Näytä tavallinen näkymä : Evancycles & Pinnacle Ramin one
cartmann
12.05.2015, 19.27
Tuli uutena "harrastajana" tilattua otsikon mukainen maasturi Evancyclesistä. Paketti reilussa viikossa perille, siedettävä toimitusaika. Mutta, kuvat kertovat enemmän:
http://i.imgur.com/Ew3b2NU.jpg
http://i.imgur.com/7P3DukD.jpg
http://i.imgur.com/0MZMpsD.jpg
http://imgur.com/a/MgVtM
Mikä tuossa keulassa mättää, ei kai sen tuolla tavalla pitäisi olla? :seko: Tuntuu, kuin tuo alempi laakeri olisi väärän kokoinen. Ei aikaisempaa kokemusta keulan purkamisesta, joten ei mitään hajua mitä ja miten siellä pitäisi osien olla. Keulassa myös pientä klappia kun jarrua vasten nitkuttelee.
Anteeksi uusi viestiketju, mutta ajattelin että näin saa parhaimman näkyvyyden :cool:
Itellä viime vuoden malli ja siinä noin 1mm välys tuossa keulassa. Sulla huomattavasti enemmän. Ja nuo naarmut ja jäljet kyllä on hyvä syy palauttaa koko pyörä ja vaatia uutta tilalle. Olet tietty ihan kunnolla kiristäny ton headsetin?
cartmann
12.05.2015, 19.33
Itellä viime vuoden malli ja siinä noin 1mm välys tuossa keulassa. Sulla huomattavasti enemmän. Ja nuo naarmut ja jäljet kyllä on hyvä syy palauttaa koko pyörä ja vaatia uutta tilalle. Olet tietty ihan kunnolla kiristäny ton headsetin?
Yläkuusiokoloa "kiristetty" sen verran, että tanko ei pyöri tyhjää. Kunnon kiristys sitten noista sivulla olevista kuusiokoloista. Toi "laakeri" jota pidän kädessä, ei asetu tuon alemman mustan osan kanssa mitenkään vaan jää ilmaan, tuntuu olevan liian "pieni" sisähalkaisijaltaan. Onko toi kasattu väärillä osilla, vai miten on edes mahdollista? Luulisi, että Evansin tasoisessa puljussa osaisivat kasata? :D
Varmaan osaakin, mutta olisi mahdottoman helppoa kuvitella että on sormiin tarttunut väärä laakeri. TOISAALTA. Mun Kona Rovessa on härski välys, joka ilmeisesti on normaali. http://2k13.konaworld.com/images/bikes/hires/rove.jpg tuosta kuvasta näkee. Samaa luokkaa kun sulla? Ehkäpä.
cartmann
12.05.2015, 21.00
Ei ton varmaan noin ihan kuuluisi olla. Katsotaan vaikka tuota Crown facen kaverina olevaa stefaa, siinä on selvä upotus tuolle laakerille? Tuo laakeri on sisämitoiltaan niin "pieni", ettei uppoa tuon crown facen päälle mitenkään, vaan jää yläreunan päälle. Eli laakeria ei siis saa mitenkään upotettua niin syvälle, että menisi noihin stefan syvennyksiin. Laitoin Evancyclesille jo yhteydenoton kuvien kera, katsotaan mitä vastaavat. Harmittaa kyllä lähettää pyörä takaisin ja odotella uutta 2-3vko.
Tuossa varmaan ihan oikeasti häikkää osienkin kanssa mutta ongelmasta tuli mieleen oma pähkäily ohjainlaakerin kanssa.
Vaihdoin nimittäin pojan maantiepyörään vähän lyhemmän stemmin. Vaihdon jälkeen en millään saanutkaan enää etupäätä kiristettyä niin että laakerissa ei olisi pientä klappia. Pitkään pähkäilin että missä ihmeessä on vika kun laakereihin ei ollut koskettu ja kaikki kiristetty kuten ennenkin.
