Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Nishiki Durango Fatbike?



Fatisfun
14.09.2015, 21.14
Olisin todella kiinnostunut kuulemaan jonkun omistajan mielipiteet kyseistä pyörästä. Olisin huomenna menossa testaamaan pyörää kivijalkaan.

Ja ainiin, keltanokka maastopyöräilijä ilmoittautuu foorumille.

nure
15.09.2015, 07.39
Tervetuloa keltanokka ja aloita sillä että kysyessä jostain tuotteesta laitetaan myös linkki ko. tuotteeseen!

mk
15.09.2015, 08.36
Lienee kyse tästä http://www.nishiki.fi/mallisto/2015/fatbike/fatbike-durango-26

http://www.nishiki.fi/sites/default/files/imagecache/bike_normal_size/nishiki_durango_26_2000px.png
Osat näyttäis olevan Shimanon hinnat alkaen sarjaa, joten niitten suhteen kestosta ei hirveitä odotuksia, mutta alkuun pääsee varmastikkin .. Myös tuo pyörän paino saattaa yllättää :o Enempi fatbike-pyöristä tietävät varmaankin kommentoivat lisää, kun heräävät :) .. Tervetuloa forumille :)

nure
15.09.2015, 16.34
Hieman vanhahtavaa tekniikkaa mutta jos ei kummia vaadi niin mikäs siinä jos kerran pakko hankkia painava läski.

Fatisfun
15.09.2015, 16.51
Kiitoksia vastauksista käyn testaamassa pyörän vielä ja kerron myöhemmin mitä mieltä olin.
Painosta... 15 vai 16kg toi taisi painaa
Eikait se ole paljon?
Pyörä tulee korvaamaan auton,vien sillä lapset hoitoon ja hoidan kauppareissut yms. Eli pyörän peräkärry tulee roikkumaan mukana. Asun napapiirin lähettyvillä joten fattis aika ehdoton talvella...

Siemenlinko
15.09.2015, 17.16
Normi painohan se sitten jos ei sen enempää.
White 3fat litellekkin ilmoitetaan 15.4kg näin vertailuna.

Läskimasa
15.09.2015, 17.17
Pyörä tulee korvaamaan auton,vien sillä lapset hoitoon ja hoidan kauppareissut yms.
Reipas jätkä. 👍 Ite tuplaisin kyllä budjetin jos noin tarpeeseen on pyörä tulissa. Mut toisaalta tolla hyvä aloitella niin tietää sit mitä on oikeesti vailla, ton hintaluokan pyörällä ei ota niin paljon rahallisesti takkiinkaan jälleenmyydessä.

paskalokki
15.09.2015, 17.46
Kiitoksia vastauksista käyn testaamassa pyörän vielä ja kerron myöhemmin mitä mieltä olin.
Painosta... 15 vai 16kg toi taisi painaa
Eikait se ole paljon?
Pyörä tulee korvaamaan auton,vien sillä lapset hoitoon ja hoidan kauppareissut yms. Eli pyörän peräkärry tulee roikkumaan mukana. Asun napapiirin lähettyvillä joten fattis aika ehdoton talvella...

Epäilen suuresti, Nishikin hybriditkin kun ovat 14kg+.

Taimo M.
15.09.2015, 17.54
Mistä ne ukkelit tuon painon näkee vai onko se vain tietoa? :rolleyes:

paskalokki
15.09.2015, 18.06
Jutuista päätellen on aloittaja tiedustellut painoa kivijalassa käydessään tai maililla/soittamalla.

pepper
15.09.2015, 18.41
Epäilen suuresti, Nishikin hybriditkin kun ovat 14kg+.

Hybridien paino Nishikeillä on kaikkien varusteiden kera(lokarit,tarakka,jalka,polkimet jne)joten eipä se niiden paino keskimääräistä enempää ole.
Voi tuo läski tuohon 15-16kg väliin asettua hyvinkin...

nure
15.09.2015, 19.08
Ei sen ehdottomampi kuin esim. täysjäykkä maastopyörä ja useiden mielestä CC... Painoksi veikkaan varusteineen liki 20kg, tosiaan kun hybriditkin ko. valmistajalla pyörii 15kg:n nurkilla.
Jos tosiaan noin paljon tulee hyötyajoa niin kyllä autottomuudessa saa pian kunnonkin pyörän hinnan kompensoitua...

