Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Alle 10e sisäkumit, mitkä kestäviksi havaittuja?

Perusmies
04.07.2015, 20.47
Viime kesänä vaihdoin muutamat sisäkumit. Suurinpiirtein eri merkkiä joka kerta. Tiedä sitten mikä oli syy hajoamiseen. Ankara totuus on, että meikeläisellä on elopainoa yli 100kg.Vannenauhassa ei mielestäni ollut vikaa. Painetta oli mun mielestä normaalisti. Ajoin lähinnä asfaltilla. Kysymys, mitkä sisäkumit yleisistä Suomesta saatavilla olevista malleista on havaittu selvästikin (sekä painoa että tietä) kestäviksi, vai onko mikään.

Continental
Schwalbe
Michelin
Maxxis
Red Cycling
Mitroc
tms.

Ei tarttis kun löytää vaikka yksi malli/merkki, josta paljon hyviä kokemuksia, mutta ei se minusta yli kymppiä sais maksaa, ellei ole käytännössä ikuinen. Meikeläisen tavisnäkökulmasta sisäkumilla ei ole mitään muita ominaisuuksia kuin kestävyys ja hinta.

Kiitos etukäteen!

miku80
04.07.2015, 21.06
Kyllä sillä ulkorenkaalla ja sen pistosuojauksella on kestävyyden kannalta suurempi merkitys kuin sillä sisärenkaalla. Vielä kun käytetään oikeita rengaspaineita niin vältytään vanteellelyömiseltä ja täten taas sisärenkaan puhkomiselta.

Perusmies
04.07.2015, 22.02
Kyllä sillä ulkorenkaalla ja sen pistosuojauksella on kestävyyden kannalta suurempi merkitys kuin sillä sisärenkaalla. Vielä kun käytetään oikeita rengaspaineita niin vältytään vanteellelyömiseltä ja täten taas sisärenkaan puhkomiselta.

Voipi se olla noinkin. Viime kesän lopulla jossain vaiheessa vaihdoin takaulkorenkaaksi Continental Tourriden Prismasta. Sisärengas taas on joku nimetön(tai nimi oli vain paketissa), se saattoi olla merkkiliikkeestä. Toivotaan että ne kestää. Mietin sitäkin, että takarenkaalle tullee enemmän painoa ja sitä kautta rasitusta. Sisärenkaassa on vain kokomerkintä 37/47-622 mutta ei paineesta mitään. Ulkorenkaasta (Tourridesta) näyttää löytyvän maksimipaine 4.5 bar, ilmeisesti mun kandee pumpata suurinpiirtein maksimi.

miku80
04.07.2015, 22.16
Painesuositus lukee ulkorenkaan kyljessä, tuossa renkaassa muistaakseni jotain 4 - 6 bar.. Tuossa pistosuojaus on kevlarnauha kun taas paremmissa renkaissa esim. Schwalbe marathon plus on 5mm vahvike mikä on huomattavasti parempi, mutta toki tuostakin saa sen kiven porautumaan läpi kun aikansa pyörii renkaan mukana..

Perusmies
04.07.2015, 22.18
Tossa Tourridessa hinta oli lompakolla sopiva (alle 18e) ja mun ajo on perusajoa, joten siihen taitaa olla aika jees.

miku80
04.07.2015, 22.32
Jos tourridella puhkoo pari sisuria ja marathonilla ei yhtään niin ollaan kustannuksiltaan tasoissa ja vitutuksen määrä reilusti vähempi jos ei ole kumeja puhkonut :)

Perusmies
04.07.2015, 22.59
Jos tourridella puhkoo pari sisuria ja marathonilla ei yhtään niin ollaan kustannuksiltaan tasoissa ja vitutuksen määrä reilusti vähempi jos ei ole kumeja puhkonut :)

Muistaakseni ne puhkes edellisellä ulkokumilla pääosin / vain. Se oli joku ikivanha maastorengas.

Perusmies
04.07.2015, 23.03

Muistaakseni ne puhkes edellisellä ulkokumilla pääosin / vain. Se oli joku ikivanha maastorengas. Traumat vain pukkas takas viime alkukesästä, mutta nyt kun mietin, niin taisin saada homman paremmin reilaan kuin muistinkaan tätä kirjottaessani.