Lopulta tajusin uuden stemmin olevan pari milliä vanhaa matalampi. Tämä taas aiheutti sen että speisereitä ei ollut enää riittävän korkeaa pinoa jotta koko paketti olisi kiristynyt loppuun asti. Oli siis niin tiukalla tuo korkeus että ihan pieni madallus sai päällikorkin ottamaan haarukan akseliin kiinni ennen kuin riittävä kiristys saavutettiin. Tätä ei välttämättä huomaa koska varsinkin jos laakerin osat eivät ole heti täysin sisäkkäin, varaa näyttää kyllä olevan.
cartmann
13.05.2015, 15.45
Jos kaikki spacerit laittaa mulla paikalleen, keulaputki jää noin 1cm liian "alas" spacereiden yläpintaan nähden. Joten ei kai tuossa mulla ole enää muuta vaihtoehtoa, kuin että toi alalaakeri on väärän kokoinen?
cartmann
22.05.2015, 10.54
Asiaa ei ole vieläkään saatu hoidettua. Edellisen kerran sieltä ollaan oltu sähköpostitse yhteydessä 16. päivä, vastasin heti. Laitoin sähköpostia myös 18. ja 19. päivä mutta ei ole vastausta kuulunut. Pyörä siis pitäisi saada palautettua ja uusi tilalle. Hintakin on tippunut tässä säätämisen aikana ~100e. Onko tuo asioiden hoitaminen noille nyt oikeasti näin vaikeaa, muilla vastaavia kokemuksia?
Liikuva shikaani
22.05.2015, 13.09
Pahus, mielenkiintoisen oloinen fillari muuten. Liekö maanantai kappale?
...Onko tuo asioiden hoitaminen noille nyt oikeasti näin vaikeaa, muilla vastaavia kokemuksia?
Tuolla ko. kaupan omassa topicissa on JJ:lla kertomusta hankalasta asioinnista.
cartmann
22.05.2015, 13.16
Pahus, mielenkiintoisen oloinen fillari muuten. Liekö maanantai kappale?
Todennäköisesti maanantaikappale eikä siinä mitään, kaikille sattuu välillä mokia. Mutta mun mielestä kannattaisi pitää asiakkaaseen aktiivisesti yhteyttä, jotta tällaiset ongelmat saataisiin ratkaistua nopeasti ja asiakkaalle jäisi positiivinen fiilis kaupoista. Tällä hetkellä päällimmäisenä on vaan vitutus, enkä aio kyllä tilata tuolta enää koskaan mitään.
Tässä nyt on fillari seisonut kämpän lattialla pahvilaatikossa 2-viikkoa kun eivät vastaile posteihin liittyen tuon palautuksen järjestelyyn eikä juurikaan vituta, kun tilasin fillarin sitä varten että sillä pääsisin ajamaan.
Tuolla ko. kaupan omassa topicissa on JJ:lla kertomusta hankalasta asioinnista.
Linkkiä? En äkkiseltään haulla löytänyt.
Linkkiä? En äkkiseltään haulla löytänyt.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?31775-http-www-evanscycles-com
Uusi laakeri ja alakooli ja kovaa ajoa? Tietty tässä vaihtoehdossa täytyy vain sietää lädimaan nettipuljun perseily.
Ei siinä laakerin koossa mitään vikaa ole, sen kuulu olla näin. Se ei saa painua pohjaan, vaan pitää jäädä ”kellumaan” crown race kartion päälle. Samoin yläpäässä, laakerin ja ohjausputken väliin pitää mennä kartio, mikä ei saa mennä ”pohjaan”.
Näyttää suoralta kaulaputkelta. Onkohan laakerit vahingossa mennyt väärin päin, eli alalaakeri ylös ja päinvastoin?
cartmann
22.05.2015, 15.01
Uusi laakeri ja alakooli ja kovaa ajoa? Tietty tässä vaihtoehdossa täytyy vain sietää lädimaan nettipuljun perseily.
Joo, tosta laakerihommasta en ihan satavarma ole. Mutta tuo fillari ei muutenkaan täysin priimakunnossa tullut perille, niin siksi aion tuon palauttaa.
