PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pivot Mach 429 Trail

Hannez78
13.08.2015, 17.40
Laitetaan topikki pystyyn Pivotin uutukaisesta. Tilasin rungon ja siihen olisi tarkoitus speksata sopiva kokoonpano, jonka Ridemoren ansiokkaasti kokoaa.

Onko muita pyörän tai rungon tilanneita foorumilla?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kyrdis
13.08.2015, 19.29
Vähän ois tarkoitus säästää ja vuodenvaihteen jälkeen tyrkyttää rahat kauppiaalle ja toivoa pivottia savoon:) mielinkiinnolla seurantaan.

Pumafi
24.08.2015, 11.34
En ole vielä tilausvaiheeseen päässyt. Kovasti joko 429 SL tai Trail kiinnostaa. Kaikki rungot on ilmeisesti myyty ja uusi odotetaan parhaillaan. Yritän käydä SL:n koeajolla lähiviikkoina ja mielellään tuon Trailin myös koeajaisin ennen tilausta.

kauris
24.08.2015, 21.34
Avasin minäkin Pivotin sivuilta tuon pyörän ja totesin, että omaan makuun ehkä vähän liian lyhytjoustoinen. Pivot mach 6 olisi ehkä oma haaveeni. No tuosta päädyin sitten seuraavaksi Pivotin nettisivujen faq-osioon ja siellä oli hauska vitsillä kirjoitettu kohta joka kuului näin:

How do I enduro?

#1 Purchase an Orange Mach 6. The black will work, but ideally your bike will match your Enduro orange kit. If your bike and kit do not match, you will not look as cool nor go as fast.
#2 Document everything. Every ride, session, and race must be thoroughly recorded in no less than two manners. Appropriate methods of documentation include Go Pros, Strava, and having your photographer/ videographer friend follow you around and make sick edits.
#3 Enduro-specific helmets and goggles are required at all times when descending. Be sure to bring your spare XC lid for climbing.
#4 You must wear a minimum of three articles of Troy Lee Designs clothing at all time. If you cannot afford Troy Lee, have fun on your cross country ride.
#5 Create a Hookit profile to maximize sponsorship exposure.
#6 Be sure to get pro name decals with your state/ country flag so that you can easily identify your bike.
#7 Equip your bike with Enduro-specific components, including but not limited to stems, wheels, and grips. (Fortunately, these are all included in our awesome Pivot complete builds.)
- See more at: http://www.pivotcycles.com/bike/Mach-6-Aluminum/#1

Hyvää huumoria :)
Ja pahoittelut lievästä offtopicista.

Hannez78
03.09.2015, 17.36
Ensimmäiset pyörät saapuneet Suomeen. Ensityyppejä odotellen!

Hannez78
12.09.2015, 01.24
Tänään pääsin kokeilemaan 429 Trailia ja kyllä on erinomainen pyörä. Etenee kun antaa runtua polkimelle ja silti on mukava. Paras pyörä jolla olen ikinä ajanut.

noniinno
12.09.2015, 08.22
Kukapa ei omaansa kehuisi 😀

Pumafi
25.09.2015, 23.56
Kävin koeajolla sekä Traililla että SL:llä. Trail ensin. Hämmentävän hyvä pyörä, poljentatehokkuus ja käsiteltävyys aivan huippuluokkaa. Pyörä on erittäin ketterä ja helposti hallittava kaikissa tilanteissa. Suositus vahva osta. Varmasti yksi parhaista pyöristä Suomen maastoihin. SL oli kuitenkin näistä kahdesta se joka sydämeni vei, koska omat ajot on enemmän XC-tyyppistä paukutusta. SL on ensimmäinen täpäri mikä ei notku poljettaessa putkelta tai annettaessa kunnolla runtua, mutta samalla aivan tolkuttoman mukava ja ajettavuudeltaan aivan huippua. Molemmat kiipeävät ylöspäin kuin vuoristokauris, mutta SL kiihtyy alla aivan tautisesti.

Hannez78
08.10.2015, 23.49
Trail koeajettu myös Team Evocin kipparin toimesta https://www.facebook.com/TeamEVOC/posts/1071388142880596:0

izmo
15.10.2015, 15.23
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/12112125_10205249547094505_8120667661252762532_n.j pg?oh=ce9e214b2ae074b1e4cc066d791f183e&oe=56CB5A6F

Siihen se hyytyi.... ja spoorin lopussa ei takapyörä edes pyörinyt:eek:

stumpe
15.10.2015, 15.58
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/12112125_10205249547094505_8120667661252762532_n.j pg?oh=ce9e214b2ae074b1e4cc066d791f183e&oe=56CB5A6F

Mitäs sattui?

