Näytä tavallinen näkymä : Löytyykö tietoa XB3-neukkupyörästä?
Osaako joku kertoa XB3-merkkisestä neuvostoaikaisesta pyörästä jotain? Itse tiedän vain, että pyörä on länsimaisten aakosten mukaan HVZ eli Harkov Velasipedi Zavod ja pyörä on todennäköisesti 70-luvulta. Käsiini on päätynyt tällainen ja haluaisin siitä tietoa mahdollisimmman paljon - myös sen löytyykö tällaisille pyörille ostajia jos sen päätän myydä?
Kuvia olisi koneella muutama, mutta ilmeisesti tähän ei sellaisia voi liittää.
Jos et saa ladattua niin netissä näköjään kuvia, etsi jos löytyy sopiva ja lataa linkki.
Ihan vastaavasta en ole netistä löytänyt kuvia ja samalla olisi näkynyt pyörän kunto. En myöskään tiedä pyöristä mitään, joka vaikeuttaa kuvailemista ja kuvien etsimistä. Mutta onhan se hyvä, että on edes jotain kuvia, joten...
http://i385.photobucket.com/albums/oo298/mkkko/Polkupyora/IMG_1218.jpg
Pyörä on kutakuinkin tällainen... ehkä.
http://i974.photobucket.com/albums/ae225/pablolaune/IMG_0057.jpg
Tällainen merkki löytyy.
http://lp1.pinkbike.org/p4pb6672836/p4pb6672836.jpg
Löytyskö tuosta listasta
http://velomasterclass.ru/katalog-velosipedov-xvz/
Kiilakeskiö, hyi helvetti! Pikku broideilla oli tuon kaltaiset aikoinaan, Turussa joku kodinkoneliike myi. Jos joku senkaltainen niin täyttä kuraa. Toisen ko. pyörien rungoista putsasin ja maalasin, rakensin 6-vaihteiseksi suoralle tangolle, oli aika projekti silloin kun noiden laakerien saaminen oli ongelmallista outojen kierteiden vuoksi siihen aikaan.
Itse runko ei ollut mitenkään surkea, suoraa kopioitu jostain länsimäisestä mutta pikkuisen Tsekki Favoritia painavampi ja haarukka oli tosi löysä...
Joku sinkulanrakentaja voisi ottaa aihioksi jos kauniisti pyydät...
Löytyskö tuosta listasta
http://velomasterclass.ru/katalog-velosipedov-xvz/
Hyvä lista, kiitoksia siitä.
B542 löytyy tarrana rungosta eli ehkä kyseessä on tämä
http://velomasterclass.ru/sportivnyj-velosiped-v542/
Pitänee laittaa myyntiin jo joku vaikka haluaisi tästä lähteä rakentamaan.
Hääppönen
04.06.2015, 14.16
Noilla ajeli aikanaan vain vahvan vakaumuksen idän suuntaan omaavat. Eivätkä nekään kehuneet. Poijun painona voi toimia, ennenkuin ruoste hävittää. (Ei millään pahalla:)).
On tosiaan melko huumorintajuinen tyyppi kun tuollaisen kuvan edes viitsinyt laittaa, upea satulan asento. Eturattaat taitaa olla 52/62 tai jotain, suoraan aroilla polkemista varten.
Älä pyydä liikoja ettei jää nurkkiin seisomaan ;-)
hannupulkkinen
04.06.2015, 20.57
Noilla ajeli aikanaan vain vahvan vakaumuksen idän suuntaan omaavat. Eivätkä nekään kehuneet. Poijun painona voi toimia, ennenkuin ruoste hävittää. (Ei millään pahalla:)).
Minä ajelin tuollaisella 70-luvulla opiskeluaikoina. Pisin lenkki taisi olla 250 kilsaa. Kolme vaihetta taisi olla. Ihan hyvin kulki. Mutta kun sitten oli varaa ostaa Bianchi niin taivas aukeni.
^Tuossa pätee juuri sääntö että niin kauan huonokin on hyvä kun et paremmasta tiedä.
Hääppönen
04.06.2015, 22.59
Fillaristin perussääntö: paras pyörä on se, mikä on alla ajettavana. :D
^Mä oon luullut että paras pyörä sillä kaverilla joka just ohi pyyhkäisi... ;-)
Pisin lenkki taisi olla 250 kilsaa. Kolme vaihetta taisi olla.Tuosta olisi pitänyt saada jo työn sankarin mitali. Itselläni myöskin sama peli 70-luvulla. Surkea peli kulkemaan ja aina hajalla. Parasta siinä oli nahkainen työkalulaukku ja siellä olleet työkalut. Niille oli paljon käyttöä.
Siihen aikaan kaikkiin Neuvostoliittolaisiin kuului työkalut hintaan, aivan tarpeeseen kylläkin.
Penniäkään ei ole kiinni, joten pyörän dumaaminen ei haittaa pätkääkään. Tietoa aiheesta ei tunnu löytyvän juuri keneltäkään, mutta käyhän ne mielipiteetkin...
Kiitos siis niistä.
Tuoltahan löytyi vanha ketjukin samasta aiheesta: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?42852-Ven%E4l%E4inen-kilpapy%F6r%E4-70-luvulta
Tästä blogista löytyy tarinaa Pääskysestä: http://kyostisalovaara.blogspot.fi/2012/08/nyt-alkoivat-pyorailyn-juhlaviikot.html
Kyllähän noita juttuja lukiessa palautuvat omatkin kokemukset elävinä mieleen.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.