mannerv
16.04.2015, 19.38
Otsikon mukaisesti olen haeskellut Feltin QX -tyyppisellä rungolla (maastopyörämäinen) pyörää, mutta ilman joustokeulaa ja napavaihteilla.
Haaveissa olisi sii sporttinen hybridi seuraavilla spekseillä:
- alumiinirunko
- napavaihteet (nexus tai alfine)
- mahdollisuus laittaa täydet lokarit
- mahdollisuus laittaa täysi ketjusuojaus (pitää pyöräillä "puku päällä")
- ei joustokeulaa (pidän vähän turhana)
- kevyt
Nexus-pyörissä tuppaa olemaan ajoasento sellainen ihan pysty ja liian painavat osat muutenkin.
Olen katsonut myös cyclocrossaria samalla idelalla, Genesis Day One Alfine 8 näyttää parhaalta näistä. Vastaavia jos on tiedossa niin kiitollinen vinkeistä.
Taustana että mulla on jo Feltin etujoustomaasturi, Giantin täysijousto, 3-vaihteinen kaupunkipyörä, sinkula ja pari kaupunkipyörää ilman vaihteita. Pari uutta pyörää ois kuitenkin jees vaihteeksi, läskipyörääkään kun ei viitsi kesää vasten vielä ostaa.
Haaveissa olisi sii sporttinen hybridi seuraavilla spekseillä:
- alumiinirunko
- napavaihteet (nexus tai alfine)
- mahdollisuus laittaa täydet lokarit
- mahdollisuus laittaa täysi ketjusuojaus (pitää pyöräillä "puku päällä")
- ei joustokeulaa (pidän vähän turhana)
- kevyt
Nexus-pyörissä tuppaa olemaan ajoasento sellainen ihan pysty ja liian painavat osat muutenkin.
Olen katsonut myös cyclocrossaria samalla idelalla, Genesis Day One Alfine 8 näyttää parhaalta näistä. Vastaavia jos on tiedossa niin kiitollinen vinkeistä.
Taustana että mulla on jo Feltin etujoustomaasturi, Giantin täysijousto, 3-vaihteinen kaupunkipyörä, sinkula ja pari kaupunkipyörää ilman vaihteita. Pari uutta pyörää ois kuitenkin jees vaihteeksi, läskipyörääkään kun ei viitsi kesää vasten vielä ostaa.