Hannez78
15.10.2015, 21.54

Taka-akseli poikki?

izmo
16.10.2015, 15.20
Takahaarukka muurautui umpeen liejusta:eek:

Hannez78
16.10.2015, 17.02
Hui kauheeta! Onko toi mach 6? Kuva on vähän tärähtänyt... Mach 6 kuulemma menee takapää tukkoon, jos on oikein kuralla reitit.

Xizor
16.10.2015, 23.37
Hui kauheeta! Onko toi mach 6? Kuva on vähän tärähtänyt... Mach 6 kuulemma menee takapää tukkoon, jos on oikein kuralla reitit.

429SL näyttäis olevan. Tosin tuosta ei nyt kyllä hirveän helposti pitäis mennä takahaarukka tukkoon? Omassa 429C:stä ei tän kesän Tahkolla ollut 2.25" renkailla mitään aavistusta moisesta, vaikka kuraa ja mutaa oli ihan kohtalaisesti reitillä. :-)

Hannez78
17.10.2015, 14.53
SL:ssä taitaa olla kapeampi takahaarukka kuin C:ssä. Tahkolla oli tosiaan melko kuraista, mutta taidettiin SL voittaa pari sarjaa. Trailissa on vielä leveämpi takahaarukka kuin 429C:ssä.

Hannez78
25.10.2015, 21.37
Näyttää hyvinkin siltä, että Trail X01 saapuu ensi kuun aikana.

noniinno
17.11.2015, 22.29
Tännekin tämä, vähän löysäksi moititaan Pivottia http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/bikes/mountain-bikes/full-suspension/product/review-pivot-mach-429-trail-x1-16-49924/

Xizor
18.11.2015, 13.47
Tännekin tämä, vähän löysäksi moititaan Pivottia http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/bikes/mountain-bikes/full-suspension/product/review-pivot-mach-429-trail-x1-16-49924/

Ei vaan tajua miten muka 429 Trail voisi olla nuudeli, kun liki joka arvostelussa 429C & SL on kehuttu (mitä se onkin) todella jäykäksi...

Hannez78
18.11.2015, 19.11
Tästä on keskusteltu mtbr foorumilla ja sielläkin on vähän ihmetelty asiaa. Molemmat testit joissa runkoa väitetään löysäksi on tehty Briteissä. Olisko sinne mennyt löysärunkoinen testipyörä. Useammassa testissä sen sijaan on rungon jäykkyyttä kehuttu, kuten esim. twentynineinch.com boldatulla kertoo "carbon frame is torsionally very stiff and super precise steering". Kohta tuo selviää, kun pyörä saapuu Suomeen. On reilu viikon tehnyt matkaa.

Bässi
18.11.2015, 22.18
Oisko c ja sl versioissa vaan jämäkkä iskunvaimennus?
ei tollasella suunnittelulla voi tulla sivuttain jäykkää. Takapää on tuettu niin huonosti, välissä 2kpl palikoita joissa kummissakin päissä kuulalaakerit, olis edes kartiot mutta ei.

marco1
18.11.2015, 23.07
Kiinnostava kuulla kommentteja sitten kun härveleitä on enemmän ajossa, muiden arvioiden perusteella kyseessä on kyllä varsinainen dziisusbike.
Toinen noista brittitestaajista (GK) on muistaakseni ollut kuvioissa myöhäiseltä liitukaudelta asti joten kokemusta pitäisi riittää.

Xizor
18.11.2015, 23.44
Oisko c ja sl versioissa vaan jämäkkä iskunvaimennus?
ei tollasella suunnittelulla voi tulla sivuttain jäykkää. Takapää on tuettu niin huonosti, välissä 2kpl palikoita joissa kummissakin päissä kuulalaakerit, olis edes kartiot mutta ei.

Jos tuolla suunnittelulla ei tule sivuttain jäykkää, niin millä sitten? Ainakin yleisesti kait ollaan hyvin yhtä mieltä siitä, että tuollaiset mini-link- designit kuten DW ja VPP, joissa kiinteä takakolmio hiilikuidusta, on paljon jäykempiä kuin esim. mikään nelilinkku takapää. Ehkä Evil Bikesin DELTA voi olla vielä jäykempi kokonaisuutena...

