Näytä tavallinen näkymä : Sopivaa cyclocrossaria
funky_albert
23.05.2015, 23.26
On tullut kokeiltua ja kyseltyä ensimmäisen cyclocrossarin perään jo tovin ja potentiaalisia vaihtoehtojakin on jo muodostunut (olen saanut kaikista tarjouksia 1400€-1500€ välille):
- Cannondale CAADX 105 DISC 2015 (http://www.sellonpyora.fi/tuote/879)
- Kona Rove (http://www.bikeshop.fi/Kona_Rove/ekauppa/pKOROV/)
- Giant TCX advance Pro 2 2015 (http://www.cyclecenter.fi/product/1416/hiilikuituinen-giant-tcx-advance-pro-2-2015)
- Merida CC 700 (http://www.99bikes.com.au/bike15-merida-cyclo-cross-700-black-red-white)
Mielipiteitä, ehdotuksia?
Runkojen kokojen kanssa on tosin ollut hieman säätöä, sillä olen itse 170cm ja pienimmät rungot ovat olleetkin hieman kiven alla.
Ulkorengas
24.05.2015, 06.34
Paha sanoa, kun et kerro mitään pyörälle asetettavista vatimuksista. Ei ole hyvää tai huonoa pyörää. On käyttötarkoitukseen paremmin tai huonommin sopivia pyöriä.
On tullut kokeiltua ja kyseltyä ensimmäisen cyclocrossarin perään jo tovin ja potentiaalisia vaihtoehtojakin on jo muodostunut (olen saanut kaikista tarjouksia 1400€-1500€ välille):
- Cannondale CAADX 105 DISC 2015 (http://www.sellonpyora.fi/tuote/879)
- Kona Rove (http://www.bikeshop.fi/Kona_Rove/ekauppa/pKOROV/)
- Giant TCX advance Pro 2 2015 (http://www.cyclecenter.fi/product/1416/hiilikuituinen-giant-tcx-advance-pro-2-2015)
- Merida CC 700 (http://www.99bikes.com.au/bike15-merida-cyclo-cross-700-black-red-white)
Mielipiteitä, ehdotuksia?
Runkojen kokojen kanssa on tosin ollut hieman säätöä, sillä olen itse 170cm ja pienimmät rungot ovat olleetkin hieman kiven alla.
Ottaisin tuon lukemani perusteella. Ylistetty mm. Cycling Plus lehdessä ja netinkin revikoissa. Vieläpä sun kokoakin: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/57006/fmcfq/GT-Grade-Alloy-105-51-cm
funky_albert
24.05.2015, 09.01
Paha sanoa, kun et kerro mitään pyörälle asetettavista vatimuksista. Ei ole hyvää tai huonoa pyörää. On käyttötarkoitukseen paremmin tai huonommin sopivia pyöriä.
Sori! Jäi tosiaan yksi oleellisimmista eli haen kevyttä ja ketterää pyörää sekä päivittäiseen käyttöön työmatkoille että vapaa-ajan vääntöön kaupunkialueella ja rentoon reissailuun kavereiden kanssa.
noniinno
24.05.2015, 09.12
Giant on täysiverinen kisapyörä. Ei saa loksuja kiinni, eikä satulatolppaan saa kiinnitettyä mitään lamppua isompaa. Omassa lajissaan kyllä loistava, kuin nopealla maantiepyörällä ajaisi, mukavuus on ihan omaa luokkaansa. On herkkä kääntymään. En ole muita kisakrossareita juuri ajanut, mutta tämä on kuin roadpyörä krossirenkailla.
edit: korjaan vielä, että tilaa loksuille on mukavasti, mutta kiinnityspisteet puuttuvat. Pellepeloton kyllä asentaa tuohonkin. Pyöreätä putkea ei laitteesta tosiaan löydy tankoa lukuunottamatta, satulatolppa on D-kirjaimen muotoinen poikkileikkaukseltaan.
Ottasin giant tcx:n(hiilari runko)...
^Giantille kanssa pointsit.
Giantissa mekaaniset levyjarrut, eikö ne ole vähän "last century"?
