19.04.2017, 02.54
Äkkiä vilkasin ja luulin jo että Ylä-savon kansallispuku on muuttunna ku ei yhtään Ponssen lippistä näy jonossa...mutta nehän on penteleet töissä. Huh, mä jo vähä säikähin!

Ylä-Savon naisen kansallispuku:

http://www.kansallispuvut.fi/puvut/img/Yla-Savo-np-mallipuku.jpg

JackOja
19.04.2017, 07.13
Appelsiini kirjoittaa taas ihan asiaa, tällä kertaa kirkonmiesten jeesustelusta (http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005173880.html).

kirkossa saarnattiin kansalle, että turvapaikkapäätöksiä tekevät suomalaiset virkamiehet ja päättäjät ovat empatiakyvyttömiä tai tyhmiä

Hyötypolkija
19.04.2017, 08.40
Mutta nythän kirkonmiehet on asian äärellä. Vastuun pakolaisistahan voisi siirtää täysin kirkolle, kun kiinnostus suoraan toimintaan on noin kovaa. Kaikkiin lahkoihin kuuluminen on Suomessa onneksi vapaaehtoista, niin pelihän olisi vaan reilua. Nykyisin on vielä pakko osallistua vaikka mihin älyttömään toimintaan.

Kirkkoihin vaan tasapuolisesti kaikki kymmenet miljoonat mahdottomissa olosuhteissa elävät, eikä oville tietenkään turvatarkastuksia, koska sehän olisi rasistista. Vähän joutuisi ehkä kirkollisveroa nostamaan, mutta mitäpä ei empatiakykyiset kirkkoon kuuluvat tekisi auttaakseen kaikkia maailman ihmisiä. Hallelujaa!

Oatmeal Stout
19.04.2017, 10.04
tarjoaa oppilaille ilmaiset välipalat. Mitkä ilmaiset? Maksuttomia oppilaille,
Siis oppilaalle maksuton ei ole oppilaallle ilmainen? Mikä ne erottaa?

samooja
19.04.2017, 10.34
Peruskoulu maksulliseksi! Lakkaa se idioottimainen koulunkäynti.

Munamankeli
19.04.2017, 11.27
Appelsiini kirjoittaa taas ihan asiaa, tällä kertaa kirkonmiesten jeesustelusta (http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005173880.html).

Samaa mieltä, ikävä kyllä. Niin mieluusti naureskelisin Ulla Appelsinin vanhoillisille ja osin äärilaidan kirjoituksille, mutta kun niissä valitettavasti osutaan lähes aina asian ytimeen. Tuoreimpana tämä muutaman papin keuhkoaminen nuorten turistimiesten puolesta. Massamurha ja varma kuolema ovat niin kovia väitteitä, ettei niitä sovi heittää ihan lonkalta. Entäpä sitten kun tänne oikeasti saapuu todellisen vainon uhreja? Sanat ja käsitteet on jo vesitetty, eikä niitä voi enää ottaa takaisin.

kuovipolku
19.04.2017, 13.26
Eiköhän ne oikeasti todellisen vainon uhrit jää jo määritelmän mukaan sinne lähtöpäähän? Ne jotka ovat päässeet tänne asti ovat puolestaan määritelmän mukaisesti aina nuoria turistimiehiä.

PS Mulla on useita aivan poikkeuksellisia erikoislahjoja mutta kyky tunnistaa median välityksellä tai ulkonäön perusteella kuka on kuka turvapaikanhakijoiden joukossa ei kuulu niihin.

mgcc
19.04.2017, 14.19
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005176657.html

Ihan mielenkiinnosta kysyn kun en hokaa. Miten Ruotsissa, jossa on jo laaja tiedusteluoikeus vuosien takaa, estettiin taannoinen kuormuriralli? Ja miten supo aikoo estää Suomessa tapahtuvan, samankaltaisen teon?

Pekka L
19.04.2017, 15.16
Näin Ruotsissa.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201704192200105218_ul.shtml
Vakaasti harkittu teko. Toosa on sen verran korkealla, että pojilla on pakko olla ollut jakkara mukana.

bici74
19.04.2017, 17.41
Näin Ruotsissa.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201704192200105218_ul.shtml
Vakaasti harkittu teko. Toosa on sen verran korkealla, että pojilla on pakko olla ollut jakkara mukana.

Voihan ne olla B-rapun poikia, kaikkihan Ruåtsissa on? Ei tosin poista jakkaran tarvetta mutta tekee suorituksesta vielä asteen verran iljettävämmän ja saattaa siinä myös hanuri revetä. Kirjaimellisesti.

Concorde
19.04.2017, 18.44
Näin Ruotsissa.

Voi hevonvi**u... :D

Ohiampuja
19.04.2017, 19.28
Nyt kolme jeesustelua:
- Keski-Suomen käräjäoikeutta.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201704192200105322_uu.shtml
- Aina mulkku koululiikunta.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/04/13/liikunnanopettaja-aiheutti-ikuiset-arvet-hapea-kulkee-vahvasti-mukanani?ns_source=facebook&ns_mchannel=social&ns_campaign=etusivu
- Viimeisenä Santanderin lainamainos TV:stä, josta näkyy pätkä tässä linkissä. Ihanko oikeasti tässä kaupataan asumisen onnea Suomalaiselle? Naapurin torvensoitosta ja yläkerran kahjon äijän pakuttelusta tehdään kivan kotoisaa. Voi toimia Espanjassa, mutta minusta Suomessa hiukan arveluttava. :)
https://www.youtube.com/watch?v=hAVBe9jJGY0

tempokisu
20.04.2017, 05.43
^ uskoisin että aika monella on ikäviä muistoja koulun liikuntatunnilta, tai laulutunnilta.
Piti laulaa koko luokan edessä, vaikka itsellä on ihan hyvä sävelkorva, niin kaikki nauroi. Onneksi pian tuli vaihtoehto että saa joko laulaa tai soittaa jotain instrumenttia. Sain musiikista kympin. Tosin opettaja kiristi mua; jos et soita kevätjuhlissa, saat ysin ja jos soitat tulee kymppi. No eihän siinä vaihtoehtoja ollut.

