PDA

Näytä tavallinen näkymä : Vitus Bikes Dee 290

Liikuva shikaani
23.05.2015, 23.45
Halpa yleispyörä hakusessa ja näitä kahta katsoin http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/vitus-bikes-dee-290-city-bike-2015/rp-prod120678 http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/vitus-bikes-dee-29-city-bike-2014/rp-prod84760

Mitä eroa noilla on? runko geometriassa jo silmäkin näkee eroa mutta ihmetyttää kun vanhempi malli on lähtöhinnaltaan selkeästi kalliimpi ja vielä alennuksen jälkeenkin, osista en juuri eroa löydä?

Onko kellään kokemusta ko. pyöristä?

noniinno
24.05.2015, 10.36
Enpä usko, että geometriassa olisi eroa, kuvissa on erikokoiset rungot. Ostin tuollaisen 2014- mallin heräteostoksena viime syksynä. Hyvä hinta-laatu -suhde. Ajoasento on melko korkea, mutta sehän on makuasia. 2015-mallissa taitaa olla riseri vaihdettu jo flättitankoon. Kannattaa kuitenkin huomioida, että kyseessä ei ole maastopyörä: takahaarukka on pitkä, ohjauskulma on jyrkähkö, vaakaputki lyhyehkö, välitys on pitkä ja haarukat ahtaita kunnon maastorenkaalle. ISP tuohon vielä joten kuten mahtui, kun orkkisvanteet olivat kapeat. Itse ajelin tuolla syksyn maantielenkit mutta ei soveltunut minulle talvikäyttöön, olisi pitänyt päivittää liikaa osia. Yleiskäyttöön hyvä pyörä, johonkin soratielenkkeilyyn myös oivallinen.

Liikuva shikaani
24.05.2015, 10.59
Juuri sellaiseen satunnaiseen työmatka,polku ja varapyöräksi suunnittelin. mistähän tuo hintaero sitten johtuu? palautteista luin jonkun kommentoineen että vanhempi olis ollu parempi mutta ei selväksi käynyt tarkalleen ottaen että miksi.

Loook
24.05.2015, 17.55
Erinomainen suunnittelemaasi käyttöön. Itsellä tuo 2014 vuoden malli, ainakin kammet ovat FSA:n erona tuohon 2015 malliin. Mekaaniset levyjarrut oli omaan makuun hieman tehottomat joten investoin 80€ Avid Elixireihin ja johan pysähtyy. Nopeasta 8 päivän toimituksesta plussaa CRC:lle.

Liikuva shikaani
24.05.2015, 19.44
Onko nuo FSA:n kammet paremmat? Outo on tuo hinnoittelupolitiikka:seko:

Loook
24.05.2015, 20.05
Jaa-a, en tiedä paremmista eiköhän asiansa aja nuo 2015 mallin "merkittömätkin". FSA:lla näyttäisi olevan yksi piikki enemmän rattaassa. Olisiko joku myynnin kasvattaminen takana kun hintaa on laskettu tälle vuodelle?

Penseilijä
25.05.2015, 14.31
Itseä kiinnostaa myöskin ko. mankeli arkikäyttöön. Ajattelin tilata hydrauliset suorilta, mutta ehkä testaan nuo Promaxit vielä. Itsellä on kaapissa kanisteri Shimpan mineraaliöljyä, niin voisi ehkä Deoren levareihin kallistua. Voi kyllä olla ettei noita stock-levyt oikein pelitä Deoren kanssa. Käsittääkseni Shimanon jarrusylinterit sopii vähän huonosti muiden valmistajien levyjen kanssa.

Loook, onko sulla Promaxin levyt vielä Elixirien kanssa käytössä?

Loook
25.05.2015, 16.58
Joo Promaxin levyt jätin ja toimii Elixir 1 satulan kanssa ihan jees. Jos on hydraulisiin tottunu niin aika kankeet on nuo mekaaniset. Kahvat mulla on Elixir 5 kun tommosen paketin halvalla CRC:ltä sai.

Kokoa pähkäilin 177 senttisenä 16" ja 19" väliltä ja päädyin 16" eikä tunnu ollenkaan liian pieneltä. 180cm pitkä kaverikaan ei testilenkillä valitellut ahtaaksi.

Penseilijä
25.05.2015, 20.32
^Ok, tänks! Itse olen vajaa 170, joten kokopolitiikka on aika selvä :)