Ainakin tuossa omassa 429C:ssä ei kyllä havaittavissa mitään löysyyttä takapäässä, vaikka kuski on 192cm/90kg eli ei ihan metsähiiri- osastoa. :-) Samaa ei voi sanoa parista aikaisemmin omistetusta Horst- linkkupyörästä...

Bässi
19.11.2015, 00.16
Yleinen saa olla mitä mieltä vaan.
Deltassa takaraami on laakeroitu 1:sta kohtaa etukolmioon ja kartio rullalaakereilla käsittääkseni. Muutenkin aivan erilainen dw linkkuun nähden.
santa cruz taasen mainostaa laakereita jotka ottaa vastaan myös sivuttaista voimaa "angular bearing". Muuten sama kuin pivot rakenteellisesti?
Banshee kyllä tuntu jäykältä, sen laakereista ei ole mulla hajua.
Se materiaali on pieni tekijä kun linkuston laskee mukaan.

Kato vaikka kona processin alapäätä, taka-akselin ja etukolmion välissä on vain 1 nivel vrt dw- linkullisen 2.

Xizor
19.11.2015, 00.39
Yleinen saa olla mitä mieltä vaan.
Deltassa takaraami on laakeroitu 2:sta kohtaa etukolmioon ja kartio rullalaakereilla käsittääkseni. Muutenkin aivan erilainen dw linkkuun nähden.
santa cruz taasen mainostaa laakereita jotka ottaa vastaan myös sivuttaista voimaa "angular bearing". Muuten sama kuin pivot rakenteellisesti?
Banshee kyllä tuntu jäykältä, sen laakereista ei ole mulla hajua.
Se materiaali on pieni tekijä kun linkuston laskee mukaan.

Joo, saa toki olla mitä mieltä vaan. Olet ilmeisesti ite oikein mitannut jotenkin noita eri runkojen ja jousitusratkaisujen jäykkyyksiä vai vedätkö kans stetsonista? Olis kiva saada oikein virallista mittausdataa, että kuinka monta prosentin kymmenesosaa lisäjäykkyyttä noilla SC:n laakereilla oikein saadaan. :D

Kyllä sillä materiaalillakin jotain merkitystä on, mulla on tuossa ylimääräinen Pivotin takakolmio hyllyssä varalla ja sitä kun koittaa vääntää niin ei inahdakaan. Sitten vertailuna esim. Giant Anthemin takakolmio, jossa putket suunnilleen sormen vahvuista alumiinia => pelkässä takakolmiossa oli ihan selkeää joustoa sivuttais-suunnassa.

Mutta mulle tosiaan ihan sama mitä nyt joku Bikeradar hölisee, 429C:n kokemuksella uskaltaisin ostaa 429 Trailin ihan heittämällä.

Hannez78
19.11.2015, 02.44
Dw linkussa on tietty se etu, että jousitus toimii myös polkiessa ja jarruttaessa...

Oli nyt kuka tahansa mitä mieltä tahansa, niin silti väitän että Pivotin nivelöinti ei notku fillarifoorumin palstapyöräilijöiden alla. Mtbr foorumilla on 100kg Jenkkilän pojat ajaneet Trailillä ja kukaan siellä ei ole valittanut, että takarunko on löysä.

Bässi
19.11.2015, 07.26
Ai stetsonista? Ei kun oon joskus rakennellu Leegoilla.

noniinno
19.11.2015, 07.54
Mtbr:n ja BikeRadarin jutuissa on se ero, että BR ei itse osta itselleen ja maksa noita testilaitteitaan. Jos yli 3k€ maksaisin rungosta, ei siinä varmasti olisi mitään huomautettavaa. 😄

Xizor
19.11.2015, 10.21
Mtbr:n ja BikeRadarin jutuissa on se ero, että BR ei itse osta itselleen ja maksa noita testilaitteitaan. Jos yli 3k€ maksaisin rungosta, ei siinä varmasti olisi mitään huomautettavaa. 

BikeRadarin arvostelut on muuten kyllä kauheeta huttua. Tuntuu, että siellä jaellaan tähtiä ihan mielivaltaisesti ja niillä on omat suosikkimerkit mitä kehutaan taivaaseen. Jos haluaa vähän laadukkaampia arvosteluja lukea niin PinkBike, VitalMTB, Flow Mountain Bike, twentynineinches jne.

Mtbr:n kommenteissa on kuitenkin se puoli, että siellä porukat pääsee aika kivasti testaamaan uusia pyöriä oikein kunnon poluilla ennen ostopäätöstä, kun noita Demo-toureja järjestetään melko kattavasti ympäri maan. Eli ei tarvi luottaa täysin vain foorumi-pätemiseen. :)

Mutta Pivottia onneksi pääsee suomessa testaamaan muutamassakin kaupungissa, joten käy Bässi koittamassa ja toteamassa onko jäykkä vai löysä ettei jutustelu jää vain teoriatasolle.

