Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Edge 510/810 vai uusi älypuhelimen pyörätietokoneeksi?



deee
23.04.2015, 22.10
Olen käyttäny tähän asti iPhone 4:sta pyörätietokoneena Quad Lock stemmikiinnityksen kanssa ja tuo on toiminut ihan hyvin. Ainoa ongelma on se että puhelin on jo pari vuotta vanha ja akku ei kestä kuin pari tuntia kesällä GPS päällä. Osan matkasta olen ajellut näyttö pimeänä koska silloin virtaa ei juurikaan kulu. Talvisin puhelin sammuu kun akku lähenee 50% varaustilaa ellei puhelinta pidä taskussa. Eli nyt olisi uuden pyörätietokoneen aika.

Tarvitsen joka tapauksessa myös uuden älypuhelimen joka tulee olemaan kokoa 5-5", mutta noin isoa puhelinta ei voi stemmissä enää oikein pitää. Olen miettinyt eri vaihtoehtoja, mutta en ole saanut vielä selvyyttä mikä olisi fiksu ja kustannustehokas ratkaisu:

510/810 ja puhelin satulalaukussa (jos yli 5" puhelin sinne mahtuu)? Tässä ratkaisussa miinuksena korkeahko hinta ja Endomondoon tietojen lataus ei ilmeisesti automaattista? Miinuksena myös se että ainakin 510 tapauksessa karttoja pitäisi katsella puhelimesta, eli enemmän sähläystä. Plussana pitkä akkukesto.

Toinen vaihtoehto olisi halpa (tyyliin 100-150€) puhelin pyöräilyyn ja muuhun urheiluun. Miinuksena huonompi akkukesto (voi pidentää esim tällaisella (http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40|R40|R40&_sacat=0&_nkw=usb+power+bank&rt=nc&LH_BIN=1)) ja tarve toiselle sim-kortille tai sitten jos yksi sim niin sitä pitäisi vaihdella puhelimista toiseen. Plussana halvempi hinta, automaattiset tietojen lataukset Endomondoon, kartat ja kaikki muu samassa koneessa eikä tarvitse ottaa kahta eri vempainta mukaan lenkeille.

Mitähän tässä nyt tekisi?

Liikuva shikaani
23.04.2015, 22.27
Minä en raaski suht kallista puhelinta lenkeillä pitää ollenkaan jos on vähääkään sateen uhkaa. mulla on nyt tuo Edge Touring+ ja se on hinnaltaan 510 ja 810 välissä, kuitenkin toiminnoiltaan hyvin lähellä 810. Muuten hyvä peli mutta navigointi ei toimi yhtä sujuvasti kuin uusissa puhelimissa.

IPhone 4:seen akun vaihto maksaa noin 30€ joten senhän voisi jättää pyörämittariksi?

paskalokki
23.04.2015, 23.24
Mietin ihan samaa tuossa pari viikkoa sitten, päädyin kuitenkin Edge 800:een, koska tuo puhelimen taskusta kaivelu on yhtä helvettiä, plus pitää olla ajotietokone muutenkin mistä näkee reaaliaikaista tietoa. Osta käytettynä 800/810.

marmar
23.04.2015, 23.29
Minä en raaski suht kallista puhelinta lenkeillä pitää ollenkaan jos on vähääkään sateen uhkaa
Puhelin voi tuhoutua myös kehosta haihtuneesta ja puhelimeen tiivistyneestä kosteudesta, minkä takia suosin vain vesitiiviitä malleja.

deee
23.04.2015, 23.49
IPhone 4:seen akun vaihto maksaa noin 30€ joten senhän voisi jättää pyörämittariksi?

Ebaysta näyttää saavan alle kympillä. Katselin tuossa että saunalahdella ei ole multisim systeemiä, eli pitäisi hommata pyörätietokonepuhelimeen oma liittymä netillä mikä tulisi kalliiksi.

Kokeilin tänään ja iPhone 6 Plus mahtui juuri Vauden L kokoiseen Race Light satulalaukkuun. Eli tuleva puhelinkin sinne sitten menisi. Testasin viime kesänä ja ainakin iPhonella Endomondon tracking toimi ilman nettiyhteyttä. Eli jos tekisin niin että laittaisin tuon uuden 5" puhelimen satulalaukkuun Endomondo päällä ilman nettiä tallentamaan paikkatietoja ja sitten ostaisin jonkun halvan pyörätietokoneen joka näyttäisi matkan/ajan/nopeuden/kadenssin. Miltä kuullostaisi? Puhelin kun pitää olla joka tapauksessa aina mukana.

