PDA

Näytä tavallinen näkymä : Milloin viimeksi kävit hammaslääkärissä?

LJL
05.08.2015, 17.22
Tänään aamulla, vasen alaviisaudenhammas leikattiin pois. Nyt on toinen leukaperä kuin ridge forresterilla, buranaa menee ja antibioottikuuri päällä. Syöminen ja nieleminen sattuu. Ei ole juhlallista. Saa nähdä pääseekö huomennakaan työmaalle.

mk
05.08.2015, 17.59
Kesäloman alkumetreillä 13/7 piti käydä hampaasta lohjennutta paikanreunaa paikkuuttamassa ja hiotuttamassa .. :o

TuplaO
05.08.2015, 18.21
Ajankohtainen kysymys: kohta pari vuotta sitten. Olisi jo pitänyt käydä taas, vaikka sen kummempaa vaivaa ei olekaan.

LJL
05.08.2015, 18.28
Kannattaa käydä, itse kävin viimeksi joskus 5v sitten hammastarkastuksessa YTHS:llä ja kun nyt keväällä menin pitkästä aikaa kunnalliseen niin en edes kehtaa sanoa montako reikää oli. Kuitenkin ilmeisesti ilman juurihoitoa selvittiin tällä kertaa, mutta monta paikkausaikaa tuli. Ja lisäksi tuo vihoitteleva viisaudenhammas sai kyytiä.

tempokisu
05.08.2015, 18.56
:D kas kun ei ollut "koska viimeksi kävit lääkärissä".

"hampaita" tai tarkemmin hampaitten kuvia putsailtiin toukokuussa, jollain ultraäänilaitteella ( korvaa sen raapimislaitteen). Samalla paikattiin yksi pieni reikä. IHME kun ei ollu kun yksi reikä, yleensä mulle on kertyny useampia.
Sen jälkeen kun asiansa osaava hammaslääkäri sai nämä etuhampaan kuvat laitettua ja hiottua jäljelle jääneet, hammasongelmia ei ole ollut.
Sitä ennen oli koko ajan.

Smo
05.08.2015, 19.06
Parikyt vuotta sitten YTHS:ssä, sano että on ihan kauheesti hammaskivee.

Jopoman
06.08.2015, 13.13
Pari vuotta sitten. Aina kehuvat että on niin hyvin hoidetut, tietäisivät vaan. Ilmeisesti laatulegot kun huippukunnossa minimihuollolla.

Ohiampuja
06.08.2015, 13.41
Olisikohan noin 4-5 viikkoa sitten, kun vanha amalgaamipaikka irtosi.

Alkaa vanhat perskouluikäiset amalgaamit prakaamaan, kun olikohan tämä kolmas paikan korjaus nyt parin vuoden sisään. Aika tasalaatuista tavaraa käytetty 70-80 luvulla. :)

Mtx
07.08.2015, 09.00
Alkukesästä kävin ja silloin nypättiin yksi rautahammas pois jonka olin onnistunut puremaan halki jalkatreeneissä.
Sent from my Lumia 1520 using Tapatalk

JackOja
07.08.2015, 10.38
Tammi- tai helmikuussa taisi olla vuosittainen tarkastus.

mk
02.12.2015, 20.43
maanantaina vaihdattamassa väliaikaisen lääkepaikan lopulliseen :o Näyttelin äijää ja tehtiin ilman puudutusta vaikka välillä saikin puristaa penkin käsinojasta :p

Juha Lehtinen
02.12.2015, 20.50
Tänä vuonna kevät/kesä vaihteessa. Olen saanut säännöllisesti joka toinen vuosi kutsun hampaiden tarkastukseen. Pitää ilmeisesti jatkossa käydä kunnallisella kun nykyinen yksityinen jäi juuri eläkkeelle. Oli erinomainen lääkäri ja oli mukava asioida.

