PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyörän koon sopivuudesta

kaffe
08.08.2015, 23.36
Moi,

Saiskohan tätä kautta pikaista jeesiä klassiseen (ja vihattuun?) kysymykseen. Tarjolla ois olmon tecno tk m-koossa suht kivaan hintaan. Ite oon iha vähä alle 180cm. Meneeköhän tuo olmo mulle mitenkään, vai onko ilman tarkempaakin analyysia kyseessä yksinkertaisesti liian pieni runko? En sitten niin millään löydä interwebistä simppeliä neuvoa.

kukavaa
09.08.2015, 08.46
Aika mahdoton sanoa pelkästä äm-koosta, harva kaikkien pyörien geoja ulkoamuistaa.
Silti varmaan just hyvä. Mielummin pieni kuin iso.

kaffe
09.08.2015, 10.48
Kiitos vastauksesta! Tosiaan tuota mietin, että mieluummin hiukka pieni kuin iso. Käynen tänää kokeilemassa pyörää. Nykynen krossarini on mitoituksen mukaan max. mun kokoselle, ja silti tuntuu, että vois vielä pienemmälläkin mukavasti kruisia. Olmon geometria ois tossa, mutta enpä siitä nyyppänä paljoa osaa päätellä. http://www.redroseimports.com/Olmo_TecnoKT.html

perttime
09.08.2015, 11.21
Villi veikkaus numeroiden perusteella, että voi olla vähän pieni. Käy toki kokeilemassa.

nure
09.08.2015, 17.27
Pitääks paikkaansa että pystyputki vain 500 millinen? Sen perusteella kyllä pidän pienenä mutta kuten Pertti jo sanoi, käy kokeilemassa.

perttime
09.08.2015, 21.16
... pystyputken pituudella mitään väliä oo ajoasennolle ... mutta vaakasuoraan vaakaputkeakin vain 532 mm. Satulaputken kulma tosin 74,5 astetta, joten moni voi haluta satulan aika lailla taaksepäin.

kaffe
09.08.2015, 22.38
Kävin sitten testaamassa ja otin pyörän mukaan. Saan muutaman päivän testailla, ku on palautusoikeus. Itte pidin pyörästä kovin: tuntui heti varsin mielyttävältä ja kotoisalta ajaa. Aiempi pyöräni on ollut krossari, ridleyn xbow. Toivottavasti en nyt iha väärästä koosta ole oppinut nauttimaan.

pepper
10.08.2015, 03.47
^Tuskinpa vaan on ollut väärän kokoinen, itellä likimain saman mittasella vaakaputkella oleva ja ilmeisesti yhtä lyhyitä ollaan ja on sopivaksi koettu ja todettu ☺

kaffe
10.08.2015, 07.05
Kiitosta pepper! Helpottavaa kuulla! Ei jää pyörän koko vaivaamaan. Kiitos myös muille kommentoijille asiallisista viesteistä kuluneeseen aiheeseen.