Giantissa mekaaniset levyjarrut, eikö ne ole vähän "last century"?
Meinasitko langattomia kaikkiin laittaa ?
noniinno
24.05.2015, 10.53
Giantissa mekaaniset levyjarrut, eikö ne ole vähän "last century"?
Eiköhän kaikki osat ole päivitettävissä. Mistä muuten löydät tuohon hintaluokkaan (alle 1500€) kuiturunkoisen ja tolppaisen, 105 -osilla varustetun cyclon hydr. levyillä?
TRP:n HY/RD vaijerikäyttöisiä nestelevareita en itse laske hydr. jarruiksi, enkä noita omaan pyörääni ottaisi mistään hinnasta. Molempien systeemeiden huonot puolet yhes koos. Muutenhan tuo linkkaamasi GT on todella kova paketti ja sopii kysyjän tarpeisiin loistavasti.
Giantin mekaaniset "molemmilta puolin vetävät" jarrut ovat kyllä mekaanisten eliittiä. Pidän noita parempina kuin aikaisemman cyclon bb7 -jarruttimia. Mutta kukapa ei omaansa kehuisi.
Eikä tuota GT:tä saa tuohon hintaan yhtikäs mistään muualta. Jarrujen revikka: http://www.bikeradar.com/gear/category/components/brake-calipers/product/review-trp-hy-rd-cable-hydraulic-road-disc-brakes-47188/
Miksi minun pitäisi löytää jostakin hiilaricyclo nestejarruilla alle 1500€ hintaan? :D
funky_albert
24.05.2015, 11.26
Damn, tännehän tuli ihan hyvää pohdintaa! Giant näyttää näköjään keräävän kaikista eniten huomiota, joten pitää käydä testaamassa vielä seuraavalla vkolla uudestaan ja kyselemässä hintojen perään. Helsingissä taidettiin tarjota S-kokoa jo 1400€:lla, mutten ollut vielä kokeillut monia malleja, joten jätin pyörän liikkeeseen. Nmut, virheitä sattuu ja näin..
JohannesP
24.05.2015, 11.27
TRP:n HY/RD vaijerikäyttöisiä nestelevareita en itse laske hydr. jarruiksi, enkä noita omaan pyörääni ottaisi mistään hinnasta. Molempien systeemeiden huonot puolet yhes koos.
Valases vähän... Miten noi on sit huonommat kuin täysin mekaaniset? Mitä itse oon hitusen tutustunut niin ei ole silmiin sattunut mitään erityisiä ongelmia ja arvosteluissa kehuttu.
noniinno
24.05.2015, 12.10
^ No kun noissa on se neste sekä vaijerit. Mieluummin jompi kumpi. Ostaa suoraan sitten kunnon nestejarrut, eikä tuollaisia sekasikiöitä. Turhan monimutkaista mielestäni. Jokainen tietysti saa muodostaa asiasta oman mielipiteensä ja tuoda sen täällä julki. Mielipidettähän kysyttiin.
jester112358
24.05.2015, 12.47
Ottaisin tuon lukemani perusteella. Ylistetty mm. Cycling Plus lehdessä ja netinkin revikoissa. Vieläpä sun kokoakin: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/57006/fmcfq/GT-Grade-Alloy-105-51-cm
Onpahan pyörä! Näemmä ei löydy omaa kokoa verkkokaupasta. Haarukat näyttää aika kapoisilta, mahtuuko tohon jotkut nastakumit, jos meinaa talvella pistellä menemään?
edit. "You can put super fat tires to it", joten mahtunee x)
noniinno
24.05.2015, 13.28
^Varmasti ovat hyvät, kuten hyvät täysmekaanisetkin.
Esim. Avidin BB sarjan jarrut aivan toimivia, ei pahammen häviä hydraulisille.
PuffySticker
24.05.2015, 13.40
Lahdessa kauppias Leppänen suositteli mulle GT Gradea jokapaikan cyckloksi. Tonni tuosta pyörästä vaikuttaisi mielestäni aika hyvältä diililtä. Ulkonäkökin tuossa on mielestäni aika kohillaan. Ja kyllä, tuohon pitäisi sopia nastagummi.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.