PDA

Näytä tavallinen näkymä : Polkupyörän huollon ABC -työkalut / Pyöräkorjaamotarkastelu Joensuun osalta

nishiki_man
25.09.2015, 14.58
Haluan opetella itse huoltamaan polkupyöräni Nishiki RH-80 vannejarruilla.

Voisiko joku ammattilainen listata kaikki työkalut joita pyörän huollossa tarvitsee vuosien varrella. Voisin sitten mennä Motonettiin tai muualle ja hankkia koko setin itselleni. Eli millaista työkalua tarvitsee? Olen huomannut lukiessani että momenttiavainkin pitäisi kuulua varustukseen. Olen noviisi joten antakaa hyvät yksityiskohtaiset ohjeet.

Löytyykö tuohon pyörään jotain yksityiskohtaista huoltokirjaa netistä? Siinä taitaa olla Deoren XT vaihteet jos en väärin muista. Haluaisin opetella vaihtamaan ketjut, takarattaat, vapaarattaan (vioittunut tällä hetkellä) jne.

Lisäksi haluaisin kuulla kommentteja Joensuulaisista pyöräkorjaamoista. Missä te olette käyneet ja oletteko olleet tyytyväisiä hintoihin/laatuun? Pyöräkorjaamoja on äkkiseltään tarkasteltuna Joensuun keskustan alueella neljä. Itsellä on ollut mielessä täyshuollon teettäminen tuolle pyörälle mutta hinnat on hiukan pelottaneet.

rjrm
25.09.2015, 15.42
Osta joku park toolin työkalusetti. Niitä on monen laajuisia...

nure
25.09.2015, 16.42
^Komps ja netti tulvillaan ohjeita ja videoklippejä. Suurinosa yksinkertaista ja loogista, tekemällä parhaiten oppii. Jos et halua ostaa työkalusettiä niin osta aina se työkalu jota milloinkin tarvit niin kyllä niitä kertyy.

TERU
25.09.2015, 17.04
Kirjastosta Alfamerin kirja Polkupyörän huolto- ja korjausopas. Motonetistä työkalusarja http://www.motonet.fi/fi/tuote/380926/Polkupyoran--Tyokalusarja-20-osainen

Noilla pääsee pitkälle, jos ei aio ryhtyä ammatikseen korjaushommiin.

janne68
25.09.2015, 17.20
[QUOTE=TERU;2439179]Kirjastosta Alfamerin kirja Polkupyörän huolto- ja korjausopas. Motonetistä työkalusarja http://www.motonet.fi/fi/tuote/380926/Polkupyoran--Tyokalusarja-20-osainen

Ei saa motonetin verkkokaupasta enää,koska tuote poistumassa valikoimasta.

TERU
25.09.2015, 19.03
Salosta löytyy vielä, äkkiä hakemaan!

Motonetisä mm. löytyy ykksittäistyökaluina samankaltainen, jopa sopivampi valikoima työkaluja, noissa sarjoissa on aina myös tarpeetonta. Napa-avaimet 13 ja 15 mm, pakka- ja ketjutyökalut, keskiötykalu, kuusiolkolo 4, 5, 6 mm sekä 10 mm vapaarattaalle, kiintoavaimet 8, 10, 13, ja 15 mm. Jotain muita perustyökaluja useimmiten onkin jo kertynyt useimmille. Totta kait jokin park tool-sarja on hyvä ratkaisu.

nure
25.09.2015, 20.59
Paljon noissa halvoissa sarjoissa aivan ylimääräistä joita usein löytyy jo nurkista mutta jos täysin uusavuton aloittelija niin aika toimivia paketteja ottaen huomioon että Parkin vastaava huomattavasti kalliimpi.

arctic biker
25.09.2015, 21.46
Tyvestä puuhun sanoo sananlasku, yhden ruuvin kiristämisestä oppi alkaa sanon minä. Elä ny vaan säikeen aloittaja kuvittele että sinut täällä kukaan jaksaisi viitsiä tumpelosta täysin oppineeseen saattaa. Parikin Joensuun ammattilaisen tunnen tai tiedän, kuhan vaan käynyt kylässä.

arctic biker
25.09.2015, 22.03
http://www.pyorakellari.fi En ole tänä vuonna päässyt kylässä käymään mutta osannee hommansa. Suosittelen.

SakkeMO
26.09.2015, 05.13
Rantakylässä Venetiellä olen asioinut muutaman kerran jos töiltä ei ole kerennyt ja akuuttia vikaa.
Halpaa on ollut ja hyvää työtä toistaseks.

Keskustan "merkkiliikkeisiin" en veisi mitään, Venetiellä maksoin takanavan huollosta 15e sis uudet laakerikuulat. Kuitinkin sain
Pyöräkellarissa maksaisi näköjään sama remppa 75e