Näytä tavallinen näkymä : Lizard Skins DSP-grippien irroittaminen?
Kiovan Dynamo
02.03.2015, 10.19
Lizard Skinsin DSP:t oli kyllä helppo asentaa ja ovat olleet aivan pirun hyvät käytössäkin, vaan nyt kun pitäisi uusia voimansiirto-osastoa ja irroitella niitä, niin eihän niitä saa ilman 300mm laikkaa irti. Onkos arvon foorumilaisilla käytännön kokemusta, tai muita hyviä vinkkejä, miten tuollaiset Lizard Skinsin DSP-gripit poistetaan tangosta? Pikaisella googlettelullakaan ei aivan hirveästi löytynyt vinkkejä.
Ja, jos jotain pitää mekaanisesti hyväillä, niin sitten pistetään mieluummin gripit uusiksi, kuin alla lymyilevä Eastonin kuituraiseri, kiitos.
Jos gripin reuna venyy yhtään niin paineilmapistoolilla ilmaa alle ja vedät samalla tupin pois. Toinen vaihtoehto on tietysti koittaa saada sinne fairyvettä alle.
edit. Ei hitto, noi gripithän on jollain liimateipillä kiinni. Kai LS jossain mainitsee kuinka gripit saa vaihdettua? Lämmöllä tjsp.
Nappulakenka
02.03.2015, 11.09
Ihan loistavat gripit tosiaan, mutta noiden poistaminen saattaa tosiaan olla vähän haastavaa jos ei halua leikata.
"The big problems came when I tried to remove them without cutting them off and it was near impossible. Ten minutes later with a lot of spray lube and cajoling, it was done, but then I spent another 15 minutes trying to get the sticky tape off my bars." *http://spokemagazine.com/2014/05/09/lizard-skins-dsp-grip-review/
Aivan totaalisen hanuristahan tuo oli!
Leikkasin halki ja revin irti jolloin liima jäi tankoon.
Sitten vaan ketjuöljyä riepuun ja hankaamaan liimaa pois tangosta.
Tässä jo suurin osa saatu irti...
https://igcdn-photos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t51.2885-15/10665428_1540253422877761_1099303160_n.jpg
Katkoterä veitsi alusta alkaen voisi olla oiva työkalu. Veistä pitämällä niin ettei raavi tankoa mutta leikkaa mahdollisimman läheltä. Itsellä jossain vaiheessa edessä. 😂
Kiovan Dynamo
02.03.2015, 13.23
Okei, kiitoksia! Palaan takaisin kohtaan 300 mm laikka. ;)
Tuli kyllä useampi ärräpää päästettyä projektin aikana!
Mun tankoon ei tule enää kuin ESI:n grippejä...
Okei, kiitoksia! Palaan takaisin kohtaan 300 mm laikka. ;)
Polta ne..? Kaavit sitten pois. Kunhan tässä läkytän.
Kiovan Dynamo
02.03.2015, 17.08
Polta ne..? Kaavit sitten pois. Kunhan tässä läkytän.
Kiitos tästäkin vähästä, kaivan kohta juutuubista klassisen asennusvideon, missä käsitellään hyvinkin syvällisesti dilemmaa "mikä s****na sitä pittää kiinni?"
Iglumies
02.03.2015, 18.44
Liota Bräkleenillä ja kaavi pois, toista käsittely riittävän monta kertaa.
Kova jätkä venyttää uudet tupit vanhojen liimojen päälle, se en ollut minä :)
Bräkleeniä vois suositella, asetoni toinen joka liuottaa noita liimoja tehokkaasti.
Kiovan Dynamo
14.03.2015, 13.34
Eipä tarvinnut bräkleenejä, asetonia, eikä asentajaankaan uponnut kohtuuttomia määriä liuottimia.
1. Grippi mattoveitsellä halki
2. Peukalolla rullasin tankoon jääneen liimapaperin tangon päätä kohti
Peukalon nahalle aika raskas operaatio, mutta muuten kivuttomampi, kuin mihin olin alunperin valmistautunut. Tarkempi selostus kuvien kera blogilla (http://hikisetsiivut.blogspot.fi/2015/03/nain-nyljet-liskonnahan.html).
Tank Driver
14.03.2015, 16.52
^ Noin sen minäkin tein. Pirun hyvät tupit, mutta kevyesti kalliit kertakäyttöisiksi.
Nappulakenka
31.03.2015, 21.02
Minä jouduin tänään irroittamaan toisen noista gripeistä kun piti 1x9 muunnoksessa saada etuvaitaja irti. Irroitus meni todella helposti, odotin kyllä pahempaa.
Työkaluina mulla oli pitkä nippuside ja brake cleaneriä. Idea oli siis, että syötän nippusidetta pikkuhiljaa tangon ja gripin välissä ja suihkutan aina välillä brakecleariä sinne väliin. Kun oli saanut nippusiteen työnnettyä läpi, niin pääsin työstämään tota grippiä irti ja sain suihkutettua sen verran brake cleaneriä sinne väleihin, että lopulta grippi irtosi kevyesti vetämällä :)
Vanha teippi jäi vielä kokonaisena paikoilleen, mutta jouduin valitettavasti tämänkin vielä irroittamaan, koska en saanut pujotettua vaihtajaa siitä yli. Vanha teippi irtosi myös aika helposti kunhan muisti pitää sen kosteana. Näin tehtynä liima ei tarttunut sormiin ja teippi irtosi lopulta todella siististi. Lopulta putsatsin tangon vielä brake clearillä.
Onneksi olin joskus harhautunu lukemaan tämän, kummasti helpotti elämää grippiä vaihtaessa, kun tiesi suoraan mitä teki. Eli suurinpiirtein tuolla Kiovalaisella tekniikalla poistin, viilsin vain sen pintakerroksen halki ja sitten tein keskustan puolelle pienen vaon. "Kuori" lähti sitten irti kokonaisena ja sen jälkee pehmusteosa muutamana riekaleena ja teippi enempi vähempi palasina myös, mutta lähti silti. Samat tuli tilalle.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.