Hannez78
19.11.2015, 10.46
Ai stetsonista? Ei kun oon joskus rakennellu Leegoilla.

Oletko edes ajanut Trailillä? Eipä juuri kannata huudella, jos ei ole omaa kokemusta kyseisestä pyörästä. Jatka vaan legojen rakentelua[emoji6]

Kuinka moni kommentoijista omaa kokemusta kyseisestä pyörästä?

J.Kottenberg
19.11.2015, 11.54
Kuinka moni kommentoijista omaa kokemusta kyseisestä pyörästä?

En ole ajanut Pivotilla metriäkään, enkä muistaakseni edes koskenut ko Fillariin.

Mutta luin Fillarilehden numerosta Iron Bike-kisasta jossa oli mukana maamme kovimpia jätkiä ja kaikki ajoi Pivotilla. Eli merkki on vakavasti kisaavien suosiossa. Ja tiedän että ei esimerkiksi Ojala ole tietämättömyyttäön Pivotiin päätynyt.
Ja jos jokin merkki on ammattimaisemmin kisaavien suosiossa, niinkuin Pivot näyttää olevan, sen on oltava varsin hyvä, eli on oltava paljon osaamista valmistuksessa. Näin on vähän vaikeaa kuvitella että mallistossa olisi seassa jotain epämääräisiä vehkeitä.

Ei mikään ole täydellistä, ei Pivot eikä mikään muukaan pyörä, mutta sitä vaan tarkoitan että jos esittää näinkin laadukkaan valmistajan pyörästä kovaa arvostelua, pitäisi olla myös vakuuttavat perusteet. Tässä keskustelussa ainakaan minä en semmoisia löytänyt.

marco1
19.11.2015, 12.18
Voihan hyvänkin valmistajan uusi malli olla ns. sitruuna mutta on melko aikaista tuomita ennen laajempia koeajoja.

Aikaisemmat Pivotithan ovat olleet erinomaisen jäykkiä mutta näistä on omaa kokemusta vaan alumiiniversioista. Oma 5.7 AL ainakin on edelleen napakka 5v jälkeen ja linkistön laakerit on vaihdettu vaan kerran ja nekin kaikenvaralta takakolmion yliajon jälkeen.

noniinno
19.11.2015, 12.18
Varmasti on hieno pyörä, eikä pieni löysyys tarkoita sitä, että se olisi jotenkin huono. Muistaakseni en ole kommentoinut, linkkasinpa vaan tuon testin kun sattui silmään.

Bässi
19.11.2015, 12.22
Nii- minä oon kokeillu trailia ja sl:ää
En minäkään ole kuin kertonut rakenteista. Kovasti kimpaantuvaa sorttia nää Pivotistit

Hannez78
19.11.2015, 14.02
Nii- minä oon kokeillu trailia ja sl:ää
En minäkään ole kuin kertonut rakenteista. Kovasti kimpaantuvaa sorttia nää Pivotistit

No oliko se Trailin takakolmio löysä sun mielestä? En kimpaantunut, mutta sen mitä ite olen ajanut traililla niin en ole kokenut takakolmiota löysäksi [emoji2]. Kelpaa mulle tosi hyvin.

Bässi
19.11.2015, 16.08
Harkitsin ihan vakavissani 429:ä, mutta päädyin polkemistehokkaampaan Cube täpäriin.

löysä se on mutta huomasinko sitä ajaessa, en.

Hannez78
19.11.2015, 17.03
Niin, polkemistehokkuuteen en ota kantaa, kun ei ole Cubesta kokemusta. Cube on varmasti hyvä pyörä. Paras konstruktio jäykkyyden suhteen lienee kuitenkin täysjäykkä pyörä. Kaikki muut lienee jonkin sortin kompromisseja.

Bässi
19.11.2015, 17.24
Unohtu kiireessä mainita että Cubessa on sähkömoottori ;)

Xizor
19.11.2015, 17.35
Niin miten sen löysyyden sitten huomasi jos ei kerran ajaessa?

Ja tosiaan puhtaasti jousituksen kannalta Cuben horst-linkusta ei kyllä millään magialla saa yhtä polkemistehokasta kuin mikä tahansa nykyisistä DW-link toteutuksista.. (ja kyllä, olen itse omistanut Cuben täpärin)

Linkage Design- blogi on hyvä paikka näihin liittyvissä asioissa...

noniinno
19.11.2015, 18.04
^Saa, kun vääntää takaiskarin vipstaakista lukkoon.

