Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Polar M400

Kaifas
14.07.2015, 21.51
Polar M400 aktiivisuusrannekkeesta löytyy vaan hajanaisia viittauksia sieltä ja täältä. Voisiko joku laitteen omistava kertoa kokemuksia. Kannattaako V800: n nähden 200 egen säästö?

IncBuff
14.07.2015, 21.55
Riippuu siitä mitä aiot tehdä. M400 toki on ihan aito sykemittari eikä pelkkä aktiivisuusranneke. Siitä puuttuu V800 verrattuna mm. pyöräilysensorien tuki.

manu99
14.07.2015, 22.15
Palautumisennuste, isompi akku (ei tarvii latailla kovinkaan usein), toimii vedessä (sykkeet, matkat yms.). Nämä nyt tulee heti mieleen. Varmaan muutakin löytyy. Itse pyöräilen, juoksen, uin, vesijuoksen, käyn kuntosalilla. Omaan käyttöön erinomainen tämä V800. Hyvä tuo pikkuvelikin lienee.

Kaifas
14.07.2015, 22.15
Minä elän tällä hetkellä sports trackerin varassa. Tarkotus oli ostaa siihen sykevyö, mutta niitä ei ole saatavilla. Tarves olis jonkinlaiselle yleiskoneelle, jolla saa tallennettua lenkit ja mitattua sykkeen.

Tähän ikään saakka hankitun kokemuksen mukaan hinta vaikuttaa aina jollakin tavoin laatuun. Huolena on, että onko M400 kertakäyttöinen p***ka vai johtuuko hintaero V800:n ominaisuuksien erosta.

Portti
14.07.2015, 22.35
Hiihtokäyttöön ostin M400:n alkuvuodesta, mutta tuo on myös korvannut minulla Edge 500:n pyöräilymittarina kun on oikein mainio peli. Lisäksi M400:sta tulee pidettyä päivittäisessä käytössä aktivisuusmittausominaisuuksien takia.

Ainoa asia, johon olen tuossa pettynyt on akun kesto. Viiden tunnin GPS-käytön jälkeen herjaa, että 10 % akkua jäljellä. V800:n palautumisennuste voisi olla kiva kuten ortostaattinen testikin. Muuta en osaa V800:sta kaivata. Huonona puolena V800:ssa pidin latausta klipsin avulla vs. M400:n micro-USB.

Sitå voi kukin tykönään miettiä, että onko itselle järkevää laittaa 200 eur enemmän kiinni V800:n saadakseen.

orc biker
14.07.2015, 23.09
M400 on harmillisen herkkä sähköisille häiriöille, joita pyöräilyssä helposti tulee esim. ilmavirran iskiessä paitaan etenkin alamäkien nopeuksissa. Siinä mielessä en voi suositella tähän lajiin. En aiemmin tuota tajunnut takki päälle ajellessa, mutta kun suojaavasta kuorikerroksesta pääsi sentään parina päivänä ilmojen puolesta eroon, niin heti tuli älyttömiä häiriöitä. Muuten ihan kiva. Ei toimi lajissa, mutta muuten ihan kiva. Eri paidalla kokemus voi vaihdella, mutta kuka tietää etukäteen, miten paljon juuri se oma rakas ajopaita tuottaa häiriöitä? Luultavasti myös makkarankuoren piukentaminen äärimmilleen voisi auttaa häiriöiden vähentämisessä, mutta se ei ole minun juttuni. Ja ei, vika ei ole johtumisessa johtuen huonosta kostuttamisesta tai vähästä hikoilusta yms., minä tiedän nämä kaikki, vaan nimenomaan huonossa staattisen sähkön sietokyvyssä.

Portti
14.07.2015, 23.42
M400 on harmillisen herkkä sähköisille häiriöille, joita pyöräilyssä helposti tulee esim. ilmavirran iskiessä paitaan etenkin alamäkien nopeuksissa. ...

Itsellä ei mitään tämänkaltaisia ongelmia.

jmrr
15.07.2015, 00.02
M400 on harmillisen herkkä sähköisille häiriöille, joita pyöräilyssä helposti tulee esim. ilmavirran iskiessä paitaan etenkin alamäkien nopeuksissa. Siinä mielessä en voi suositella tähän lajiin. En aiemmin tuota tajunnut takki päälle ajellessa, mutta kun suojaavasta kuorikerroksesta pääsi sentään parina päivänä ilmojen puolesta eroon, niin heti tuli älyttömiä häiriöitä. Muuten ihan kiva. Ei toimi lajissa, mutta muuten ihan kiva. Eri paidalla kokemus voi vaihdella, mutta kuka tietää etukäteen, miten paljon juuri se oma rakas ajopaita tuottaa häiriöitä? Luultavasti myös makkarankuoren piukentaminen äärimmilleen voisi auttaa häiriöiden vähentämisessä, mutta se ei ole minun juttuni. Ja ei, vika ei ole johtumisessa johtuen huonosta kostuttamisesta tai vähästä hikoilusta yms., minä tiedän nämä kaikki, vaan nimenomaan huonossa staattisen sähkön sietokyvyssä.

Tuolla ongelmallasi ei ole mitään tekemistä M400:n kanssa vaan se johtuu sykevyöstä. Ja vaikka tiedät ettei se johdu huonosta kostuttamisesta niin luultavasti se kuitenkin siitä johtuu, ainakin jos H7 on kyseessä.

orc biker
15.07.2015, 00.46
Tuolla ongelmallasi ei ole mitään tekemistä M400:n kanssa vaan se johtuu sykevyöstä. Ja vaikka tiedät ettei se johdu huonosta kostuttamisesta niin luultavasti se kuitenkin siitä johtuu, ainakin jos H7 on kyseessä.
Eikö Polarin sykemittarin vyöllä ole mitään tekemistä tuotteen kanssa? Onnea vain sykkeen mittaamiselle ilman vyötä. Kun tuote myydään sille tarkoitetun vyön kanssa, niin silloin on lupa odottaa kokonaisuuden toimivan. Voit toki antaa vinkkejä paremmista vöistä, jos tiedät sellaisia. Paska juttu, kun joutuu maksamaan lisää, vaikka luuli ostavansa toimivan tuotteen, mutta voidaan toki yrittää sitäkin. Äläkä yhtään intä vastaan, kun sanoin selvästi, että olen huomioinut johtamiskyvyn. Sinä et tiedä hittoakaan siitä, mitä olen asialle tehnyt. Vai luuletko, että minä osaisin edes kirjoittaa näitä virkkeitä tälle palstalle, jos olisin niin saatanan tyhmä, että en edes potentiaalisen ongelmakohdan tiedostamisen jälkeen osaisi huomioida sitä käytössä? On nimittäin kokeiltu kaikki sähköä johtavaan geeliin asti.

Kaifas
15.07.2015, 00.50
Ainoa asia, johon olen tuossa pettynyt on akun kesto. Viiden tunnin GPS-käytön jälkeen herjaa, että 10 % akkua jäljellä.

Itselle tarvis gps:sää ambulanssin tilaamiseen viiden tunnin lenkin jälkeen. Mutta tarkoitus olikin hankkia pitkäaikaista laitetta, joten hyvä pointti. Josko parin vuoden päästä vois rankaista itseään noin pitkillä lenkeillä.

orc biker
15.07.2015, 00.52
Itsellä ei mitään tämänkaltaisia ongelmia.
Saattaa johtua paidan materiaalista ja myös löysyydestä. Tuo tapahtuu aina samalla tavoin ilmavirran kasvaessa joko tuulen yltyessä huomattavasti tai sitten vauhdikkaimmissa alamäissä. Jos lisää kuorikerroksen, niin ongelmaa ei esiinny, koska se blokkaa juurikin sen ilmavirran.

jmrr
15.07.2015, 01.14
Eikö Polarin sykemittarin vyöllä ole mitään tekemistä tuotteen kanssa? Onnea vain sykkeen mittaamiselle ilman vyötä. Kun tuote myydään sille tarkoitetun vyön kanssa, niin silloin on lupa odottaa kokonaisuuden toimivan. Voit toki antaa vinkkejä paremmista vöistä, jos tiedät sellaisia. Paska juttu, kun joutuu maksamaan lisää, vaikka luuli ostavansa toimivan tuotteen, mutta voidaan toki yrittää sitäkin. Äläkä yhtään intä vastaan, kun sanoin selvästi, että olen huomioinut johtamiskyvyn. Sinä et tiedä hittoakaan siitä, mitä olen asialle tehnyt. Vai luuletko, että minä osaisin edes kirjoittaa näitä virkkeitä tälle palstalle, jos olisin niin saatanan tyhmä, että en edes potentiaalisen ongelmakohdan tiedostamisen jälkeen osaisi huomioida sitä käytössä? On nimittäin kokeiltu kaikki sähköä johtavaan geeliin asti.

Kirjoitit että "M400 on harmillisen herkkä sähköisille häiriöille", se ei pidä paikkansa koska ihan sama mikä laite sinulla vastaanottaa sitä sykettä sieltä vyöltä näyttää se sen samalla lailla kuin M400, olkoon se sitten V650, V800, iPhone...
Minulla auttoi tuon H7 kanssa kunnollinen hanan alla kostuttaminen. Samat ongelmat oli kuin sinullakin, takkikelien jälkeen tuli piikkejä.
Oletko kokeillut siirtää lähetintä hieman vasemmalle? Tai vaikka kokonaan selän puolelle?

Wahoon vyö H7:n lähettimellä ei ole kertaakaan antanut häiriötä vaikka ei kostuttaisi ollenkaan ennen lenkkiä.

manu99
15.07.2015, 01.55
Tuli mieleen, ettei välttämättä mikään deal breaker mutta hyödylliset ominaisuudet jotka olen löytänyt vasta tovin käytettyäni V kasisatasta - värinä (esim. Lukittuna tietty sykealue ja sen ylittää/alittaa), kosketus ja heart touch toiminnot (saa ohjelmoitua eri toimintoja, esim. Valon / kellonajan näyttöön kun laittaa sen sykevyön eteen tai napauttaa). Myös eri testit kertovat "faktaa" edistymisestä. En tiedä löytyykö m 400 mallista.

orc biker
15.07.2015, 02.01
Kirjoitit että "M400 on harmillisen herkkä sähköisille häiriöille", se ei pidä paikkansa koska ihan sama mikä laite sinulla vastaanottaa sitä sykettä sieltä vyöltä näyttää se sen samalla lailla kuin M400, olkoon se sitten V650, V800, iPhone...

Pahoittelen tarkkuuden puutetta. Tarkoitin lähinnä sitä, että tuotteen pitäisi toimia kokonaisuutena, eikä Polar oikein tässä vakuuta minua enää.

Oletko kokeillut siirtää lähetintä hieman vasemmalle? Tai vaikka kokonaan selän puolelle?

En ole selän puolelle. Voisihan sitäkin kokeilla, vaikka vähän hassulta tuntuu. Kiitos vinkistä. En tiedä, ovatko Polarin vyöt huonontuneet vuosien varrella, mutta ennen ei ollut näitä ongelmia läheskään niin usein. Se ehkä viittaisi paitoihin, kun ennen tuli ajettua ihan puuvillaisillakin.

nure
15.07.2015, 06.57
Aivan mainio ja riittävä pyöräilykäytössä, vyn kyllä myin heti pois mutta mittarina toimii eikä mitään häiriitä esiintynyt. Hinta/laatu kohdillaan!

kuovipolku
15.07.2015, 11.00
En ole selän puolelle. Voisihan sitäkin kokeilla, vaikka vähän hassulta tuntuu. Kiitos vinkistä. En tiedä, ovatko Polarin vyöt huonontuneet vuosien varrella, mutta ennen ei ollut näitä ongelmia läheskään niin usein. Se ehkä viittaisi paitoihin, kun ennen tuli ajettua ihan puuvillaisillakin.