Myöskin telinevoimistelussa koin kauhun hetkiä. Piti mennä sinne korkealle eritasonojapuille ja tehdä kieppi. Apua! ajattelin että en mee. Mutta kun toinen hiljainen oppilas meni ja teki kiepin niin piti sitten munkin yrittää. Ei se kyllä hyvin mennyt. Korkeushypyssä menin aina tahalteni "riman alta", olin ihan valtavan kömpelö. Ainoo sisälaji missä olin hyvä oli kiivetä köyttä ylös kattoon asti. Se meni ketterästi, tosin kämmenet "paloi" kun tulin alas.
Pallopeleissä kärsin aina, tuli kylmä seisoskellessa. Valittiin viimeiseksi joukkueisiin ja sitten "nyt me hävitään kun jouduttiin ottaan toi iisakkila".
Pahin nöyryytys tuli uimahallissa. En ollut kovin hyvä uimari, ja mut komennettiin lastenaltaaseen. Kamalaa oli myös kun piti esiintyä kaikkien edessä uimapukusillaan. Yksi ainoa kerta uimahallissa riitti, jatkossa olin kipee tms. uimatunneilla. En mieluusti olisi käynyt suihkussakaan - piti mennä nimittäin alasti - ja kun sitten kerran rohkaistuin; oli tasan viimene kerta koulun suihkussa. Joko en käynyt, tai olin niin nopea että ehdin yksin ennen muita.
Onneksi opettaja hoksasi että olen hyvä juoksussa ja hiihdossa, niin sain tehdä liikuntatunnilla oman harjoituksen. Osallistuin myös seuran ( Valkeakosken Haka) kisoihin niin kyllä mä liikunnasta(kin) kympin sitten aina sain.

Onneksi kuitenkin liikunnasta on tullut aivan oleellinen osa elämääni. Piti vain löytää oikea laji.

Highlander
20.04.2017, 08.08
- Viimeisenä Santanderin lainamainos TV:stä, josta näkyy pätkä tässä linkissä. Ihanko oikeasti tässä kaupataan asumisen onnea Suomalaiselle? Naapurin torvensoitosta ja yläkerran kahjon äijän pakuttelusta tehdään kivan kotoisaa. Voi toimia Espanjassa, mutta minusta Suomessa hiukan arveluttava. :)
https://www.youtube.com/watch?v=hAVBe9jJGY0
Mä en taas ymmärrä tätä mersun uutta mainosta...luulisi, että noilla vaatimuksilla jää monta autoa myymättä:rolleyes:

https://www.youtube.com/watch?v=nFnoLpKrTyE

tempokisu
20.04.2017, 09.38
^ no ei tarvi edes lukea noita..ihan katselukokemus riittää luomaan epämiellyttävän mielikuvan. Tiedätte varmana mitä tarkoitan, toi "päähenkilö".

Koko ajan ollu Ferrarin puolella. Ja Mazdan.

Mä taas koko ajan odotin että koska se Santanderin mainos tulee...mutta se olikin se. yök. Mä miellän ton Santanderin heti Ferrariin, kun siellä se mainos on ja ehdottomasti parempi mainospaikka on Kimin ajohaalarissa, tai kypärässä tai autossa. Hamiltonista en tykkää.

Ai juu, joku nainen soitti ja kauppasi mulle jotain Stockmannin vakuutusta tai jotain. Täh!? kansisiko niitä potentiaalisia asiakkaita etsiä vaikka Stockmannin asiakaspiiristä, eikä tuulipukukansalaisesta.

Jami2003
20.04.2017, 12.23
Mä en taas ymmärrä tätä mersun uutta mainosta...luulisi, että noilla vaatimuksilla jää monta autoa myymättä:rolleyes:

https://www.youtube.com/watch?v=nFnoLpKrTyE
Mersuhan on ollut aina "papoille" joten ihan loogista nuorempien sukupolvien kosiskelua.

Ja kyllä, minullakin on ollut kaksi Mersua vaikken pappa olekaan. Mutta ei yhtään Ferraria.

Ohiampuja
20.04.2017, 13.42
Eikös Suomessa se uuden auton ostajan keski-ikä ole noin 56 vuotta.

Ja kun tuossa on kaikki merkit mukana, niin en edes osaa kuvitella mitä se on kalliissa premium merkeissä. Onko jo yli 60 vuotta?

slow
20.04.2017, 23.17
Onkohan montaa muuta sivistysvaltioksi itseään väittävää yhteisöä jossa kolminkertainen tappaja ja erittäin vaaralliseksi todettu henkilö saa vielä juoksennella vapaana toteuttamassa mielitekojaan?

http://m.iltalehti.fi/uutiset/201704202200106210_uu.shtml

Ohiampuja
21.04.2017, 06.55
Puhuttiin siitä lakien noudattamisesta ja lakien muuttamisesta.

Tästä tulossa esimerkki siitä mikä eilen oli sallittua onkin huomenna kiellettyä. Eli Venäläisten epämääräiset tonttikaupat. Muistaakseni tästä aiheesta jo jeesusteltiin silloin kun maakaupat pääsivät julkisuuteen.
Ja aika moni foorimilainen taisi pitää asiaa hiukan arveluttavana...

http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005177821.html

mgcc
21.04.2017, 07.02
Yle uutisoi maksuttomasta kouluruokailusta. Se on ehdottomasti tärkeää ja kannatettavaa.

Miten niin "maksuton"? Kyllä sen joku maksaa. Maksuttomia lounaksia ei ole.

YT
21.04.2017, 07.36
^Velallahan ne maksetaan. Lapset maksaa itse tulevaisuudessa. Tai niiden lapset tai lapsenlapset.

Markku Liitiä
21.04.2017, 07.47
^^
Kun ei saa sanoa ilmainen eikä maksuton, miten asian voi ilmaista?

Täällä duunissa esimerkiksi keittelemme pari kertaa päivässä kahvia, jonka kaikki tarpeet vettä ja kahvinkeitintä myöten työnantaja maksaa - vaikkei olisi pakko. Jos ja kun sumppi ei siis saa olla työntekijän näkökulmasta katsoen ilmaista, maksutonta eikä oikein lahjakaan, mitä se on? Kunhan jeesustelen...

JackOja
21.04.2017, 07.54
Onkohan montaa muuta sivistysvaltioksi itseään väittävää yhteisöä jossa kolminkertainen tappaja ja erittäin vaaralliseksi todettu henkilö saa vielä juoksennella vapaana toteuttamassa mielitekojaan?

Tuo oli kaiketi jeesuksen retorinen kysymys, mutta arvaan kuitenkin: Ei.

mgcc
21.04.2017, 07.55
Ilmainen ja maksuton ovat synonyymejä eli kumpi vain käy.

Markku Liitiä
21.04.2017, 08.08
Niinmutkun duunikahvi on kuin kouluruoka, joku sen kuitenkin maksaa... Epäilen artistia. :D

Jami2003
21.04.2017, 10.53
Tulin toimistolle ja ihmettelin mikäs tapahtuma täällä on kun takseja oli pitkin poikin.

No aulassa olikin työttömien ruokalan järjestämä ilmaisten ruokakassien jako. Laitapuolen kulkijat olivat tulleet hakemaan osuutensa.