Tuolta vielä kuvia: http://imgur.com/a/MgVtM
Tuo keulan huono istuvuus saattaa johtua myös Crown Facen yläreunassa olevasta vekistä, eikä laakeri sen vuoksi asetu siihen ihan niin kuten pitäisi? Siitä en muistanut kuvaa ottaa.
cartmann
22.05.2015, 16.46
Laitoin sinne nyt vielä kerran yhteydenoton, tällä kertaa ihan palautelomakkeen kautta. Jos vaikka pääsisi hoitamaan asiaa jonkun muun kuin tämän aikaisemman "Samin" kanssa. Laitoin linkit myös kuviin ja sähköpostihistoriaan tapauksen tiimoilta. Sävy oli sen verran kiukkuinen ja tiukka, että saa nähdä mitä vastaavat :D
En kyllä keksi mitään vikaa tuossa keula-asiassa. Kuten yllä jo on kirjoitettu, noin sen tulee istuakin...
Naarmut ovat harmillinen homma, tuo takahaarukan osuma toki vain, ei nuo muut olen minkään arvoinen asia, varsinkaan sen, että pyörä seisoo ajamattomana.
Tarkista Spammilaatikko sähköpostivastausten suhteen, sinne on itsellä mennyt moni ko. kaupan kanssa käyty viestittely.
cartmann
25.05.2015, 12.10
Noniin, uusi yhteydenotto lomakkeen kautta ja johan alkoi tapahtua. Henkilö jonka kanssa aikaisemmin olin hoitanut asiaa, on ilmeisesti ollut poissa töistä, joten siksi ei paljon vastauksia kuulunut. Fillarin nouto sovittu nyt keskiviikolle, saa nähdä kauanko kestää uuden fillarin saaminen.
cartmann
28.05.2015, 12.34
Noniin, uusi yhteydenotto lomakkeen kautta ja johan alkoi tapahtua. Henkilö jonka kanssa aikaisemmin olin hoitanut asiaa, on ilmeisesti ollut poissa töistä, joten siksi ei paljon vastauksia kuulunut. Fillarin nouto sovittu nyt keskiviikolle, saa nähdä kauanko kestää uuden fillarin saaminen.
Olin keskiviikon poissa duunista ja odottelin, että joku tulisi noutamaan pyörän. Jos yhtään vilkaisette aikaisempia viestejä ja sitä miten on hommat hoituneet, niin voitte arvata näkyikö ketään koko päivänä :D Eli fillari siis edelleen 3-viikon jälkeen ***** pahvilaatikossa, kun noutoa ei vaan jostain kumman syystä saada järjestymään. Laitoin taas vaihteeksi sähköpostia, alkaa mennä kasetti jumiin ihan just.
Nettikauppiaiden kanssa ainakin mulla aina monimutkaisemmat caset hoituneet ripeimmin puhelimitse ja aina hyvin on käynyt lopulta.
cartmann
28.05.2015, 16.20
No oiskin kyse monimutkaisesta keissistä. Tässä on kyse viallisen tuotteen palauttamisesta :D Ei voi vuonna 2015 olla näin uskomattoman vaikeaa.
cartmann
28.05.2015, 17.17
Vitut jaksa enää tuota p*sk**, ehdotan Evansille että antavat mulle reilusti massia ja pidän vaurioituneen pyörän. Minkälaista prosentuaalista alennusta ehdotan? Onko 30%/162€ (540*0.3) liikaa pyydetty, säästävät tuossa edestakaisten kuljetusten vuoksi ja joutuisivat tuon myymään "vaurioituneena" kuitenkin alennettuun hintaan eteenpäin. Tarjosivat aikaisemmin 50£ alennusta, mutta imo se ei ole tässä tapauksessa riittävä koska on joutunut olemaan pyörättä ja taistelemaan tästä asiasta jo kolme viikkoa itsestä riippumattomista syistä.
EDIT: Pistin verkot vesille -40% alennuksella, katsotaan mitä vastaavat.
Samanlainen pyörä tuli tännekin ja maalipinnan oli vaijerinkuori hangannut peukalonpään kokoiselta alueelta alumiiniin saakka :) Hyvitystä tarjosivat 55e. Täytyypä tutkia tarkemminkin, ohjainlaakeri + muut.
