Näytä tavallinen näkymä : Talvipyörä lähinnä työmatkailuun
jarionen
08.09.2015, 17.13
Elikkäs Grand Canyon 6.9 pöllittiin jokunen viikko sitten ja tarvitsisin uuden pyörän työmatkailuun nimenomaan talveksi (n. 7km suuntaansa). Ajelen moottoripyörällä koko kesän ekoihin lumiin asti ja muina aikoina pyörällä. Canyon palveli tarkoitusta hyvin ja osasyy etujoustoisen ostoon oli josko sitä alkaisi ajelemaan vaikka poluillakin. Voisi sanoa että talvipyöräily oli jopa ihan nautittavaa kyseisellä menopelillä.
Kaksi talvea ehdin ajaa enkä sitten kertaakaan käynyt poluilla, joten olen nyt miettinyt onko etujoustolle lainkaan tarvetta. Kulkuväylät joita käytän ovat aika hyvässä kunnossa (hiekka-asfaltti 50-50), mutta millään 38mm leveillä renkailla ei ole hauskaa edes muutaman sentin sohjossa (kokeiltu on)
Eli täysjäykkä 29 johon sopisi nuo tallissa olevat nastarenkaatkin valmiiksi olisi hakusessa. Hi5bikes.fi myy uutta Kona Big Rove AL mallia hintaan 799. Saako tuosta vastinetta hinnalle kun en oikein osasarjoista ole perillä? Budjetti on jotakuinkin tuo max.800 jos nyt oikein sopiva löytyy. Jos löytyy halvempaa niin aina parempi!
Täysjäykkä maastopyörä. En suosittele alumiini Rovea kyllä talvi- enkä muuksikaan pyöräksi. http://www.evanscycles.com/products/pinnacle/ramin-one-2015-mountain-bike-ec071312 Tuossa simppeli ja toimiva vaihtoehto, nastat alle ja menoksi!
Täysjäykkä maastopyörä. En suosittele alumiini Rovea kyllä talvi- enkä muuksikaan pyöräksi.
Kysehän oli Big Rovesta, joka mielestäni on kyllä aivan käypäinen laite tuohon aloittajan käyttötarkoitukseen.
Minkähän kokoiset kumit tuohon Big Roveen mahtuvat? Jos saa 2,35 tuumaiset ISP:t niin olisi järkivalinta talvipyöräksi. Mitään intohimoja tuo ei tosin designillaan herätä...
Arhipoff
08.09.2015, 23.39
Tyylikkyys työmatkoilla tärkeintä.
Ulkorengas
10.09.2015, 06.38
Joskus teräsrovea kaupassa katselin, eikä ainakaan siinä taida kovin paljon tilaa alkuperäistä isommille renkaille olla ainakaan lokareiden kanssa. Toisaalta 700x50 on mielestäni ihan sopiva koko tavanomaiseen työmatkakäyttöön, joten ongelmaa ei tuosta mielestäni tule.
Paperitietojen perusteella Big Rove AL:n hinta vaikuttaa kilpailukykyiseltä, mutta teräsversiossa 400 euroa kovempi hinta runkomateriaalista ja erilaisesta voimansiirrosta kuulostaa kovalta. Polkimetkin joutuu erikseen ostamaan, kun alumiiniversiossa ne kuuluu hintaan. Ei tosin kallis varuste, mutta kuitenkin.
Onko jollainen kokemusta teräs ja alumiiniversioiden eroista nimenomaan Big Rovessa, ei Rovessa? Mitä hintaerolla käytännössä saa.
Minkähän kokoiset kumit tuohon Big Roveen mahtuvat? Jos saa 2,35 tuumaiset ISP:t niin olisi järkivalinta talvipyöräksi. Mitään intohimoja tuo ei tosin designillaan herätä...Saattaahan nuo 26" 2,35" ISP:t mahtua, mutta vanteet pitää laittaa uusiksi ja miltähän tuo tuntuu sitten ajaa.
Ajanut kummallakin Rovella, teräs kyllä mukava mutta AL tosi kova saa kyllä amalgaamit ja ranteet kyytiä talvikeleillä.
Ajanut kummallakin Rovella, teräs kyllä mukava mutta AL tosi kova saa kyllä amalgaamit ja ranteet kyytiä talvikeleillä.
Niin siis Rovella vai Big Rovella?
Niin siis Rovella vai Big Rovella?
Ensimmäiset Big Rove al:t ovat juuri liikkeisiin toimitettu. Nure on tietenkin koeajanut sen jo hyvän aikaa sitten, imaginaarisesti tietenkin.
7km ajaa Oivalla jossa on lokarit ja tarakka valmiina.
Tai vastaava johon saa nastat.
Toisaalta miksei sitten cycloa jotta voi lenkkeilläkkin, tai sitten vaikka Läskiä.
No, täysjäykkä 29 joo, mutta lokarit, nastat ja jo alkanut "mitkä renkaat siihen saa" keskustelu....
800 eurolla riittää varmasti 7+7km työmatka-ajoon sopivaan kestävään pyörään missä on valmiina lokarit, valot etc.
Ensimmäiset Big Rove al:t ovat juuri liikkeisiin toimitettu. Nure on tietenkin koeajanut sen jo hyvän aikaa sitten, imaginaarisesti tietenkin.
Kyllähän tuon tason asiantuntija osaa kuvaa katsomalla sanoa miltä mikäkin pyörä tuntuu ajossa.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.