Sekä tekokuituisen paidan aiheuttaman staattisen sähkön että tuulessa väpättävän paidanrinnuksen aiheuttamia ongelmia on IMHO ollut *kaikilla* sykevyömerkeillä *aina* (eli mikään merkki tai malli ei AFAIK ole ollut siinä maineessa että se selättäisi mainitut ongelmat). Polarin sensorit/lähettimet ovat kehittyneet sikäli että ne eivät enää ole niin herkkiä sähkölinjoijen aiheuttamille häiriöille. Vyötkään eivät ole enää niin jäykkiä ja kovia kuin ennen, mutta samat vaikeudet niillä taitaa olle edelleen eli vähän käyttäjän anatomiasta riiippuen ei aina ole yksinkertaista saada sensorit riittävän tiiviisti ihoon kiinni ja vyö myös pysymään riittävän tiukalla.

FWIW minulla auttoi aikanaan (ikivanhanmallisen) lähettimen siirto vasemmalle kyljelle.

PS Noin yleisesti: sykevyön riittämätön kostuttaminen ja ihon kuivuminen (yleisestä hikoamisen tunteesta huolimatta) aiheuttavat 99% kaikista ongelmista. Veden, syljen tai geelin määrää ei yksinkertaisesti voi liioitella. DC Rainmakerin jo klassikoksi muodostunut artikkeli: http://www.dcrainmaker.com/2010/04/troubleshooting-your-heart-rate.html

Juze
15.07.2015, 11.40
Tyytyväinen olen ollu laitteeseen. Sykkeen mittauksen kanssa ei ole ollut vielä kertaakaan ongelmia vaikka talvella tuli useita tunteja ajeltua surisevan sähkölinjan allakin. Gps ei joka kerta löydy muutamassa sekunnissa vaan voi kestaa minuutin parikin pisimmillään. Tähän voi vaikuttaa se että en jää odottamaan sitä hakua vaan laitan laitteen päälle ja lähden ajamaan. Tarkemmin ajateltuna sillä on tainnu olla merkitystä kumpaan suuntaan oon kotoa lähteny. Omakotialueella se löytyy nopeasti ja taas kerrostalojen kupeessa kestää, katvettahan siellä voi ollakkin.
Puhelimen akku kestää normaali ajan toisin kuin sporttrackeria käyttäessä ja harjotuksia voi silti kattella puhelimella kun vain synkronoi lenkin jälkeen bt:lla.
Hyvä laite.

IncBuff
15.07.2015, 12.34
Jos pelkästään pyöräilyyn on hankkimassa laitetta niin M450 voi olla harkinnan arvoinen vempele.

Gps ei joka kerta löydy muutamassa sekunnissa vaan voi kestaa minuutin parikin pisimmillään. Tähän voi vaikuttaa se että en jää odottamaan sitä hakua vaan laitan laitteen päälle ja lähden ajamaan..Vaikuttaa. GPS-signaali löytyy helpommin kun on paikallaan.

jam0
15.07.2015, 16.18
Minulla on ollut M400:nen käytössä helmikuusta alkaen ja olen tyytyväinen. Toiminut kaikissa kokeilluissa lajeissa (liki) ongelmitta ja hinta/luutusuhde on kyllä kohdallaan. Ainut mitä v800:sta oon jääny kaipaamaan on palautusajan laskenta, olisi mukava lisä. Jossain huhuissa oli joskus puhetta, että se olisi tulossa päivityksenä tähän mutta taisi olla hevosmiesten juttuja.

Ainut selkeä v'tuttamaan jäänyt häiriö tuli tietenkin juuri Tahkolla kun mittari sano työsopimuksen irti n. 3,5h kohilla. Näyttöön tuli "tapahtui odottamaton häiriö..tjsp" -teksti ja koko vehe meni totaali jumiin. Koko reissu jäi tallentamatta ja dokumentoitua vaikka siihen saakka pelas normaalisti. Häiriö meni ohi jossain vaiheessa iltaa, ilmeisesti akun loputtua ja koko vehkeen sammuttua. En sitten tiiä oliko oma moka (akun loppuminen?) vaikka latailin kyllä ennen starttia sitä ihan tarkoituksella. Aktiivisuus tiedot siirty kyllä siltäkin päivältä flow palveluun. En kyllä tiiä onko ne täydelliset...

JackOja
15.07.2015, 18.27
...Polarin sensorit/lähettimet ovat kehittyneet sikäli että ne eivät enää ole niin herkkiä sähkölinjoijen aiheuttamille häiriöille.

Sama havainto. Entisellä CS200-mittarilla tuli joskus ajopaidan lepatuksesta tai (nimenomaan, miksiköhän?) Espoon Suurpellon sähkölinjoista joitain yli 200bpm sykkeitä, mutta nyt kun V800 on ollut käytössä jonkin aikaa niin ei mitään häikkiä.

Muutaman kerran tuli käytettyä mittaria vaelluksilla Islannissa männä viikolla ja GPS haki fixiä kotiovella "minuutteja" muutaman sekunnin sijaan. Mutta eikähän se tuosta taas asetu.

Jöpöttäjä
15.07.2015, 19.10
Vaimolla on tämä M400 ja sen akun kestoa olen ihmetellyt, koska tuo masiina menee virransäästötilaan 10% kohdalla ja silloin on yhtäjaksoista gps seurattua treeniä ollut takana alle neljä tuntia.
Tuo tuntuu aika vähältä. Millaisiin akun kestoihin olette päässeet?

Kaifas
16.07.2015, 18.24
Kävin tänää hakemassa M400:n. Ostoperusteena oli pelkästään hinta. Ainakin ensituntumalta tämä pesee Lidlin sykemittarin mennen tullen. Aika näyttää onko tämä yhtä kestävä. ( Lidlin mittarit ollu on-off käytössä 10 vuotta. Hinta oli 19.90 )

LJL
16.07.2015, 18.50
Paljonko kustansi M400? Voisin lahjoa wifen joskus tuolla, niin hän voisi mitata aktiivisuutta ja koiralenkkien pituuksia.

Kaifas
16.07.2015, 19.59
Gigantissa hr -malli 149€. Kyllä tuolla pitäis pari kertaa pesää lohjeta.

LJL
16.07.2015, 20.05
Tänks. Halvempaa kuin verkkokauppa.comissa. Lohkeaa lohkeaa.. :D Vuosipäivä olisi parin viikon päästä niin taidanpa käydä sitä ennen kikantissa. Täytyy vaan olla valkoinen.

jmrr
16.07.2015, 20.12
Tänks. Halvempaa kuin verkkokauppa.comissa. Lohkeaa lohkeaa.. :D Vuosipäivä olisi parin viikon päästä niin taidanpa käydä sitä ennen kikantissa. Täytyy vaan olla valkoinen.

Gigantissa tuo on 19.7 asti tarjouksessa tuolla hinnalla.

LJL
16.07.2015, 20.28
Ohhoh! No täytyypä tässä tehdä nopeita ratkaisuja. Kiitos tiedosta.

LJL
17.07.2015, 21.16
Soita Suomenojan XXL:ään ja kysy jos löytys valkosta ja laittaisivat sulle sivuun. Mainitse gigantin hinnasta niin homma toimii. Ja gigantillahan on myöskin edelleen hintatakuu (vaikkeivat sitä mainosta/aina myönnä) niin ei tiedä kuinka edullisella pääset kun vuorotellen hinta tippuu.

Näin teen! Suomenojan XXL olisi tästä Kivenlahdesta - eeehhehe! - kivenheiton päässä.

LJL
18.07.2015, 15.52
Soitin XXL:ään ja niillä valkoinen M400 + sykevyö olisi ollut "omasta takaa" 147€, mutta se oli loppunut. Ostin siis Lommilan Gigantista 149€. Kiitos vinkeistä! Tekisi mieli jo antaa vaimolle mutta vuosipäivä olisi vasta 28.7. :)

Kaifas
19.07.2015, 11.42
Onnea teille molemmille jo etukäteen!

LJL
19.07.2015, 12.23
Kiitos :) Ja mä annoin sen jo eilen :D

Miksi muuten M400 näytön perusnäkymässä (digikello + aktiivisuuspalkki) alkaa mennä "kuplia", jos on suihkussa?? Se oli vaimolle suurin ihmetys. Muuten ollaankin jo hyvässä vauhdissa peruskäytön opettelussa.

LJL
19.07.2015, 13.00
Nyt niitä kuplia menee muutenkin kuin veden alla.. Polar-insinöörin erikoinen?

Portti
19.07.2015, 14.03
Nyt niitä kuplia menee muutenkin kuin veden alla.. Polar-insinöörin erikoinen?

Silloin kun on aktiviteettia, niin noita "kuplia" liikkuu.

LJL
19.07.2015, 14.22
Okei.. Varmaan suihku hämää kun ropisee. Vaimo pyöritti äsken kättä ja kommentit oli "Ei näy mitään.. Nyt tulee kuplia! Nyt tulee paaaaljon kuplia" :D

JackOja
19.07.2015, 23.24
Kai sä V800-käyttäjänä olet nähnyt niitä kuplia itsekin? Sen aktiivisuuspalkin saa kellonäyttöön siinäkin.

LJL
20.07.2015, 00.07
En oo, mulla on aina ollut analoginen kellotaulu käytössä :)

JackOja
20.07.2015, 01.02
Se ei oikeasti ole analoginen, se vain näyttää analogiselta [emoji14]

LJL
20.07.2015, 01.06
http://lostcoastoutpost.com/media/cache/dc/94/dc944fd9ce65fe0679b36c8422efd78d.jpg

Kaifas
21.07.2015, 23.09
Mietin, että tohtiikohan kelloa viedä suihkuun että näkis miten näyttö kuplii. Hyvä kun selvis. On muuten aika armoton tuo aktiivisuuden mittaus. Seisoskelun tämä näyttää tulkitsevan istumiseksi ja sisällä edes takasin kävely on muka seisoskelua. Vasta vähän pidempi kävely tulkitaan aktiiviseksi liikunnaksi. Elikkä siivous yms. on tästä lähtien pannassa.

LJL
21.07.2015, 23.18
Tuli semmoinen mieleen, että pitäisikö julistaa kaikkien Polarin mittareiden käyttäjille Wirallinen kuka saa kerättyä eniten passiivisuusleimoja -kilpailu? Olen joskus muistaakseni ottanut töissä peräti neljä saman työpäivän aikana.. Jos oikein yrittäisi niin varmaan joku kymmenen ihan mahdollinen? Sehän edellyttää sitä, ettei makaa, vaan pitää olla sopivan aktiivisesti passiivinen.

orc biker
24.07.2015, 12.21
On tuossa itse kellossakin syyttämistä piikkien osalta, mitä nyt olen niitä tarkkaillut. Algoritmi voisi huomioida nuo epäsäännölliset täysin epätodennäköiset sydämen lyöntien hyppäykset. Eihän kenenkään sydän hyppää yhtäkkiä 130:sta 220:een. Tai jos hyppää, niin sykkeen mittauksen tarkkuus on silloin huolenaiheista viimeinen.

MKJunnu
24.07.2015, 17.55
Orc bikerin kanssa täysin samat ongelmat m400 kanssa. Takin kanssa toimii, mutta paitahihasillaan syke mitä sattuu. Hiljalleen kun ajelee niin toimii kyllä, mutta kovempi vauhti tai tuuli sekoittaa mittauksen. Geelin käyttö auttaa jonkin verran, samoin sykevyön aivan läpimäräksi kasteleminen. Pitäisköhän seuraavaksi kastella paitakin suihkussa valmiiksi ennen lenkkiä.