Liikuva shikaani
31.05.2015, 11.57
Miten se on uudessa pyörässä kerennyt tuollaisen jäljen hinkkaamaan?
cartmann
31.05.2015, 16.41
Mä en voi käsittää että miten noi noita fillareita oikein pahoinpitelee, toi mullakin takakolmiossa oleva vekki ei ole millään ihan kevyellä lenkkiavaimen hipaisulla ole nimittäin tuohon tullut. Eivät hyväksyneet -40% alennusta, vääntö jatkuu. Ja jos viitsit Herkko6 niin katso, minkälainen rako sulla tulee etuhaarukan + rungon väliin. Ois mukava tietää onko se muissakin noin suuri :D
Ne mustat renkaat alakoolin kohdalla lähes koskettavat toisiaan. Kun tangosta nostaa, niin tietysti klonksuu ennen kiristystä. Ohjauslaakerisetti asettui pohjaan asti kun naputtelin muutaman millin syvemmälle sitä käpyä, muuten ei olisi kiristysvara riittänyt, vaan "pohjasi". Naputtele varovasti, ettei mene liian syvälle tai vinoon! Vertaa ruuvin pituuteen, että kierteet riittävät koko kävyn kierreosuudelle. Kaikki spacerit paikoilleen ja se hieman paksumpi, n. 10mm ylimmäksi, niin pysyy suorassa. Se 2mm siis alempaan väliin. Kun nostelee tangosta ja kiristää sitä pystysuorassa olevaa ruuvia, niin klappi poistuu. Sitten vaan ne kaksi vaakasuunnassa olevaa lukitusruuvia kunnolla kiinni. Ei ole välystä missään ja tanko kääntyy ilman kitkaa.
http://imgur.com/gallery/ubkIgIi/new
Keulaputki pitääkin jäädä jonkin verran alemmaksi kuin spacereiden ylin pinta, jotta jää kiristysvaraa. Käpy ei saa olla niin korkealla että ruuvin kierteetön osa pohjaa käpyyn. Käpy ei saa olla niin syvällä, ettei ruuvin kierteet yllä kävyn koko kierrealueelle. Näillä pitäis kiristäminen onnistua ja klonksuttelu loppua. Liian kireällä laakeri pyörii nahkeasti, ei hyvä.
cartmann
31.05.2015, 18.01
Ne mustat renkaat alakoolin kohdalla lähes koskettavat toisiaan. Kun tangosta nostaa, niin tietysti klonksuu ennen kiristystä. Ohjauslaakerisetti asettui pohjaan asti kun naputtelin muutaman millin syvemmälle sitä käpyä, muuten ei olisi kiristysvara riittänyt, vaan "pohjasi". Naputtele varovasti, ettei mene liian syvälle tai vinoon! Vertaa ruuvin pituuteen, että kierteet riittävät koko kävyn kierreosuudelle. Kaikki spacerit paikoilleen ja se hieman paksumpi, n. 10mm ylimmäksi, niin pysyy suorassa. Se 2mm siis alempaan väliin. Kun nostelee tangosta ja kiristää sitä pystysuorassa olevaa ruuvia, niin klappi poistuu. Sitten vaan ne kaksi vaakasuunnassa olevaa lukitusruuvia kunnolla kiinni. Ei ole välystä missään ja tanko kääntyy ilman kitkaa.
http://imgur.com/gallery/ubkIgIi/new
Mitä tarkoitat kävyllä? :D Mun mielestä ongelmana on siis tämä, alin laakeri ei imo painu tarpeeksi alas, joten alas jää hirveä rako. Tossa stefassakin on syvennykset ilmeisesti laakeria varten, miksei tuon laakerin sitten pitäisi painua pohjaan asti? Kaiken järjen mukaan sen ei pitäisi jäädä kantamaan noin?
http://i.imgur.com/kozBIOc.jpg
Käpy on se mutteri, joka on putken sisällä. Pystyruuvi kiinnittyy siihen ja otat kiristämällä ne klapit pois. Siltähän se vaikuttaa, että se alalaakeri jää hiukan ylös. Tutki, onko siellä mitään ylimääräistä. Eikös tuo alin musta koolirengas ole yhtä kappaletta putkelle saakka, niin ei voi korkeuseroa tulla siitäkään, että olisi ne alimmat kooliosat eri tasossa toisiinsa nähden (jos siis olisi kahdesta kappaleesta). Onko tuosta loppujen lopuksi mitään haittaa jos kuitenkin saat sen laakerisydeemin kiristettyä niin, ettei keulassa ole välystä, eli klonksu etujarru pohjassa edestakas liikutellessa? Milli pari sinne tai tänne :) Tuskin se saa putkea murtumaan töyssyssä noin pienellä erolla optimiin? Välität sen säästämäsi satasen minulle, niin vaihdetaan :) Kyllä tuo minulle kelpaisi 440 eurolla tuollaisenaankin.