Vois siinä olla selittämistä kolmannessa maailmassa millaista on olla Suomessa syrjäytynyt...

tempokisu
21.04.2017, 11.00
Niinmutkun duunikahvi on kuin kouluruoka, joku sen kuitenkin maksaa... Epäilen artistia. :D

No minä ostan kaffeni ite ja keitän sen ite, laitan termariin ja reppuun ja juon työhuoneessa + syön eväsleivän. En mä viitti mitään kaffepakettia töihin viedä ja siellä keitellä, termos on paras ratkaisu.
Eikä tarvitse edes käydä siellä kaffehuoneessa, en ole sentyyppinen että istuskelee kaffehuoneessa, ja kun mun eväshetki on noin 2minuuttia. Jurotan isesseni.

JackOja
21.04.2017, 11.04
Tulin toimistolle ja ihmettelin mikäs tapahtuma täällä on kun takseja oli pitkin poikin.
...

Nälkä ajaa ihmisen käyttämään taksia vaikkei sihen olisi varaakaan?

Jami2003
21.04.2017, 11.13
Nälkä ajaa ihmisen käyttämään taksia vaikkei sihen olisi varaakaan?
Veikkaan että nämä olivat niitä kuuluisia kelakuponki - ajoja.

Köfte
21.04.2017, 11.35

http://m.iltalehti.fi/uutiset/201704202200106210_uu.shtml

Jaha, taasko se on päästetty irtaalleen. Entinen luokka"kaveri".
Eihän me ala-asteikäisinä osattu moista pelätä, vaikka puukoilla
leikkikin jo tuolloin:(

kuovipolku
21.04.2017, 11.43
Mä en tiedä mistä ne kelakuponkiajot ovat kuuluisia mutta siinä todellisuudessa jossa minä elän Kela korvaa tietyin edellytyksin matkat julkiseen terveydenhuoltoon ja yksityiseen terveydenhuoltoon mikäli hoito tai tutkimus on Kela-korvattavaa.

On toki olemassa myös kunnan vammaispalvelunlain tai sosiaalihuoltolain perusteella myöntämä asiointiin ja vapaa-ajan matkoihin eli muuhun kuin terveydenhoitoon tarkoitettu kuljetustuki vammaisille ja vanhuksille. Helsingissä sosiaali-ja terveysvirasto tekee kuljetuspalvelupäätökset mm. lääkärinlausunnon perusteella. Matkoja on rajoitettu määrä kuukaudessa ja niistä peritään omavastuuosuus.

Munamankeli
21.04.2017, 12.52
Eiköhän ne oikeasti todellisen vainon uhrit jää jo määritelmän mukaan sinne lähtöpäähän? Ne jotka ovat päässeet tänne asti ovat puolestaan määritelmän mukaisesti aina nuoria turistimiehiä.

PS Mulla on useita aivan poikkeuksellisia erikoislahjoja mutta kyky tunnistaa median välityksellä tai ulkonäön perusteella kuka on kuka turvapaikanhakijoiden joukossa ei kuulu niihin.

Aivan totta, mutta näistä näkee (http://im.mtv.fi/image/5745206/landscape16_9/752/423/4dd7396b65bd54bf908dec2dd8f56132/qI/palautuslento-helsinki-vantaa-1.jpg) otsallakin, ettei siinä suoraan leijonan luolaan astuta. Toivottavasti oli hyvät jalkatilat ja jälkiruoaksi sai muutakin kuin Marianne-karkin.

29er
21.04.2017, 13.23
Mä en tiedä mistä ne kelakuponkiajot ovat kuuluisia mutta siinä todellisuudessa jossa minä elän Kela korvaa tietyin edellytyksin matkat julkiseen terveydenhuoltoon ja yksityiseen terveydenhuoltoon mikäli hoito tai tutkimus on Kela-korvattavaa.

On olemassa myös virkistäytymiskyytejä vai millä nimellä Kela niitä kutsuukaan. Tai ainakin vielä viime kesänä oli. Ja niitähän voi käyttää aika vapaasti, esim kun menee trendiravintolan avajaisiin naapurikaupunkiin. Ja tietysti niillä pääsee takaisin kotiinkin yöllä. Ja kaveri saa kulkea mukana.

Munamankeli
21.04.2017, 13.37
On olemassa myös virkistäytymiskyytejä vai millä nimellä Kela niitä kutsuukaan. Tai ainakin vielä viime kesänä oli. Ja niitähän voi käyttää aika vapaasti, esim kun menee trendiravintolan avajaisiin naapurikaupunkiin. Ja tietysti niillä pääsee takaisin kotiinkin yöllä. Ja kaveri saa kulkea mukana.

Saakohan viinat tai avajaiskutsun Kelan piikkiin? Ettei nyt vain ketään sorreta tai kukaan pahoittaisi mieltään. Keskiluokkaisista veronmaksajista niin väliä.

Concorde
21.04.2017, 13.54
Eka tää: https://www.aamulehti.fi/kotimaa/abc-ja-posti-allekirjoittivat-sopimuksen-postin-tyontekijat-alkavat-kerata-polttoaineiden-hintoja-24429140/
ja sen (ja muiden vastaavien) seurauksena: https://www.aamulehti.fi/kotimaa/hallinto-oikeus-postille-sai-asettaa-100-000-uhkasakon-24429193/

LJL
21.04.2017, 14.10
Saakohan viinat tai avajaiskutsun Kelan piikkiin?

Ehdottomasti. Veronmaksajain piikkiin suoritetaan myöskin brasilialainen vahaus jotta Reijon rintakarvoitus ei liiaksi ällöitä muita tanssaajia. Paluumatkan oksennus taksiin á 1000€ rahoitetaan myös yhteisillä talkoilla.

Jami2003
21.04.2017, 14.18
Eka tää: https://www.aamulehti.fi/kotimaa/abc-ja-posti-allekirjoittivat-sopimuksen-postin-tyontekijat-alkavat-kerata-polttoaineiden-hintoja-24429140/
ja sen (ja muiden vastaavien) seurauksena: https://www.aamulehti.fi/kotimaa/hallinto-oikeus-postille-sai-asettaa-100-000-uhkasakon-24429193/
Ottamatta kantaa näihin postin moderneihin innovaatioihin on koomista kuvitella nykyisessä digiyhteiskunnassa postimiesten katselevan hintoja jostain valotaulusta ja seuraavaksi näpyttelevän ne järjestelmään.

Yksityisille posti voisi tehdä vastaavan palvelun. XXL on hintalupaus niin jos lähettäisi nettikaupan ostoskorin sisällön hintoineen postille niin posti voisi sitten juosta kivijalka liikkeet tsekkaamassa olisiko jossain ollut halvempaa. Tieto takaisin vertailun teettäjälle ja kymmenykset hintalupauksen korvauksesta postille.