Läskimasa
05.07.2015, 02.04
Pojan pyörästä paikkasin renkaan 4 kertaa toissa kesänä, kunnes ostin Biltemasta itsepaikkautuvan sisuskumin:
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Varaosat/Vanteet-ja-renkaat/Pistonkestavat-renkaat-ja-putket-2000019378/ (http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Varaosat/Vanteet-ja-renkaat/Pistonkestavat-renkaat-ja-putket-2000019378/)
Polkupyörän sisäkumit, itsekorjautuvat. Erittäin ilmatiiviit ja laadukkaat polkupyörän sisäkumit. Kumit on täytetty paikkausnesteellä, joka tukkii pienet reiät heti niiden syntyessä.

Ei oo tarvinnu paikkailla sen jälkeen. Eli tän kokemuksen perusteella toimii.

jarit
05.07.2015, 07.47
Minulla oli viime kesänä ja hieman kovemmassa tilanteessa (alamäki, käännös), meni muutama sisuri. Kertaakaan en mielestäni ajanut kiveen, enkä löytänyt renkaan pinnasta mitään. Aina tarkistin vannenauhan ja vanteen eikä sieltäkään mitään poikkeavaa löytynyt, joten uutta sisuria alla ja ajamaan. Kesti aikansa mutta ei kauaa. Viimeisellä kerralla tarkistin myös ulkorenkaan sisäpinnan huolella ja sieltä se syy oli: kevlar-vahvikekuidut tulivat jo läpi sisäpuolelle ja puhkoivat sisureita. Uusi ulkorengas alla ja ongelma poistui.

Perusmies
05.07.2015, 08.51
Viimeisellä kerralla tarkistin myös ulkorenkaan sisäpinnan huolella ja sieltä se syy oli: kevlar-vahvikekuidut tulivat jo läpi sisäpuolelle ja puhkoivat sisureita.

Muistatko kuinka vanha suurinpiirtein ulkokumi oli tossa vaiheessa ja mikä merkki.

Perusmies
05.07.2015, 08.56
Kumit on täytetty paikkausnesteellä, joka tukkii pienet reiät heti niiden syntyessä. Hinta on yllättävän edullinenkin, jos kerran toimii.

Nana
05.07.2015, 12.08
^
Olen kuullut noista hyvin monenlaista kommenttia. joku täälläkin kertoi, että oli reikä tullut niidenkin kanssa ja oli kotiin pitänyt lähteä ja samantyyppistä olen kuullut muiltakin, että se ei todella välttämättä korjaa kaikkia reikiä, mutta se täytyy vielä siivota pois se töhnä renkaanvaihdon yhteydessä.
Veikkaisin, että näistä on hyvin, hyvin pienten reikien kanssa mahdollisesti apua, mutta hiukankaan isommat tyhjentää renkaan. En ainakaan näillä kommenteilla mitä kuullut, itse olisi vielä tollaisia hommaamassa. Mieluummin tavan sisuri, jonka voi hajotessa vaan vaihtaa toiseen, eikä tarvitse siivota koko kiekkoa.
Sisurin talkitseminen voi olla ihan hyvä keino lisätä sen kestävyyttä, sehän tekee semmoisen liukkaan kalvon sisurin pintaan, eikä ehkä ihan niin helposti hajoa.
Itselläni ei ole mennyt vielä yksikään sisuri rikki, käytössä on ollut Contin ja Scwalben sisureita, mutta painan kyllä selvästi vähemmän, alle 50, mikä varmaan vaikuttaa jossain määrin.

Läskimasa
05.07.2015, 12.36
^Sormin hypisteltynä ei siellä tunnu olevan mitään "litku"-olomuodossa olevaa, eli en usko että mitään sotkua tulis isommastakaan reiästä. Luulen että joku orapihlaja-aidan piikki se on renkaita pojalla puhkonut, sellaseen tuntuu toimivan.

Eipä olis kallis kokeilu, enkä usko että sen sotkuisempi kuin tavallinenkaan.

