PDA

Näytä tavallinen näkymä : Ajopaita maastoon

TP73
24.06.2015, 13.21
Alkoi taas ajo maastossa kun saatiin isompi porukka kasaan ja paita pitäisi nyt hankkia. Hihat sais olla pitkät.
Vaihtoehtoja ja kauppoja on, miten sopii crossi-paita pyöräilyyn kun niitäkin edullisesti tarjolla esim. Fox, O'neal, Thor.
Onko crossi-paidat mitoitukseltaan väljempiä suojien takia? Itse mitoissa 173-67 ja koko 50/M :)

jperala
24.06.2015, 13.30
Troy Lee paidat sopivan väljiä myös, jos tykkää värikkäistä paidoista.

nure
24.06.2015, 18.54
TLD:n ajopaitoja jonkin verran kaapissa, noissa crossityyppisissä hieman tuota "suojavaraa" muttei itsellä ainakaan koot vaihtele tyypin mukaan, XL on aikuiselle ihan mukava.

TP73
25.06.2015, 11.54
Kokeillaan miten sopii. Tilasin http://www.wandamotor.fi/index.php One Industries paidan 24€ + 8€ tk.

Juipp4
25.06.2015, 23.48
Motocross paidat jouduin ainakin itse hommaamaan isompina kun normisti jos suojat halusi alle... Eli mulla toiminut sama koko kuin normi vaatetuksessa eikä ole ollut liian väljä tai tiukka.

nure
26.06.2015, 23.20
Toisaaltaan ei perus maasto ajelussa mitään erityisiä paitoja tarvi, kunhan on mukavat normaalit ajopaidat. Suojatkin kuuluu lähinnä rajumpaan ajoon...

perttime
27.06.2015, 11.27
Minä olen suosinut maastossa urheilukaupan alennusmyynnistä löytyneitä "juoksupaitoja". Olennaista on materiaali, joka ei tunnu märältä rätiltä, kun tulee hiki. Pitkähihaisena tosin on pyöräkaupan alennusmyynnistä löytynyt TLD:n DH-paita.

T_2
27.06.2015, 12.55
Olennaista on materiaali, joka ei tunnu märältä rätiltä, kun tulee hiki. Tähän toimii ohut ihonmyötäinen trikoopaita oikein hyvin, päällä voi sitten pitää mitä vaan fiiliksen mukaan. Joillain saattaa toki ylimääräinen aluspaita lämmittää liikaa, mutta mulla ei ole tämmöistä ongelmaa kesähelteilläkään.

Maastosta ja ajotavoista riippuen pitkähihainen ajopaita saattaa olla välttämätön. Muutaman kerran on käsitaive(käsitaite?) mennyt pahasti verille, kun on tullut kovassa vauhdissa osumia polun vieressä oleviin puunoksiin.

TP73
28.06.2015, 13.08
Nyt paita toimitettu. To tilattu, Pe iltana lähti tulemaan ja La aamupäivällä perillä. Merkki, malli ja koko oikein mutta ei se minkä tilasin. Kyseistä paitaa ei ole edes myynnissä? Pidän paidan kun muuten ihan siisti "musta" mutta laitan reklamaation toimituksesta.

Pexxi
28.06.2015, 16.33
Maastoon ei muuten kannata laittaa ohutta pitkähihaista kesäpaitaa joka on semmoista verkkoneulostyyppistä. Hihat on aika nopeasti ihan nukkavierut.