Mike
23.04.2015, 23.53
Itsellä EDGE 800 tangossa koska siitä näkee ajossa kaiken tarvittavan + sisältää kunnon maastokartat. Taskussa sitten se Samsung "duutsonipuhelin" joka ei tarvitse mitään muovipussia suojaksi. Duutsonissa on tupla-Sim joten ei niidenkään kanssa tarvitse pelata. Tämä käytössä ja päällä vain lenkeillä. Ladata tarvitsee vain parin viikon välein.

JKK
24.04.2015, 00.05
Minä en raaski suht kallista puhelinta lenkeillä pitää ollenkaan jos on vähääkään sateen uhkaa. mulla on nyt tuo Edge Touring+ ja se on hinnaltaan 510 ja 810 välissä, kuitenkin toiminnoiltaan hyvin lähellä 810. Muuten hyvä peli mutta navigointi ei toimi yhtä sujuvasti kuin uusissa puhelimissa.

IPhone 4:seen akun vaihto maksaa noin 30€ joten senhän voisi jättää pyörämittariksi?

Siksi sille puhelimelle on keksitty Lifeproof ja siihen aivan uusi kiinnitys systeemi http://www.lifeproof.com/shop/us_en/lifeactiv-accessories/quickmount-accessories/

JKK
24.04.2015, 00.07
Ebaysta näyttää saavan alle kympillä. Katselin tuossa että saunalahdella ei ole multisim systeemiä, eli pitäisi hommata pyörätietokonepuhelimeen oma liittymä netillä mikä tulisi kalliiksi.

Kokeilin tänään ja iPhone 6 Plus mahtui juuri Vauden L kokoiseen Race Light satulalaukkuun. Eli tuleva puhelinkin sinne sitten menisi. Testasin viime kesänä ja ainakin iPhonella Endomondon tracking toimi ilman nettiyhteyttä. Eli jos tekisin niin että laittaisin tuon uuden 5" puhelimen satulalaukkuun Endomondo päällä ilman nettiä tallentamaan paikkatietoja ja sitten ostaisin jonkun halvan pyörätietokoneen joka näyttäisi matkan/ajan/nopeuden/kadenssin. Miltä kuullostaisi? Puhelin kun pitää olla joka tapauksessa aina mukana.

Itsellä iPhone 6+ Lifeproofssa, oli jo iPhone 5 vastaavassa.

que2
24.04.2015, 00.20
Ebaysta näyttää saavan alle kympillä. Katselin tuossa että saunalahdella ei ole multisim systeemiä, eli pitäisi hommata pyörätietokonepuhelimeen oma liittymä netillä mikä tulisi kalliiksi.


Muuten en ota kantaa työhön, mutta ei se liittymä niin kalliiksi tule jos pelkkä data riittää. Esimerkiksi dna:n dataprepaid-kortti maksaa 25€, sisältäen 10Gt, voimassa puoli vuotta. Satasen mittarin hinnalla sitä käyttää vähän yli pari vuotta. Tämä siis jos puhelimella kokee saavansa enemmän. Jos mittarin toiminnot ovat paremmat se on tietenkin puhelinta kätevämpi.

okahkonen
24.04.2015, 00.43
Eiks noi halvimmat GPS trackerit ole jossain 100 euron hintaluokassa - ja näyttää kaiken datan jo ajon aikana? Garmin edge 200 ja varmasti löytyy pienemmiltäkin merkeiltä? Saat samaan dataan sykkeet, kadenssin ja sijaintiedon. Vähän tuohon maksat lisää, niin tiedot siirtyy langatta ja automaattisesti mihin tahansa tracking palveluun?

Jos vehkeessä sattuu olemaan bt+, näet samalla soittajankin, vaikka luuri olisi taskussa.

Karateist: Edge 810:lla en vielä tuntemattomiin paikkoihin lähtisi suunnistamaan. Sen verran kehno näyttö että soveltuu kyllä polun / tien spottaukseen, mutta kokonaiskuvaa sillä ei saa. Eli vaativampi suunnistus edellyttää Edge 1000 tai puhelimen näyttöä.

paskalokki
24.04.2015, 00.51
Edge 200:n ei näytä sykettä eikä kadenssi. Matkan, keskarin, reaalinopeuden ja jonkun vielä. Myin viikko pari sitten omani juuri pois ja upgreidarin 800:een.

