Näytä tavallinen näkymä : Croozer Kid for 2 vai Croozer Kid Plus for 2?
Hei!
Croozer-kärryistä täällä on jo keskustelu. Jokunen aika sitten markkinoille on tullut myös Plus-versio kärrystä, tämä siis jousituksellinen. Hintaeroa malleilla on n.170 euroa (529 € vs 699 €). Onko jollain jo tämä plus-versio ja onko se ollut hintansa väärti? Tai huomaako tavallisessa versiossa jousituksen puutteen häiritsevästi? Tarkoitus on käyttää kärryä tietysti pyöräilyyn, mutta myös aika paljon ihan lenkkeilykärrynä.
Tässä linkit tuotteisiin:
http://croozer.fi/pyoeraeilykaerry/croozer-kid/croozer-kid-for-2-detail/
http://croozer.fi/pyoeraeilykaerry/croozer-kid-plus/croozer-kid-plus-for-2-detail/
Mielipiteen saa esittää, vaikka ei olisi kokemusta kummastakaan :)
Mulla on se vanhempi jousittamaton malli. Omaani en ole käyttänyt lenkkeilyyn kertaakaan, mutta pyöräkärrynä tai rattaina kaupassa asioinnin aikana (pyöräilyn jälkeen) useina päivinä viikossa. Saattaa olla, että jousittamattoman kärryn kumeja ei kannata pumpata ihan ylärajalle asti, tai ainakaan siitä yli. Muistaakseni kerran olen ajanut vajaan kolmen vuoden aikana liian lujaa johonkin töyssyyn siten, että kärrystä tuli kommenttia. Lapsihan ei istu kovan rungon päällä, vaan istuimessa, joka on kangasta. Sekin hieman helpottaa, kuten renkaatkin. Minua jousittamattomuus ei ole häirinnyt, mutta voisin olettaa jousituksen olevan kiva lapselle. Tietysti voi miettiä asiaa myös siltä kantilta, että lapsella voi olla jousittamaton polkupyörä. Pyörätienjatkeiden yms. reunakiviin (kaikkiallahan niitä ei ole viistetty esteettömiksi, vaikka pitäisi) pitää kyllä oman ajomukavuudenkin kannalta ajaa rauhallisesti, joten tuskin jousittamattomuus on ongelma. Yksi huomioitava asia voi olla sekin, että esimerkiksi laatikkopyörissä ei käsittääkseni ole jousitusta, ainakaan niissä mitä olen nyt katellut jonkin aikaa.
Croozerhan on (ainakin mun mielestä) keskihintainen kärry ja taitaapa olla suurinkin. Jos Croozer ei ole kiveen kirjoitettu, niin vertailisin vaihtoehtoja. Bilteman kärryn voinee unohtaa heti, mutta hieman kalliimmat voivat olla ihan hyviä vaihtoehtoja verrattaessa tuohon plus-malliin. Tilasin omani ulkomailta, säästin rahaa.
Kiitos vastauksesta, SeKo. Me emme haluaisi investoida kärryyn juuri enempää rahaa, kuin Croozer maksaa. Tuossa hintaluokassa se taitaa olla laadukkain kärry, tai ainakin hyvä. Ehkäpä investoimme sitten minimin, ja ostamme tavallisen Croozerin :)
Kun meille tuli toinen lapsi, vaihdoin Trekin tuplakärryn monestakin syystä Chariotin (nyk. Thule) CX2:een. Yksi syy oli jouset, sillä pienen lapsen selkä on herkempi iskuille.
Lapsilta ei ole tullut kommenttia, mutta onhan ero tärinässä merkittävä. Yritäpä myydä vaunut, joissa ei ole jousitusta. (Pyöräillessä lapsi ottaa iskut jaloilla ja käsillä vastaan. Lastenistuimen kiinnitys taas joustaa.)
Suosittelen siis jousitettua mallia. Tosin Thulen Cougar taitaa jo olla samoissa hinnoissa, ja on reilusti parempi kärry (Kts. XXL.fi tarjous). Thulen kärryä on mukavampi käyttää arjessa: osat on helpompi kiinnittää ja kuljettaa (esim. aisan kiinnitys ja säilytys). Ja Thuleen saa niitä lisäosia, joita huomaa lopulta tarvitsevansa (istuintuet, niskatuet, suksipaketit tai jopa vauvan koppa).
Mutta ovat nuo hinnoissaan. Croozer on hyvä kärry sekin: todella tilava ja hyvä laatu. Tuplakärry tosin on niin leveä, ettei se mahdu standardiovista 80cm varastoon tai kauppaan. Thule mahtuu juuri ja juuri.