Annan tämän liikeidean sanoin kuin pikkulasten kesäloman iltapäivä hoidon vapaasti postin käyttöön.

JackOja
21.04.2017, 14.22
Posti voisi myös tehdä tubeless-asennukset niille keille se on vaikeaa.

Munamankeli
21.04.2017, 14.32

Hyvä idea. Posti voisi tilata mulle Saksasta Contin tuubit ja tulla asentamaan ne jakelun yhteydessä. Vittoriat saan paikoille omin sormin. Ovat sen verran venyvämpää kumiseosta.

Entäs renkaiden vaihto? Säilytys ja vaihto Postin tekemänä. Tämähän voisi olla oikeasti bisneksen paikka. Ei tarvitsisi enää ajella kaiken maailman teollisuusalueille. Posti tuo suvikummit kotipihaan ja vaihtaa ne alle 1-2 tunnin aikaikkunassa. Tai vaikka auton ollessa firman pihassa.

LJL
21.04.2017, 14.32

Ja pyyhkiä lapsen hanurin/vaihtaa vaipan kun on passiivit heittänyt. Myös lattian imurointi ja höyrypesu, tack.

Markku Liitiä
21.04.2017, 15.44
Aivan totta, mutta näistä näkee (http://im.mtv.fi/image/5745206/landscape16_9/752/423/4dd7396b65bd54bf908dec2dd8f56132/qI/palautuslento-helsinki-vantaa-1.jpg) otsallakin, ettei siinä suoraan leijonan luolaan astuta.

Näkeekö ihmisestä tosiaan ulkonäön perusteella, kärsiikö hän kotimaassaan jostain syystä vainoa vai ei? Mistä sen huomaa? Täytyykö näyttää koko ajan kärsivältä? Pitääkö puhelimen olla Nokia 3110? Saako paidan rinnassa lukea Adibas?

Toki huijareita on maailma puolillaan, mutta ei se useinkaan päällepäin näy. Minun mielestäni.

Smo
21.04.2017, 15.53
Näkeekö ihmisestä tosiaan ulkonäön perusteella, kärsiikö hän kotimaassaan jostain syystä vainoa vai ei? Mistä sen huomaa? Täytyykö näyttää koko ajan kärsivältä? Pitääkö puhelimen olla Nokia 3110? Saako paidan rinnassa lukea Adibas?

Toki huijareita on maailma puolillaan, mutta ei se useinkaan päällepäin näy. Minun mielestäni.

Ei kai suomalaisillakaan ole Tukholman kentällä puhelimia kädessä kun on Venäjä hyökännyt.. eiku :)

Jami2003
21.04.2017, 16.00
Hyvä idea. Posti voisi tilata mulle Saksasta Contin tuubit ja tulla asentamaan ne jakelun yhteydessä. Vittoriat saan paikoille omin sormin. Ovat sen verran venyvämpää kumiseosta.

Tätä pyöräpalvelua voisi markkinoida "Sun Bike Center" brändillä.

Smo
21.04.2017, 16.04
Kuntavaaliehdokasta epäillään vaalilahjonnasta Närpiössähttp://yle.fi/uutiset/3-9573771

(http://yle.fi/uutiset/3-9573771)"– On kutsuttu Facebookin kautta ihmisiä äänestämään ja luvattu äänestyksen jälkeen kahvitarjoilua, Uusimäki kuvaili.

Luvattu tarjoilu on poliisille tehdyn ilmoituksen mukaan ollut kahvia.

Kutsussa ei ilmeisesti ole suoraan kehotettu äänestämään nimenomaan rikoksesta epäiltyä henkilöä. "

(http://yle.fi/uutiset/3-9573771)

Kiasus tätä korruptiota :D

ilmora
21.04.2017, 17.21
Ei kai suomalaisillakaan ole Tukholman kentällä puhelimia kädessä kun on Venäjä hyökännyt.. eiku :)

Aina on aikaa selfielle:

https://funwithlol.files.wordpress.com/2015/05/56.jpg?w=720

bici74
21.04.2017, 17.48
Tätä pyöräpalvelua voisi markkinoida "Sun Bike Center" brändillä.

Kiitti vaan, meni näppäimistön pesemiseksi...

tempokisu
21.04.2017, 18.10
Ei piruvie markkaa takaisin! En mä sitten enää raski mitään nukkeja ostella....

mrrw
21.04.2017, 18.11
PerSu...Sampo Terho "oma valuutta" joo että saadaan taas keplotella deflaatio-devalvaatio linjalla mikä yrityksille parhaiten sopii ja kansa vikisee...voi voi

mpk
21.04.2017, 18.36
PerSu...Sampo Terho "oma valuutta" joo että saadaan taas keplotella deflaatio-davalvaatio linjalla mikä yrityksille parhaiten sopii ja kansa vikisee...voi voi

Tolla lausunnolla persujen on helppoa pedata tukeva asema oppositiossa

pätkä
21.04.2017, 19.03
Alkamassa massiiviset 1,5-2 mrd€:n it-hankkeet: täältä ne sote-säästöt tulevat.

Voihan sähköinen oirearviopalvelu ja tekoäly!

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/218438-alkamassa-massiiviset-15-2-mrdeun-it-hankkeet-taalta-ne-sote-saastot-tulevat

bici74
21.04.2017, 19.23
^hienosti myyty projekti. Tosta projektista ei hyödy muut kuin aateekoo-konsulentit.

Köfte
21.04.2017, 19.29
Jeesuksen iso (ja kallis) paatti?
http://yle.fi/uutiset/3-9573782

Smo
21.04.2017, 20.06

Ooh.. uus purkki Baltic Yachtsilta! Emmä ehkä hiilarivenettä ottais, korkeintaan hiilikuituisen spinnupuomin ja vähän purjeisiin.. mutta jos olis liikaa rahaa niin vois kyllä isommallakin purkkarilla seilata. Voishan sitä vaikka asuakin veneessä näillä kämppien hinnoilla ...

Jami2003
21.04.2017, 20.28
Tolla veneellä ei varmaan helposti asumiskustannuksissa säästä :)

OKS
21.04.2017, 21.17

Ymmärränkö oikein, että tuo on niinkuin itselle tehty ja teetetty.

-"Vene on Balticin omistajan, professori Hans Georg Näderin, kuudes Baltic. Sitä on rakennettu 3,5 vuotta."

Köfte
21.04.2017, 21.25
Ymmärränkö oikein, että tuo on niinkuin itselle tehty ja teetetty.

-"Vene on Balticin omistajan, professori Hans Georg Näderin, kuudes Baltic. Sitä on rakennettu 3,5 vuotta."

