PDA

Näytä tavallinen näkymä : Schwalbe Ice Spiker Pro evo easy tubeless



Jani Lehtinen
05.12.2014, 20.51
Moi!


Olen tilaamassa nastarenkaita maasturiini.

Kiekkoina ovat Rovalin 26" tubeless ready kiekot..

Haluaisin suhkot helpot sisärenkaattomat systeemit litkujen kera.

Ice Spiker Pro evoa on kahta eri versiota, tubeless ready ja tubeless easy.
Meneekö easy siis kirjaimellisesti helpommin ja pitää ilmat paremmin, kuin tubeless ready?

Painoa easylla on 850g ja readylla 695g, mutta eipä sitä talvella tarvi niin gramman päälle olla :)
Pääasia, että sais lopettaa leikkimisen sisureitten kanssa :)

LJL
05.12.2014, 21.19
Kyllä ne normi TL-ready ISP:t tiivistyy kuin unelma.. Ainakin jos on tottunut pääasiassa litkuttelemaan renkaita joita ei oo tarkoitettu ollenkaan tubeless-käyttöön

Jani Lehtinen
05.12.2014, 21.22
Ahaa ok!


Tosiaan renkaat tulis vaan kaupunkikäyttöön. enkä tarvis mitään snakeskin vahvistettuja kylkiä, koska en aja juurakoissa yms..
Ainoastaan se tubeless helppous vaan siinä mietitytti :)

Painoa tosiaan tulee 155g lisää, joka on kuitenkin aika paljon, jos valkkaa ne easyt..

LJL
05.12.2014, 21.40
Miksi ottaa easyt jos tavalliset TL-readyt on jo todella helpot..? Fattar int

Jani Lehtinen
05.12.2014, 21.42
Olisin kysynyt vielä, saako niihin laittaa 4 baria painetta, vai onko se aivan liikaa tubeless ready renkaalle?

LJL
05.12.2014, 21.47
Kai voi mutta rullaavuus parempi pienemmällä paineella, oon jotain 2,5baria pitänyt hyvänä.. Kokeilemallahan se selviää. Maksimipaine ei aina ole se paras

WetWillie
05.12.2014, 22.07
1.8 baarilla ajettu, ei ongelmia, parempi pito.

slow
05.12.2014, 22.42
Vaijerikylkinen perusmallikin napsahtaa ainakin Mavicin vanteelle pelkällä jalkapumpulla. Max 2,5 bar 26" renkailla. Neljä on selkeästi liikaa.

hartsu
05.12.2014, 23.28
Just laitoin tl-readyt Flow-Ex vanteelle, ei noussut jalkapumpulla mutta pienellä kompuralla napsahti kivuttomasti.
Vähän yllätyin kun pisaraakaan ei tihkunut litkua ulos mistään joten luulisi ilmankin pysyvän sisällä. Ainakin on nyt pari päivää pysynyt.

tunkkireisi
05.12.2014, 23.41
Toimiiko litku pakkasessa? Kuinka usein lisäätte litkua? Poistatteko kuivuneen lateksin pois välillä? Millä lähtee?

Kaatuilija
05.12.2014, 23.49
Toimii ainakin Stan ja Geaxin litkut pakkasella ja muutaman kuukauden välein lisään sitä. Kuivunut kalvo renkaan sisällä voi vaikeuttaa viiltojen ja reikien paikkausta, joten se kannattaa poistaa. Helppoa se ei aina ole. Jollain karhealla kun sitkeästi jynssää, niin pikku hiljaa irtoaa. Kerran lensi kyllä rengas roskiin, kun sisäpinta oli aivan täyttynyt kuivuneesta litkusta, joka lähti vain pieninä murusina... :)

frp
05.12.2014, 23.51
Toimii pakkasessa. 2kk välein syytä lisätä jos varman päälle pelaa, riippuu toki määrästä. Toinen vaihtoehto on olla lisäämättä ja pitää mukana pullossa pientä määrää pumpun kanssa. Kuivan poistaminen työlästä, puhdistan vain reunat ja nypin kököt pois.

