Näytä tavallinen näkymä : Oakley Jawboneista maali pois?

Kehyksistä tarviis saada maali pois. Millä konstilla onnistuu ilman, että tuhoaa kehyksiä? Tarkoitus on jättää ne sitten mattamustiksi.
Mitä jos maalaisit vaikka spraylla ne mustiksi?
JPK-works
15.05.2015, 20.34
Onko Oakley maalattu, eikä läpivärjätty? Kemikaaleilla voi sulaa maalin mukana kehys eli lähtisin itse kokeilemaan hiomalla. Mutta pohja/tartuntamaali ja loppuväri voisi olla toimivampi. Maalien kanssa pitää vain suojata saranat ja linssien kiinnityskohdat. 
Olisiko helpompaa tilata mattamustat?
Kun halutaan nimenomaan mattamustaa, minäkin lähtisin vaan maalaamaan päälle. Ensin huolellinen puhdistus, purku niiltä osin kun järkevää ja tarvittava suojaus. Sitten spray-maalaus. Mattalakka maalin päälle voi suojata maalia kulumiselta aika hyvin.
Kun kukaan ei selvästikään kehtaa kysyä, niin minä voin uhrautua:
MIKSI?
Kun kukaan ei selvästikään kehtaa kysyä, niin minä voin uhrautua:
MIKSI?
Se ei ole nyt oleellista, mutta kun niin kiinnostaa, niin kehyksistä on alkanut hopean värinen maali kulumaan rumasti pois ja alta pilkistää mattamusta. Siksi.
Ovatkos edes aidon kun "maali" hilseilee?
Kun omat jawbonet hommasin, ja erivärisiä kehyksiä katselin, niin ei ollut ainakaan silloin mitään maalattuja vaan kaikki oli värillistä muovia. Ainoat maalatut joihin oon törmännyt oli kaverin alelaarista hommaamat tour de france -malliset. Siinäkin maalia oli vaan niissä raidoissa.
Fairy power spray:tä oon itte käyttänyt maalin poistoon muovista, ja hyvin on toiminut!   Eli ruiskuttelet power spraytä maalin päälle, ja annat vaikuttaa n. 1tunti. Kun maali rupeaa kupruilemaan hammasharjalla harjailee maalit pois ennen kuin huuhtelet vedellä!  Eli maalit pitää saada pois, ennen kuin huuhtelee sen power sprayn pois, muuten se maali jotenkin tarttuu uudestaan kiinni... Olikohan monimutkaisesti selostettu?
Jos oikein varovainen on niin pyyhi asetonilla vanhat pois, ei tarvi sen jälkeen edes pohjamaalausta.
arctic biker
18.05.2015, 08.05
Asetonia kannattaa ensin  kokeilla jonnekin huomaamattomaan paikkaan, saattaa olla turhan ärhäkkää. Vaikka aisan sisäpinnalle ihan pieni tippa ja odota vähän aikaa mitä saa aikaan.

vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.