Juurikin noin. https://www.balticyachts.fi/yachts/baltic-175-pink-gin-vi/

(https://www.balticyachts.fi/yachts/baltic-175-pink-gin-vi/)

bici74
21.04.2017, 23.03
http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005180481.html

Että kolmannes pohjoiskorealaisista käyttää huumeita? Metamfetamiinia menee älyttömästi? Jotenkin mun on vaikea tätä(kään) ko. valtiosta uskoa...toisaalta ei mulla parempaakaan tietoa asian oikeasta laidasta ole.

OKS
22.04.2017, 06.36
http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005180481.html

Että kolmannes pohjoiskorealaisista käyttää huumeita? Metamfetamiinia menee älyttömästi? Jotenkin mun on vaikea tätä(kään) ko. valtiosta uskoa...toisaalta ei mulla parempaakaan tietoa asian oikeasta laidasta ole.

Lainaus uutisesta: "Pohjois-Korean virallisen totuuden mukaan maassa ei ole mitään huumeongelmaa."

Ei kai sitä ongelmaa ole, jos sitä ei pidetä ongelmana.

tempokisu
22.04.2017, 08.48
:D joku on varmaan sekoittanut sähköpostit, kun mulle tulee esimerkiksi Oakley-aurinkolasimainoksia. Ne tosin menee roskapostiin. Pitäisi varmaan mennä VesaP:lle.
Äskön tuli "Kankusta Duo" -mainos; laihdu 25kiloa ja masennus on poissa. No varmana on masennus poissa jos multa lähtee 25kiloa :D jää jäljelle nimittäin 24kiloa. No, sekin posti meni roskiin.

tempokisu
23.04.2017, 11.35
"Minä voin harrastaa, minä voin nauttia ( ruokaa laittamassa) minä voin matkustaa, minä voin elää täyttä elämää"
- solmi Mehiläinen terveyssopimus, vain 49e/kk!

Jolloin voit käydä lääkärissä parillakympillä, mutta siis kiinteä kuukausimaksu on 49e. Eli pitää käydä lääkärissä "aika usein" yli 2 kertaa kuukaudessa että toi edes vähän kannattaisi. Ja silloinko voi harrastaa, matkustaa ja elää täyttä elämää? Epäilen, jos niin sairas olet.
Montako kertaa te käytte kuukaudessa...tai vuodessa lääkärissä? Mä käyn 2 kertaa vuodessa, että tulisi kyllä aika kalliiksi tommonen kuukausimaksu.

Lieko sote sitten sitä, että pääset kyllä lääkäriin parillakympillä, mutta siihen tuleekin tuo kiinteä kuukausimaksu.

Vakiokevät-uutiset jeesusteluttaa. Vapuksi jopa +20 astetta lämmintä. Voi olla, mutta ei Suomessa.
Suomi on myös Euroviisujen ennakkosuosikki, kaikilta kansainvälisiltä raadeilta 12 pistettä - niin joo kun äänestivät Suomen kandidaatteja.
Tulossa lienee myös "kaikkien aikojen hellekesä". Siis talvellakin oli lämpimämpää kun nyt huhtikuun lopulla, ainakin aamut on ollu kylmiä. Ja oli tänään päivälläkin.

tempokisu
24.04.2017, 06.54
! Jaa että pelko häviää pinkissä hammaslääkärinhuoneessa. Jos joutuisin, niin mä alkaisin voida pahoin ja toiste en menisi. Kammottava huone, anteeksi. Hammaslääkärilläkin oli kaikkea pinkkiä, yök. Mieluummin sellainen tavallinen huone ja neutraalit värit, kiitos.

Ja sydänviikko huipentuu johonkin "virtuaalihalaukseen", yök. Äitee oli eilen sydänviikon jossain tapahtumassa, ja siellä kuulemma tosi mukava lääkäri kertoi miten hän tekee 12 tuntisia työpäiviä ja ajaa kuntopyörää töitten jälkeen puoli tuntia, ja kyllä sitten ruoka ja uni maittaa.
Just. Varmaan tuntuisi kivalta potilaan kuunnella kun mä kerron että teen viiden tunnin lenkin ennen töitä ja kun kotia pääsen niin kyllä ruoka, ja uni maittaa. Eikä ylipainoa kerry.
Aika julmaa, potilas ei varmaankaan koe että joo hyvä ohje. Päinvastoin ärsyyntyy että mitäs sinäkin siinä leuhkit, ei kaikki jaksa tai pysty lähteen aamukahdelta lenkille.
Joo, toisella on 12 tuntisia työpäiviä, ja toisella on 12 tuntinen työviikko...eikä aina sitäkään.

Pekka L
24.04.2017, 16.20
Ristus noita iltapulun uunoja. Ensin video talitiaisten tappelusta ja sitten perään kuvituskuva talitiaisista, kuvassa pari sinitiaista...
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201704242200108950_uu.shtml

tempokisu
24.04.2017, 21.24
Bikini-fitness.

En ole kateellinen, mutta ei ymmärrä enkä pidä noita tyttöjä kisakunnossa nätteinä.
Nimittäin ohjelman ( tv1:llä menee) yksi tyttö mieltää että "tämä nyt on nykyinen kauneusihanne" ja menestyvän naisen pitää näyttää bikinifitnessiltä, tienata älyttömästi rahaa ja huolehtia perheestä. No ei se kyllä mun käsittääkseni ihan niinkään ole.
Joku kehonrakentaja-ukkeli tuumaa että "bikinifitness-vartaloa on kiva katsella" yh! ja opettaa laihalle nuorelle naiselle poseerausta. Poseerausta pitää reenata 200 tuntia dieettikaudella.
Tuntuu vähän ihmeelliseltä että otetaan rintaimplantit ja rintaliiveissä ( tai jotkut läpyskät) tarttisi olla lisää toppauksia - ja sitten kisataan kenen vartalo näyttää "parhaalta".
Reenikaudella ovat ihan normaaleja nättejä nuoria naisia, ja sitten reenataa reenataan ja punnitaan joka ruoka-annos - että näytetään kamalalta ja niin teennäiseltä kun olla ja voi.
Olen aina mieltänyt että kilpakävely on maailman rumin urheilulaji, mutta toi bikinifitness on ehkä vielä kamalampaa. Mulla tosta fitnessistä tulee mieleen anoreksia. Laihat tytöt kauhistelee että joo, kamala kaksoisleuka ja luut töröttää ja ne rintaimplantit kans. Bikinit on niin mikrokokoa että näyttää tosi kamalalta.

