PDA

Näytä tavallinen näkymä : Maastokengistä

Poy
06.05.2015, 00.46
Mulla on jotku shimanon maastopyörän lukkopoljin kengät. Tarkkaa mallia en muista, mutta siinä on ne pikakiinnikkeet. Ongelmana on että ne on aika viileät näilläkin ilmoilla, vaikkei jalkoja nyt varsinaisesti palella.
Tarkoituksena myös pyöriä läskipyörällä suolla, mudassa tai kurassa, niin pitäisi pystyä helposti puhdistamaan kengät suihkulla (gore-tex?). Nuo on omat ei mielestäni sellaiseen sovellu.
Flattipolkimien kanssa olen käyttänyt salomonin goretex kenkiä ja niistä olen tykännyt. Jotain saman tyylistä etsisin, mutta siis lukkopoljin mallia.
Olisko näistä mitään tietoa vai ottaako tuo heti vettä sisälle kun päältä kastuu? Onko muiden shimanoiden kenkien kanssa sama koko (nyiset on 43)?
http://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-sh-mt54l-mtb-shoes-418975/wg_id-6

Pollkimina mulla on PD-M530, jos sillä on merkitystä.

JackOja
06.05.2015, 09.34
Miksei
Shimpan GoreTex-kenkiä (http://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-mt91-mtb-touring-shoe-22995/wg_id-622)

Alottelia-14
06.05.2015, 10.03
aika viileät näilläkin ilmoilla, vaikkei jalkoja nyt varsinaisesti palella.
Tarkoituksena myös pyöriä läskipyörällä suolla, mudassa tai kurassa, niin pitäisi pystyä helposti puhdistamaan kengät suihkulla (gore-tex?).

Saatan olla erilainen nuori (tai ainakin erilainen), mutta märässä tykkään eniten tosi ohkasista kengistä, mitkä päästää ihan kaiken läpi. Taitavat olla tarkotettuja johonkin sisäkäyttöön, spinningiin tms. :)

Pointti tulee siitä, että kun kunnon kengän kerran dippaa veteen ja se haukkaa vettä sisäänsä, niin se on sitten märkä loppulenkin ajan. Tollanen ohutkankainen sisätossu taas kuivahtaa paljon nopeammin. Tämä siis vain, jos oikeasti ajelee niin upottavissa paikoissa, että kenkä käy joskus pinnan alla. Nuo paremmat tossut on kyllä paikallaan pitämässä sadevettä ja roiskeita ulkopuolella.

nure
06.05.2015, 12.13
Jos noilla ajelet suolla niin takuulla haukkaa vettä varrensuusta ja kengässä pysyy! Jos tietoisesti märkään maastoon lähdet niin mikset suojia käytä, myös vedenpitäviä sukkia ainakin SealSkinziltä löytyy vaikken itse moisista pitänytkään.

Itsellä yhdet virvelifirman Goretex kengät mutta ovat pelkästään talviajossa, tähän aikaa vuodesta jo liian lämpimät...

Poy
06.05.2015, 12.29
Saatan olla erilainen nuori (tai ainakin erilainen), mutta märässä tykkään eniten tosi ohkasista kengistä, mitkä päästää ihan kaiken läpi. Taitavat olla tarkotettuja johonkin sisäkäyttöön, spinningiin tms. :)

Onhan se tietenkin kesälämpimällä eriasia, mutta kun keväällä sulamisvedet ei ole kovin lämpimiä ja taas syksyllä voi lämpö mennä lähelle nollaa, niin helposti märät jalat jäätyy.

kide
06.05.2015, 13.53
Sukkien vaikutusta ei pidä aliarvioida. Itse pärjään kesäkengillä noin +5 asti, kun välissä on villaa tai merinovillaa sisältävät vaellussukat. Kastuminenkaan ei kylmetä samalla tavalla kuin tavallisissa tennissukissa. MT91:iä käytän vasta pakkasilla.

makimies
06.05.2015, 17.31
Mitäs mieltä pojat noista Bontin Riot mtb kengistä? Shimanon maantiekengät turhan kapeat ja varpaat puutuvat. Joskos tuosta Bontin lämpömuovailusta olisi apua

TANUKI
06.05.2015, 17.44
Eikö kengänsuojat tule kyseeseen märällä? Koko syksyn sai ajaa kuivilla jaloilla kun kenkien päällä oli Enduran kengänsuojat :)

noniinno
06.05.2015, 17.48
Shimanon N-kirjaimella varustetut kengät sopivat hyvin syys- ja kevätkoleaan. Niissä verkko on korvattu tiiviillä kankaalla, eivät päästä vettä kovin helposti sisäänsä vaikka eivät varsinasesti vedenpitävät olekaan. Esim: http://www.bike24.com/p2102839.html

Sopii 1-15°C lämpötiloihin hyvin. Kuumemmalla menee jo normikengät hyvin tuulettuvalla verkollakin.

Poy
06.05.2015, 23.29
Eikö kengänsuojat tule kyseeseen märällä? Koko syksyn sai ajaa kuivilla jaloilla kun kenkien päällä oli Enduran kengänsuojat :)
Varmaan vois tulla. En kyllä omista niitä vielä.

nure
07.05.2015, 07.01
Sitten kannattaa omistaa... Yhdet melkein uudet Pro:n neopreenit nurkissa kierii. Laita YV. jos kiinnostaa...