Muutoin kyllä olen mittariin ollut tyytyväinen nyt kun päivitysten myötä alkoi synkkaus puhelimenkin kanssa toimia. Olisihan se tietty mukava jos kadenssianturin vielä saisi tuohon liitettyä.

Kaifas
28.07.2015, 10.29
Ainoa asia, johon olen tuossa pettynyt on akun kesto. Viiden tunnin GPS-käytön jälkeen herjaa, että 10 % jäljellä.

Akun kesto ei GPS: n ja sykevyön kanssa ole kovin hyvä. Kotioloissa menettelee kun pääsee lenkkien välillä lataamaan.

Tämä kommentoi aktiivisuutta ihmeellisesti. Eilen oli ensimmäinen päivä pitkään aikaan, kun tein toimistohommia istuen. Kello kiitteli, kun en istunut pitkiä aikoja. Edellispäivän maalausurakan jälkeen moitittiin passiivisuudesta.

kervelo
28.07.2015, 12.28
Orc bikerin kanssa täysin samat ongelmat m400 kanssa. Takin kanssa toimii, mutta paitahihasillaan syke mitä sattuu. Hiljalleen kun ajelee niin toimii kyllä, mutta kovempi vauhti tai tuuli sekoittaa mittauksen....

Liittyvätkö staattisen sähkön ongelmat aina johonkin samaan paitaan? Paitamateriaaleissa on eroja, muutakin kuin puuvilla vs. keinokuitu. Aikoinaan vuosia sitten käytössäni oli Etxeondon valmistama maantiepaita, jonka materiaali sai aina sykkeet sekoamaan, vaikka muiden valmistajien paitojen kanssa ei ollut ongelmia.

Myös tuo mainittu tuuli yhdessä löysän paidan kanssa voi toki olla syyllinen.

MKJunnu
28.07.2015, 19.30
Liittyvätkö staattisen sähkön ongelmat aina johonkin samaan paitaan? Paitamateriaaleissa on eroja, muutakin kuin puuvilla vs. keinokuitu. Aikoinaan vuosia sitten käytössäni oli Etxeondon valmistama maantiepaita, jonka materiaali sai aina sykkeet sekoamaan, vaikka muiden valmistajien paitojen kanssa ei ollut ongelmia.

Myös tuo mainittu tuuli yhdessä löysän paidan kanssa voi toki olla syyllinen.

Kaksi eri teknistä urheilupaitaa on käytössä ja molemmilla ongelmia esiintyy. Paidat ovat näppituntumalla eri materiaalia, mutta materiaaleista ei tietoa kun on tullut laput leikeltyä pois kutittamasta. Löysiä ja vähän lepattavia ovat molemmat.

zhiger
31.07.2015, 21.19
Ostin tällä viikolla kyseisen laitteen gigantista ja olin aluksi todella tyytyväinen, mutta sitten ilmeni ärsyttävä ongelma. Syke katoaa melkein aina kun käsi käy vyötärön tasolla. Kokeilin erilaisia asentoja sykevyölle ja vaikka mitä, mutta ei auttanut. Testasin sitten pitäen kättä sykevyön vieressä pelatessa sulkapalloa ja koko tämän ajan sykkeen mittaus toimi normaalisti.

Löysin Polarin sivuilta tämmöisen lauseen "2.4 GHz:n radiotaajuussignaali, jota Bluetooth Smart käyttää, ei läpäise ihmiskehoa, esim. käsivarttasi. ". Onko tosiaan niin, että jos käsivarsi on välissä ei sykkeen mittaus onnistu? O.o Olisko kellään mitään neuvoja?

Jöpöttäjä
31.07.2015, 23.05
Onko sykelukema kellon näytössä harmaana ? Ota sykevyön paristo pois, ja odota 6 min. Sillä aikaa poista kellon ja sykeanturin paritus. Sit paristo takas ja uudelleen paritus.

zhiger
01.08.2015, 01.59
Onko sykelukema kellon näytössä harmaana ? Ota sykevyön paristo pois, ja odota 6 min. Sillä aikaa poista kellon ja sykeanturin paritus. Sit paristo takas ja uudelleen paritus.

Sykelukeman tilalle tulee pari viivaa kun yhteys katkeaa. Kokeilin noita, mutta ei ollut vaikutusta. Tarkemman testailun jälkeen tuntuu siltä, että jos vähänkin vartalo/käsivarsi peittää suoraa linjaa sykemittarin ja sykevyön välillä niin yhteys katkeaa. Varmaan tuon takia juostessa tuntuu toimivan normaalisti, kun kädet on lähempänä sykevyötä.

Polar H7 manual:
"To ensure sufficient transmission range from your Polar H7 heart rate sensor to the receiving device, keep the device in front of you."

Sitä on joko ostettava sykemittari optisella sensorilla tai tyydyttävä ainoastaan sykkeen mittaukseen juostessa.

Juze
01.08.2015, 08.19
^käännä vyö semmoseen kohtaan ettei jää katveeseen?

Jöpöttäjä
01.08.2015, 08.23
Soitahan Polarin asiakaspalveluun...

Kaifas
01.08.2015, 20.47
Sykelukeman tilalle tulee pari viivaa kun yhteys katkeaa. Kokeilin noita, mutta ei ollut vaikutusta. Tarkemman testailun jälkeen tuntuu siltä, että jos vähänkin vartalo/käsivarsi peittää suoraa linjaa sykemittarin ja sykevyön välillä niin yhteys katkeaa. Varmaan tuon takia juostessa tuntuu toimivan normaalisti, kun kädet on lähempänä sykevyötä.
Itellä sama juttu, mutta ongelma häviää kun hikeä alkaa pukkaamaan. Luulisin, että sykevyö on yhdistetty kun ne viivat on näkyvissä mutta lukemaa ei tule. Kokeile "kiristää vyötä" ja kostuttaa kontakteja.

Finrarang
08.08.2015, 14.46
Polar M400 itsella kaytossa lahinna GPS:n takia. Mielestani ajaa asian matkamittarina ja nopeusmittarina mainiosti. Sykkeita en jaksa juurikaan seurailla. Sykevyo toiminut kohtuullisen hyvin ja plussana sama vyo keskustelee myos puhelimen Polar Beatin kanssa. Akun kesto on kohtuullinen ja koska reissussa on aina myos puhelin mukana niin lataus onnistuu samalla laturilla.

Polar RCX 5 toimii paremmin sykemittarina, mutta M400 GPS toiminto merkitsee minulle enemman pyoraillessa.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

mikkel
09.08.2015, 13.26
Itellä on ollut noin kuudauden päivät M400 käytössä ja ajellut pyörällä aika säännöllisesti. Hyvin on toiminut sykkeen mittaukset vaikka ei ole makkarankuoripaita ja lepattelee jonkin verran. En tiedä miten tarkat noi nopeusmittaukset jne on, mutta ihan hauska noita on seurailla. Aina oon kyllä hanan alla kastellut vyön ennen käyttöä.

Akku on kestänyt omiin tarpeisiin ihan riittävästi, laitallut pari kertaa viikkoon, mutta vain siltä varalta että on alle puolen välin akku ja seuraavana päivänä tulossa esim 3h lenkki. Ei kertaakaan ole herjannut että olisi virrat vähissä, joten ilmeisen hyvin on riittänyt.

V800 on kyllä omaan silmään tyylikkäämpi kuin tämä M400, mutta makuasioista ei toinna kiistellä. En omasta mielestäni niin kovia lenkkejä vetele että tulisi jotenkin huomioida erityisen pitkät palautusajat, joten tuo palautumisen mittaus sinällään itselleni turha (ja en sitä varmasti uskoisi muutenkaan :D). Eli jos nyt ei ole ihan kauhean tavoitteellista hommaa tarkoitus tehdä, niin riittänee M400 ominaisuudet. Itse liikun noin 5x viikossa, 1-3h lenkkejä (fillarilla tai jalkaisin) ja hyvin riittää omiin tarkoituksiin tämä.

Niin en ole nyt seurannut kovin aktiivisesti tuota tilannetta, mutta nopeasti googlettelin ja tuohonko EI saa kadenssiantureita ainakaan toistaiseksi liitettyä? Sellaiset voisi olla ihan hauskat.

am8119
16.09.2015, 18.16
Onko tietoa että lisäävätkö päivityksellä kellon ominaisuuksiin kadenssin seuranta mahdollisuuden pyöräillessä ?

carp
16.09.2015, 19.00
Tuskin lisäävät koska se söisi kalliimman V800 mallin myyntiä. Toki tuo voi tapahtua mallin elinkaaren loppupäässä tai jos Garmin/Suunto lanseeraisivat jotain kilpailevaa kelloa samaan hintaluokkaan, josta kadenssituki löytyisi.

Polun tukko
20.09.2015, 22.04
Mites porukoilla on akku kestänyt? Tammikuun alussa ostin omani ja aktiivista käyttöä siitä asti. Harjoituksia siitä asti 3-6/vko(hiihto,juoksu,pyöräily,sali).
Alussa akku kesti n. 6h gps käyttöä mutta nyt tänään latasin täyteen ja 3h kohdalla ilmoitti että virta vähissä. Ei vakuuta kyllä jos nyt kyykkää akku. Jos akku alkaa olla tien päässä niin taitaa mennä garminin 520 hankintaan ja tuo jää lähinnä sali ja hiihto käyttöön.

LJL
10.10.2015, 20.45
Anopin puolesta kyselen: voiko M400 + H7-sykevyö -yhdistelmällä mitata sykkeen uidessa/vesijuostessa?

IncBuff
10.10.2015, 21.02
Ei onnistu. M400 ei ymmärrä 5Khz signaalia ja bt-signaali ei toimi vedessä.

LJL
10.10.2015, 21.30
Ok, kiitos tiedosta. Olin skeptinen että näin olisi, kun joku halvempi Polarin mittari kuulemma olisi toiminut vedessä.. Noh, ei voi enää vaikuttaa kun M400 on jo hankittu :D

Woodcutter
11.10.2015, 04.16
Ok, kiitos tiedosta. Olin skeptinen että näin olisi, kun joku halvempi Polarin mittari kuulemma olisi toiminut vedessä.. Noh, ei voi enää vaikuttaa kun M400 on jo hankittu :D

Kauaksi ei tarvitse mennä, sillä A300 näyttää sykkeen uidessa.

LJL
11.10.2015, 08.53
Kauaksi ei tarvitse mennä, sillä A300 näyttää sykkeen uidessa.

Siinä ei taas ole gepsiä. Kikkeleiden takatalvi, mutta tämmöistä tämä on. Ehkä pitää ostaa anopille joululahjaksi A300, sykevyöhän löytyy valmiiksi..

Kaifas
22.10.2015, 20.53
Uusi päivitys toi mukanaan puhelimen ilmoitukset kelloon. Siisti ominaisuus mutta ei liene vaikutusta harjotusten tehokkuuteen. Pian näkee paljonko ennestään keskinkertainen akun kesto heikkenee. Sekä kellossa että puhelimessa.

LJL
09.11.2015, 15.28
Wihven puolesta ihmettelen, miksi M400 vaihtaa vähän väliä omin päin kellon perusnäkymän "kellonaika + oma nimi" -vaihtoehtoon. Vaimo haluaa että on kuplia, eli siis aktiivisuusmittauspalkki näkyvissä siinä kellon alapuolella. Tämä on tapahtunut vastentahtoisesti jo monta kertaa. Tekeekö muilla samaa?

jmrr
09.11.2015, 16.39
Wihven puolesta ihmettelen, miksi M400 vaihtaa vähän väliä omin päin kellon perusnäkymän "kellonaika + oma nimi" -vaihtoehtoon. Vaimo haluaa että on kuplia, eli siis aktiivisuusmittauspalkki näkyvissä siinä kellon alapuolella. Tämä on tapahtunut vastentahtoisesti jo monta kertaa. Tekeekö muilla samaa?