PK1
24.04.2015, 01.25
Itse pähkäilin samankaltaisen ongelman kanssa noin kuukausi sitten.
Viisampien? suosituksesta päädyin lopuksi Garmin Edge tonniseen, jonka sain bundle-versiona muistaakseni noin 450 euron hintaan XXL:stä. Mukana tuli syke- nopeus- ja kadenssianturit sekä kahdenmalliset stongakiinnikkeet.
Eikä ole kaduttanut, laite toimii hyvin, karttojen vaihto sekä navigointi toimii hyvin, ja akkukesto aivan eri luokkaa kuin kännykässä navigointi päällä. Lisäksi ajohanskoilla pystyy hyvin käyttämään laitetta ja sen kosketusnäyttöä ajon aikana.
Kännykässäkin, joka kulkee satulalaukussa, riittää virta eri malliin kuin aiemmin. Ja ajosuoritteen siirto pilveen garminissa helposti ajon jälkeen automaattisesti wifillä.
Mikäli negatiivista pitää sanoa, niin näyttö saisi olla mielestäni isompi, ja Garmin Connectin käppyrät saisivat olla käyttäjän mukaan kustomoitavissa.
Ennen Garminin hankintaa kuvittelin että kännykkä ja Sports Tracker on hyvä, mutta nyt olen eri mieltä :D

Eli mikäli budjetti riittää, suosittelen erillistä pyörätietokonetta.

nure
24.04.2015, 07.20
Sony Z2, ei tarvi suojia ja akku kestääääääää...

noniinno
24.04.2015, 08.44
^ lisäksi ant+ sekä bt toimivat molemmat.

viivi
24.04.2015, 08.49
Tuolla oli jotain juttua, selaa alaspäin kohtaan Anatomy of a Garmin problem.

http://www.randonneurs.fi/

Käyttötarkoitus kai ratkaisee, itselläni ei mitään kokemuksia moisista leluista.

Liikuva shikaani
24.04.2015, 09.43
Puhelin voi tuhoutua myös kehosta haihtuneesta ja puhelimeen tiivistyneestä kosteudesta, minkä takia suosin vain vesitiiviitä malleja.

Jos puhelin on lenkillä mukana niin se matkustaa tuollaisessa http://www.spibelt.fi/index.php ei haittaa hikoilu ja on mielestäni pairhaimmassa suojassa jos pannuttaa metässä, niin ja olihan tuohon joku vedenpitävä pussikin olemassa.

CamoN
24.04.2015, 22.54
Eli jos tekisin niin että laittaisin tuon uuden 5" puhelimen satulalaukkuun Endomondo päällä ilman nettiä tallentamaan paikkatietoja ja sitten ostaisin jonkun halvan pyörätietokoneen joka näyttäisi matkan/ajan/nopeuden/kadenssin. Miltä kuullostaisi? Puhelin kun pitää olla joka tapauksessa aina mukana.

Liputan ehdottomasti varsinaisen ajotietokoneen puolesta. Ajoin pari vuotta kännykkä taskussa ja väliaikatietoja tuli ääni-ilmoituksin. Data alkoi kiinnostaa sen verran että hankin puhelimen jatkeeksi Wahoo RFLKT+:n koska ajatus oli samalla kuin sinulla - puhelin on kuitenkin aina mukana. Kyllästyin siihen muutamassa kuukaudessa teknisen epäluotettavuuden takia, joka johtui osittain betaa muistuttavasta firmwaresta.

Hankin Garmin Edge 510:n enkä ole keksinyt reilun vuoden aikana siitä mitään merkittävää huomautettavaa. Edgetkään ei ole täydellisiä, mutta niiden perustoiminnot on toteutettu oikeasti todella hyvin, joten niiden käyttö on vaivatonta ja luotettavaa. Navigointiominaisuudet ei ole tuossa 510:ssa kummoiset, mutta pärjäsi niillä silti neitsytreissulla Mallorcalla vallan mainiosti. Edelleen myös puhelin on aina mukana, mutta ei tarvitse huolehtia esim. sen akun kestävyydestä. Koska sehän loppuu juuri silloin kun pitäisi soittaa se ratkaiseva hätäpuhelu.

YGoo
24.04.2015, 23.11
Itsellä käytössä Edge 510. Ja takataskussa iPhone 4s (muovipussissa!). Ja tykkään kovasti Edgestä, saa tarvittavan datan. Yleensä reitit tuttuja, tai etukäteen selvitettyjä. Eli normaalisti ei tarvitse suunnista. Jos tarvetta, kaivan puhelimen takataskusta.


