PDA

Näytä tavallinen näkymä : scott sportster park hybrid vaimolle?

mpp
16.08.2015, 07.51
Moi

Mitä mieltä olette kyseisestä naisten hybridistä. http://www.xxl.fi/pyoraily/polkupyorat/hybridipyorat/scott-sportster-park-w-hd-hybridipyora-15/p/1108736_1_style Vaatimuksena oli lähinnä että pitää rullata hyvin. Pyörän ulkonäkö kuulemma miellytti, mutta tässä on tuommoinen joustohaarukka, mistä monet täällä ei tuntunut tykkäävän. Tässä sen haarukan saa tosin lukittua. Sekä oma että vaimon pyöräilykokemus vähänkään laadukkaammalla pyörällä on täysi nolla. Molemmilla on aina ollut joku ikivanha romu käytössä.

Hybridi kuitenkin tuntuisi olevan se mitä tässä haetaan kun pyörien pitää rullata hyvin. Ehkä joustohaarukalla ei ole juurikaan etua , vaikkakin pyöräilyä olisi tarkoitus harrastaa sekä hiekkatiellä että asfaltilla. Mitä haittaa lähinnä tuosta joustohaarukasta käytännössä on, ja onko sillä mitään etuja?

Tuossa hintaluokassa eli joku 500-700e, otetaan kyllä muitakin ehdotuksia vastaan.... Forumia hieman lukiessani tajusin että jotain on tapahtunut since 90 luvun milloin crescentit ja tunturit jne olivat in... ;) Aivan täysin uusia merkkejä maailma pullollaan , mistä vissiin monet hakkaa nämä 90 luvun ihmeet.

pepper
16.08.2015, 10.04
http://www.xxl.fi/pyoraily/polkupyorat/hybridipyorat/white-sc-comp-ff-ane-hybridipyora-15/p/1108149_1_style

Tuosta samasta kaupasta halvemmalla saman tasoinen ja kevyempi fillari ilman turhaa joustokeulaa...
Etuahan tuosta joustokeulasta normiajeluissa on vaikea löytää, tuo kuitenkin painoa lisää ja nuo halvat keulat ei mitään herkimpiä ole...

noniinno
16.08.2015, 10.18
Ilman muuta Scotti, jos miellytti silmää. Lähes kaiken polkupyöriin liittyvän teknisen speksaamisen kokeilleena voin sanoa, että lähes ainoa asia jolla loppupeleissä on merkitystä, on ulkonäkö. Siis jos suljetaan pois totaalinen markettien romurauta. Kivan näköisellä pyörällä on kiva ajaa. Kyllä joustokeula normiajossa on painonsa arvoinen. Kanttareiden ym. ylityksissä kiva, roudan runtelemalla hiekkatiellä hyvä, pyörää auton katolle telineeseen nostettaessa huono. Jos sen saa lukkoon, miksi pitäisi vaihtaa tilalle keula, jossa ei ole edes sitä optiota joustoon. Mamil- tai miksei Mawil -tyyppiseen ajoon se ei tietenkään sovi, koska pitää olla sport sekä fitness. Täällä kannattaa filtteröidä tosi- sekä wannabeurheilijoiden viestit sekä miettiä, mihin tarpeeseen oikeasti pyörää on hakemassa

pepper
16.08.2015, 10.28
^Perusteletko kanttareiden ylityksessä ja routavaurioissa tuon tarpeen, hoh hoh...
Ja se keulapaino tuntuu myös käsiteltävyydessä, eri asia jos se paino olisi muualla.
Melko heppoisia perusteita suositella tuommoista, joten suodatus on tosiaan tarpeen noissa vastauksissa ☺

noniinno
16.08.2015, 10.34
^Perusteletko kanttareiden ylityksessä ja routavaurioissa tuon tarpeen, hoh hoh...
Ja se keulapaino tuntuu myös käsiteltävyydessä, eri asia jos se paino olisi muualla.
Melko heppoisia perusteita suositella tuommoista, joten suodatus on tosiaan tarpeen noissa vastauksissa ☺

oem
16.08.2015, 11.45
Samaa mieltä kuin noniinno. Lisänä vielä joustotolppa satulassa. Painoeroa whiteen vain reilu kilo jos painot ilmoitettu oikein. Paria kiloa ei huomaa ajossa.

pepper
16.08.2015, 12.05
^Huomaa jos on keulassa niinkuin noista spekseistä voi olettaa...

IncBuff
16.08.2015, 12.07
Foorumitotuus on ettei joustokeulalla tee mitään missään muussa kuin maastopyörässä ja siitä ei tule poikettavan.

oem
16.08.2015, 12.22
Foorumitotuus on ettei joustokeulalla tee mitään missään muussa kuin maastopyörässä ja siitä ei tule poikettavan.
:D

pepper
16.08.2015, 13.25

Typetää minulta ruveta vänkäämään varsinkaan foorumin "suurimman" inttäjän kanssa mutta mihin v... tarvitset joustokeulaa kadulla varsinkaan semmoista joka ei poimi niitä pieniä epätasaisuuksia tiestä?
Ja kyllä omaan maasturin jossa on huono keula ja sen arvo on kadulla nolla.