Smo
25.04.2017, 12.19
Tilaa upea juhlaraha!

https://www.suomenrahapaja.fi/fin/itsenaisyyden-vuosikymmenet-1917-1939-proof-/20711/dp?openGroup=261

https://www.suomenrahapaja.fi/productresources/pic1_big/20711.png

JackOja
25.04.2017, 12.24
^ :epäuskomio::seko: onko tuo joku vitsi? Sivu kaapattu ja joku pannut oman kuva-aiheen alkuperäisen tilalle?
Jos tuo on totta niin olisko hieman harkintakyky pettänyt? Ja stadion torni toisella puolella, hoh hoijaa. Kas kun ei sentään Finlandia-talo tai VR-makasiinit.

Munamankeli
25.04.2017, 12.42
^ :epäuskomio::seko: onko tuo joku vitsi? Sivu kaapattu ja joku pannut oman kuva-aiheen alkuperäisen tilalle?
Jos tuo on totta niin olisko hieman harkintakyky pettänyt? Ja stadion torni toisella puolella, hoh hoijaa. Kas kun ei sentään Finlandia-talo tai VR-makasiinit.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/rahapajalta-ravakka-juhlaraha-kansalaissodan-teloitukset/SdmPNQHx

Suomen Rahapajan uusi Itsenäisyyden vuosikymmenet -rahasarja starttaa juhlarahalla joka herättänee keskustelua.

Vuosista 1917-1939 kertovan juhlarahan tunnuspuoli muistuttaa vuoden 1918 kansalaissodasta, joka vaati miltei 40 000 kuolonuhria. Juhlarahan kuvassa näyttää olevan joukko valkoisia sotilaita teloittamassa resuisia punavankeja. Rahan toinen puoli kuvaa vuonna 1938 valmistunutta Helsingin Olympiastadionia.

Munamankeli
25.04.2017, 12.44
Toivottavasti samaa teemaa jatketaan ja saadaan esim. taiten aseteltuja hakaristejä, joissa ilmavoimien tunnus kohtaa lento-osasto-Kuhlmeyn.

Markku Liitiä
25.04.2017, 12.55
Jos rahasta lyötäisiin vaihtoehtoversiot: toisessa valkoiset teloittavat punaisia, toisessa punaiset valkoisia? Kansalais/sisällis/vapaussotahan oli joka tapauksessa Suomen itsenäistymisen kannalta aika olennainen tapahtumasarja - joka tosin olisi tietysti saanut jäädä käymättä.

Smo
25.04.2017, 12.56

WTF tuli kun huomasin että tunnen suunnittelijan .. ehkä sieltä sarjasta tulee sit muutakin

Toinen WTF
"Saudi-Arabia edistämään naisten oikeuksia YK:ssa"

http://yle.fi/uutiset/3-9580012

p bonk
25.04.2017, 13.35
Miten olisi vastaava juhlaraha Yhdysvalloissa teemalla "Strange fruit". Tai Kamputseassa Pol Potin pääkallokasat.

bici74
25.04.2017, 13.36

Kävi täälläkin mielessä että joku käynyt häkkäämässä Rahapajan sivut. Ei mielestäni aivan nappiin osunut valinta, pikemminkin täysin päinvastoin. Mautonta.

JackOja
25.04.2017, 13.40
Sitten vielä sellainen seikka, että "Kansalaissota 1917-1939" Täh?

Ai niinku kansalaissota kesti siihen asti kunnes talvisota "yhdisti kansan"

bici74
25.04.2017, 13.40
Miten olisi vastaava juhlaraha Yhdysvalloissa teemalla "Strange fruit". Tai Pol Potin pääkallokasat.

Oh yes! Ja Saksan lähihistoriasta löytyy loputon määrä yhtä hyviä aiheita kolikon takapuolelle.

bici74
25.04.2017, 13.43

Joo, siinä välissä vähän teloiteltiin ja bygattiin Stadika.

kuovipolku
25.04.2017, 13.46
Jos rahasta lyötäisiin vaihtoehtoversiot: toisessa valkoiset teloittavat punaisia, toisessa punaiset valkoisia? Kansalais/sisällis/vapaussotahan oli joka tapauksessa Suomen itsenäistymisen kannalta aika olennainen tapahtumasarja - joka tosin olisi tietysti saanut jäädä käymättä.

Lisäksi voitaisiin järjestää sosiaalisessa mediassa äänestys: kumman sinä valitset?

Kieltämättä - vaikka yrittää ja ymmärtääkin mitä tuolla on haluttu symboloida - tulee mieleen nykyinen klikkihakuinen uutisointi ja tietoisesti "kohua" herättämään pyrkivä markkinointi.

Olympiastadion on mielestäni hieno valinta kuvaamaan kansakunnan toipumista ja tulevaisuuden uskoa vuonna 1938 - sillä kai sitä vuotta tässä tarkoitetaan eikä toteutuneita olympiakisoja? - mutta jonkin toisen kuva-aiheen olisin itse valinnut kuvaamaan lähtötilannetta vuoden 1918 tapahtumien jälkeen.

PS Vuosiluvut tulevat suoraan juhlarahasarjan jaksoista (joiden valintaperusteista ei ole tietoa ja joiden osuvuutta voitaisiin hyvinkin kyseenalaistaa) eli 1939 ei mitenkään liity kansalaissotaan (vaikka sen toki niin voi tulkitakin):
"
Juhlarahasarjassa julkaistaan yhteensä viisi juhlarahaa vuosien 2017-2019 aikana. Vuosikymmeniä 1917-1939 sekä 1940-1959 kunnioittavat juhlarahat julkaistaan vuonna 2017. Vuosikymmeniä 1960-1979 ja 1980-1999 muistavat juhlarahat julkaistaan vuonna 2018. Sarja huipentuu vuonna 2019 julkaistavaan, vuosikymmeniä 2000-2017 kunnioittavaan juhlarahaan."

JackOja
25.04.2017, 13.52
Lisäksi arvelluttavaa symboliikkaa tuossa Stadikan tornissakin. Se etenkin tuossa kolikon kuvassa ikäänkuin nousee (tuhkasta?) sojottamaan, erektoituu kohti taivasta.

https://www.suomenrahapaja.fi/productresources/pic2_big/20711.png

edit: kylläpäs kesti saada rahapajan sivut aukeamaan, ilmeisesti kohun nostatus onnistui

pätkä
25.04.2017, 14.01
https://pbs.twimg.com/media/C4DeY8oWYAAiq_8.jpg

Markku Liitiä
25.04.2017, 14.44
^
Kumpi mahtaa olla isä, Lahja vai Lyydia? Vai olisiko kyseessä modernisti jonkin sortin keinohedelmöitys? Joka tapauksessa oivaltavaa huumoria noina aikoina - tai sitten olivat tosissaan.

