Näytä tavallinen näkymä : Sykelähettimien käyttö ristiin eri laitteissa
Ohiampuja
12.03.2015, 20.09
Nyt pitää kysellä kokeneimmilta että kuinka tämä lähettimien ristiin käyttö oikein onnistuu? Kuinka laajasti eri valmistajien BT Smart tuotteet käyvät ristiin?
Ostin juuri Polarin H7 lähettimen, jonka Polar ja Samsung S5 mini tunnistaa hienosti, kuten tietysti myös Polarin Beat softa.
Mutta Sport Tracker ja Garmin Vivofit ei lähetintä tunnistanut.
Eli nyt kiinnostaa että onko käytännössä mahdollista saada samaa sykelähentintä paritettua Garminin, Samsungin ja vielä myös Polarin laitteisiin?
Vaikka kaikki olisivat teoriassa samaa BT Smart / 4.0 tekniikkaa, niin onko valmistajat tehneet sinne jotain omia ikäviä jippojaan.
Mulla on tuossa Clas Ohlsonin bt smart -vyö.
Paritettu sampan Xcover2:n, OnePlusOnin (Runtastic-softana) ja nyt vielä Polarin V800:n kanssa. Toimii.
Edittiä. ..tut se Xcover2:rin kanssa oli paritettu, vaan aiemmin mulla olleen Nexus5:n (Xcoverissa ei taida olla bt4:ta)
Toimiiko BT Smart -sensorit nykyään niin fiksusti, että ne osaavat olla sujuvasti paritettuna useampaan eri vastaanottimeen kerrallaan? ANT+ -sensorithan jakaa sujuvasti kaikkiin yhteensopiviin laitteisiin kun ne on kertaalleen paritettu keskenään, tarvittaessa vaikka useampaan vastaanottimeen yhtä aikaa.
Testasin tuo Ohlsonin sykevyötä tässä taannoin. Ei toiminut yhtä aikaa V800:n ja Opon kanssa. Käynnistin ensin Opon ja sykkeet näkyi siinä. SittenV800:n ja se otti sitten sykevyön haltuunsa - tai ainakin Opossa Runtastic ei enää näyttänyt sykettä. En oo testannut kuin kerran.
Ohiampuja
12.03.2015, 21.42
Kuulemma BT Smartti pelaa vain yhteen laitteeseen kerrallaan. Mutta kun pelaisi edes niin noiden kaikkien kanssa. :)
Anaxagore
12.03.2015, 21.44
Toimiiko BT Smart -sensorit nykyään niin fiksusti, että ne osaavat olla sujuvasti paritettuna useampaan eri vastaanottimeen kerrallaan? ANT+ -sensorithan jakaa sujuvasti kaikkiin yhteensopiviin laitteisiin kun ne on kertaalleen paritettu keskenään, tarvittaessa vaikka useampaan vastaanottimeen yhtä aikaa.
Bluetooth 4.1 vasta tuo mukanaan tuon.
Nyt pitää kysellä kokeneimmilta että kuinka tämä lähettimien ristiin käyttö oikein onnistuu? Kuinka laajasti eri valmistajien BT Smart tuotteet käyvät ristiin?
Ostin juuri Polarin H7 lähettimen, jonka Polar ja Samsung S5 mini tunnistaa hienosti, kuten tietysti myös Polarin Beat softa.
Mutta Sport Tracker ja Garmin Vivofit ei lähetintä tunnistanut.
Eli nyt kiinnostaa että onko käytännössä mahdollista saada samaa sykelähentintä paritettua Garminin, Samsungin ja vielä myös Polarin laitteisiin?
Vaikka kaikki olisivat teoriassa samaa BT Smart / 4.0 tekniikkaa, niin onko valmistajat tehneet sinne jotain omia ikäviä jippojaan.
Sports tracker androidilla on softassa esto, että ei tueta muuta kuin sportstrackirin omaa sykevyötä. Sinne voi lähettää valitusta, koska tekniikka kyllä pelaa. Kokeile vaikka Stravaa tai Endomondoa siinä samassa puhelimessa, niin johan pelittää niin Bilteman kuin Polarinkin bt-smart-sykevyöt.