Bässi
19.11.2015, 18.10
Niin miten sen löysyyden sitten huomasi jos ei kerran ajaessa?

Ja tosiaan puhtaasti jousituksen kannalta Cuben horst-linkusta ei kyllä millään magialla saa yhtä polkemistehokasta kuin mikä tahansa nykyisistä DW-link toteutuksista.. (ja kyllä, olen itse omistanut Cuben täpärin)

Kammet vaateriin, kallistaa pyörää , painaa jarrua ja painaa jalalla vetopuolelta kampea alaspäin. Silmällä tarkastetaan tulos. Täähän simuloi putkelta runttausta.

Sähkö cubeen en jaksa kommentoida

Xizor
19.11.2015, 18.14
Kammet vaateriin, kallistaa pyörää , painaa jarrua ja painaa jalalla vetopuolelta kampea alaspäin. Silmällä tarkastetaan tulos. Täähän simuloi putkelta runttausta.

Sähkö cubeen en jaksa kommentoida

No noinhan toki joustaa joka pyörä... onko sulla heittää verrokkia mikä täpäri on selkeästi jäykempi tuolla menetelmällä mitattaessa? Olis kiva itekin testata.

Lieneekö mitään keinoa saada horst-link perään samat anti-squat lukemat kuin DW-linkissä...

Bässi
19.11.2015, 18.32
No noinhan toki joustaa joka pyörä... onko sulla heittää verrokkia mikä täpäri on selkeästi jäykempi tuolla menetelmällä mitattaessa? Olis kiva itekin testata.

Lieneekö mitään keinoa saada horst-link perään samat anti-squat lukemat kuin DW-linkissä...

Pitäiskö sitten puhua vähemmän nuudeleista rungoista, eikä jäykistä.
mainitsin jo esim Processin 111 tai 153. Mee vaikka kauppaan kokeilemaan.
Niin ja jos haluat kertoa että ei ole samaa luokkaa 429:n kanssa, mach 6 on samanlainen, ja dune.

noniinno
19.11.2015, 18.34
Mitä sillä lukemalla tekee? Voihan sen toki printata vaakaputkeen.

Xizor
19.11.2015, 18.43
Pitäiskö sitten puhua vähemmän nuudeleista rungoista, eikä jäykistä.
mainitsin jo esim Processin 111 tai 153. Mee vaikka kauppaan kokeilemaan.

Täytyy joskus kuriositeettina käydä tsekkaamassa, vaikka sinänsä ei niin väliä kun itse en heikkojalkaisena omassa ajossa saa kyllä Pivottia taipumaan niin että sen huomaisin..

Jos palataan aiheeseen, niin varmaan olisin ite jo vaihtanut oman 429C:n Trail- versioon, mutta kun on tuo Boost-takanapa. Ei viittis kaksia kiekkoja pistää remonttiin...

Xizor
19.11.2015, 18.48
Mitä sillä lukemalla tekee? Voihan sen toki printata vaakaputkeen.

Voi sen printata, mutta kivemmin sen huomaa ajaessa. Käy testaan, niin ymmärrät paremmin...vai meinaatko että kaikki single pivotista lähtien tuntuu ihan samalta ajaa?

noniinno
19.11.2015, 19.29
Olen testannut Pivottia, mallia 2015 carbon. Ostin Spessun Epic S-worksin.

Xizor
19.11.2015, 19.33
Olen testannut. Ostin Epicin.

No niin, onnea siis valitulle tielle. Ihan varmasti parempi pyörä xc-kisailuun ja tehokkaaseen etenemiseen.

Hannez78
19.11.2015, 19.33
Oliko Epicci jäykempi kuin mainitsemasi Pivot? Mulle taasen ei tule enää ikinä yhtään Spessua.

noniinno
19.11.2015, 19.37
En tiedä, mutta sopii mulle paremmin.

noniinno
19.11.2015, 19.59
Kyllähän Kananen tekee selvää jälkeä pivotilla xc-kisoissa. Tosin Taivassalossa voitto otettiin epicillä ja jäi moni pivotti taakse vaikka oli rata kuin enskaa ilman alamäkeä.

Hyvältähän pivottikin tuntui, mutta ei herättänyt mitään välitöntä omistamisen halua. Jos ajelis myös alamäkeen, niin sitten olis valinta ollut ehkä toinen. Nuo rungon notkeudet ei tule esille kuin äärirajoilla, jos sittenkään.