510/810 ja puhelin satulalaukussa (jos yli 5" puhelin sinne mahtuu)? Tässä ratkaisussa miinuksena korkeahko hinta ja Endomondoon tietojen lataus ei ilmeisesti automaattista? Miinuksena myös se että ainakin 510 tapauksessa karttoja pitäisi katsella puhelimesta, eli enemmän sähläystä. Plussana pitkä akkukesto.

Synckaan tiedot suoraan Edgestä bluetoothilla iPhonen Garmin connectiin appsiin. Ja Connect synkkaa suoraan Training Peaksiin, jota käytän datan läpikäymiseen. Sama ominaisuus on myös Endomondossa, joten lataus onnistuu automaattisesti: https://support.endomondo.com/hc/en-us/articles/203483026-Uploading-workouts-to-Endomondo-from-a-Garmin-device#Automatic%20upload%20via%20Garmin%20Express

deee
25.04.2015, 01.25
Liputan ehdottomasti varsinaisen ajotietokoneen puolesta. Ajoin pari vuotta kännykkä taskussa ja väliaikatietoja tuli ääni-ilmoituksin. Data alkoi kiinnostaa sen verran että hankin puhelimen jatkeeksi Wahoo RFLKT+:n koska ajatus oli samalla kuin sinulla - puhelin on kuitenkin aina mukana. Kyllästyin siihen muutamassa kuukaudessa teknisen epäluotettavuuden takia, joka johtui osittain betaa muistuttavasta firmwaresta.

Hankin Garmin Edge 510:n enkä ole keksinyt reilun vuoden aikana siitä mitään merkittävää huomautettavaa. Edgetkään ei ole täydellisiä, mutta niiden perustoiminnot on toteutettu oikeasti todella hyvin, joten niiden käyttö on vaivatonta ja luotettavaa. Navigointiominaisuudet ei ole tuossa 510:ssa kummoiset, mutta pärjäsi niillä silti neitsytreissulla Mallorcalla vallan mainiosti. Edelleen myös puhelin on aina mukana, mutta ei tarvitse huolehtia esim. sen akun kestävyydestä. Koska sehän loppuu juuri silloin kun pitäisi soittaa se ratkaiseva hätäpuhelu.

Tuota Wahoo RFLKT (jos ostan androidin) tai RFLKT+ (jos ostan iPhonen) mietin puhelimen lisäksi. Milloin omistit tuon ja onko laitteessa vielä samoja ongelmia? Tuo olisi siinä mielessä houkutteleva vaihtoehto, että silloin olisi yksi laite vähemmän mitä pitää ladata (akku kestää vuoden). Itselläni kun käy pyörälampunkin kanssa ajoittain niin että unohdan syystä tai toisesta laittaa lataukseen ja lenkille lähdettäessä muistan että akku on tyhjä :) Omistan pari noita pieniä USB battery packeja ja pidemmälle lenkille voisi ottaa semmoisen mukaan satulalaukkuun puhelimen viereen. Tuolla saisi puhelimen akkuajan vähintään tuplattua eli 20h+ mikä riittää kyllä jo lenkille kuin lenkille.

Saako tuohon Wahooseen samalle sivulle ajan, matkan, nopeuden ja kadenssin?

CamoN
25.04.2015, 12.23
Tuota Wahoo RFLKT (jos ostan androidin) tai RFLKT+ (jos ostan iPhonen) mietin puhelimen lisäksi. Milloin omistit tuon ja onko laitteessa vielä samoja ongelmia?

Hankin RFLKT+:n Kickstarter-kampanjan kautta sen julkaisun yhteydessä, eli parhaan muistin mukaan alkutalvesta 2013. Ensimmäisessä laitteessa oli jonkinlainen rautaongelma ja se söi paristonsa (CR2450) parissa päivässä. Reklamoin valmistajalle ja lähettivät ensin erehdyksessä tilalle RFLKT:n, tunnustivat virheensä ja sitten tilalle tuli uusi RFLKT+. Se RFLKT muuten jäi minulle kun eivät vastanneet mitään kysymykseeni siitä haluavatko sen takaisin, löytyy edelleen kaapista kerran avatussa ja tarkistetussa paketissa tarpeettomana.