Oikealta ylhäältä kun painaa nappia pohjassa niin se vaihtaa tuota näkymää, eli olisiko ollut ranne semmosessa asennossa että on painanut tuon napin pohjaan. Mulla on aika useasti tapahtunut samaa. Näppäimet saa lukkoon painamalla vasemmalta ylhäältä napin pohjaan niin ainakin nuo virhepainallukset loppuu.

LJL
10.11.2015, 10.32
Oikealta ylhäältä kun painaa nappia pohjassa niin se vaihtaa tuota näkymää, eli olisiko ollut ranne semmosessa asennossa että on painanut tuon napin pohjaan. Mulla on aika useasti tapahtunut samaa. Näppäimet saa lukkoon painamalla vasemmalta ylhäältä napin pohjaan niin ainakin nuo virhepainallukset loppuu.

Jumaliste!!! Kokeilin omalla V800 ja näinhän se toimii! :D Kiitos. Ohjeistan vaimoa

korpijurtti
10.11.2015, 20.42
Rasituslaskenta m400:lle...
https://enduristi.wordpress.com/2015/11/10/enduristi-ja-polar-m400/

Prestige
14.11.2015, 15.52
Sama postaus kuin tonne v800 topicciin, oliks tää jo täällä? Näyttäis toimivan

http://www.flow2strava.com/

Mankelist
05.12.2015, 12.37
Kävin hakemassa ko. kellon XXL:stä. Osta 200€ saat -50€ promon kautta hintaa jäi 108€, kun pyynti oli 144€ ja ostin muuta sälää, joiden ansiosta kokonaisostokset ylitti 200€ ja sai siis sen -25%. XXL.fi:stä tuota ei löytynyt, mutta liikkeessä oli. Pari kysymystä, jotka ovat jääneet avoimiksi, vaikka oon yrittäny googletella.

Pystyykö "aloitusnäyttöjä" eli kellotauluja itse modaamaan. Kaipaisin vaihtoehtoa, jossa on pelkkä digit. kello, jossa näkyy myös sekunnit ja lisäksi voisi olla aktiivisuuspalkki? Laitteessahan on 4 vaihtoehtoa vakiona, jossa sekuntinäytölllisessä on mielestäni aivan turhana lisukkeena käyttäjän nimi.

Jos laitteesta sippaa akku lenkillä, pystyykö kännykällä lataamaan laitetta, jos kännyssa virtaa riittäis (Lumia 520->Polar M400)?

jkj
09.12.2015, 13.15
Jos laitteesta sippaa akku lenkillä, pystyykö kännykällä lataamaan laitetta, jos kännyssa virtaa riittäis (Lumia 520->Polar M400)?

En tiedä saako mistään kännystä virtaa ulos, mutta molempia pystyy lataamaan USB-virtapankista/varavirtalähteestä, joita saa halvimmillaan vitosella. Toisekseen M400 akku ei ainakaan itsellä ole koskaan hyytynyt, kestää 8 tuntia harjoitusta (GPS+syke) tai 30 päivää aktiivisuusmittausta. Käytännössä pysyy riittävässä akussa, kun replikoi harjoitukset koneelle edes pari kertaa viikossa (jos ei toistuvia ultria harrasta) ja antaa hetken olla koneessa kiinni.

Portti
09.12.2015, 17.31
.... Toisekseen M400 akku ei ainakaan itsellä ole koskaan hyytynyt, kestää 8 tuntia harjoitusta (GPS+syke) tai 30 päivää aktiivisuusmittausta. ...

Sinulla hyvä yksilö. Oman M400:n akku on uudesta saakka kestänyt n. 5 h GPS käyttöä tai kolmisen viikkoa aktiivisuusmittausta. Tuo heikko akunkesto on ollut M400:n suurin puute minun käytössäni, käytännössä jokaisen viikonloppulenkin tai parin lyhyemmän arkilenkin jälkeen joutuu latailemaan.

jkj
10.12.2015, 17.47
Sinulla hyvä yksilö. Oman M400:n akku on uudesta saakka kestänyt n. 5 h GPS käyttöä tai kolmisen viikkoa aktiivisuusmittausta. Tuo heikko akunkesto on ollut M400:n suurin puute minun käytössäni, käytännössä jokaisen viikonloppulenkin tai parin lyhyemmän arkilenkin jälkeen joutuu latailemaan.

Täytyy tunnustaa, etten ole 8 tunnin harjoitusta kokeillut, tuo oli speksien mukainen kesto. Mutta on kestänyt viikonlopun yli muutaman lenkin verran ilman lisälatausta. Ja yli viikon aktiivisuusmittaustakaan ei ole tullut kokeiltua, yleensä haluaa replikoida harjoitukset nettiin tuota useammin ja samalla tulee latauskin hoidettua (kun Polarilla ei ole Windows puhelimelle sovellusta...).

Makkarainen
10.12.2015, 22.18
Oma M400 kävi jo kertaalleen huollossa, kun synkkaus tietokoneelle ei toiminut. Vikana oli hapettunut USB-liitin. Vaihtoivat uuden ja jättivät samalla suojaläpän pois, että kuivaa jatkossa paremmin.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mankelist
12.12.2015, 02.31
Vaihtoivat uuden ja jättivät samalla suojaläpän pois, että kuivaa jatkossa paremmin.

Oma kello ostettu tosiaan viikko sitten ja siinä ihmettelin, että miksei paketissa ole usb-liittimen suojaa, kun netin asennusvideossa oli. Etsin kaikki sohvanraot yms. missä olin pakettia availlut, mutta tulin googletuksen perusteella siihen johtopäätökseen, että ilman suojaa tosiaan parempi ja varmaan siksi jätetty pois.

Makkarainen
12.12.2015, 13.52
Sanoivat huollossa, että uusissa suojaläppää ei enää ole. Liitin on vedenpitävä, joten eihän tuolle ole tarvetta[emoji3]

Sotanorsu666
21.01.2016, 21.13
Toukokuussa 2015 ostettu laite ja nyt akku kyykkäs. Ladattu tarpeen mukaan ja käytetty pääasiassa aktiivisuusrannekkeena ja kellona. Eilen illalla latasin ja aamulla oli alle 10% akkua ja latasin uudestaan töissä ja nyt sama homma. Ei yhtään harjoitusta edes tuossa välissä, et ois käyttänyt gps:ää. Kai se on huoltoon vietävä, kun takuutakin on.

CyclingMom
27.01.2016, 20.56
mulla M400 ei meinaa löytää sykevyötä siis bluethoot yhteydellä toimivaa. remmi kerran jo vaihdettu ja taas uuden kanssa sama ongelma, hermot menee. täytyy huomenna taas olla yhteydessä polariin, onko muilla ollut samaa ongelmaa? puhelimeen syke kyllä remmistä menee ja löytää joka kerta.

kauris
28.01.2016, 10.40
Toukokuussa 2015 ostettu laite ja nyt akku kyykkäs. Ladattu tarpeen mukaan ja käytetty pääasiassa aktiivisuusrannekkeena ja kellona. Eilen illalla latasin ja aamulla oli alle 10% akkua ja latasin uudestaan töissä ja nyt sama homma. Ei yhtään harjoitusta edes tuossa välissä, et ois käyttänyt gps:ää. Kai se on huoltoon vietävä, kun takuutakin on.

Rouvan laite teki samaa lähes uutena. Resetointi kotikonstein auttoi ja akku kesti taas normaalisti viikkoja.

Sotanorsu666
28.01.2016, 12.53
Rouvan laite teki samaa lähes uutena. Resetointi kotikonstein auttoi ja akku kesti taas normaalisti viikkoja.

Joo sain myös samat ohjeet polarin tuelta ja nyt akku kestää taas.

JiiÄm
28.01.2016, 13.17
Miten tuo resetointi kotikonstein tapahtuu? Itsellä vähän samaa ongelmaa kuin CyclingMomilla, Trainerroad kyllä löytää vyön mutta kellon kanssa ruvennut olemaan ajoittain ongelmia.

kauris
28.01.2016, 14.14
http://www.polar.com/fi/support/how_do_i_reset_my_polar_m400_0

JiiÄm
28.01.2016, 22.49
^Kiitos. Kokeilin nuo kaikki ja paritin lopuksi vyön uudestan, rupes toimimaan. Lauantaina näkee pelaako edelleen.

1ankla
16.02.2016, 16.47
M400 muuten hyvä, mutta vyön kanssa ongelmia, esim. VOmax testi ei meinaa onnistua millään, vaikka kuinka kostutettu. Lähettivät minulle jo uuden F11 polarin vyön. Palautumista osoittava ominaisuus, joka tuli hiljakkoin päivityksenä, on mukava. Noin neljän kuukauden käytön jälkeen vyön neuleosat kärsineet, huono laatu, ei tahdo kestää kauaakaan tarpeellista kiristystä. Esim halpa Garmin vyö kesti vuosia. Polar ei nyt oikein vakuuta.......

k@ke
16.02.2016, 22.28
Lähes vuosi käyttöä takana ja tyytyväinen olen ollut mittariin. GPS toimii hyvin ja sen ansiosta mittari soveltuu omassa käytössä loistavasti juoksuun ja pyöräilyyn. Hyvänä lisänä älykkäät ilmoitukset älypuhelimesta mittarille.

Munarello
28.02.2016, 01.11
Gigantissa näkyy olevan kampanjassa M400 hintaan 129e.

Makkarainen
03.03.2016, 11.07
M400 muuten hyvä, mutta vyön kanssa ongelmia, esim. VOmax testi ei meinaa onnistua millään, vaikka kuinka kostutettu. Lähettivät minulle jo uuden F11 polarin vyön. Palautumista osoittava ominaisuus, joka tuli hiljakkoin päivityksenä, on mukava. Noin neljän kuukauden käytön jälkeen vyön neuleosat kärsineet, huono laatu, ei tahdo kestää kauaakaan tarpeellista kiristystä. Esim halpa Garmin vyö kesti vuosia. Polar ei nyt oikein vakuuta.......

Oletko pessyt sykevyön pesukoneessa? Helppo pestä yhdessä sporttivermeiden kanssa, mutta lyhentää takuuvarmasti vyön elinikää. Vyölle riittää pelkkä huuhtelu vedellä lavuaarissa ja tarvittaessa saippualla pesu.

Viltro
03.04.2016, 19.56
Nyt kun on innostunut enemmän fillari lenkillä kuin juoksemassa viihdyttyä niin vanha Garmin Forerunner 220 pitäisi vaihtaa kun on oikeastaan vain ja ainoastaan juoksu käyttöön tarkoitettu.

Tässä nyt puntaroin olisiko tämä M400 hyvä yleise kapistus niin juoksu ja fillari lenkille? Samalla myös käyttäisin sitä kuntosalilla ja tuo 24/7 aktiivisuus mittaus kiinnostaisi myös kovasti

Makkarainen
14.04.2016, 19.17
Nyt kun on innostunut enemmän fillari lenkillä kuin juoksemassa viihdyttyä niin vanha Garmin Forerunner 220 pitäisi vaihtaa kun on oikeastaan vain ja ainoastaan juoksu käyttöön tarkoitettu.