Tarkista myös rungon puolen vastakappale ohjauslaakerille. Samalla tavalla se rako voi tulla sieltäkin suunnalta (roso, tms.).
cartmann
31.05.2015, 21.13
Ei siinä muuten, mutta tuonne pääsee suoraan laakerille kaikki lika tuollaisella raolla ja tuskin kestää. Siihen vielä kaveriksi noi rungossa sekä osissa olevat vekit, niin mielelläni ottaisin uuden pyörän tilalle :D Rungon puolen vastakappale näytti minun silmään ihan ok:lta, mutta taas crown racessa oli myös vekki (!!) joka on tullut heillä asentaessa. Miten käsiä niiden fillareiden kasaajat oikein on?
Ostin tämän siis hintaan 630e, nyt hinta on pudonnut -> 540e. Lupasivat tuon pudonneen hinnan hyvittää paypalilla, kun palautan tuon ja vaihdan uuteen. Soitan huomenna DHL:lle ja sovin itse toimituksesta, kun ei nuo näytä saavan mitään aikaiseksi.
Toivotaan, että seuraava on priimakunnossa. Hieman voisivat suojata pyörää paremmin pakkauksen sisälle. Kaikenlaiset tärinät kuljetuksessa hankaavat paljasta maalipintaa.
cartmann
15.06.2015, 15.45
Fillari vihdoin ja viimein saatu DHL:n kyytiin. Nyt sitten vaan odottelemaan, että milloinhan sieltä tulee uutta tilalle ja missä kunnossa se on :D
En kyllä ihmettele jos pyörät on vähän kärsineitä, kun tuli käytyä ko puljun west end:n liikkeessä. Luulenpa että myyvät kaupoissa dominoefektin uhreiksi joutuneet pyörät postimyynnillä asiakkaille.
cartmann
22.06.2015, 11.28
Eilen oli tullut täysi refund, 658€ (pyörän hinta + postikulut). Pistin uuden tilauksen sisään 540e hinnalla, nyt on näköjään myös ilmaiset postikulut. Josko nyt menisi kaikki niinkuin pitääkin ja saisin kunnossa olevan fillarin :D
Kertoisitko cartmann nyt tämän hetken tunnelmia uudesta pyörästä?
Onko vastannut odotuksiasi?
Onko ollut ongelmia?
Mites laatu?
Itse rupesin tätä katselemaan susipaskan Commencal Uptown AL 2015:sta jälkeen.
Joskin Evansin asiakaspalvelu muistuttaa kammoksuttavan paljon Commencalia :eek:
Harmin paikka vaan että tähänkään MTB runkoon ei ole saatu tehtyä niitä neljää reikää runkoon joihin saisi kiinteät lokasuojat kiinni.
Vaan kaipa tuohon kikkailemalla nekin saa.
Oletko mitannut paljon löytyy painoa ja minkä kokoisen pyörän ostit itse?
Minkähän levyiset lokasuojat tuohon etuhaarukan alle menee maksimissaan, entä taakse?
cartmann
18.07.2015, 22.42
Kertoisitko cartmann nyt tämän hetken tunnelmia uudesta pyörästä?
Onko vastannut odotuksiasi?
Onko ollut ongelmia?
Mites laatu?
Itse rupesin tätä katselemaan susipaskan Commencal Uptown AL 2015:sta jälkeen.
Joskin Evansin asiakaspalvelu muistuttaa kammoksuttavan paljon Commencalia :eek:
Harmin paikka vaan että tähänkään MTB runkoon ei ole saatu tehtyä niitä neljää reikää runkoon joihin saisi kiinteät lokasuojat kiinni.
Vaan kaipa tuohon kikkailemalla nekin saa.
Oletko mitannut paljon löytyy painoa ja minkä kokoisen pyörän ostit itse?
Minkähän levyiset lokasuojat tuohon etuhaarukan alle menee maksimissaan, entä taakse?