Ensi alkuun RFLKT+:n kanssa oli ärsyttäviä paritus- ja yhteysongelmia. Vikaa oli toisaalta laitteen firmwaressa ja myös Wahoon iOS-ohjelmassa. Paritusta monimutkaisti se, että paritin Polarin BT-sykevyön ja RFLKT+:n suoraan puhelimen ja iOS-ohjelman kanssa, jonka jälkeen piti sillata Wahoon ANT+-nopeus/kadenssianturi RFLKT+:n ANT+-yhteydellä puhelimeen. Silloin iOS-ohjelman logiikka ei toiminut erikoisen hyvin tuon ANT+-sensoreiden siltauksen suhteen, joka johti satunnaiseen paritusten purkamiseen ja uudelleen paritukseen iOS-ohjelmasta. Todella ärsyttävää kun kyse on ominaisuudesta, jonka olettaa toimivan nykyajan langattomassa maailmassa kuin junan vessa. Hyvänä puolena tuossa iOS-ohjelmakeskeisyydessä oli tietysti harjoitustietojen synkronoituminen sieltä Wahoon ohjelmasta näppärästi suoraan haluttuihin harjoituspäiväkirjoihin. Se on yksi juttu joka Garminin vehkeissä ei mielestäni toimi läheskään niin hyvin kuin pitäisi. Sekä Edge 510:n että Tactixin BT-synkronointi iPhone 5:een on toiminut niin surkuhupaisasti, että olen luovuttanut sen suhteen kokonaan ja synkkaan kaiken kaapelilla. Tosin nyt ei ole tullut kokeiltua onko tilanne parantunut laitteiden tai iOS:n viimeisimmillä ohjelmistoversioilla.

Lähiaikoina RFLKT+ on ollut aktiivikäytössä edellisen kerran kuukausi sitten Mallorcalla vaimon pyörässä yhdessä iPhone 5c:n, Polarin BT-sykevyön ja Wahoon ANT+-nopeus/kadenssianturin kanssa. Nuo ohjelmistopuolen ongelmat tuntui hävinneen ja sen suhteen vehje toimi varsin hyvin, mutta yksi aika keskeinen järjestelmäarkkitehtuurin ongelma säilyy edelleen. Nimittäin BT-yhteys tuntuu olevan niin heikko, että jos puhelin on paidan selkätaskussa ja RFLKT+ siinä loogisimmassa paikassa ohjaustangossa tai stemmissä, ajajan vartalo tiputtaa BT-yhteyden laatua siinä määrin että se joko pätkii jolloin RFLKT+:n näyttää jotain lukuja vaikka viiden minuutin ajan, tai katketa kokonaan jolloin RFLKT+ sammuu. Silloin Wahoon iOS-ohjelma tietysti jatkaa harjoituksen tallennusta ja tallentaa saatavilla olevaa dataa (puhelimen GPS ja BT sykevyö) mutta dataa ei vaan itse näe. Nyt vaikutti myös siltä että kun RFLKT+:aan kytki virran sammumisen jälkeen harjoituksen aikana, se sai luotua yhteyden uudelleen ja homma jatkui normaalisti siitä eteenpäin. Aikaisemmin näin ei käynyt ja silloin olisi pitänyt käynnistää kaikki vehkeet alkutekijöistä saadakseen datan takaisin RFLKT+:n näytölle.

Tuo heikko BT-yhteys ei ole ongelma esimerkiksi sisällä vastuksella ajaessa, jos vieressä on seinä jonka kautta signaali kimpoaa. Signaali heijastunee maasta ulkona, mutta minun kokemukseni perusteella yhteys ei ole niin luotettava etteikö se synnyttäisi harmaita hiuksia. Koko ongelma tietysti poistuu jos puhelinta säilyttää esim. rintataskussa tai jossain muussa taskussa josta on näköyhteys RFLKT+:hen. Satulalaukussa puhelinta säilyttämällä yhteys toimii todennäköisesti paremmin kuin sieltä selkätaskusta.



Saako tuohon Wahooseen samalle sivulle ajan, matkan, nopeuden ja kadenssin?

Tietosivut ovat pitkälle muokattavissa ja aika/matka/nopeus/kadenssi mahtuu samalle sivulle. Muistaakseni Edge 510/810:n näytöille mahtuu kerrallaan 7 tietokenttää. RFLKT:n pienemmän resoluution takia näytölle mahtuu vain 5 kenttää, joista yhden kentän sisältöä on rajoitettu muistaakseni harjoituksen aikaan, kellon aikaan, soivaan musiikkikappaleeseen yms.