Tässä nyt puntaroin olisiko tämä M400 hyvä yleise kapistus niin juoksu ja fillari lenkille? Samalla myös käyttäisin sitä kuntosalilla ja tuo 24/7 aktiivisuus mittaus kiinnostaisi myös kovasti

Jos olisin nyt ostamassa sykemittaria, niin ostaisin ehkä kuitenkin V800:sen. M400:lla pärjää kyllä hyvin, mutta lisäominaisuuksien vuoksi aina kaipaa parempaa[emoji16] M400:sta ei näe kesken suorituksen esim kulutettuja kaloreita ja palautumisajan näkee vain tietokoneelta tai puhelimesta...

jkj
15.04.2016, 15.24
Jos olisin nyt ostamassa sykemittaria, niin ostaisin ehkä kuitenkin V800:sen. M400:lla pärjää kyllä hyvin, mutta lisäominaisuuksien vuoksi aina kaipaa parempaa[emoji16] M400:sta ei näe kesken suorituksen esim kulutettuja kaloreita ja palautumisajan näkee vain tietokoneelta tai puhelimesta...

Ominaisuuksien puolesta V800 toki ehdoton, mutta M400 eroaa myös kooltaan eli kannattaa sovitella. M400 mahtuu useimpien paitojen hihan alle, mutta V800 vaatii löysempää kalvosinta. Toki V800 katu-uskottavamman näköinen eli ehkei haluakaan piilotella (kuten muovisen oloista M400:sta).

Viltro
15.04.2016, 15.34

Ominaisuuksien puolesta V800 toki ehdoton, mutta M400 eroaa myös kooltaan eli kannattaa sovitella. M400 mahtuu useimpien paitojen hihan alle, mutta V800 vaatii löysempää kalvosinta. Toki V800 katu-uskottavamman näköinen eli ehkei haluakaan piilotella (kuten muovisen oloista M400:sta).
Kiitoksia näistä tiedoista, näyttäisi olevan nyt V800 XXLssä 330e joka tietysti puolet edelleen enemmän kuin tämä M400 mutta ilmeisesti uusi malli? On tulossa niin hinta tippunut (foorumi tietoa, ei mitään varmaa) Tuleeko näissä mitään tanko kiinikettä mukana automaattisesti kun metsässä voi käydä Oho tilanne vähän liian nopeaa jos alkaa rannetta katsella pidempään kuin sekunnin...

Jukka:A
15.04.2016, 15.38
M400 on ollut minusta erinomainen kapistus. Minä voin ihan hyvin tarkistaa palautumisen tilan synkkauksen yhteydessä enkä ole multisportiakaan kaivannut. Ainoa ominaisuus, mitä V800:sta todella kaipaan, on GPS:n harvempi tallennusvälioptio. Sillä saisi akun riittämään useaksi päiväksi, nyt M400:n lataus riittää max 5h suoritukseen. Toki voi laittaa virtapankkiin kiinni, mutta silloin ei voi pitää ranteessa ja on hieman ylimääräistä. Siitä voi sitten päätellä onko nuo erot about 200€:n arvoisia. Minusta ei, monen mielestä varmaan on.

Jukka:A
15.04.2016, 15.39
M400 on ollut minusta erinomainen kapistus. Minä voin ihan hyvin tarkistaa palautumisen tilan synkkauksen yhteydessä enkä ole multisportiakaan kaivannut. Ainoa ominaisuus, mitä V800:sta todella kaipaan, on GPS:n harvempi tallennusvälioptio. Sillä saisi akun riittämään useaksi päiväksi, nyt M400:n lataus riittää max 5h suoritukseen. Toki voi laittaa virtapankkiin kiinni, mutta silloin ei voi pitää ranteessa ja on hieman ylimääräistä. Siitä voi sitten päätellä onko nuo erot about 200€:n arvoisia. Minusta ei, monen mielestä varmaan on.

maalinni
15.04.2016, 17.00
V800:sen värinähälytys on aika kätevä, kun piippauksia ei aina treenatessa kuule.

edit: maksoin v800:sta 270euroa syksyllä anttilasta.

Kaifas
17.04.2016, 21.33
M400 on toiminut hyvin ja ominaisuudet riittää itselle vallan mainiosti. V800 hinta on kuitenkin tippunut aika lailla ja sitä saa jo alle 300 egellä kun pitää silmät ja netin auki. Tällä hetkellä ostaisin V800:n akun keston ja coolin ulkonäön takia.

Makkarainen
20.04.2016, 23.29
Olen harkinnut ostaa Polarin nopeusanturin: Polar Bluetooth Speed and Cadence Sensor. M400 näyttää nopeuden ilman anturiakin, mutta anturin mittaama nopeus on ehkä tarkempi, mitä muuta hyötyä siitä on? Vai onko ihan hyödytön hankinta?

mzaq
20.04.2016, 23.45
Olen harkinnut ostaa Polarin nopeusanturin: Polar Bluetooth Speed and Cadence Sensor. M400 näyttää nopeuden ilman anturiakin, mutta anturin mittaama nopeus on ehkä tarkempi, mitä muuta hyötyä siitä on? Vai onko ihan hyödytön hankinta?

On hyödytön, koska nuo anturit ei toimi M400:n kanssa, valitettavasti.

Makkarainen
21.04.2016, 09.30
Niin taitaa olla, saman huomasin Polarin sivuiltakin. Olis pitänyt ostaa V800:nen, mutku mutku[emoji28]

JiiÄm
24.04.2016, 11.06
Eilen tuli testattua miten pitkään täyteen ladatun M400:sen akku (käytetty n. 6kk) kestää BT ja GPS päällä; vajaan 5h27min ajamisen jälkeen se oli käytännössä tyhjä.

hcf
17.05.2016, 19.21
Onkos kukaan huomannu semmosta ilmiötä polarin päiväkirjassa että palkit ei enään nouse palautumisessa rasituksen puolelle vaikka kui reenaa? Tuntus vähä että tuo alkanu yliarvioimaan mun kuntoa :)

Nana
27.05.2016, 01.46
Laitoin tänään huvikseni Polarin ranteeseen ja sykevyön rinnan alle ja kokeilin minne paukkuu. Tein vähän kaikkea: juoksin mielipuolena jyrkkiä portaita ylös, kyykkyhyppelin, juoksin jyrkkää ylämäkeä jne. mutta lopputuloksena olen vielä enemmän ymmälläni kuin viimeisen mittailun jälkeen. Nyt sykkeet paukkuivat yli 180, en ole ihan varma tarkasta arvosta, kun oli sen verran allergikolla hengityksessä tasaamista, että voipi olla ehtinyt 1-2 ainakin laskea ennenkuin ylipäätään hoksasin katsoa.
Mutta siis viimeksi en saanut lähimainkaan noin paljoa. Onkohan tuo nyt joku sähkötolppahärö, allergialääkevaikutus vai peräti todellinen maksimini. jaa a.

orc biker
27.05.2016, 01.55
Mutta siis viimeksi en saanut lähimainkaan noin paljoa. Onkohan tuo nyt joku sähkötolppahärö, allergialääkevaikutus vai peräti todellinen maksimini. jaa a.
Tuo pitää tehdä tuoreilla jaloilla ja harkiten. Eli yksi tiukka kiihtyvä veto ylämäkeen, ja jos on niin jyrkkä, että saa sauvat mukaan, niin vielä parempi. Mitä enemmän saa lihaksia töihin, niin sen enemmän happea tarvitaan. Polarin mittarit ovat nykyisin harmillisen herkkiä häiriöille. Jos haluaa luotettavan tuloksen, niin kannattaa kostuttamisjippojen lisäksi laittaa ihan puuvillapaita ja välttää tuulisia oloja, niin ei tule niin todennäköisesti häiriöitä. Häiriöt pystyy tosin yleensä tunnistamaan suhteettomista piikeistä tai muista hyppäyksistä. Sinähän voit katsoa Flow-palvelusta, miten syke on noussut. Jos se ei näytä oudolta, niin luultavasti tulos ei ole väärä.

orc biker
27.05.2016, 01.58
Ainoa ominaisuus, mitä V800:sta todella kaipaan, on GPS:n harvempi tallennusvälioptio. Sillä saisi akun riittämään useaksi päiväksi, nyt M400:n lataus riittää max 5h suoritukseen.
Laita Polarille palautetta tuosta. Jos riittävän moni toivoo tuota, niin tiedä vaikka toteuttaisivat. Tosin luultavasti olisi, vaikka ei olisi kummoinen homma tuoda tuo valinta profiilin yhteyteen. Jos kyse on tuotedifferoinnista, niin sitten menee aika säälittäväksi, jos pitää keinotekoisesti lyhentää akun kestoa, kun olisi vaihtoehtojakin sille.

Nana
27.05.2016, 02.25
Tuo pitää tehdä tuoreilla jaloilla ja harkiten. Eli yksi tiukka kiihtyvä veto ylämäkeen, ja jos on niin jyrkkä, että saa sauvat mukaan, niin vielä parempi. Mitä enemmän saa lihaksia töihin, niin sen enemmän happea tarvitaan. Polarin mittarit ovat nykyisin harmillisen herkkiä häiriöille. Jos haluaa luotettavan tuloksen, niin kannattaa kostuttamisjippojen lisäksi laittaa ihan puuvillapaita ja välttää tuulisia oloja, niin ei tule niin todennäköisesti häiriöitä. Häiriöt pystyy tosin yleensä tunnistamaan suhteettomista piikeistä tai muista hyppäyksistä. Sinähän voit katsoa Flow-palvelusta, miten syke on noussut. Jos se ei näytä oudolta, niin luultavasti tulos ei ole väärä.

Joo, erona näissä, tarkemmin ajatellen melko isona erona, on, että edellinen tehtiin sisätiloissa (tuuli poissuljettu, samoin isot sähkötolppahässäkät). Edellisen tein potku-lyönti-komboilla, joissa käytin niin suoria, polvia, kuin kiertopotkujakin, sekä lisäksi juoksin portaita sisätiloissa ja keuhkot meinasi kyllä lentää pihalle, mutta ei noussut noin paljoa.

Pitänee testata uudelleen sekä ulkona, että sisällä, että voi varmistua asiasta. Ja katsoa sieltä Flowsta.
Ai perhana, kun on paikat kipeenä, kun 2 päivää ihan täpöllä tauon perään :D
Keuhkoissakin tuntuu, toivottavasti ei ainakaan pahenna allergia/astmaoireita. Ehkä jätän siitepölyttömämpään ajankohtaan seuraavat testit.

kuovipolku
27.05.2016, 08.11
Polarin mittarit ovat nykyisin harmillisen herkkiä häiriöille. Jos haluaa luotettavan tuloksen, niin kannattaa kostuttamisjippojen lisäksi laittaa ihan puuvillapaita ja välttää tuulisia oloja, niin ei tule niin todennäköisesti häiriöitä. Häiriöt pystyy tosin yleensä tunnistamaan suhteettomista piikeistä tai muista hyppäyksistä.

Nykyisin? Mulla ei ole (vielä) ollut käytössä uudempaa kuin T31 WearLink -lähetin joka taitaa olla jo sitä isoisän aikaista tekniikkaa, joten olen ollut siinä hartaassa uskossa että ns teknisten paitojen, staattisen sähkön ja paidan lepatuksen aiheuttamat häiriöt olivat jo mennyttä aikaa.

Olisin myös kuvitellut etteivät ne olisi palanneet käyttäjien kiusaksi vaikka Polar olisikin siirtynyt käyttämään näitä uudempia tiedonsiirtostandardeja (koska ymmärtääkseni ainoastaan suurjännitelinjojen lähellä kyseessä oli nimenomaan yhteyshäiriö), mutta ilmeisesti olin tässäkin asiassa väärässä.

PS Silloin kun mainittuja häiriöitä vielä oli, Polar joko näytti ei-mitään tai antoi sykelukemaksi jotain 220. Fillaroidessa paidan lepattamisen tuottama virhe ei ollut aina ihan niin selvä koska se riippui frekvenssistä (amplitudista?) eli saattoi olla jotain suunnilleen väliltä 160-190.