Xizor
19.11.2015, 20.06
Kaikki yli 4-5 kiloeuron pyörät alkaa olla sellaisia, että vaikea sanoa onko joku absoluuttisesti parempi. Kyllä se eteneminen suomenkin elite-tasolla puhumattakaan maailmalla on täysin kuskista kiinni...

Eiköhän jokainen harrastaja valitse sellaisen pyörän, jolla itse hauska ja mukava ajaa.

marco1
20.11.2015, 16.51
Kaikki yli 4-5 kiloeuron pyörät alkaa olla sellaisia, että vaikea sanoa onko joku absoluuttisesti parempi.
Ei kai se ihan noinkaan mene. Todiste: Finnpower.

:)

Hannez78
26.11.2015, 22.52
Tuossa se nyt on. Runko ei ole mielestäni löysä. http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/26/e6cc376523f3860d40093a158a16bda2.jpg

Kare_Eskola
26.11.2015, 23.10
Kyllähän Kananen tekee selvää jälkeä pivotilla xc-kisoissa. Tosin Taivassalossa voitto otettiin epicillä ja jäi moni pivotti taakse vaikka oli rata kuin enskaa ilman alamäkeä.

Jotenkin tarttu silmään tämä, ja hoksasin, että toissa vuonna takajäykällä ihan varmasti vedettiin viidenneksi Taivassalossa. Mutta siis tota aika saakelin laimeeta kalustohöpötystä noniinnolta...

noniinno
27.11.2015, 18.18
^Ikävää jos viestini eivät miellyttäneet sinua.

Hannez78
28.11.2015, 17.19
No niin arvon herrasväki. Trailillä ajettu ensimmäinen lenkki. Lyhyt arvio pyörästä - v**un hyvä. Myöhemmin lisää.

J.Kottenberg
28.11.2015, 17.40
Arviostasi päätellen myöskään mitään rungon löysyyttä tai velttoutta ei esiintynyt?

Hannez78
28.11.2015, 17.52
Eipä sitä paljon puhuttua velttoutta ilmennyt muutakuin satulan ja ohjaustangon välissä.

CamoN
28.11.2015, 18.15
Entäs jos se on silti vähän löysä, edes sieltä takaa?

Hannez78
28.11.2015, 19.22
Entä jos lehmäkin lentäisi... Vähemmän toi joustaa kuin Cannondalen SuperSix, joka on Trekin testin mukaan jäykin maantierunko. Jossittelua voi jatkaa täältä ikuisuuteen. Toi kelpaa mulle hyvin.

Bässi
28.11.2015, 19.35
Peukku täältä. Kyllä urakuulalaakereillakin voi ajaa :)

noniinno
28.11.2015, 19.46
Hieno pyörähän se on ja varmasti kello tykkää myös.

usko juntunen
28.11.2015, 20.08
Hanneksen Pivotissa näyttäs kuvan perusteella olevan Boost-takahaarukka. Onko vertailupohjaa wanhan liiton runkoon, ja jos on niin huomaako eron?
Itellä erään bulkkimerkin 2 identtistä 120mm 29" täpäriä. Erona vain takahaarukka, enkä ainakaan parin lenkin jälkeen huomannut mitään järisyttävää eroa.
No, ketjua menee vähemmän lyhkäsemmällä haarukalla varustetussa vehkeessä;) Hieno peli. Ugh!

Hannez78
28.11.2015, 23.15
Kiitoksia. Tosiaan tuossa on boost takahaarukka eli 12x148mm. En osaa sanoa vaikuttaako tuo leveämpi takanapa takakolmion jäykkyyteen, mutta kiekon pitäisi olla vähän tukevampi. Voi olla että pidempi taka-akseli jäykistää myös takahaarukkaa, vaikea sanoa.

Hannez78
03.12.2015, 01.57
Entäs jos se on silti vähän löysä, edes sieltä takaa?

Tähän vielä lisäys eli käpistelin pari päivää sitten Mach 6 ja 429 Trailin irrallaan olevia takahaarukoita. Ei niissä isoa eroa ollut, ehkä Mach 6 haarukka oli pikkusen jäykempi.

leecher
04.12.2015, 08.43
No niin, onnea siis valitulle tielle. Ihan varmasti parempi pyörä xc-kisailuun ja tehokkaaseen etenemiseen.Itse vaihdoin juuri toisinpäin. Pivot (429) vie epicciä 6-0 xc radallakin. Jäykkyys ja nousukyky täysin eriluokkaa vrt. epicciin.

eki15
04.12.2015, 08.47
paljonko tuo mach 429 sitten maksaa en löytäny hintaa mistään.

