PDA

Näytä tavallinen näkymä : Osprey

anssijokunen
15.09.2015, 10.18
Koska hyviä asioita pitää jakaa, niin tää on pakko kirjoittaa. Lokakuuksi lähdössä reissuun lämpimään ja etsiskelin kassia joka a/ menee käsimatkatavarana (ja saa tarpeeksi kamaa sisälle kuukauden matkalle lämpimään) b/ voi kantaa kuten reppua. Tuli poikettua varustelu kaupassa siellä pk seudulla jossa olikin kaikenlaisia hyviä vaihtoehtoja ja XXL:ssäkin kävin. Ortlieb, Haglöfs; Halti, Arcxtetics(tai jotain sinnepäin) Helly Hansen etc oli vaihtoehtoina, kunnes armottoman googlailun tuloksena ihan vahingossa löysin Osprey Traveller 40 - kaikki näytti hyvältä ja netti kertoi että ko. tuote olisi saatavana paikallisessa scandinavian outdoor myymälästä. Paikanpäällä ostopäätös oli sitten helppo, varsinkin kun oli vielä remppa-ale 20%.

Tähän asti olen pyöräilessäni käyttänyt Milltechin ja Chromen reppuja joissa on ollut mukana vaihtovaatteita, salikamat, eväät etc ipad etc... Nyt kuitenkin otin kokeeksi selkään tuon Ospreyn kassi/repun ja voila!!! Se on siinä - hitto, parempaa ja monikäyttöisempää kassia en ole ikinä omistanut ( ja jonkinasteinen reppu ja kassifriikki olen, täytyy myöntää). Kevyt, tarpeeksi tilaa ja monta osastoa hyvin saatavilla, toimivat vetoketjut ja mikä parasta - istuu selkään kuin valettu...

Kannattaa tsekata

BONK
15.09.2015, 12.01
Ospreyt ovat laadukkaita reppuja! Itsellä on multisport-reppuna Ospreyn Talon 11 (http://www.scandinavianoutdoorstore.com/reput-rinkat-ja-laukut/paivareput/talon-11/), aivan erinomainen pyöräillessä ja juostessakin ihan jees. Camelin 3 litran juomarakko menee tuohon ja tilaa on juuri sen verran kuin tuohon käyttöön tarvitsee, mutta ennen kaikkea istuvuus on ihan 10+. Joo, ja reppuja on itselläkin ihan liikaa :)

Pitts
15.09.2015, 12.25
Ospreylle ääni täältäkin. Viper 5:lla on maastossa pyöräilty nyt vuosi ja olen ollut erittäin tyytyväinen reppuun. Välillä saisi olla tilaa pikkuisen enemmän, jos tarvii pitemmälle lenkille vaihto-/lisävaatetta mukaan.

Nappulakenka
15.09.2015, 12.44
Meidän perheeltä vahvat suositukset Ospreylle myöskin. Ihan käsittämättömän laadukkaita ja toimivia reppuja sekä tarvikkeita esim. sadesuoja työmatkarepulle. Itseltä löytyy Aether 70 litran rinkka sekä Talon 44. Vaimolla on Talon 33 tai 42 sekä Raptor 10. Muksu on taas viihtynyt Poco Plussan kyydissä paremmin kuin hyvin.

nure
15.09.2015, 16.32
Deuterilta löytyy myös laadukkaita ja hieman edullisempia kuin Osprey... Myös Evocin pieniin tykästynyt.

Juipp4
15.09.2015, 23.40
Löytyy yksi evoc jonka hommasin tänäkesänä, osoittautunut vähintäänkin erinomaiseksi.
Yksi vanha pieni ospreyn taloni löytyy myös. Ihmeen hyvin kestänyt talvet lumilautailua ja kesät fillarilla metikössä ja muut häröilyt päälle.
Nyt tuli vielä hommattua geigerrigin minireppu juomarakkoineen partioaitan tarjouksesta 29,90€! Juomarakossa on pumpattava ilmapussi jotta ei tartte imeä kuin hullu sitä juomarepun letkua, spruittaa vettä helposti yli kolmen metrin päähänkin!

fiber
17.09.2015, 21.40
Itsekin hankin äskettäin Ospreyn: http://www.partioaitta.fi/osprey-manta-20
On viimeisen päälle mietitty, voin suositella.