PPS Sykevyön kasteleminen litimäräksi ja sen kiristäminen lähtiessä jopa pikkaisen epämukavan tuntuiseksi ja tarpeeksi ihonmyötäisen tiukkojen paitojen/aluspaitojen valinta riittivät harventamaan häiröiden esiintymistä. Viileämmällä säällä (jolloin hikoilu oli vähäisempää tai sen käynnistymisen tiesi kestävän pitempään) kannatti kastella myös paidan rintamus. Jotkut tiettävästi käyttivät myös apteekista saatavaa EKG-antureita ja vastaavia varten tarkoitettua geeliä, mutta itse en sitä kokeillut.

orc biker
27.05.2016, 10.52
Nykyisin?

Siltä se tuntuu. Tai ehkä se on vain noista vaatteista kiinni, että ei pidetty teknisiä paitoja, kun ei niitä ollut olemassakaan. Mutta ennen noilla mittareilla oli taipumusta sentään seota sitten selvästi. Piikki oli joko hyvin ilmeinen tai sitä ei ollut ollenkaan, mutta nyt nämä voivat heittää vaikkapa 10-20 lyönnillä, joten se on tosi hankala tunnistaa. Ennen en kertaakaan nähnyt muita häiriöitä kuin että taulussa oli 0 tai sitten vaikkapa 230, mutta nykyisin olen usein huomannut, että 165? Eihän tuo voi pitää paikkaansa, ja olen seurannut, kun se menoa muuttamatta laskee esim. 148:aan, joka sitten vastaakin omia tuntemuksia. Eihän noita jälkikäteen tietoja katsellessa oikein pysty erottamaan edes enää, että oliko siinä vähän nousua tai jotain, vai sekoiliko mittari.

Mulla ei ole (vielä) ollut käytössä uudempaa kuin T31 WearLink -lähetin joka taitaa olla jo sitä isoisän aikaista tekniikkaa, joten olen ollut siinä hartaassa uskossa että ns teknisten paitojen, staattisen sähkön ja paidan lepatuksen aiheuttamat häiriöt olivat jo mennyttä aikaa.

Jos ajan ilman takkia, niin jokaisella lenkillä tulee vähintään yksi tunnistettava häiriö. Ikinä ei ole lenkin maksimi kohdallaan, vaan jotain ihan naurettavaa. Kuitenkin olen alkanut käyttää EKG-geeliä kostukkeena, mutta ei sekään auta. Eli kyse ei liene johtuvuudesta, vaan paidan lepatuksen tuottamista häiriöistä, koska nuo tulevatkin lähes aina isoimmissa alamäissä.

Olisin myös kuvitellut etteivät ne olisi palanneet käyttäjien kiusaksi vaikka Polar olisikin siirtynyt käyttämään näitä uudempia tiedonsiirtostandardeja (koska ymmärtääkseni ainoastaan suurjännitelinjojen lähellä kyseessä oli nimenomaan yhteyshäiriö), mutta ilmeisesti olin tässäkin asiassa väärässä.

En ole itse huomannut Bluetooth-mittarilla sähkölinjojen vaikutusta.

hcf
27.05.2016, 21.47
Jostain kumman syystä sykkeet sekoilee paljon lenkin aluksi sillonku käytän bluetooth kuulokkeita. Näyttää aina ihan ihan liikaa. Tasaantuu sitte ajan kanssa. Tuo sensorihan käyttää myös bluetooth yhteyttä. Joko nää häiritsee toisiaan tai satun kostuttamaan vyön huonosti aina samaan aikaan.

mzaq
28.05.2016, 20.14
Onkos kukaan huomannu semmosta ilmiötä polarin päiväkirjassa että palkit ei enään nouse palautumisessa rasituksen puolelle vaikka kui reenaa? Tuntus vähä että tuo alkanu yliarvioimaan mun kuntoa :)
Minulla tuntuu menevän juuri päinvastoin. Nyt kun olen nostanut harjoitustunteja olen käytännössä koko ajan ollut Flow'n mukaan erittäin rasittunut. Muutenkin tuo tuntuu korostavan harjoituksen pituutta liikaa intensiteettiin nähden. Esim. 4 h kevyt pyörittely näkyy "äärimmäisenä", kun taas tunnin parin rääkki ~rankkana.

orc biker
28.05.2016, 20.17
Eilen ajoin takki päällä lenkin, niin ei tullut yhtään häiriötä. Sillä on selvä yhteys ilmavirtaan ja olettavasti sitä kautta paidan heilumiseen.

niilo
30.05.2016, 11.00
Minulla tuntuu menevän juuri päinvastoin. Nyt kun olen nostanut harjoitustunteja olen käytännössä koko ajan ollut Flow'n mukaan erittäin rasittunut. Muutenkin tuo tuntuu korostavan harjoituksen pituutta liikaa intensiteettiin nähden. Esim. 4 h kevyt pyörittely näkyy "äärimmäisenä", kun taas tunnin parin rääkki ~rankkana.

Onko sulla Flow:n asetuksissa harjoitustausta asetettu oikein? http://support.polar.com/en/support/activity_level_in_beat/

J-P Ellilä
05.06.2016, 21.13
Onko kenelläkään hourannut polarissa korkeustunnistus? Retkeilin 6 kierrosta ja viimeisen kierroksen alussa alkoi 120m maan alle painuminen. Linkissä harmaa graafi on siis korkeustieto https://flow.polar.com/training/analysis/623770964 Sen myötä koko jälki siirtyi kartalla sivuun vaikka reitti oli tasan sama.

JiiÄm
05.06.2016, 21.46
Onko kenelläkään hourannut polarissa korkeustunnistus? Retkeilin 6 kierrosta ja viimeisen kierroksen alussa alkoi 120m maan alle painuminen. Linkissä harmaa graafi on siis korkeustieto https://flow.polar.com/training/analysis/623770964 Sen myötä koko jälki siirtyi kartalla sivuun vaikka reitti oli tasan sama.

Jotain hämminkiä tullut GPS:in kanssa, M400:sen korkeustietokin tulee sen perusteella.

Omassa kellossa oli tässä keväämmällä pientä taipumusta GPS signaalin kadottamiseen, joka kesti parisen sekunttia. Oletko milloin viimeksi käyttänyt M400:sta Polar Flow syncissä?

J-P Ellilä
05.06.2016, 22.40
Kyllä tuota tulee viikottain synccailtua.

hcf
25.06.2016, 00.01
Jostain kumman syystä en saa syncattua 2:n edellisen päivän harjotuksia. Kokeilin piuhalla ja ilman. Ei edes resync toimi. Oisko mitään jippoa mitä vois kokeilla? factory reset toki mut viimesenä se. Tuntus vähä että uusin päivitys rikko jotai

edit: Jaa polarin palvelus vikaa. Facebookis päivitystä

TeKu
25.06.2016, 10.53
Oma sykesensori antoi joka lenkille jossain vaiheessa yli kahdensadan lukemia ja välillä kävi nollassa. Pariston vaihdot, vyön kastelut ja vyön eri kireydet eivät vaikuttaneet mitenkään.
Laitoin Polarille palautetta asiasta ja sain tämän näköisen vastauksen sensorin nollaamiseen:

"Ota paristo pois ja paina välittömästi sen jälkeen sensorin neppareita sormillasi. Pidä sormet neppareilla 10 sekuntia. Odota tämän jälkeen 6 minuuttia ja laita vasta sitten paristo takaisin paikoilleen. Ole varovainen kannen sulkemisvaiheessa, ettei paristojousi sensorin sisällä väänny väärään asentoon. Katso oheisista kuvista jousen oikea asento.

Tee sitten M400:n uudelleenkäynnistys. Ohjeet löydät osoitteesta: http://www.polar.com/fi/support/how_do_i_reset_my_polar_m400_0?product_id=67561&category=faqs

Poista sitten H7-sensori M400:n yhdistettyjen laitteiden listalta. Asetukset > Yleisasetukset > Yhdistä ja synkronoi > Yhdistetyt laitteet. Valitse H7 ja paina punaista näppäintä. Hyväksy poisto.

Ja sitten uudelleen paritus: pue H7-sensori yllesi ja kostuta elektrodit. Valitse M400:sta Asetukset > Yleisasetukset > Yhdistä ja synkronoi > Yhdistä muu laite. Kohta ylläsi olevan H7:n ID-numero tulee näyttöön. Voit hyväksyä pariliitoksen painamalla punaista näppäintä."

Tämä auttoi ainakin toistaiseksi ja kaksi lenkkiä on takana, jotka menivät ihan normisykkeillä.

Blackborow
25.06.2016, 12.15
Viimeisin päivitys rikkoi mobiilisynkan. Ei synkkaa enää puhelimen eikä tabletin kans. Uudelleen parituskaan ei auttanut. Surkeaa räpellystä tämä Polarin softakehitys.

TeKu
27.06.2016, 14.10
Viimeisin päivitys rikkoi mobiilisynkan. Ei synkkaa enää puhelimen eikä tabletin kans. Uudelleen parituskaan ei auttanut. Surkeaa räpellystä tämä Polarin softakehitys.
Polarin mukaan tänään pitäisi tulla korjaus päivitysongelmaan. Itsellä harjoitukset synkkaa normaalisti flow:hun, mutta aktiivisuustiedot on häviksissä.

Blackborow
27.06.2016, 14.12
Polarin mukaan tänään pitäisi tulla korjaus päivitysongelmaan. Itsellä harjoitukset synkkaa normaalisti flow:hun, mutta aktiivisuustiedot on häviksissä.
Itselläni ei ole synkannut mitään sen jälkeen kun viime viikolla käytin pitkästä aikaa mittarin koneessa kiinni ja asensin uusimman firmiksen ja vaikka webbi-Flowiin ei synkkaiskaan niin pitäisi sen tuohon appsiin edes ne tiedot saada kaivettua, mutta kun ei.

JuCCCa
11.09.2016, 23.20
Kyseistä kelloo ny tullu katteltua. Sopiva omaan hintaluokkaan. Onko siinä jo noi synccaus hommat tullu kuntoon? Uskaltaa ostaa..

hcf
12.09.2016, 00.25
Joo polarilla oli sillon vähä vikaa palvelimilla ja se korjattiin. Koski kaikkia laitteita. Ei oo ollu mitään häiriöö sen jälkeen

hcf
17.09.2016, 12.44
Onkos kukaan huomannu moista ilmiötä että herätys katoaa välillä kellosta? Ollu tossa päivittäinen herätys päällä mutta se on jokusen kerran lähteny nyt itsestään pois päältä. Ei uskala luottaa enään siihen että herättäs aamulla.

Blackborow
14.11.2016, 09.04
Parin vuoden käytön jälkeen on M400:n akku ilmeisesti kuollut. Ilman treeniä kestää parisen päivää ja kyykkää ihan hetkessä niin että kello sammuu.. Mitähän sitä tilalle kattelis...

hcf
14.11.2016, 09.36
http://support.polar.com/fi/tuki/huolto
Mitenhän olis akun vaihto? Hinta näyttäs olevan 20€ mutta kumpi sen tekee. Paikallinen valtuutettu huoltaja vai polar ite.

niilo
14.11.2016, 10.20
Onkos kukaan huomannu moista ilmiötä että herätys katoaa välillä kellosta? Ollu tossa päivittäinen herätys päällä mutta se on jokusen kerran lähteny nyt itsestään pois päältä. Ei uskala luottaa enään siihen että herättäs aamulla.

Mulla ainakin hävisi herätys sen jälkeen kun synkkasin ja latasin laitteen piuhalla. En kyllä ole testannut sen jälkeen tapahtuuko sama juttu joka kerta.

lysmy
25.11.2016, 11.57
M400 + sykevyö pienessä tarjouksessa saksan amazonissa, tuollahan on nykyään yli 39€ ostoksille ilmaiset postikulut

https://www.amazon.de/POLAR-Trainingscomputer-M400-Schwarz-90051341/dp/B00OBZKT2E/

PeeHoo
26.11.2016, 11.36
Kaksi viikkoa vanha M400 ei näytä enää sykkeitä. Ei auta pariston vaihto eikä tehdasasetukset palauttaminen. Pitää mennä narisemaan Giganttiin.