Kuntoilija
25.04.2017, 15.01
Lahja on vissiin vähän kuin Laine nimenä. Pankissa töissä ollessa yksi Laine kertoi, kun sen mies oli katsastanut sen auton. Katsastusmies melkein kyynel silmässä oli käsipäivää halunnut tervehtiä, kun 1. kertaa ikinä kohtasi toisen Laine nimisen miehen.
Ei hennonnut Laineen mies sanoa tuossa herkässä tilassa olleelle katsastusmiehelle, että auton omistaja on kyllä mun vaimo.

p bonk
25.04.2017, 15.10

Sukua niille Kiitos Suomen Talvisota 1939-1945 t-paidoille, joita joskus näkee mustiin pukeutuneiden kaljupäisten miesten päällä.

OJ
25.04.2017, 15.24
Ois vaan laittanut Leninin rintakuvan kolikon toiselle puolelle ja sitten jonkun fasistiteeman kuvaamaan vuotta 1939 ja Suomen raukkamaista agressiota Neuvostoliittoa kohtaan, niin ei olisi tullut hampaidenkiristelyä. Tähän joku sarkasmihymiö.

p bonk
25.04.2017, 15.27
Alkuperäinen juhlarahan kuva lienee tämä:

http://arjenhistoria.fi/actions/viewimage.php?id=1290413&imgres=lres

Ja tuolla sivuilla sitä epäillään lavastetuksi, eli siinäkin mielessä hyvin on tehty taustatyöt ja muutenkin suunniteltu.

http://arjenhistoria.fi/actions/imageinfo.php?id=1290413&from=searchext&view=lres&prms=q%3Dteloitus%26option%3Dcom_ekuvasearch%26vie w%3Dekuvasearch%26Itemid%3D1

Smo
25.04.2017, 15.36
Voi ilkka minkä teit...

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17990898_1697698226907873_4647388342997921434_n.pn g?oh=b0d5bdb2c07ac9d93bd82e01f704e48c&oe=598FDA67

marco1
25.04.2017, 15.44
Pelkkää asetusta lukemalla ei varsinkaan tuo "rantakuva" sisältö välity tekstissä skovin hyvin, ekan kolikon teksti olisi voinut tarttua kriittisemmän lukijan silmään.
Melkoinen miina asetuksen allekirjoittajalle.

kuovipolku
25.04.2017, 16.20
Alkuperäinen juhlarahan kuva lienee tämä:

Ja tuolla sivuilla sitä epäillään lavastetuksi, eli siinäkin mielessä hyvin on tehty taustatyöt ja muutenkin suunniteltu.

Pahoin pelkään että kuvan tausta on erinomaisen hyvin tiedossa - ja että lavastetun kuvan mahdollisuus tai todennäköisyys on jopa ollut vaikuttamassa kuva-aiheen valintaan. Kohun määrä ratkaisee. Sosiaalinen media kiehuu, lehdet saavat otsikkonsa, politiikot julkisuutensa, rahapaja myyntinsä - kaikki ovat tyytyväisiä!

"Ikonista kuvaa" on tietenkin haettu ja sellaista asetelmaa joka kolikkoon mahtuu. Joku näkymä Fellmannin kentältä tai Suomenlinnaan marssitettava vankijono tms olisi ehkä voinut olla pelkistettävissä kolikkoonkin.

OKS
25.04.2017, 16.34
Voi ilkka minkä teit...

Ei meinaa Ilkka pysyä housuissaan, on niin tyytyväinen tuotokseensa.

http://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotimaa/teloitusjuhlarahan-muotoilija-allle-kohusta-vau-nasta-juttu/ar-BBAkSCP?li=BBr5KbI&ocid=mailsignout

kyytimies
25.04.2017, 16.35
Pahoin pelkään että tuleva kansalaissodan muistelu tarjoaa todella sysipaskaa keskustelua jossa ilakoidaan / ratsastetaan vainajilla väkevästi vastakkainasetellen. Hyvinvointivaltion hyvinvoivat viisastelijat larppaa menneiden aikojen kurjien menetyksillä ja voitoilla, vaikka ei tosta mielivallan ja väkivallan ruokkimasta kapinasta mielestäni saa mitään ylevää irti. Uhritkin oli aika usein sattumanvaraisia väristä riippumatta. Toivon olevani väärässä.

p bonk
25.04.2017, 16.46
Tuosta asetuksesta voi lukea koko sarjan selosteen:

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2017/20170194?search%5Btype%5D=pika&search%5Bpika%5D=juhlaraha

Ja tästä taiteilijan ajatukset:

”Kansakunnan sivistyneisyys punnitaan sillä, kuinka se pystyy käsittelemään omaa historiaansa”

http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005185006.html

Tuossa on taiteellisena kokonaisuutena kieltämättä ideaa, tai olisi, jos kaikki kuvat koskisivat Suomen historian kipupisteitä (kytkös Välimerestä nostettuun hukkuneeseen pikkupoikaan on aika löyhä) ja jos saavutuksiakin olisi haettu hieman toisestä näkökulmasta. Ehkä en mainetekona nostaisi enää nykyään esiin Oulujoen patoamista, vaikka se edesauttoikin teollistumista, enkä nyt oikein tiedä, kuinka merkittävä on Helsingin 1995 juhlateltta.

Grr
25.04.2017, 20.49
Poliisi on ystävä.
https://www.ilkka.fi/uutiset/kotimaa/haalarikamerat-tulevat-poliisit-haluavat-oikeuden-poistaa-nauhoilta-todisteet-virkavirheist%C3%A4%C3%A4n-1.2274308

Ipa
25.04.2017, 21.42
Perussuomalainen kulttuuri- ja urheiluministeri, jolle siirtyy myös Eurooppaministerin tehtävät, WTF???

tempokisu
26.04.2017, 05.48
Näin kevään ja keväisen sään kunniaksi kysymys: mikä on perussuomalaisen vastakohta?

Kampinalle
26.04.2017, 06.22
Näin kevään ja keväisen sään kunniaksi kysymys: mikä on perussuomalaisen vastakohta?

Persun vastakohta on avarakatseinen, ennakkoluuloton, nykyajassa ja sen realiteeteissa elävä ihminen.

Kattelin eilen hallituksen johtokolmikon tiedotustilaisuuden. Menemättä sen enempää itse sisältöön, kävi hyvin selville, että mikrofonien takana oli kaksi ministeriä, jotka koittivat selvittää, mistä on päätetty. Ja yksi puoluejohtaja, joka yritti kertoa, mitä hänen puolueensa on onnistunut raapimaan itselleen.

TERU
26.04.2017, 08.40

???

ilmora
26.04.2017, 08.49
Perussuomalainen kulttuuri- ja urheiluministeri, jolle siirtyy myös Eurooppaministerin tehtävät, WTF???