J.Kottenberg
15.09.2015, 19.59
En tiedä napapiirin olosuhteista mutta täällä pk-seudulla tuon moneen käyttöön hyvin sopivan hyötyajopyörän hankinta on siinä mielessä kaksipiippuinen juttu että jos paljon ajaa niin tottakai se saisi sillä perusteella olla hyvä.
Nyt vaan on niin että sitä hyvää läskipyörää, sanotaan vaikka 2,5k€ maksavaa, ei kyllä kannata mihinkään kauppakeskusten tai markettien pihaan jättää. Kävellen/bussilla taittuu kotimatka aika pian. Tai sitten "kevennetyllä" mallilla.
Olen monen muun lailla hyvien välineiden kannattaja mutta jos itse pitäisi ajaa kauppa-ym reissuja maastoajon ohella läskillä niin miettisin vakavasti kahta pyörää.

Voihan toi Nishiki vähän painava olla, riippuu missä ja miten sillä aikoo ajaa, mutta voi se tehtävänsä täyttää. Pieniä päivityksiä voi joutua/voi olla hyvä tehdä niinkuin renkaat. Ja ei ole sitten ihan varkaiden ykköskohde.

Fatisfun
15.09.2015, 22.56
Kottenberg on asian ytimessa, pohdiskelen kovasti voinko jättää fattia minnekkään ja halpa kakkospyöräkin on pyöriny mielessä. Tosin karkaistu ketju ja riippari voisi myös toimia, jos ei jätä pitkäksi aikaa.
Jos joku rälläkän pistää käyntiin kaupan pihassa niin luulisi huomiota herättävän.

Ja ainiin, fattis Nishiki lähti kaupasta matkaan.

Samaan aikaan oli toinenki fattismies pysähtyny kaupan eteen. Oli aika makee peli sillä. https://www.youtube.com/watch?v=Zxnpe4xC3bY Pääsin jopa testaamaan sähköfattistä. Nyt vaan harmittaa kun mulla ei semmosta :)
(Jos satut lukemaan foorumia niin ostan sulta ne lokarit).

J.Kottenberg
15.09.2015, 23.10
Hyvät renkaat kannattaa minusta hankkia ensimmäiseksi. Niillä on iso merkitys. Halvempien läskien ensiasennusrenkaat harvemmin on mitään hyviä. Ja niinkuin palstalta voit lukea niin vaihdetaan niitä kalliimpiinkin.

Sähköläski on minusta (vain oma mielipide) vähän eri tarkoitukseen. Kokeile nyt ensin pystytkö lihasvoimin ajamaan ajosi, varsinkin hyötyajot. Jos tuntuu että tarvii lisätehoa niin sitten voi olla vaihtoehto. Kunnollinen sähköläski ei sitten ole enää Nishikin hintainen ja sen varmaan vielä huonommin voi jättää mihinkään muualle kuin omaan autotalliin.

Läskimasa
16.09.2015, 00.08
Lienee kyse tästä http://www.nishiki.fi/mallisto/2015/fatbike/fatbike-durango-26
Yks kokovaihtoehto vain (15"), eikä muita mittatietoja missään?

nure
16.09.2015, 18.55
^Tuokin kertoo melko paljon pyörän laadusta, markettitason toimintaa.

Fatisfun
20.10.2015, 12.56
Nostetaans aihetta vähän... Pyörällä ajeltu noin 400km ja ei voi pyörää haukkua, vaikka paremmasta ei tosin tietoa ole. Talvirenkaita olisin vailla, alkaa käydä tiet liukkaaksi. Onko kellään suositella nastarenkaita?

latuman
20.10.2015, 13.48
Kyllä mun mielestä, jos tarvitsee pyörää tosissaan, eli siis korvaa sillä auton ja sillä on useimmiten PAKKO ajaa, siihen pitää oikeasti panostaa. En korvaisi autoa tuolla Nishikillä. En ehkä katsoisi mitään alle 1500 euron pyöriä, koska tulee niitä päiviä kun ei yhtään huvittaisi polkea. Pientä köhää ja tämmöistä. Sitten sulla on alla pyörä, jonka tiedät olevan hieman painavampi, kun halusit säästää ja laatuvaikutelma on mitä on... Sit se harmittaa.

