Näytä tavallinen näkymä : Fitnes pyörästä cyclocrossari??
Eli onko mitenkään järkevää modata Trekin zektor threestä cyclocross tyyppistä kulkinetta?
Uusiksi menisi:
-renkaat
-tanko
-vaihdevivut
Lista on lyhyt, mutta tuo vaihdevipujen hinta hieman hirvittää.
Saako nuita vipuja hydraulisilla jarruilla mistään alle 200€?
Alkuperäisethän olisi hyvä laittaa droppitangon suoralle osalle apujarruiksi.
Vaatisi kahvojen päästä kaksi haaraisen hydraulijarru letkun...onko sellasia??
Vai pääseekö helpommalla myymällä vanhan pois, ja ostamalla cyclon alle?
Helpommalla pääsee ostamalla kokonaisen krossarin ja todennäköisesti fitnesspyörän runko on liian pitkä droppitangolle
Fiksuinta on ostaa cyclocross-pyörä. Nykyiseen voi vaihtaa käyräsarvet ja vaihtajakahvat, mutta suurimmaksi ongelmaksi tulee rungon geometria. Jos runko on ollut alunperin likimainkaan sopivan kokoinen, siitä tulee liian pitkä cyclocrossina. Käyräsarvisena otekohdat siirtyvät turhan pitkälle eteen. Toki otekohtien paikkaa voi yrittää kikkailla sopivaksi nysästemmillä tai asentamalla kahvat johonkin ääriasentoon tangolla, mutta ei siitä silti tule yhtä hyvää kuin sopivan kokoisesta cyclocrossista.
Tuossa tuli olennainen sanottua, ainakaan jos geometria heittää niin ihan turha projekti. Tietenkin voit verrata Zektorin ja jonkin Trekin CC:n mittoja keskenään ja sitten tehdä johtopäätökset.
Elikkäs täytyy jatkaa pyörän myyntiä.
Marsusram
23.08.2015, 10.30
Alkuperäisethän olisi hyvä laittaa droppitangon suoralle osalle apujarruiksi.
Vaatisi kahvojen päästä kaksi haaraisen hydraulijarru letkun...onko sellasia??
Tuota joskus pähkäiltiin foorumilla ja pääteltiin että normaalikahvan puristusmäntä ei ole tiivis ellei kahvaa purista. Jarrupaloja levittämällä ja siten mäntiä sisään työntämällä hydraulineste palautuu paisuntasäiliöön. Sen takia kahden kahvan systeemissä yhden kahvan puristus ei saa aikaan painetta, vaan neste valuu toiseen kahvaan hydraulisysteemin ollessa avoin.
^Muutenkin aika turhat kapistukset...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.