Garminilla taas on se ANT+-protokolla. Garminin sivuilla luki, että bt-smarttia käytetään vain treenien datan synkkaamiseen eikä ollut mainintaa sykeprotokollasta. Olisiko niin, että vivofit parittaa vaan ANT+-sykevöiden kanssa, koska Garmin?
Ohiampuja
12.03.2015, 22.53
Tässä taas Samsung S5 minin BlueTooth speksit. Voiko tästä päätellä että tukeeko luuri tuota Garmini Ant+ protokollaa. Voiko silloin Garminin lähettimellä ruokkia myös puhelinta? Minulle nuo koodit ei sano mitään.
4.0, A2DP, EDR, LE, apt-X
Ei se Ant+ ole mikään Bluetoothin osa vaan ihan oma protokollansa ja ei toimi S5 Minissä. Normaalissa S5:ssa on erikseen tuki Ant+:lle.
Mulla kyllä toimii Polarin v800:n BT smart vyö useammassa laitteessa samaan aikaan. Jopa muutaman vuoden vanhassa Tacxin trainerissa, jossa en tiennyt tukea mokomalle olevankaan. Aloin ihmetellä vaan, kun laite puskee automaagisesti sykettä ruutuun.
Anaxagore
13.03.2015, 07.10
Mulla kyllä toimii Polarin v800:n BT smart vyö useammassa laitteessa samaan aikaan. Jopa muutaman vuoden vanhassa Tacxin trainerissa, jossa en tiennyt tukea mokomalle olevankaan. Aloin ihmetellä vaan, kun laite puskee automaagisesti sykettä ruutuun.
Se v800:n vyö lähettää sykedataa sekä Bluetooth Smartia että analogista 5kHz taajuutta käyttäen. Bluetoothilla se kytkeytyy yhteen laitteeseen ja sen analogisen signaalin voi puolestaan poimia niin monet laitteet kuin haluavat, tässä tapauksessa se sinun Tacx.
Juu ja V800 ymmärtää myös sitä 5KHz signaalia, joten sen H7:n voi parittaa vaikka puhelimeen jolloin data näkyy sekä luurissa että V800:ssa.
Sports tracker androidilla on softassa esto, että ei tueta muuta kuin sportstrackirin omaa sykevyötä. Sinne voi lähettää valitusta, koska tekniikka kyllä pelaa. Kokeile vaikka Stravaa tai Endomondoa siinä samassa puhelimessa, niin johan pelittää niin Bilteman kuin Polarinkin bt-smart-sykevyöt.
Myös Adidaksen Micoach pelittää nätisti H7:lla. Muutoinkin ko. ohjelma vaikutti varsin pätevältä tekeleeltä.
Ohiampuja
13.03.2015, 10.13
Juu ja V800 ymmärtää myös sitä 5KHz signaalia, joten sen H7:n voi parittaa vaikka puhelimeen jolloin data näkyy sekä luurissa että V800:ssa.
Hetkinen. Tämä uusi H7 näkyy myös vanhassa RS300X mittarissa vissiin GymLinkillä, kun ei siinä mitään BT:tä ole.
Eli voinkos minäkin liittää tuon H7:n samaan aikaan sekä mittariin ja puhelimeen?
http://www.polar.com/uk-en/support/Compatibility_Between_Receivers_and_Transmitters
Hetkinen. Tämä uusi H7 näkyy myös vanhassa RS300X mittarissa vissiin GymLinkillä, kun ei siinä mitään BT:tä ole.
Eli voinkos minäkin liittää tuon H7:n samaan aikaan sekä mittariin ja puhelimeen?
http://www.polar.com/uk-en/support/Compatibility_Between_Receivers_and_Transmitters
Juu. 5Khz on juurikin tuo Gymlink.
sixsixone
25.03.2015, 20.35
Tom Tom BT lähetin näköjään toimii Sport Trackerin kanssa.
Olen käyttänyt Polarin sykevyössä garminin lähetintä. Nyt sykevyö alkaa olla vaihtokunnossa. Käykö edelleenkin mikä tahansa Polarin sykevyö tilalle? Onko neppareiden väli ja koko vakio? Vanhasta on merkinnät kuluneet pois, joten en tiedä mikä malli on ollut käytössä.
Polar V800 lähetin toimii yhtäaikaa SportsTrackerissa ja kellossa. Ensin pitää käynnistää ST ja varmistaa, että syke näkyy siellä. Sitten voi käynnistää harjoituksen V800:ssa, niin syke näkyy myös kellossa.