Miten noihin hommiin voidaan laittaa ministeri, joka todennäköisesti ei ole kiinnostunut kulttuurista ja saattaa myös olla EU-vastainen?

JackOja
26.04.2017, 08.55
^onhan meillä kepuli ympäristöministerikin.

ilmora
26.04.2017, 08.58
Ministerihommiin ei kyllä kysellä samalla lailla pätevyyttä, kokemusta, koulutusta tai motivaatiota kuin mitä yleensä työpaikkoihin.

Ipa
26.04.2017, 09.27
Kike Elomaa, eikös hän ole harrastanut sekä urheilua että "kulttuuria" vai pedataanko ministeripostia tulevalle puh.johtajalle?

Kampinalle
26.04.2017, 09.35
Kyllähän perintöprinssi S. Terho pitää ministeriksi saada.

mgcc
26.04.2017, 09.45
Sanotaanko vaikka näin, että ministeriöt toimivat ministereistä huolimatta. Mitä vähemmän ministeri sekaantuu ministeriönsä toimintaan, sitä parempi.

p bonk
26.04.2017, 09.46
^onhan meillä kepuli ympäristöministerikin.

Älä muuta sano.

Oatmeal Stout
26.04.2017, 10.35
Mäenkielinen ruotsalainen.

tempokisu
26.04.2017, 11.40
^ lähellä, erityisulkomaalainen. Persun vastakohta on mamu.

Smo
26.04.2017, 14.09
Ehkä toi kolikkojeesustelu meni vähän överiks .. kolikolla on kaksi puolta :) ja Persu kulttuuriministeri hirvittää, elämme jänniä aikoja

Täähän oli heidän kanta muinoin

"Perussuomalaiset vaativat yhteiskunnan tuen poistamista nykytaiteelta. Persujen vaaliohjelmassa on tavoitteena kulttuurirahojen siirtäminen kansallista identiteettiä vahvistavalle taiteelle. "

http://www.mtv.fi/uutiset/kulttuuri/artikkeli/perussuomalaisten-kulttuuripolitiikka-allistyttaa/2027086

Smo
26.04.2017, 14.14
Kiasus kun eivät tuolla lapissa saa asioita hoitoon

"Kittilän johtoon petos- ja virkarikoksista epäilty Timo Kurula – Väistyvä valtuusto valitsi sokkona
"

https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/kittilan-johtoon-petos-ja-virkarikoksista-epailty-timo-kurula-vaistyva-valtuusto-valitsi-sokkona/?shared=967593-7a2b597e-4

Smo
26.04.2017, 14.18
Tämäkin vielä, kiasus

"
Kevytyrittäjyys vaihtui kertaheitolla työttömyyteen tai pimeisiin töihin"
http://www.talouselama.fi/kommentit/kevytyrittajyys-vaihtui-kertaheitolla-tyottomyyteen-tai-pimeisiin-toihin-6644046

tempokisu
26.04.2017, 18.11
öö...elikkä hallitus panostaa työttömyyden hoitoon - koko Suomen mittakaavassa - 25 miljoonaa euroa.
Nämä eurojackpotti-voittajat sai 29 miljoonaa euroa. Jolla rahalla varmasti hoituu kyseisten voittajien loppuelämä.

Kaikkem parasta olisi antaa työttömille vaan järkevää työtä ja palkka jolla tulee toimeen. Kuin että tehdään kaikenlaisia kuntouttavia työtoimintamalleja sun muita.
Mutta ei taida toi raha riittää...

Fat Boy
26.04.2017, 18.22
Mites kulttuurirahojen kanssa kävi Arhinmäen aikana, taisi olla himpun potkupallopainotteinen harrastetausta, vaan taiteilijat jäi henkiin.. Vissiin, en kauheasti seurannut.

nih..

Smo
26.04.2017, 18.40
No vassarit on taiteilijaystävällisiä :)

Mutta hallintarekisterilaki se vaan jaksaa... joillakin hallitusta lähellä olevilla tahoilla täytyy olla todella pakottava tarve piilotella omistuksiaan

http://www.hs.fi/talous/art-2000005186228.html

JackOja
26.04.2017, 18.47
Vielä tuosta juhlarahoista ja somekohusta... pitäisikö Smo bännätä määräajaksi koska hän ilmoitti tuntevansa niiden suunnittelijan?

Smo
26.04.2017, 19.04
Vielä tuosta juhlarahoista ja somekohusta... pitäisikö Smo bännätä määräajaksi koska hän ilmoitti tuntevansa niiden suunnittelijan?

JOO!!! Pliis ...

ilmora
26.04.2017, 19.15
Mites kulttuurirahojen kanssa kävi Arhinmäen aikana, taisi olla himpun potkupallopainotteinen harrastetausta, vaan taiteilijat jäi henkiin.. Vissiin, en kauheasti seurannut.

nih..

Vasemmiston kannatus taitaa usein tulla kulttuurikentältä. Etenkin teattereissa. Arhinmäki oli kulttuuriministerinä kuitenkin ennakkoluuloton ja vaikka ei tykännytkään oopperassa käydä niin hän painotti enemmän sellaisia taidemuotoja, jotka yleensä ovat marginaalissa, kuten katutaide.

Hesarin mukaan mitään kulttuurilinjauksia ei ole tällä hetkellä puolueessa valmiina. Vuonna 2011 ainakin tuli perussuomalaisten suhde kulttuuriin julki (http://www.mtv.fi/uutiset/kulttuuri/artikkeli/perussuomalaisten-kulttuuripolitiikka-allistyttaa/2027086), en tiedä miten paljon linja on siitä lieventynyt:

Perussuomalaiset on ainoana puolueena kertonut taidelinjauksensa. Konkreettisesti se merkitsisi kuvataiteessa sitä, että yhteiskunnan tukea ei annettaisi Kiasmalle eikä muuhunkaan nykytaiteeseen. Sen sijaan suomalaisen kansallisuusaatteen rakentajaa, klassista taidetta pitäisi Persujen mukaan opettaa kouluissa. Esimerkkeinä on annettu taiteilijoiden nimiä kuten Akseli Gallen-Kallela ja Albert Edelfeldt sekä musiikin puolelta Jean Sibelius.

Shred
26.04.2017, 19.20
Ilmeisesti Powerin kylkiäis pyörien mukana ei tullut kunnon kasausohjeita, tai ainakin tässä (https://www.tori.fi/varsinais-suomi/Power_26__maastopyora_36041376.htm?ca=18&w=2) ja tässä (https://www.tori.fi/kanta-hame/26__Maastopyora_Power_UUSI_36135886.htm?ca=18&w=2) Torissa myytävissä pyörissä on melkoisen jyrkkä keulakulma...