Enkä tosiaankaan vetäisi tuota kärryä pyörällä löysillä kumeilla, on sen verran raskasta touhua ylämäessä. Ja täällä Jyväskylässä isoja mäkiä piisaa. Vaimo lopetti kärryn vetämisen, kun taloon tuli sähköinen lastipyörä. Minä sentään vedän toisinaan treenimielessä. Lastipyörä on kyllä parempi ja pitkäikäisempi investointi: siinä kulkee koululainenkin.
Lastipyörä on kyllä parempi ja pitkäikäisempi investointi: siinä kulkee koululainenkin.
Täysin ohi aiheesta, mutta minkä takia koululaista pitäisi kuljettaa lastipyörällä?
No esimerkiksi talvella meidän eppuluokkalainen ei jaksanut pyöräillä kouluun lumihangessa, joten vaimoni vei työmatkallaan, kun oli sama suunta.
Meillä lastipyörä korvaa auton (joka seisoo lähinnä pihassa) ja on enemmän kulkuneuvo kuin pyörä. Moni pojan luokkakaveri kuskataan kouluun tai harkkoihin autolla; meillä ajetaan lastipyörällä.
Nyt poika sitten taas pyöräilee varmaankin jonnekin marraskuulle asti Itse. Mutta jos lähdemme 10—15 km päähän, saa poika tulla lastipyörän kyytiin. Myös futisharkkoihin vein pojan viime keväänä lastipyörälla, koska matka oli sen verran mäkinen, ettei poika olisi enää jaksanut juosta tuntia kentällä muiden perässä. Muut lapset tulivat harkkoihin tietenkin autolla.
Lastipyörä sähköllä on lähes aina kätevämpi kaupungissa kuin auto: sillä pääsee oven eteen eikä tarvitse maksaa parkkeerauksesta. Kesällä lapset valitsevat aina lastipyörän auton sijaan: viileämpi ja hauskempi kyyti. [emoji4]
Meillä on käytettynä ostettu Croozerin karvalakkimalli ja lapset (nyt lähes 4- ja lähes 2-vuotiaat) ovat kovasti innoissaan menopelistä. Pisimmät retket ovat olleet hieman yli kolmatta tuntia viime kesänä. Molemmat vetivät tuolloin iloista possun unta kyydissä vähän kuoppaisella hiekkatiellä. Varmaan se jousitus olisi kiva, mutta näyttää se paremman puuttessa menevän meidän muksuille. Toisin kun Antiko väitti, kärryn saa tuupattua ainakin meidän taloyhtiön ovista juuri ja juuri sisään. En tosin ole käynyt tarkistusmittamassa leveyttä.
nuubiainen
22.04.2015, 23.39
Mulla on ollut Croozer pari vuotta käytössä. Ostin kun lapsi oli 4 v. Mielestäni Croozerin suurin miinus on pieni jalkatila: takana oleva "tavaratila" on tarpeettomankin iso, eikä istuinta saa säädettyä eteen/taaksepäin. Jousitusta en ole kaivannut.
6-vuotiaan jalat kärriin vielä juuri ja juuri mahtuvat, mutta epämukavaa se alkaa jo olla. Sääli, sillä muutenhan kärryä voisi käyttää vaikka kuinka pitkään. Neiti on kyllä pyöräillyt itse jo pitkään, muttei jaksa (=viitsi) ajaa mitään kovin pitkiä matkoja.
Kiitos arvokkaista kommenteista! Päädyimme viime viikolla "karvalakkimalliin", ja tällä viikolla toivottavasti säät suosivat testikäyttöä :) Kyytiläiset 2v3kk (n.15 kg) ja 10 kk (n.9kg). Toivottavasti kärry on meille riittävän hyvä.
nuubiainen
05.05.2015, 23.38
Hauskoja kärrymatkoja. Kyllä siinä reidet vahvistuu, kun kahta pienokaista kiskoo ylämäkeen :)
Hauskoja kärrymatkoja. Kyllä siinä reidet vahvistuu, kun kahta pienokaista kiskoo ylämäkeen :)
Mies ilahtuu ;) Jos haluamme päästä ne mäet ylös, niin parempi hänen vetää :) Itse olen viimeksi ajanut pyörällä (tai ylipäänsä oikeasti hikiurheillut) elokuussa 2013, joten ei olla kärrynvetelykunnossa, vielä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.