Edit: Sykevyö toimii vanhan Polar S625:n kanssa, joten vika lienee kellossa. Luin jopa käyttöohjeet.
Edit2: Gigantti vaihtoi uuteen, uusikin on jo päivitetty ja synkronoitu tietokoneella.

slade
29.11.2016, 19.19
Kauanko m400ssa kestää akku jos sen pitää puhelimeen kokoajn yhteydessä niin että esim. viestit ja muut näkys näytöllä?

hcf
29.11.2016, 19.51
Ei se omasta mielestä syöny akkua juurikaan muutako puhelimesta ku joutuu pitään bluetoothia kokoajan päällä. Kyl ne reenit syö sen m400:sen akun. En kyl ikinä oo kokeillu miten se ois kestäny ihan pelkillä viesteillä.

slade
30.11.2016, 07.15
Okei.... siis eihän se viestien lukemiseen tuliskaan.

peeppa
30.11.2016, 10.24
Kauanko m400ssa kestää akku jos sen pitää puhelimeen kokoajn yhteydessä niin että esim. viestit ja muut näkys näytöllä?

Sellainen huomio, että kun on harjoitus päällä niin tämä yhteys puhelimeen on poikki. Itse vähän petyin kun ajattelin että pyöräillessä olisi hieno nähdä kuka soittaa tai laittaa viestiä mutta kun lähes aina träkkäys päällä niin ei tule nämä tiedot kelloon. Akun kestoon en osaa itsekään sanoa kun otin tuon mielestäni turhana ominaisuutena melkein heti pois päältä.

hcf
30.11.2016, 10.33
Sellainen huomio, että kun on harjoitus päällä niin tämä yhteys puhelimeen on poikki. Itse vähän petyin kun ajattelin että pyöräillessä olisi hieno nähdä kuka soittaa tai laittaa viestiä mutta kun lähes aina träkkäys päällä niin ei tule nämä tiedot kelloon.

Jep just toisinpäin pitäs toimia että viestit tulee treenien aikaan ku puhelin on jemmattu jonnekki ja kovahomma kaivaa esille :)
Puhelinhan on kotona pöydällä niin eipä se kellon tarvi sillon ilmotella.

slade
06.12.2016, 09.53
Onkohan sama homma kaikissa polarin kelloissa? Ettei näyttöön tuu iloitukset harjoituksen aikana.

hcf
19.12.2016, 21.12
Mitähän ihmettä. synkkasin harjotuksen ja nyt näyttää että mikään alkutalven ei juurikaan ole käyny rasituksen puolella. Vaikka ne ennen näytti että käytiin ihan erittäin rasittuneenki puolella muutaman kerran.
Onko teillä tapahtunu vastaavaa viimeaikoina?

hcf
01.02.2017, 11.37
Jaha ja taas tullaan valittamaan. Onkos muilla ollu akku ongelmia viime päivityksen jälkeen? Vai menikö mulla nyt akku. Siihen tuli päivityksessä että mittaa nopeutta kiihtyvyysanturilla. Onko se mittaus kokoajan päällä?
Lataa illalla niin aamulla on 10% vaikka on seissy tyhjän panttina.

Onko akku tuossa 2 vuoden takuun piirissä? Mainitaan kyllä että paristo ei ole

Blackborow
01.02.2017, 11.42
Jaha ja taas tullaan valittamaan. Onkos muilla ollu akku ongelmia viime päivityksen jälkeen? Vai menikö mulla nyt akku. Siihen tuli joku juttu että mittaa nopeutta kiihtyvyysanturilla. Onko se mittaus kokoajan päällä?
Lataa illalla niin aamulla on 10% vaikka on seissy tyhjän panttina.

Onko akku tuossa 2 vuoden takuun piirissä? Mainitaan kyllä että paristo ei ole
Tuo bugi noissa kai on ollut alusta asti. 4 napin resettiä kehiin niin oikeaa taas vähäksi aikaa.

hcf
02.02.2017, 00.31
Tuo bugi noissa kai on ollut alusta asti. 4 napin resettiä kehiin niin oikeaa taas vähäksi aikaa.

Jep. Se tepsi.

PeeHoo
16.02.2017, 00.12
Ostin M400:n viime marraskuussa. Laite kesti kaksi viikkoa ja vaihdettiin uuteen. Uusi kello kesti kaksi kuukautta, nyt USB ei toimi: ei lataa, ei synkronoi.

Vaihtoon taas.

hcf
16.02.2017, 00.37
Mul meni kans kerran usb liitin. Sillon siinä oli vielä kumisuoja jonka takia ei kuivannu kunnolla ja hapettu. Huollossa poistivat sen kumisuojan ja laittovat uuden usb-liittimen.

Lenkin jälken pitää aina huuhdella hiki pois ja kuivata liitin ennenku kytkee

paskalokki
16.02.2017, 09.59
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/61139/hfjcv/Polar-M400-GPS-urheilukello-sykevyolla-punainen

Tuli tilattua kyseinen laite, kun on alkanut monipuolistumaan liikunta ja olisi kiva saada dataa talteen muistakin lajeista kun vain pyöräilystä. Siinä virkaa toimittaa Edge 800, bePro-tehomittauspolkimet ja sykevyö. Ei pinkka riittänyt ranteesta sykettä mittaavaan malliin, mutta aina juoksulenkille tai esim. säbää pelaamaan lähtiessä pitää heittää sykevyö päälle. Kuulemma kovissa treeneissä ja vedoissa tuo rannemittaus on ollut vähän epätarkkaa, tai tulee ainakin jäljestä.

Katsotaan minkälainen laite on kyseessä, toivottavasti saapuu viikonlopuksi jo.

Mika A
28.02.2017, 10.23
Itselläni on nyt M400 toiminut pari kuukautta pikku hiljaa hajoavan RCX3:n seuraajana.Onhan tämä varmaan ajanmukaisempi ja tyylikkääämpi vekotin, mutta pidin ja pidän kyllä enemmän vanhan mittarin käyttämästä polarpersonaltrainer.com palvelusta kuin uudesta Flow:sta, esim. harjoistusten kuormittavuuden ja palautumisen seuranta oli mielestäni PPT:ssä selkeämmin ilmaistu.

Varsinainen asiani koskee kuitenkin nyt satunnaisesti kolmeen otteeseen hiihtolenkin jälkeiseen tietojen synkkaukseen liittyvä ongelma. Kellosta katsottuna harjoituksesta ovat rekisteröityneet kaikki normaalit tiedot, mutta Flow'hon ilmestyvätkin vain suppeaat yhteenvetotiedot ja kierrosten tilastotiedot. Ei karttaa, ei käppyröitä, ei exportattavaa harjoitusdataa. Käytän "harjoituspäiväkirjana" muinaista Polar Precision Performance -ohjelmaa, ja harjotustiedot pitää sinne viemistä varten exportata .tcx:ksi, jotta ne voisi edelleen kääntää PPP:n käyttämiksi .hrm -tiedostoiksi. Normaali .tcx-tiedosto on 1-2 Mt, näissä ongelmasynkkaukissa 4-5 kt.

Onko kellään muulla ollut vastaavia ongelmia, tai onko asiaan tiedossa ratkaisua?

hcf
28.02.2017, 16.11
bluetoothin kans on joskus ollu ongelmaa synkkauksen kans. Kannattaa laittaa "smart lock" päälle android puhelimesta sille kellolle että ei mene virransäästöt päälle kesken synkronoinin. Wifi myös saattaa katkasta ku näyttö pimenee. Jos epäonnistuneen bluetooth synkkauksen jälkeen kokeilee usb piuhalla niin se ei korjaannu.
Windowsin flow ohjelmasta kannattaa kokeilla asetukset -> synkronoi uudestaan

hcf
04.03.2017, 19.08
Varsinainen asiani koskee kuitenkin nyt satunnaisesti kolmeen otteeseen hiihtolenkin jälkeiseen tietojen synkkaukseen liittyvä ongelma.

Polar M400 1.9.600 hotfix firmware updateImprovements/fixes in this release:

Training data not synced correctly to Flow web service in some cases, fixed

Oulunjulli
19.05.2017, 15.41
Oliko joku kokeillut että latautuuko tuo USB-akulla harjoituksen aikana?
Joskus laitoin kiinni akun piuhan reilun viiden tunnin jälkeen ja ei se ainakaan mitenkään ilmoittanut latauksesta, niin otin pois kun omakin virta ja suunniteltu reitti alkoi loppumaan.

maalinni
19.05.2017, 18.32
Toimiiko muilla akkumittari. Miulla näyttää koko ajan 100% ja sitten yhtäakkiä onkin sammunut.

narg142
21.05.2017, 16.46
Olen ladannut M400 kesken päivän virtapankin avulla, ja toimi.
En ole huomannut että latauksen taso laskee 100:sta 0:aan hetkessä. Kyllä se vähitellen laskee. Mutta lataus keskeytyy usein ilmoitukseen "Peruttu", ja kun irroittaa latauskaapelin niin näyttää 100%. Tiedä sitten mikä lataustaso oikeasti on?

maalinni
22.05.2017, 09.13
Toimiiko muilla akkumittari. Miulla näyttää koko ajan 100% ja sitten yhtäakkiä onkin sammunut.

Eilen pesin latausreiän saippualla ja huuhtelin hanan alla. Tämän jälkeen mittari näytti vajaata latausta. Sattumaa vai ei, en tiedä.

hcf
22.05.2017, 09.23
Sehä kannattaa huuhdella aina lenkin jälkeen jos ollu kädessä. Saippuaa ei vissii suositeltu.
Laimennettua tiskiainetta suihkepullos käytän ainaki vyöhön.

Oulunjulli
22.05.2017, 09.32
Olen ladannut M400 kesken päivän virtapankin avulla, ja toimi.
En ole huomannut että latauksen taso laskee 100:sta 0:aan hetkessä. Kyllä se vähitellen laskee. Mutta lataus keskeytyy usein ilmoitukseen "Peruttu", ja kun irroittaa latauskaapelin niin näyttää 100%. Tiedä sitten mikä lataustaso oikeasti on?

Kiitos tiedosta! Mulla kans jonkin päivityksen jälkeen alkoi latauksen ikonin "latauspalkit" vilisemään ärsyttävän nopeasti ja lataus päättyy aina tuohon "Peruttu" tekstiin. Ajattelin että tuo varmaan jossain softapäivityksessä korjaantuu takaisin, mutta eipä ole. Jos tuo nyt sitten softan mukana edes tuli.

Mila
22.05.2017, 09.43
Kannattaa lähettää huoltoon. Minulla tuli kanssa tuo peruttu teksti. Otin yhteyttä Polarin huoltoon ja vaihtoivat takakannen ja USB -liittimen. Ongelma ei korjaantunut sillä ja otin uudelleen huoltoon yhteyttä. Kertoivat, että se on ohjelmistovika ja tulee korjautumaan. Kerroin, että miten tämä ei ole sitten kaikilla joilla on sama ohjelmistoversio käytössä. Pyysivät lähettämään laitteen uudelleen huoltoon ja aikoivat vaihtaa sisuskalut kokonaan. Nyt odottelen sitä takaisin huollosta.