JackOja
04.12.2015, 09.07
^millä kokoonpanolla haluaisit sen? Vai pelkkä runkoko, sen hinta löytyy maahantuojan sivuilta.

Kurapyörä
04.12.2015, 09.57
Itse vaihdoin juuri toisinpäin. Pivot (429) vie epicciä 6-0 xc radallakin. Jäykkyys ja nousukyky täysin eriluokkaa vrt. epicciin.

Puhutaanko tässä tapauksessa otsikon mukaisesta 429 trail-versiosta vai 429 SL:stä? (Vai jopa 429 Carbonista)

roadking
04.12.2015, 10.01
paljonko tuo mach 429 sitten maksaa en löytäny hintaa mistään.
http://www.ridemore.fi/trailpyorat
Tosta näkyy hintoja.

Vito78
04.12.2015, 11.39
Millä helvetin guugle kääntäjällä nuo pyörien kuvaukset on tehty??

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

edu
04.12.2015, 12.38
Kuulostaa kyllä epäilyttävältä:

Pivot tuotti monia toistoja tästä uudesta mallista, jossa säädettiin kulmia ja mittoja uusien sukupolvien ajan kunnes saatiin täydellinen kaava. Tulos? Pyörä jossa on uskomaton poljinteho ja pieni kolahdus noudatin dw-link:in kanssa, löysä etuosa ja lyhyt takaosa, joka on nopea, taitettava ja energiaa säästävä.

leecher
04.12.2015, 14.27
Puhutaanko tässä tapauksessa otsikon mukaisesta 429 trail-versiosta vai 429 SL:stä? (Vai jopa 429 Carbonista)

Alkaa mennä offtopikiksi mutta vertasin tosiaan 429 C ja epicciä. Ei tosiaan liity kuin löyhästi tähän ketjuun.

Kurapyörä
04.12.2015, 14.48
^ Ehkä 429 trailia pitäis verrata Spessun Camberiin tai Stumppiin.
OT linjalla jatkaen, itsekin vertasin 429 SLää ja Epiciä. Ensimmäinen tuli sit ajoon, ehkä enemmänkin kuin 6-0 voitolla!

Pumafi
04.12.2015, 15.14
Lisää OT. Itse teinsamantyyppisen liikkeen ja vaihdoin Camberin 429 SL:ään. Koeajoin sekä 429Trailin että 429 SL:n. Oman kokemuksen mukaan 429 Trail vie sekä Camberiä ettäStumpjumperia kuin ämpäriä ja samoin kävi 429 SL:n ja Epicin kanssa. UseammanSpecialized pyörän jälkeen nyt mennään Pivotilla.

Odottakaa
15.05.2016, 15.21
Ajeleeko kukaan tällä rungolla käyttäen 27.5+ kokoa? Mitkä on kokemukset? Internetistä etsinyt kuvia joissa näkisi tuota tilaa leveällä renkaalla ja joissakin kuvissa näyttää joo mahtuvan mutta jos mutaa niin on varmaankin tukossa heti.
Miettinyt tätä runkoa 27.5+:lla heti alusta. Korvaisin tällä 130mm joustavan 29" Sliden ja läski on olemassa niin jotkut 2.8 renkaat riittäisi kevät-kesä-syksy ja talvi läskillä.
(tai sitten unohdan plussa koon ja otan jouston suhteen katu uskottavamman Mach6:sen oranssina tietenkin ;P)

Lehisj
15.05.2016, 16.31
Täällä ajellaan 27,5+ versiolla, kuten olen raportoinut tuolla 27,5+ topicissa.

Renkaina RoRo 3"-versiona 30 mm sisälevyisillä vanteilla. Keulana on normi 29" Pike. Tilaa on sekä etenä että takana niukasti, mutta ainakin toistaiseksi se on riittäny eikä hankaamista ole ilmennyt. En tiedä, miten sitten oikein mutaisilla keleillä käy. Tosin silloin tuo rengastiskaan ei ole varmasti paras mahdollinen.