Nana
05.07.2015, 12.50
Minä olen ymmärtänyt noista puheista, että se kuivahtaisi tai muuten juuttuisi sinne renkaan sisään se paikkausaine ja että sitä joutuisi renkaan vaihdon yhteydessä ihan irrottelemaan, kuka mitenkin. Itsellä ei tosiaan ole kokemuksia tästä, mutta olen aika monelta kuullut, että reikiä tulee edelleen. Mutta tosiaan yhtälailla osa kehuu, että ei tule, joten summa summarum, varmaan auttaa tietyn tyyppisiin reikiin ja eihän se toki mahdottoman kallis kokeilu ole. Jos ei miellytä niin palaa normisisureihin sitten.

Smo
05.07.2015, 13.30
Eikö noi painanu ku tauti?

Läskimasa
05.07.2015, 13.46
^Riippuu mihin vertaa, 70 g:n maantiepyörän kortsuihin vai 615 g:n läskin sisuriin. Ei tainnut olla merkitystä aloittajalle onko 150 tai 250 g.

nure
05.07.2015, 14.00
^Olen yleensä käyttänyt keveitä ja ei sen kummemmin puhkea kuin painavatkaan. kaikki kiinni vain päälirenkaan kestävyydestä.

Perusmies
05.07.2015, 14.36
Mulla vahvistuu tästä kokonaisnäkemys, että jos on
- pistosuojattu, kunnossa oleva ulkorengas
- halpista vain hiukan parempi sisäkumi n. 5-8e,
- vannenauha kunnossa ja
- oikeat paineet omaan painoon nähden,

niin voi jo ajaa aika huoletta, kun puhutaan tavallisesta pyöräilystä eikä mistään maastopyöräilyistä. Eli ei niinkään yksi supertekijä, vaan kaikki nuo neljä, ulkorenkaan ehkä ollessa silti tärkein tekijä. Eli vaikka kaikki oliskin lopulta kiinni ulkorenkaasta, niin kun ei voi välttämättä tietää, niin noin paras.

Ja onhan se tavallaan loogisempaa että ulkorengas kestää ja estää pistot.

aaltju
05.07.2015, 18.39
Väittäisin kyllä että sisärenkaalla ei ole juuri minkäänlaista merkitystä piston aiheuttamissa puhkeamisissa. Kaikki ne puhkeaa kun terävällä tökkii ja kun se terävä on läpäissyt ulkorenkaan peli on menetetty oli sisuri mikä hyvänsä... lienee sama puhkeaako sisuri yhden vai viiden kierroksen aikana, se puhkeaa kuitenkin. Sisurilla on merkitystä asennelman painoon, rullaavuuteen, ilmanpitävyyteen jne, mutta ne taisivat kysyjälle olla yhdentekeviä.

Mitä taas Continental Tourrideen tulee niin on muuten sysipaska rengas lähes joka suhteessa. Joskus erehdyin baaripyörään sellaiset ostamaan, mutta kauan en jaksanut niitä katsella. Mikä tahansa Bilteman tai Motonetin kympin halvempi merkitön rengas on vähintään yhtä hyvä... melkein petoksen makua että laatumerkin alla myydään aivan käsittämätöntä intiassa tehtyä kuraa.

Lähetetty minun MediaPad T1 8.0 Pro laitteesta Tapatalkilla

nure
06.07.2015, 18.56
Jos varman päälle haluaa pelata niin työmatkapyörässä Foss:n sisurit, ei edes pahan hintaiset ja ne kyllä kestää...

via
24.07.2015, 13.21
Mitä taas Continental Tourrideen tulee niin on muuten sysipaska rengas lähes joka suhteessa. Joskus erehdyin baaripyörään sellaiset ostamaan, mutta kauan en jaksanut niitä katsella. Mikä tahansa Bilteman tai Motonetin kympin halvempi merkitön rengas on vähintään yhtä hyvä... melkein petoksen makua että laatumerkin alla myydään aivan käsittämätöntä intiassa tehtyä kuraa.

Lähetetty minun MediaPad T1 8.0 Pro laitteesta Tapatalkilla

mulla on muutama vuosien ikäinen Tourride ympärivuotisessa käytössä - ei valittamista, ehkä laatu on muuttunut, loppuun myynnistä vitosella aikanaan sain, jäi harmittamaan silloin etten ostanut useampia

Kahvupaussi
24.07.2015, 16.22
Mulla on ollut muutama Michelin Airstop ja mielestäni niissä pysyy ilmat hyvin.