Hmm, mä en mikään pyöräexpertti ole, vaan ostin tuon lähinnä ympärivuotiseen arkiajoon. On vastannut odotuksia, olen positiivisesti yllättynyt. Fillarissa on just eikä melkein sopiva ajoasento itselle ja rullaa yllättävän kevyesti myös asfaltilla. Jarrut on mielestäni ihan ok, painui aluksi vähän liikaa mutta kahvoista sai onneksi säädettyä noi herkemmäksi. Ongelmia ei ole ollut ja laatu on mielestäni hyvä, ainakin tämän hintaiseksi. Tosin poluilla en ole vielä päässyt käymään, vaan ajot on ollut 100% kaupunkia, hiekkatietä ja asfalttia.
Tilasin itse S-kokoisen, voin punnita kunhan pääsen huomenna kotiin. Hirveästi toi ei kyllä paina, johtunee siitä että ei ole halpaa paskaa joustokeulaa. Voin samalla vilkaista tuota lokasuoja-asiaa, jos osaisin siihen jotain sanoa.
Kiitos infosta!
Odotellaan vielä ne painot ynnä muut :)
Jo kolmas postaus tänään samaa pyörää koskien, mutta menkööt: Se on itellä kestänyt vuoden ympärivuotisen työmatka-ajon (siis ihan joka työpäivä) sekä Tähtisadeajot (Helpohko MTB kilpailu/eventti), jonka jälkeen oli vaikea uskoa että mitään osia ei tippunut kyydistä tai muutenkaan hajonnut.
Olis niiiiiin odotettavissa haukkua 500 euron pyörää jostain kohti vuoden jälkeen, mutta ei pysty. Jos vaan ei haittaa kaikinpuolin halvannäköiset ja oloiset osat, niin siinähän on itselle ainakin täydellinen työmatkapyörä. Ehkä tosin voisin pienemmän rattaan eteenpäin laittaa, kun enemmän on tarvetta vähän pienemmille vaihteille.
Ensi talvena alkaa uusi koetus, sillä näillä näkymin varustan sen isoilla, lihavilla nastarenkailla ja pulttaan peräkärryn perään kiinni, kun joutuu joka päivä roudaamaan tyttöä päiväkotiin/päiväkodista. Ruvetaan puhuu jo aika kannattavasta sijoituksesta.
e: ja mitä painoon tulee, en ole punninnut, mutta vähänhän siinä tavaraa yleensäkään on kiinni, joten veikkaisin että paino on about sama kuin jäykkäperäisellä ~2000 euron pyörällä. Alumiini tuntuu olevan aika jyhkeää.
cartmann
20.07.2015, 01.01
Aavistuksen pienempi ratas kelpaisi itsellekin, kaksi pisintä vaihdetta on itselle käytännössä ihan turhat. Punnitsin fillarin bilteman henkilövaa'alla, painoksi sain 12,5kg.
cartmann
20.07.2015, 14.43
Nappasin ensiajolla parit kuvatkin, tuolta löytyy:
http://imgur.com/a/KFNx6#0
http://i.imgur.com/KW842yf.jpg
Onko tuolla vaihtajan korvakkeen vieressä olevassa tyhjässä reiässä kierteet? Onko samanlainen reikä myös toisella puolella?
cartmann
20.07.2015, 22.14
On kierteet ja kummallakin puolella. Edessä tuollaisia ei ole.
Olis niiiiiin odotettavissa haukkua 500 euron pyörää jostain kohti vuoden jälkeen, mutta ei pysty.
Kertokaahan paljon te oikein olette tästä pyörästä maksaneet kun niin useassa googlen hakutuloksessa löytyy maininta hintaluokasta 500€?
Pricespyn mukaan tämä on kuitenkin ollut halvimmillaan 510 euroa (375 puntaa) eli 52 euroa halvempi kuin nyt.
Lisäksi ihmetystä herättää kun useat puhuu ilmaisista posteista vaikka Evanscycles kuitenkin velottaa 25 euroa pyörien postituksesta muualle kuin britteihin, ellei ilmeisesti osta yli 680 eurolla tavaraa.
En muista mitä se hinta oli, mutta lähempänä viittäsataa kuin mitään muutasataa. Kyllähän ne hinnat voi aina seilata.
Viime vuonna pyörä taisi olla paremmassa alennuksessa ja puntakin oli halvempi. Tuota keltaista 2015-mallia tuskin on saanut nykyistä halvemmalla missään vaiheessa.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.