Venom
27.08.2016, 10.17
Itselle tuli juuri 429 trail sramin xx1 osilla ja hiilari kiekoilla.. Ero vanhaan 26" bmc trailfox tf01:een on valtava vaikka tuo bmc on myös paremman pään pyöriä.. Osa paremmuudesta selittyy varmaankin rengaskoon kasvulla.. garminin data kertoo faktoja, että aikalailla vakiolla tunnin lenkillä kivikon poluilla ehtii pivotilla ajaa pari kilsaa enemmän ja jos katsotaan saman keskinopeuden lenkkejä niin pivotilla keskisykkeet noin 10 lyöntiä matalemmalla.. Eli ainakin omalle huonohkolle kunnolle pivot sopii paljon paremmin hyvän poljintehokkuuden ansiosta :)

TrailRider
31.08.2016, 21.57
Lyön oman lusikkani tähän soppaan. Kävin testaamassa Pivotin 429 trailin tänään ja olihan se hyvä. Todella hyvä.
Itselläni on ajossa tällähetkellä 2014 Stumpjumper evo ja ero näiden kahden välillä oli huikea. 429 oli eloisampi, tehokkaampi ja vieläkin hauskempi ajettava. Ryhdikäs kuvaa pyörän käytöstä mielestäni hyvin, sillä alusta kantoi hyvin ollen samalla kuitenkin herkkä. Ajaminen tuntui kerrassaan tehokkaalta ja hauskalta!
Eräs mielenkiintoinen ominaisuus oli se kuinka helppo pyörällä oli nostaa keulaa ja hyppiä. Ajattelin että pyörä keulisi helposti ylämäessä ympäri, mutta pyörä oli myös ylämäkeen helposti ajettavissa ja eturengas pysyi maassa.
Lisäksi pyörien testimahdollisuus oikeassa ympäristössä oheispalveluineen vakuutti. Ei tarvitse paljon arpoa mistä seuraavan pyöräni hankin.
Olen vakuuttunut!

Han$a
31.08.2016, 23.17
Lyön oman lusikkani tähän soppaan. Kävin testaamassa Pivotin 429 trailin tänään ja olihan se hyvä. Todella hyvä.
Itselläni on ajossa tällähetkellä 2014 Stumpjumper evo ja ero näiden kahden välillä oli huikea. 429 oli eloisampi, tehokkaampi ja vieläkin hauskempi ajettava. Ryhdikäs kuvaa pyörän käytöstä mielestäni hyvin, sillä alusta kantoi hyvin ollen samalla kuitenkin herkkä. Ajaminen tuntui kerrassaan tehokkaalta ja hauskalta!
Eräs mielenkiintoinen ominaisuus oli se kuinka helppo pyörällä oli nostaa keulaa ja hyppiä. Ajattelin että pyörä keulisi helposti ylämäessä ympäri, mutta pyörä oli myös ylämäkeen helposti ajettavissa ja eturengas pysyi maassa.
Lisäksi pyörien testimahdollisuus oikeassa ympäristössä oheispalveluineen vakuutti. Ei tarvitse paljon arpoa mistä seuraavan pyöräni hankin.
Olen vakuuttunut!

Kyllähän tuo tekisi mieli kokeilla kyseistä kampetta, jotenkin jos sattumalta kyseisen merkin edustusta saisi Ouluun päin testille niin mielellään testilenkin heittäis. Mach ois kans testilistan kärjessä. Ei taida kyseistä merkkiä Suomessa muu myydä kuin ridemore? Ja järjestävätkö mitään testiajoja missään Helsingin ulkopuolella tai maahantuoja?

Jani Mahonen
31.08.2016, 23.23
Ridemore kiertää enska- yms. kisoja ja esim aina Tahkolla on paikalla. Kannattaa ottaa luuri kouraan ja jutustella koeajopaikasta, jos joku lähempi löytyisi.

Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.

Han$a
31.08.2016, 23.46
Ridemore kiertää enska- yms. kisoja ja esim aina Tahkolla on paikalla. Kannattaa ottaa luuri kouraan ja jutustella koeajopaikasta, jos joku lähempi löytyisi.

Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.

Onko ridemorella koeajopyöriä kaikkia kokoja nuissa trail ja mach malleissa? Esim L-Kokoja?
Saa nähä meneekö sitte vuoden päähän tahkollle testit jos ei tule pääkaupunkiin lähdettyä vielä.

Pumafi
01.09.2016, 00.07
Tuossa kopsattuna Ridemoren kotisivuilta koeajopyörät:

Pivot Mach 6 L

Pivot Mach4 Carbon M

Pivot Mach 4 Carbon L

Pivot 429SL M
Pivot 429SL L
Pivot 429SL XL

Pivot Mach 429 TRAIL S
Pivot Mach 429 TRAIL M
Pivot Mach 429 TRAIL L