Tai sitten ei harmita, ja tolla polkee onnellisesti. Eiköhän se ole kuskista kiinni. Totta on, että itselläni on auton korvaavana pyöränä tosi halpa, 500 euron fillari, mutta tykkään viritellä, niin ei huollot ole ongelma (ja uutta, parempaa osaa on kiva ostaa).

edit: Talvirenkaat läskiin maksaa varmaan neljänneksen koko pyörän hinnasta, jos niitä edes löytää mistään. Moni varmaan ei vaivaudu läskiin edes vaihtamaan nastarenkaita. Jäällä tietenkään ei pidä mikään kumi, mutta kyllä jotkut pärjäilee (itse en).

tiaalto
20.10.2015, 14.01
Tämä lienee halvin kaupan hyllystä lähtevä vaihtoehto:

https://www.xxl.fi/45nrth-dillinger-4-0-33tpi-studtire-laskipyoran-nastarengas/p/1110443_1_style

eki15
26.10.2015, 16.04
en suosittele läskiin nastoja enkä kyllä ole niitä missään nähnytkään! osta paremmat kumit alle ja laita vähemmän painetta

vuohi
26.10.2015, 17.15
Kyllä nastat voivat läskissäkin olla ihan paikallaan jos ajelee paljon ajoradalla/auratulla kelvillä. Jos alla on jäätä/muuten tosi kovaa ja liukasta tavaraa ei renkaan leveys auta juuri mitään. Tosin pohjoisessa ei vissiin lämpötila seilaa niin paljoa nollan molemmin puolin jolloin ajoratakin pysyy rehellisen lumisena helpommin eikä jäädy? Ja itsekkin kyllä ajoin viime talven läskillä ilman nastoja, välillä oli jäätä ja liukasta mutta kyllä niistäkin selvittiin kun vähän osaa varoa. Tietenkin jos ajoa tulee paljon ja kokemusta talviajelusta ei ennestää ole hirveästi niin kaatumisen ja loukkaantumisen riski kasvaa aika helposti.

kpyora
26.10.2015, 23.26
Kyllä nastat voivat läskissäkin olla ihan paikallaan jos ajelee paljon ajoradalla/auratulla kelvillä...

Onko markkinoilla edullisempia, toimivia nastarenkaita läskiin, kuin näkemäni 120 - 200 € rengas?

Fatisfun
29.10.2015, 15.03
Tuskin löytyy alle 100e nastakumeja.
Mutta ensimmäiset mojovat lipat vetäneenä voin sanoa että nastoille on käyttöä myös läskipyörässä.

OKS
29.10.2015, 20.08
Mutta ensimmäiset mojovat lipat vetäneenä voin sanoa että nastoille on käyttöä myös läskipyörässä.

Viime talvena vetäisin kahdet lipat liukkaalla pinnalla ja molemmilla kerroilla kaatumisen aiheutti se, että (nastatonta) eturengasta kääntäessäni jarrutin samaan aikaan etujarrulla. Noiden lippojen jälkeen olen yrittänyt olla huolellisempi etujarrun kanssa.

nakamura10
30.04.2017, 00.07
https://www.tori.fi/uusimaa/Uusi_fatbike_Nishiki_Durango_26_35151614.htm?ca=18&w=1

eikös tuo deore vaihtahan taso ole keskitasoa ylempää eikä alkaen tasoa...
minkälainen on fatbiken renkaiden puhkeamisherkkyys? ei taida pistosuojattuja ollakaan.

hcf
30.04.2017, 08.31
Kenda Juggernaut Pro tais olla aika herkkä puhkeamaan. Johtunee siitä ku on niin ohutta kumea (markkinoiden kevein). Muut kyllä kestää hyvin
Deore XT on ok mutta tuo on 8-pakan vaihtaja ja siel on altusta seassa. Että laittasin alkaen tasoon jos niitä markettivaihteita ei lasketa (tourney)

zipo
30.04.2017, 08.53
Ööö missä halpisläskeissä on Juggernaut Prot vai olisko sittenkin kyseessä Juggernaut Sport

hcf
30.04.2017, 09.43
Saattaapi olla muisti virhe. Korjattu

yannara
10.04.2018, 20.07
Kaveri tarjoaa lähes uutta pyörää (haalean vihreä väri) 500€ hintaan. Voidaanko sanoa, että tämä on vähintään White Lite 3/4 tasoinen? Vai huonompi?