IncBuff
17.09.2015, 21.47
Mulla on parikin Ospreytä eli Raptor 10 ja Manta 25. Erittäin toimivia ja helppokäyttöisiä molemmat. Erityisesti lämmittää tuo magneetilla toimiva juomaletkun pidin.

El-Carpaso
17.09.2015, 21.59
Mä oon ihan koukussa Ospreyn kamaan. Mulla on talon 8/22/33 ja jossain vaiheessa varmaan tulee 11 ja joku ospreyn rinkka (ellen sit hommaa jotain tiktaktista sotilasrinkkaa)
Vähän lötköjä vajaina, mutta hemmetin toimivia. Helposti katoavat selästä

crcm
18.09.2015, 13.17
Raptor 10, Escapist 25 ja Kestrel 68 käytössä täällä. Ei muuta kuin hyvää sanottavaa.

cobbo
18.09.2015, 15.06
Mä oon ihan koukussa Ospreyn kamaan. Mulla on talon 8/22/33 ja jossain vaiheessa varmaan tulee 11 ja joku ospreyn rinkka (ellen sit hommaa jotain tiktaktista sotilasrinkkaa)

Tiktaktisia rinkkoja kun nostelee tyhjänä niin mielihalut sellaisen kantamiseen yleensä katoaa, jos ei arvosta kestävyyttä ylikaiken. Ospreyn uusi Atmos-mallien AG-selkämyssysteemi vaikuttaa aika kosmiselta kun sitä olen useampaankin kertaan kuolannut. Harmi että nykyinen Aether porskuttaa niin hyvin ettei ole perustetta vaihtaa uudempaan.

Repun tietynlainen lötköys on fillarikäytössä osin hyväkin, reppu taipuu selän kaareen paremmin kuin tiukasti jäykistetyt mallit. Selkämyksestä pingotetulla verkolla varustetut Ospreyt ovat hyviä tuossakin suhteessa koska verkko antaa periksi mutta jättää silti ilmastointitilaa selän ja repun väliin (paitsi jos juomarakkotasku on ihan täynnä vettä).

Smu
18.09.2015, 15.52
Mulla on ollut työmatkapyöräilykäytössä Manta, jonka hankin pitkä vertailun tuloksena. Istuu todella hyvin ja on erittäin sopiva pyöräilyyn. Huonoina puolina se että rintaremmi ei pysy kireänä vaan löystyy itsekseen. Lantiovyön kiinnityssolki on mennyt rikki, tosin neljä vuotta ahkeraa käyttöä kestäneenä. Erilaisia taskuja ja lokeroita on tarpeettomankin paljon. Kaiken kaikkiaan kuitenkin loistava reppu. Oman kokemuksen mukaan Arc'teryxin reput on vielä laadukkaampia, mutta niiden valikoimassa ei ole oikein ollut pyöräilyyn sopivaa reppua. Pyöräilyreppua ostaessa kannattaa muuten varmistaa että se mahtuu täyteen pakattunakin olemaan selässä ajoasennossa. Huomasin monen muuten hyvän repun kohdalla, että etukumarassa ajoasennossa pää ei pääse liikkumaan vapaasti kun katsetta nostaessa kypärän takareuna tökkää repun yläosaan kiinni. Seisten reppua sovittaessa tätä ei välttämättä huomaa.

VeeVee
18.09.2015, 16.07
Itseltäni löytyy Talon 22 ja 33 ja erittäin hyviä reppuja kuten aikaisemmissakin kirjoituksissa sanotaan. Yksi syy minkä takia ostin pienemmän Ospreyn on se, että on myös hyvä matkareppu. On todella kevyt ja menee tyhjänä pieneen tilaan eli matkalaukun pohjalle ja vie vain hyvin vähän tilaa. Eikä vie kotona paljoa säilytystilaa kun on tyhjänä niin litteä.
Se toimii hienosti pyöräilyreppunakin, mutta jokin aika sitten ostin Raphan pienen repun joka on pari pykälää mukavampi, hyvät heijastimet jne. Ja Raphan reppu ei nosta paidan selkämystä ylöspäin kuten useimmat reput tekee. Nyt en muista onko Ospreyn repun kanssa tuota "ongelmaa".

Ospreyt ovat useamman vuoden ikäisiä ja ovat yhtä hyväkuntoisia kuin olivat uutena.

Ja tykkään 22 litrasen Talonin kiinnityssysteemistä jolla kypärän saa reppuun kiinni. Voi olla parempiakin systeemejä, mutta tuo on paras mitä minulla on ollut.