IncBuff
16.08.2015, 13.54
Jotenkin aina niin miellyttävää kun keskustelu aloitetaan kommentoimalla keskustelijoita eikä itse keskustelua, mutta en minä tarvitsekaan joustokeulaa kadulla. Ei minulla ei joustokeulaa kuin täysjoustossa, mutta mikäpä minä olen sanomaan että väärin ajettu jos joku kokee tarvitsevansa. Juuri tässä menneellä viikolla käytiin työpaikalla kahvipöydässä keskustelu, jossa eräs työmatkapyöräilyn juuri aloittanut kommentoi, että hänen hybridinsä onkin juuri sopiva työmatkailuun, että joustokeula pehmentää sopivasti risteyksissä katukivien ylitykset jne. Tuohonko olisi pitänyt alkaa inttää, että et sinä tarvitse sitä oikeasti.

pepper
16.08.2015, 14.06
Ei kukaan inttänyt vaan jos tuo totuuden asiasta esille se leimataan foorumitotuudeksi jne(joten kukahan tämän paskan aloittikaan)
Totuus on kuitenkin tuosta keulasta se ettei se toimi kadulla vaikka kuinka haluaisi ja kevyt keula on mukavampi ja tunnokkaampi kuin raskas.
Aivan saatanan typerää väittää muuta koska se ei ole totta ja se ei ole enää mielipide vaan totuus.

mpp
16.08.2015, 15.50
En tajunnut että aiheutan täällä ilmiriidan kysymyksilläni ;). Eli summana. Tosi harrastajat ovat sitä mieltä että joustokeulalla ei tee mitään hybridissä. Jotkut ovat sitä mieltä että se on ihan ok JOS sen saa lukkoon, ja jotkin harrastelijat ja vähän pyöräilevät jopa tykkäävät siitä että kanttareiden ylityksessä on mukavaa kun keula joustaa. Yritän suodattaa vähän näitä vastauksia ja valita vaimolle pyörän mikä miellyttää silmää ja on käytännöllinen.

Jotenkin ihan ummikkona vaan tuntuu että jos ero on KIlO , niin voiko sitä oikeasti paljon huomata haittana , vaikka se kilo tulisi sinne keulaan... En ollut itse mitään noita paino eroja , ja eroa tohon whiteen ei tosissaan ole hirveän paljon, ummikon silmin siis.

velib
16.08.2015, 19.56
Tyttöystävällä on vastaava pyörä vastaavalla keulalla, ja minun suosituksistani huolimatta on kuulemma mukava. Oli "totuus" tästä asiasta mikä tahansa, niin saahan siitä joustokeulasta pitää. Se ainakin on mielipidekysymys. Ainakin kaupunkiajossa keula kuulemma pehmentää rotvallien ylityksiä ja tien epätasaisuuksia. Yllättävän herkkä se mielestäni oli, toki muita säätöjä kuin lukitus siinä ei ole. Jos pyörä tulee nimenomaan lenkkeilyyn ja pidemmille lenkeille, voi joustokeulan tarve olla kyseenalainen, hiekkatielläkin leveämmät renkaat tuovat riittävästi mukavuutta.

mpp
16.08.2015, 21.22
Kävin liikkeessä vaimon kanssa. No ei siellä tietenkään ollut enää tuota scott hybridiä, sitä whiteä olis ollut, mutta ei se sit livenä nähtynä enää tuntunutkaan kivalta. Välillä tuntuu että vaimon mielyttäminen oli asia mikä tahansa on hieman haastavaa ;). Noh päädyimme sit siihen että tilasin sen verkkokaupasta -25%, mutta tulee itseasiassa 10€ kalliimmaksi vaikka itse kasaa, joten kaikille ketkä fillaria miettii suosittelisin että jos xxl on se liike mistä ostaa niin ostaisi vaan sieltä kivijalkaliikkeestä jos mahdollista, säästää ja saa kaiken valmiiksi paikoillaan.

Se on aivan käsittämätöntä vaan että ne ei voi tilata itselleen sieltä verkkokaupastaan sitä hybridiä ja kasata. Semmoistakin kyselin , kun ei olis itse jaksanut moiseen hommaan ryhtyä, mutta kai mä selviin ;). (lokarit , lukko ja jalka tuli kans ostettua).

En sit tiedä millasia noi huollot on ku ne sai 3 vuoden ajaks ilmaseks , ja miten paljon normiliikkeessä vastaavat huollot maksaisivat...

nure
17.08.2015, 18.37
^Vaimoa voi miellyttää olla ostamatta halvinta vaihtoehtoa, osoittaa että on paremmankin arvoinen ;-) Ajattele asiaa siltä kannalta että jos tuo pyörän ajokuntoon laittaminen tuntuu noin hankalalta niin se pomppukeppi on yksi huoltokohde jolloin takuulla menee peukku suuhun.

oem
17.08.2015, 19.12
Pyörän kasaaminen oli itselläni ainakin helppo homma,(Radon). Irti oli vain ohjaustanko, etupyörä, satula ja polkimet.
Etujarrussa oli pala pitämässä jarrupaloja erillään. Säätöihin ei tarvinnut puuttua ja vaihteet toimi ok. Renkaisiin
laitoin lisää ilmaa.