Oulunjulli
22.05.2017, 10.04
No toisaalta ei vaikuta käyttöön mitenkään ja kun edellinen Polari kävi huollossa hakemassa uuden napin tippuneen paikalle, niin sen kuoret korkkasi pari kk huollosta palaamisen jälkeen. No siinä ei ollut GPS:ää niin en jaksanu tupista vaan ostin tämän M400. Kyllähän laatufiilis on vähän laskenut ja jos seuraavakin kello on Polar, niin se on enemmän suosi suomalaista seuraus ja sen että vanha data on jo siellä palvelussa, kuin itse tuotteen vuoksi. Harmi.

hcf
22.05.2017, 10.47
Mulla kävi kans usb liitin vaihdossa ku oli kosteus/hiki hapettanu sen. Sillon siinä oli vielä se kumisuoja että ei päässy kuivaan kunnolla. Mutta vika ilmeni eri tavalla. Napit heitti toimimasta.
Nyt on pelannu toistavuotta ja muistanu pestä hien pois.
Saattas kyllä olla parempi ku se liitin olis kellon sivussa. Vois ladatakki ku kello on tangossa kiinni

peeppa
23.05.2017, 18.07
Oliko joku kokeillut että latautuuko tuo USB-akulla harjoituksen aikana? .

Lataa harjoituksen aikana vaikka ei ilmoita siitä mitään. Omassani liitin oli huono eikä aina ladannut mutta onneksi akku melkein loppu ilmoitus auttaa.

M400 hinta-laatusuhteeltaan hyvä, vaikka itse vaihdoin juuri Suunnon leiriin. 20-200h akun kesto omaa luokkaa verrattuna Polarin maks 7-8h. M400 ainoa huono tuo liitin. Ja akun kesto jos haluaa yli 8h treenejä.

PeeHoo
31.05.2017, 18.33
Höh, jo pari tuntia.
https://scontent.fqlf1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/18814772_10212232278262703_818159267599969032_o.jp g?oh=9ac5cf8fb8e2616e33bfdcb1ac42347c&oe=59B51B33

hcf
07.07.2017, 21.12
Maantiepyöräilyssä sekoilee tuo sykevyö. Hyppii sykkeet 200:aan välillä. Toimii ku kastelee vyön läpimäräksi.
Kummaku tuo ei toistu muissa lajeissa. Liekkö kyyry asento saa vyön jotenki huonosti. On kyllä kiereällä.
Toimiskohan selän puolelta? Vai onko se vaan ostettava uus vyö? Vyötä kyllä pestään hyvin.

https://farm5.staticflickr.com/4286/34970475913_0a13edc286_o_d.jpg

Pilaa kivasti harjotuksen rasitusarvot.

edit: jaa se ilmeisesti ilmavirta ja lepattava paita aiheuttaa staattista sähköä. Ilmeisesti se on hankittava tiukempaa ajovaatetta :)

wilcu
08.07.2017, 20.53
..samaa vaivaa (köh) LIDL:n ajopaidan kanssa. Vuosia vanhat italian tulias paidoilla Longoni sport toimii ok -jälkimmäiset kyllä istuukin tiukemmin päälle. Kankaan laatukin varmaan vaikuttaa sähköisyyteen.

-KG-

Killas
09.07.2017, 00.58
Selän puolelle kun heittää anturin niin toimii ainakin itsellä paremmin. Usein kun anturi etupuolella niin varsinkin lenkin alkumetreillä ennen kuin hien saanut pintaan on sykkeet käynyt luvattoman korkealla sykevyön mukaan (vaikka vyö kasteltu ennen lähtöä).

dxteri
19.07.2017, 11.57
Sekoileeko kellään muulla tuo korkeusmittaus? Minulla ei täsmää mitenkään korkeuskäyrät vaikka alkamis ja päättymispiste on sama. Nousu ja laskumetritkään ei täsmää mitenkään :D

hcf
19.07.2017, 12.23
Joo edestakasi lenkillähän nousu ja lasku pitäs olla tismalleen sama? Mutta kyllähän noissa heittoa on. Eli kovin tarkka ei ole. 65m nousua ja 75m laskua viime pätkällä joka on edestakasi tismalleen samaa tietä.
Ja jos alottaa ja lopettaa samaanpaikkaan niin eikös sillonki pitäs olla sama?

paternoster
19.07.2017, 12.53
Riittävä määrä virheitä suuntaan ja toiseen kuittaavat likimäärin toisensa ja lopputulos on yleensä lähes sama kuten loogista onkin lähtö- ja loppupisteiden ollessa samat. Seuraavan voisi toki laittaa jonnekin yleisemminkin gps-seurantavärkkejä koskevaan ketjuun mutta tulkoon nyt tähän. Valotetaan gps-tarkkuuksien osalta asiaa sen verran että ammattilaitteilla korjaussignaaleilla päästään tänä päivänä noin 15-20mm sijaintitarkkuuteen kertahavainnoilla. Samalla korkeudenmittauksen tarkkuus on kuitenkin luokkaa 20-40mm. Jos olosuhteet eivät ole optimit ja sijaintitarkkuus kasvaa luokkaan 35-50mm saattaa korkeusmittauksen hajonta loikata helposti yli 100mm. Eli korkeuden mittausepätarkkuus kasvaa eksponentiaalisesti verrattuna sijainnin virheeseen. Tässä valossa on helpompi ymmärtää ettei korkeusarvoja kannata tulkita turhan tarkalla kammalla kun on kyse navigointitarkkudella eli sijaintitarkkuudessaan noin 1-5m toimivista laitteista.

J-P Ellilä
19.07.2017, 21.10
Mulla näyttää korkeuskäyrät ihan päin seiniä. Ja kilsatkin on monesti alakanttiin pielessä.

peeppa
21.07.2017, 08.36
M400 antaa tosiaan lenkkien pituudeksi noin 5-10% lyhyempää matkaa kuin Suunnot, Garminit tai puhelin sovellukset. Näin ainakin pidemmillä maastolenkeillä järjestelmällisesti. GPS perusteinen korkeuskäyrä tosiaan on mitä on, suuntaa antava.

Reiska79
23.07.2017, 14.00
Oma kokemukseni keväällä Polarin RC3 GPSn tilalle hankitusta M400sta pääosin positiivinen. Sykkeenmittaus toimii paremmin kuin edellisessä mittarissa (vyössä=, toki koska selkeästi uudempi vyö mukana. Edellisessa oli paljon enemmän haamusykkeitä, vaelsi välillä 20 rpm yli tai alle (oletetun) todellisen sykkeen + tuli jäätäviä piikkejä. Näitä ei M400ssa uudella vyöllä ole ollut. Mutuna sanoisin, että aiempaa mittariin nähden nopeuden muttaus oletettavasti näyttää alhaisempaa lukemaa, en ole seurannut onko lenkkien pituudet (mittarin mukaan) lyhentyneet. Paino laskenut reippaasti itsellä edellisestä kesästä ja kuntokin varsin ok + päivittänyt maatievehkeestä kiekot ja meno tuntuu kaikin puoli kepeämmältä. Silti tarvotaan samoja keskareita, väittäisin että mittari näyttää ainakin eri malliin kuin RC3 GPS:ni aiemmin. Siinä mittaus taisi perustua nopeussensoriin, jonka pyörästäni revin pois jo. Korkeuskäyrät eivät tosiaan ole tarkat. Vaikka reitin lähtö- ja päätepiste ovat samat, niin aina ollaan lähdössä ja maalissa aivan eri kokreudella - ja nousua ja laskua myös toki eri verran. Olen miettinyt että onko mittarilla joku tekoäly, jonka mukaan tietyn jyrkkyyden jälkeen vasta nousut ja laskut rekisteröidään, mutta luultavasti ei(?).

Tästäkin huolimatta olen ollut 99€ arvoiseen mittariini aivan tyytyväinen. Ostin tuon itse asiassa edellisen mittarin sykkeenmittauksen lakattua (ilmeisesti sykevyö taas prakasi) ja päätin päivittää uuteen. En kuitenkaan tiennyt oikein mitä ostaa, joten ostin tämän väliaikaiseksi kokeeksi ja toistaiseksi olen kuntoilijana M400n kanssa pärjännyt aivan hyvin. Parempaa mittaria ei ole tullut hankittua, koska en ole löytänyt sopivaa, jossa ominaisuudet natsaisivat. Polarin järjestelmillä kun mennyt, niin haluaisin jatkaakin. V800 oli ranteeseeni arkikäyttöön painava (halusin myös arkikäyttöön sopivan), V650sta puuttuu ortostaattinen testi ja ilmeisesti navigointi metsässä ei loista - ja muita varteenotettavia vaihtoehtoja en löytänyt. Näin ollen tuolel hankintahinnalle M400 ollut ihan pätevä kapistus. Mittaa sykkkeen, piirtää matkan ja antaa riittävän suuntaa antavaa dataa muuten kuntoilijalle. Eli pienistä fiboista huolimatta minulta peukku ylös tämän hintaluokn laitteelle.

Stasipamppu
23.07.2017, 23.41
^ onko M400:ssa ortostaattinen testi?

Blackborow
23.07.2017, 23.50
^ onko M400:ssa ortostaattinen testi?Ei ainakaan tässä mun ranteessa olevassa ole.

hcf
18.08.2017, 21.34
Hämmentävää. Osaakos tuo vekotin jotenki haistella stressin tjs. Oli viimeyönä unet hukassa niin tänään sain 2h lenkillä muka palautumisen ylirasituksen puolelle.
Yleensä tommonen kevyt 2h eräilylenkki ei palkkia nosta paljon mittää. Tosin siinä oli mustikanpoimintaa välissä jollon kello oli pysähdyksissä.

hcf
07.09.2017, 21.21
Onkos kellään muulla android 7.1.1 käytössä?
Ei meinaa synkroinointi toimia.
Ei joko löydä laitetta tai keskeytyy kesken kaiken. Vähän niinku ennen vanhaan ku virran säästöt iski kesken kaiken. Smart lock korjas sen mutta ei tällä kertaa
Tabletis on 7.0 ja siinä toimii oikein

Entiiä. Nyt toimi ku laitto sijaintipalvelut päälle. Minkä v....takia se niitä tarvi. Häätyy seurata

Blackborow
08.09.2017, 00.03
Nyt toimi ku laitto sijaintipalvelut päälle. Minkä v....takia se niitä tarvi. Häätyy seurata
Ei se niitä sukuelimien vuoksi tarvitse vaan assisted GPS:n takia eli puhelimen sijainti synkataan rannelaitteeseen silloin tällöin, että GPS-fixi löytyy nopeammin.

kalasatu
24.09.2017, 16.02
Hieman myöhässä vastaan, mutta GPS/Location -tieto pitää olla saatavilla, koska Googlen Android on pakottanut siihen. Polarilla tuskin on mitään tekemistä tämän kanssa.

Lisätietoa haluaville:
https://stackoverflow.com/questions/33045581/location-needs-to-be-enabled-for-bluetooth-low-energy-scanning-on-android-6-0
https://issuetracker.google.com/issues/37065090

Oulunjulli
13.01.2018, 17.03
Mulla pätki pahemman kerran sykkeen mittaus ainakin 3 viikon ajan patterin vaihdosta huolimatta. Olohuonetutkimuksilla huomasin että hukkaa yhteyden sydämeeni kun oikaisee käden jossa se kello, tai kun laittaa käden sykevyön päälle. Kännykkä kuitenkin sai sykkeen monen metrin päästä. Jostain syystä tämä vika näyttää viikko sitten poistuneen ja jonka lenkiltä taas katkotonta käyrää. Ehdin jo ragettaa kun kuitti hukassa ja takuuta hetki olis, mutta hyvä jos tuo nyt jonkin kuukauden vielä toimisi.

espeni
09.02.2018, 16.46
Ja keillä alkaa olemaan rannekkeet vaihto kunnossa, niin m430:n ranneke passaa myös. On hieman "hengittävämpi" malli...