Mulla tubelessready ISP:t ollu aika työläät kun vielä toisenakin vuotena kylkiin ilmestyy vuotoja itsestään.

nure
06.12.2014, 08.42
Miksei sisärenkaallinen? Noista paineista sen verran että mielestäni rullaa huomattavasti paremmin kovilla paineilla varsinkin työmatka käytössä, itse ajan 3.5-4.0 barin paineilla.

SvaR
06.12.2014, 09.33
Mulla tubelessready ISP:t ollu aika työläät kun vielä toisenakin vuotena kylkiin ilmestyy vuotoja itsestään.

Viikko sitten veivasin alle 26x2.35 ISP easyt ja litkut laitetuani rupesin jo ihmettelemään että oisko nämä tarvinnu litkuja ollenkaan kun ei tullut mistään läpi.

efut
06.12.2014, 11.47
Kovasti on eroja väen suosimissa paineissa. Minä ajelen talvipolkuja ulkoleveydeltään 36 millisillä vanteilla alle baarin paineilla. Rullaavuus ei ole paikoin pehmeillä poluilla parasta, mutta pito on mieletön. Pidemmällä tiesiirtymällä maastolenkin lähtöpaikalle sitten saattaa olla jopa vähän yli 2 baaria painetta. Ja sisärenkaita en käytä.

kauris
06.12.2014, 14.10
Minullakin tubeless readyt piti ilmat ilman litkuakin kun aikanaan ne ekaa kertaa asensin. . Tosin silloin ei mitään easy-versiota ollut edes olemassa. Pari viikkoa ajoin ilman että tarvi pumpata silleen mutta lisäsin kuitenkin myöhemmin litkun, jotta mahdolliset uudet reiät paikkaantuu. Kiekkoina Flowt.

marmar
25.12.2014, 21.54
Olisin kysynyt vielä, saako niihin laittaa 4 baria painetta, vai onko se aivan liikaa tubeless ready renkaalle?
Riippuu kehistä. Esim flow ex kehän maksimipaine on n. 2,5 bar, joka myös riittää hyvin normikäyttöön.

marko.k
26.12.2014, 17.44
Miksei sisärenkaallinen? Noista paineista sen verran että mielestäni rullaa huomattavasti paremmin kovilla paineilla varsinkin työmatka käytössä, itse ajan 3.5-4.0 barin paineilla.

Koska haluaa sisurista eroon.
Mielipide on kuin pårsereikä,jokaisella on omansa.

Coera
01.01.2015, 12.09
Alkuperäiseen kysymykseen osavastaus: ostin ISP renkaat 2,35" TL-Easy eteen ja 2,1" TL-Ready taakse ja nämä asennettiin DT Swiss AM 1800 kiekoille. Pienemmän TL-Readyn kanssa sai enemmän askarrella (oli paketista otettuna hieman rypyssä, sisurilla olisi voitu suoristaa ja saippuavettä käyttää mutta näitä ei ollut käsillä ja hommaa tehtiin lumisateessa muutaman asteen pakkasessa). Tiivistyminen otti hieman enemmän aikaa (Stanin litku), DT vanteiden ja renkaan välistä tihkutteli sekä hieman kyljistä eikä noussut jalkapumpulla.

Tästä sisuuntuneina mentiin eturenkaan kimppuunkin kompuran kanssa ja venttiilin sielu irti. TL-Easy oli kuitenkin nimensä veroinen ja napsahti paikalleen heti, tiivistyi heti ja teki elämästä astetta helpompaa. Ehkä lisäpainoja väärti, ehkä ei, mutta nyt vaan lisää ajoa kun flunssa väistyy ja alempia paineita. Viimeksi oli n. 2 Bar joka taisi olla liikaa.