VPR
02.12.2015, 21.29
Hammaslääkärillä viime vuonna ja vissiin seuraavan kerran 2019. Suuhygienistillä lokakuussa ja kahden vuoden päästä uudestaan.

ipik
02.12.2015, 21.57
viikko sitten,laitto väliaikasen etu hampaan.

Smo
02.12.2015, 22.04
Viime vuosituhannella? .. Pitäs ehkä pestä useemmin

VesaP
03.12.2015, 08.54
About 7v sitten. Sitä ennen siitä sit joku 15v taaksepäin. Ehkä joskus ensi vuosikymmenellä sit seuraavan kerran?

Mtx
03.12.2015, 08.55
Syksyllä..

Gaastra
03.12.2015, 09.00
1,5v sitten. Suuhygienistillä tulee käytyä kerta vuoteen hammaskivet poistattamassa.

LJL
11.08.2017, 20.44
Eilen ja tänään, molemmat päivystyksessä jäätävän hammassäryn myötä. Eilen katsottiin suuhun, todettiin että jaaha joku tulehdus siellä varmaan on, kirjoitettiin antibiootteja (ensin penisilliiniä jolle olen allerginen, "anteeksi en kysynyt") ja sanottiin että syö buranaa (johon en saanut reseptiä), ei auttanut mitään. Tänään eskaloitui niin pahaksi että oli pakko mennä uudestaan ja vika löytyi, loistava hammaslääkäri osui. Juurihoitoa räpsähti ja jatkuu 3-4x, julkinen kustantaa yksityisen! Greit. Nyt ei enää satu.

JackOja
11.08.2017, 21.28
Vajaa vuosi sitten taisi olla vuositsekkaus. Eli syksyllä joskus taas tulee kutsu.

Turf Moor
11.08.2017, 21.35
Maanantaina. Kivuttomana menin vastaanotolle ja kivuliaana poistuin sieltä. Onneksi jo seuraavana päivänä kivut olivat poissa.

paaton
11.08.2017, 21.37
Olisikohan 5vuotta sitten ja sitä aiemmin ehkä armeijassa.

Jotenkin voin kuvitella hammassäryn olevan kaameaa. Onneksi olen jäänyt tuosta paitsi.

Jopotuinen
12.08.2017, 10.34
Lasketaas koko historia
Eppu-luokalla: 2x paikka, ei muuta korjailtavaa koko kouluaikana.
Armeijassa -80: Tarkistus, ei korjattavaa
Joskus -90 alussa, kun varailin Rouvalle aikaa, halusivat myös mut pihteihinsä: Hammaskiven poistoa
Joskus 2015 tietämissä: Hammaskiven poistoa.
Seuraava kontrolli: 2020, ehkä.
Ja ei, en pelkää hammaslääkäriä, mutta en vain halua heidän penkkiisä hikoilemaan.

tempokisu
12.08.2017, 12.06
No kun on nämä muoviläpyskät, niin olen pari kertaa vuodessa käyny putsauttamassa. Viimeksi noin puoli vuotta sitten ja just eilen varasin ajan 20.9. Pahus, että tämä erinomaisen ammattitaitoinen ja mukava ja kaikkea hyvää, lopettaa vuodenvaihteessa :(
Nuorempana oli aina reikiä vaikka miten paljon ja lohkeamia, nyt ei ole ollut enää reikiä herranaikoihin. En pelkää hammaslääkäriä, mutta toi ajan varaaminen ja meno on ei-niin-miellyttävä toimenpide ja maksaakin aika paljo se käynti.
3 vuotta sitten kävin vielä tk-hammaslääkärillä perusasioissa; sittemmin "oma" hammaslääkärini meni toisaalle ja jouduin jonkun venäläisen hammaslääkärin asiakkaaksi; no venäläinen ei ymmärtänyt mitä yritin sanoa ja totesin sitten että tää oli tässä en varaa uutta aikaa.
Mieluummin maksaa ja saa asiantuntevaa hoitoa.