Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Pyöräilylippis isoon päähän

lastumaki
04.07.2015, 23.07
Mistä lippis isoon päähän? Kaikki onesize hatut ovat liian pieniä. Walzcaps saattaisi olla passeli, mutta hinta on aika kova jenkeistä tilatessa.

fiber
04.07.2015, 23.39
Hankaluutena on tosiaan koko, ja toisekseen se ettei netistä tilatessa tiedä pysyykö lippa ylhäällä vai ei. Se on ainakin maantiellä tarpeellinen ominaisuus.
Itse olen ratkonut parista lippiksestä takasauman, niin mahtuu.

Joskus tilasin Wiggleltä Craft Stripe Cycling Cap L/XL, ja kyllä se mahtuu, vaikkakin on hiukan nafti. Se tosin on sen verran paksua kangasta, ettei kesälämpimillä tule käytettyä.

lastumaki
05.07.2015, 00.02
Kesän mökkiajoihin olisi hakusessa, joten ohut saisi olla. Muutoin mennään buffilla ja kypärällä.

Jos joskus löydän jotain päähäni sopivaa, niin pyrin ostamaan heti pari kappaletta :)

viller
05.07.2015, 20.45
Tähän mennessä kokeilluista PlanetX:n ja On-onen lippikset sekä Assoksen verkkoperämalli ovat mahtuneet tähän 60-senttiseen päähän. Castellit sekä Assoksen kokokankainen malli ovat liian pieniä.

Lähetetty minun MediaPad 7 Youth 2 laitteesta Tapatalkilla

lastumaki
06.07.2015, 21.34
Ei tuo 60 cm meikäläisellä riitä. Onhan se kuupa jostain kohtaa sen verran, mutta omaan takaraivoa runsaasti juuri sillä kohtaa, jossa tykkään lakkeja pitää. Armeijassa etsittiin aikoinaan pitkään sopivan kokoista karvareuhkaa.

TuplaO
07.07.2015, 19.32
Tuttu ongelma tässäkin päässä. Cervelo Test Teamin tiimilippikset sopi meikäläisen päähän, koska olivat jostain syystä tavallista tilavampia. Otsaan jää punainen raita, ja sitä rataa, mutta se on pieni paha. Noita tulikin sitten haalittua se vajaat kymmenen kpl. Kaikki vielä käytössä, mitä nyt valkoiset versiot vähän kellastuneina ja mustat enemmän tai vähemmän haalistuneina. Noita tuskin kyllä mistään enää löytää.

Pakko isopäisen päästä kokeilemaan, tai on puhdasta arpapeliä (ja arpa useimmiten häviävä).

fiber
14.07.2015, 19.08
XXL:ssä on Craftin valkoisia lippiksiä. Mahtui hyvin eikä hintakaan ollut kuin 9,90 €.

lastumaki
14.07.2015, 23.11
Kiitos vinkistä. Täytyy käydä kokeilemassa, kunhan lomalta kotiudun.

lastumaki
23.07.2015, 22.24
Oli muuta tilattavaa xxl:stä, joten tuo Craftin lippis päätyi tilaukseen tarjoushintaan 5 €. Ja sehän menee päähän. Hieman tiukka, mutta eiköhän tuo löystyne. Fiberille kiitokset vinkistä!

koedi
24.07.2015, 07.54
Mistä lippis isoon päähän? Kaikki onesize hatut ovat liian pieniä. Walzcaps saattaisi olla passeli, mutta hinta on aika kova jenkeistä tilatessa.

Kaksi Walzcapsin lakkia (cotton & moisture wicking) on ollut käyttössä parisen kuukautta ja molempiin olen tyytyväinen. Pysyvät päässä eivätkä purista. Lippa voisi olla hieman jäykempää materiaalia, jotta sen saisi tarvittaessa nostettua helpommin pystyyn.

Eipä siinä mikään muu auttanut kuin tilata kun oma pää on 62 cm ympärysmitaltaan.

pätkä
11.05.2016, 20.51
Castellin Performance Cap on venyvää materiaalia. Sopii varmasti isompaankin kuulaan. Joku toinen Castellin lippis, jota käytän, ei veny yhtään. http://www.wiggle.co.uk/castelli-performance-cap/