JohnnyBuzz
15.05.2020, 23.14
Onko jengillä kokemusta Suunnon kellon kanssa muiden valmistajien sykevöistä? Mulla kestää käytössä Smart Sensor 2-4 kuukautta ja sitten alkaa tulla kosketushäiriötä. Yleisin ongelma, että tulkitsee sykkeen aivan liian korkeaksi (pk-vauhdilla näyttää sykkeet vajaa 200). Todella ärsyttävää, kun juoksulenkit tekee pääasiassa sykerajojen mukaan. Amerin Brand Storessa vaihtavat noita aina, mutta ei jaksaisi siellä jatkuvasti ravata.
^Polar H10 ainaskin toimii loistavasti.
Wahoon Tickr -vyö sisältää BT ja ANT - lähetyksen ja toimii mainiosti Ambit2:sen kanssa. Tosin siinäkin vyön kuminauha alkoi nyt reilun vuoden jälkeen lahota joten 19€ livahti uuden hankintaan.
JohnnyBuzz
16.05.2020, 12.36
^Polar H10 ainaskin toimii loistavasti.
Okei, hyvä tietää. On kestänyt hyvin käytössä myös? Mulla on siis sykevyö käytössä päivittäin ja joskus kaksikin kertaa päivässä eli kyllähän se kovalle käytölle joutuu. Suunnon vöissä itse sensori kyllä toimii, mutta itse vyö on aika altis kosketushäiriöille. Amer Sportsin huollossa ovat epäilleet pari kertaa, että pidän vyötä liian kireällä ja se rasittaa vyötä. Ei hirveästi löysemmällä en voisi pitää, että pysyy paikallaan eli vöiden huonoa laatua pidän syynä. Vähän tähän tyyliin on yksi myyjistä antanut rivien välistä ymmärtää, kun asiaa vyön vaihdon yhteydessä päivittelin.
tunkkari
16.05.2020, 14.28
Mulla Polarin H10 joka paritettu Spartan Ultraan ja Edge 1030 yhtäaikaa. Mukava kun sama vyö toimii molemmissa. Ei ongelmia ja miljoona kertaa parempi kuin Suunnon oma vyö, missä ei ollut ku ongelmia. Hieman isompi mötikkä kuin Garminin, mutta ei haittaa...
JohnnyBuzz
16.05.2020, 15.07
Mulla Polarin H10 joka paritettu Spartan Ultraan ja Edge 1030 yhtäaikaa. Mukava kun sama vyö toimii molemmissa. Ei ongelmia ja miljoona kertaa parempi kuin Suunnon oma vyö, missä ei ollut ku ongelmia. Hieman isompi mötikkä kuin Garminin, mutta ei haittaa...
Hyvä kuulla, kun tosiaan noi Suunnon omat on aika surkeita. Ongelmat niiden kanssa on jatkunu vuosia, niin luulisi hoituvan laatu kuntoon. Todella ärsyttävää, kun satojen eurojen kellon käytettävyys heikkenee tuon vuoksi.
tunkkari
16.05.2020, 16.50
Hyvä kuulla, kun tosiaan noi Suunnon omat on aika surkeita. Ongelmat niiden kanssa on jatkunu vuosia, niin luulisi hoituvan laatu kuntoon. Todella ärsyttävää, kun satojen eurojen kellon käytettävyys heikkenee tuon vuoksi.
Joku joskus kommentoi, että niissä ei ole kuin kuoret vailla elektroniikkaa :) Sama ongelma vei hermot lenkeillä. Ei yhtään hutia Polarin kanssa.
JohnnyBuzz
16.05.2020, 19.37
Joku joskus kommentoi, että niissä ei ole kuin kuoret vailla elektroniikkaa :) Sama ongelma vei hermot lenkeillä. Ei yhtään hutia Polarin kanssa.
Joo, se on niin raivostuttavaa, kun lähtee pk-lenkille ja ois kohtuu olennaista pystyä seurata sykettä. Ja sit kello näyttää sykkeeksi joku 195. Ei yks tai kaks kertaa, kun on tullut äänen kirottua sen vuoksi. Kun aika jättää nykyisestä vyöstä, niin menee Polarin vyö hankintaan.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.