Edit: Noiden paristojen/akkujen kestävyydestä pitää vielä sanoa se, että RFLKT+:aa hankkiessa pidin pariston pitkäksi luvattua kestoa etuna Garmineiden akkuihin verrattuna. Kuitenkin nyt minun käyttötapani ovat osoittaneet, että se Garminin akku ja vanhanliiton kaapelisynkronointi toimii keskenään miellyttävästi. Normaalilla 1,5-3h lenkillä Edgen akku ei kulu kuin korkeintaan 20%, vaikka käytössä olisi GPS+GLONASS, ANT+-sykevyö, ANT+-tehomittari ja vaikka vielä ANT+-nopeusanturi varmuuden välttämiseksi. Kun laitteen synkronoi lenkin jälkeen, akku latautuu samalla ja todennäköisesti se on puolen tunnin sisällä taas täynnä. Toisin sanoen laitetta ei tarvitse ladata erikseen juuri koskaan, kun se hoituu synkronoinnin aikana.

tvain
25.04.2015, 13.11
Tuota Wahoo RFLKT (jos ostan androidin) tai RFLKT+ (jos ostan iPhonen) mietin puhelimen lisäksi.

Pitänee sen verran kommentoida RFLKT+ eroista, että plusmallissa on barometri ja toisessa ei. Barometria ei tuettu aluksi Android-softassa, mutta tietääkseni nyt on Android-puolella myös barometrituki RFLKT+-mallin kanssa. Eli oli puhelin sitten Android tai iPhone, niin minun mielestäni kannattaa joka tapauksessa maksaa se lisähinta plus-mallista. Siitä ANT+-sillasta plus-mallissa en tiedä softapuolelta.

deee
25.04.2015, 14.53
Kiitokset CamoNille syväluotaavasta viestistä. Todennäköisesti hommaan tuon Wahoon laitteen ja testaan miten hyvin se pelittää. Syinä aikasemmin mainitsemani hinta, helppous ja akkukesto. Jos se ei miellytä niin myyn pois ja ostan 510:n tilalle.

tvain, ANT+ ominaisuus ei toimi androidin kanssa, mutta ilmeisesti tuolla ei ole väliä koska ANT+ anturin tiedot menee suoraan Wahoon android ohjelmaan joka näyttää tiedot sitten näytöllä. Samalla periaattella myös barometri itse mittarisissa olisi turha koska puhelimessa on todennäköisesti oma barometri? Näin siis jos ymmärsin oikein sivuilla olevan informaation. Lainaus:


The ANT+ bridge feature is not available for Android, however the unit still works with an Android device. Our Wahoo Fitness Andorid app works ANT+ directly, so there is no need for a bridge.

LauriA
25.04.2015, 15.29
Kannattaa tsekata myös magellan echo, aikamoisen hyvä kapistus:

http://www.dcrainmaker.com/2013/11/magellan-depth-review.html

tvain
25.04.2015, 23.25
Samalla periaattella myös barometri itse mittarisissa olisi turha koska puhelimessa on todennäköisesti oma barometri?

Kannattaa tarkistaa puhelin ennen tuon perusteella päättämistä. Itse asiassa aika harvassa Android-puhelimessa on barometri. Lisäksi jos pidät puhelinta jossain minigrip-pussissa taskussa, niin olettaisin sen tangossa kiinni olevan laitteen barometrin olevan herkempi reagoimaan.

MikkoPEL
26.04.2015, 19.23
Mä ostin 810:n kuukausi sitten ja olen nyt 500 km sen kanssa ajanut. Ihan kivasti toimii, tosin näytöstä ei oikein hyvää kuvaa saa ympäröivästä alueesta kartalla. Taskussa minigrip pussissa pidän puhelinta. Suosittelen!

Kyde
25.05.2015, 11.32
Kokemuksia ei oikeista ajotietokoneista ole. Mutta itseltä löytyy seuraavanlainen setti, joka on toiminut omassa käytössä (maastoajossa) hyvin.

Eli stemmiin / tankoon kiinnitettävä vedenpitävä suojakotelo, älypuhelin ja Sports Tracker. Maastoajossa näkyvissä maastokartta, kadenssi ja syke, eli minulle kaikki tarvittava. Pussukassa kulkee mukana myös biketoolit, pakkaussetit yms. maastolenkillä tarvittava.

Kotelo taattua Kiinanlaatua a la DX.com: http://www.dx.com/p/roswheel-bike-bicycle-handlebar-cellphone-bag-w-touch-screen-window-305467#.VWLPGk-8PRY