Näytä tavallinen näkymä : Shimano Deore XT takavaihtajien erot
Hankinnassa olisi uusi takavaihtaja maastopyörään. Takapakka mulla on kymmenrattainen. Oon päätynyt XT sarjan vaihtajaan. Pakan uusin jo keväällä samaan sarjaan. Sen verran oon jo saanut selvitettyä, että ilmeisestikin tarvin pitkä häkkisen vaihtajan koska mulla on edessä kolme ratasta. Nyt vain ihmetyttää, että mitä eroa on XT RD-M781 ja XT RD-M786 vaihtajamalleilla? Shimanon omat sivut ovat surkeat ja muualtakaan netistä ei tietoa oikein löytynyt. Osaisiko joku guru valaista minua aiheesta?
786 on plus ominaisuudella. Sillä ketjut ei heilu ylösalas niin paljoa.
Mikä XT-vaihtajan on-off kytkimen funktio, joka lukitsee vaihtajan paikoilleen? Kannattaako aina pitää lukittuna?
Helpottaa kiekon irrotusta esim rengasta vaihdettaessa.(off asento)
Ajossa On asento,ketjut ei rämise.
Mikä XT-vaihtajan on-off kytkimen funktio, joka lukitsee vaihtajan paikoilleen? Kannattaako aina pitää lukittuna?
Ajaessa kannattaa pitää päällä. Poiskytkeminen helpottaa esimerkiksi kiekon asentamista paikalleen tai muuta huoltoa.
Gargamel
10.07.2015, 14.57
Kuinka tuo plussan "jarru" tai kytkin tjsp. toimii etuvaihtajaa käytettäessä tai takajouston vaatiessa ketjun pidentymistä? Juuri tuon ketjun hakkaamisen vuoksi olen itsekin harkinnut sellaiseen päivittämistä.
Edit: Säätöohjeisiin tutustumisen jälkeen päädyin siihen, että se on kitkajarru joka ei varsinaisesti estä liikettä, vain jarruttaa sitä. Ts. häkki voi edelleen liikkua em. tarpeisiin, mutta se vaatii vain enemmän voimaa. Correct?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.